www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Filosofie
 Libovolné téma
 Je li bůh, je moudrý?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 10/02/2008 :  15:09:49  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Dalibore.

Představ si slovo jako smajlíka určitého tvaru, který se připojuje k určitým informacím a umožňuje jejich aktivaci bez smyslového vjemu. Dostaneš tedy smajlíka a záleží, k čemu, jakým informacím jej připojíš. Dle toho potom ty informace aktivuješ a s jakými dalšími slovy vznikne logika. Ty toho smajlíka můžeš připojit k čemukoliv a jedině okolí tě v tom může usměrňovat. A tak dítě připojí k vjemu psa třeba to haf haf, čili to čím se pes projevuje a kdyby na toto dítě nepůsobilo okolí, pak by toto bylo jevem stálým, třeba až do smrti a pro tohoto člověka by pes nebyl psem, ale haf haf, či baf baf,či třeba vrrr.Každé s těchto slov by aktivovalo informace ýkající se psa stejně jako slovo pes, jen by se s ostatními lidmi těžko domluvil.Díky působení okolí jsou tedy korigovány odchylky a vzniká určitá řeč. Okolí tedy může spůsobit, že jsou slova propojena tak, že vzniká jiná logika a tak lidé vytváří u druhých třeba logiku víry, či třeba ateismu, materialismu, či idealismu a podobně. Vše je tedy závislé na propojení funkcí slov k určitým dalším informacím.Kdyby tě od mala tvrdili, že pes dělá mňau mňau, pak bys kočce říkal pes a byl bys přesvědčený, e je to tak správné.

MB
Go to Top of Page

Gato
Velmi aktivní uživatel

631 Posts

Posted - 10/02/2008 :  17:49:26  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Dalibore.

Představ si slovo jako smajlíka určitého tvaru, který se připojuje k určitým informacím a umožňuje jejich aktivaci bez smyslového vjemu. Dostaneš tedy smajlíka a záleží, k čemu, jakým informacím jej připojíš. Dle toho potom ty informace aktivuješ a s jakými dalšími slovy vznikne logika. Ty toho smajlíka můžeš připojit k čemukoliv a jedině okolí tě v tom může usměrňovat. A tak dítě připojí k vjemu psa třeba to haf haf, čili to čím se pes projevuje a kdyby na toto dítě nepůsobilo okolí, pak by toto bylo jevem stálým, třeba až do smrti a pro tohoto člověka by pes nebyl psem, ale haf haf, či baf baf,či třeba vrrr.Každé s těchto slov by aktivovalo informace ýkající se psa stejně jako slovo pes, jen by se s ostatními lidmi těžko domluvil.Díky působení okolí jsou tedy korigovány odchylky a vzniká určitá řeč. Okolí tedy může spůsobit, že jsou slova propojena tak, že vzniká jiná logika a tak lidé vytváří u druhých třeba logiku víry, či třeba ateismu, materialismu, či idealismu a podobně. Vše je tedy závislé na propojení funkcí slov k určitým dalším informacím.Kdyby tě od mala tvrdili, že pes dělá mňau mňau, pak bys kočce říkal pes a byl bys přesvědčený, e je to tak správné.

MB



Slávo,
tvrdíš, že pojmy aktivují informace. Člověk se může dalším lidem přizpůsobit, aby s nimi mohl komunikovat nebo může razit vlastní logiku a přimět lidi, aby s ním nebo s ní, komunikovali. Čech a angličan mají jiné logiky, každý z nich má ty samé inf. spojeny s jinými symboly, a proto se nedomluví.

Cesty logiky jsou někdy záhadné např. přijít o znamená v běžném použití ztratit, ale formálně správně by mělo znamenat najít. Když si však člověk zvykne na špatné použití, pak ho obtížně odstraňuje. Ostatní lidé ho budou považovat za ...
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 11/02/2008 :  09:17:50  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Gato.


A jejeje. Tys to pomotal,že mám co dělat abych poznal co k čemu přináleží. Možná bys měl dělat víc odstavců aby se jedna myšlenka nepletla do druhé.

