www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Filosofie
 Libovolné téma
 Rozhovor s filosofem Romanem Cardalem o originální
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 12

David Černý
Nový uživatel

Italy
24 Posts

Posted - 16/09/2008 :  21:35:29  Show Profile  Visit David Černý's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Dodatek
Mám nápad. Sestupte ze svého Olympu mazi nás do tohoto fóra a diskutujte s námi.Mám na mysli ty přednášející .Ukažte zde své filosofické kvality. Ukážeze tím, že je studium u vás výhodné.Hovořte zde však jazykem prostým,pokud to ještě dokážete ukáží se tak vaše skutečné kvality.Ti mladí lidé i já to jistě uvítáme,když zde budou diskutovat skuteční filosofové. Možná se přidají i další a toto fórum získá na kvalite i významu.Co vy na to? Přijmete výzvu, nebo se snad bojíte? Nebo snad již nedokážete mluvit bez záplavy cizích slov?
Toto je vhozená rukavice.Zvednete ji, nebo budete dělat mrtvé brouky? Ti mladí vás jistě sledují a čekají na vaši odpověď.

MB



Já vám, přiznám se, tak úplně nerozumím. Proč hovoříte o nějakém Olympu? Tváří se snad někdo z nás jako filozofický bůh? Není mi také jasné, proč sestupovat do tohoto fóra a dokazovat zde nějaké kvality. Váš útočný tón k žádné skutečné diskuzi nepovede. Jestli chcete, přijďte se podívat na konferenci, kterou organizujeme (viz. stránky AB) a můžeme si popovídat bez zbytečných negativních emocí u sklenky vína. David Černý
Go to Top of Page

David Černý
Nový uživatel

Italy
24 Posts

Posted - 16/09/2008 :  23:57:58  Show Profile  Visit David Černý's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Mafttíku.

Asi jsem se špatně vyjádřil.Nemám na mysli povýšenost jako vlastnost,ale o vystupování vzdělaných a třeba úspěšných vzhledem k lidem, kteří jsou vzděláním níže. Takové to, já to musím vědět lépe a tebe jen toleruji.

Byl jsem se podívat na tu nabízenou stránku a vyslechl jsem některé s rozhovorů. Mám s toho dost smíšené pocity.Už to jak jsou položeny otázky nepovažuji za správné a v rovnocenném rozhovoru bych jej asi dost vyvedl s míry. "Je komunismus zlý?" Co je tohle za nesmyslnou otázku? Stejně bych mohl položit otázku, zda je křesťanství nebo kapialismus zlý. Žádná ideologie není sama o sobě zlá, či hodná.To zlo vychází s prosazování a obhajoby těchto ideologií zneužitím schopností těch, kteří je uznali jako správné a třeba těch, kteří z nich mají nějaký profit. A tak v těch debatách kloužou po povrchu věci a k jádru se nedostávají i když jejich řeč může někomu připadat moudrá. Kdyby mně takto přednášel profesor, či rektor asi bych se nudil a uvnitř bych si jej pro povrchnost vůbec nevážil. A podobné je to u ostatních diskusí,které jsou navíc přerušeny dřív, než je cokoliv podstatného řečeno. Je to slabé i když to zní velmi vzdělaně a rozumně.Tím neříkám, že tam nejsou pasáže které stojí za pozornost,ale je jich žalostně málo.
Kdyby přišel mezi nás a diskutoval zde bez autority profesora, či rektora jako rovný s rovným,asi bych jej brzy vyvedl z jeho sebejistoty i když jsem jen zámečník. Nebo a i to je možné, bych jej přivedl blíže k podstatě věci. Myslím však, že by brzy přestal se mnou komunikovat a odešel by s hlavou vztyčenou středem aby neprohrál.Stačí takováto výzva??? Nebo vlastně na tyto rektory nemáš kontakt a prostě o ničem neví a ani se o tom nedozví???

