Author |
Topic  |
Gato
Velmi aktivní uživatel
  
631 Posts |
Posted - 03/07/2008 : 15:28:31
|
quote: Originally posted by Ondra
Ach, celé to divadlo kolem otázek, jestli je bůh, nebo není! Především je třeba si uvědomit, že existuje pouze realita jako taková a její nezvratné a univerzální zákonitosti, že existuje pouze Tvoření samotné – ve vší své netušené komplexnosti a genialitě. A nic jako bůh v nábožensko-sektářském smyslu v tomto Tvoření nenachází oprávnění k existenci, a tak jednoduše neexistuje. Ohledně boha a celého myšlenkového balastu kolem něho jde tedy o pouhou nerálnou fantazii a imaginaci, která je v porovnání s reálně existujícím Tvořením jen směšnou a primitivní slátaninou výmyslů, přání a iracionalit nejhrubšího zrna. Navíc bylo slovo bůh odjakživa jen titulem pro člověka, jako máme dnes třeba titul doktor. Neexistuje ani žádný boží syn, otec, spasitel nebo cokoliv podobného. To, že se v křesťanství osoba obyčejného člověka jménem Jmmanuel spojila s bohem stvořitelem je vrcholem náboženského zaslepení a šílenství. A tak bůh v tomto smyslu není, natož aby byl moudrý.
Je třeba připomenout, že náboženství je kořenem zla této společnosti v nejvlastnějším smyslu této věty! Nejen, že dnešní člověk náboženství ke šťastnému a naplněnému životu nepotřebuje (tak jako ho nepotřebují miliardy dalších civilizací v celém vesmíru – v minulosti, přítomnosti i budoucnosti), on jej musí ze svého vědomí naprosto vykořenit, aby tohoto štěstí a naplnění mohl dosáhnout! Kdyby lidé jen tušili, jak ohromnou stagnaci, zotročení a otupení náboženství a víra této společnosti přinesly. Kdyby jen pochopili toho se týkající pravdivé souvislosti byť z jedné desetiny. Pak by v mnohých lidech zajisté vyvstaly silné pocity až nenávisti a agrese vůči všemu nábožensko-sektářskému v naší společnosti.
Nyní zmíním velice zjednodušeně, stručně a namátkou několik principů náboženství a jejich zhoubné a nevhodné důsledky:
1)Věčný život po smrti. Opravdu? Jediný život a věčná smrt? Jediný den a věčná noc? Trocha světla a věčná tma? Trocha námahy a věčný odpočinek? V jaképak realitě může platit taková nevyrovnanost? Snad ne v té naší materiální cyklické? Představa věčné smrti ve splynutí s imaginárním bohem je totéž, co naprosté popření reality a efektivní skutečnosti. Je to blud nejhrubšího zrna. V důsledku je však tento blud mocensky vhodný a účelový. Pokud je totiž materiální život jen jeden, pak se mysl upracovaného a zotročeného davu může neustále upínat na onen imaginární věčný život po smrti. Teprve až tento život je přec ten skutečný! Ten pozemský očistec se musí jen odpracovat a pokorně vydržet. Nehledě na to, že nereálný princip jediného materiálního života podporuje šílenství věty 'po mě potopa'.
2)Peklo a ráj. Jednorázové pozemské peklo se přec dá vydržet v očekávání věčného ráje. Avšak ráj nastane jenom tehdy, když budu poslušným členem církve. Jinými slovy ráj nastane tehdy, když se nechám zotročit a vykořistit lidmi v církvi a jejich bludnými články víry - ve vědomí i finančně. Jak je vidět, i zde nacházíme v důsledku mocenský kontext.
3)Dědičný hřích. Vše lidské je proto mrzké, zkažené a obtěžkané a priorním hříchem. Tento nesmysl způsobuje u davu ve svém důsledku ztrátu sebevědomí a iracionální pocit provinilosti, který je přec třeba celým životem odčiňovat. Samozřejmě poslušností a nákloností k církvi.
4)Hřích. Další blud, protože chyby jsou základem a podstatou evoluce, a tedy smyslu lidského života. Jinými slovy je dělání chyb přírodním zákonem platným pro člověka! Když někdo tvrdí, že dělání chyb je hříšné a musí být spojeno s trestem a odpykáním, pak je to stejné, jako kdyby měl být člověk trestán za to, že dodržuje platný zákon – jako kdyby mě u nás někdo vsadil do žaláře za to, že jsem nikoho nezabil. Dělání chyb je podstatou vývoje a tuto podstatu je třeba respektovat, a nikoli ji posouvat do iracionalních souvislostí učení o hříchu a odpykání. Pojem hříchu samozřejmě také vede k ponižování člověka a k pocitu permanentní provinilosti, což jsou ideální atributy k zotročení.
5)Víra. Princip víry je zcela nepotřebný a nenáchází v naší evolutivní realitě žádné opodstatnění. Víra je jen iracionální vazba k fantazijním a nereálným představám. Víra znamená stagnaci, nevědomost a udržení v nevědomosti. Jen vědění má skutečnou moc, která hory přenáší. Jen vědění je založené na pravdě. Jen vědění přináší osvobození a spásu. Nikdy to nebyla, není a nebude víra! Princip víry je zajisté ve všech ohledech hlavním prvkem vykořistění.
6)Spasitel a vykupitel. Blud, který odvádí od naprosté zodpovědnosti každého jednotlivce. Nikdy nelze svůj osud a blaho vložit do rukou jiného člověka nebo imaginární bytosti. Zodpovědnost leží vždy u každého člověka absolutně. I zde vše tíhne jenom k porobě: se svým životem přec sám nic nezmůžu, a tak se musím spolehnout na nějakou fantazijní figurku. Nejlépe ještě, když svůj život vložím do rukou vykupitele, rozuměj dávno mrtvého obyčejného člověka, kterému byly iracionálně přiřknuty atributy imaginárního boha.
Takových bludných principů je v náboženství ohromné množství. Někdy si udělám čas a vyvrátím je jeden po druhém, a proberu i jejich katastrofální následky v souvislostech. To možná vydá i na celou knihu.
Zminím ještě několik postřehů:
Je to prostě tak, že většina nábožensko-sektářských myšlenek je zhoubná, katastrofální, zničující, vykořisťující a zotročující ve všech myslitelných ohledech. Veškerý balast kolem toho je jen ubohá, nelogická, nereálná a iracionální snůška nesmyslů a pomatených představ, které s naší realitou a Tvořením nemají nic, anebo jen nepatrně společného. A na tom nezmění nic ani desítky tisíc teologicky a nábožensky motivovaných knih, které tvrdí opak. Teprve až se lidstvo vymaní z tohoto tisíciletého šílenství náboženství, tak může dojít k veškerému rozvoji a všem hodnotám. Proto je třeba ještě jednou připomenout, že náboženství je opiem a kořenem zla naší společnosti a má na svědomí vraždy milionů lidí, stejně jako neštěstí, utrpení, zmatení a nevědomost celých miliard.
A šílenství náboženství dostupuje svého vrcholu přesně v bodě, kdy přímo vyzývá k přelidnění: 'gehet hin und mehret euch!' Jakpak by ne, neboť bez přelidnění by náboženství splasklo jako nafouknutá bublina – finančně i mocensky. Vztahy přelidnění a náboženství by také vydaly na tlustou knihu.
Pokud si uvědomíme, že něco tak šíleného jako je kultovní náboženství formovalo naši společnost po celá tisíciletí, pak není divu, že dnes vše vypadá tak, jak vypadá! A jako důkaz naprostého vrcholu všeho šílenství náboženství vystupují z davu lidé, kteří tvrdí, že všechny ty pohromy dnešní společnosti jsou prý božím trestem za naši neposlušnost a nedostatek víry atd. Tito pomatenci tedy tvrdí, že nedostatek víry je prý příčinou problémů, ačkoliv je to přesně naopak: právě dopady náboženského zotročení a bludné víry dovedly naši společnost do tohoto stavu. Odstranění problémů předpokládá jednoznačně odstranění náboženství, nikoli návrat k němu. Proboha!
Ondro, náboženství není kořenem zla v této společnosti. Tvůj článek je útokem proti náboženství. Vylíváš s vaničkou i dítě. Já potřebuji ke šťastnému životu náboženství. Bůh je. Je-li zde tvoření, je zde Tvůrce tj. Bůh. |
 |
|
Ondra
Aktivní uživatel
 
