Author |
Topic |
jack
Aktivní uživatel
231 Posts |
Posted - 05/02/2011 : 12:34:02
|
Miloslav Bažant, vítej opět na stránkách.V podstatě s tebou souhlasím i když na pár věcí mám trochu odlišný názor. Samozřejmě souhlasím s tím,že i vysoce inteligemtní a vzdělaní lidé jsou schopni uvěřit naprostým nesmyslům.Ale o to je ta celá záležitost okolo náboženství ještě smutnější a nebezpečnější.Když takovýto člověk ještě i veřejně publikuje,tak už to je urážka všeobecné lidské inteligence.Mám na mysli třeba Prof.RNDr.Jana Fischera DrSc.Už jsem se o něm zmínil,to jsem ale ještě nevěděl,že je pouze vzdělaný,ale s inteligencí už to bude asi horší.Ve svých článcích (www.víra.cz) se totiž dopouští zásádní chyby,sám sobě odporuje.Krásným příkladem je jeho kapitola "Velká nedorozumění Galileiho procesu".Kromě toho,že je velkým zastáncem středověké církve a inkvizice,tvrdí totiž,že v podstatě podporovala veškerou vědu a její nové poznatky.Zajímavý je třetí odstavec od konce ve výše uvedené kapitole. Zde tvrdí,že Galileo Galilei byl po právu donucen inkvizičním soudem k odvolání svých myšlenek,protože ve sporu nedokázal podat dostatečný vědecký důkaz.Přesto že měl pravdu.Pan Fischer dokonce píše,že i když je výrok pravdivý,neznamená to ještě,že byl dokázán. Na první pohled to vypadá,že pan Fischer je pragmatik a na všechno vyžaduje dostatečný vědecký důkaz.Škoda že ho nevyžaduje na bláboly ve svých publikacích,pro ty totiž žádné vědecké důkazy neexistují.Ten člověk pravděpodobně nemá vůbec ponětí o čem píše.
K dalšímu tématu.Nedomnívám se,že v podstatě vůbec nejde o víru ale komunitu.Píšeš že jde o skupinu,která člověku cosi poskytuje oč stojí.A tady je ten rozdíl mezi komunitou a komunitou.Určitě je člověk tvorem společenským.Někdo více a jiný méně. Vyhledáváme kontakt s ostatními lidmy,ale hlavně s lidmy se kterými nás něco spojuje.S lidmy se kterými například sdílíme stejné,nebo podobné názory a zájmy.Už když zajdete s partou svých kamarádů na pivo,je to určitá vaše komunita.Když máte rád poštovní známky,tak budete třeba chodit do "kroužku" filatelistů,včelař bude rád chodit mezi jiné včelaře,muzikant bude chodit muzicírovat s ostatnímy muzikanty.Ale těžko najdete včelaře u filatelistů.Co tím chci říci je,že lidé v jakékoli komunitě musí mít něco společného,to je ten primární impuls proč jdu do určité komunity lidí.U církevní komunity je to víra v boha,církev nic jiného nenabízí.Problém je v tom,že všechny necírkevní komunity člověk navštěvuje se zájmem a radostí i při prvním kontaktu. Obávám se,že spousta lidí uskuteční první návštěvu náboženské komunity(sekty) spíše ze zoufalství.Upozorňuji,že pro mě i veškeré křesťanské církve jsou sektou.Z jednoho prostého důvodu,katolíci mohou vyprávět,že Scientology Mormoni či Jehovisti vypráví lidem nesmysli a oblbují je tím,ovšem oni dělají to samé akorát s jinou nesmlslnou historkou,proto v tom nevidím žádný rozdíl. Je to jako kdyby vám Scientology tvrdila,že před vámi na stole neleží černý kvádr,ale že je to bílá koule,katolíci vám budou tvrdit,že je to červený hranol. Nedokáži si to jinak vysvětlit,proč normální rozumný inteligentní člověk,který nebyl jako věřící vychován a je celý život nevěřící,najednou začne věřit na všechny ty pohádky a "objeví" boha.Musí to být z nějaké zoufalé životní situace.Proto jsou to z mého pohledu (myšleno v dobrém) všechno zoufalci.Musí to být na jednu stranu obrovská síla určité autosugesce,když začnu věřit,že se nemusím ničeho bát,protože nademnou drží ochranou ruku nějaká všemocná imaginární bytost.V tomto případě musí víra hrát podle mě hlavní roli,nemůže jít jen o komunitu lidí. Co myslíš? |
|
|
Pepeeeee
Aktivní uživatel
Czech Republic
155 Posts |
Posted - 05/02/2011 : 14:18:57
|
jacku, shlédnul jsem ten dokument, a musím uznat, že jsem se dostatečně nasmál. Zjistil jsem, že všechny tvé námitky proti víře jsou námitkami z dokumentu. Vyvrátím-li neznalost (nepochopení) křesťanství jejich autorů, pak vyvrátím snad i tvoje domněnky. Pravdou je, že moderátor (jméno si nepamatuju) překypuje vtipem a šarmem, ale...:
Nejsem si jistý, ale dokument má asi spíš zesměšnit a trochu zpochybnit uznávané zvyky Američanů (jejich bídnou víru). Ty si na všechno skočil, určitě sis ten film pustil několikrát a pořád kroutíš hlavou a říkáš si, jak můžou lidé věřit i po moderátorově argumentaci. Budu se opakovat, ale neplatí to jen pro tebe, ale pro všechny: Nevěřte všemu, co se jako pravda jeví. (Toto heslo určitě rád otočíš proti mně) Do určité míry je třeba zpochybňovat i uznávané definice, např. gravitaci. Zkrátka ničemu nevěřit bezmezně, bez důkazů. Určitě sis všiml, že moderátor mluví s dosti hloupými lidmi. Věř, že tak hloupý není každý. Většina ateistů je hloupá (včetně tebe a moderátora), protože nepochopili víru. I většina věřících je hloupá (dotazovaní Američani), protože taky neznají víru, ale byli tak vychováni. Naprostou většinu námitek jsem schopen vyvrátit. Snad se teď směješ, ale je to tak. Nepamatuju si všechny námitky a jsem líný to hledat, a vypisovat jednu po druhé, ale pokud ti něco vrtá hlavou, zeptej se, dej si s tím práci. Z toho, co si pamatuju se jako problém jeví tyto věci: Ježíš se narodil z panny. To se v dokumentu vyskytuje hodně často. Hebrejský (?) význam výrazu pro pannu není stejný jako náš. U nás je to žena, která zatím neměla pohlavní styk, ale u nich je to žena, která dosud neporodila. Mohla tedy mít několik pohlavních styků a pořád je nazývána pannou. Nedostatek překladu. Marii oplodnil Duch Svatý a Ježíš je tak synem Hospodina. Asi podobenství, Ježíš je ,,seslán" Hospodinem, říká se mu tedy že je jeho synem, Vykupitelem, prorokem, ale nemusí být jeho biologickým potomkem. Bůh stvořil svět za 7 dní. Podobenství, den je jen náhražka za několik stovek milionů let. (není den jako den) Svět tedy nevznikl v roce 4004 př. Kr. Lidé žili i 900 let. Podobenství, egyptský rok je jako náš měsíc, takže u nás uplyne rok 1, u nich roků 12. Někde jinde zas chápali rok, jako naše čtvrtletí... Mluvící had. Podobenství, ,,zlá síla/pokušení", které svedlo z cesty Adama a Evu, jen personifikace. (Je to jen moje verze, něco jsem třeba vysvětlil chybně, to však nedokazuje nepravost víry, jen moji neschopnost a mé neporozumění)
Politici mohou věřit jen aby získali voliče, proto nejsou schopní hájit něco, čemu nevěří a ani se o to nezajímají. Všichni dotazovaní (křesťané) byli hloupí, s dvěmi výjimkami: ten starý profesor a vatikánský správce hvězdárny. Možná ještě vatikánský kněz (takový smíšek), ale především ten správce hvězdárny. Jeho stanovisko odpovídá rozumnému člověku, který nevykládá Písmo doslova. Byl tam však jen krátce, protože se jeho argumenty nehodily do zábavného a komického pořadu. Někdo se tam i pasoval na Ježíše Krista, jiný zase hájil své zlaté prsteny a další nedokázal odpovědět na dotaz, proč se nezabije, když ho po smrti čeká blaho. Na víře cizopasí hodně příživníků (např. jehovisti), kteří si z víry udělali povolání. Na těchto příkladech nemůžeš dokazovat nesmyslnost křesťanství. Pořád tu hlásáš, že se bojíš rozpínavosti náboženství, fanatiků, lidské hlouposti a nevím čeho všeho. Zajímáš se sice o to, ale špatným způsobem. Přečti Bibli, přečti sv. Augustina (O Boží obci), Kierkegaarda, neboj se, nejsou to rádobylíbivé knihy, které háží sladkými slovy. Nepřistupuj k nim však jako k nepřítelům, snaž se číst nezaujatě. Naprostou většinu omylů tam najdeš vysvětlenou. Jestliže posuzuješ náboženství podle jednoho dokumentu a několi příkladů (Irsko, www.vira.cz), pak nestojíš na pevných základech. Vídíš kolem sebe to, co chceš vidět.