Ono se říká, že moudrý se okolí přispůsobí a hloupý se snaží aby se okolí přispůsobilo jemu. Toto je jistě správné,ale někdy se stane,že jedinec najde nové poznání, které ostatní nemají a potom je na něm, aby s lidmi komunikoval a výkladem jim propojil novou logiku, která tím vznikla. A vidíš, o to se snažím třeba i já nyní. Jsem tedy hloupý? Kdo ví? Ono se také říká, že blázen i člověk moudrý chtějí změnit svět a liší se pouze tím, že ten moudrý svět změní. A tak pouze výsledek ukáže jak tomu s člověkem skutečně je.

Různé jazyky mají různá slova pro stejný jev, či věc. Jinak je to s propojením mostů logiky podobné u všech jazyků. Naučíš li se tedy jazyk, můžeš používat logiku platnou ve tvém rodném jazyku a bude tě rozuměno. Přináleží li však tvůj rodný jazyk k jazykům izolovaným a primitivním, třeba jazykům domorodců kdesi na ostrovech a chybí li tě informace z nichš se skládají logické mosty jazyků dalších,pak tuto logiku nemůžeš pochopit,protože nemáš k pojmům přiřazena slova, která by je aktivovala. K témuž, či něčemu podobnému dochází však i tehdy, když nové informace díky víře odmítáš. Také tehdy se nemůže jejich logika propojit. Stejně tak nemohu propojit informace tvé víry, když odporují logice informačních mostů mých. Kdybych však získal informace, které by logicky navazovaly na mé informační logické mosty, mohlo by dojít k vzájemnému propojení logik . To se však zatím nestalo a není to moje vina. Některé tvoje logické mosty jsou od mých příliš vzdálené a tak si nerozumíme i když mluvíme stejným jazykem.
-------------------------------------------------------------------
Cesty logiky jsou někdy záhadné např. přijít o znamená v běžném použití ztratit, ale formálně správně by mělo znamenat najít. Když si však člověk zvykne na špatné použití, pak ho obtížně odstraňuje. Ostatní lidé ho budou považovat za ...
--------------------------------------------------------------------
Tak tohle jsem musel přečíst vícekrát, abych pochopil oč se jedná. Udělal jsi zde malou chybu.Kdybys ten výraz "přijít o" doplnil o další slovo vyjadřující o co, pak bys toto ani nemusel psát, protože bys sám pochopil, že toto může být použito pro oba významy. Přijdeš li o to co tě škodí, je to zisk. Přijdeš li třeba o peněženku z výplatou, je to ztráta. Přijdeš li o iluze, může to pro tebe být ztráta, ale i zisk, jsou li ty iluze mylné. Lidé tě budou považovat za ... tehhy, když přijdeš o peněženku a budeš tvrdit, že je to zisk.

Tobě však nejspíš nešlo o toto, protože toto bys mohl lehko pochopit sám. Nejspíše tě šlo o to, že můžeš mít s určitými informace spojená jiná slova než ostatní a tím se dostáváš do konfliktu. A tě řeknu, že nejen to. Následkem téhož může vzniknout i zcela jiná logika těchto informací a tím může vzninout konflikt mnohem větší. Jenže totéž může být i ziskem,pokud ostatní mají díky chybění některých informací chybnou logiku a ty díky jinému přiřazení slov tyto chyby najdeš a opravíš. Potom je však na tobě abys toto opravil u ostatních a to je zatraceně těžké. Potom musíš každý logický krok vysvětlit a obhájit a ideálním stavem by bylo přijmout slovník ostatních a při vysvětlování jej užívat i když cítíš, že ta slova k té logice tak docela nepatří a třeba tuto logiku svádějí kamsi stranou,či vedou k tomu, že se ti ostatní díky těm slovům neustále vrací ke své původní logice. Ono to propojení slov s danou logikou je velmi trvalé a je těžké toto změnit. Mým největším problémem je právě toto. Při poznávání procesu myšlení jsem si vytvořil svůj vlastní slovník, který byl pro poznání výhodný,ale ostatní mají tato či podobná slova spojená s jinou logikou, kterou potom moje slova aktivují. Jenže když začnu používat jiná slova, ztratí se v mém myšlení kontinuita logiky protože mám toto své názvosloví vžité a fixované. U každého slova díky propojení logiky vím jaké informace obsahuje a jiné slovo nedokáže tyto informace aktivovat. A tak mně nezbývá, než se snažit vysvětlovat obsah informačních logických mostů a tím postupně převádět ostatní k pochopení logiky mého poznání. To je však velmi těžké a provází tento proces neustálý pocit,že jsou ostatní nechápaví, že jim to nemyslí a podobně. Jenže já vím, že to není jejich, ale moje chyba a vím to právě díky poznání. A tak vím, že to není jejich, ale moje nedokonalost a neschopnost se vyjádřit a to díky slovníku, který jsem si sám vytvořil a nejsem schopný jej změnit.

