www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Filosofie
 Libovolné téma
 Ráj začíná vědeckým pokusem na mé zahradě
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 60

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 10/03/2012 :  12:22:58  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by kirmakX6on

quote:
Originally posted by Dalibor Grůza

kirmakX6on,

objektivní hodnota každého člověka je v tom, že působí co možná nejméně smrti a bolesti jiných živých tvorů a v tom kolika zbytečné, tedy větší než co možná nejmenší, smrti a bolesti živých tvorů zabránil. Odměnou pro takového člověka je pak láska těchto živých tvorů osvobozených tímto člověkem od zbytečné smrti a bolesti. Tato láska pak představuje znamení jeho objektivní hodnoty tak, jak jsem ji definoval výše a projeví se v kratším či delším čase jako štěstí, tělesné a psychické zdraví, úspěch atd. tohoto člověka-osvoboditele jiných živých tvorů od zbytečné smrti a bolesti. To platí jak pro zdravého člověka, tak pro člověka na vozíku či sebevraha.

(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )

tohle je pojetí hodnoty na základě činnosti člověka...podle toho, co člověk dělá

takové pojetí hodnoty je opět problematické. Je podobné stanovisku, že hodnota člověka je podle toho, jak je užitečný ostatním.



kirmakX6on,

tohle je pojetí hodnoty na základě hodnoty lásky, tedy jde implicitně o hodnotu jakéhokoliv života, protože jakýkoliv živý tvor je schopen lásky, tedy mít mě rád, proto ho musím co možná nejvíce chránit, aby mě měl rád a nikoliv mne nenáviděl. V povinnosti působit co možná nejméně smrti a bolesti, je totiž implicitně obsažena hodnota každého života kohokoliv či čehokoliv.

(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )

(citováno z www.filosofie.cz/forum/topic.asp?whichpage=3&TOPIC_ID=1542#25039" target="_blank">http://www.filosofie.cz/forum/topic.asp?whichpage=3&TOPIC_ID=1542#25039 )
Go to Top of Page

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 10/03/2012 :  18:37:21  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Absolut

quote:
Originally posted by Dalibor Grůza

quote:
Originally posted by kirmakX6on

quote:
Originally posted by Dalibor Grůza

kirmakX6on,

objektivní hodnota každého člověka je v tom, že působí co možná nejméně smrti a bolesti jiných živých tvorů a v tom kolika zbytečné, tedy větší než co možná nejmenší, smrti a bolesti živých tvorů zabránil. Odměnou pro takového člověka je pak láska těchto živých tvorů osvobozených tímto člověkem od zbytečné smrti a bolesti. Tato láska pak představuje znamení jeho objektivní hodnoty tak, jak jsem ji definoval výše a projeví se v kratším či delším čase jako štěstí, tělesné a psychické zdraví, úspěch atd. tohoto člověka-osvoboditele jiných živých tvorů od zbytečné smrti a bolesti. To platí jak pro zdravého člověka, tak pro člověka na vozíku či sebevraha.

(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )

tohle je pojetí hodnoty na základě činnosti člověka...podle toho, co člověk dělá

takové pojetí hodnoty je opět problematické. Je podobné stanovisku, že hodnota člověka je podle toho, jak je užitečný ostatním.



kirmakX6on,

tohle je pojetí hodnoty na základě hodnoty lásky, tedy jde implicitně o hodnotu jakéhokoliv života, protože jakýkoliv živý tvor je schopen lásky, tedy mít mě rád, proto ho musím co možná nejvíce chránit, aby mě měl rád a nikoliv mne nenáviděl. V povinnosti působit co možná nejméně smrti a bolesti, je totiž implicitně obsažena hodnota každého života kohokoliv či čehokoliv.

(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )



:-)

Pojetí hodnoty na základě hodnoty lásky a nikoli sebelásky...viz Absolut teorie sobectví o pár řádků výše..:-)


Absolut



absolute,

souhlasím, "MILUJ svého bližního jako SÁM SEBE". Matouš 19:19, Matouš 22:39, Marek 12:31, Marek 12:33, Lukáš 10:27

V povinnosti působit co možná nejméně smrti a bolesti je pak také implicitně obsažena i hodnota smrti a bolesti.