PS: nikdy jsem nevykládal Písmo doslova, odjakživa ho chápu jako kombinaci faktů a podobenství (ne pohádek!), takže zatím jsem se nikam neposunul, jsem stále na jednom místě. Tvoje námitky mě nikam neposunuly. PPS: jsou jiné sporné otázky křesťanství, kde nejsou pevné základy (alespon pro mě), ale to je v souladu s názorem, že o své víře máme pochybovat. Čteš správně, není to protimluv, stejně jako není protimluv věřit v Boha a zároveň věřit evoluci!
Mám na tebe otázku. Zpochybňuješ asi víru všeobecně, bojíš se jí a jejich vyznavačů. Nestalo se ti něco v mládí? Taková nenávist má analyzovatelný pramen. Buď neblahá událost v mládí (sexuální obtěžování?), nebo honění si vlastního ega (zakládat si na síle svého rozumu oproti všem věřícím?), nebo jen přehnaný strach z islámu, který se aplikoval na všechna náboženství? Nebo tak nějak všechno? |
|
|
Pepeeeee
Aktivní uživatel
Czech Republic
155 Posts |
Posted - 05/02/2011 : 14:43:30
|
Miloslave, přesně totéž jsi tu už psal, jen si zaměnil slova. Ty ani ostatní si neuvědomuješ, že není věřící jako věřící. Ani není křesťan jako křesťan. To, že tvůj kamarád (axel ví (nebo ne?), o kom je řeč) se stal fanatikem bez pochybností, že je slaboch, a proto se připoutal k Bohu, že vyžaduje komunitu, kde ho lidé chápou...., neznamená, že takový jsou všichni. Utkvělá představa, že věřící musí věřit v církev, musí chodit do kostela, musí chodit do komunit, musí bezmezně věřit a musí kolem sebe na počkání házet květinky a lásku, jsou mylné. Všichni popiratelé smysluplnosti víry totiž argumentují způsobem, kdy si najdou nějakou bídnou skupinku a na nich se povyšují, čímž nakonec ,,pokoří" náboženství. Tahle povýšenost má krásný a sladký cíl, totiž vznik obrovského sebeuspokojení ze své vlastní moudrosti. Tento cíl, je však jako krásně červeňoučké a nejspíš šťavnaté jablko visící na stromě, po zakousnutí je prolezlé červy a zevnitř shnilé. Nehodnoťte tedy vzhled plodu, ale jeho podstatu.
quote: Na Faceboocu jsou prostí lidé,kteří se za filosofy nepovažují,ale jsou hodně vysoko nad vaší úrovní.Myslím,že by vám rozhovory s nimi hodně přinesly,ovšem předpokladem je, že umíte neslouchat a vyvozovat s toho závěry
Zdání klame. Tvoje posuzování inteligence lidí je zřejmě taková, že člověka, který s tebou souhlasí automaticky pasuješ na rozumného (čímž nevědomky pochválíš sebe), a člověka oponujícího (určitě neschopného naslouchat) zase jako hlupáka (čímž opět pochválíš sebe). Vsadil bych vlastní boty, že přes FB komunikuješ převážně s lidmi své úrovně (nerad bych tě, a následně je, hned odsoudil bez dalších znalostí, proto volím slušnější slovník a připojují otazník. Mohu se mýlit) Nechci být krutý a proto tě tu vítám. |
|
|
Sokrates
Aktivní uživatel
Czech Republic
237 Posts |
Posted - 06/02/2011 : 01:02:01
|
Ačkoli jsem v otázce existence boha agnostik, souhlasím víceméně s Pepeeeeeho názory. (nebo alespoň s jeho posledními dvěma příspěvky)
Jacku quote: Rozhodni se.Nosí na vánoce dárky ježíšek nebo je kupují rodiče.Nic mezi neexistuje.Jedině snad,že by je kupovali spolu.