MB



Pokud chcete s J. Fuchsem skutečně vést diskuzi, není přece nic snažšího, nežli napsat nějakou polemiku, buď na základě jeho knih, či jeho vystupení. Polemiku mi pošlete a já vám slibuji, že pokud bude mít základní náležitosti, bude uveřejněna i s odpovědí.

Pokud jde o ty ideologie, můžeme snadno definovat zlou ideologii jako takovou, která vede ke špatným (zlým) praktickým důsledkům. Např. ideologie, která strukturálně implikuje vyhlazování jedinců jiné rasy, je evidentně zlou ideologií.

Go to Top of Page

David Černý
Nový uživatel

Italy
24 Posts

Posted - 17/09/2008 :  00:24:14  Show Profile  Visit David Černý's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Neronisi.
Kdo chce,tan ať tu nabídku přijme.Já hovořím za sebe a nikoho jiného.Kdyby tam nebyl ten kněz a tím i důsledek, čili určité zaměření filosofie (tendenční),pak by mně ani tolik nevadili ti přednášející studenti a bakaláři. I od nich by jsem se třeba mohl něčemu naučit.Přesto i tak bych pochyboval o tom, zda mne studium u nich dá víc, než toto fórum.Učit se filosoficky obhajovat pravdivost víry k ničemu nepotřebuji,protože nejsem věřící.K zisku informací o historii filosofie stačí pár knih.Nejde tedy o peníze, nebo dostatek času ,ale o nezájem o to co bych tam dle mého názoru mohl získat.Ty také nekoupíš lokomotivu, když nevlastníš železniční trať.

MB


Smyslupná diskuze předpokládá, že oponent není charakterizován nepravdivě za účelem jeho (lacině snadného) potření. Diskuze je rovněž ztížena, když někdo k oponentovi přistupuje s apriorní nechutí; pak je skutečně poněkud směšný váš požadavek, abychom zde zkoušeli diskutovat. Mezi lektory není žádný kněz a filozofie není tendenční, snaží se být tak poctivou, jak jen to je množné. To ovšem s takovým přezíravým přístupem těžko můžete zjistit.

Přezíravost ovšem není moudrým postojem ke studiu filozofie!

Go to Top of Page

David Černý
Nový uživatel

Italy
24 Posts

Posted - 17/09/2008 :  00:36:58  Show Profile  Visit David Černý's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Maftíku.

Chybně jsem se vyjádřil,nejspíše proto,že je pro mne kněz a teolog téměř jedno a totéž.Roman Cardal je teolog.

MB



Protože je Roman Cardal můj dlouholetý přítel, jehož velmi dobře znám, musím za něj rozhodně odmítnout, že by byl teologem. Byl a je filozofem, vystudoval filozofii, vyučoval filozofii a dále se plně věnuje filozofii.

Go to Top of Page

David Černý
Nový uživatel

Italy
24 Posts

Posted - 17/09/2008 :  00:54:50  Show Profile  Visit David Černý's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Rzwald

quote:
Originally posted by Maftík
proč by u komunismu nemělo jít argumentovat zkušeností (protože někdo z nich řekl "už to nikdy neuděláme"?), kdežto u církve ano, to mi taky vůbec není jasné ... jestli zde MB tvrdí, že dobří či zlí mohou být pouze lidé, tak musí i tvrdit, že zlo nepáchala církev, ale konkrétní lidé, kteří v církvi byli.


protože pokud pozoruji jev A (útlak) za podmínek B (závazné stanovy tehdejší KSČM, na základě kterých získala hlasy ve volbách) a C (KSČM doopravdy ty hlasy získala), mohu imo předpokládat, že jakmile nastanou podmínky B a C, budu pozorovat jev A.

aneb (B&C)->A, pokud B a C = 1, pak nutně musí být i A=1

Pokud se však jakákoliv podmínka změní na nepravdu (což se u KSČM stalo -- změna závazných stanov), potom platí, že když
(B&C)->A, a B=0 a C=1, je B&C=0, tím pádem A může být jak 1, tak 0
Proto nelze použít zkušenost při předpokládání, jak by se chovali komunisté, kdyby se dostali k moci.
pokud by KSČM získala moc a zase by zavedla totalitu, pak lze vyvodit závěr, že to, zda zavede totalitu nezávisí na tom, co má uvedeno ve stanovách.