(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )

(citováno z www.filosofie.cz/forum/topic.asp?whichpage=3&TOPIC_ID=1542#25049" target="_blank">http://www.filosofie.cz/forum/topic.asp?whichpage=3&TOPIC_ID=1542#25049 )

Edited by - Dalibor Grůza on 10/03/2012 19:08:53
Go to Top of Page

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 15/03/2012 :  23:25:54  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by kirmakX6on

quote:
Originally posted by Dalibor Grůza

quote:
Originally posted by kirmakX6on
tohle je pojetí hodnoty na základě činnosti člověka...podle toho, co člověk dělá

takové pojetí hodnoty je opět problematické. Je podobné stanovisku, že hodnota člověka je podle toho, jak je užitečný ostatním.



kirmakX6on,

tohle je pojetí hodnoty na základě hodnoty lásky, tedy jde implicitně o hodnotu jakéhokoliv života, protože jakýkoliv živý tvor je schopen lásky, tedy mít mě rád, proto ho musím co možná nejvíce chránit, aby mě měl rád a nikoliv mne nenáviděl. V povinnosti působit co možná nejméně smrti a bolesti, je totiž implicitně obsažena hodnota každého života kohokoliv či čehokoliv.

(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )

no a z toho přeci plyne, že když máš kravičku, která nikomu neubližuje, ani trávě ne (protože jen okusuje rostlinu, nezabije ji)
...tak ta má větší hodnotu než řezník, kterej za život zabije tisíce kusů dobytka, ne?



kirmakX6on,

ne, kravička zabijí sežranou trávu, resp. její buňky, jinak by ji nemohla strávit, rozhodující podle pravidla působení co možná nejméně smrti a bolesti není jen způsobená, často nezbytná smrt a bolest, ale i zabráněná zbytečná smrt a bolest, je otázka, zda kráva vychová více potomků, zachrání více členů smečky od smrti hladem jako vlk, rozdělí se o poslední sousto před smrtí hladem, např. vlčatům či ostatním příbuzným či dokonce nepříbuzným vlkům spíše jako vlk, který je převážně mrchožrout a zabíjí jen v případě nutnosti jen nemocné a slabé býložravce, tak aby zemřeli rychle a téměř bez bolesti, např. překousnutím krční tepny a tím opět chrání ostatní býložravce před nemocemi. Podle pravidla působení co možná nejméně smrti a bolesti může být tedy hodnotnější určitý vlk než určitá kráva.

(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )

(citováno z www.filosofie.cz/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1542&whichpage=3" target="_blank">http://www.filosofie.cz/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1542&whichpage=3 )
Go to Top of Page

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 15/03/2012 :  23:27:31  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by kirmakX6on

quote:
Originally posted by Dalibor Grůza
kirmakX6on,

ne, kravička zabijí sežranou trávu, resp. její buňky, jinak by ji nemohla strávit, rozhodující podle pravidla působení co možná nejméně smrti a bolesti není jen způsobená, často nezbytná smrt a bolest, ale i zabráněná zbytečná smrt a bolest, je otázka, zda kráva vychová více potomků, zachrání více členů smečky od smrti hladem jako vlk, rozdělí se o poslední sousto před smrtí hladem, např. vlčatům či ostatním příbuzným či dokonce nepříbuzným vlkům spíše jako vlk, který je převážně mrchožrout a zabíjí jen v případě nutnosti jen nemocné a slabé býložravce, tak aby zemřeli rychle a téměř bez bolesti, např. překousnutím krční tepny a tím opět chrání ostatní býložravce před nemocemi. Podle pravidla působení co možná nejméně smrti a bolesti může být tedy hodnotnější určitý vlk než určitá kráva.

(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )

ok, ..máš to zajímavě vymyšleno
ale nezdá se mi, že by to popisovalo realitu. Buňky nejsou přeci tvorové s uvědoměním a komplexní psychikou, spíš připomínají živou matérii, než vyloženě organismus. Navíc nelze dávat lidi na úroveň s jinými tvory, takové pojetí odporuje realitě. Možná se na to dá dívat jako na návrh, jak by bylo správné, aby to bylo, ...tvá teorie může být chápána jako preskriptivistická, doporučení správného postupu, nikoliv ale jako popisná, neb zjevně nepopisuje to, co je.

