Author |
Topic |
Dalibor Grůza
Grafoman
Czech Republic
1678 Posts |
Posted - 17/05/2012 : 20:07:38
|
quote: Originally posted by Dalibor Grůza
Reply author: Dalibor Grůza Replied on: 02/03/2011 20:19:01 Message:
Jak se stát úspěšným vládcem, a tak se zalíbit ženám?
Nedávno jsem viděl film Mongol (??????), Kazachstán 2007, Režie: Sergei Bodrov; Hrají: Tadanobu Asano (Temüdžin), Amadu Mamadakov, Honglei Sun, Ying Bai, podle výše uvedeného filmu Mongol platili tři základní zákony Mongolů, kteří dobyli v krátké době většinu Asie a Ruska: Nezradit svého chána (trestalo se smrtí mnohdy i rodinných příslušníků zrádce), bojovat s nepřítelem až do konce a zákaz zabíjení žen a dětí. Tyto zásady dobyvatelů se podle mne víceméně uplatnily podobně v dějinách u všech ostatních krutých válečníků, jako byli Stalin, Arabové, Židé, Římané apod. Hitler a jeho armáda, kteří chránili a zároveň mstili zvířata tím, že dělali lidem to, co oni dělali zvířatům, porušili zákaz zabíjení žen a dětí, což je nejhorší možné zlo v tomto světě, což bylo podle mne důvodem jejich evolučně spravedlivé porážky jinými méně krutými válečníky Stalinem a jeho armádou, historickými nástupci Mongolů.
Podle mé Filosofie rovnováhy silný, resp. úspěšný vládce musí postupovat tak, aby vždy splnil svou povinnost působit co možná nejméně smrti a bolesti živých tvorů. Síla vládce se podle mé universální etiky mé Filosofie rovnováhy projeví zejména tehdy, jestliže odpovídá na útok proti své osobě, kdy podlé mé universální etiky by měl vždy odpovědět přiměřeným protiútokem, nikoliv ústupem. Síla vládce se pak pozná podle toho, jestli je jeho protiútok přiměřený, nebo nikoliv, aby dosáhl všeobecně co možná nejméně smrti a bolesti živých tvorů. Protiútok by neměl být větší než přiměřený ani menší, obojí svědčí o zbabělosti a slabosti vládce a má za následek více než co možná nejméně smrti a bolesti živých tvorů. Spravedlivý válečník podle Filosofie rovnováhy nikdy nemusí zabít jiného člověka, byť nepřítele, může ho však v nutném rozsahu zranit a tak ho vyřadit z boje.
Literatura: http://en.wikipedia.org/wiki/Animal_rights#Main_philosophical_approaches
(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )
Budeme-li vycházet z racionální mystiky Filosofie rovnováhy čili filosofického subjektivního idealismu vyjádřeného pojmy současné exaktní přírodovědy, podle kterých tělo, popř. mozek člověka před smrtí ztělesňuje celý náš Vesmír, pak bílé krvinky v těle člověka před smrtí ztělesňují bojovníky v našem Vesmíru a světová válka ztělesňuje vzájemnou nenávist a jakousi občanskou válku bílých krvinek v těle člověka před smrtí, popř. v současnosti i atomovou světovou válku.
(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz ) |
Edited by - Dalibor Grůza on 18/05/2012 08:58:46 |
|
|
Dalibor Grůza
Grafoman
Czech Republic
1678 Posts |
Posted - 19/05/2012 : 20:23:28
|
quote: Originally posted by kirmakX6on
quote: Originally posted by okref
Myšlenky ani představy samotné, o kterých se říká, že nás napadají, nemorální ani morální nejsou. Odpovědnost máme za to, jaký postoj k nim zaujmeme. Tedy za to, jak je hodnotíme a jak s nimi dále naložíme. Tedy na následném volním činu ve formě další myšlenky nebo tělesného aktu.
proč teda v náboženstvích jsou i zlé myšlenky zlé?
to tu není nikdo pobožný? ...pobožní lidi by měli znát důvod...
Myšlenky jsou přirozené, je-li tvá přirozenost převážně zlá, pak máš převážně zlé myšlenky, je-li tvá přirozenost převážně dobrá, pak máš převážně dobré myšlenky. Přirozenost se dědí, přirozenost, resp. ji ztělesňující mozkové buňky se mohou během života jedince rozvíjet, a to jak tu dobrou tak i tu zlou přirozenost na úkor té druhé přirozenosti, pak ti přibývá dobrých a ubývá zlých, resp. přibývá zlých a ubývá těch dobrých myšlenek. Dobrá i zlá přirozenost jsou celistvé, nelze podle mne nerozvíjet pouze jednu zlou myšlenku a nechat rozvíjet ostatní zlé myšlenky, pak ti hrozi rozvrat duše.
(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )
(citováno z www.filosofie.cz/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1577" target="_blank">http://www.filosofie.cz/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1577 ) |
|
|
Dalibor Grůza
Grafoman
Czech Republic
1678 Posts |
Posted - 20/05/2012 : 10:47:45
|
Dnes jsem dal svému psovi podle shora uvedeného pravidla krmení mrtvolami zvířat dalších zvážených cca 117 gramů zmrzlého syrového těla přirozeně uhynuté nové slepice, kterou mám ve svém mrazáku.
