www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Filosofie
 Libovolné téma
 Ráj začíná vědeckým pokusem na mé zahradě
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 60

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 06/12/2011 :  13:01:23  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
Dnes jsem dal svému psovi dříve než podle shora uvedeného pravidla krmení mrtvolami zvířat dalších zvážených cca 87 gramů zmrzlého syrového těla přirozeně uhynuté nové slepice, kterou mám ve svém mrazáku, protože se třásl, aby nedostal alergický šok.

(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz)
Go to Top of Page

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 10/12/2011 :  13:08:52  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
Včera mi umřela jedna slepice-brojler, který byl od mé koupě tohoto brojlera chromý na jednu nohu, měl zhruba 10 měsíců, dle pitvy šlo o selhání srdce, neměl svalovinu jakoby porucha přijmu či zpracování potravy, ve střevě i v žaludku měl dostatek potravy a měl zánět střev, poslední tři dny málo jedl a ostatní brojleři ho nechtěli připustit k potravě, zřejmě dle vyjádření veterináře šlo o důsledek vrozené vady, zřejmě z důvodu šlechtění brojlerů, podle veterináře v žádném případě nešlo o smrt hlady v důsledku nedostatku přijmu potravy. Veterinář si zároveň dnes prohlédl ostatní mnou chované brojlery, konstatoval, že jsou zdraví, že se perou o potravu a že žádný jiný brojler nemá nedostatek svaloviny, jedinou závadou bylo kulhání některých mých brojlerů z důvodu chyby vývinu kostí v důsledku jejich šlechtění na rychlou porážku na maso. Preventivně jsem svým brojlerům koupil a budu podávat tři dny antibiotika, z důvodu výše uvedeného zánětu střev zemřelého brojlera.

(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )

Edited by - Dalibor Grůza on 10/12/2011 13:16:57
Go to Top of Page

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 14/12/2011 :  09:39:03  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
Dnes jsem dal svému psovi podle shora uvedeného pravidla krmení mrtvolami zvířat dalších zvážených cca 98 gramů zmrzlého syrového těla přirozeně uhynuté nové slepice, kterou mám ve svém mrazáku.

(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz)
Go to Top of Page

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 23/12/2011 :  15:42:44  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
Dnes jsem dal svému psovi podle shora uvedeného pravidla krmení mrtvolami zvířat dalších zvážených cca 203 gramů zmrzlého syrového těla přirozeně uhynuté nové slepice, kterou mám ve svém mrazáku.

(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz)
Go to Top of Page

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 24/12/2011 :  13:44:48  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Sokrates

„Desatero nejen začínajícího filosofa“

1. Nemůžeš nedodržovati logická pravidla
2. Neužiješ jediného logického klamu
3. Nevyjádříš nic nesrozumitelně
4. Nebudeš dokazovati to, co by se nedalo vyvrátit
5. Pochopit druhého snažit se budeš
6. Nepovýšíš autoritu nad logiku
7. Neodepřeš druhému právo se vyjádřit
8. Neužiješ vágního slova, aniž bys jej předtím nedefinoval
9. Nezmnožíš počet entit, není-li to nezbytně nutné
10.Nemůžeš neuznat chybu svou




Sokrate díky, protože definuješ filosofii jako racionální exaktní vědu, podle mé Filosofie rovnováhy má být filosofie o exaktních vědeckých teoriích či hypotézách, které se zabývají současným smyslovým nevnímatelnem (neviditelném), a to smyslovým nevnímatelném, které přesahuje (někdy značně) pohled ostatních současných exaktnějších věd. Přesto by filosofie neměla přestat být racionální exaktní vědou složenou z pouze zatím nevyvratitelných či nepotvrditelných exaktních vědeckých teorií či hypotéz, jak jsi to definoval výše. Budoucnost ostaních exaktnějších věd by měla potvrdit či vyvrátit experimentem takovouto filosofii zabývající se současným smyslovým neviditelném konstruhovanou jako soubor exaktních vědeckých teorií či hypotéz.

(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )

Edited by - Dalibor Grůza on 24/12/2011 13:45:45
Go to Top of Page

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 27/12/2011 :  19:10:31  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by neronis

Jakoby chybějící pravidla znemožňovala diskuzi, když není moc o čem. Sláva někde umírá na rakovinu, a tak se toho moc neděje.




Neronisi.

Pro jistotu jsem se za Slávu pomodlil, snad mu to pomůže, když tak, tak mu to alespoň neuškodí.

Bože dej (resp. jsi-li nějaký), ať Miloslav Bažant(resp. všichni živí, zejména tvorové ale i nestvoření) nikdy neumře(resp. neumřou) a nikdy ho(resp. je) nic nebolí tělesně ani duševně tak, aby Ďábel(tj. smrt) byl co možná nejhodnější.

Konkrétní živé tvory (tj. např. lidi, zvířata, hmyz, rostliny, živé buňky, bakterie, viry apod.) za které se modlím moji shora uvedenou modlitbu, lze pružně obměňovat, protože, jak uvádím výše, jde o modlitbu za všechny živé (dobré i zlé, např. i strašné, např. vrahy).

(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )
Go to Top of Page

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 28/12/2011 :  23:19:25  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
Můj nejoblíbenější film, který jako jediný z filmů jsem schopen sledovat opakovaně, je dvojdílný filmový příběh režiséra Karla Steklého: DOBRÝ VOJÁK ŠVEJK, ČR, 1956 a POSLUŠNĚ HLÁSÍM, ČR, 1957, s Rudolfem Hrušinským v hlavní roli.

V případě Josefa Švejka a rovněž tak zřejmě jeho autora Jaroslava Haška jde o životní příběh hodného masožravce(dravce), který ze všech svých sil neúspěšně usiluje o to být dobrý. V tomto dobrém úsilí, i když zatím neúspěšném, představuje pro mne převážného býložravce-frutariána Švejk jako tento masožravec(dravec) kýžený vzor všech masožravců(dravců) a zároveň mnohé poučení o životě a dobru u masožravců(dravců).