Czech Republic
278 Posts |
Posted - 03/07/2008 : 16:14:24
|
Ano, můj článek je útokem proti náboženství. Celý svůj život budu útočit proti náboženství. Avšak jen proti němu samotnému, nikoli proti lidem, kteří jej vyznávají - to je velmi důležité si uvědomit.
Tvoření nijak nesouvisí s bohem, a sice ani v té úplně nejmenší nuanci.
Respektuji tvé tvrzení o tom, že potřebuješ náboženství a neberu ti to. |
 |
|
Gato
Velmi aktivní uživatel
  
631 Posts |
Posted - 03/07/2008 : 16:27:04
|
quote: Originally posted by Ondra
Ano, můj článek je útokem proti náboženství. Celý svůj život budu útočit proti náboženství. Avšak jen proti němu samotnému, nikoli proti lidem, kteří jej vyznávají - to je velmi důležité si uvědomit.
Tvoření nijak nesouvisí s bohem, a sice ani v té úplně nejmenší nuanci.
Respektuji tvé tvrzení o tom, že potřebuješ náboženství a neberu ti to.
Ondro, myslíš si, že když útočíš na náboženství, že neútočíš na věřící?
Tvoření, které nesouvisí s bohem, je hloupé tvoření. Mluvíš o nějakém hloupém tvoření, že? |
 |
|
Ondra
Aktivní uživatel
 
Czech Republic
278 Posts |
Posted - 03/07/2008 : 16:47:01
|
Útočit proti myšlenkám je úplně něco jiného, než útočit proti lidem, kteří je zastávají! Jak jinak ostatně bojovat proti nepravdě, když ne tak, že proti ní budu útočit? Bylo by lepší neútočit, aby se to náhodou někoho nedotklo? Takový heliocentrický model zajisté svého času otřásl myslí mnoha věřících. To bylo od těch, kteří ukázali nesmyslnost modelu, že Země je středem všeho dění, skutečně velmi neohleduplné - měli by se proto stydět, stydět za pravdu! Ale no tak!
Zajímavý je nesporně pravdivý faktor, který nyní zmíním. Nevědomost je vždy choulostivá, vztahovačná, podrážděná a vždy se ozývá velmi hlasitě při jakékoliv kritice. Skutečné vědění ví, a proto je vůči kritice zcela imuní v nezkaleném štěstí a poznání! Vědění nemá potřebu se obhajovat a bránit vůči kritice, neboť ono samotné je již obhajobou a obranou. Vědoucí lidé jsou proto velicí a nezranitelní.
|
 |
|
Gato
Velmi aktivní uživatel
  