.




MB
Go to Top of Page

Gato
Velmi aktivní uživatel

631 Posts

Posted - 11/02/2008 :  12:46:40  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Gato.


A jejeje. Tys to pomotal,že mám co dělat abych poznal co k čemu přináleží. Možná bys měl dělat víc odstavců aby se jedna myšlenka nepletla do druhé.

Ono se říká, že moudrý se okolí přispůsobí a hloupý se snaží aby se okolí přispůsobilo jemu. Toto je jistě správné,ale někdy se stane,že jedinec najde nové poznání, které ostatní nemají a potom je na něm, aby s lidmi komunikoval a výkladem jim propojil novou logiku, která tím vznikla. A vidíš, o to se snažím třeba i já nyní. Jsem tedy hloupý? Kdo ví? Ono se také říká, že blázen i člověk moudrý chtějí změnit svět a liší se pouze tím, že ten moudrý svět změní. A tak pouze výsledek ukáže jak tomu s člověkem skutečně je.

Různé jazyky mají různá slova pro stejný jev, či věc. Jinak je to s propojením mostů logiky podobné u všech jazyků. Naučíš li se tedy jazyk, můžeš používat logiku platnou ve tvém rodném jazyku a bude tě rozuměno. Přináleží li však tvůj rodný jazyk k jazykům izolovaným a primitivním, třeba jazykům domorodců kdesi na ostrovech a chybí li tě informace z nichš se skládají logické mosty jazyků dalších,pak tuto logiku nemůžeš pochopit,protože nemáš k pojmům přiřazena slova, která by je aktivovala. K témuž, či něčemu podobnému dochází však i tehdy, když nové informace díky víře odmítáš. Také tehdy se nemůže jejich logika propojit. Stejně tak nemohu propojit informace tvé víry, když odporují logice informačních mostů mých. Kdybych však získal informace, které by logicky navazovaly na mé informační logické mosty, mohlo by dojít k vzájemnému propojení logik . To se však zatím nestalo a není to moje vina. Některé tvoje logické mosty jsou od mých příliš vzdálené a tak si nerozumíme i když mluvíme stejným jazykem.
-------------------------------------------------------------------
Cesty logiky jsou někdy záhadné např. přijít o znamená v běžném použití ztratit, ale formálně správně by mělo znamenat najít. Když si však člověk zvykne na špatné použití, pak ho obtížně odstraňuje. Ostatní lidé ho budou považovat za ...
--------------------------------------------------------------------
Tak tohle jsem musel přečíst vícekrát, abych pochopil oč se jedná. Udělal jsi zde malou chybu.Kdybys ten výraz "přijít o" doplnil o další slovo vyjadřující o co, pak bys toto ani nemusel psát, protože bys sám pochopil, že toto může být použito pro oba významy. Přijdeš li o to co tě škodí, je to zisk. Přijdeš li třeba o peněženku z výplatou, je to ztráta. Přijdeš li o iluze, může to pro tebe být ztráta, ale i zisk, jsou li ty iluze mylné. Lidé tě budou považovat za ... tehhy, když přijdeš o peněženku a budeš tvrdit, že je to zisk.