(viz http://www.filosofierovnovahy.sweb.cz/ )

Edited by - Dalibor Grůza on 30/12/2011 15:45:22
Go to Top of Page

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 29/12/2011 :  20:21:53  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
Dnes jsem dal svému psovi dříve než podle shora uvedeného pravidla krmení mrtvolami zvířat dalších zvážených cca 82 gramů zmrzlého syrového těla přirozeně uhynuté nové slepice, kterou mám ve svém mrazáku, protože se třásl, aby nedostal alergický šok.

(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz)

Edited by - Dalibor Grůza on 30/12/2011 15:36:31
Go to Top of Page

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 30/12/2011 :  15:22:43  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Dalibor Grůza

Filmy:

1.) Putování s pravěkými zvířaty, 3DVD-175minut, produkce seriálu Mike Salisbury, koprodukce BBC/Discovery Channel 2002, vydala Mladá Fronta Dnes za cenu 99,- Kč.

2.) Neuvěřitelné vlastnosti zvířat 1, cena 49,- Kč, 58 minut, Neuvěřitelné vlastnosti zvířat 2, cena 49,- Kč, 58 minut, Neuvěřitelné vlastnosti zvířat 3, cena 49,- Kč, 58 minut, produkce serií John Downer, produkce a režie James Honeyborne, Mark Brownlow a Susan Mcmillan, ve spolupráci BBC Worldwide a The Discovery Channel vydalo BBC Worldwide Ltd. 2002, Bontonfilm a.s. 2003 a Mladá Fronta Dnes

3.) Havěť kolem nás, vydalo Filmexport Home Video v roce 2011 za cenu 99,- Kč, 50 minut, výroba Natalie Humpries, režie Jamee Robertson, Francie 2006

4.) Evangelium sv. Matouše, cena do 100,- Kč, Francie 1964, 137 minut, režie Pier Paolo Pasolini vydaly Levné knihy 2010

5.) Podivuhodný svět rostlin, vydalo Filmexport Home Video v roce 2011 za cenu 99,- Kč, 50 minut, výroba Martin Willis, Německo 2009

6.) The Last Temptation of Christ, (česky: Poslední pokušení Krista), české titulky, cena do 300,- Kč, režie Martin Scorsese, 2 hodiny 36 minut, vydalo Universal Studios and Cineplex Odeon Films, 1998

7.) Lidské tělo Odhalené zázraky Kompletní serie, 2 DVD, cena do 300,- Kč, 392 minut, 2001, BBC Worldwide Ltd.

8.) Stalinova Kariéra, režie Leonardo Tiberi, Instituto Luce 2005, vydal MIDO FILM BRNO, cena 99 Kč, 170 minut

9.) Schindlerův seznam, 2DVD, 187 minut, distribuce v ČR HOLYWOOD C.E. S.R.O., vydal 2011 Hollywood Classic Entertainment, režie Steven Spielberg 1993, cena do 300,- Kč

10.) Gandhi, distribuce Mirax, 183 minut, cena do 100,- Kč, titulní role Ben Kingsley (1943) oceněno 8 Oskary

11.) Desatero přikázání, produkce Cecil B. De Mille, 1956, hlavní role Charlton Heston, vydalo Paramount Pictures Corporation, české titulky, 222 minut, cena do 200,- Kč

12.) 2 DIKTÁTOR V.I.Lenin, cena 49,- Kč, vydalo 1998 TF1-Transparences Productions, 2008 FILMEXPORT HOME VIDEO s.r.o., Lidové Noviny, 54 minut

13.) Jak funguje Vesmír, DVD 1,2,3,4, 4x88 minut,vydal 2009 Discovery Comunications, v ČR distribuce Intersonic s.r.o.,cena 4x69,- Kč

14.) Putování s pravěkými lidmi, 3DVD-175minut, produkce seriálu Mike Salisbury, koprodukce BBC/Discovery Channel 2002, vydala Mladá Fronta Dnes za cenu 99,- Kč.

15.) Malý Buddha, 115 minut, vydalo 1993 Ciby, 2004 Intersonic spol. s r.o., režie Bernaldo Bertolucci, cena do 200,- Kč

16.) Čistá duše, 130 minut, režie Ron Howard, produkce Brian Grazer, v hlavní roli Russell Crowe, oceněno 4 Oscary, vydalo DreamWorks LLC. 2008, cena do 200,- Kč

17.) Jan Hus, 1954, 115 minut, Jan Žižka,1955, 102 minut, Proti všem, 1956, 109 minut, režie Otakar Vávra, vydalo 2004 FILM EXPORT HOME VIDEO s.r.o., 2008 NORTH VIDEO s.r.o., cena za 3 filmy 149,- Kč

18.) Budování říše: 1 Řím, 95 minut, 2 Svět da Vinciho, Kartágo, 90 minut, 3 Egypt, 93 minut, 4 Řecko: Doba Alexandra Velikého, 90 minut, 5 Rusko, Byzantská říše, 90 minut, 6 Velká Británie, Napoleon, 94 minut, 7 Aztékové, Mayská říše, 90 minut, 8 Čína, Persie, 90 minut, vydal The History Channel, distribuce Intersonic s.r.o., cena 8x59 Kč

19.) Da Vinciho kód (v originále: DaVinci The Code He Lived by), 92 minut, vydal The History Channel, distribuce Intersonic s.r.o., cena 59 Kč, (jedná se o životopisný dokument o Leonardu da Vincim, nikoliv stejnojmenný hraný film)