631 Posts |
Posted - 03/07/2008 : 16:57:14
|
quote: Originally posted by Ondra
Útočit proti myšlenkám je úplně něco jiného, než útočit proti lidem, kteří je zastávají! Jak jinak ostatně bojovat proti nepravdě, když ne tak, že proti ní budu útočit? Bylo by lepší neútočit, aby se to náhodou někoho nedotklo? Takový heliocentrický model zajisté svého času otřásl myslí mnoha věřících. To bylo od těch, kteří ukázali nesmyslnost modelu, že Země je středem všeho dění, skutečně velmi neohleduplné - měli by se proto stydět, stydět za pravdu! Ale no tak!
Zajímavý je nesporně pravdivý faktor, který nyní zmíním. Nevědomost je vždy choulostivá, vztahovačná, podrážděná a vždy se ozývá velmi hlasitě při jakékoliv kritice. Skutečné vědění ví, a proto je vůči kritice zcela imuní v nezkaleném štěstí a poznání! Vědění nemá potřebu se obhajovat a bránit vůči kritice, neboť ono samotné je již obhajobou a obranou. Vědoucí lidé jsou proto velicí a nezranitelní.
Ondro, útoč, ale buď spravedlivý a zmińuj i to dobré, co náboženství přinesla. |
 |
|
Ondra
Aktivní uživatel
 
Czech Republic
278 Posts |
Posted - 03/07/2008 : 17:13:26
|
Tak jo. To dobré, co náboženství lidem přineslo je zásadní poznání, že náboženství je destrukcí pravdy, lidského vědomí i života. Zcela ve smyslu úsloví, že vše špatné je k něčemu dobré. Abych byl tedy spravedlivý. |
 |
|
Dragonier
Aktivní uživatel
 
Czech Republic
115 Posts |
Posted - 03/07/2008 : 18:27:54
|
Ondro Myslím, že se velice pleteš. Nebudu teď argumentovat jako věřící. Pod náboženstvím se zformovali státy, lidé se naučili, že zabíjení není tak důležité, kvůli tomu, že existuje něco víc. Byť někdy pod strachem se zformovaly základní morální a etické principy. Neber náboženství v okruhu křesťanství, islám. V čem je špatný taoismus?Buddhismus? Existují kvantá věcí co se díky náboženství udělali, některé i ne, ale to je záležitost církevní! Když se do vlády dostane někdo špatný znamená to, že celý národ ho je špatný?
Maty |
 |
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
    
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 04/07/2008 : 07:19:58
|
Dragoiere.
Vše špatné, je k něčemu dobré. Tak se dají omluvit i ty nejhorší věci.Je samozřejmé, že víry přinesly lidstvu mnoho dobrého a to zlé mnohdy vedlo k urychlení rozvoje intelektu u lidstva,protože lidé museli hledat před tím zlem ochranu. A tak vymýšleli další náboženství a ideologie,které by dokázali tomu zlému čelit a vytvořily společnost bez toho zla.Jenže tak vznikaly všechny víry a ideologie, postupně rostly a sílily aby poté konaly ve prospěch své pravdy to zlo. V každém případě je třeba si uvědomit, že všechny víry a ideologie lidi nejen spojují (do církví),ale hlavně rozdělují (růzností toho v co věří) Je projevem primitivního myšlení tvrdit, že je víra pouze zlo a proto je třeba proti náboženstvím bojovat. Stejně tak je projevem primitivního myšlení tvrzení, že víry a ideologie jsou dobrem.Ani jedno ani druhé není celou skutečností. Je třeba si uvědomovat celek,čili to dobré i to zlé.Otázkou je, kdo si to uvědomit dokáže.Věřící vidí hlavně to dobré a odpůrce víry vidí hlavně to zlé. Kdysi jsem zde psal o Buddhovu stromu znaků a psal jsem o tom, že je možno na listy tohoto stromu dosadit znaky všech pravd víry, náboženství a ideologií. Potom je možno sledovat jednání všech lidí přináležejících k pravdám,náboženstvím a ideologiím. Samozřejmě to člověka přivede ki tomu aby si informace vyhledával,ale vede to k pochopení vzniku,funkce, toho dobra i zla. Potom již člověk nepovyšuje pravdy,nestaví je níže a chápe je v celku a s nadhledem.Tomuto pohledu z vnějšku říkal Budha čistota a takového pohledu na všechny víry, náboženství a ideologie je třeba. Náboženství a ideologie obsahují mnoho moudra, které lidé neshromáždili, jenže lidé bohužel většinou dokáží vidět to moudré jen ve své uznané pravdě.Zneužití schopností ve prospěch náboženství a ideologií je cestou k nevětšímu zlu, které si lidé dokázali vytvořit a přesto jsou věřící k tomu zlu své pravdy slepí. A tak se zde i vy všichni přetahujete o to kdo má pravdu a každý povyšujete svůj list pravdy na tom stromu a do moudrosti to má hodně daleko. Hledáte li moudrost (filosofie) pak jee třeba se očistit, studovat pravdy a třeba s pomocí toho pomysleného stromu a naučit se vidět ve všech (tedy i své pravdě) to moudré a to co vede ke zlu.Teprve potom pochopíte oč zde jde a o čem je řeč.
MB |
 |
|
Ondra
Aktivní uživatel
 