Tobě však nejspíš nešlo o toto, protože toto bys mohl lehko pochopit sám. Nejspíše tě šlo o to, že můžeš mít s určitými informace spojená jiná slova než ostatní a tím se dostáváš do konfliktu. A tě řeknu, že nejen to. Následkem téhož může vzniknout i zcela jiná logika těchto informací a tím může vzninout konflikt mnohem větší. Jenže totéž může být i ziskem,pokud ostatní mají díky chybění některých informací chybnou logiku a ty díky jinému přiřazení slov tyto chyby najdeš a opravíš. Potom je však na tobě abys toto opravil u ostatních a to je zatraceně těžké. Potom musíš každý logický krok vysvětlit a obhájit a ideálním stavem by bylo přijmout slovník ostatních a při vysvětlování jej užívat i když cítíš, že ta slova k té logice tak docela nepatří a třeba tuto logiku svádějí kamsi stranou,či vedou k tomu, že se ti ostatní díky těm slovům neustále vrací ke své původní logice. Ono to propojení slov s danou logikou je velmi trvalé a je těžké toto změnit. Mým největším problémem je právě toto. Při poznávání procesu myšlení jsem si vytvořil svůj vlastní slovník, který byl pro poznání výhodný,ale ostatní mají tato či podobná slova spojená s jinou logikou, kterou potom moje slova aktivují. Jenže když začnu používat jiná slova, ztratí se v mém myšlení kontinuita logiky protože mám toto své názvosloví vžité a fixované. U každého slova díky propojení logiky vím jaké informace obsahuje a jiné slovo nedokáže tyto informace aktivovat. A tak mně nezbývá, než se snažit vysvětlovat obsah informačních logických mostů a tím postupně převádět ostatní k pochopení logiky mého poznání. To je však velmi těžké a provází tento proces neustálý pocit,že jsou ostatní nechápaví, že jim to nemyslí a podobně. Jenže já vím, že to není jejich, ale moje chyba a vím to právě díky poznání. A tak vím, že to není jejich, ale moje nedokonalost a neschopnost se vyjádřit a to díky slovníku, který jsem si sám vytvořil a nejsem schopný jej změnit.
.
MB



Slávo,
přijít o znamená PŘIJÍT PRO!! Většina lidí říká přišel o život, o rozum,práci, zisk... negativní význam

kdybych použil, přišel pro život,.... pak to je kladné

přijít o iluze... kladné

Závěr: Většina lidí používá to spojení chybně včetně tebe.
Opak přijít o je ztratit

Lidé používají pozitivní formu, ale mají na mysli negativní význam!! Jako by šli na svatbu v pohřebním oblečení.

Otázka: Je fér měnit význam takto svévolně? To je podobné tomu, jako bychom měnili pravidla šachu při hře.

Moje odpověď: Není. Chtěl bych se vrátit k tomu původnímu kladnému použití, ale byl bych v trvalém konfliktu s většinou lidí i s tebou, dokonce i s jazykovědci. Neexistuje-li správná autorita, budeme žít ve zmatku. Jazykovědci zaznamenají ten jazykový jev, ale měli by svou autoritou prosazovat správné použití.



Go to Top of Page

IPC
Aktivní uživatel

France
235 Posts

Posted - 11/02/2008 :  20:19:16  Show Profile  Reply with Quote
Pro Dalibora Gruzu
Je tento symbol universalni?
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 12/02/2008 :  07:22:08  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
IPC.

Přijít o cosi.
Přijít pro cosi.
Významy těchto slovních spojení jsou každé o něčem jiném a nemohou být tímtéž.Řekmu li přišel jsem o peněženku, znamená to že jsem ji ztratil. Přijít pro peněženku znamená, že jsem si pro peněženku přišel a tím ji získám. Zda je kladem to že jsem peněženku ztatil, to nevím, nejspíše ne. Přišel li jsem si pro peněženku, může to být záporem, když mně ji někdo nechce dát.V každém případě je význam těchto větných spojení o něčem jiném. Jenže přijít o bolest může být kladem a přijít o zuby záporem. Přijít si pro odměnu je kladem, ale příjít si pro pár facek záporem.Vždy záleží na kontextu,ale obě tyto slovní spojení jsou universální. Myslím, že jazykovědci by měli respektovat běžné užívání jazyka a neplést lidem hlavu nesmyslnými změnami.

MB
Go to Top of Page

Gato
Velmi aktivní uživatel

631 Posts

Posted - 12/02/2008 :  07:38:51  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

IPC.

Přijít o cosi.
Přijít pro cosi.
Významy těchto slovních spojení jsou každé o něčem jiném a nemohou být tímtéž.Řekmu li přišel jsem o peněženku, znamená to že jsem ji ztratil. Přijít pro peněženku znamená, že jsem si pro peněženku přišel a tím ji získám. Zda je kladem to že jsem peněženku ztatil, to nevím, nejspíše ne. Přišel li jsem si pro peněženku, může to být záporem, když mně ji někdo nechce dát.V každém případě je význam těchto větných spojení o něčem jiném. Jenže přijít o bolest může být kladem a přijít o zuby záporem. Přijít si pro odměnu je kladem, ale příjít si pro pár facek záporem.Vždy záleží na kontextu,ale obě tyto slovní spojení jsou universální. Myslím, že jazykovědci by měli respektovat běžné užívání jazyka a neplést lidem hlavu nesmyslnými změnami.