20.) Kocour v botách, vydal Toei Company 1969, VAPET, 77 minut, 48 Kč

21.) Slasti Otce vlasti, režie Karel Steklý, 100 ninut, vydal 1969 Státny fond Českej republiky pre podporu a rozvoj českej kinematgrafie, 2007 Ateliéry Bonton Zlín, cena 49 Kč

22.) Alexander, 169 minut, režie Oliver Stone, vydal 2004 IMF, distribuce HOLLYWOOD C.E. S.R.O., cena 49 Kč

23.) Život savců Příběh o přežití, 1-5, film Davida Attenborough, produkce seriálu Mike Salisbury, 5x102 minut, cena 5x49,- Kč, vydal koprodukce BBC/Discovery Channel 2002, Mladá Fronta Dnes

24.) Po stopách předků, DVD 1, 151 minut a DVD 2, 99 minut, vydalo 2011 BBC Worldwide Ltd. cena do 400,- Kč, produkce Paul Bradshow

25.) Křížové výpravy Půlměsíc a kříž, DVD 1, 43+50minut, DVD 2, 47+47 minut, vydal pro History Channel, USA 2005, 2011 FILM EXPORT HOME VIDEO s.r.o., cena 2x99,- Kč, produkce Richard Bradley

26.) Bible Odhalená tajemství, vydalo pro DISCOVERY CHANNEL, USA 2008, 45+45+44 minut, producenti LOUIS C. TARANTINO, DOUGLAS J. COHEN, cena 99,- kČ

27.) Hitler vzestup zla, režie Christian Duguay, hlavní role Robert Carlyle, 179 minut, vydal 2003 Global Motion Pictures Fonds/Aliance Atlantis, 2010 Levné Knihy, a.s., cena 99,- Kč

28.) Jánošík, režie Martin Frič, 76 minut, premiéra 1936, Jan Roháč z Dubé, 1947, 83 minut, režie Vladimír Borský, vydal Národní filmový archiv, FILM EXPORT hOME VIDEO, s.r.o., 2010, cena 149,- Kč

29.) Putování Jana Amose, režie Otakar Vávra, 149 minut, 1983, Státní fond České republiky pro podporu a rozvoj české kinematgrafie, 2010 Ateliéry Bonton Zlín, cena do 200,- Kč

30.) Mongol Čingischán, režie Sergej Bodrov, vyšlo v roce 2007, 2008 Bonton film, a.s., 120 minut

31.) Tajemství Oceánu, vydalo BBC Worldwide Ltd., 2003, 87 minut, distribuce HOLLYWOOD CLASSIC ENTERTAINMENT

32) Putování s pravěkými monstry-život před dinosaury, 87minut, režie Tim Haines, Chloe Leland, vydalo 2005 BBC, 2008 PRAGUE PROMOTION s.r.o., cena do 100,- Kč

33.) Když dinosauři vládli světu, DVD 1, 84 minut, DVD 3, 98 minut, pro Discovery Channel, distribuce Intersonic s.r.o., cena 2x69,- Kč

34.) Vraždící stroje: pravda o dinosaurech zabijácích, DVD 1, 60 minut, DVD 2, 60 minut, vydalo 2005 BBC, 2008 PRAGUE PROMOTION s.r.o., cena 2x50,- Kč

35) Korunní princ, v hlavních rolích Max von Thun a Vittoria Pucciny, 2. DVD, režie Robert Dornhelm, vydaly EOS Entertainment GmbH a MR Film Gruppe 2006, 93 minut

36) Eva Braunová: Hitlerova milenka, Francie 2007, režie Isabelle Clarke, 72 minut

37) Pruský příběh lásky, Německo 1938, režie Paul Martin, v hlavní roli Lída Baarová, 88 minut

38) Královna Viktorie, vydalo 2008 GK Films LLC., 2010 Bontonfilm, a.s. režie Jean Marc Walee, 100 minut

39) Síla lásky, vydaly 2009 Hanway Nature Limited a Ocean Pictures Limited, produkce Jeremy Thomas, 104 minut

40) Já, Claudius, 13. díl seriálu BBC, natočen v roce 1976, Velká Británie

41) Cleopatra (USA / Velká Británie / Švýcarsko, 1963), režie Joseph L. Mankiewicz, Rouben Mamoulian, Darryl F. Zanuck hrají Elyzabeth Taylor

42) Můj nejoblíbenější film, který jako jediný z filmů jsem schopen sledovat opakovaně, je dvojdílný filmový příběh režiséra Karla Steklého: DOBRÝ VOJÁK ŠVEJK, ČR, 1956 a POSLUŠNĚ HLÁSÍM, ČR, 1957, s Rudolfem Hrušinským v hlavní roli.

43) PŘEDNÁŠKA JEHO SVATOSTI DALAJLÁMY, CESTA OTEVŘENÉ MYSLI, 2009 MACHMEDIA, připravili Jiří Machovský, Štěpán Nepraš, Vilém Poltikovič, Lubomír Sklenka

(dále viz též www.filosofierovnovahy.sweb.cz )

Reply author: Dalibor Grůza
Replied on: 19/07/2010 09:23:13
Message:
Z hlediska chování k mikroorganismům navrhuji z hlediska Filosofie rovnováhy následující postup:

Nepoužívat žádné pro mikroorganismy smrtící prostředky na mytí jako mýdlo, zubní pasta, šampón, saponáty na mytí nádobí, vyjma případů, kdy je to nezbytné (zejména v případě desinfekce poranění člověka či zvířete).