(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz ) |
|
|
jrf
Aktivní uživatel
Czech Republic
278 Posts |
Posted - 21/05/2012 : 22:07:35
|
Dalibore, myslíš si, že jednou bude tvá Filosofie rovnováhy překonána, nebo ji pokládáš za teorii ultimátní, tj. pro lidstvo konečnou a definitivní? |
|
|
kirmakX6on
Aktivní uživatel
327 Posts |
Posted - 22/05/2012 : 02:14:44
|
quote: Originally posted by jrf
Dalibore, myslíš si, že jednou bude tvá Filosofie rovnováhy překonána, nebo ji pokládáš za teorii ultimátní, tj. pro lidstvo konečnou a definitivní?
pokud by Daliborova teorie vedla k předpokládaným důsledkům...
tj. v podstatě k harmonickému, láskyplnému a šťastnému soužití všech tvorů na zemi...
...tak její hypotetické překonání je dost dobře nemyslitelné...alespoň pro mě. Pokud by tedy byla správná, šlo by ji jistě pokládat za konečnou a definitivní. |
|
|
Dalibor Grůza
Grafoman
Czech Republic
1678 Posts |
Posted - 22/05/2012 : 07:48:25
|
quote: Originally posted by kirmakX6on
quote: Originally posted by jrf
quote: Originally posted by jrf
Dalibore, myslíš si, že jednou bude tvá Filosofie rovnováhy překonána, nebo ji pokládáš za teorii ultimátní, tj. pro lidstvo konečnou a definitivní?
Dalibore, myslíš si, že jednou bude tvá Filosofie rovnováhy překonána, nebo ji pokládáš za teorii ultimátní, tj. pro lidstvo konečnou a definitivní?
pokud by Daliborova teorie vedla k předpokládaným důsledkům...
tj. v podstatě k harmonickému, láskyplnému a šťastnému soužití všech tvorů na zemi...
...tak její hypotetické překonání je dost dobře nemyslitelné...alespoň pro mě. Pokud by tedy byla správná, šlo by ji jistě pokládat za konečnou a definitivní.
Za prvé: Má teorie-Filosofie rovnováhy není tak úplně má, protože staví na základě postaveném mnoha jinými vědci, např. filosofy v minulosti, z 51%-60% staví na evangeliích Nového zákona. Dále vznikala v rámci diskusí na tomto fóru od ledna 2008, kde můj dík patří všem diskutujícím, obzvláště rád vzpomínám na Miloslava Bažanta, jehož příspěvky jsou ve Filosofiii rovnováhy, kromě mých příspěvků nejčastěji citovány. Proto jsem se v nedávné minulosti rozhodl změnit licenci díla z copyrightu, ve kterém bylo dílo nejdříve publikováno, na copyleft (licence Creative Commons uveďte autora/zachovejte licenci 3.0), kterou má i internetová encyklopedie wikipedie a která umožňuje při dodržení této licence prakticky volné užití komukoliv. Tato licence by šla přeložit volně zhruba jako Společná tvorba.
Za druhé: Pokládám mou Filosofii rovnováhy za spekulace, kromě jejího jediného dogmatu (viz za třetí). Tyto spekulace se týkají současného smyslového nevnímatelna současné vědy, přesto se jedná o spekulace, které vycházejí z toho nejjistějšího poznání, které lidstvo v současnosti má, a to současného stavu poznání exaktních přírodních a společenských věd. Dá se říci, že se jedná o spekulace o současném smyslovém nevnímatelnu, úzce spjaté se současným vědeckým smyslově vnímaným poznáním založeným na zkušenosti (experimentu). Tyto dedukce budou zcela jistě časem překonány, a to s tím, jak se rozšíří smyslově vnímatelná oblast, resp. poznání současné vědy. Přesto se domnívám, že díky tomu, že vycházím při svých spekulacích o současném smyslovém nevnímatelnu úzce ze současného stavu vědy, tak toto překonání těchto mých spekulací v rámci mé Filosofie rovnováhy nebude nikdy zcela zásadní, spíše půjde o jejich upřesnění.
Za třetí: Co se týká jediného dogmatu mé Filosofie rovnováhy: "Všichni živí tvorové ve skutečnosti chtějí žít ve světě, kde se budou mít všichni rádi, proto je každý povinen působit co možná nejméně smrti a bolesti. Vše ostatní jsou pouhé mé spekulace, to platí o celé mé Filosofii rovnováhy.", tak tento jediný předpoklad čili dogma či axiom mé Filosofie rovnováhy považuji v zásadě za nepřekonatelný a definitivní, může dojít pouze k jeho drobným úpřesněním. Jde o nejdůležitěí poznatek Filosofie rovnováhy, který v jejím rozsáhlém textu cca 410 stran A4 pouze rozvádím z hlediska současného stavu vědy různých vědních oborů.