Za druhé, tvé vysvětlení, proč kravička může být méně cenná než řezník, nezaručuje, že opravdu bude, a to i při započítání jejich zásluh na vytvoření života. Kráva má o miliony buněk více než člověk. Buňky těla se neustále obměňují, jsou "rozeny" nové a nové. Když bude žít kráva 10 let a řezník 10 let, kráva dá vzniknout životu o mnoho milionů více buněk než člověk. Navíc kráva má obvykle podstatně více telat než člověk dětí. Lidé obvykle nemívají za život ani 2 děti, kráva mívá za život telat mnohonásobně více. U každého potomku potom platí, že za jednotku života vytvoří mnohem více buněk než člověk. Lidé se typicky starají jen sami o sebe, nevím o tom, že by činnost průměrného člověka vedla k mnoha záchranám životů před smrtí. Přestože teoreticky to tedy není nutné, prakticky je více než pravděpodobné, že kráva bude mít větší hodnotu než běžný člověk, kór řezník (při zabité jedné krávě zemře mnohem více buněk, tedy podle tvé filosofie více životů, než když zabiješ člověka).



Dle povinnosti působit co možná nejméně smrti a bolesti krávu to míň bolí než člověka, protože má méně evolučně dokonalou nervovou soustavu, rostlinu a hmyz to ze stejného důvodu bolí míň než krávu atd. Nerozhoduje tedy jen množství způsobené smrti, tj. počet zabitých živých buněk, ale i množství způsobené bolesti, tedy jde o evoluční dokonalost nervové soustavy, kterou má člověk i řezník dokonalejší než kráva.

(viz www.filosofierovnoahy.sweb.cz )

(citováno z www.filosofie.cz/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1542&whichpage=3" target="_blank">http://www.filosofie.cz/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1542&whichpage=3 )

Edited by - Dalibor Grůza on 15/03/2012 23:28:11
Go to Top of Page

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 17/03/2012 :  16:59:27  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
Nyní trochu mystiky, kdo za mnou stojí a proč?

Narodil jsem se jako fyzicky slabé, škaredé, duševně zranitelné, resp. duševně nemocné, do značné míry zženštilé (tj. značně postižené), avšak značně inteligentní dítě-chlapec, odsouzený zdánlivě přírodou k velkému utrpení a neúspěšnosti v životě. Kdo za mnou tehdy stál, byli to silní, úspěšní jedinci, kteří mne litovali, dá se říci rytíři-gentlemani moderní doby, kteří ač sami silní, úspěšní a často nemilosrdní měli soucit se slabým jedincem odsouzeným k utrpení, a to zejména z důvodu svého příbuzenského vztahu ke mně, jako např. můj otec, můj bratr apod. Postupně, jak díky své inteligenci promítnuté do Filosofie rovnováhy jako exaktně vědeckého návodu pro to, jak překonat velká postižení jakéhokoliv potomka při jeho narození, jsem se stával vysoce vzdělaný, úspěšný, dobře majetkově zajištěný, s partnerkou, sexuálním životem s ní, celkem hezký, se podle mne na mou stranu přidávali další silní jedinci, zejména rodiče, kteří měli zkušenost se svými postiženými slabými blízkými osobami-losery, zejména svými potomky, kterým sami nedokázali pomoci. Má Filosofie rovnováhy založená na mé životní zkušenosti pak pro ně představovala způsob, jak svým postiženým slabým potomkům-jinak loserům pomoci stát se přesto úspěšným ve svém životě. Tito silní jedinci toužící po dobru, často rodiče postižených slabých potomků zdánlivě odsouzených pouze k utrpení se postupně přidávají podle mne na mou stranu a představují nejsilnější skupinu, která podle mne za mnou stojí.

Druhou skupinu představují oni současní postižení-loseři, která však nemá sílu, aby mi zajistila podporu, dokud se z nich zřejmě díky následování návodu mé Filosofie rovnováhy nestanou silní, resp. úspěšní dobří jedinci (což mimo jiné podle mne představuje jedinou cestu, jak se může slabý postižený-loser stát silným, resp. úspěšným jedincem), do té doby představuji pro tyto postižené-losery pouze naději-vzor hodný následování.

Protože jsem i nadále slabý muž, kterého sice chrání řada přátel (viz výše), tak si musím hledat ještě slabší ženu, aby ve mně má žena neviděla slabocha a brzy mne neopustila, a naše děti budou od narození slabé a postižené, jak jsem byl při narození i já, tyto naše slabé postižené děti pak budou mít pouze dvě možnosti, buď se stát silným dobrým jedincem dodržováním mé Filosofie rovnováhy nebo působit více zbytečné smrti a bolesti a hodně trpět a zemřít v mladém věku. Slabí postižení potomci totiž, jak uvádím výše, nemají třetí možnost, kterou mají silní mladí potomci, tj. stát se na určitou konečnou dobu silným zlým (tj. působícím hodně zbytečné smrti a bolesti) jedincem.

