www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Filosofie
 Libovolné téma
 ateisti a křesťanské zásady
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 47

neronis
Ultragrafoman

Czech Republic
2110 Posts

Posted - 23/09/2010 :  17:00:52  Show Profile  Reply with Quote
http://www.youtube.com/watch?v=Vy_ZHyCnAEw&feature=related

Edited by - neronis on 23/09/2010 17:01:18
Go to Top of Page

axel01
Velmi aktivní uživatel

Czech Republic
785 Posts

Posted - 23/09/2010 :  18:50:01  Show Profile  Reply with Quote
z tvého příspěvku vyplývá, že přeci v něco věříš,

Nevyplývá. Nic takového jsem nenapsala.

není to náš Bůh, tak co to je? Nebo si zarytý ateista?

Nevěřím v biblické vyjádření Boha. Nemodlím se ani nechodím do kostela. Považuji se za agnostika, který je přikloněn spíše k ateismu. Avšak můj agnosticismus spočívá spíše ve výkladu pojmů. Einsteinovské pojetí "Boha" jako Univerzum - Bůh v tobě, Ty v Bohu tak, jak o něm mluvívají filosofové, se taktéž i mně líbí. Přesto není tak jednoduché říci, proč tomu říkají právě Bůh.

V nesmrtelnost Ježíše nevěřím, ani v žádné další "svaté" proroky a nadpřirozené bytosti. Nevím, proč by měl mít Bůh podobu člověka. Podle mě se tito lidé možná snažili za svého života o autohypnózu, meditaci a povedlo se jim to. Mylně to pojmenovali slovem "Bůh" - to je jak kdybych si řekla, že ovládám jógu, což je pro mě úplně největší blaho na světě, tak tomu budu říkat Hruška. Poté se můžu modlit k hrušce a tvrdit, že má něco společného s jógou.

Problémem je, že lidi neschopni věřit v Boha, raději věří v něco jiného, něco svého, osobitého.

Souhlas. Jen to nevidím jako problém. Proč by si lidi nemohli věřit v hodnoty, které uznávají? K vaší předchozí diskuzi - už Sokrates věřil, že člověk je sto rozhodnout co je dobré a co špatné (morálně).

Já nepotřebuju věřit v Boha (nebo něčemu, co se tváří svobodomyslně a říkáme tomu Bůh), protože věřím ve svoje vlastní pocity a představy. Těmi se řídím, z těch vycházím a můj život je díky nim plný. Nepotřebuju věřit Bohu, protože věřím v lepší zítřky (i přítomnost), věřím v lidi, a věřím v sebe.
Asi to zní i trochu sebestředně, že jo? ..
Třeba to sebestředné i je, ale přesto mi nic nebrání žít v kontaktu s jinými lidmi v míru a pomáhat jim, když je to zrovna třeba.
Moje víra ve svět a v lidi a v sebe mě naprosto naplňuje a není třeba tedy prázdné místo zaplnit Bohem.
A i kdyby mi tahle víra nedostačovala, což se lehce může stát (protože není absolutní), pořád ještě zbývá láska. Tu si lidé mohou předávat bez ohledu na to, jestli je Bůh miluje nebo ne.

Myslíš, že křesťané byli lidé bez mravních hodnot a až po přistoupení k víře se stali mravně způsobilými?

To jistě ne. Nesnažím se zpochybnit kladné stránky náboženství, ale netřeba zapírat kvůli nim ty očividně špatné. Teismus stejně jako ateismus jich má plno. A ateisté jsou opravdu často věřící - jen v odlišné hodnoty.

To je báchorka, kterou si tobě podobní myslí.

Na to neočekáváš reakci, že ne?

Úplný ateisti jsou lidi, kteří si silně zakládají na svém rozumu, a proto zavrhují možnost víry v Boha.

oprava:

Úplný ateisti jsou lidi, kteří si silně zakládají na svém rozumu, a proto zavrhují možnost EXISTENCE Boha.




Ještě na okraj: rozhodně nelze říct, že bych se nepokoušela pochopit přesvědčení věřících o existenci Boha. ale nikdy, když jsem se zeptala na konkrétní prožitky, nedostala jsem uspokojivou odpověď, ze které bych si mohla být jistá a říct si: ,,Aha, ten člověk to asi fakt zažil, ví, že Bůh existuje!" Bohužel nic takového si neřeknu, protože otázka víry bude vždycky natolik "nerozumná" a "nekonkrétní", že vše svědčí jen ve prospěch Boží neexistence. Zkrátka nikdy nedostaneš uspokojivou odpověď.
Lidi se sami dostávají do autohypnózy, berou psychedelické drogy a meditují, přičemž omylem tyto zážitky považují za projevy existence Boha (já myslím že prostě proto, že oni to tak chtějí, aby to tak bylo - aby Bůh existoval). Ono Jana z Arku určitě taky silně věřila v Boha, který jí řekl, aby šla táhnout do války proti Germánům... což pokud je pravda, z toho vyplývá, že Bůh má moc rád prolitou krev... - a pokud ne: Tak asi byla holka trochu pomatená; ale věřila si. (protože neměla sebevědomí, bála se si věřit a tak to radši svedla na Boha)


Go to Top of Page

axel01
Velmi aktivní uživatel

Czech Republic
785 Posts

Posted - 23/09/2010 :  19:14:41  Show Profile  Reply with Quote
kay.
doufám, že jsi "ukončením diskuze" neměla na mysli, že už nestojíš o další reakce. pokusím se odpovědět na to základní, co bych asi vypíchla.