MB



Slávo,
podívám-li se na ta dvě spojení, pak zjistím, že to druhé se liší dvěma znaky, přesto má opačný význam. Přeji si, aby FORMY těch výroků nějak odrážely i význam a pomáhaly k pochopení významu vět. Snad chápeš, o co mi jde.
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 12/02/2008 :  08:00:07  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
podívám-li se na ta dvě spojení, pak zjistím, že to druhé se liší dvěma znaky, přesto má opačný význam. Přeji si, aby FORMY těch výroků nějak odrážely i význam a pomáhaly k pochopení významu vět. Snad chápeš, o co mi jde.

Gato.

Bohužel nechápu. Tyto dvě slovní spojení neodráží klad ani zápor. PŘIJÍT O znamená proces,čili řadu po sobě následujících kroků směřujících k věci O kterou jsem přišel. Ty kroky jsou obsaženy ve slově PŘIJÍT . Přijít o co,čili musí následovat věc o kterou jsem přišel. PŘIJÍT PRO je opět sada algoritmických kroků a po slovu pro, musí následovat věc pro kterou jsem si přišel. Obě slovní spojení jsou tedy neutrální a zda se jedná o klad či zápor určuje věc která následuje. Oddělením věci od těchto slovních spojení nemá ani jedno s těchto slovních spojení žádný význam. Přišel jsem pro.... Přišel jse o..... Přišel jsem o zuby a přišel jsem pro zubní protézu. Tato věta obsahující obě slovní spojení má dokonce oba významy a to jak kladný tak i záporný. Přijít o zuby je zápor a přijít si pro protézu se rovná zisku zubů, čili kladu. Já Gato vůbec nechápu, jak je možné, že češi nerozumí vlstnímu jazyku a proč vlastně se o tom bavíme.Vždyť je to tak jasné.
Použití těchto slovních spojení : V tramvaji jsem byl okraden zlodějem a přišel jsem o peněženku s výplatou. Přišel jsem pro peněženku za zlodějem aby mně ji vrátil.Netušil jsem,že jsem si přišel pro pár facek.A tak jsem přišel o peněženku i iluze.

A nyní mně řekni jesli jsou ta slovní spojení kladem, či záporem a neurčuje li polaritu spíše to co je připojeno, čili věc?

Edited by - Miloslav Bažant on 12/02/2008 08:06:12
Go to Top of Page

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 12/02/2008 :  11:21:47  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
Pro IPC,

máš-li na mysli mnou uváděný symbol Boha, mnou definovaného pomocí pojmů (znaků) všemocný, věčný, vševědoucí a dokonale dobrý, pak podle mne tento symbol jediného Boha jako protikladu oproti symbolům (pojmům) polyteismu je universální. Podle mé filosofie a metafyziky pojmového jazyka (viz. zvláštní topic) vznikají v různých pojmových jazycích shodné pojmy, vyznačující se tím, že jejich odlišné znaky jsou zanedbatelné oproti jejich shodným znakům. Tyto pojmy tak nemusí být zcela identické, jako např. pojem pes lze užít pro různé druhy psů, přičemž z hlediska tohoto pojmu jsou určující jejich shodné znaky a jejich odlišné znaky (různých ras psů) jsou zanedbatelné vůči těmto shodným znakům. Konkrétní výčet všech takto zanedbatelných znaků pojmu jediného Boha jsou podle mého názoru v různých pojmových jazycích věcí málo pravděpodobné náhody, avšak konkrétní výčet mnou výše uvedených nezanedbatelných podstatných znaků jediného Boha jsou podle mne v různých pojmových jazycích věcí vysoce pravděpodobné náhody. (což plyne z toho, že podle mého názoru jak pohyb těla tak pohyb duše živých organismů různých druhů, ras a národů je součástí hmotného světa, který je z hlediska fyzika předurčen pohybem mikročástic, přičemž tento pohyb je dle Heisenbergových vztahů neurčitosti více či méně pravděpodobný, nikoliv zcela kausální nebo jistý)

Edited by - Dalibor Grůza on 12/02/2008 11:25:02
Go to Top of Page

Gato
Velmi aktivní uživatel

631 Posts

Posted - 13/02/2008 :  10:43:38  Show Profile  Reply with Quote
Slávo,
přijít o znamená ztratit. Přišel o práci, ztratil ji. Ty kroky směřují od a ne k.

přijít pro znamená jít si pro. Kroky směřují k.