(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz ) |
Edited by - Dalibor Grůza on 22/05/2012 08:18:34 |
|
|
Pepeeeee
Aktivní uživatel
Czech Republic
155 Posts |
Posted - 22/05/2012 : 09:57:09
|
quote: Za třetí: Co se týká jediného dogmatu mé Filosofie rovnováhy: "Všichni živí tvorové ve skutečnosti chtějí žít ve světě, kde se budou mít všichni rádi, proto je každý povinen působit co možná nejméně smrti a bolesti. Vše ostatní jsou pouhé mé spekulace, to platí o celé mé Filosofii rovnováhy.", tak tento jediný předpoklad čili dogma či axiom mé Filosofie rovnováhy považuji v zásadě za nepřekonatelný a definitivní, může dojít pouze k jeho drobným úpřesněním. Jde o nejdůležitěí poznatek Filosofie rovnováhy, který v jejím rozsáhlém textu cca 410 stran A4 pouze rozvádím z hlediska současného stavu vědy různých vědních oborů.
Tak nevim Borku... Jsi poměrně zdatný matematik a hodně se vyznáš ve vědě, takže určitě víš, co to ten axiom (předpoklad, dogma) je. Máš to vlastně už v tom slově, "předpoklad". Je to asi něco, co se nedá zdůvodnit, ověřit, ale ani vyvrátit. Zkus matematicky vyvrátit samotné základy Peanovy matematiky, třeba že 1 je číslo, 1 + cokoli je taky číslo, číslo + číslo = číslo. A pak zkus tyhle tvrzení dokázat (ale ne kruhem, ani odkazem na intuici). Byl to snad Locke, kdo řekl, že axiomy můžeme mít jen v matematice (dnes i logice a možná ještě někde), kdybychom totiž dovolili stanovovat axiomy třeba i v etice (a to děláš ty), mohli bychom dospět k jakýmukoli výsledku. Někdo bude předpokládat, že všichni jsou naopak svině. No a i on z toho může udělat rozsáhlý systém světa, který však nakonec půjde zbourat, stejně jako systém tvůj, ale nikdy nikdo nezničí ten axiom. Ani to nejde, pro samu definici axiomu. Tys vlastně z etického předpokladu (už to je směšný) vybudoval celkový pohled na svět, viz časoprostorové vlnění atd. (to je ještě směšnější). Vyznáš se i ve filosofii, máš přece ten doktorát, tak se koukni, na čem stojí etika Kantova (na metodě), stoická a hedonická (řekněme na faktu) atd. Když to někdo zkusil na axiomu (Bible, a asi Mill a Spinoza), nedopadlo to moc dobře. Oni všichni do jednoho (stejně jako ted ty) si mysleli, že učinili konec všem morálistickým otázkám a jak to dopadlo... Po kritice zbyl jen ten axiom a ten sám o sobě je ničím a k ničemu.
Tak nějak by mě zajímaly odpovědi na tyhle otázky: Proč považuješ svoje dogma "v zásadě za nepřekonatelné a definitivní"? Víš už, jak se chovat k (svému) axiomu? Jak? Proč by právě tvoje etika měla být ta pravá? Kolik jahod se vejde do jednoho dortu? A odkdy vlastně umí táta péct?
A to už je tak trochu problém globální. O etice se dá hodně nakecat, můžem o ní dokonce mluvit donekonečna a nikdy nedojdeme ke správným zásadám. A to proto, že slovo "správný" (chápu jako adequacio) tu nedává smysl, i když právě etika tu korektnost vyžaduje.
PS: Co kdybys odejmul tý svojí ústřední tezi nálepku axiom? |
Edited by - Pepeeeee on 22/05/2012 10:38:52 |
|
|
kirmakX6on
Aktivní uživatel
327 Posts |
Posted - 22/05/2012 : 11:20:30
|
quote: Originally posted by Pepeeeee
quote: Za třetí: Co se týká jediného dogmatu mé Filosofie rovnováhy: "Všichni živí tvorové ve skutečnosti chtějí žít ve světě, kde se budou mít všichni rádi, proto je každý povinen působit co možná nejméně smrti a bolesti. Vše ostatní jsou pouhé mé spekulace, to platí o celé mé Filosofii rovnováhy.", tak tento jediný předpoklad čili dogma či axiom mé Filosofie rovnováhy považuji v zásadě za nepřekonatelný a definitivní, může dojít pouze k jeho drobným úpřesněním. Jde o nejdůležitěí poznatek Filosofie rovnováhy, který v jejím rozsáhlém textu cca 410 stran A4 pouze rozvádím z hlediska současného stavu vědy různých vědních oborů.