Při mytí i sprchování člověka používat zásadně studenou vodu, mám doma zásadně zhasnut plamen v ohřívači studené vody, protože nedochází k usmrcení mikroorganismů ale pouze k jejich odplavení jinam. Při praní prádla peru zásadně na 40 stupňů Celsia bez prášku, abych ušetřil co nejvíce mikroorganismů. Při umývání podlahy používám zásadně čistou vodu bez mycích prostředků o teplotě cca 60 stupňů Celsia vzniklou smícháním studené vody a vody z varné konvice. Výjimečně používám universální mycí prostředek na nádobí, podlahy i praní prádla, který je vyroben výhradně z rostlinných zdrojů Alma Win (viz www.almawin.cz/inpage/almawin-na-prani/" target="_blank">http://www.almawin.cz/inpage/almawin-na-prani/ ).

(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )



Protože současné filmy s živými herci jsou založeny zejména na kosmetice používané maskéry herců vyráběné zásadně vždy alespoň z části z poražených zvířat a zkoušených často na zvířatech, doporučuji vytvořit si filmový archív, jak jsem si vytvořil já (viz moje nakoupené DVD výše), a dále zásadně nesledovat žádné nové, resp. jiné filmy při jejichž výrobě byla použita takováto kosmetika. Je třeba zásadaně nahradit filmy s takovouto kosmetikou filmy s takto kosmeticky nemaskovanými herci, a pokud se nebudou takovéto filmy vyrábět, tak je třeba zásadně dát přednost psanému slovu, zejména na internetu, kde není třeba zabíjet stromy pro výrobu papíru na nové knihy, a to s výjimkou filmů na internetu s takto kosmeticky maskovanými herci.

(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )

Edited by - Dalibor Grůza on 30/12/2011 23:34:20
Go to Top of Page

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 30/12/2011 :  19:05:36  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by neronis

Jak vznikala společenská pravidla
http://www.rybioci.cekuj.net/2011/12/29/jak-vznikala-spolecenska-pravidla/

Chtít někam patřit, je snad nejstarší a nejobvyklejší potřeba, kterou má každý člověk. Existují různé zájmové skupiny, společenská setkání, partnerství, jež podobnou věc zprostředkovávají.

Jakmile se subjekt ocitne v neznámé nebo krizové situaci, automaticky si vyhledává prostředky k tomu, aby ji mohl nějakým způsobem ustát a v takovém prostředí se stabilizovat. Podobně to platí i v případech, kdy má ambice něco dokázat, ale chybí mu vliv nebo kontakty.

V historii jsme se zdržovali v komunitách, která měla pevně definovaná společenská pravidla, a tato pravidla jsme si chránili nehledě na to jak byla prospěšná. Měla totiž většinou sloužit jedinému účelu – umožnit ostatním účastnit se, pokud stávajícím členům prokáží (chováním nebo tím jak vypadají) patřičný respekt a spoluúčast na tom, co dělají. Bylo například nutné chovat se kultivovaně jenom kvůli tomu, že pokud s vámi takový člověk mluví, nesmí se za to před ostatními stydět.

Obecně platí, že pokud si hledáme nějaký způsob vzájemného porozumění, bývá to zpravidla z nějakého důvodu. V některých případech se snažíme pracovat na společném snu, vydělávat peníze nebo se prostě rádi pobavíme. V jiných případech za spoluprací nebo partnerstvím visí něco jiného. Může to být neschopnost čelit společenskému tlaku, urážlivost, žárlivost, neochota přiznat vlastní chybu, vypočítavost a tak dále. Na tomto místě je důležité vyhledávat společenské kontakty a zážitky především takové, které nám vyhovují, a při kterých se dá zakrýt spousta různých chyb nebo se při nich člověk může cítit příjemně, aniž by musel přemýšlet.

Potřeba někam patřit je důležitou součástí nás samotných. Není možné ji ignorovat, protože naše sociální vlastnosti nám dávají mnohem víc, než kolik nám berou. Tuto zákonitost si však neuvědomují lidé, kteří bojují se svými vnitřními démony a snaží se jim svou společnost přizpůsobit.



Neronisi.

A co strach z odplaty za tvé ostatními členy tvé společnosti společensky vynucené chování, kterým působíš ostatním živým jedincům zbytečnou smrt a bolest. Tento strach podle mé zkušenosti vede k tomu, že jedince ovládnou vnitřní démoni (jak píšeš), jinými slovy slabší, často inteligentnější jedinci začnou bláznit a silnější jedinci začnou nezřízeně pít alkohol. Tvé nepůsobení zbytečné smrti a bolesti, nebo-li tvé působení jenom nezbytné smrti a bolesti, tedy tvé dělání všem östatním živým jedincům jenom to, co chceš, aby oni dělali tobě (viz např. Kantův kategorický imperativ), ti sice nezaručí, že ti ostatní nebudou působit zbytečnou smrt a bolest, i když je to pravděpodobné, avšak v každém případě tě to co možná nejvíce zbaví strachu, tedy výše uvedených vnitřních démonů, protože jestliže se ti přesto stane něco zlého, tak víš, že to není spravedlivá odplata za tvé působení zbytečné smrti a bolesti jiným živým tvorům.

(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )

(citováno z www.filosofie.cz/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1493" target="_blank">http://www.filosofie.cz/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1493 )

Edited by - Dalibor Grůza on 30/12/2011 23:28:10
Go to Top of Page

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 30/12/2011 :  19:06:49  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by neronis

Pokud to někdo bere tak, že tendence k působení bolesti = vnitřní démon, tak to teda není. Existuje i "obrácená" forma snahy ovlivňovat druhé nějakým destruktivním způsobem, a tou je třeba přehnaná roztomilost nebo kamarádství, v němž se subjekt snaží především o to přesvědčit druhé k nějakému účelu.

Když se to vezme obecně, není to ani problém. Jen je myslím důležité si uvědomit, že existují i špatné dobré věci.