Samozřejmě když použiji různé předměty, pak výpověď nabývá buď záporné či kladné polarity.

Já mám paměti, že ztratit je spíše negativní a přijít pro spíše pozitivní, ale jiný člověk může mít v paměti opačné pořadí.

Má-li člověk v paměti pozitivní spoj na větu a ten druhý negativní spoj na tu samou větu, pak dojdou k nedorozumění. Přirozeně oba mají jiné životní zkušenosti, a proto je nemožné se takovým nedorozuměním vyhnout. Bohužel.

Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 13/02/2008 :  10:54:45  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Gato.


Já bych si s tím starost nedělal, protože vždy poznáš, zda jde o klad či zápor.Příklad: Přišel o nohu. Jasný zápor. Přišel o dluhy.Jasný klad. Přišel pro peníze.klad. přišel si pro pár facek. Jasný zápor. Jenže někdy může dojít i k souběhu kladu a záporu.Řeknu li, že jsem přišel o iluze, může to být zápor, ale také klad, protože následkem toho lépe vnímám realitu. A tak někdy ani ten kdo toto řekně neví, zda jde o klad či zápor a ukáže se to až později, když analyzuje zisk a ztrátu a pozná co je cennější. Skrátka.Přijít o a přijít pro jsou slovní spojení neutrální a teprve to co následuje ukazuje zda se jedná o klad či zápor. Udivuje mne, že vůbec o něčem tak samozřejmé mohlo dojít k takové diskusi.Vždyť jsme češi a rozumíme snad své rodné řeči?!

MB
Go to Top of Page

Vanir
Nový uživatel

Czech Republic
27 Posts

Posted - 17/06/2008 :  16:43:59  Show Profile  Send Vanir an ICQ Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Dalibor Grůza

Slávo,

(nejnovější průzkum provedli Edward J. Larson a Larry Witham, v r. 1996, a byla o něm zpráva v časopisu "Nature".) Věřícím v Boha byl rovněž Albert Einstein tvůrce teorie relativity.




Tak o tomto si dovolím pochybovat, však se stačí podívat na wikipedii na jeho citáty, které mluví sami za sebe (tedy spíše za A.S.)
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 19/06/2008 :  08:43:30  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Dalibore.

Albert Enstein žil v určité společnosti,která od něj cosi vyžadovala. A tak je úspěch v jedné oblasti podmíněn ústupkem v jiné. Můžeš snad zaručit,že skutečně věřil v existenci boha v podobě jakou hlásají církve? Přiznání víry nemusí být rovno skutečné víře a zda věřil, či ne spíše poznáš s celkového kontextu a v tom se ukazuje spíše opak.
Vzpomeň si na text americké přísahy vlajce,kde víru v boha přísahají i ateisti,či se podívej na jednodolarovku. Někdy je výhodnější udělat malý ústupek, než obětovat to velké.A tak je Ensteinova víra více méně problematická.

MB
Go to Top of Page

Rzwald
Grafoman

1522 Posts

Posted - 24/06/2008 :  23:27:47  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by IPC

Nevim nechci podcenovat vase filosoficke schopnosti
ale problem bozich jmen je nasledovny;
Jak muze prisuzovat Bohu nejakou vlastnost, kdyz je jeden, ten rozdil ktery jsem chtel podtrhnout je ze je jedna sporna pasaz v koranu ktera prirkava 90 atributu Boha, ale jak to muzeme delat, kdyz je jeden? Protoze ma jestli v sobe jinou vlastnost tak prece uz neni jeden, jestli Ho muzeme delit na casti uz neni jeden.

no mohu přisuzovat vlastnosti Bohu i když je jen jeden:

...mějme virus, ktrý zabíjí prasata....vypusťme ten virus a nechť ten virus zabije všechny prasata na celé Zemi....avšak nechejme si jedno prase v laboratoři a budiž to prase ochráněno před virem.......

...aneb mějme jedno prase --- pak stále bude platit, že:

prase je velké (jedna vlastnost)
prase je savec (druhá vlastnost)
prase má rypák (třetí vlastnost)
prase je blbé (čtvrtá vlastnost)
atd.