Ale zkušenost lze použít k hodnocení církve, protože stanovy církve (=Bible) jsou stále stejné. Lze so proto domnívat, že jakmile by nastalo to, by církev dostala moc do ruky, začala by dělat bordel.

quote:
Originally posted by Maftík
Bavme se prosím o Academii a ne o církvi.
ok, v tom případě jen říkám, že na fóru podle mého názoru nepatří reklama...jinak proti Academii nic nemám, neboť ji neznám



Jestliže pozoruji jev A za podmínek B a C a podmínky B a C nastávají, neplyne z toho i) že nastává i jev A, na to prostě pouhá konstatace nestačí, ii) že by na modelování takovýchto situací byla vhodná klasická výroková logika; právě že není.

Go to Top of Page

noemus
Grafoman

Czech Republic
1149 Posts

Posted - 17/09/2008 :  13:32:19  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by David Černý
Jestliže pozoruji jev A za podmínek B a C a podmínky B a C nastávají, neplyne z toho i) že nastává i jev A, na to prostě pouhá konstatace nestačí, ii) že by na modelování takovýchto situací byla vhodná klasická výroková logika; právě že není.


Oceňuji, že jste se tu vyjádřil a zcela souhlasím i s tím co jste napsal

Počin AB považuji za zajímavý a vůbec si nemyslím, že přednášky jsou předražené. Za sport se platí podobné částky a často mnohem vyšší. Proč by se tedy za duševní "stravu" nemělo platit stejně tolik.

Myslím si, že mnoho lidí nedokáže pochopit a vážit si ceny lidské práce. Denně se o tom přesvědčuji ve svém zaměstnání. Zřejmě nechápou, že přednášení je těžká práce a že k tomu aby přednášející vůbec měl co přednášet musí pracovat i mimo dobu kdy přednáší.
Je rovněž těžké pochopit, jak vysoké jsou vlastně náklady na provoz takovéto soukromé školy a že podpora ze strany státu asi nebude právě růžová.

Já si to představit dokážu a i proto si takových počinů jako AB vážím, sám jsem kdysi snil, že něco takového jako filosofickou akademii založím, ale pro mne to byl jen sen, který se brzy střetl s realitou práce-rodina-práce-rodina..... Vy tento sen uskutečňujete a za to máte můj dík
Richard Kureš
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 17/09/2008 :  15:53:08  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Davide Černý.

Jsem rád,že jsi (jste my si zde tykáme)mezi nás přišel a přiznávám se, že mne to hodně překvapilo. Ta moje předujatost má svůj důvod. Vygoogloval jsem si informace o panu Romanu Cardalovi a odtud mám,že je teolog. Pokud je tomu jinak,pak budiž a nemám proti té škole ani to nejmenší.U teologa bych logicky předpokládal, že jeho výklad bude do jisté míry zaujatý a jednostranný.Pokud tomu tak není a je nezaujatým filosofem,jak tvrdíš. Pak je vše v pořádku. K té ceně jsem se pokud vím nikdy nevyjadřoval,ale pokud by to učení bylo zaměřené spíše k víře,pak bych za to nedal ani haléř. Těch jednostranných výkladů jsem měl za socialismu až po krk a zde by byla změna pouze v různosti uznaných pravd.Jak se říká z bláta do louže.
Takže tak to je s tou mojí předujatostí.