A mezi ně patří, pokud něco děláme ze strachu nebo pokud při něčem musíme počítat s vážnými nebo nevratnými důsledky našich činů. Ve tvém světě by to možná byly takové, kde by si z nich někdo udělal legraci a smál se jim, že to jsou slečinky a malé buzničky. Trvalo by možná desítky let než by si takový člověk vysloužil důvěru. Přičemž by musel hladit ostatní ve vlasech a zpívat jim falzetem o tom jak je skvělé mít každého rád.

Problém není v ofenzivním postoji, ale ve způsobu, jakým něco takového přijímáme nebo snášíme. Nikdo nedokáže být za jakýchkoli okolností "univerzální voják". Takový člověk by neměl ani pro spoustu věcí pochopení. Jde jen o to, že jakákoli extrémní strategie je zkrátka k ničemu.



Neronisi.

Přečti si ještě jednou pořádně můj příspěvek, protože ve své výše uvedené reakci na tento můj příspěvěk zásadně mlžíš, tj. zásadně používáš logické klamy a zároveň jsi mou výše uvedenou reakci ve své výše uvedené odpovědi za stejným účelem hrubě zkreslil. Tj. téměř vůbec nereaguješ na můj příspěvek, ale na něco téměř úplně jiného. Jenom poznámka na okraj, slečinky, resp. malé buzničky se vyznačují a vznikají z přemrštěného jejich strachu, naopak co možná největším odstraněním jejich strachu se ze slečinek, resp. malých buzniček stávají správní muži a ženy.

( viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )

(citováno z www.filosofie.cz/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1493" target="_blank">http://www.filosofie.cz/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1493 )

Edited by - Dalibor Grůza on 30/12/2011 23:22:50
Go to Top of Page

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 01/01/2012 :  20:37:11  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Absolut

Přeji všem úspěšný rok 2012...

V demokracii je problém, když má hlas odborníka stejnou váhu jako kohokoliv jiného a v otroctví zase, že se všechno dá zaplatit penězi. To by myslím šlo.

Osobně se nedomnívám, že by zásadní problém demokratického systému spočíval v samotném principu rovnocennosti hlasů- to bycom museli celý tento systém zavrhnout a demokratickou cestou(což se vylučuje), nebo silou (což je za dnešní situace rovněž vyloučeno), nastolit vládu meritokracie...
Politikum je dle mého rovněž navýsost filosofické téma, kladoucí si nutně otázku po lidské přirozenosti resp. podmínce dosažení obecného štěstí jednotlivce i celé skupiny- a to až do absolutního důsledku!
Nechci teď dělat reklamu ,,své'' absolutní filosofii, ale i zde na tomto poli, se mi profiluje jakýsi apriorní ideál harmonické společnosti, který je podobně jako marxismus aplikovaný ve své době...taktéž prozatím utopický- z důvodu reálného sociálního středověku...Abychom se jednou mohli plně opřít o demokratický systém, museli bycom se nejprve každý jednotlivec, stát dospělým ve vládě svých věcí- být demokratem z původního významu slova demokracie...:-)
Nejlepší král, který dovede vládnout sám sobě...tím, že jsme zrušili vládu feudalismu a právem nastolili vládu demokracie, připadla odpovědnost za naše štěstí na nás samotné, přičemž zastupitelský systém je jen pouhou nadstavbou naši přímé moci.
Problém tedy nespočívá v podstatě demokracie, ale v onom zmíněném sociálním středověku, kde je většina současných voličů pouhými ovcemi a jen malé množství oněch odborníků...:-)
Abychom tedy měli absolutně vyspělou harmonickou demokracii, musela by se skládat ze svéprávných občanů, kteří rozumí podstatě samotného lidského bytí, principu demokracie a byli především také schopni z nejvyššího uvědomění...ovládat své otrocké vášné, které v důsledku ničí podstatu samotné demokracie...
Dokud si lidé nebudou schopni vládnout, budou v demokratickém systému volit své zastupitele na základě sladkých populistických slibů dnešní ekonomicko mafiáské konzumní nenasitné bestie, která se schovává za evolucí vydobytými pojmy občanské svobody a demokracie...
Jediným východiskem pro většinovou společnoct je podobně po vzoru největšího českého filosofa a pedagoga Komenského...usilovat o nápravu věcí lidských vlastní informačně vzdělávací činností, vést ostatní k hodnotám lidským i občanským...na úrovni sociálních sítí, škol občanských sdružení atd.
Tuto nutnost si uvědomoval např. i náš první prezident- vynikající sociolog a filsof (nikoli pouze ekonom)..který se snažil vychovat svéprávnou občanskou společnost tehdy systémem od píky...aby lidé také znali pravou cenu věcí...Masarik mimochodem proslul dnes zapovězeným výrokem : ,, Nikdy neoddělujte morálku od poitiky"
Sám jsem v tomto optimista a již dnes vydím v systému přirozeného vývoje jako poptávce po rovnováze sil jisté rozevírání nůžek...uvědomuji si,že tento současný omezený (post bolševický) systém nebude moci vyhovovat nové moderní generaci a navíc on sám ve své nenasitné omezenosti a aroganci postoupí ješte dál, což vyvolá střed těchto rozdílných entit a samozřejmě i reakci odporu...
Je však nutné v ťěchto nadešlých časech ohlídat, aby ona stará bestie opět nepřevlékla svůj kabát a na další omezený čas cca 20 let neovládla veřejný prostor...
Jelikož stále platí Sokratovo poznání o původu lidských i občanských hodnot viz Platón- obrana Sokratova a sice, že původcem těchto všech hodnot, je dokonalost duševní a nikoli nopak, budeme se buď apriori muset vrátit k myšlence morálky jako univerzálního zákona podstaty přežití i samotného šťastnégo života a záruky oné vytoužené haemonie mezi vyspělými lidmi .
K dosažení výše uvedeného, budeme ještě muset ujít kus evoluční cesty v sebeuvědomění individuálním i společenském..
Dokonalá demokracie potřebuje svého dokonalého občana- člověka, který je schopen sám sobě dokonale vlánout, aby si zvolil své dokonalé zastupitele a celá společnost mohla být dokonale spravedlivá a dokonale šťastná...taková je holt teorie dokonalé demokratické společnosti...:-)

Pokud jde o oroctví...ono je pak jen důsledkem nedostatku demokracie...