Czech Republic
278 Posts |
Posted - 04/07/2008 : 16:55:35
|
Samozřejmě, že nic není černobílé a že i na Americe a náboženství se dá najít řada dobrých věcí. Je ale třeba také chápat naši dobu, její mentalitu, její příčiny a následky – a podle toho hovořit a činit. Tato doba bohužel není vhodná pro komplexní a nestranné studie všech faktorů – jak ohledně Ameriky, tak ohledně náboženství atd. Obojí má totiž na svědomí nepředstavitelnou historickou i současnou zkázu, která dnes zdaleka není pochopena a nevíc hrozí přerůst zaprvé ve třetí světovou válku, zadruhé ve vznik bezpočtu nových kultovních směrů a jejich dalšího šílenství atd. Když tedy negativní faktor není pochopen, pak se právě on musí neustále vyzdvihovat, aby došlo k jeho pochopení a zamezení další zkázy. Příkaz doby pro každého rozumného člověka je proto jasný: úplně se distancovat a bojovat proti šílenství Ameriky i náboženství.
Až se doba uklidní a největší rizika budou zažehnána, pak ať se na Americe a náboženství hledá i to dobré, pak ať nastanou komplexní studie opravdu všech faktorů. Zatím žijeme v extrémní době, která si žádá extrémních slov i činů, aby vůbec naše společnost mohla přežít. Proto znovu říkám, že dnes není čas na decentní a vyvážené filozofování. Něco takového by nevzbudilo žádnou potřebnou reakci a vyznělo by zcela do prázdna. Přesně tak dnes dopadla řada jinak velmi dobrých knih – to negativní zbagatelizovaly a to pozitivní příliš vyzdvihly, a tak vše nakonec vyznělo neutrálně a tak, že je vlastně vše v pořádku. Proto takové knihy nevzbudily žádné rozhořčení, žádnou kontroverzi, a tedy ani žádné nezbytné jednání. Dnešní kniha musí především vyburcovat z malátnosti, musí vylíčit zvrhlost v její podstatě, její příčiny, následky a východiska. Tak nastane prudká rána, která už nemůže být vyložena neutrálně a nezaujatě, která už se nedá smést pod stůl, obejít a zbagatelizovat. Tak a jedině tak budou lidé dotčeni a začnou odpovídajícím způsobem reagovat. To je třeba si neustále uvědomovat a vždy vidět ten který text v souvistlostech doby, místa a mentality.
K čemu by dnes vedla vyrovnaná, neutrální studie? V důsledku zase jenom ke zkáze, smrti a zničení, protože by nezvbudila žádnou reakci, která by zkáze, smrti a zničení mohla zabránit!
Jinými slovy: je třeba říkat pravdu, ale její forma musí být vždy ve vztahu k době, místě a mentalitě lidí. Dnes to znamená jediné: schválně vyzdvihnout a natvrdo vylíčit vše negativní Ameriky i náboženství. Přežití lidstva a jeho budoucnost totiž závisí hlavně na tom, zda-li se lidstvo distancuje od amerického a náboženského šílenství.
Kdybych byl cestujícím ve vlaku, který se závratným tempem řítí přímo do propasti, jak bych měl jednat? Měl bych začít porovnávat všechny faktory a v tiché neutralitě diskutovat se spolucestujícími? Anebo bych měl řvát, že hrozí neštěstí a že musejí všichni z vlaku ihned vyskočit? Pravda je taková, že takovým vlakem je nyní celé naše lidstvo a hlavní příčinou směru jeho kolejnic je americká touha po světové moci a šílenství nábožensko-sektářské víry, z něhož plyne a je podporováno i přelidnění. Proto máme volbu: buď tyto negativní faktory okamžitě tvrdě popíšeme a odpovídajícími činy změníme, čímž změníme i směr kolejnic, anebo tyto faktory zničí nás a vrhnou přímo do propasti!
Každý text musí stavět na pochopení přírodních zákonitostí – musí znát své příčiny i následky. Příčinou každého textu přitom musí být touha po pozitivním vývoji a následkem každého textu musí být realizace tohoto pozitivního vývoje. A to vše v rámci nezkalené pravdy. Někdy je však třeba určité pravdivé faktory nezmiňovat, aby nebránili v odpovídajícím jednání. To však není lhaní! Je to jen mlčení o pravdě ve vztahu k dané době, času a místu. Proto pravda není vždy komplexním pojednáním o všech faktorech, nýbrž může být i jednostranná! Je to jednostrannost v lásce a pro lásku, jednostrannost pro mír, pro život a jeho zachování! |
Edited by - Ondra on 04/07/2008 18:46:12 |
 |
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
    