MB
Go to Top of Page

neronis
Ultragrafoman

Czech Republic
2110 Posts

Posted - 17/09/2008 :  19:21:26  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by David Černý


Pokud jde o ty ideologie, můžeme snadno definovat zlou ideologii jako takovou, která vede ke špatným (zlým) praktickým důsledkům. Např. ideologie, která strukturálně implikuje vyhlazování jedinců jiné rasy, je evidentně zlou ideologií.





Každá ideologie vede ke špatným (zlým) praktickým důsledkům. Spíš bych ale řekl, že špatné důsledky neexistují, existují pouze důsledky.
Označení za špatné je pouze subjektivní, stejně tak jako jsou subjektivně označovány ty správné.
Go to Top of Page

Maftík
Aktivní uživatel

Czech Republic
215 Posts

Posted - 17/09/2008 :  21:17:03  Show Profile  Visit Maftík's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by David Černý

quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Maftíku.

Chybně jsem se vyjádřil,nejspíše proto,že je pro mne kněz a teolog téměř jedno a totéž.Roman Cardal je teolog.

MB



Protože je Roman Cardal můj dlouholetý přítel, jehož velmi dobře znám, musím za něj rozhodně odmítnout, že by byl teologem. Byl a je filozofem, vystudoval filozofii, vyučoval filozofii a dále se plně věnuje filozofii.





Davide
Ještě na starých stránkách AB pokud si dobře pamatuju bylo u Romana Cardala uvedeno, že mj. vystudoval i teologii. Ale možná je fakt, že to že někdo vystudoval teologii, ještě automaticky neimplikuje že je teolog ... ale nevím ...
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 18/09/2008 :  09:19:40  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
Skočit na: Navigace, Hledání
Občanský institut (OI) je český think tank (tj. instituce, jejímž cílem je podpora, šíření a rozvíjení jistých myšlenek a hodnot) konzervativně-křesťanského zaměření.

Působí jako občanské sdružení od roku 1991 a navazuje na pravicově křesťanský okruh disentu kolem Pavla Bratinky, pořádající před listopadem 1989 „bytové semináře“. Současným ředitelem OI je Roman Joch; další známí zaměstnanci institutu jsou Jaromír Žegklitz, Matyáš Zrno, Vojtěch Belling. Významnými externími spolupracovníky institutu jsou zejména filosof Jiří Fuchs, Michaela Freiová, Roman Cardal (bývalý přednášející filosofie na KTF UK), Lukáš Tomko. Spoluzakladatel
Maftíku.
Nemluví toto jasně??? KTF UK je pokud vím Katedra teologické fakulty
University Karlovy.
Pokud si vygoogluješ Roman Cardal, otevře se tě Wikipedie a tam jsou informace o tomto pánovi.Přečti si to a poznáš, je li Filosof theolog, nebo jen filosof. Já mám dojem, že je velmi aktivním theologem propagujícím konzervativní křesťanství.

MB

Edited by - Miloslav Bažant on 18/09/2008 10:01:57
Go to Top of Page

David Černý
Nový uživatel

Italy
24 Posts

Posted - 18/09/2008 :  11:37:50  Show Profile  Visit David Černý's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
Skočit na: Navigace, Hledání
Občanský institut (OI) je český think tank (tj. instituce, jejímž cílem je podpora, šíření a rozvíjení jistých myšlenek a hodnot) konzervativně-křesťanského zaměření.

Působí jako občanské sdružení od roku 1991 a navazuje na pravicově křesťanský okruh disentu kolem Pavla Bratinky, pořádající před listopadem 1989 „bytové semináře“. Současným ředitelem OI je Roman Joch; další známí zaměstnanci institutu jsou Jaromír Žegklitz, Matyáš Zrno, Vojtěch Belling. Významnými externími spolupracovníky institutu jsou zejména filosof Jiří Fuchs, Michaela Freiová, Roman Cardal (bývalý přednášející filosofie na KTF UK), Lukáš Tomko. Spoluzakladatel
Maftíku.
Nemluví toto jasně??? KTF UK je pokud vím Katedra teologické fakulty
University Karlovy.
Pokud si vygoogluješ Roman Cardal, otevře se tě Wikipedie a tam jsou informace o tomto pánovi.Přečti si to a poznáš, je li Filosof theolog, nebo jen filosof. Já mám dojem, že je velmi aktivním theologem propagujícím konzervativní křesťanství.