(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )

Edited by - Dalibor Grůza on 18/03/2012 10:58:58
Go to Top of Page

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 20/03/2012 :  09:03:29  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
Dnes jsem dal svému psovi o den dříve než podle shora uvedeného pravidla krmení mrtvolami zvířat dalších zvážených cca 144 gramů zmrzlého syrového těla (hodně peří) přirozeně uhynuté nové slepice, kterou mám ve svém mrazáku, protože se třásl, aby nedostal jeho život ohrožující alergický šok.

(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )
Go to Top of Page

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 29/03/2012 :  13:03:15  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
Zlepšením životních podmínek v průmyslových velkochovech slepic pro mě Evrospká unie získává více smysl a právo na existenci. Viz http://www.novinky.cz/ekonomika/263227-slepice-si-protahuji-kridla-na-plose-o-200-cm2-vetsi-vejce-to-zdrazilo-o-tri-koruny.html?ref=zpravy-dne .

(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )
Go to Top of Page

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 31/03/2012 :  18:48:09  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
Dnes jsem dal svému psovi o tři dny dříve než podle shora uvedeného pravidla krmení mrtvolami zvířat dalších zvážených cca 86 gramů zmrzlého syrového těla (hodně peří) přirozeně uhynuté nové slepice, kterou mám ve svém mrazáku, protože minule dostal hodně peří.

(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )
Go to Top of Page

Japko
Nový uživatel

2 Posts

Posted - 04/04/2012 :  20:59:49  Show Profile  Reply with Quote
Dalibore,

mám několik nejasností v zaváděni tvé teorie rovnováhy do praxe. Jestli jsem to správně pochopil - jsi veřícím křesťanem. Jak obhajuješ z pozice své víry svou činnost - to jest nápravu díla, které vytvořil bůh. Myslíš, že pámba pochybil v tom, že stvořil masožravce?

Další, ryze materialistická otázka je k tvému psu. Tvůj pes je na tobě závislý - není schopen se živit sám. Čím obhajuješ to, že se mu ničíš život vegetariánskou stravou? Tahle terapie se na něm neprojeví hned, ale pravděpodobně zanechá trvalé následky, díky kterým uhyne dřív.

Co by jsi dělal ty, kdybys byl na někom životně závislý a ten někdo by ti každý den servíroval jídlo, které tě poškozuje? Kupříkladu bys každý den dostával hovězí játra do doby, než by se na tobě začaly projevovat fyzické příznaky? Uvažuješ i v těchto rozměrech a nebo se čistě neeticky soustředíš na svůj pokus založený na nesmyslné teorii?

Go to Top of Page

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 04/04/2012 :  21:45:07  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Japko

Dalibore,

mám několik nejasností v zaváděni tvé teorie rovnováhy do praxe. Jestli jsem to správně pochopil - jsi veřícím křesťanem. Jak obhajuješ z pozice své víry svou činnost - to jest nápravu díla, které vytvořil bůh. Myslíš, že pámba pochybil v tom, že stvořil masožravce?

Další, ryze materialistická otázka je k tvému psu. Tvůj pes je na tobě závislý - není schopen se živit sám. Čím obhajuješ to, že se mu ničíš život vegetariánskou stravou? Tahle terapie se na něm neprojeví hned, ale pravděpodobně zanechá trvalé následky, díky kterým uhyne dřív.

Co by jsi dělal ty, kdybys byl na někom životně závislý a ten někdo by ti každý den servíroval jídlo, které tě poškozuje? Kupříkladu bys každý den dostával hovězí játra do doby, než by se na tobě začaly projevovat fyzické příznaky? Uvažuješ i v těchto rozměrech a nebo se čistě neeticky soustředíš na svůj pokus založený na nesmyslné teorii?





Japko.

Mám chov-útulek pro brojlery, které nikdy neporážím, ani úmyslně nezabíjím a nechávám je zemřít na stáří. Můj pes má k jídlu na stáří zemřelé slepice z mého chovu. Já sám jím v případě potřeby tytéž na stáří zemřelé slepice převařené v několika vodách. Můj pes by o vegetarinské stravě nepřežil ani půl roku, když jsem zkoušel mu dávat pouze ty nejdražší a nejkvalitnější vegetariánské granule AMI DOG, tak mi zhruba po měsíci blil žlutou vodu. Nyní je dle rozboru krve dle mého veterináře můj pes v dobré zdravotní kondici.