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 05/07/2008 : 07:53:48
|
Ondro.
A čím se potom budeš lišit od nich? Ničím. Budeš stejný jako oni i s tím zlem. Chceš li zlo zničit, musíš je nejdříve poznat, abys neničil dobro v domění, že je vše jen zlo.Čili nejdříve je třeba to vyrovnané, čisté poznávání a potom nalézání cest k odstranění zla. Jmenuješ církve a sekty,ale měl bys k nim přidat i ideologie a systémy jako třeba komunismus, kapitalismus, fašismus a ostatní "musy", Když se nad tím jen trošku zamyslíš, poznáš, že se jedná vždy o pravdy a zneužití schopností ve prospěch svého já a uznané pravdy. Když nepoznáš zákonitosti které toto řídí a budeš proti nim bojovat, vytvoříš pouze další mus a budeš jednat stejně jako oni´i s tím zlem. Když však se očistíš a dokážeš vidět klad i zápor, najdeš zákonitosti a svoje jednání tomuto podřídíš. Potom bys mohl to zlo zničit,ale nikdy zneužitím schopností ve prospěch své uznané pravdy,ale tím, že dáš své schopnosti právě jim. Dělí li lidi pravdy a stoho pramení to zlo, dáš jim cestu k tomu aby to dobré ze svých pravd mohli dávat ostatním.To by neměli odmítnout, protože to je jejich zájem. Stvoříš tedy světovou instituci, kde se sejdou zástupci všech těch pravd a zde budou ukazovat to moudré a obhajvat toto za pomoci rozhovoru znemožňujícího spor. A tak se to moudré s pravd stane společným pro všechny a to zlé nikdo nedokáže obhájit. A tak postupně přestanou tyto pravdy lidi rozdělovat a naopak jim budou sloužit. V takovém sněmu by nikdo nedokázal obhájit válku a to ani ta Amerika, protože zde by nešlo o sílu velmoci, ale sílu rozumu.Dáváš li svoje schopnosti druhým,pak nevytvoříš odpor a kdyby tahle cesta vyšla byť s toho nejmnšího státečku a svět ji přijal,pak by vlastně tento státeček vládnul i velmocím, protože by jednali dle něj a to ve vlastním zájmu a nikoliv diktátem.Chytrost je silnější než síla a chytrosti můžeš dosáhnout tehdy, když se očistíš od povyšování své pravdy a ponižování ostatních pravd.Teprve potom uvidíš to dobré i zlé a dkážeš pochopit proč vzniká zlo a co je pramenem dobra.Potom poznáš, že všechny ty víry, idelogie a musy cosi dobrého obsahují, všechny jsou pramenem zla, když zneužívají schopnosti ve svůj prospěch. Chceš li proti zlu bojovat,pak je musíš umět rozeznat od dobra abys nebyl strůjcem zla a neničil to dobré. Zatím u tebe vidím pouze nenávist ke zlu a opomíjení toho dobrého.To je ovšem opět jen cesta k tomu zlému. Chceš li spojit svět, ostraň nejdříve rozdělující úlohu pravd, které svět rozdělují a svět se spojí sám.Nenič však pravdy samé, neboť v nich je uloženo to moudré , co lidé nashromáždili byť to dnes ještě nedokážeš díky povyšování své pravdy vidět. Právě nyní je doba a dalo by se říci nejvyšší čas aby ta rozdělující úloha pravd byla zničena,neboť se blíží krize,která může vyvolat třetí světovoz válku v té ten kdo se dostane do šachu zneužije schopnosti zbaní hromadného ničení a poto ten proces již nikdo nedokáže řídit, ani zastavit. Proč by tak malá země jako Česko nemohla vládnou světu tím, že mu dá cestu k věčnému míru? Vždyť i OSN vzešlo z myšlenek J.A.Komenského a před ním Jiříka s Poděbrad. Největší velmocí je lidský rozum, nikoliv síla velikosti státu.
MB |
 |
|
Ondra
Aktivní uživatel
 