...stejně, jak mohu přisuzovat vlastnosti jednomu jedinému praseti, mohu přisuzovat vlastnosti i jednu jedinému Bohu


jinak to Gato
...že Albert Einstein byl věřící...tak to slyším poprvý... (aneb chtělo by to zdroj)
Go to Top of Page

Ondra
Aktivní uživatel

Czech Republic
278 Posts

Posted - 03/07/2008 :  06:51:57  Show Profile  Reply with Quote
Ach, celé to divadlo kolem otázek, jestli je bůh, nebo není! Především je třeba si uvědomit, že existuje pouze realita jako taková a její nezvratné a univerzální zákonitosti, že existuje pouze Tvoření samotné – ve vší své netušené komplexnosti a genialitě. A nic jako bůh v nábožensko-sektářském smyslu v tomto Tvoření nenachází oprávnění k existenci, a tak jednoduše neexistuje. Ohledně boha a celého myšlenkového balastu kolem něho jde tedy o pouhou nerálnou fantazii a imaginaci, která je v porovnání s reálně existujícím Tvořením jen směšnou a primitivní slátaninou výmyslů, přání a iracionalit nejhrubšího zrna. Navíc bylo slovo bůh odjakživa jen titulem pro člověka, jako máme dnes třeba titul doktor. Neexistuje ani žádný boží syn, otec, spasitel nebo cokoliv podobného. To, že se v křesťanství osoba obyčejného člověka jménem Jmmanuel spojila s bohem stvořitelem je vrcholem náboženského zaslepení a šílenství. A tak bůh v tomto smyslu není, natož aby byl moudrý.

Je třeba připomenout, že náboženství je kořenem zla této společnosti v nejvlastnějším smyslu této věty! Nejen, že dnešní člověk náboženství ke šťastnému a naplněnému životu nepotřebuje (tak jako ho nepotřebují miliardy dalších civilizací v celém vesmíru – v minulosti, přítomnosti i budoucnosti), on jej musí ze svého vědomí naprosto vykořenit, aby tohoto štěstí a naplnění mohl dosáhnout! Kdyby lidé jen tušili, jak ohromnou stagnaci, zotročení a otupení náboženství a víra této společnosti přinesly. Kdyby jen pochopili toho se týkající pravdivé souvislosti byť z jedné desetiny. Pak by v mnohých lidech zajisté vyvstaly silné pocity až nenávisti a agrese vůči všemu nábožensko-sektářskému v naší společnosti.

Nyní zmíním velice zjednodušeně, stručně a namátkou několik principů náboženství a jejich zhoubné a nevhodné důsledky:

1)Věčný život po smrti. Opravdu? Jediný život a věčná smrt? Jediný den a věčná noc? Trocha světla a věčná tma? Trocha námahy a věčný odpočinek? V jaképak realitě může platit taková nevyrovnanost? Snad ne v té naší materiální cyklické? Představa věčné smrti ve splynutí s imaginárním bohem je totéž, co naprosté popření reality a efektivní skutečnosti. Je to blud nejhrubšího zrna. V důsledku je však tento blud mocensky vhodný a účelový. Pokud je totiž materiální život jen jeden, pak se mysl upracovaného a zotročeného davu může neustále upínat na onen imaginární věčný život po smrti. Teprve až tento život je přec ten skutečný! Ten pozemský očistec se musí jen odpracovat a pokorně vydržet. Nehledě na to, že nereálný princip jediného materiálního života podporuje šílenství věty 'po mě potopa'.

2)Peklo a ráj. Jednorázové pozemské peklo se přec dá vydržet v očekávání věčného ráje. Avšak ráj nastane jenom tehdy, když budu poslušným členem církve. Jinými slovy ráj nastane tehdy, když se nechám zotročit a vykořistit lidmi v církvi a jejich bludnými články víry - ve vědomí i finančně. Jak je vidět, i zde nacházíme v důsledku mocenský kontext.

3)Dědičný hřích. Vše lidské je proto mrzké, zkažené a obtěžkané a priorním hříchem. Tento nesmysl způsobuje u davu ve svém důsledku ztrátu sebevědomí a iracionální pocit provinilosti, který je přec třeba celým životem odčiňovat. Samozřejmě poslušností a nákloností k církvi.