(pro některé ateisty to bude asi šok, ale i věřící dokáže myslet racionálně)

To je přesně ono - kým myslíš ty "věřící"? Protože takový Einstein (jak píšu výše) v klasického Boha nevěřil - byl to spíše deismus, hra s pojmy. Tito lidé mohli chtít v něco věřit, ale zachovávali si u toho svůj rozum. Taková víra by mi nevadila.

Pokud si prostuduješ historické knihy a vznik náboženství, asi to za „pohádku“ považovat nebudeš.

Právě, že budu. O to víc. Podle mě jsou v Bibli totiž absolutní nesmysly a proto pohádky. To nemá být skutečně provokace; pohádka se mě zdál mírnější pojem pro to, co jsem chtěla vystihnout.

Co se týče slovíčkaření, je jasné, že na někoho to působí (kdo sebou nechá manipulovat). Nemám problém s pouhým slovem Bůh, ale s tím, co si pod ním lze představit a co z toho vyplývá. Pro mě náboženství obsahuje mnoho kladných důsledků, bohužel stejně tak mnoho negativních důsledků... Proto v něm nevidím smysl.
Víru, jak jsem popsala, mám jinou a v jiné věci.

nikdy bych po věřícím nechtěla, aby mi dal logický, racionální důkaz existence Boží! Zkus hádat proč.

Asi proto, že žádný neexistuje! Nejde logicky, vědecky ani nijak jinak dokázat existenci Boha. Otázkou zůstává, proč v něho tolik lidí věří?!
Opravdu bych si přála zažít ten nadpozemský zážitek, kdy bych v sobě ucítila přítomnost Boha. V předchozím příspěvku jsem ovšem nezmínila sebelásku. Jsem přesvědčená o tom, že pokud budu věřit v již napsané hodnoty (je celkem jedno, jaké si vymyslím) a navíc cítit intenzivní sebelásku, je pro mě tato sebeláska (nebo + láska) dokonalým nahrazením víry v Boha, který ti pomáhá tak, že tě miluje.

Mně to je úplně jedno, že někdo svede vinu na Boha, já vinu přisuzuji člověku.

Přesně tak.
Go to Top of Page

Milan.Miló
Velmi aktivní uživatel

671 Posts

Posted - 23/09/2010 :  21:04:41  Show Profile  Reply with Quote
Axel

-------------------------------------
To je přesně ono - kým myslíš ty "věřící"? Protože takový Einstein (jak píšu výše) v klasického Boha nevěřil - byl to spíše deismus, hra s pojmy. Tito lidé mohli chtít v něco věřit, ale zachovávali si u toho svůj rozum. Taková víra by mi nevadila.
--------------------------------

Axel
Tady vůbec nejde o to kdo jak a v co věřil.
Tady jde především o to jestli ona víra onoho
dotyčného naplňovala a jak psal Pepeee to je
věcí iracionálního prožitku.
Tedy něčeho co nelze poměřovat a posuzovat.
Já jsi nejsem jistý jest-li takový lidé jako
Einstein a jiní si u toho zachovávali chladnou
hlavu a rozum.
Když vím, že třeba takový Blaier.Pascal.
taky věřil v Boha a to tak silně, že na sklonku
svého života odešel do kláštera jen proto aby se tam
sebetrýznil.
A když ve 40.letech zemřel tak v jeho kabátě našli
zašitý papírek s názvem bil to Bůh Abrahamův, Bůh Izákův
a Bůh Jákobův.
Tady v tom se nedá poměřovat a tak posuzovat
jaká si kvalita víry jakou tu prezentuješ.


----------------------------------------
Právě, že budu. O to víc. Podle mě jsou v Bibli totiž absolutní nesmysly a proto pohádky. To nemá být skutečně provokace; pohádka se mě zdál mírnější pojem pro to, co jsem chtěla vystihnout.
-------------------------------------


A s čeho vycházíš že Bible např.
že jsou to jen nesmyli.
Bible tak jako vlastní jazyk Ježíše.Krista.
byla psána v podobenstvích k tomu aby tomu
především rozuměli lidé tehdejší doby.
A tak jazyk podobenství se dá vykládat
mnohými způsoby.
A to tak jak to kolikrát sám člověk chápe a vnímá.

----------------------------------------

Co se týče slovíčkaření, je jasné, že na někoho to působí (kdo sebou nechá manipulovat). Nemám problém s pouhým slovem Bůh, ale s tím, co si pod ním lze představit a co z toho vyplývá. Pro mě náboženství obsahuje mnoho kladných důsledků, bohužel stejně tak mnoho negativních důsledků... Proto v něm nevidím smysl.
Víru, jak jsem popsala, mám jinou a v jiné věci.
------------------------------------

K tomu to bych jen podotkl
že není ničeho na tom to světě co
by nebylo bez protichůdných a zároveň
kladných čí záporných důsledků.



