www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Filosofie
 Libovolné téma
 Kecárna.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 96

Rzwald
Grafoman

1522 Posts

Posted - 20/12/2008 :  09:42:15  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by axel01
Chtěla jsem říct že mi něco neuvěřitelného podává (alespoň mám zato) pravdivější obraz skutečnosti než surová ,fakta', situace..
Asociace je pro život výstižnější.

mno....tak to je zajímavé, nicméně těžko pochopitelné (řekl bych až neuvěřitelné :-D)

jeden by řek, že neuvěřitelnému, těžko věřit jest, a to z toho důvodu, že realitou jsme zvyklí věřit něčemu jinému (proto to slovo neuvěřitelné)

více méně si říkám, že je div, že ještě ve zdraví přežíváš, pokud máš tohle přesvědčení :-)
Go to Top of Page

Rzwald
Grafoman

1522 Posts

Posted - 20/12/2008 :  09:47:48  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by axel01
-proč máš tak velkou důvěru ve ,školu'

neodpovídám za MB, odpovídám obecně (MB pak určitě uspřesní subjektivně)

.."důvěru" ve školu je nutné mít, když tu důvěru mají ostatní a ty žiješ mezi ostatníma
...nebudeš u pohovoru když se tě zeptají na diplomy, příp. vysvědčení zavádět filosofickou debatu nad důvěryhdností školství, ok?

z toho vyplývá i to, co znamenají známky: míra oficiálního úspěchu ve formální společnosti
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 20/12/2008 :  10:37:39  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Důvěra ve školu? Existuje cosi jiného, co by plnilo úlohu školy? Jedine placení soukromých učitelů ,ale na to většina lidí nemá.Takže nic jiného než přijetí školy jako cesty ke vzdělání nutnému k životu ve společnosti není. Mohu dané škole důvěřovat i nemusím a vyjde to nastejno.Bez školy je omezené uplatnění ve společnosti. Když se budu zajímat o povolání, nikdo se nebude ptát na to jaké mám znalosti,či schopnosti, ale bude vyžadován doklad o vzdělání.Mohu samostudiem dojít ke znalostem inženýra,ale když nemám doklad ani o dokončeném základním vzdělání, pak skončím u lopaty. Ten doklad mohu získat pouze absolvováním školy a to bez ohledu na to, zda mám ke škole důvěru, či nikoliv.Když si toto člověk plně uvědomí, je jasné, že se ssnaží aby jeho potomci měli co nejvyšší možné vzdělání v rámci svých schopností. Tyto schpnosti jsou však veličinou neznámou a tak se rodič snaží potomka popotlačit k větší snaze a lepším výsledkům. Když se to podaří, znamená to, že dítě nevyužívalo svého potencionálu naplno.Když se to nepodaří,pak zřejmě rodiš někde udělal chybu, nebo dítě prostě není svým potencionálem na vyšší úroveň schopné.Skoušet se to však musí,pokud chce aby byl potomek v životě úspěšný a tím i spokojený. Důvěra ve školu v tom není podstatná.

MB
Go to Top of Page

Kurt
Uživatel

Czech Republic
75 Posts

Posted - 20/12/2008 :  22:54:07  Show Profile  Reply with Quote
Viz Illich - Odškolnění společnosti, vydal SLON. Ale jak ? Bez školy to nejde, nejsou to jen znalosti a dovednosti, jsou to lidé a diplom. A lidé. Existuje výraz autodidakt, skutečně byli takoví, ale já bych tomu moc nevěřil. Totiž další vzdělávání ano, ale právě jen se školou a po škole. Škola dává rámce, jsou tam ti, na něž je možno (jak kdy) se obracet. Bohužel, nelze si vybírat, ne příliš, já bych přesně věděl, na co se zapsat. Ale i tak výhody jsou nesporné.
1774 (?) - nebyli učitelé ani školní budovy. Šlo o to (napsal prof. Komárek) naučit selské hřbety v embryonálním stádiu disciplíně. Vždyť na co potřebovali školu? Vše potřebné je do té doby naučili rodiče a mistři, o duchovní stránku se postaral pan farář. To dokazuje prozíravost naší tehdejší panovnice. Stejně tak příkaz všechny tehdejší umrlce v nemocnicích pitvat atd. Kdepak Rakousko !
Go to Top of Page