MB



KTF je Katolická teologická fakulta a Roman zde byl vedoucím katedry filozofie. Znovu opakuji, že Roman teolog není a za teologa se nepovažuje, je však pravda, že za studií v Itálii si ze zájmu vystudoval i teologii.

Zeptám se: bude matematik, který zároveň vystuduje filozofii s diplomkou o postmoderním relativismu, špatný matematik (postmoderní relativismus a matematika moc spolu dohromady nejdou)?. Odpověď zní: nevíme. Jen z faktu, že vystudoval také tento směr filozofie, ještě NEPLYNE, že to bude zasahovat do jeho práce matematika. Může, ale nemusí - apriori to prostě nemůžeme tvrdit.

Totéž platí pro Romana a teologii, kterou vystudoval.

Go to Top of Page

David Černý
Nový uživatel

Italy
24 Posts

Posted - 18/09/2008 :  11:50:10  Show Profile  Visit David Černý's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by noemus

quote:
Originally posted by David Černý
Jestliže pozoruji jev A za podmínek B a C a podmínky B a C nastávají, neplyne z toho i) že nastává i jev A, na to prostě pouhá konstatace nestačí, ii) že by na modelování takovýchto situací byla vhodná klasická výroková logika; právě že není.


Oceňuji, že jste se tu vyjádřil a zcela souhlasím i s tím co jste napsal

Počin AB považuji za zajímavý a vůbec si nemyslím, že přednášky jsou předražené. Za sport se platí podobné částky a často mnohem vyšší. Proč by se tedy za duševní "stravu" nemělo platit stejně tolik.

Myslím si, že mnoho lidí nedokáže pochopit a vážit si ceny lidské práce. Denně se o tom přesvědčuji ve svém zaměstnání. Zřejmě nechápou, že přednášení je těžká práce a že k tomu aby přednášející vůbec měl co přednášet musí pracovat i mimo dobu kdy přednáší.
Je rovněž těžké pochopit, jak vysoké jsou vlastně náklady na provoz takovéto soukromé školy a že podpora ze strany státu asi nebude právě růžová.

Já si to představit dokážu a i proto si takových počinů jako AB vážím, sám jsem kdysi snil, že něco takového jako filosofickou akademii založím, ale pro mne to byl jen sen, který se brzy střetl s realitou práce-rodina-práce-rodina..... Vy tento sen uskutečňujete a za to máte můj dík
Richard Kureš



Děkuji vám za milá slova. Je to jak píšete: AB chce nabízet kompletní aristotelský kurz filozofie (a takový v ČR zatím na státních vysokých školách studovat nelze, navzdory obrovské renesanci aristotelského myšlení ve světě) a jako soukromá iniciativa a organizace si na to prostě musí vydělat.

Oponenti zde redukují naše aktivity na jakési posílání textů přes mail, ale tak tomu není. AB nabízí kompletní moderní e-learningový systém se vším, co tento systém umožňuje (mimochodem, lektoři AB prošli školeními e-lerningového studia a mají certifikáty ministerstva školství pro tento typ výuky). Kromě toho připravujeme kurzy celoživotního vzdělávání pro středoškolské učitele (náš program je již zakreditovaný), mezinárodní konference a podobně. Všichni lektoři také intenzivně pracují na přípravě skript, která půdou rovněž do tisku a budou přístupná široké odborné veřenosti. Mimo to jezdíme po světě po konferencích, spolupracujeme s různými zahraničními institucemi a univerzitami, prostě pracujeme a ke své práci potřebujeme i nějaké finance. A věřte, že téměř nic z toho by se za poplatky za kurzy pořídit nedalo...