-----------------------------------
Asi proto, že žádný neexistuje! Nejde logicky, vědecky ani nijak jinak dokázat existenci Boha. Otázkou zůstává, proč v něho tolik lidí věří?!
Opravdu bych si přála zažít ten nadpozemský zážitek, kdy bych v sobě ucítila přítomnost Boha. V předchozím příspěvku jsem ovšem nezmínila sebelásku. Jsem přesvědčená o tom, že pokud budu věřit v již napsané hodnoty (je celkem jedno, jaké si vymyslím) a navíc cítit intenzivní sebelásku, je pro mě tato sebeláska (nebo + láska) dokonalým nahrazením víry v Boha, který ti pomáhá tak, že tě miluje.
--------------------------------

Axel
Tak jako nejde dokázat
existence Boha tak stejně ani nejde
ona existence vyvrátit.
Sebeláska tebou zmíněna kolikráte
připadá a přináleží především
ve veliké míře Narcisticky založeným
jedincům.
Kteří přes vlastní pocit vlastní důležitosti
mnohokráte opomíjejí to, že může být
něco mnohem vznešenější a vyšší
než se ukájet pocitem vlastního příjemna
a blaha.

Milan.Miló.

Edited by - Milan.Miló on 23/09/2010 23:17:59
Go to Top of Page

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 23/09/2010 :  21:39:33  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by axel01

z tvého příspěvku vyplývá, že přeci v něco věříš,

Nevyplývá. Nic takového jsem nenapsala.

není to náš Bůh, tak co to je? Nebo si zarytý ateista?

Nevěřím v biblické vyjádření Boha. Nemodlím se ani nechodím do kostela. Považuji se za agnostika, který je přikloněn spíše k ateismu. Avšak můj agnosticismus spočívá spíše ve výkladu pojmů. Einsteinovské pojetí "Boha" jako Univerzum - Bůh v tobě, Ty v Bohu tak, jak o něm mluvívají filosofové, se taktéž i mně líbí. Přesto není tak jednoduché říci, proč tomu říkají právě Bůh.


quote:
Originally posted by axel01

kay.
doufám, že jsi "ukončením diskuze" neměla na mysli, že už nestojíš o další reakce. pokusím se odpovědět na to základní, co bych asi vypíchla.

(pro některé ateisty to bude asi šok, ale i věřící dokáže myslet racionálně)

To je přesně ono - kým myslíš ty "věřící"? Protože takový Einstein (jak píšu výše) v klasického Boha nevěřil - byl to spíše deismus, hra s pojmy. Tito lidé mohli chtít v něco věřit, ale zachovávali si u toho svůj rozum. Taková víra by mi nevadila.



Axel.

Einstein popíral ateismus:

Einstein byl během celého života naprosto konzistentní v odmítání nařčení, že je ateista. Dokonce ho rozčilovalo, že ho ateisté citovali ve svých argumentacích. Nikdy nepociťoval potřebu snižovat něčí víru, ale v případě ateistů tuto tendenci měl. Jednou prohlásil: „Rozdíl mezi mnou a většinou takzvaných ateistů je pocit naprosté pokory před neuchopitelným tajemstvím a harmonií kosmu.“ (viz http://www.rozhlas.cz/cro6/internet/_zprava/343977)

Já se spíše kloním k Bohu totožnému s přírodou nebo přírodou, zejména evolucí jako jeho nástrojem, i když vím, že to zatím nelze rozumově dokázat. Šlo by říci, že tohoto Boha uznávám tak na 51% a na 49% jsem ateista. Nejsem tedy věřící, který by do krve hájil ateismus nebo teismus, a nerozhodnut čekám, jestli se dozvím pravdu s pokrokem exaktní vědy nebo po své smrti.

(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )

Edited by - Dalibor Grůza on 23/09/2010 21:58:49
Go to Top of Page

Milan.Miló
Velmi aktivní uživatel

671 Posts

Posted - 23/09/2010 :  22:26:37  Show Profile  Reply with Quote
Axel

------------------------------
Nevěřím v biblické vyjádření Boha. Nemodlím se ani nechodím do kostela. Považuji se za agnostika, který je přikloněn spíše k ateismu. Avšak můj agnosticismus spočívá spíše ve výkladu pojmů. Einsteinovské pojetí "Boha" jako Univerzum - Bůh v tobě, Ty v Bohu tak, jak o něm mluvívají filosofové, se taktéž i mně líbí. Přesto není tak jednoduché říci, proč tomu říkají právě Bůh.
----------------------------

Axel
A to s tím Bohem
Jak píšeš Bůh v tobě ty v Bohu
Není žádným objevem Filosofů bohužel
Jak bych podotkl a výrokem
A nezměnou pravdou a výrokem
Ježíše.Krista. Tak mi fakt připadá,
Že jsi asi věřící.Hihihi.
Onen výrok Ježíše.Krista. zněl
V plném podání.
Otec je v Synu a Syn v Otci.
Doslovně to má znamenat
Nehledej Boha.svého mimo své tělo
Ale ve svém těle.
Tak jako Bůh a Syn jedno jest.


---------------------------------------------
V nesmrtelnost Ježíše nevěřím, ani v žádné další "svaté" proroky a nadpřirozené bytosti. Nevím, proč by měl mít Bůh podobu člověka. Podle mě se tito lidé možná snažili za svého života o autohypnózu, meditaci a povedlo se jim to. Mylně to pojmenovali slovem "Bůh" - to je jak kdybych si řekla, že ovládám jógu, což je pro mě úplně největší blaho na světě, tak tomu budu říkat Hruška. Poté se můžu modlit k hrušce a tvrdit, že má něco společného s jógou.
--------------------------------------------

Ani já v Nesrmtelnost Ježíše nevěřím
Ale ba naopak věřím, v jeho Astrální
Projekci ve, které s v podobě Svého
Zářivého těla zjevil ve třetím psychickém
Oku tak zvané Ajně. Všem, který za svého
Pozemského života zasvětil.
Ostatním se nemohl ukázat.
Tak ani svatému Pavlu (Saulovi)
Který při pronásledování všech křesťanů
Při cestě do Damašku slyšel Ježíšův pronikavý
Hlas a už ho neviděl jen zářící světlo.
No a vidíš Stal se z něho svatý.