Kurt
Uživatel

Czech Republic
75 Posts

Posted - 20/12/2008 :  22:58:48  Show Profile  Reply with Quote
Miloslave, ad potenciál dítěte)
Odhaduje se, že nadměrně nadaných dětí je cca 2 - 4%. Dobře, mají už svůj zákon, své třídy i školy ... Také se říká, že jich je ve skutečnosti až 25% !!! Totiž projevilo by se to, ale - jen k nim najít cestu. To většina dnešních učitelů neumí. To by muselo být studium na ped. fak. dvakrát tak dlouhé. Takže - co nadání přijde vniveč!
Go to Top of Page

Rzwald
Grafoman

1522 Posts

Posted - 21/12/2008 :  10:44:13  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Kurt

Miloslave, ad potenciál dítěte)
Odhaduje se, že nadměrně nadaných dětí je cca 2 - 4%. Dobře, mají už svůj zákon, své třídy i školy ... Také se říká, že jich je ve skutečnosti až 25% !!! Totiž projevilo by se to, ale - jen k nim najít cestu. To většina dnešních učitelů neumí. To by muselo být studium na ped. fak. dvakrát tak dlouhé. Takže - co nadání přijde vniveč!

jde o to, jak definuješ nadání....pokud nadání rovná se IQ nad 130, pak v populaci jsou takových lidí právě ony 2-4%

pokud si definuješ nadání jako IQ 120 a víc, tak těchto lidí je právě oněch 25% (a nadání to je, neboť průměr je IQ100, tedy 50% lidí)


Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 21/12/2008 :  15:41:25  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Rzwalde.

Abych pravdu řekl,příliš se o nějaké naměřené IQ nezajímám. Kluk udělal text a psycholog oznámil výsledek. Tím to po mne končí.Já vidím sám co kluk zvládá, v čem mu to pálí, v čem vůbec ne. O tom ten test toho příliš neřekne. Já poznávám, že má vnuk na víc, ale nemohu najít cesty, jak jej k tomu dotlačit.Je to tím, že já hledím spíše do budoucnosti. Uvědomuji si,že pokud se nenaučí učit,že mu pouhé IQ nebude za čas nic platné. Dnes zvládne třeba hudebku bez cvičení a prostě mu to jde samo,ale co zítra. Já vím, že se v této fázi musí naučit systematicky cvičit, jinak tu těžší látku nezvládne.Nejhorší na tom je,že jsem ten jeho talent tvořil uměle a ověřoval jsem si své poznání procesu myšlení. Dnes se ten talent obrátil proti jemu samému,protože se nepotřebuje pracně učit a prostě to zvládá. Je to podobné jako by závodník v počátku vítězil bez tréningu a proto se trénovat v době pro to vhodné nenaučil. Jakmile mu přestabou přirozené předpoklady stačit a začně prohrávat,pak většina od toho odejde a talent zanikne. Začínám si uvědomovat,že jsou věci, do kterých se člověk nemá příliš vměšovat,protože je nemůže v celém komplexu zvládnout,protože je zde stále ještě mnoho neznámých. Vytvořit talent,či umělee dosáhnout zvýšení IQ je celkem lehké zná li člověk zákonitosti řídící proces myšlení,ale potom najednou člověk zjistí, že to vytvoření nestačí a dokonce se může obrátit i proti člověku samému.Nejhorší na tom je,že jsem ty talenty vytvářel v době mezi jeho narozením a rozvojem řeči a to bylo v době,kdy epilepsii ještě neměl.(dnes již ji opět nemá) I když je zatížení touto chorobou ze strany jeho biologického otce,mám obavy, že jsem toto onemocnění zavinil já. Vytvoříš li talent, tento zaviní do iszé míry zatížení mozku,protože vznikce cosi jako nasávání informací.Pokud by došlo k přetížení mozku při současné genetické dispozici k epilepsii, může možná právě toto vyvolat tuto chorobu.A tak pomalu docházím k názoru,že člověk, nebo lépe řečeno lidé ještě nemají na poznání procesu myšlení v jeho podstatě. Že je na to ještě brzy,čili moje poznání trochu předběhlo svou dobu. Proces myšlení je své podstatě velmi jednoduchý,příroda nedělá nic složité,ale v celku a posouzení následků manipulací s tímto procesem je to velmi složité a možná zatím neřešitelné. Nevím jak bych to řekl,ale každé poznání v tomto směru se člověku nepřipravenému strašlivě vymstí. Poznáš proces myšlení a najdeš zákonitosti třeba lásky a odporu. Díky tomuto poznání získáváš schopnost tento proces řídit ve svůj prospěch, jenže u každé partnerky vytvoříš lásku k sobě a sám schopnost cítit lásku ztratíš. Doufám že mně rozumíš,že jsi pochopil, co jsem tím chtěl říci. Poznávání je krásná věc, zvláště když máš to štěstí a najdeš tu správnou cestu k řešení,ale když to poznání získáš, začneš z něj mít strach,protože teprve pochopíš možné následky.