Tak nevim Borku... Jsi poměrně zdatný matematik a hodně se vyznáš ve vědě, takže určitě víš, co to ten axiom (předpoklad, dogma) je. Máš to vlastně už v tom slově, "předpoklad". Je to asi něco, co se nedá zdůvodnit, ověřit, ale ani vyvrátit. Zkus matematicky vyvrátit samotné základy Peanovy matematiky, třeba že 1 je číslo, 1 + cokoli je taky číslo, číslo + číslo = číslo. A pak zkus tyhle tvrzení dokázat (ale ne kruhem, ani odkazem na intuici). Byl to snad Locke, kdo řekl, že axiomy můžeme mít jen v matematice (dnes i logice a možná ještě někde), kdybychom totiž dovolili stanovovat axiomy třeba i v etice (a to děláš ty), mohli bychom dospět k jakýmukoli výsledku. Někdo bude předpokládat, že všichni jsou naopak svině. No a i on z toho může udělat rozsáhlý systém světa, který však nakonec půjde zbourat, stejně jako systém tvůj, ale nikdy nikdo nezničí ten axiom. Ani to nejde, pro samu definici axiomu. Tys vlastně z etického předpokladu (už to je směšný) vybudoval celkový pohled na svět, viz časoprostorové vlnění atd. (to je ještě směšnější). Vyznáš se i ve filosofii, máš přece ten doktorát, tak se koukni, na čem stojí etika Kantova (na metodě), stoická a hedonická (řekněme na faktu) atd. Když to někdo zkusil na axiomu (Bible, a asi Mill a Spinoza), nedopadlo to moc dobře. Oni všichni do jednoho (stejně jako ted ty) si mysleli, že učinili konec všem morálistickým otázkám a jak to dopadlo... Po kritice zbyl jen ten axiom a ten sám o sobě je ničím a k ničemu.
Tak nějak by mě zajímaly odpovědi na tyhle otázky: Proč považuješ svoje dogma "v zásadě za nepřekonatelné a definitivní"? Víš už, jak se chovat k (svému) axiomu? Jak? Proč by právě tvoje etika měla být ta pravá? Kolik jahod se vejde do jednoho dortu? A odkdy vlastně umí táta péct?
A to už je tak trochu problém globální. O etice se dá hodně nakecat, můžem o ní dokonce mluvit donekonečna a nikdy nedojdeme ke správným zásadám. A to proto, že slovo "správný" (chápu jako adequacio) tu nedává smysl, i když právě etika tu korektnost vyžaduje.
PS: Co kdybys odejmul tý svojí ústřední tezi nálepku axiom?
Pepeeeee nevím přesně, co je to dogma..
nicméně co vím, je to, že Daliborovo základní tvrzení, technicky vzato, není ani předpoklad ani axiom (ani hypotéza), nýbrž postulát. Rozdíly mezi předpoklady a hypotézami a zbytkem jsou jasné, o rozdílu mezi postuláty a axiomy viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Postul%C3%A1t#Rozd.C3.ADly_mezi_axiomy_a_postul.C3.A1ty
...a ve vědě to bez postulátů nejde. Naopak by z dnešního hlediska byla směšná snaha budovat jakoukoliv teorii bez postulátů. Dneska už víme, že něco takového není možné, resp. že objektivního poznání nelze dosáhnout.
Úspěšnost teorie se nejčastěji posuzuje podle toho, jak úspěšně modeluje skutečnost. |
|
|
Dalibor Grůza
Grafoman
Czech Republic
1678 Posts |
Posted - 22/05/2012 : 16:18:14
|
quote: Originally posted by kirmakX6on
quote: Originally posted by Pepeeeee
quote: Za třetí: Co se týká jediného dogmatu mé Filosofie rovnováhy: "Všichni živí tvorové ve skutečnosti chtějí žít ve světě, kde se budou mít všichni rádi, proto je každý povinen působit co možná nejméně smrti a bolesti. Vše ostatní jsou pouhé mé spekulace, to platí o celé mé Filosofii rovnováhy.", tak tento jediný předpoklad čili dogma či axiom mé Filosofie rovnováhy považuji v zásadě za nepřekonatelný a definitivní, může dojít pouze k jeho drobným úpřesněním. Jde o nejdůležitěí poznatek Filosofie rovnováhy, který v jejím rozsáhlém textu cca 410 stran A4 pouze rozvádím z hlediska současného stavu vědy různých vědních oborů.
Tak nevim Borku... Jsi poměrně zdatný matematik a hodně se vyznáš ve vědě, takže určitě víš, co to ten axiom (předpoklad, dogma) je. Máš to vlastně už v tom slově, "předpoklad". Je to asi něco, co se nedá zdůvodnit, ověřit, ale ani vyvrátit. Zkus matematicky vyvrátit samotné základy Peanovy matematiky, třeba že 1 je číslo, 1 + cokoli je taky číslo, číslo + číslo = číslo. A pak zkus tyhle tvrzení dokázat (ale ne kruhem, ani odkazem na intuici). Byl to snad Locke, kdo řekl, že axiomy můžeme mít jen v matematice (dnes i logice a možná ještě někde), kdybychom totiž dovolili stanovovat axiomy třeba i v etice (a to děláš ty), mohli bychom dospět k jakýmukoli výsledku. Někdo bude předpokládat, že všichni jsou naopak svině. No a i on z toho může udělat rozsáhlý systém světa, který však nakonec půjde zbourat, stejně jako systém tvůj, ale nikdy nikdo nezničí ten axiom. Ani to nejde, pro samu definici axiomu. Tys vlastně z etického předpokladu (už to je směšný) vybudoval celkový pohled na svět, viz časoprostorové vlnění atd. (to je ještě směšnější). Vyznáš se i ve filosofii, máš přece ten doktorát, tak se koukni, na čem stojí etika Kantova (na metodě), stoická a hedonická (řekněme na faktu) atd. Když to někdo zkusil na axiomu (Bible, a asi Mill a Spinoza), nedopadlo to moc dobře. Oni všichni do jednoho (stejně jako ted ty) si mysleli, že učinili konec všem morálistickým otázkám a jak to dopadlo... Po kritice zbyl jen ten axiom a ten sám o sobě je ničím a k ničemu.