Tohle mě zaujalo a proto jsem si dovolil tuto citaci vytáhnout. Trochu mi to totiž připomíná problematiku chápání existence boha a příklad ježíška jakožto imaginární bytosti nám může posloužit coby analogie otázky existence boha. (ježíšek neexistuje, stejně jako bůh. Je to však pravda?) Nosí na vánoce dárky ježíšek nebo je kupují rodiče? Nic mezi podle Jacka neexistuje. Já tvrdím, že s ježíškem, potažmo bohem je to trochu složitější, avšak tak podobné. Mnoho lidí vyroste ze zkušenosti, že ježíšek neexistuje. (bůh neexistuje) Jejich důkaz neexistence spočívá ve faktu, že ježíšek, tak jak oni si jej původně představovali, neexistuje. (letěl jsem letadlem vysoko nad oblaky a žádného staříka jsem nespatřil) Jenomže představa ježíška je různorodá. Tedy záleží na tom z jakých premis vycházíme. Dejme tomu, že si ježíška jako malé děti přestaneme nějak představovat, tak jak se to marně snaží mnoho lidí u boha a vycházejme čistě z premis jeho záměru a postupujme na základě logiky. premisa- ježíšek je bytost, jenž dává dětem na vánoce dárky Má manželka je bytost a dává dětem dárky. Čili má manželka je ježíšek a to z hlediska oné premisy na základě logiky. Vím, že obvyklá představa ježíška u dětí bude v přímém rozporu s touto, avšak proč bychom si nemohli připustit svou nevědomost a uznat, že je možné, že v otázce existence boha můžeme jako věřící či nevěřící vycházet ze špatných premis stejně tak jak to dělají naše děti v případě ježíška. Svým způsobem hrajeme s dětmi hru, dítě vidí leckteré důkazy svědčící o existenci ježíška, sice nechápe všechno okolo, ovšem dárky dostává takřka každý, tak proč nevěřit že? A co bůh? Nehraje s námi taky takovou hru? Ať už je to jakkoliv, myslím si, že jsme jako ty děti. Zíráme na dárky, stromeček a snažíme se přijít na to, jak to dělá, přitom pravda je možná úplně někde jinde. Naše představy o něm jsou vzhledem ke skutečnosti směšné. Všimněte si skutečnosti, že v rámci mé výše uvedené premisy je ježíšek i u sousedů a v dalších rodinách, protože v premise se nehovoří o kvantitě ježíška. Děti nic nechápou, protože vycházejí z chybné premisy, že ježíšek je jen jeden. Ale ježíšek je bytost, co ovšem nechápou je to, že tuto roli ježíška zaujímá více bytostí a v konečném důsledku můžeme říci, že ježíšek je takřka všudypřítomný. (stejně jako když řekneme, že planetu Zemi ovládl člověk. Rozhodně se tím nemyslí, že by ji ovládl jeden jediný člověk, ale člověk jako obecně)
A takhle bych mohl pokračovat dál, ale to už nechávám ostatním. Já osobně nezavrhuji víru, ať už víru v boha či víru v neexistenci boha, což je dle mého ateismus. Ovšem s onou vírou bychom to neměli moc přehánět, což zřejmě chtěl říct Jack. (nejvíce nebezpeční nejsou ti, co věří, ale ti co v postupně stále více sílící víře přestali věřit, neboť ti už o ničem nepochybují) Uvědomme si už konečně svou nevědomost. Existuje bůh neboli něco, co stvořilo tento svět? Možná ano, možná ne. Co na tom záleží? Nedokážeme uspokojivě popsat jak funguje svět kolem nás, natož abychom dokázali chápat případné boží záměry. A i kdyby někdo z nás boží sílu opravdu pocítil či boží záměry pochopil, jak poznáme, že zrovna toto je záměr boží?
Pepeeeee Někde si psal, že věříš v žárlivého boha. Prosím tě, proč by zrovna bůh měl být žárlivý? Pro mě má žárlivost kořeny spíše v egoismu než v lásce, proto se ptám. |
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 06/02/2011 : 12:57:35
|
Sokrate. Jsem sice trochu (hodně) unavený ,ale přesto skusím postavit se na úroveň věřících a dělat jim tak trochu advokáta,alespoň v té problematice Ježíska a dárků.Ježíšek skutečně rozdává dárky a to i tehdy,když by jako bytost nikdy neexistoval a byl vymyšlenou postavou.Jak je to možné? Celkem jednoduše.Lidé mají Ježíše v sobě,ve své mysli a díky tomu v určitý den si dávají dárky.Kdyby jej v sobě neměli,neměli by ani důvod si dárky dávat. A nyní to popřu. I nevěřící si na vánoce předávají dárky,protože je to navyklá tradice a bez toho aby druhého obdarovali by se cítili nepříjemně.Baz Ježíše by však ani tohoto nebylo,prostě by neměli důvod. A nyní za Bažanta. Vánoce jsou svátky věty první,čili mám své schopnosti proto abych je využil ve prospěch druhých a své já mám schopné přijímat co s jejich schopností vzešlo. Lidé si zákonitost první věty uvědomují a tohoto využila církev ve prospěch Ježíše a jeho pravd.Prostě jej spojila s dobrem první věty,kdy mezi lidmi roste vzájemná láska.Sám Ježíš na tom nemá sebemnší zásluhu.Tím dárcem prostřednictvím lidí, třeba rodičů je církev,která se s tradicí slavnosti slunovratu,kdy si lidé navzájem předávali dárky, nebo vzájemnou pozornost spojila a využila tohoto ve prospěch své komunity a uznané pravdy.Odpověď na otázku tedy zní.Dárky nemají s Ježíšem vůbec nic společného,pouze církev tohoto zneužila.Dárky by si lidé navzájem předávali i bez Ježíška,jen k slavnosti slunovratu jak bylo tradicí.Církev si ten svátek pouze přisvojila.
Sláva |
|
|
Sokrates
Aktivní uživatel
Czech Republic
237 Posts |
Posted - 06/02/2011 : 14:03:10
|
Slávo Dobře, a teď jdi a vysvětluj tohle čtyřletým dětem. Myslíš, že tě zcela pochopí? Já předpokládám, že ty mladší děti budou trvat na existenci Ježíška, dokonce jsou schopni ti ho i v hrubých rysech popsat. (jako věřící boha) Jedni ti budou popisovat malé dítě, jiní zase plnoštíhlého staříka s plnovousem.(jak asi vypadá bůh?) Ty starší děti, které byly zhruba obeznámeni se skutečností, ti zase budou trvat na neexistenci Ježíška, aniž by připustili jakoukoli jinou možnost chápání existence. Tento postoj zřejmě vychází z velkého zklamání ve víře něčeho a dochází tak poté k ego-obranné reakci jedince ve formě negace. (krásným příkladem toho jsou ateisté) Já si prostě myslím, že jsme ve vztahu k bohu ještě hodně malé děti na to, abychom dokázali pochopit jeho podstatu. Jestli nějaká jeho podstata, jenž jsme schopni si představit, vůbec existuje.
|
|
|
Pepeeeee
Aktivní uživatel
Czech Republic
155 Posts |
Posted - 06/02/2011 : 17:04:26
|
Sokrate,
quote: Pepeeeee Někde si psal, že věříš v žárlivého boha. Prosím tě, proč by zrovna bůh měl být žárlivý? Pro mě má žárlivost kořeny spíše v egoismu než v lásce, proto se ptám.
Je to mnohokrát zmíněno ve Starém Zákoně. Pokusím-li se to nějak parafrázovat, pak je to něco ve smyslu: Hospodin žárlivě miluje lid národa, který si vyvolil. Můžeme to chápat mnoha způsoby, ale nic se nedá vytknout tomu nejnekonkrétnějšímu obhájení: My lidé, jakožto bytosti nedokonalé, nemáme schopnost neomylně rozeznat dokonalé od nedokonalého. Zdá-li se nám žárlivost jako špatná vlastnost, nemusí to tak objektivně být. Nebo jsme si jen postupem času pozměnili význam daného výrazu. Původně mohl mít trochu jiný smysl. Jinou možností by bylo ono spojení ,,žárlivě miluje", snad by se v takovém použití dala ona žárlivost vysvětlit. |
Edited by - Pepeeeee on 06/02/2011 17:05:54 |
|
|
Dalibor Grůza
Grafoman
Czech Republic
1678 Posts |
Posted - 06/02/2011 : 19:07:20
|
Jacku,
k tvému odmítání křesťanské, resp. katolické víry v tradiční, resp. současné podobě se mohu připojit ve smyslu, že toto tradiční křesťanství jako záchrana našeho světa selhalo. Tradiční křesťanství (které se do současnosti podstatně nezměnilo) bylo vládnoucí státní ideologii ve středověku, kdy se slovy známého filmu jako státní ideologie historicky znemožnilo a bylo nahrazeno současnou vládnouci státní ideologii demokracie. Jinými slovy i o tradičním křesťanství platí biblické rčení, že strom se pozná po ovoci (Matouš 12:33). Jinými slovy, je-li tradiční křesťanství opravdu v souladu s Biblí, resp. Novým zákonem, jmenovitě evangelii, tak i biblický Nový zákon, jmenovitě evangelia jsou více špatná než dobrá. Není-li tomu tak, pak se tradiční křesťanství musí podstatně změnit, aby pravdivě odpovídalo biblickému Novému zákonu, jmenovitě evangeliím, teprve potom by křesťanství případně mohlo představovat záchranu pro náš svět. Podle mne tradiční křesťanství není v souladu s biblickým Novým zákonem, jmenovitě evangelii a biblický Nový zákon, jmenovitě evangelia chápaná ve smyslu mé Filosofie rovnováhy (která představuje podstatnou změnu tradičního křesťanství, resp. podstatnou změnu tradičního křesťanského výkladu biblického Nového zákona, jmenovitě výkladu evangelií) mohou zachránit náš svět, proto jsem římským katolíkem.