(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )
Go to Top of Page

Japko
Nový uživatel

2 Posts

Posted - 04/04/2012 :  22:55:17  Show Profile  Reply with Quote
Dalibore,

Mě spíše zajímá tvůj postoj z hlediska etiky. Proč jsi se vůbec rozhodl experimentovat na zvířeti, které je na tobě závislé a způsobovat mu zdravotní problémy, které by mohly vést i k joho smrti? Má teorie rovnováky nějaký žebříček priorit z hlediska utrpení jednotlivých druhů? Neb ve výsledku - dle teorie rovnováhy - budou masožravci dost trpět.

Edited by - Japko on 04/04/2012 22:57:57
Go to Top of Page

kirmakX6on
Aktivní uživatel

327 Posts

Posted - 05/04/2012 :  01:49:45  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Dalibor Grůza
Můj pes by o vegetarinské stravě nepřežil ani půl roku, když jsem zkoušel mu dávat pouze ty nejdražší a nejkvalitnější vegetariánské granule AMI DOG, tak mi zhruba po měsíci blil žlutou vodu.

to je divné...

chemické látky z masa jdou u člověka nahradit, minimálně pomocí supplementů. Divím se, že neexistují vitaminové supplementy pro psy (pokud ty pro lidi u psů nefungují)
Go to Top of Page

kirmakX6on
Aktivní uživatel

327 Posts

Posted - 05/04/2012 :  01:55:06  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Japko
Mě spíše zajímá tvůj postoj z hlediska etiky. Proč jsi se vůbec rozhodl experimentovat na zvířeti, které je na tobě závislé a způsobovat mu zdravotní problémy, které by mohly vést i k joho smrti? Má teorie rovnováky nějaký žebříček priorit z hlediska utrpení jednotlivých druhů? Neb ve výsledku - dle teorie rovnováhy - budou masožravci dost trpět.

OT: mně osobně se zdá filosofie rovnováhy z filosofického/logického hlediska v pořádku a dobře promyšlená...

...její problém je jen "technický"...nebylo dokázáno, že ty premisy, na kterých stojí, jsou pravdivé. Tj., že se skutečně děje to, co teorie rovnováhy předpokládá a že její dodržování povede k proklamovanému výsledku.
Go to Top of Page

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 05/04/2012 :  22:15:03  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Japko

Dalibore,

Mě spíše zajímá tvůj postoj z hlediska etiky. Proč jsi se vůbec rozhodl experimentovat na zvířeti, které je na tobě závislé a způsobovat mu zdravotní problémy, které by mohly vést i k joho smrti? Má teorie rovnováky nějaký žebříček priorit z hlediska utrpení jednotlivých druhů? Neb ve výsledku - dle teorie rovnováhy - budou masožravci dost trpět.



Japko,

masožravci by měli jíst především vajíčka, mléko, mléčné výrobky (z neživočišného syřidla) a v nutné míře pro jejich dobrý zdravotní stav maso z chcíplin zemřelých zásadně na stáří. Podle mne budou masožravci trpět jen nezbytně a málo.

(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )
Go to Top of Page

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 06/04/2012 :  16:20:49  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
Opravuji zde výše a na www.filosofierovnovahy.sweb.cz uvedený článek "Výpočty s nulami a nekonečny" věnující se výpočtu 1=0:

Nejkratší jazykové vyjádření daného číselného výsledku 0=1 v češtině je v deseti slabikách (tj. v deseti bytech binárního počítačového kódu) na každé straně rovnice podle mne následující:

jestliže konecneneconicnejviceje 0=1 nekonecnenicneconejmene

pak konecneneconicnejviceje 1=? nekonecnenicneconejvice

Anglicky:

Linguistic expression of the shortest numerical result 0=1 in Czech language is in ten syllables (i.e., ten bytes of binary computer code) on each side of the equation in my opinion the following:

if finitethingmaximumnothingis 0=1 infinitenothingminimumthing

then finitethingmaximumnothingis 1=? infinitenothingmaximumthing

(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )

Edited by - Dalibor Grůza on 06/04/2012 16:56:47
Go to Top of Page
Page: of 60 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum © (c) 2009 webmaster Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000