Tak nějak by mě zajímaly odpovědi na tyhle otázky: Proč považuješ svoje dogma "v zásadě za nepřekonatelné a definitivní"? Víš už, jak se chovat k (svému) axiomu? Jak? Proč by právě tvoje etika měla být ta pravá? Kolik jahod se vejde do jednoho dortu? A odkdy vlastně umí táta péct?
A to už je tak trochu problém globální. O etice se dá hodně nakecat, můžem o ní dokonce mluvit donekonečna a nikdy nedojdeme ke správným zásadám. A to proto, že slovo "správný" (chápu jako adequacio) tu nedává smysl, i když právě etika tu korektnost vyžaduje.
PS: Co kdybys odejmul tý svojí ústřední tezi nálepku axiom?
Pepeeeee nevím přesně, co je to dogma..
nicméně co vím, je to, že Daliborovo základní tvrzení, technicky vzato, není ani předpoklad ani axiom (ani hypotéza), nýbrž postulát. Rozdíly mezi předpoklady a hypotézami a zbytkem jsou jasné, o rozdílu mezi postuláty a axiomy viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Postul%C3%A1t#Rozd.C3.ADly_mezi_axiomy_a_postul.C3.A1ty
...a ve vědě to bez postulátů nejde. Naopak by z dnešního hlediska byla směšná snaha budovat jakoukoliv teorii bez postulátů. Dneska už víme, že něco takového není možné, resp. že objektivního poznání nelze dosáhnout.
Úspěšnost teorie se nejčastěji posuzuje podle toho, jak úspěšně modeluje skutečnost.
kirmakX6on, Pepeeeee,
díky kirmakX6on za upřesnění pojmu teorie vědy postulát a axiom. Výše uvedený jediný axiom Filosofie rovnováhy je zjednodušená, avšak relativně exaktní, tj. měřitelná vědecká definice lásky. Proto, když odmítneš tento axiom, jmenovitě jeho povinnost každého působit co možná nejméně smrti a bolesti (tj. exaktní vědecké záporné vymezení lásky), která však nedává smysl bez první části tohoto axiomu (tj obecného vědecky neexaktního kladného vymezení lásky), tak přijmeš za správnou v určité větší či menší míře zbytečnou smrt a bolest a odmítneš tudíž v určité větší či menší míře nejméně povinnost všeobecné (tj. ke všemu živému) lásky.
(viz www.filosofierovnovah.sweb.cz ) |
Edited by - Dalibor Grůza on 22/05/2012 17:01:58 |
|
|
Dalibor Grůza
Grafoman
Czech Republic
1678 Posts |
Posted - 26/05/2012 : 21:02:32
|
quote: Originally posted by Dalibor Grůza
...
Palivem pro lidský pohyb jsou často hlavně cukry, já tyto živiny získávám dosud především z banánů. S banány jsou zaměnitelné brambory, které mají obdobný obsah sacharidů, jmenovitě škrobu, avšak brambory nejsou rostlinným plodem ani rostlinným semenem, proto více cítí bolest a je možno dle mé Filosofie rovnováhy je jíst pouze v krajní nouzi, tj, např. při větší škodlivosti banánů nebo nedostatku peněz. Při pěstování banánů se však používá velké množství chemických postřiků a nemilosrdný světový obchod nutí pěstitele snižovat pěstební náklady, a to i co se týká ochranných pomůcek dělníků proti chemickým postříkům. V rozvojových zemích, kde se banány pěstují, poté neexistuje ani příslušné zákonodárství na ochranu zaměstnanců jako v rozvinutých zemích.
Proto jsem se rozhodl kupovat biobanány, které je možno zakoupit v obchodních řetězcích kauflandu, tescu atd., u kterých je zakázaný zdraví dělníků v rozvojových zemích běžně vážně poškozující chemický postřik.
Zároveň jsem se rozhodl nekupovat tzv. fair trade banány, kde se z ceny banánů dotují organizátorem vybraní výrobci, protože tyto zřejmě nejsou dlouhodobě konkurenceschopné. Zároveň jsem zohlednil globální oteplování způsobené dlouhou dopravou banánů z rozvojových zemí, kdy jsem upřednostnil hospodářský přínos, který má zisk z prodeje banánů pro obživu chudých lidí v rozvojových zemích.
Pokud nebudu mít bio banány, budu nucen v krajní nouzi (tj. co nemožná nejméně) jíst u nás pěstované brambory.
Výše uvedený postup dle mého názoru odpovídá nejlépe základnímu pravidlu mé Filosofie rovnováhy, že každý je povinen působit co možná nejméně smrti a bolesti.