Literatura: http://www.biblenet.cz/app/bible/search;jsessionid=dlhn78b0bu1q?phrase=po+ovoci&search=Hledat&fromForm=true&_sourcePage=p8QZcMdhtZXRoYEwAEEE7A%3D%3D&__fp=cHEqSR20nJo%3D
(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz ) |
Edited by - Dalibor Grůza on 06/02/2011 19:51:59 |
|
|
jack
Aktivní uživatel
231 Posts |
Posted - 07/02/2011 : 14:29:44
|
Já žasnu jak se nám ta diskuze rozběhla.Odepíši každému v samostatném příspěvku.
Sokrates, musím přiznat,že jsem trochu zmaten.Tvůj příspěvek mi totiž vůbec nepřipadá hloupý,i když ne se vším mohu souhlasit. O to více mě překvapilo tvé vyjádření,že souhlasíš s Pepeeeeem a že jeho poslední 2 příspěvky byly nejlepší.Podle mě to totiž byly naopak ty nejhorší.Argumentuje názory které používají naopak ateisté a tím sám sobě odporuje.Tím se budu zabývat v příspěvku pro Pepeeeeeeho. Kromě toho bylo zbytečné dlouhosáhle rozebírat "osobu" Santa Clause (toho jsem zmínil),protože to v mé pointě nemělo význam. Šlo o to, proč lidem připadá směšné věřit na jednu nadpřirozenou "bytost",ale na jinou věřit dokáží. |
|
|
jack
Aktivní uživatel
231 Posts |
Posted - 07/02/2011 : 15:48:39
|
Dalibor Grůza, z tvého článku se dá vycítit,že přikládáš velikou váhu a důležitost Bibli.Nepochybuji,že ji máš i dostatečně nastudovanou. Potom ovšem nechápu,proč chceš aby se křesťanství podstatně změnilo,aby pravdivě odpovídalo bibilickému Novému zákonu a říkáš,že by se tím mohl zachránit náš svět.Podle Bible má dříve nebo později stejně přijít konec světa,tak proč se o něco snažit.
Ale z jiného soudku.Problém je někde jinde.Dokud si nedokážete(věřící) po pravdě přiznat co je to vlastně Bible,tak se nehnete z místa. Já už jsem o tom psal,že jediným pilířem křesťanské víry je Bible.Tato kniha je současně jejím nejslabším článkem,protože Boha charektrizuje.Říká co Bůh řekl,co Bůh udělal,ale nepřináší jediné rozumné vysvětlení,jak je něco takového vůbec možné. Uvědomte si,že Bible je pouze kniha,kterou napsali lidé z masa a kostí,jako jsme my.Je to dokonce kniha velice nesourodá,plná náznaků a různých podobenství (jak píše i Pepeeeee).Každá křesťanská církev si ji vykládá k obrazu svému a každá tvrdí,že její výklad je ten jediný správný.Dokonce i Jehovisti tvrdí,že se oni svými názory blíží více Bibli než ostatní.Všichni máte svou pravdu a ten druhý je jen hlupák,který Bibli špatně pochopil.Ale kde berete tu nehoráznou jistotu,že vy máte pravdu. Podle mě je to jako sbírka básní.Už ve škole jsme rozebírali básně s otázkou co chtěl básník vyjádřit,co tím chtěl básník říct,když se nevyjádřil jasně a jeho dílo je plné obraznosti a symbolik. Já vám řeknu kdo jediný to ví,co chtěl básník vyjádřit.Básník sám a nikdo jiný.Jedině ten kdo napsal jednotlivé biblické příběhy ví co tím chtěl vyjádřit.A to bylo ca.před 700 lety(konečná verze),tak nemůže NIKDO tvrdit,že on jediný Bibli správně interpretuje. Bible je jen kniha biblických příběhů a ne matematické tabulky,těm se dá věřit,to co v nich stojí je bezpochyby prokázané a to jediné je pro mě směrodatné.
Někdy mám ten pocit,jako kdyby věřící nežili ve stejném světě jako já.Jako když se na ně nevztahují žádné přírodní zákony. Vše je možné,vše se dá vysvětlit božím zázrakem.Já se divím proč jezdíte v autech a stojíte v zácpách,když dokážete zpochybnit i pravdivost přírodních zákonů,tedy těch,které jsou nám už známy.Pepeeeee chce zpochybnit i gravitační zákon.Nechápu proč nezvedne ruku jako Superman a neoblétne si co potřebuje,měl by to rychlejší.
Také je znát,že jsi hrdý na to,že jsi římským katolíkem,doufám,že jsi hrdý i na krvavou historii své církve. |
|
|
jack
Aktivní uživatel
231 Posts |
Posted - 07/02/2011 : 17:25:26
|
Pepeeeee, ty jsi vážně číslo.Budu tě citovat: "Do určité míry je třeba zpochybňovat i uznávané definice např.gravitaci". "Zkrátka ničemu nevěř bezmezně,bez důkazů". "Nevěřte všemu co se jako pravda jeví".
Ještě malé upřesnění,ten pořad vůbec nebyl a neměl být komický,nepleť si to s tím,že v něm vystupovali komické osoby. Jestiže jsi slyšel závěrečnou řeč reportéra,tak ti muselo dojít,že jde o velmi vážnou věc.
Musím s tebou souhlasit,ale bohužel pro tebe,já se také domnívám,že reportér mluvil s dosti hloupými lidmi,ale byli mezi nimi i lidé vzdělaní,to znamená,že to nebyli lidé hloupí ve smyslu nižší inteligence.Tedy žádní idioti či imbecilové.Jediné čím ze sebe dělali hlupáky bylo jejich náboženství.Je mi opravdu líto,ale i když se od nich distancuješ,v podstatě jsi jedním z nich. Píšeš,že i většina věřících je hloupá.Tak se mi zdá,že za jediného chytrého považuješ sebe.A to píšeš,že já mám příliš sebevědomí. Přesto jsi nepochopil co nám vlastně tento dokument chtěl ukázat.Šlo o to,aby si lidé uvědomili co dokáže udělat náboženství v podstatě s normálními inteligentními lidmi.Ano to byli ti hlupáci,jak jsi správně poznamenal.