Absolut




Absolut,

přeposílám svůj příspěvek v rámci vnitrostranické diskuse na jihomoravském e-mailovém rozesílači Strany zelených, myslím, že navazuje na tvůj příspěvek.

Vážení členové SZ,

dovoluji si Vás opět s větší naléhavostí oslovit s návrhem zákona o porážkové dani, který jsem Vám předestřel poprvé již téměř před 2 lety. Tehdy se nesetkal s velkým pochopením. Mimo jiné, protože se v případě zákona o porážkové dani jedná o jediný účel mé politické činnosti vzhledem k tomu, že mám velmi malé předpoklady k praktické politice, stáhl jsem se z praktické politiky v MO Brno-střed, aniž bych přestal být řádným členem SZ, protože v této politické straně zatím vidím jediný možný nástroj k přijetí tohoto zákona. V případě zákona o porážkové dani se dle mého názoru jedná o zákon, který, kdyby platil, tak by byl schopen sám o sobě změnit zásadně naši společnost k lepšímu (viz níže), aniž by bylo potřeba nějakého nadaného politika-spasitele, který by nás zachránil a provedl nastávající krizi zadlužené západní demokratické civilizace. Proto mé naděje na záchranu před ekonomickou krizí nesměřují v konkrétní politiky, ale pouze v přijetí tohoto zákona (viz níže).

Text zákona zveřejněný v roce 2010 na www.vegetarian.cz :

Návrh zákona: www.vegetarian.cz/a/nzakona.html" target="_blank">http://www.vegetarian.cz/a/nzakona.html

Důvodová zpráva k zákonu: www.vegetarian.cz/a/mddz.html" target="_blank">http://www.vegetarian.cz/a/mddz.html

Nástin obsahu zákona:

Abych připomenul, cílem tohoto zákona je zdanit a tím pádem omezit zbytečné porážky zvířat a v důsledku toho utrpení zvířat z této porážky, kdy jsou tato zvířata porážena zásadně v útlém věku poté, co zažila ve svém krátkém životě pouze výkrm za účelem této porážky často za velmi nemilosrdných podmínek. Zákon o porážkové dani počítá s vyloučením této porážkové daně mj. ze sociálních a zdravotních důvodů (blíže viz tento návrh zákona) a dále počítá s použitím vybraných prostředků z této daně na podporu zemědělců spojenou s přechodem na jiný-milosrdnější způsob zemědělské velkovýroby a dále s použitím na sociální věřejně prospěšné účely, aby jednoduše peníze za smrt byly použity pro záchranu života. Předmětem zdanění zákona o porážkové dani nejsou přirozeně uhynulá zvířata, která by mohla být pod zdravotním dohledem při dodržování platných zákonů proti týrání zvířat produkovány zemědělskou velkovýrobou jako potrava pro člověkem chovaná masožravá zvířata.

Nástin hlavního účelu zákona:

V současnosti již jsme měli možnost si uvědomit, že západní demokracie v současné podobě představuje slepou uličku, protože většina chudých v ní hlasují pro politiky, kteří jim zajistí vysoké sociální dávky, aniž by při jejich zneužití pro jejich získání museli vyvinout patřičné pracovní úsilí, a většina bohatých v ní hlasují pro politiky, kteří zakrývají jejich krádeže majetku, ať již v podobě korupce, neplacení daní či rovnou tunelování státních či soukromých peněz, jinak dochází k sociálním bouřím. Toto nemorální chování může fungovat jen po dobu, kdy je to demokratický stát schopen ufinancovat především z půjček cizích států(např. Čína má údajně nejvyšší devizové rezervy v eurech a dolarech) či z projídání majetku uloženého jeho občany v tuzemských bankách (dle předpisů EU představují ideální majetek zaručující nejlepši státní hodnocení solventnosti tuzemského bankovního ústavu státní dluhopisy států EU, bankovní investice majetku občany uloženého v bankách podle práva EU může představovat nákup státních dluhopisů států EU údajně až do výše 75% tohoto majetku). Problémem podle mého názoru nejsou ani tak špatné zákony, které dovolují výše uvedené nemorální chování (nevěřím, že něco změní za stávající situace údajně přísnější plánovaný fiskální dohled v rámci států EU, ani nevěřím, že se za stávající situace podaří snížit zadlužování České republiky jakoukoliv demokratickou politickou stranou), protože každý zákon je jen cár papíru, který musí být především podepřen morálkou lidí ochotných jej dodržovat (máme sice v ČR napsané poměrně přísné zákony proti korupci, tunelování, neplacení daní či zneužívání sociálních dávek, ale nemáme morálku lidí, kteří by je dodržovali). Předpokládaná budoucí řešení tohoto nemorálního chování vidím teoreticky dvě. Za prvé je to diktatura či totalita, která rozdělí obyvatele na ty bezprávné, kteří budou pouze platit dluhy, aniž by měli jakákoliv práva, a na ty, kteří budou mít práva a nebudou muset platit dluhy (jde o známý Marxův třídní boj, buď tuto válku vyhrají chudí a zotročí bohaté, což je dobře známý komunismus, nebo, což je pravděpodobnější vývoj, tuto válku vyhrají bohatí a zotročí chudé, což je dobře známý fašismus či nacismus).