Czech Republic
278 Posts |
Posted - 07/07/2008 : 05:58:03
|
Ahoj Slávku,
Tvůj text je hezký a cítím v něm pravdu. Říkáš: 'odděluj zrna od plev a přes plevy nezapomínej na zrna, která lidé v mnohých věcech nashromáždili; odstraň, co lidi rozděluje a svět se spojí sám; nestaň se tím zlem, proti němuž bojuješ.' To jsou dobré rady založené na moudrosti! Děkuji.
Samozřejmě, že zlo není jen Amerika a náboženství, že nic není tak jednoduché a černobílé, že neustále zjednodušuju. Musím to dělat, jinak bych musel napsat knihu, kterou dříve či později mimochodem také napíšu. Když ale hovořím o náboženství, tak tento pojem chápu – jak je patrné – velmi obecně a univerzálně napříč představami všech možných směrů. Náboženství je pro mě fenomén trvající v naší společnosti již tisíce let. Studium jeho příčin a následků ve vědomí člověka, a tedy i v naší společnosti, mi přináší jednoznačné poznání, které zní velmi kontroverzně a černobíle, přesto si však za ním stojím celou svojí osobností: náboženství je kořenem zla této společnosti! Náboženství jako fenomén, jako souhrn většiny svých představ, jako mocenský a vykořisťující faktor. Můžu to doložit velmi přesvědčivě a s jistotou.
Je známé, že každé náboženství i sekta má v sobě větší či menší množství pravdivých střípků, což platí také o jakékoliv filozofii, ideologii a bludném učení. Platí to i o komunizmu a kapitalizmu atd. – všude je patrná určitá pravdivá lidská zkušenost a moudrost. Zrnka pravdy jsou prostě roztroušena po celém světě, ve všech knihách a časopisech, ve všech hlavách pozemšťanů. Já o nich vím, všichni o nich víme – víme, že existují a snažíme se je oddělit od věcí nepravdivých, což je celoživotní obtížný a zrádný podnik. Člověk by tedy mohl říct, že když je tady tolik pravdivých zrnek, tak musí být naše planeta krásným místem pro život...
Avšak místo toho se naší Zemi dostalo za celých 10 000 let pouhých 250 let míru. To obecně vzato znamená, že se již 9750 let na této Zemi nepřetržitě válčí v mnoha podobách. Nyní by bylo vhodné spočítat, kolik let z toho připadlo na čistě nábožensko-sektářské války a vraždy. Já myslím, že bychom došli k šokujícímu počtu. A tento počet a s ním související nepředstavitelné utrpení a úpadek by si měli uvědomit pro začátek všichni ti, co dnes nosí křížek na svém krku nebo se modlí směrem k Mecce – to znamená, že by se nad tím měly pro začátek zamyslet bezmála 3 miliardy lidí této planety. Hlásit se k tak ohavnému dědictví plnému vražd, utrpení a smrti přec vyžaduje buď naprostou nevědomost a naivitu, anebo cynizmus nejhrubšího zrna. Další války a vraždy ze zmíněných 9750 let plynuly bezpochyby z opojení mocí, velikášství a tyranie. To proto, že se do čela lidského společenství vždy dostávaly ty nejhorší a nejzvrhlejší elementy, které byly schopné si podmanit a zotročit lid nebo ho strhnout na svou stranu a ospravedlnit tak zvěrstva, která páchaly. Určitě není žádným překvapením, když řeknu, že ideálním a takřka dokonale propracovaným mocenským nástrojem k manipulaci je právě náboženství, které v podstatě vždy vytváří závislost a nevědomost. A tak po této jednoduché úvaze docházíme k šokujícímu závěru, že těměř všechny války a vraždy v celých dějinách posledních 10 000 let byly způsobeny buď přímo náboženským fanatizmem, anebo náboženstvím nepřímo v podobě mocenského prostředku vytvářejícího závislost, porobu a nevědomost, která vede k tomu, že lid ve vládě trpí, anebo zbožňuje tyrany a zvrhlé elementy.
A jak to vypadá dnes? Situace je naprosto stejná jako v celé historii. Např. válku v Afghánistánu Bush odůvodňoval tak, že mu to přikázal sám křesťanský bůh, mnozí islamisté zase šíří víru v rámci svaté války, nespočetné další militantní skupiny vycházejí přímo z různého sektářství, všechny možné konflikty na středním východu jsou nábožensky podmíněné, k překvapení a nesouhlasu mnohých není fanatizmu zbaven ani buddhismus, když tzv. pokojní mniši podporují mocenské ambice svého guru Dalajlámy, o čemž mohu hovořit na jiném místě. Atd.,atd. Uvědomme si, že se už jenom v posledních několika dekádách jedná o nekonečný seznam krveprolití a vražd přímo způsobený různými formami náboženství. A zbytek současného krveprolití a vražd má na svědomí poroba, nevědomost a manipulovatelnost, kterou náboženství vytváří. A to jsem letmo zmínil 'pouze' války, vraždy a krvavé konflikty, které náboženství způsobuje, a zcela jsem přitom opomenul všechny nekonečné další problémy, které z náboženství rovněž vycházejí, počínaje zamezením svobodného rozvoje vědomí a konče úplným šílenstvím a zbořením psychiky. Kolik asi lidí spáchalo jenom v novodobé historii sebevraždu kvůli náboženství a sektám? Kolik jich skončilo v blázinci? Kolik kvůli náboženství někoho zavraždilo? Umučilo při růzých rituálech? Znásilnilo? Atd., atd., atd.?
Už jenom proto mohu po této jednoduché a zjednodušené úvaze s klidem a naprostou jistotou prohlásit, že náboženství je kořenem zla této společnosti nehledě na pravdivá zrnka, která ještě místy obsahuje! Jak je vidět, tak zrnka pravdy nestačí, protože tato zrnka jsou v nábožensko-sektářských a mnohých dalších filozofických, ideologických atd. konceptech vložena do zcela iracionálních souvislostí. A proto jedině pravda v pravdivých souvislostech má skutečnou cenu, jedině tvrdě a jasně vyložené pravdivé zákonitosti jsou světlem věčnosti a moudrosti, skutečnou a efektivní pomocí lidstvu a jeho spásou! Nikoli bludná učení, která zneužívají pravdivých zrnek k tomu, aby ve skutečnosti provozovaly zotročení, nevědomost, zničení a smrt; která se na povrchu bliští láskou a ctností a pod povrchem páchnou hnilobnou zkázou; jejichž bůh na jednu stranu miluje, na druhou stranu zabíjí ve zvrhlosti. A tak když kritizuju náboženství jako fenomén, rozhodně tím nepopírám určitá zrnka moudrosti, která obsahuje, nýbrž jen říkám, že tato zrnka jsou jako zlaťáky ve stoce plné mrtvých těl. Ve stoce zla a ohromné historické a současné celosvětové zkázy, o níž by se daly psát tlusté svazky.
Dnešní extrémní doba vyžaduje extrémní jednání. Zaprvé je třeba se zapojit do boje proti přelidnění, zadruhé do boje proti mocenské zvrhlosti, zatřetí do boje proti náboženství, přičemž vše jmenované spolu úzce souvisí a vzájemně se podmiňuje. Je třeba pojmenovat zlo a toto zlo ihned odstranit. Pokud se tak nestane, tak dojde ke třetí světové válce a hrozné následky si jistě každý domyslí. Světový sněm je velmi hezká a stará představa, avšak pokud by měl nějaký v jakékoliv podobě vzniknout – a že by ho bylo třeba – pak by musel okamžitě uchopit a odstranit skutečné příčiny všeho zla – přelidnění, mocenskou zvrhlost a náboženství. Jistě existuje ohromné množství dalších dílčích příčin, ale tyto tři spatřuji jako hlavní. |
Edited by - Ondra on 07/07/2008 06:01:48 |
 |
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
    