-------------------------------------

Já nepotřebuju věřit v Boha (nebo něčemu, co se tváří svobodomyslně a říkáme tomu Bůh), protože věřím ve svoje vlastní pocity a představy. Těmi se řídím, z těch vycházím a můj život je díky nim plný. Nepotřebuju věřit Bohu, protože věřím v lepší zítřky (i přítomnost), věřím v lidi, a věřím v sebe.
Asi to zní i trochu sebestředně, že jo? ..
---------------------------------

Axel
A mnohdy pocity a samotné představy
Člověka jsou tak klamavé, neboť
Lidé jsou zahaleni tak zvanou plentou Máji.
Nebo-li stavem Klamu a Sebeklamu.
A však ty si myslíš, že lidé věřící
Nevěří a nepřejí si to samé co ty.
A to lepší zítřky a tak dále.

--------------------------------------
Ještě na okraj: rozhodně nelze říct, že bych se nepokoušela pochopit přesvědčení věřících o existenci Boha. ale nikdy, když jsem se zeptala na konkrétní prožitky, nedostala jsem uspokojivou odpověď, ze které bych si mohla být jistá a říct si: ,,Aha, ten člověk to asi fakt zažil, ví, že Bůh existuje!" Bohužel nic takového si neřeknu, protože otázka víry bude vždycky natolik "nerozumná" a "nekonkrétní", že vše svědčí jen ve prospěch Boží neexistence. Zkrátka nikdy nedostaneš uspokojivou odpověď.
-------------------------------

Axel nikdo z věřících či nevěřících
Ti nikdy nemůže dát vlastní uspokojivou
Odpověď.
Protože to by ti museli dát něco se sebe samého
A to vlastní prožitek a to bohužel nelze.
Tedy až do té doby, kdy neprožiješ svůj vlastní
Okamžik mystična nebo něčeho co tvůj pohled
Od základu změní k tomu skrze druhé bohužel
Nikdy nedojdeš.
To jen abys věděla.

Milan.Miló.
Go to Top of Page

Milan.Miló
Velmi aktivní uživatel

671 Posts

Posted - 23/09/2010 :  23:58:24  Show Profile  Reply with Quote
Axel
Abys věděla, že nekecám
jsem ti o tom něco našel.

Tady to je.:

---------------------------------------
Blaire.Pascal.:

http://ireferaty.lidovky.cz/100/1772/Blaise-Pascal



Potom se Pascal s vědou náhle rozloučil. Už od roku 1646 se stýkal s jansenisty, sektou, kterou tehdejší církev zavrhovala. 23. listopadu 1654 se mu prý dokonce zjevil Bůh a Pascal odešel do kláštera Port Royal, aby zbytek života strávil studiem teologie a náboženským rozjímáním. Vydal četné polemické spisy, v nichž hájil učení jansenistů v jejich konfliktu s římskou kurií.

-----------------------------------------

A tady máš trochu
Přiblížení o tom Ježíšovu
Výroku.:

------------------------------------
http://slovo.vzestup.net/poselstviDozniva/prednaska71.htm

**********************
„Syn“ znamená v duchovnu totéž jako „část“, část Otce, samu pro sebe působící. Syn a Otec jsou úplně jedno a nelze jich rozděliti!

V žádném případě si to nepředstavujte lidským způsobem; muselo by vám to dát úplně falešný obraz! Vedlo by vás to k omylům pojmů, které by úplně vyloučily skutečnost a tím by vám nikdy nedovolily přiblížiti se k Pravdě!
****************************


*****************************
Ježíš, Syn Boží, je zosobnělá Láska Boha Otce, která jest a bude věčně jedno s Boží spravedlností tak, jako jest jedno s Bohem Otcem.

Věčně nerozluční, v sobě jsoucí a přece časem odděleně působící, taková jest trojice Boží, o které víte, ale o níž jste si nikdy nemohli udělat správný obraz ve své představivosti. To jest trojjediné Božství ve své nepřístupné bezbytostnosti! Božství, středisko vší síly a všeho bytí od věků do věků.
***************************


****************************
Když mělo z Vůle Boha Otce vzniknouti stvoření, mohlo se všechno vyvíjeti jen v nutném pochodu dění nebo událostí, který dnes můžete z Poselství správně sledovati.

Stvoření muselo vzniknouti z tvořící Vůle Boha Otce! Syn Boží, Imanuel, jest od věčnosti touto tvořící Vůlí Boha Otce. Ve svém tvořivém bytí jest osobností a přece stojí cele v Otci a zůstává v něm a Otec jest v něm při jeho tvoření.
****************************

----------------------------------------------

Milan.Miló.

