Author |
Topic |
neronis
Ultragrafoman
Czech Republic
2110 Posts |
Posted - 27/08/2012 : 21:44:58
|
Tak až uděláš z uhlí zlato, klidně dej vědět, bagr seženu ;) |
|
|
Absolut
Aktivní uživatel
217 Posts |
Posted - 28/08/2012 : 18:21:54
|
quote: Originally posted by neronis
Tak až uděláš z uhlí zlato, klidně dej vědět, bagr seženu ;)
Při stále rostoucích cenách ropy a uhlí- pokud nedojde k prolomení těžebních limitů, se v příštích letech cena uhlí vyšplhá na úroveň ceny zlata...Proto bych- být tebou...ještě uvážil svůj podnikatelský záměr investovat do těžby uhlí založený na ryze subjektivním předpokladu statické povahy trhu a uvažoval na místo těžby přeměněného uhlí na zlato...přímo do těžby zlata! Mé prognózy plynoucí ze shora uvedeného pansofického systému jsou ryze objektivní, 100%tní a neměnné, proto nemá význam je podrobovat jakékoli diskusi, ale využít je jako informaci k dosažení předem vytyčených dílčích, potažmo globálních cílů!...Teprve pokud je člověk schopen vystoupit z vlastního stínu, zbavit se okovů subjektivního blouznění a do sebe uzavřené omezenosti...Je připraven učinit první krok na cestě k poznání, aby se jednou mohl svobodně rozhodovat a orientovat v předem dané, na subjektu nezávislé realitě!...K tomu aby svého bytostně závazného cíle dosáhl, musí se ovšem nejprve pokořit, potlačit své ego a přestat se stavět k pravdě zády, zapomenout na to, že něco ví a začít naslouchat...aby ho pokora vyvedla ze tmy kterou sám sobě vytváří a světlo, které spatří, mu dalo nahlédnout tajemství toho jak věci fungují a učinilo ho z úsudku i z ducha svobodným!...
Absolut
|
|
|
neronis
Ultragrafoman
Czech Republic
2110 Posts |
Posted - 28/08/2012 : 18:33:32
|
Já si vždycky rád poslechnu, když mi někdo řekne o co mu vlastně jde. Lidi by k sobě měli být upřímní, pořád se najdou poctiví a hodní lidi |
|
|
Absolut
Aktivní uživatel
217 Posts |
Posted - 28/08/2012 : 19:56:37
|
quote: Originally posted by neronis
Já si vždycky rád poslechnu, když mi někdo řekne o co mu vlastně jde. Lidi by k sobě měli být upřímní, pořád se najdou poctiví a hodní lidi
Poctiví a hodní?...Ano, i Ty jsi hodný mé pozornosti a proto Ti prozradím tajemství zrodu a podstaty Filosofie: Duše ucítila stín strachu: „Bože, rodím se do světa, kde budu muset znovuobjevit cestu k Tobě i andělům. Mám strach, co bude do té doby, než se tak stane.“
|
|
|
neronis
Ultragrafoman
Czech Republic
2110 Posts |
Posted - 28/08/2012 : 20:12:35
|
Aha, takže Duše se rodí, když si ji nikdo nevšímá a chce něco dokázat ostatním. To zní tak trochu smutně. |
|
|
Absolut
Aktivní uživatel
217 Posts |
Posted - 28/08/2012 : 20:59:39
|
quote: Originally posted by neronis
Aha, takže Duše se rodí, když si ji nikdo nevšímá a chce něco dokázat ostatním. To zní tak trochu smutně.
Zní to sice smutně, ale konec může být šťastný!... Ze strachu se nerodí duše, ale filosofie, duše se obrozuje skrz znovuobjevení cesty k Bohu i andělům!... Co se stane, nebo napíše mezi tím je životu nebezpečné, nebo jen bla, bla, bla...:-)
Absolut |
Edited by - Absolut on 28/08/2012 21:02:06 |
|
|
neronis
Ultragrafoman
Czech Republic
2110 Posts |
Posted - 29/08/2012 : 17:10:08
|
Jako celý život bez nějakých vlastních ambicí, jenom něco někomu dokazovat. IQ tykve, nejhorší je mít takového šéfa. Ale myslím, že vy dva byste byli kámoši |
Edited by - neronis on 29/08/2012 17:13:43 |
|
|
Absolut
Aktivní uživatel
217 Posts |
Posted - 29/08/2012 : 19:22:30
|
quote: Originally posted by neronis
Jako celý život bez nějakých vlastních ambicí, jenom něco někomu dokazovat. IQ tykve, nejhorší je mít takového šéfa. Ale myslím, že vy dva byste byli kámoši
...... |
|
|
Sebastián Wortys
Uživatel
60 Posts |
Posted - 20/12/2014 : 18:26:28
|
Doplnil bych to svou citací z: http://filosofie.cz/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1748
quote: „filosofie jako seriózního vědního oboru“ – Filosofie je svobodnější => větší => není podmnožinou vědy, ale naopak. Věda je okleštěný výstřižek filosifie (zbytek textu NEmá vyznívat kriticky) a má sloužit k zpřesňování jíjích východisek. Tím jakoby staví „Babylonskou věž“ a filosofie stojí/ skáče/ pouští draky na vrchu v dobrodružné snaze sáhnout si ještě víš (blíž k Pravdě), než je aktuální vrchol. Při tom si staví i své šílenější konstrukce (zkouší si volit názor i na to co je pro vědu dosud mnohoznačné (třeba eliminativistické téma) (tím též převišujem aktuální UI)), ale nebývaj tak pevné jako ty vědou tvořené, občas spadnou (něco však může zůstat - stát se součástí závěrů vědy, které filosofie/ filosofověda interpretuje) - filosofie je zranitelnější...