4)Hřích. Další blud, protože chyby jsou základem a podstatou evoluce, a tedy smyslu lidského života. Jinými slovy je dělání chyb přírodním zákonem platným pro člověka! Když někdo tvrdí, že dělání chyb je hříšné a musí být spojeno s trestem a odpykáním, pak je to stejné, jako kdyby měl být člověk trestán za to, že dodržuje platný zákon – jako kdyby mě u nás někdo vsadil do žaláře za to, že jsem nikoho nezabil. Dělání chyb je podstatou vývoje a tuto podstatu je třeba respektovat, a nikoli ji posouvat do iracionalních souvislostí učení o hříchu a odpykání. Pojem hříchu samozřejmě také vede k ponižování člověka a k pocitu permanentní provinilosti, což jsou ideální atributy k zotročení.

5)Víra. Princip víry je zcela nepotřebný a nenáchází v naší evolutivní realitě žádné opodstatnění. Víra je jen iracionální vazba k fantazijním a nereálným představám. Víra znamená stagnaci, nevědomost a udržení v nevědomosti. Jen vědění má skutečnou moc, která hory přenáší. Jen vědění je založené na pravdě. Jen vědění přináší osvobození a spásu. Nikdy to nebyla, není a nebude víra! Princip víry je zajisté ve všech ohledech hlavním prvkem vykořistění.

6)Spasitel a vykupitel. Blud, který odvádí od naprosté zodpovědnosti každého jednotlivce. Nikdy nelze svůj osud a blaho vložit do rukou jiného člověka nebo imaginární bytosti. Zodpovědnost leží vždy u každého člověka absolutně. I zde vše tíhne jenom k porobě: se svým životem přec sám nic nezmůžu, a tak se musím spolehnout na nějakou fantazijní figurku. Nejlépe ještě, když svůj život vložím do rukou vykupitele, rozuměj dávno mrtvého obyčejného člověka, kterému byly iracionálně přiřknuty atributy imaginárního boha.

Takových bludných principů je v náboženství ohromné množství. Někdy si udělám čas a vyvrátím je jeden po druhém, a proberu i jejich katastrofální následky v souvislostech. To možná vydá i na celou knihu.

Zminím ještě několik postřehů:

Je to prostě tak, že většina nábožensko-sektářských myšlenek je zhoubná, katastrofální, zničující, vykořisťující a zotročující ve všech myslitelných ohledech. Veškerý balast kolem toho je jen ubohá, nelogická, nereálná a iracionální snůška nesmyslů a pomatených představ, které s naší realitou a Tvořením nemají nic, anebo jen nepatrně společného. A na tom nezmění nic ani desítky tisíc teologicky a nábožensky motivovaných knih, které tvrdí opak. Teprve až se lidstvo vymaní z tohoto tisíciletého šílenství náboženství, tak může dojít k veškerému rozvoji a všem hodnotám. Proto je třeba ještě jednou připomenout, že náboženství je opiem a kořenem zla naší společnosti a má na svědomí vraždy milionů lidí, stejně jako neštěstí, utrpení, zmatení a nevědomost celých miliard.

A šílenství náboženství dostupuje svého vrcholu přesně v bodě, kdy přímo vyzývá k přelidnění: 'gehet hin und mehret euch!' Jakpak by ne, neboť bez přelidnění by náboženství splasklo jako nafouknutá bublina – finančně i mocensky. Vztahy přelidnění a náboženství by také vydaly na tlustou knihu.

Pokud si uvědomíme, že něco tak šíleného jako je kultovní náboženství formovalo naši společnost po celá tisíciletí, pak není divu, že dnes vše vypadá tak, jak vypadá!
A jako důkaz naprostého vrcholu všeho šílenství náboženství vystupují z davu lidé, kteří tvrdí, že všechny ty pohromy dnešní společnosti jsou prý božím trestem za naši neposlušnost a nedostatek víry atd. Tito pomatenci tedy tvrdí, že nedostatek víry je prý příčinou problémů, ačkoliv je to přesně naopak: právě dopady náboženského zotročení a bludné víry dovedly naši společnost do tohoto stavu. Odstranění problémů předpokládá jednoznačně odstranění náboženství, nikoli návrat k němu. Proboha!

Edited by - Ondra on 03/07/2008 06:52:37
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum © (c) 2009 webmaster Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000