Edited by - Milan.Miló on 24/09/2010 00:17:01
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 24/09/2010 :  11:08:34  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Axel.
Jsme názorově shodní a proto se mně tvoje slova velmi líbila a souhlasím.
Ta definice ateismu však tak docela nesedí. Popírat víru v existenci boha je samozřejmě nesmysl, protože ta reálně existuje.Popírat existenci boha by bylo možno tehdy,když by tuto neexistenci bylo možno reálně dokázat.Ateismus je tedy pouze víra v neexistenci boha.Čili jsou s teismem rovné.
K teismu i ateismu člověk dochází rozumem a důvěrou ve svůj rozum. Jsou si tedy rovni i v tomto ohledu. Rozdíl je tedy pouze v tom z čeho je rozumem vyvozováno. Teista přijímá informace podporující existenci boha a nezajímá jej to,co mluví ve prospěch neexistence boha. U ateisty je tomu většinou naopak.Čím více získá ateista poznání o přirozené podstatě toho co teista pokládá za důsledek boží existence a božího vlivu, tím blíže je k popírání reálné existence boha. Každé nové lidské poznání zákonitostí tohoto světa ubírá s argumentů teismu a přibližuje lidstvo k ateismu. Rozum a lidská poznání slouží ateismu a škodí teismu.
Teista tvrdí příkladně,že taent je dar od boha.Dojde li k poznání skutečné podstaty vzniku talentů a je toto ověřeno tím, že člověk dokáže talenty vědomě vytvářet,pak teista přichází o jeden argument ukazující na existenci boha.Pokud je poznána přirozená podstata lidské duše,přichází teisti o další argument.Když lidé neznali přirozenou podstatu blesku a hromu, byl tento přírdní jev označován jako argumet sloužící teismu. Dnes to nikoho ani nenapadne.Proto také teisti vždy bojovali proti růstu lidského poznání a to mnohdy i za cenu upalování.
Čili aby se člověk stal ateistou,potřebuje k tomu kvanta poznání.Teistovi stačí víra a argumenty víře sloužící a těch ubývá každým novým lidským poznáním. Ateista nevěří v existenci boží hlavně díky tomu, že poznal mnoho přirozených podstat toho, co teisti uznávají jako důsledek boží existence a božího vlivu.Pokud tedy věřící definují boha jako nehmotnou všemocnou vše ovlivňující bytost,pak tomu stojí v opozici lidské poznání a třeba zákon o zaachování hmoty. Pokud tedy Einstein definoval boha jinak než věřící a tato jeho definice odpovídá poznaným zákonitostem a lidskému poznání,pak toto přijímá i ateista,třeba já, nebo ty.Jnže to neodpovídá běžnému teismu a proto bylo chybné užívat slova bůh, protože toto označení je zavádějící a více méně o něčem docela jiném. Takže ta definice ateismu není přesná a mělo by v ní být cosi o tom poměru informací pro teismus a lidského poznání přirozených podstat jevů, které teisti považují za dúkazy boží existence,ˇUplný ateista je věřící stejně jako teista. Úplný ateista věří v neexistenci boha a to z jakéhokoliv důvodu a někdy stačí odpor k teismu vyvolaný zneužitím schopností teistů ve prospěch jejich uznané pravdy a takový ateista se o rozumové argumenty nezajímá stejně jako teista.