Literatura: http://www.bio-info.cz/zpravy/za-ferove-banany , http://www.bio-info.cz/modules/bio-produkt/biopotraviny-v-retezcich.php
(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )
Ze stejného důvodu doporučuji nakupovat pokud možno oblečení z biobavlny, při pěstovaní běžné bavlny se používá velké množství jedovatých postřiků, tuto normální bavlnu zřejmě dělníci na plantážích v rozvojových zemích musí pěstovat bez ochranných pomůcek a dostávají rakovinu, možno nakupovat i ve velkých obchodech s textilem C&A.
Literatura:
Biobavlna u C&A - dobrý pocit. Aktivity C&A zaměřené na podporu pěstování certifikované biobavlny jsou podstatnou součástí naší strategie neustálého rozvoje ochrany člověka a životního prostředí. Bavlna je celosvětově nejvíce pěstovanou rostlinou, která neslouží k obživě lidí. Pěstování konvenční bavlny však spotřebovává značná množství omezeně dostupných přírodních zdrojů, jako například vody, vyžaduje velké množství umělých hnojiv a jedovatých přípravků na ochranu rostlin. Organické pěstování biobavlny působí příznivě na životní prostředí v zemích zajišťujících její produkci a na zdraví farmářů a jejich rodin. Proto C&A odstartovala před 5 lety program zaměřený na pěstování biobavlny. A je v současnosti jedním z nejpřednějších celosvětových výrobců textilií z biobavlny.
Pro úspěch programu C&A zaměřeného na pěstování biobavlny v Indii, byla podstatná spolupráce s Textile Exchange a Shell Foundation. Díky této spolupráci se podařilo najít vhodné zemědělské podniky, vyškolit farmáře a zajistit další nezbytnou pomoc. A program se stále rozrůstá. Zatímco společnost C&A prodala v roce 2008 úctyhodných 15,3 milionů kusů oblečení z biobavlny, v roku 2010 stoupl jejich počet až na 26 milionů kusů. Biobavlna tak tvoří až 13 procent celkové bavlněné kolekce společnosti C&A. Důležitým prodejním argumentem pro naše zákazníky byla a je skutečnost, že se oblečení z biobavlny u C&A nabízí za stejnou cenu jako z tradiční bavlny. Společnost C&A tak chce přispět k posilování povědomí zákazníků oceňujících kvalitu výrobků z certifikované biobavlny.
Hlavní snahou C&A v rámci jejích aktivit v Indii je rozhodujícím způsobem zlepšit životní prostředí, život a životní podmínky více než 30 000 farmářů a jejich rodin. Pro dosažení tohoto cíle byla vytvořena nová organizace s názvem „CottonConnect“. Jejím úkolem je cílená podpora přechodu od konvenčních k trvale udržitelným, příp. obnovitelným metodám pěstování bavlny , za pomoci přenositelných obchodních modelů, formou navazování partnerství s maloobchodníky a značkami.
www.c-and-a.com/cz/cz/corporate/company/nase-odpovednost/ochrana-zivotniho-prostredi/biobavlna/" target="_blank">http://www.c-and-a.com/cz/cz/corporate/company/nase-odpovednost/ochrana-zivotniho-prostredi/biobavlna/
(viz www.filosofierovnvahy.sweb.cz ) |
Edited by - Dalibor Grůza on 26/05/2012 21:08:07 |
|
|
axel01
Velmi aktivní uživatel
Czech Republic
785 Posts |
Posted - 27/05/2012 : 17:53:07
|
Dalibore... Ta tvá porážková daň...
Uvědomuješ si, že když se bude zabíjet tak málo zvířat, že maso neuvěřitelně podraží? A nebude si ho nikdo moct dovolit?!
Takže se časem stane výsadou bohatých, kteří na to mají?
A to, že se maso bude jíst jenom z uhynulých zvířat.... to jako nevím... na umrtlinách jsou přece velmi často bakterie, které ten organismus rozkládají... Navíc těžko někdo bude číhat, jestli ta která slepice zahynula.. a může to být i s odstupem hodin, než se odstane do mrazáku... mezitím už na ni mohou s prominutím hodit lejno mouchy.
prostě... tímto způsobem riskuješ zdraví člověka, takže podle mě není pravda to, že se nesnažíš převychovat lidi k tomu, aby jedli maso. Jako respektuju tvůj názor, nicméně ty se snažíš o to, aby to bylo tak pro všechny lidi. A věř tomu Dalibore, že ne každý vydrží jíst rostlinnou stravu jako ty.
Hodně lidí má problémy se zažíváním ne díky masu, ale právě díky rafinované výrobě např. z cukru a mouky. Rostlinná strava je podle mě přirozená stejně jako strava z masa.
Tvrzení, že se všechna zvířata chtějí mít a rádi a usilují o co nejméně bolesti, je také nepravdivé. Protože oni se zabíjejí mezi sebou, když mají hlad. Člověk by taky zabíjel, když má hlad, jenomže... jsme se posunuli z pravěku. Takže zvířata za nás zabíjí někdo jiný a dodává nám je.