MB
Go to Top of Page

Rzwald
Grafoman

1522 Posts

Posted - 22/12/2008 :  00:27:36  Show Profile  Reply with Quote
MB, ..tak ho tak--nenuť ;-)
Go to Top of Page

axel01
Velmi aktivní uživatel

Czech Republic
785 Posts

Posted - 22/12/2008 :  00:41:00  Show Profile  Reply with Quote
Taky vůbec nechodim do školy...nemá to cenu...A jsem hodně chytrá, třeba.
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 22/12/2008 :  09:07:01  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Axel01.

Opět tě nerozumím. Jsi chytrá a nechodíš do školy? Co tím chceš říci?? Z šeho usuzuješ, že jsi chytrá? Proš nechodíš do školy? Vybrala sis život ženy v domácnosti?Codíš za školu?

MB
Go to Top of Page

axel01
Velmi aktivní uživatel

Czech Republic
785 Posts

Posted - 22/12/2008 :  09:23:54  Show Profile  Reply with Quote
Ale to byl vtip :-)) ...s tou chytrostí teda.

Se školou je to buď jak buď. Teď už jsou snad prázdniny, ne?
Go to Top of Page

axel01
Velmi aktivní uživatel

Czech Republic
785 Posts

Posted - 22/12/2008 :  09:32:02  Show Profile  Reply with Quote
Jinak se asi ,,na pár dní" odporoučim, poněvadž jsem nemocná, a to tak že dost, nechce se mi ani na nějaký pitomý svátky nikam...Nejsem schopná dojít téměř vrátit knihy do knihovny. hlava jak střep :(((
A tak se k té škole, MB, možná vyjádřím později....Nicméně věř mi, že je nepotřebná a za jistých okolností dokonce zdraví škodlivá. Možná znáš pojmy jako ,psychický problém', ,fatální láska' nebo ,šikana', tak nevím jestli má cenu se s tím nějak rozepisovat?

Edited by - axel01 on 22/12/2008 09:33:02
Go to Top of Page

Kurt
Uživatel

Czech Republic
75 Posts

Posted - 22/12/2008 :  10:09:55  Show Profile  Reply with Quote
Axel, tedy jistou škodlivost vidím, ale nevím, jestli myslím to samé. Nevím, jestli bych se bez ní obešel. Chodím do školy, při přednáškách dávám pozor a pečlivě a horečně si zapisuji jako všichni dálkaři (to jen ti haranti na denním si všechno ťukají do notebooku, syn mi řekl, že jich je tam tak třetina, napíšou to a pošlou ostatním), klepu se před vyučujícími, před zkouškou se pohybuji(jeme) v jakési mlze ... sakra, vždyť to nemám zapotřebí!!! Mladší spolužáci dejme tomu, jsou také donuceni svými šéfy, ale jsou tam i starší než já, šedesátileté, co tam dělají? Totéž, co já. Já mám PID, a ne malý,také pracuji, i když ne právě teď, do značné míry mě také živí manželka, Bůh mi to odpusť, až jí to omrzí, protože se mnou také není lehké vyjít, tak holt půjdu jinam, ale bezdomovství mi nehrozí.
Rád bych na té škole vydržel.
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 22/12/2008 :  10:18:53  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Axel01.