Dovolím si vás pozvat na mezinárodní konferenci Svoboda a odpovědnost, která se bude konat 16. 10. v prostorách Cevro institutu. Bližší informace naleznete na stránkách AB.

Go to Top of Page

David Černý
Nový uživatel

Italy
24 Posts

Posted - 18/09/2008 :  11:54:06  Show Profile  Visit David Černý's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by neronis

quote:
Originally posted by David Černý


Pokud jde o ty ideologie, můžeme snadno definovat zlou ideologii jako takovou, která vede ke špatným (zlým) praktickým důsledkům. Např. ideologie, která strukturálně implikuje vyhlazování jedinců jiné rasy, je evidentně zlou ideologií.





Každá ideologie vede ke špatným (zlým) praktickým důsledkům. Spíš bych ale řekl, že špatné důsledky neexistují, existují pouze důsledky.
Označení za špatné je pouze subjektivní, stejně tak jako jsou subjektivně označovány ty správné.



Vy tedy tvrdíte, rozumím-li vám dobře, že pokud budu mít idologii I, ze které plyne důsledek p "je třeba zabíjet Židy", potom je p hodnotově zcela neutrální, maximálně může být p neužitený (utilitarismus) či vzbuzovat negativní emoce (emotivismus)?

Já si tedy myslím, že důsledek p je OBJEKTIVNĚ špatným důsledem a pokud skutečně strukturálně závisí na I, potom je I špatnou ideologií.

Go to Top of Page

David Černý
Nový uživatel

Italy
24 Posts

Posted - 18/09/2008 :  12:06:44  Show Profile  Visit David Černý's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Davide Černý.

Jsem rád,že jsi (jste my si zde tykáme)mezi nás přišel a přiznávám se, že mne to hodně překvapilo. Ta moje předujatost má svůj důvod. Vygoogloval jsem si informace o panu Romanu Cardalovi a odtud mám,že je teolog. Pokud je tomu jinak,pak budiž a nemám proti té škole ani to nejmenší.U teologa bych logicky předpokládal, že jeho výklad bude do jisté míry zaujatý a jednostranný.Pokud tomu tak není a je nezaujatým filosofem,jak tvrdíš. Pak je vše v pořádku. K té ceně jsem se pokud vím nikdy nevyjadřoval,ale pokud by to učení bylo zaměřené spíše k víře,pak bych za to nedal ani haléř. Těch jednostranných výkladů jsem měl za socialismu až po krk a zde by byla změna pouze v různosti uznaných pravd.Jak se říká z bláta do louže.
Takže tak to je s tou mojí předujatostí.

MB



Já mám pocit, že celou situaci chápeš takto: jestliže je jedinec A věřící, potom bude nutně k filozofii přistupovat zaujatě a v důsledku toho již nepůjde o autentickou filozofii; A není "skutečný" filozof.

Může tomu skutečně tak být, jenže problém je v tom, že NIKDO, a tedy ani tzv. ateisté, nepřistupují k filozofii nezaujatě. I ateismus je v první řadě jistým globálním životním postojem (jenž zahrnuje i filozofii, ale neztotožňuje se s ní) a tak bychom mohli snadno tvrdit, že pokud je A teista a B ateista, jsou A a B negativně predeterminováni a nejsou "skuteční" filozofové (sleduji tvou myšlenku, nakolik ji chápu). Jistá predeterminace je zde vždy (ostatně, taková predeterminace existuje i v přírodních vědách), ale sama o sobě neznamená, že tím musí být filozofie negativně ovlivněna. Podobně jako v přírodních vědách, kde o relevantnosti (a někdy i skutečnosti) faktů spolurozhoduje přijatá hypotéza, ale v okamžiku testování teorií a jejich falzifikace vstupuje do hry realita a objektivita, tak i ve filozofii nejde o předporozumnění, se kterým k ní přistupujeme, ale o samotný výkon filozofického myšlení. Pokud je výkon filozofického myšlení nekritický, je nekritická i samotná filozofie nezávisle na tom, zda je filozofem teista či ateista, katolík či muslim. Pokud je ale od prvopočátku výkon filozofického myšlení veden maximou absolutní metodické kritičnosti a pochybování, je i jeho produkt kritickou filozofií.