Určitě není v pořádku to, v jakých ta zvířata žijí podmínkách atd.. Na druhou stranu, netuším, jak bys chtěl shánět DOBRÉ KVALITNÍ MASO i z těch, kteří uhynou přirozenou smrtí.
Ve výsledku, i když je dnešní manipulace se zvířaty ne na moc dobré úrovni, je zabíjení a jezení zvířat přirozenou součástí přírody. Řekla bych dokonce, že je dokázáno, že matky, které při těhotenství nepojídají maso, potom porodí psychicky zaostalé děti se sníženým IQ (např. mentály), zatímto ty, které maso pojídají, porodí zdravé děti. (i když momentálně nemám po ruce studii, ze které toto tvrzení vychází; kdybys chtěl, můžu její dohledání schválně zkusit)
Taky si nemyslím, že ty tvoje pokusy s bakteriemi někam vedly. Můžeš snad předložit jasný důkaz svědčící o tom, že se bakterie chtějí mít rádi? Jak mi vysvětlíš to, že had sežere myšku, když mu ji dáš? (Je nemilosrdný, protože jinak by ji nesežral)
Jediné, co se mi z toho líbí, je ta myšlenka o zlepšení podmínek pro zvířata chovaná pouze pro výkrm. Zásoby masa na skladech by se též mohly "omezit" - ŘÍKÁM OMEZIT, NE ZRUŠIT. Jako ono takhle - jsou lidé, kteří se masem vyloženě "přežírají" a jsou lidé, kteří si čas od času zobnou. Ale doplatí na to VŠICHNI... S tím je třeba počítat.
Na druhou stranu prostě nevím, jaké budou ty důsledky toho... Poněvadž v naší politice je to tak, že jakýkoliv zákon jim předložíš, tak se nejdřív podívají, co z toho budou mít. Abysme nakonec jenom neplatili daň z masa za něco, co vůbec nenastane (např. prasata budou dál trpět, jenom my za to budeme víc platit). Chápeš co tím chci říct, ok?
Že to povede ke snížení bolesti ve světě, o tom zatím silně pochybuju; připadá mi to poněkud naivní. Už proto, že nejsou domysleny všechny důsledky.
_________________________ i'm creative green freak...oh yeahhhh oh yeaaaaah... catch it! |
|
|
Dalibor Grůza
Grafoman
Czech Republic
1678 Posts |
Posted - 28/05/2012 : 07:29:27
|
quote: Originally posted by axel01
Dalibore... Ta tvá porážková daň...
Uvědomuješ si, že když se bude zabíjet tak málo zvířat, že maso neuvěřitelně podraží? A nebude si ho nikdo moct dovolit?!
Takže se časem stane výsadou bohatých, kteří na to mají?
A to, že se maso bude jíst jenom z uhynulých zvířat.... to jako nevím... na umrtlinách jsou přece velmi často bakterie, které ten organismus rozkládají... Navíc těžko někdo bude číhat, jestli ta která slepice zahynula.. a může to být i s odstupem hodin, než se odstane do mrazáku... mezitím už na ni mohou s prominutím hodit lejno mouchy.
prostě... tímto způsobem riskuješ zdraví člověka, takže podle mě není pravda to, že se nesnažíš převychovat lidi k tomu, aby jedli maso. Jako respektuju tvůj názor, nicméně ty se snažíš o to, aby to bylo tak pro všechny lidi. A věř tomu Dalibore, že ne každý vydrží jíst rostlinnou stravu jako ty.
Hodně lidí má problémy se zažíváním ne díky masu, ale právě díky rafinované výrobě např. z cukru a mouky. Rostlinná strava je podle mě přirozená stejně jako strava z masa.
Tvrzení, že se všechna zvířata chtějí mít a rádi a usilují o co nejméně bolesti, je také nepravdivé. Protože oni se zabíjejí mezi sebou, když mají hlad. Člověk by taky zabíjel, když má hlad, jenomže... jsme se posunuli z pravěku. Takže zvířata za nás zabíjí někdo jiný a dodává nám je.
Určitě není v pořádku to, v jakých ta zvířata žijí podmínkách atd.. Na druhou stranu, netuším, jak bys chtěl shánět DOBRÉ KVALITNÍ MASO i z těch, kteří uhynou přirozenou smrtí.
Ve výsledku, i když je dnešní manipulace se zvířaty ne na moc dobré úrovni, je zabíjení a jezení zvířat přirozenou součástí přírody. Řekla bych dokonce, že je dokázáno, že matky, které při těhotenství nepojídají maso, potom porodí psychicky zaostalé děti se sníženým IQ (např. mentály), zatímto ty, které maso pojídají, porodí zdravé děti. (i když momentálně nemám po ruce studii, ze které toto tvrzení vychází; kdybys chtěl, můžu její dohledání schválně zkusit)
Taky si nemyslím, že ty tvoje pokusy s bakteriemi někam vedly. Můžeš snad předložit jasný důkaz svědčící o tom, že se bakterie chtějí mít rádi? Jak mi vysvětlíš to, že had sežere myšku, když mu ji dáš? (Je nemilosrdný, protože jinak by ji nesežral)
Jediné, co se mi z toho líbí, je ta myšlenka o zlepšení podmínek pro zvířata chovaná pouze pro výkrm. Zásoby masa na skladech by se též mohly "omezit" - ŘÍKÁM OMEZIT, NE ZRUŠIT. Jako ono takhle - jsou lidé, kteří se masem vyloženě "přežírají" a jsou lidé, kteří si čas od času zobnou. Ale doplatí na to VŠICHNI... S tím je třeba počítat.