Sláva
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 24/09/2010 :  14:49:59  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Axel.
My,kteří si říkáme ateisti skutečnými aeisty nejsme.Ti věřící,kteří se zde presentují skutečnými věřícími nejsou.Všichni zde jsme kdesi mezi těmito hodnotami, někdo blíže teismu a druhý ateismu. To jsem poznal,když jsem poznal skutečného věřícího a ty asi víš o kom mluvím.(JZ)Toho nezajímá žádný argument ukazující přirozenou podstatu jevů připisovaných vlivu boha.Pro toho je od boha docela vše a vůbec nepřemýšlí o tom, že by to mohlo být jinak.Žije již jen pro víru a přitom se jedná o velmi inteligentního člověka.Dlouho jsem to nedokázal pochopit,ale myslím, že to chápu a vůbec to není o logice. Díky jemu začínát totéž chápat i u ostatních věřících. On totiž prošel těžkým životním krachem a to po všech stránkách.Finanční,zdravotní, umělecké i rodiné a svět se mu zcela zhroutil tak, že pomýšlel na sebevraždu,čili odchod s tohoto světa.Víra mu nabídla vstup do jiného světa, kde našel vše co předtím ztratil. A tak přijal tento svět a žije v něm šťastně. My nevěřící to těžko chápem a tak se snažíme ukázat ty své argumety rozumové dané poznáním přirozenými zákonitostmi,ale neuvědomujeme si,že se jej tím snažíme vést do světa,před kterým utekl a do kterého se vrátit nechce.A tak mu vlastně každým argumetem ubližujem. On v tom světě našel lásku, uznání,duševní vyrovnanost i novou cestu k hmotnému zotavení.Co na tom záleží je li bůh, či ne. My mu nemůžeme nabídnout to co mu dává víra,ale pouze návrat do světa, který jej tolik zklamal.On žije v jiném světě než my a o ten náš svět vůbec nestojí.Víra je útěkem do jiného světa pro ty kterým se tento svět nelíbí, které nějak sklamal, nebo nemají sílu v něm žít a to je nejspíš to podstatné a vůbec v tom nehrají roli rozumové argumenty ukazující,že to co oni považují za vliv boha je zcela přirozené a co příjímáme my silnější a schopní v tom tvrdém a nesmlouvavém svět žít.Toto platí i u Dalibora.To je jeho svět do kterého se skryl,protože se necítí být dost silný na život v tom běžném životě.Proto ignoruje naše argumenty,kterým se ho snažíme vrátit do reálného světa.Proto jsou naše snahy a veškré lidské poznání proti víře tak slabé a neůčinné. Oni prostě do toho našeho světa nechtějí.Oni žijí v jiném světě který jim vyhovuje,kde se cítí bezpeční a ve kterém netrpí.
Každý boj proti víře je nesmyslnou snahou o vrácení těchto lidí do světa,ve kterém žít nedokáží,nemohou,nebo nechtějí.Nesmyslná je i snaha věřích převést nás silnějších a schopných v tom tvrdém světě žít do jejich světa.
Tohle vůbec nemá nic společného s rozumem,logikou a realitou.Toto jsou pararelní světy které se navzájem setkávají.Oni nechtějí do našeho světa a my nechceme do světa jejich,protože je pro nás iracionální.Víra je pro slabé a dává jim sílu k životu.My nemáme co jim nabídnout,jen ten tvrdý svět před kterým utekli.
Ten jejich svět vnímají jako krásný, plný bezpečí a lásky a tak z lásky do tohoto světa zvou a nechápou,proč jejich pozvání nemůžeme přijmout.Nechápou,že v tom zlém světě dokážeme žít a být dokonce i šťastní.
Svět není to co máme kolem sebe a čeho jsme součástí,ale to,jak jej vnímáme a chceme vnímat. A tak se může stát,že nám spadne náš svět na hlavu a už v něm nedokážeme a nebudem mít sílu žít a pak hodíme za hlavu všechno to lidské poznání a skryjeme se do světa víry i my a ti silnější nás budou soudit a budou se snažit nás vrátit do toho světa,před kterým jsme utekli.My však již budeme k jejich argumentům hluší a slepí.
Řekl bych, že právě toto je to největší poznání ke kterému jsem v životě došel a přivedl mne k němu právě ten skutečný věřící. Víš jistě o kom mluvím.Jmenovat jej zde nebudu.Jedná se o přítele který mně nabídl setkání a brzy k němu skutečně dojde.
Dlouho jsem jej nechápal.Nyní již ano,ale vím, že se chce setkat proto aby mne převedl do toho svého krásného světa do kterého já bohužel zatím přejít nedokáži.Vím ale,že je k tomu veden láskou a snahou abych žil v lepším světě spolu s ním a ostatnními které má rád. Neví,že mne láká nejvíce právě to poznávání logiky toho racionálního světa,což mne od víry vzdaluje.
Od této chvíle považuji za zvrácené a nemoudré brát věřícím jejich svět a vtahovat je do světa ve kterém nemohou,či nedokáží žít.


Sláva

Edited by - Miloslav Bažant on 24/09/2010 15:04:31
Go to Top of Page

neronis
Ultragrafoman

Czech Republic
2110 Posts

Posted - 24/09/2010 :  15:41:53  Show Profile  Reply with Quote
http://www.youtube.com/watch?v=rXMIQDVOs98
Go to Top of Page