A o to totiž ve filozofii jde: o kritičnost, vůči sobě, vůči jiným, o kritičnost, která se klade jako nutná podmínka dosažení nějakých relevantních filozofických pravd.

A o tom hezky píše kolega J. Fuch v přednáškách, které jsou zdarma k dispozici na stránkách AB.

Go to Top of Page

Rzwald
Grafoman

1522 Posts

Posted - 18/09/2008 :  12:21:12  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by David Černý

quote:
Originally posted by Rzwald

quote:
Originally posted by Maftík
proč by u komunismu nemělo jít argumentovat zkušeností (protože někdo z nich řekl "už to nikdy neuděláme"?), kdežto u církve ano, to mi taky vůbec není jasné ... jestli zde MB tvrdí, že dobří či zlí mohou být pouze lidé, tak musí i tvrdit, že zlo nepáchala církev, ale konkrétní lidé, kteří v církvi byli.


protože pokud pozoruji jev A (útlak) za podmínek B (závazné stanovy tehdejší KSČM, na základě kterých získala hlasy ve volbách) a C (KSČM doopravdy ty hlasy získala), mohu imo předpokládat, že jakmile nastanou podmínky B a C, budu pozorovat jev A.

aneb (B&C)->A, pokud B a C = 1, pak nutně musí být i A=1

Pokud se však jakákoliv podmínka změní na nepravdu (což se u KSČM stalo -- změna závazných stanov), potom platí, že když
(B&C)->A, a B=0 a C=1, je B&C=0, tím pádem A může být jak 1, tak 0
Proto nelze použít zkušenost při předpokládání, jak by se chovali komunisté, kdyby se dostali k moci.
pokud by KSČM získala moc a zase by zavedla totalitu, pak lze vyvodit závěr, že to, zda zavede totalitu nezávisí na tom, co má uvedeno ve stanovách.


Ale zkušenost lze použít k hodnocení církve, protože stanovy církve (=Bible) jsou stále stejné. Lze so proto domnívat, že jakmile by nastalo to, by církev dostala moc do ruky, začala by dělat bordel.

quote:
Originally posted by Maftík
Bavme se prosím o Academii a ne o církvi.
ok, v tom případě jen říkám, že na fóru podle mého názoru nepatří reklama...jinak proti Academii nic nemám, neboť ji neznám



Jestliže pozoruji jev A za podmínek B a C a podmínky B a C nastávají, neplyne z toho i) že nastává i jev A, na to prostě pouhá konstatace nestačí, ii) že by na modelování takovýchto situací byla vhodná klasická výroková logika; právě že není.



souhlasím, avšak imo je dostatečně zjevné to, co jsem chtěl vyjádřit...
kritiku beru jako kritiku vyjádření s kterou souhlasím, avšak nenapadá mě, jak jasněji to říct


jinak stále si myslím, že na fórum reklama nepatří. Něco jiného by bylo, kdyby tam nějaký člen tohoto fóra chodil a napsal doporučení - recenzi. Ale tohle téma vzniklo tak, že Academica-Bohemica to prostě poslalo spam. Imo dobrý postup by bylo téma smazat a Academice poslat výhružnou soukromou zprávu, že jestli se to bude opakovat, dostane na nějakou dobu banána.

Edited by - Rzwald on 18/09/2008 12:27:55
Go to Top of Page
Page: of 12 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum © (c) 2009 webmaster Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000