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 07/07/2008 : 08:08:20
|
Ondro.
Jak vidím, chceš bojovat proti všemu zlu světa,jako v pohádce rytíř proti drakům.Jenže mně spíše připomínáš slepého, který kolem sebe bezhlavě mlátí.Jestli chceš proti něčemu bojovat,musíš to nejdříve znát a to v celku i detailech.Pokud chceš bojovat proti zlu, musíš nejdříve vědět jak a proč toto zlo vzniká, abys sám nebyl strůjcem zla a nečinil totéž jako ti proti kterým chceš bojovat.Chceš li bojovat proti pravdám, které lidé přijali (vírám a ideologiím),pak musíš o těch pravdách vědět víc, než ti kteří je přijali a jsou mezi nimi i věhlasní vědci. Jinak jsi slabý jako dítě a tvoje výkřiky jsou pro moudré lidi směšné. Otázkou tedy je zda můžeš vědět o těch pravdách víc než ti věřící? Odpověď zní ano,ale musíš nejdříve chtít. Všechny ty pravdy mají společného jmenovatele a tím je proces myšlení.Jsou tedy procesu myšlení podřízené ve své podstatě.Poznáš li zákonitosti řídící proces myšlení, poznáš samu podstatu pravd,proti kterým chceš bojovat.POznáš li podstatu lidské duše jako důsledku funkce slova v procesu myšlení,Pak vezmeš náboženstvím základní pilíř na kterém stojí. Všimni si bědování Gata.Ten toto pochopil zcela zřetelně, cítí ohrožení své uznané pravdy,kterou by chtěl bránit a stejně je proti tomu zcela bezmocný. O čem je náboženství bez duše, která má zcela přirozenou podstatu? Měl bys také vědět jak pravdy vznikly, čeho byly důsledkem a jaká je tedy jejich podstata. Zkrátka, když chceš bojovat proti tomu co z procesu myšlení vzešlo, musíš tento proces znát víc, než ostatní, jinak jsi bezmocný a směšný. Nechci tě nazlobit ani kritizovat,ale ukázat tě cestu.Zatím jsi rytíř bez brnění a zbroje,který troubí do útoku na větrné mlýny. Stále hovoříš o řešení přelidnění, ale vůbec nevíš čeho je důsledkem.Ostraníš li to čeho je důsledkem, zmizí samo a dojde k vyvážení.Poznáš li čeho je důsledkem vznik pravd v prazákladní formě, pak pochopíš i cestu k tomu, jak pravdy pacifikovat. Vše je o vědění a poznání. To je brnění a to je zbroj,ale to ty zatím nemáš. O čem bys chtěl psát tu knihu? O zlu? Ale to všichni znají a neřekneš tím nic nového. Navíc aby ta kniha byla dobrá, musel bys mít řadu vědomostí a prostudovat řady materiálů,eventuelně dělat třeba vykopávky abys ověřil pravdivost historických spisů. To by bylo na několik životů a ve výsledku bys byl tam, kde je řada dalších. Poznej podstatu a budeš dál než ti ostatní a pak budeš silnější. Otázkou však je, zda potom dokážeš to poznané ostatním sdělit. Ne li (jako je to u mne),pak tě je to stejně k ničemu. Proti tomu, co vzešlo z lidského rozumu je možno bojovat pouze lidským poznáním ještě vyšším. Vše ostatní jsou výkřiky do prázdna a promarněný čas.
MB |
 |
|
Ondra
Aktivní uživatel
 
Czech Republic
278 Posts |
Posted - 07/07/2008 : 15:08:48
|
Marně přemýšlím nad tím, jak tento Tvůj příspěvek souvisí s mojí osobou nebo mými texty. O mně, jakož ani o mém studiu atd. nevíš zhola nic, a tak by bylo příště lepší se zaměřit na konkrétní nedostatky v mých příspěvcích, než na předsudky ohledně mé osoby a studia.
|
 |
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
    