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 24/09/2010 :  16:40:52  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Axel.
My,kteří si říkáme ateisti skutečnými aeisty nejsme.Ti věřící,kteří se zde presentují skutečnými věřícími nejsou.Všichni zde jsme kdesi mezi těmito hodnotami, někdo blíže teismu a druhý ateismu. To jsem poznal,když jsem poznal skutečného věřícího a ty asi víš o kom mluvím.(JZ)Toho nezajímá žádný argument ukazující přirozenou podstatu jevů připisovaných vlivu boha.Pro toho je od boha docela vše a vůbec nepřemýšlí o tom, že by to mohlo být jinak.Žije již jen pro víru a přitom se jedná o velmi inteligentního člověka.Dlouho jsem to nedokázal pochopit,ale myslím, že to chápu a vůbec to není o logice. Díky jemu začínát totéž chápat i u ostatních věřících. On totiž prošel těžkým životním krachem a to po všech stránkách.Finanční,zdravotní, umělecké i rodiné a svět se mu zcela zhroutil tak, že pomýšlel na sebevraždu,čili odchod s tohoto světa.Víra mu nabídla vstup do jiného světa, kde našel vše co předtím ztratil. A tak přijal tento svět a žije v něm šťastně. My nevěřící to těžko chápem a tak se snažíme ukázat ty své argumety rozumové dané poznáním přirozenými zákonitostmi,ale neuvědomujeme si,že se jej tím snažíme vést do světa,před kterým utekl a do kterého se vrátit nechce.A tak mu vlastně každým argumetem ubližujem. On v tom světě našel lásku, uznání,duševní vyrovnanost i novou cestu k hmotnému zotavení.Co na tom záleží je li bůh, či ne. My mu nemůžeme nabídnout to co mu dává víra,ale pouze návrat do světa, který jej tolik zklamal.On žije v jiném světě než my a o ten náš svět vůbec nestojí.Víra je útěkem do jiného světa pro ty kterým se tento svět nelíbí, které nějak sklamal, nebo nemají sílu v něm žít a to je nejspíš to podstatné a vůbec v tom nehrají roli rozumové argumenty ukazující,že to co oni považují za vliv boha je zcela přirozené a co příjímáme my silnější a schopní v tom tvrdém a nesmlouvavém svět žít.Toto platí i u Dalibora.To je jeho svět do kterého se skryl,protože se necítí být dost silný na život v tom běžném životě.Proto ignoruje naše argumenty,kterým se ho snažíme vrátit do reálného světa.Proto jsou naše snahy a veškré lidské poznání proti víře tak slabé a neůčinné. Oni prostě do toho našeho světa nechtějí.Oni žijí v jiném světě který jim vyhovuje,kde se cítí bezpeční a ve kterém netrpí.
Každý boj proti víře je nesmyslnou snahou o vrácení těchto lidí do světa,ve kterém žít nedokáží,nemohou,nebo nechtějí.Nesmyslná je i snaha věřích převést nás silnějších a schopných v tom tvrdém světě žít do jejich světa.
Tohle vůbec nemá nic společného s rozumem,logikou a realitou.Toto jsou pararelní světy které se navzájem setkávají.Oni nechtějí do našeho světa a my nechceme do světa jejich,protože je pro nás iracionální.Víra je pro slabé a dává jim sílu k životu.My nemáme co jim nabídnout,jen ten tvrdý svět před kterým utekli.
Ten jejich svět vnímají jako krásný, plný bezpečí a lásky a tak z lásky do tohoto světa zvou a nechápou,proč jejich pozvání nemůžeme přijmout.Nechápou,že v tom zlém světě dokážeme žít a být dokonce i šťastní.
Svět není to co máme kolem sebe a čeho jsme součástí,ale to,jak jej vnímáme a chceme vnímat. A tak se může stát,že nám spadne náš svět na hlavu a už v něm nedokážeme a nebudem mít sílu žít a pak hodíme za hlavu všechno to lidské poznání a skryjeme se do světa víry i my a ti silnější nás budou soudit a budou se snažit nás vrátit do toho světa,před kterým jsme utekli.My však již budeme k jejich argumentům hluší a slepí.
Řekl bych, že právě toto je to největší poznání ke kterému jsem v životě došel a přivedl mne k němu právě ten skutečný věřící. Víš jistě o kom mluvím.Jmenovat jej zde nebudu.Jedná se o přítele který mně nabídl setkání a brzy k němu skutečně dojde.
Dlouho jsem jej nechápal.Nyní již ano,ale vím, že se chce setkat proto aby mne převedl do toho svého krásného světa do kterého já bohužel zatím přejít nedokáži.Vím ale,že je k tomu veden láskou a snahou abych žil v lepším světě spolu s ním a ostatnními které má rád. Neví,že mne láká nejvíce právě to poznávání logiky toho racionálního světa,což mne od víry vzdaluje.
Od této chvíle považuji za zvrácené a nemoudré brát věřícím jejich svět a vtahovat je do světa ve kterém nemohou,či nedokáží žít.


Sláva



Miloslave,

neutíkám do jiného světa, pouze jsem si stanovil ideál a snažím se přizpůsobit svět tomuto ideálnímu světu. Jde o změnu světu k lepšímu. Domnívám se, že jsem předběhl o mnoho let dobu se svým návrhem porážkové daně. Můj předpoklad, že nakonec dojde k uznání práv rovněž všech ostatních živých tvorů na dlouhý, důstojný a šťastný život a smrt téměř bez psychické a tělesné bolesti, i když to bude znamenat omezení člověka, vychází z evoluce mozku, zejména lidského. Mozek dlouhodobě nesnese rozpory, nesoulad, nelogičnost a evoluce lidského mozku směřuje k odstranění těchto rozporů. Nelze sám chtít od druhých dobré zacházení v dětství, středním věku a stáří a sám zabíjet pro své pohodlí či opojení zbytečně jiné živé tvory, což má za následek vznik sporu či rozporu ve svědomí v mozku jedince, zejména člověka, který nemůže se svým evolučním zdokonalením tento mozek ve zdraví vydržet. Tato evoluce mozku či duše člověka v dějinách znamenala postupnou civilizaci člověka, tedy uznání jeho základních lidských práv a v budoucnu bude podle mne zákonitě znamenat uznání práv ostatních živých tvorů. Podle mne tedy má Filosofie rovnováhy a můj návrh porážkové daně razí nevyhnutelnou cestu budoucí spravedlivější společnosti, než existuje dnes a budoucím spravedlivějším lidem, než jsou dnes.

(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )

Edited by - Dalibor Grůza on 24/09/2010 16:48:38
Go to Top of Page

Pepeeeee
Aktivní uživatel

Czech Republic
155 Posts

Posted - 24/09/2010 :  17:05:48  Show Profile  Reply with Quote
Miloslave,
vůbec nic si nepochopil, jen si povýšil "ten svůj svět" a tím i sebe. Ostatní si zase degradoval... Je těžký s tebou mluvit, když pořád žiješ ve sci-fi, dostaneš nějaký indicie, ale nikdy je nepoužiješ správně. Jen si je přizpůsobíš tak, aby si se povýšil, nadnesl sama sebe.
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 24/09/2010 :  17:17:01  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Dalibore.
Ta porážková daň je ten největší nesmysl ze všeho.Kdo by ji platil? Jatka? Někdo ,kdo si dá kousek masa k obědu aby získal živiny které k životu potřebuje? Takovým zákonem bys vedl jidi do chudoby a nejvíce by na to doplatili ti nejchudší,protože by to vedlo ke zdražení jejich obživy. Bohatým by to bylo celkem lhostejné a ty chudší by byli nuceni zabíjet na černo tajně pěstovaný dobytek. Jsi li lhostejný k lidem,pak i tu lásku k ostatním živým tvorům lžeš.
Jinak že přiznáš, že utíkáš do svého umělého světa jsem nepočítal.On to člověk nerad přizná.