Přeji tě brzké uzdravení, hodně šťastné a veselé svátky a hodně štěstí do nového roku.(máš li štěstí, máš i zdraví,na Titaniku měli zdraví, ale chybělo jim štěstí, proto přeji štěstí)
To s těmi prázdninami jsem si jako důchodce neuvědomil,protože vnuk je doma se zánětem dutin.(což považuje za štěstí,když nemusí do školy)takže o prázdninách u nás nebyla žádná řeč.
To s těmi psychickými problémy, fatální láskou a šikanou by mne mohlo zajímat,ale myslím, že to jsou docela běžné záležitosti dospívání,které si prožije každý, nebo téměř každý a každý je prožívá jako utrprení. Jenže po utrpení přichází radost,kterou potom člověk prožívá o to intenzivněji. Hlavní je to utrpení přečkat a život nevzdávat.Potom na ně budeš vzpomínat spíše s nostalgií. C se té lásky týká,řekl bych že tato první velká láska je nádhrným prožitkem a i když je třeba nenaplněná a je rovna utrpení, budeš na ni celý život vzpomínat jako na cosi krásného,protože tato láska probouzí tvou duši.
D tou šikanou mne to trošku udivuje. Kdybys byla chlapec, pak bych tomu rozuměl,ale vzhledem k dívce jsem se se čikanou nejspíše ještě nesetkal.Chlapci jsou jako kohouti na smetišti ,předvádí svou sílu a bojovnost a bojují o místo prvního kohouta na smetišti,ale děvčata snad toto nemají za potřebí. Nebo se mýlím?

MB
Go to Top of Page

axel01
Velmi aktivní uživatel

Czech Republic
785 Posts

Posted - 23/12/2008 :  05:29:25  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Axel01.

Přeji tě brzké uzdravení, hodně šťastné a veselé svátky a hodně štěstí do nového roku.(máš li štěstí, máš i zdraví,na Titaniku měli zdraví, ale chybělo jim štěstí, proto přeji štěstí)
To s těmi prázdninami jsem si jako důchodce neuvědomil,protože vnuk je doma se zánětem dutin.(což považuje za štěstí,když nemusí do školy)takže o prázdninách u nás nebyla žádná řeč.
To s těmi psychickými problémy, fatální láskou a šikanou by mne mohlo zajímat,ale myslím, že to jsou docela běžné záležitosti dospívání,které si prožije každý, nebo téměř každý a každý je prožívá jako utrprení. Jenže po utrpení přichází radost,kterou potom člověk prožívá o to intenzivněji. Hlavní je to utrpení přečkat a život nevzdávat.Potom na ně budeš vzpomínat spíše s nostalgií. C se té lásky týká,řekl bych že tato první velká láska je nádhrným prožitkem a i když je třeba nenaplněná a je rovna utrpení, budeš na ni celý život vzpomínat jako na cosi krásného,protože tato láska probouzí tvou duši.
D tou šikanou mne to trošku udivuje. Kdybys byla chlapec, pak bych tomu rozuměl,ale vzhledem k dívce jsem se se čikanou nejspíše ještě nesetkal.Chlapci jsou jako kohouti na smetišti ,předvádí svou sílu a bojovnost a bojují o místo prvního kohouta na smetišti,ale děvčata snad toto nemají za potřebí. Nebo se mýlím?

MB




No, z obou dvou pohledů se vpodstatě mýlíš. Poněvadž kdyby šlo o šikanu v případě, že já šikanuji, pak mohu být chlapec i dívka (to jsem už zažila i v praxi) --u děvčat je to jaksi tím,že nechtějí vybočit z řad, a tak i ona šikanují vyhlídnutou oběť. Naopak bylo-li by to tak že já jsem šikanovaná, tak zase nevidím rozdíl mezi tím jestli jsem chlapec nebo dívka.
Na tom vlastně nezálěží; nemůžeš vědět v jakém smyslu a vztahu jsem to tady napsala; ostatně nemám vůbec v úmyslu to rozebírat.
Bohužel ona ,první láska', jak jsi to nazval je něco jiného a dost možná tahle láska způsobuje problémy i ve škole.....
Připojte si k tomu to ,fatální' a on vás humor přejde.

Edited by - axel01 on 23/12/2008 05:43:15
Go to Top of Page
Page: of 96 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum © (c) 2009 webmaster Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000