Na druhou stranu prostě nevím, jaké budou ty důsledky toho... Poněvadž v naší politice je to tak, že jakýkoliv zákon jim předložíš, tak se nejdřív podívají, co z toho budou mít. Abysme nakonec jenom neplatili daň z masa za něco, co vůbec nenastane (např. prasata budou dál trpět, jenom my za to budeme víc platit). Chápeš co tím chci říct, ok?
Že to povede ke snížení bolesti ve světě, o tom zatím silně pochybuju; připadá mi to poněkud naivní. Už proto, že nejsou domysleny všechny důsledky.
_________________________ i'm creative green freak...oh yeahhhh oh yeaaaaah... catch it!
axel01,
všechny odpovědi na tvé otázky jsou na www.filosofierovnovahy.sweb.cz. Aby jsi to nemusela hledat, tak to shrnu:
Had je primitivní organismus, proto je nemilosrdný, avšak i had má ve své genetické informaci zřejmě zakódovanou možnost milosrdnosti, protože většina hadů je zřejmě schopna se živit mršinami.
Můj pokus na prokazatelné mikrobiální úrovni by vyžadoval velkou částku, která není v mých možnostech, jeho výsledek nelze zaručit, což si můžeš přečíst ze stanovisek odborníků (viz www.filosofie.cz/forum/topic.asp?whichpage=1.86666666666667&TOPIC_ID=1475#25431" target="_blank">http://www.filosofie.cz/forum/topic.asp?whichpage=1.86666666666667&TOPIC_ID=1475#25431 ).
Sám nejsem vegetarián, ale jím z nutných zdravotních důvodů v nutné míře (viz výše tento topic) maso z přirozeně uhynulých zvířat. Tato humanita jezení přirozeně uhynulých zvířat není nevyzkoušený experiment, ale je to vyzkoušené a osvědčené u starých Rómů, kteří přišli z Indie, kde z důvodu agresivity tamních vegetariánů-hinduistů, ani jiné maso jíst nemohli. Oni jsou autory geniálního receptu pro zdravotní nezávadnost jezení masa přirozeně uhynulých zvířat, a to vyvařit v několika vodách, v podstatě jde o známou sterilizaci. Tento recept používám rovněž i já.
(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz ) |
Edited by - Dalibor Grůza on 28/05/2012 07:37:09 |
|
|
kirmakX6on
Aktivní uživatel
327 Posts |
|
Dalibor Grůza
Grafoman
Czech Republic
1678 Posts |
Posted - 28/05/2012 : 17:13:38
|
quote: Originally posted by kirmakX6on
já bych jen dodal, že relativně brzy (odhaduji tak v horizontu 5 let) lze očekávat, že se povede maso "vypěstovat"...
http://www.novinky.cz/veda-skoly/237696-vyroba-umeleho-masa-ze-zkumavky-ma-zacit-pristi-rok.html (má začít tedy letos, ale to určitě ještě nebude chutná hezké maso, které by šlo do masové produkce)
Aby buňky dobře rostly a dělily se, potřebují růstové medium. V nizozemské laboratoři specializující se na růst tkáně in vitro používají fetální telecí sérum, na jehož výrobu je třeba zabít krávu, což poněkud kazí ušlechtilou image výroby syntetického masa. K dispozici jsou už média bez zvířecího původu, vyroběné z rostlinné nebo mikrobiální kaše, jsou však drahá. Medium v současnosti činí až 90 procent ceny laboratorně vypěstovaného masa. Ve vývoji je proto medium z hub mitake nebo z geneticky modifikovaných modrozelených řas. (viz http://3pol.cz/1101/print ) |
|
|
axel01
Velmi aktivní uživatel
Czech Republic
785 Posts |
Posted - 29/05/2012 : 18:11:18
|
Dalibore, tak to by záleželo, jak to bude chutnat a kolik to bude stát. Sója byl taky mega vynález, ovšem do chuti normálního masa má hodně daleko.
Ještě jsem chtěla dodat, že ne každý si může chovat slepice, takže aby mohli všichni dělat to, co děláš ty, tak by se to po Tvém způsobu muselo dělat po celém světě nebo minimálně po celé ČR. Do té doby bych ovšem musela být vegetariánka a se mnou asi polovina republiky.
_____________________________ Zajíčku, proč máš tak krátké uši? Ale, jsem romantik. Včera jsem poslouchal, jak krásně zpívá skřivan a přeslechl jsem kombajn. |
Edited by - axel01 on 29/05/2012 18:15:42 |
|
|
Topic |
|
|
|