Sláva
Go to Top of Page

Milan.Miló
Velmi aktivní uživatel

671 Posts

Posted - 24/09/2010 :  17:35:32  Show Profile  Reply with Quote
Miloslave

-----------------------------------------
Rozdíl je tedy pouze v tom z čeho je rozumem vyvozováno. Teista přijímá informace podporující existenci boha a nezajímá jej to,co mluví ve prospěch neexistence boha. U ateisty je tomu většinou naopak.Čím více získá ateista poznání o přirozené podstatě toho co teista pokládá za důsledek boží existence a božího vlivu, tím blíže je k popírání reálné existence boha. Každé nové lidské poznání zákonitostí tohoto světa ubírá s argumentů teismu a přibližuje lidstvo k ateismu. Rozum a lidská poznání slouží ateismu a škodí teismu.
-------------------------------------

Miloslave
Ani bych neřekl, že každé nové
pznání lidské slouží ateismu
a škodí teismu.
Hold jde vidět tvá vnitřní zaslepenost
a snad i lidská ješitnost.


---------------------------------------------
Čili aby se člověk stal ateistou,potřebuje k tomu kvanta poznání.Teistovi stačí víra a argumenty víře sloužící a těch ubývá každým novým lidským poznáním. Ateista nevěří v existenci boží hlavně díky tomu, že poznal mnoho přirozených podstat toho, co teisti uznávají jako důsledek boží existence a božího vlivu.Pokud tedy věřící definují boha jako nehmotnou všemocnou vše ovlivňující bytost,pak tomu stojí v opozici lidské poznání a třeba zákon o zaachování hmoty. Pokud tedy Einstein definoval boha jinak než věřící a tato jeho definice odpovídá poznaným zákonitostem a lidskému poznání,pak toto přijímá i ateista,třeba já, nebo ty.Jnže to neodpovídá běžnému teismu a proto bylo chybné užívat slova bůh, protože toto označení je zavádějící a více méně o něčem docela jiném. Takže ta definice ateismu není přesná a mělo by v ní být cosi o tom poměru informací pro teismus a lidského poznání přirozených podstat jevů, které teisti považují za dúkazy boží existence,ˇUplný ateista je věřící stejně jako teista. Úplný ateista věří v neexistenci boha a to z jakéhokoliv důvodu a někdy stačí odpor k teismu vyvolaný zneužitím schopností teistů ve prospěch jejich uznané pravdy a takový ateista se o rozumové argumenty nezajímá stejně jako teista.
----------------------------------------

Miloslave zase jde vidět, že
mluvíš zcela bezduché přirovnání.
Tak jako ateistovi a teistovi
aby mohl něco obhájit přináleží
kvanta informací.
Ne jen ateistovi.

Prosím mám prosbu Miloslave
vysvětli mi prosím ten zákon
o zachování hmoty.
S čeho vychází, co podmiňuje
a co znamená.

Milan.Miló.
Go to Top of Page

Milan.Miló
Velmi aktivní uživatel

671 Posts

Posted - 24/09/2010 :  17:55:40  Show Profile  Reply with Quote
Miloslave

-----------------------------------
Každý boj proti víře je nesmyslnou snahou o vrácení těchto lidí do světa,ve kterém žít nedokáží,nemohou,nebo nechtějí.Nesmyslná je i snaha věřích převést nás silnějších a schopných v tom tvrdém světě žít do jejich světa.
Tohle vůbec nemá nic společného s rozumem,logikou a realitou.Toto jsou pararelní světy které se navzájem setkávají.Oni nechtějí do našeho světa a my nechceme do světa jejich,protože je pro nás iracionální.Víra je pro slabé a dává jim sílu k životu.My nemáme co jim nabídnout,jen ten tvrdý svět před kterým utekli.

---------------------------------


Miloslave s tebe teď zcela jistě
opět mluví jak jsem psal Axel,
ale neměl jsem ji to za zlé.
A však tobě to říkám a má to jakýsi
účel, vím, že tebe to nezajímá,
protože tvé jak jsem už psal egocentrické
schopnosti, které podmiňují právě i onen
Narcistický pohled.
Ty si velice rád libuješ a ukájíš se ve své
výjmečnosti o, který mi ostatní víme, že
není tak výjmečná.
Připadáš mi jako ten Narcis, který se
ze samé lásky k sobě chodil k oné studánce
ve, které se neustále vzhlížel a liboval si
jak je ušlechtilý a nejkrásnější.
Až nakonec on sám v té studánce skončil
a utopil se.
I ty k tomu dokonale směřuješ.

Miloslave teď si mě docela dostal,
velice zarmoutil, a tak dokonale pobavil,
že ještě teď u nás v baráku praskají panely.
A lidé za mnou chodí a říkají, co blbnu.
Dostal jsi mě zase svou povýšenou, a nezměrně
velikou ješitností a samotnou nevídanou nadutostí.
A to tím, že víra je jak říkáš pro slabé.
to je fakt terno a já mohu jen s úsměvem říci,
že tvá nechci říci hloupost nabývá na gigantických
rozměrech.


Milan.Miló.
Go to Top of Page
Page: of 47 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum © (c) 2009 webmaster Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000