Naprostou většinu námitek jsi schopen vyvrátit? Už jsem o tom psal,opět jsme u Bible.Použiji tvé argumenty o důkazech.Tak za prvé,ty nemůžeš nijak dokázat,že právě tvá interpretace Bible je pravdivá.Za druhé,i kdyby byla není to vůbec žádný důkaz,že se to opravdu takhle stalo.Jsou to jen písmena na papíře.Podobný příběh můžu napsat také,třeba o tom jak mě unesli mimozemšťané a budu všude tvrdit,že je naprosto pravdivý. Co je psáno to je dáno,nebo?Jiný křesťan má zase jinou interpretaci a ani vy věřící se spolu neschodnete.Nemůžeš vyvrátit (dokázat) vůbec nic.Ale nedělej si starosti,to nemůže nikdo.
Ty jsi vážně legrační.Tak nakonec já prý kolem sebe vidím jen to co chci vidět.Nezlob se,ale přesně opak je pravdou.Věřící i ty sám jsi tvrdil,že víra není o rozumu.To vy jenom vidíte to co chcete vidět,to váš názor na svět nemá žádné pevné pilíře. Stavíte vše na nějaké knize pohádek,stovky let staré a dodnes jste nedokázali jestli je na tom všem aspoň něco pravdy. Já uznávám za pravdivé jen to,co je prokázané.Problé je ve vašem přístupu k otázkám.Jedno si musíme vysvětlit. Korektní vědec umí na konkrétní otázku dát korektní odpověď.Máme na to ve vědě své termíny.Nebudu je vysvětlovat,jestli nevíš co znamenají,dohledej si to na netu.Jestliže je něco prokazatelně dokázané,potom to může být tzv.(přírodní) zákon. Může to být také nejprve teorie nebo dokonce pouze hypotéza.Korektní vědec označí své tvrzení(názor) příslušným označením,které mezi vzdělanými lidmy vyjadřuje určitý stupeň poznání. To co vyjadřuje Bible není dokonce ani hypotéza,spíše bych to nazval tzv. nevyvratitelná hypotéza,ta je ovšem z vědeckého pohledu naprosto bezcenná.
Jehovisti si udělali z víry povolání? Pokud vím,tak podle hierarchie vzato,si s víry udělala pěkné povolání katolická a evangelická církev.
Co se týče posledního dostavce. Ne nebyl jsem sexuálně obtěžován,nebyl jsem obtěžován ani náboženstvím,protože jsem vyrůstal v komunismu. A ano mám obavy,protože nechci,abych byl jednoho dne obklopen pouze lidmy,které jsi ty sám označil za hloupé.
|
|
|
Pepeeeee
Aktivní uživatel
Czech Republic
155 Posts |
Posted - 07/02/2011 : 18:54:23
|
jacku, očividně jsi nic nepochopil. Komunikovat s tebou je dost těžké. Dal sis práci a ocitoval si 3 odděleně moje věty (vynechal si proroctví v závorce), které jdou za sebou, a ani to si nedokázal kvalitně. Zpřeházel si pořadí, snad aby si tročku pozměnil smysl a následně se ukájel na dobře nalezené (vytvořené) námitce. Díky vytrhávání vět z kontextu se silně rozšířila fáma o Nietzschem, jakožto ,,židobijce" a předchůdce nacismu.
Závěrečný pětiminutový monolog nedělá z pořadu vážnou věc. U seriálu Simpsonovi najdeš taky rafinovanou myšlenku a na konci rádobymravoučné ponaučení, to však seriálu nepropůjčuje vážnost. Návíc většinu námitek, které moderátor v dokumentu použil, jsem do jisté míry výše vyvrátil. Pokud to přesto tvůj fanatismus neskousne, pak jsem je minimálně zpochybnil. quote: Musím s tebou souhlasit,ale bohužel pro tebe,já se také domnívám,že reportér mluvil s dosti hloupými lidmi,ale byli mezi nimi i lidé vzdělaní,to znamená,že to nebyli lidé hloupí ve smyslu nižší inteligence.Tedy žádní idioti či imbecilové.Jediné čím ze sebe dělali hlupáky bylo jejich náboženství.Je mi opravdu líto,ale i když se od nich distancuješ,v podstatě jsi jedním z nich. Píšeš,že i většina věřících je hloupá.Tak se mi zdá,že za jediného chytrého považuješ sebe.A to píšeš,že já mám příliš sebevědomí. Přesto jsi nepochopil co nám vlastně tento dokument chtěl ukázat.Šlo o to,aby si lidé uvědomili co dokáže udělat náboženství v podstatě s normálními inteligentními lidmi.Ano to byli ti hlupáci,jak jsi správně poznamenal.
Naprostou většinu námitek jsi schopen vyvrátit? Už jsem o tom psal,opět jsme u Bible.Použiji tvé argumenty o důkazech.Tak za prvé,ty nemůžeš nijak dokázat,že právě tvá interpretace Bible je pravdivá.Za druhé,i kdyby byla není to vůbec žádný důkaz,že se to opravdu takhle stalo.Jsou to jen písmena na papíře.Podobný příběh můžu napsat také,třeba o tom jak mě unesli mimozemšťané a budu všude tvrdit,že je naprosto pravdivý. Co je psáno to je dáno,nebo?Jiný křesťan má zase jinou interpretaci a ani vy věřící se spolu neschodnete.
Máš v tom trochu bordel. Náboženství nedělá nutně z lidí blbce. Blbcem se člověk do jisté míry rodí, další vliv na to má okolí (výchova, přátelé) a vzdělání. Náboženství může také udělat z člověka hlupáka, ale mnohem vzácněji než ostatní vlivy. Rozdíl je, pokud se někdo stal blbcem a až pak uvěřil. Autor dokumentu se snažil zesměšnit víru, proto do něj poskládal takové okamžiky, jaké tam jsou. Ve skutečnosti mohli ti lidé být ti nejhloupější, se kterými mluvil, ty z toho však vyvozuješ, že je takový každý. Co by si taky čekal, že najdeš v dálniční kapličce pro řidiče tahačů? Je to stejné jako v pořadu ,,Nikdo není dokonalý", tam si také vybírají hlupáky už podle vzhledu (bezdomovce, cikány, důchodce...). quote: Nemůžeš vyvrátit (dokázat) vůbec nic.Ale nedělej si starosti,to nemůže nikdo.
Ty jeden skeptiku... Uchyluješ se až tak nízko, že voláš na pomoc skepsi? To bývá poslední krok před rezigancí na diskuzi. Všeobecně se totiž automaticky bere v úvahu nemožnost jasného, úplného a 100% důkazu. Použije-li se tedy v běžné mluvě slovo ,,dokázat", ,,vyvrátit" nebo ,,jistá pravda", chápe se to jako ,,dokázat v rámci lidských možností", ,,vyvrátit v rámci....". Nebo jsem tě špatně pochopil? Pak vysvětli. quote: Ty jsi vážně legrační.Tak nakonec já prý kolem sebe vidím jen to co chci vidět.Nezlob se,ale přesně opak je pravdou.Věřící i ty sám jsi tvrdil,že víra není o rozumu.To vy jenom vidíte to co chcete vidět,to váš názor na svět nemá žádné pevné pilíře. Stavíte vše na nějaké knize pohádek,stovky let staré a dodnes jste nedokázali jestli je na tom všem aspoň něco pravdy. Já uznávám za pravdivé jen to,co je prokázané.Problé je ve vašem přístupu k otázkám.Jedno si musíme vysvětlit. Korektní vědec umí na konkrétní otázku dát korektní odpověď.Máme na to ve vědě své termíny.Nebudu je vysvětlovat,jestli nevíš co znamenají,dohledej si to na netu.Jestliže je něco prokazatelně dokázané,potom to může být tzv.(přírodní) zákon. Může to být také nejprve teorie nebo dokonce pouze hypotéza.Korektní vědec označí své tvrzení(názor) příslušným označením,které mezi vzdělanými lidmy vyjadřuje určitý stupeň poznání. To co vyjadřuje Bible není dokonce ani hypotéza,spíše bych to nazval tzv. nevyvratitelná hypotéza,ta je ovšem z vědeckého pohledu naprosto bezcenná.