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 08/07/2008 : 07:25:45
|
Ondro.
Já myslím, že to nebylo míněno jako kritika tebe,či tvého vzdělání,že je to o něčem zcela jiném. Ty hovoříš o tom, že chceš bojovat proti zlu (náboženství, mocným,přelidnění a podobně)a já říkám, že chceš li bojovat, musíš to nejdříve poznat v podstatě abys věděl, proti čemu a jak bojovat. To je mám dojem spíše rada, než kritika. Zatím vidíš jakési zlo,ale nedokážeš poznat z čeho vlastně vzešlo.To je zřejmé ze tvých příspěvků. Kritizovat konkrétně v této chvíli nemá význam. Zlo zde je a vidíme je oba. Konstatování, že zde zlo je včak není dostačující.Je třeba hledat příčiny a hledat cesty k jeho odstranění a tyto cesty by mly být alespoň trochu reálné. Rozdělují li lidi různé pravdy, nemůžeš ty pravdy (náboženství, ideologie a pod) zničit. To by byla nereálná snaha. Můžeš však lidem dát cestu k tomu,aby se moc těchto pravd pacifikovala ,čili vezmeš pravdám tu rozdělující úlohu. To je reálné a navíc nezničíš to dobré, co je pravd součástí. Chceš li omezit přelidnění,pak musíš zničit nejdříve chudobu, nevzdělanost a vše co příčinou přelidnění.Jinak je tvoje snaha zbytečná, protože neůčinná.Nějaké zakazování či přikazování je zde nesmyslem, který stejně nikdo nebude respektovat. A tak bych mohl pokračovat dál a dál. Stejně tak bys mohl psát o přemnožení kobylek a o tom, že je třeba proti němu něco dělat.Mohl bys navrhovat jejich ničení chemií a výsledkem by mohla být ekologická katastrofa.Proto říkám,že je třeba vždy poznat podstatu ze které toto vzešlo a co je stím svázáno, co je důsledkem kladným, co záporným a znicím li toto, zda to nepostihne cosi jiného. Příklad nedomyšleného boje proti "zlu". Když jsem byl mladý, tak byly v každé druhé zahradě kolem úly se včelami. A tak občas člověk dostal žihadlo, což vadilo řadě lidí natolik, že začali proti včelám bojovat. Se včelaři nebyla řeč o ničení včelstev a tak na svých pozemmcích začali tito bojovníci používat chemii. Včel začalo ubývat až se pšstování stalo nevýnosným a tak včelníky postupně zmizely. Jenže zmizelo i ovoce se stromů,protože květy neměl kdo opylovat.A tak titíž lidé, kteří bojovali proti včelám, nyní bědují nad tím, jak jsou lidé hloupí a ničí ekologii, což se projevuje tím,že stromy přestávají rodit."Jó za mlada, to byla stromy obalené ovocem." Doufám, že jsi pochopil o čem hovořím a že to není kritika tebe.Je třeba poznávat příčiny a jejich důsledky a teprve potom jednat a to ještě velmi opatrně.
MB |
 |
|
Gato
Velmi aktivní uživatel
  
631 Posts |
Posted - 09/07/2008 : 09:03:00
|
quote: Originally posted by Miloslav Bažant
Ondro.
Jak vidím, chceš bojovat proti všemu zlu světa,jako v pohádce rytíř proti drakům.Jenže mně spíše připomínáš slepého, který kolem sebe bezhlavě mlátí.Jestli chceš proti něčemu bojovat,musíš to nejdříve znát a to v celku i detailech.Pokud chceš bojovat proti zlu, musíš nejdříve vědět jak a proč toto zlo vzniká, abys sám nebyl strůjcem zla a nečinil totéž jako ti proti kterým chceš bojovat.Chceš li bojovat proti pravdám, které lidé přijali (vírám a ideologiím),pak musíš o těch pravdách vědět víc, než ti kteří je přijali a jsou mezi nimi i věhlasní vědci. Jinak jsi slabý jako dítě a tvoje výkřiky jsou pro moudré lidi směšné. Otázkou tedy je zda můžeš vědět o těch pravdách víc než ti věřící? Odpověď zní ano,ale musíš nejdříve chtít. Všechny ty pravdy mají společného jmenovatele a tím je proces myšlení.Jsou tedy procesu myšlení podřízené ve své podstatě.Poznáš li zákonitosti řídící proces myšlení, poznáš samu podstatu pravd,proti kterým chceš bojovat.POznáš li podstatu lidské duše jako důsledku funkce slova v procesu myšlení,Pak vezmeš náboženstvím základní pilíř na kterém stojí. Všimni si bědování Gata.Ten toto pochopil zcela zřetelně, cítí ohrožení své uznané pravdy,kterou by chtěl bránit a stejně je proti tomu zcela bezmocný. O čem je náboženství bez duše, která má zcela přirozenou podstatu? Měl bys také vědět jak pravdy vznikly, čeho byly důsledkem a jaká je tedy jejich podstata. Zkrátka, když chceš bojovat proti tomu co z procesu myšlení vzešlo, musíš tento proces znát víc, než ostatní, jinak jsi bezmocný a směšný. Nechci tě nazlobit ani kritizovat,ale ukázat tě cestu.Zatím jsi rytíř bez brnění a zbroje,který troubí do útoku na větrné mlýny. Stále hovoříš o řešení přelidnění, ale vůbec nevíš čeho je důsledkem.Ostraníš li to čeho je důsledkem, zmizí samo a dojde k vyvážení.Poznáš li čeho je důsledkem vznik pravd v prazákladní formě, pak pochopíš i cestu k tomu, jak pravdy pacifikovat. Vše je o vědění a poznání. To je brnění a to je zbroj,ale to ty zatím nemáš. O čem bys chtěl psát tu knihu? O zlu? Ale to všichni znají a neřekneš tím nic nového. Navíc aby ta kniha byla dobrá, musel bys mít řadu vědomostí a prostudovat řady materiálů,eventuelně dělat třeba vykopávky abys ověřil pravdivost historických spisů. To by bylo na několik životů a ve výsledku bys byl tam, kde je řada dalších. Poznej podstatu a budeš dál než ti ostatní a pak budeš silnější. Otázkou však je, zda potom dokážeš to poznané ostatním sdělit. Ne li (jako je to u mne),pak tě je to stejně k ničemu. Proti tomu, co vzešlo z lidského rozumu je možno bojovat pouze lidským poznáním ještě vyšším. Vše ostatní jsou výkřiky do prázdna a promarněný čas.
MB
Slávo, má duše přirozenou podstatu? Má. Má duše také nadpřirozenou, duchovní podstatu? Má. Jsou tyto dvě duše stejné? Nejsou. Mluvíme o dvou druzích duší. Nemám důvod bědovat, vím, že bůh je a dobrá náboženství učí jak se k němu přiblížit. |
 |
|
Topic  |
|
|
|