Druhé řešení výše uvedeného nemorálního chování obyvatel západních demokratických států podle mne představuje změna morálky obyvatel sociálního demokratického státu, aby chudí nežili z výše uvedeného zneužívání bezpracných sociálních dávek, a bohatí, aby výše uvedeným způsobem neokrádali stát. Tuto změnu morálky může podle mne přivodit zákon o porážkové dani, protože, jestliže se chováme takto nemilosrdně k jiným živým tvorům, jak se potom máme chovat milosrdně k sobě navzájem. Podle mé filosofie nejsou dvě neprodyšně oddělené morálky, tj. mezilidská morálka a morálka k ostatním živým tvorům. Podle mé filosofie existuje totiž jediná universální morálka platná pro všechny živé tvory. Jestli zákon o porážkové dani může zabránit výše uvedeném nemorálnímu chování lidí, které podle mého názoru v dohledné době nutně směřuje k zásadní ekonomické krizi a pádu západní demokracie, není jisté, ale lze předpokládat, že tento mnou navržený záchraný prostředek s narůstající krizí dříve nebo později někdo vyzkouší.

Petice za přijetí výše uvedeného zákona o porážkové dani

Chcete-li podpořit návrh zákona o porážkové dani alespoň podpisem pod peticí, zde je kontakt:

http://filosofierovnovahy.sweb.cz/Petice.html

V Hustopečích 1.1.2012

S pozdravem

JUDr. Dalibor Grůza Ph.D. v.r. člen MO SZ Brno-střed
______________________________________________
Jm-diskuzni-list mailing list
Jm-diskuzni-list@zeleni.cz
https://konference.zeleni.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/jm-diskuzni-list

(citováno z www.filosofie.cz/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1493" target="_blank">http://www.filosofie.cz/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1493 )

Edited by - Dalibor Grůza on 01/01/2012 21:20:01
Go to Top of Page

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 02/01/2012 :  15:11:24  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Oldow

jezismarja neronisi, kdyz rikam, ze cilem je jistota v jednani, tak samozrejme mluvim o nejakem procesu, na konci nehoz ma stat jistota v jednani.
Nikdo neziskava jistotu proste jednanim. Jak by se to asi tak stalo?

Vsechno co jsem od tebe cetl, je zoufale vagni.

Ridit se potrebami
proverovat sebou samym

ze starsich veci nejde citovat priklady, protoze jsou vagni jako celek.

To co tady pisu nejsou jenom moje cile, jsou to i moje potreby, protoze je to proces s hypotetickym idealem jistoty sakrafix. Jakou zakladnejsi potrebu ma clovek?

Tak si smazni z ust ten nadnesenej usklebek a bud rekni jasne co si zazil a jak si to vysvetlujes, nebo vez, mily priteli, nejsi nez pytel horkyho vzduchu.

abych byl konkretnejsi:
"
Z toho vyplývá, že "jistotu" člověk nezískává nějak mechanicky, ale řídí ji vlastní vůlí a pokud se v klíčových situacích svou vůlí nemůže řídit, může potřebovat ony vnější imprese už napořád.
"
Nezda se mi ze vyplyva. Urcite neridi. Vsichni potrebujou vnejsi imprese naporad.

A prestante byt vsichni porad offtopic.




Oldow,

má Filosofie rovnováhy nabízí živému jedinci podle mne největší jistotu, kterou ti může svět dát, jinými slovy touto největší možnou jistotou je důsledná a racionální(tj. mnou v rámci mé Filosofie rovnováhy a mého dosavadního života zatím poznaná jako nejjistější) sázka živého jedince na to:

že, jestliže bude živý jedinec působit co možná nejméně smrti a bolesti ostatním živým (zejména tvorům, ale i nestvořeným), tak ostatní budou pravděpodobně působit co možná nejméně smrti a bolesti jemu.

Tato sázka je stará dobrá, avšak formální zásada:

dělej druhým to, co chceš, aby druzí dělali tobě,

mnou naplněná obsahem spočívajícím v dělání co možná nejméně smrti a bolesti (a tím přeměněná na materiální zásadu) a nově rozšířená na všechny živé (stvořené ale i nestvořené).

Tato sázka nemusí uspět, i když je racionálně pravděpodobné, že živý jedinec v této sázce uspěje, avšak v každém případě silného¨ale i slabého jedince zbaví zbytečného strachu, a dodá mu odvahu v jeho jednání a učiní z něho silnějšího, resp. dobrého vojáka.

Protože, jestliže v této sázce neuspěje a někdo ho přesto zbytečně zabije nebo mu způsobí zbytečnou bolest, tak si alespoň může říci, že toto jeho neštěstí není odplata za tímto živým jedincem způsobenou zbytečnou smrt a bolest. Toto čisté svědomí živého jedince v okamžiku jeho velkého ohrožení pak dodává tomuto živému jedinci vždy největší možnou odvahu a sílu, a tak mimo jiné i tímto příspívá k tomu, aby ve své výše uvedené sázce uspěl.

(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )

(citováno z www.filosofie.cz/forum/topic.asp?whichpage=4&TOPIC_ID=1490#24307" target="_blank">http://www.filosofie.cz/forum/topic.asp?whichpage=4&TOPIC_ID=1490#24307 )

Edited by - Dalibor Grůza on 05/01/2012 19:40:00
Go to Top of Page

Oldow
Grafoman

1125 Posts

Posted - 02/01/2012 :  16:17:40  Show Profile  Send Oldow an ICQ Message  Reply with Quote
Hele Dalibore, shrnu to co jsem zatim pochopil, pak se uvidi.