Nevím, odkud si načerpal svoje všeobecné (ne)znalosti, možná v komunismu. To by tě částečné obhajovalo. Celé moje snažení se točí kolem vyvrácení tvého jistého přesvědčení o nesmyslnosti víry. Pochopil si tedy doufám, že se tě nesnažím převrátit na víru, ale na střední mez mezi Bohem a ne-Bohem. Té velké věci se říká angosticismus. Pořád opakuješ stejnou, a ted si přidal ještě novou, chybu. Mluvíš v jednom odstavci o víře a vědě. Další nehoráznost je tvoje ,,vědecká" chtivost po důkazech. Určitě zastáváš stanovisko, že co není dokázané prostě není (neexistuje). Není-li důkaz o existenci Boha, pak zkrátka není. Neexistenci můžeš tvrdit až poté, co podáš důkaz oné neexistence. Pouhý ne-důkaz létajícího tučňáka neznamená automaticky, že ten tučňák někde opravdu nežije. Jen jsme ho nemuseli zatím najít. Rozlišuješ vůbec mezi objektivní a subjektivní pravdou?
Někdy se mi zdá, že moje příspěvky (A) jen tak přelétneš, vytáhneš si z toho co potřebuješ, navíc si to vyložíš po svém, a pak začneš tvořit odpověď. Jindy zase, že (B) ani nereaguješ na mě. Mimochodem se svým strachem něco udělej, začni to léčit než to úplně vyroste. Všeobecně je náboženství spíš na ústupu a ty se tu v tutéž dobu začneš obávat, že se staneme náboženským státem. |
|
|
Dalibor Grůza
Grafoman
Czech Republic
1678 Posts |
Posted - 07/02/2011 : 19:22:13
|
quote: Originally posted by Dalibor Grůza
Jacku,
k tvému odmítání křesťanské, resp. katolické víry v tradiční, resp. současné podobě se mohu připojit ve smyslu, že toto tradiční křesťanství jako záchrana našeho světa selhalo. Tradiční křesťanství (které se do současnosti podstatně nezměnilo) bylo vládnoucí státní ideologii ve středověku, kdy se slovy známého filmu jako státní ideologie historicky znemožnilo a bylo nahrazeno současnou vládnouci státní ideologii demokracie. Jinými slovy i o tradičním křesťanství platí biblické rčení, že strom se pozná po ovoci (Matouš 12:33). Jinými slovy, je-li tradiční křesťanství opravdu v souladu s Biblí, resp. Novým zákonem, jmenovitě evangelii, tak i biblický Nový zákon, jmenovitě evangelia jsou více špatná než dobrá. Není-li tomu tak, pak se tradiční křesťanství musí podstatně změnit, aby pravdivě odpovídalo biblickému Novému zákonu, jmenovitě evangeliím, teprve potom by křesťanství případně mohlo představovat záchranu pro náš svět. Podle mne tradiční křesťanství není v souladu s biblickým Novým zákonem, jmenovitě evangelii a biblický Nový zákon, jmenovitě evangelia chápaná ve smyslu mé Filosofie rovnováhy (která představuje podstatnou změnu tradičního křesťanství, resp. podstatnou změnu tradičního křesťanského výkladu biblického Nového zákona, jmenovitě výkladu evangelií) mohou zachránit náš svět, proto jsem římským katolíkem.
Literatura: http://www.biblenet.cz/app/bible/search;jsessionid=dlhn78b0bu1q?phrase=po+ovoci&search=Hledat&fromForm=true&_sourcePage=p8QZcMdhtZXRoYEwAEEE7A%3D%3D&__fp=cHEqSR20nJo%3D
(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )
quote: Originally posted by jack
Dalibor Grůza, z tvého článku se dá vycítit,že přikládáš velikou váhu a důležitost Bibli.Nepochybuji,že ji máš i dostatečně nastudovanou. Potom ovšem nechápu,proč chceš aby se křesťanství podstatně změnilo,aby pravdivě odpovídalo bibilickému Novému zákonu a říkáš,že by se tím mohl zachránit náš svět.Podle Bible má dříve nebo později stejně přijít konec světa,tak proč se o něco snažit.
Ale z jiného soudku.Problém je někde jinde.Dokud si nedokážete(věřící) po pravdě přiznat co je to vlastně Bible,tak se nehnete z místa. Já už jsem o tom psal,že jediným pilířem křesťanské víry je Bible.Tato kniha je současně jejím nejslabším článkem,protože Boha charektrizuje.Říká co Bůh řekl,co Bůh udělal,ale nepřináší jediné rozumné vysvětlení,jak je něco takového vůbec možné. Uvědomte si,že Bible je pouze kniha,kterou napsali lidé z masa a kostí,jako jsme my.Je to dokonce kniha velice nesourodá,plná náznaků a různých podobenství (jak píše i Pepeeeee).Každá křesťanská církev si ji vykládá k obrazu svému a každá tvrdí,že její výklad je ten jediný správný.Dokonce i Jehovisti tvrdí,že se oni svými názory blíží více Bibli než ostatní.Všichni máte svou pravdu a ten druhý je jen hlupák,který Bibli špatně pochopil.Ale kde berete tu nehoráznou jistotu,že vy máte pravdu. Podle mě je to jako sbírka básní.Už ve škole jsme rozebírali básně s otázkou co chtěl básník vyjádřit,co tím chtěl básník říct,když se nevyjádřil jasně a jeho dílo je plné obraznosti a symbolik. Já vám řeknu kdo jediný to ví,co chtěl básník vyjádřit.Básník sám a nikdo jiný.Jedině ten kdo napsal jednotlivé biblické příběhy ví co tím chtěl vyjádřit.A to bylo ca.před 700 lety(konečná verze),tak nemůže NIKDO tvrdit,že on jediný Bibli správně interpretuje. Bible je jen kniha biblických příběhů a ne matematické tabulky,těm se dá věřit,to co v nich stojí je bezpochyby prokázané a to jediné je pro mě směrodatné.
Někdy mám ten pocit,jako kdyby věřící nežili ve stejném světě jako já.Jako když se na ně nevztahují žádné přírodní zákony. Vše je možné,vše se dá vysvětlit božím zázrakem.Já se divím proč jezdíte v autech a stojíte v zácpách,když dokážete zpochybnit i pravdivost přírodních zákonů,tedy těch,které jsou nám už známy.Pepeeeee chce zpochybnit i gravitační zákon.Nechápu proč nezvedne ruku jako Superman a neoblétne si co potřebuje,měl by to rychlejší.
Také je znát,že jsi hrdý na to,že jsi římským katolíkem,doufám,že jsi hrdý i na krvavou historii své církve.