Jestli to spravne chapu, tvoje filosofie zacina reflexi, ze soucasti zivota je utrpeni a vse co je zive nechce trpet, z cehoz vyvozujes sve zasady.

hlavni premisou je zde asi toto:

Prokazatelně nejjistější filosofickou pravdou je pak podle mne přání, které má
objektivní povahu, tedy si ho trvale přejí všichni ţiví tvorové nadaní více či méně dokonalým vědomím. Podle mne tímto
přáním všech, tedy objektivní subjektivní skutečností je u kaţdého ţivého tvora skutečné přání všeobecné lásky, resp.
přátelství všech na ţivot a na smrt

A zakladnim problem je, ze to proste neni pravda. Jestli ma zivot nejake zakladni prani, pak je to prani sirit se na ukor ostatniho zivota a rust bez omezeni. Toto prani pak take daleko snaze pozorujeme ve svete v akci.
Muzes rict, ze svet, kde se maji vsichni radi je ideal citiciho cloveka (a i tak je to sporny bod), ale nemuzes proste rict ze je to prani vsech tvoru, protoze to proste neni pravda.

Zde bych asi mel zminit ze tva interpretace procesu evoluce je naprosto mylna zvlastne fascinujicim zpusobem.
Evoluce nema nic spolecneho se zmenou jedince. Jedinec se z hlediska evoluce nevyviji. Evoluce probiha tam, kde mene prizpusobeni jedinci hromadne umiraji bez potomstva. Evoluce probiha tam, kde se parazit nauci lepe parazitovat a predator lepe zabijet.

Neni to prijemna pravda, ale je to pravda. Zivot je ve sve esenci zavodem o zivot, bojem, ve ktere je na ty slabe a bez hlasu okamzite zapominano a historie je psana krvi porazenych.

Veskere dalsi nazory na objektivni povahu sveta na ktere jsem narazil byvaji mylne presne do te hloubky, do ktere jim rozumim.
To ze rikas ze je to tvuj nazor jen podtrhuje tvou neochotu jit ho overit, ci vyvratit, ci priznat, ze zalezitosti nerozumim. Mit nazor cloveka neopravnuje o nic vic k omylu, nez byt si svym omylem jist.

Ale popravde, zrejme oba obihame po uplne jinych orbitach, protoze pokus vyresit spor zivych bytosti jako aritmeticky problem je pokus ktery do te miry nechapu, ze se ho ani nepokusim vyvracet.


Dobra, je mi lito, ale me osobne se zda ta prace lehkovazna se zachazeni s fakty a pokud je v ni neco prinosneho, pak je to pravdepodobne nekde uvnitr tech ctyr set stranek a - nezlob se na me - nebudu to cist, zacatek me nenavnadil.

To vse ale nezpochybnuje zakladni ideu prace, tedy pozadavek univerzalni lasky.
Nemyslim ze takovy pozadavek lze zpochybnit, ale musis uvazit nekolik skutecnosti.
- Zivot hospodarskych zvirat je podminen jejich konzumaci! Pokud nebudeme konzumovat prasatka, prasatka vyhynou. V lese zadna domaci prasata nejsou.
- Lide vidi svet v perspektive, vzdalene veci se zdaji v mensi. Treba prave ted, co ja vim, mame hladomor v africe a nebyt velice mirne zimy, opet by nam, jako kazdy rok, umrzali na ulicih bezdomovci.
- Pokud za cil oznacim odstraneni utrpeni, jedine skutecne reseni je odstraneni zivota.
- Kazde utrpeni casem sili, kazda radost slabne. Samotne nase telo je casovanou bombou bolesti, bezmoci a problemu.


Z meho pohledu je drtivy pesimismus nevyhnutelny, pokud neukazeme v zivote nejake dobro, nejaky smer, neco k cemu smerovat. Pokud neco takoveho neni, radost ktera se da ze sveta vysat je naprosto neadekvatni problemum. Tva filosofie ukazuje ceho se vyvarovat, ale cil je vagni. Realita jeho naplneni by zdaleka nebyla tak sladka, jak si predstavujes. Rajska zahrada je proste bez boha prilis opustena. Pokud bys trval na tom, ze takovy ideal za to stoji, budu primo nesouhlasit. Ideal naprosteho nenasili bohuzel zada naproste zlomeni jedne stranky rozporuplneho lidskeho charakteru a to je pro me nepripustne reseni.

mno, asi jsem te nepotesil, ale toto je uprimne nejpresnejsi a nejferovejsi posouzeni z me perspektivy.



Go to Top of Page

Milan.Miló
Velmi aktivní uživatel

671 Posts

Posted - 02/01/2012 :  21:14:05  Show Profile  Reply with Quote
Oldow

--------------------------
Zde bych asi mel zminit ze tva interpretace procesu evoluce je naprosto mylna zvlastne fascinujicim zpusobem.
Evoluce nema nic spolecneho se zmenou jedince. Jedinec se z hlediska evoluce nevyviji. Evoluce probiha tam, kde mene prizpusobeni jedinci hromadne umiraji bez potomstva. Evoluce probiha tam, kde se parazit nauci lepe parazitovat a predator lepe zabijet.
------------------------

Oldow ja bych řekl jen k tomuto to,
že při každém masovém vymírání,
která trvala stovky i tisíce let.
Vždy přežili vždy zvířata, která se
dokázala v daném podnebí a nastalém
klimatu vždy přizpůsobit.

Mělo to i veliký vliv na jejich další
způsob života.
Jen ten kdo se nedokázal v daném
Okamžiku přizpůsobit a adaptovat se
k danému prostředí ten byl odkázán
umřít.

A z nedostatkem potravy se měnili
i nároky na vlastní kapacitu a hmotnost.
Vznikali jedinci více geneticky odolní.

Milan.Miló

PS.: Už na Zemi proběhlo 5.Největších
Masových vymírání.
To poslední bylo před 74.tisíci léty, kdy
se probudila super sopka Toba.
Ale vymírání ve zvířecí říši bylo více.
ale těch to 5.pět byli největší při nichž
vyhynulo až 95.%. veškerého života.
Go to Top of Page
Page: of 60 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum © (c) 2009 webmaster Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000