Jacku,
souhlasím s tebou, že Bible, Nový zákon a jmenovitě evangelia jsou sepsány nedokonalými lidmi, jsou v ní i omyly, lži i vlastní neautentické přídavky jejich autorů, dokonce Ježíš Nazaretský, možná (podle mne z 51%) spasitel (viz níže), nic sám nesepsal, vše sepsali až jeho následovníci. Já sám výroky Ježíše o konci světa považuji za neautentické přídavky pozdějších autorů Nového zákona zklamaných z toho, že se nekonal druhý příchod Ježíše na Zemi a jeho nastolení Božího království. Co je autentické a co není v evangeliích, předpokládáme-li, že Ježíš byl spasitel totožný s Bohem a tudíž vševědoucí, zjistíme podle mne nikoliv zkoumáním Bible, ale zkoumáním přírody, která je na rozdíl od mnoha svatých knih mnoha světových náboženství jediná a, existuje-li Bůh, i stvořená přímo Bohem jako jeho bezprostřední dílo, které může sloužit k takto přímo zprostředkovanému poznání případného Boha-stvořitele přírody. Toto přírodovědné zkoumání jsem podnikl ve své Filosofii rovnováhy a došel k jedinému axiomu mé Filosofie rovnováhy, který považuji za pravdivý, že člověk je povinnen působit co možná nejméně smrti a bolesti živých tvorů. Stejný základ podle mne obsahují rovněž evangelia ve výrocích Ježíše Nazaretského, možná spasitele, které uvádím a vysvětluji v citaci svého dřívějšího příspěvku níže, z čehož usuzuji, že by se z 51% v případě Ježíše Nazaretského skutečně mohlo jednat o spasitele. Z níže citovaných výroků Ježíše, které považuji za autentický základ evangelií, resp. jeho učení, podle mne rovněž plyne, že není rozdíl mezi teistou, tedy věřícím v Boha, a ateistou, kteří plní svou povinnost působit co možná nejméně smrti a bolesti živých tvorů (slovy evangelií: milují svého bližního), a zároveň z nich podle mne plyne, že je hříšnější teista, tedy věřící v Boha, který méně plní tuto povinnost působit co možná nejméně smrti a bolesti živých tvorů, než ateista, který tuto povinnost plní více (slovy evangelií: láska k Bohu a láska k bližnímu jsou si podobné, tedy, kdo nemiluje bližního, nemiluje ani Boha a kdo miluje bližního, miluje i Boha, i když je třeba i ateistou). Na krvavou historii své církve nejsem hrdý, jedná se o mnou výše uváděné historické znemožnění tradičního výkladu Nového zákona, jmenovitě evangelií, resp. tradičního (středověkého) křesťanství, které přetrvali v prakticky nezměněné podobě do současnosti. Tato krvavá historie tradičního křesťanství je podle mne oním zkaženým plodem, který prokazuje větší špatnost než dobro tradičního křesťanství jako vládnoucí státní ideologie. Podle mne však tradiční křesťanství nepředstavuje správný výklad evangelií (viz výše), který jsem podle mne lépe nalezl na základě své Filosofie rovnováhy (viz níže), což však musí posoudit kromě mě i ostatní.
quote: Originally posted by Dalibor Grůza
Proč jsem řimský katolík?
Protože základ mé Filosofie rovnováhy (tj. "Všichni živí tvorové ve skutečnosti chtějí žít ve světě, kde se budou mít všichni rádi, proto je každý člověk povinen zabít co možná nejméně živých tvorů a aby přirozeně co nejméně cítili bolest." Vše ostatní jsou pouhé mé spekulace, to platí o celé mé Filosofii rovnováhy.) je totožný, resp. vychází z mého osobního výkladu základu katolické víry obsažené v Novém Zákoně Bible.
Matouš 22:36„Mistře, které přikázání je v zákoně největší?“ 37On mu řekl: „‚Miluj Hospodina, Boha svého, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí.‘ 38To je největší a první přikázání. 39Druhé je mu podobné (tj. jsou si podobní věřící a nevěřící v Boha, kteří dodržují toto druhé přikázání): ‚Miluj svého bližního jako sám sebe.‘ 40Na těch dvou přikázáních spočívá celý Zákon i Proroci.“
Marek 12:28Přistoupil k němu jeden ze zákoníků, který slyšel jejich rozhovor a shledal, že jim dobře odpověděl. Zeptal se ho: „Které přikázání je první ze všech?“ 29Ježíš odpověděl: „První je toto: ‚Slyš, Izraeli, Hospodin, Bůh náš, jest jediný pán; 30miluj Hospodina, Boha svého, z celého svého srdce, z celé své duše, z celé své mysli a z celé své síly!‘ 31Druhé je toto: ‚Miluj svého bližního jako sám sebe!‘ Většího přikázání nad tato dvě není.“
Lukáš 10:25Tu vystoupil jeden zákoník a zkoušel ho: „Mistře, co mám dělat, abych měl podíl na věčném životě?“ 26Ježíš mu odpověděl: „Co je psáno v Zákoně? Jak to tam čteš?“ 27On mu řekl: „‚Miluj Hospodina, Boha svého, z celého svého srdce, celou svou duší, celou svou silou a celou svou myslí‘ a ‚miluj svého bližního jako sám sebe.‘“ 28Ježíš mu řekl: „Správně jsi odpověděl. To čiň a budeš živ.“ 29Zákoník se však chtěl ospravedlnit, a proto Ježíšovi řekl: „A kdo je můj bližní?“ 30Ježíš mu odpověděl: „Jeden člověk šel z Jeruzaléma do Jericha a padl do rukou lupičů; ti jej obrali, zbili a nechali tam ležet polomrtvého. 31Náhodou šel tou cestou jeden kněz, ale když ho uviděl, vyhnul se mu. 32A stejně se mu vyhnul i levita, když přišel k tomu místu a uviděl ho. 33Ale když jeden Samařan na své cestě přišel k tomu místu a uviděl ho, byl pohnut soucitem; 34přistoupil k němu, ošetřil jeho rány olejem a vínem a obvázal mu je, posadil jej na svého mezka, zavezl do hostince a tam se o něj staral. 35Druhého dne dal hostinskému dva denáry a řekl: ‚Postarej se o něj, a bude-li tě to stát víc, já ti to zaplatím, až se budu vracet.‘ 36Kdo z těch tří, myslíš, byl bližním tomu, který upadl mezi lupiče?“ 37Zákoník odpověděl: „Ten, který mu prokázal milosrdenství.“ Ježíš mu řekl: „Jdi a jednej také tak.“ (tzn. bližní nemusí být pouze člověk, ale i jiný živý tvor, např. hospodářské zvíře, či živá buňka těla člověka, rozhodujícím znakem bližního je, že mi prokazuje milosrdenství, tedy, že mne např. živí nebo napojí atd., což dělají, jak hospodářská zvířata, tak i buňky mého těla)
Matouš 5:43Slyšeli jste, že bylo řečeno: ‚Milovati budeš bližního svého a nenávidět nepřítele svého.‘ 44Já však vám pravím: Milujte své nepřátele a modlete se za ty, kdo vás pronásledují, 45abyste byli syny nebeského Otce; protože on dává svému slunci svítit na zlé i dobré a déšť posílá na spravedlivé i nespravedlivé. 46Budete-li milovat ty, kdo milují vás, jaká vás čeká odměna? Což i celníci nečiní totéž? 47A jestliže zdravíte jenom své bratry, co činíte zvláštního? Což i pohané nečiní totéž? 48Buďte tedy dokonalí, jako je dokonalý váš nebeský Otec. (jestliže mým bližním nemusí být jenom člověk, ale i jiný živý tvor, může být i mým nepřítelem rovněž i jiný živý tvor než člověk, a mám milovat všechny živé tvory, a to jak ke mně přátelské, tak i ke mně nepřátelské, tedy mám milovat všechny živé tvory jako jsou např. viry, bakterie, živé buňky, houby, rostliny, hmyz, zvířata, lidé, živé stroje apod.)
Matouš 9:9Když šel Ježíš odtud dál, viděl v celnici sedět člověka jménem Matouš a řekl mu: „Pojď za mnou!“ On vstal a šel za ním. 10Když potom seděl u stolu v domě, hle, mnoho celníků a jiných hříšníků stolovalo s Ježíšem a jeho učedníky. 11Farizeové to uviděli a řekli jeho učedníkům: „Jak to, že váš Mistr jí s celníky a hříšníky?“ 12On to uslyšel a řekl: „Lékaře nepotřebují zdraví, ale nemocní. 13Jděte a učte se, co to je: ‚Milosrdenství chci, a ne oběť.‘ Nepřišel jsem pozvat spravedlivé, ale hříšníky.“
Matouš 12:7Kdybyste věděli, co znamená ‚milosrdenství chci, a ne oběť‘, neodsuzovali byste nevinné. (Milovat bližního tedy znamená především ho zbytečně nezabít, nezabít-neobětovat tedy zbytečně žádného živého tvora, dané úryvky se týkají Ježíšova odmítnutí celopalů - tj. obětí zvířat za židovství, místo toho požaduje milosrdenství)
Jan 4:31" Mezitím ho prosili jeho učedníci: "Mistře, pojez něco! 32On jim řekl: Já mám k nasycení pokrm, který Vy neznáte." 33Učedníci si mezi sebou říkali:"Přinesl mu snad někdo něco k jídlu?" 34Ježíš jim řekl: "Můj pokrm jest, abych činil vůli toho, který mě poslal, a dokonal jeho dílo. (Jestli Ježíš Nazaretský možná Spasitel zabil nějakého živého tvora, aby ho snědl, např. velikonočního beránka, je sporné)
(Jestliže Ježíš Nazaretský zbytečné nezabil žádného živého tvora, pak podle mne zřejmě je Spasitel.) Matouš 13:9Kdo má uši, slyš!“ 10Učedníci k němu přistoupili a řekli: „Proč k nim mluvíš v podobenstvích?“ 11On jim odpověděl: „Protože vám je dáno znáti tajemství království nebeského, jim však není dáno. 12Kdo má, tomu bude dáno a bude mít ještě víc; ale kdo nemá, tomu bude odňato i to, co má. 13Proto k nim mluvím v podobenstvích, že hledíce nevidí a slyšíce neslyší ani nechápou. 14A plní se na nich proroctví Izaiášovo: ‚Budete stále poslouchat, a nepochopíte, ustavičně budete hledět, a neuvidíte. 15Neboť obrostlo tukem srdce tohoto lidu, ušima nedoslýchají a oči zavřeli, takže neuvidí očima a ušima neuslyší, srdcem nepochopí a neobrátí se – a já je neuzdravím.‘ (Ježíš Nazaretský možná jako spasitel nám tak zřejmě dal prostor k vlastnímu poznávání světa)
Výše uvedené nedokazuje, že Ježíš Nazaretský byl spasitel, avšak vzhledem k totožnosti mnou pochopeného výše uvedeného základu jeho učení a základu mé Filosofie rovnováhy, která nepřepokládá nutně existenci Boha či Spasitele, je to o něco málo více pravděpodobné než nepravděpodobné. Všechno, co skutečně v Novém Zákoně Bible nebo tradici církve odporuje výše uvedenému základu považuji za nepravdivé a neautentické doplňky Ježíšových následovníků.
(citace z Bible viz www.biblenet.cz/" target="_blank">http://www.biblenet.cz/ )
(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )
(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz ) |
Edited by - Dalibor Grůza on 07/02/2011 20:01:19 |
|
|
Milan.Miló
Velmi aktivní uživatel
671 Posts |
Posted - 07/02/2011 : 19:59:12
|
Jacku
-------------------------------------- To co vyjadřuje Bible není dokonce ani hypotéza,spíše bych to nazval tzv. nevyvratitelná hypotéza,ta je ovšem z vědeckého pohledu naprosto bezcenná. ----------------------------------
--------------------------------- Já uznávám za pravdivé jen to,co je prokázané.Problé je ve vašem přístupu k otázkám.Jedno si musíme vysvětlit. --------------------------------
Nějak bych se nechtěl někoho zastávat. Ale jde vidět, že tvé předsudky o Bibli a věřících jsou mnohdy velice dosti vykonstruované, skreslené a neoprávněné.
Tak třeba v minulém století nalezli v jeskyních u mrtvého moře svitky, které potvrdili, nevyvrátili pravost Bible.
Milan.Miló.
PS: Tady jsem ti o tom něco nelezl kdyby si o tom co jsem psal pochyboval.
************************** http://www.znamenicasu.cz/video-hledani-pravda-o-bibli-kumranske-svitky/ ***************************
------------------------
*********************** Hledání 2 Pravda o Bibli – Hledání pravdy - Kumránské svitky nalezené 1947 -1956 jsou v chrámu knihy v Jeruzalémě. Nejvýznamnější je svitek Izaiáše, který je nejucelenější a je identický s tím dnešním. Svitky Dokazují že text zákona byl předáván během 2000 let beze změny. Bible je shodná se svitky původně napsanými. ***********************
A máš tam i video. Na, které se můžeš podívat.
|
Edited by - Milan.Miló on 07/02/2011 20:07:40 |
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 08/02/2011 : 09:46:54
|
A kdo může dokázat,že Ježíš vůbec existoval,že to s ním není stejné jako s Králem Ludvíkem ,kterého stvořil Dumas a který nikdy neexistoval.Přesto lidé díky Dumasovým příběhům věří a dokonce i lidé vysoce vzdělaní se snaží dokázat že žil.Lidé jsou schopni uvěřit i té největší pitomosti. Sejde li se skupinka lidí (apoštolů) mohou Ježíše stvořit. Stačí, když si budou vzájemně pomáhat a potvrzovat jako pravdivé co tvrdí ten druhý. Komunikace byla v té době na primitivní úrovni a život Ježíše byl popisován až dlouho po jeho údajné smrti. Dalibore. S těmi podobenstvími jsi našel ten správný klíč a píšeš to o čem zde mluvím již několik let.Jenže je skutečně málo těch,kteří dokáží vidět a ti ostatní si myslí, že nevidí li oni, nevidí nikdo.Nyní si to spoj s podobenstvím o hřivnách a získáš popis určitého algoritmu v němš jedno podporuje druhé.V podobenství je povrch návodný a tím podstatným je algoritmus děje povrchem znázorněného.To je návod k tomu aby dokázali i ti doposud slepí toto vidět.
Sláva |
|
|
Topic |
|
|
|