|
|
|
Sokrates2915
Nový uživatel
31 Posts |
Posted - 05/03/2016 : 14:13:59
|
quote: Originally posted by rajis
V dnešní době moderní experimentální vědy se začíná filosofie krčit v rohu, jako její chudá příbuzná. Vlastně není zas až tolik proč se divit. Narozdíl od filosofie věda nám dává velmi praktické poznatky, zatímco filosofie je spíš teorie. Navíc teorie špatně dostupná, prosycená odbornými termíny a odkazy na další odborné práce a věhlasné filosofy. Onen propastný rozdíl mezi filosofií a vědou se rozevřel právě v odbodí kdy věda za svou metodu plně přijala experiment a začalo existovat určité vědecké paradigma, zkráceně řečeno shluk teorií, které si vzájemně neodporují a jdou stejným směrem. Jsou pryč doby, kdy filosofie byla vůdčí silou pokroku, tak proč by se jí měl zrovna dneska někdo vůbec zabývat? Na to se pokusím odpovědět.
Filosofie má jedinečné prostředky k tomu, aby dokázala interpretovat některé výsledky vědy. Víme, že něco je tak a tak, ale proč tomu tak je? Filosofie a věda by určitě mohli těsněji spolupracovat. Navíc filosofie nám umožňuje provádět řadu myšlenkových (tedy i filosofie částečně používá metodu experimentu, ačkoliv v jiném ,,provedení" než věda) experimentů, například myšlenkový pokus s Čínským pokojem (experiment, který jasně naznačuje jak pracuje umělá inteligence, na němž lze vést argument proti, tomu že stroj může jakkoliv samostatně myslet) nebo Zénonovy paradoxy (logické uvažování o realitě se v praxi může jevit jako nepochopitelné až nesmyslné) Na víc si jich teď nevzpomenu, ale oba tady byly už zmiňovány. Tedy filosofické uvažování nutně patří i do vědeckého uvažování. Filosofie byla vždy a od začátku takovou lidskou disciplínou, která měla především správně používat lidský rozum. Což je jedna z věcí, která bude vždy potřeba. Lidstvo by se mělo připravit také na určité změny, nové vědecké objevy budou vyžadovat i ,,nové myšlení", má filosofie prostředky k tomu, aby pro to ,,nové myšlení" připravila půdu? Já myslím, že ano, co jiného, když ne filosofie? Filosofie je jednou z věcí, která dokáže udělat pořádek v nás samých a v našem poznání.
No jo, věda zkoumá, pozoruje, jak co funguje. Ale filosofie se ptá proč? Je to tak? Možná není. Ale když se ptám proč, tak se možná ptám po příčině. Z jakého důvodu to bylo stvořeno a to právě může řešit filosofie a hledat příčinu, proč jsou věci stvořené, jaký mají účel, s jakým záměrem jsou stvořeny? Když máme vědu, tak oni nám řeknou, že to funguje takto a takto, oni nám řeknou JAK. Ale proč? Jaký smysl má toto všechno? To si myslím, že právě tím se zabývá filosofie. Může to mít smysl a nemusí, ale myslím si, že je dobré, aby se někdo zajímal i o příčiny věcí a kam věci vedou.
Rozdělil jsem si slovíčko proč --> pro-č --> !pro-co! (důležité) - pro co to je, pro co, je to pro dobro, je to pro konec - je to pro tento účel - pro toto - takže si myslím, že slovo proč, z jakého důvodu, je to samé jako když se ptáme na účel, záměr, kam toto směřuje.
A možná to někam směřuje, možná ne, ale jestli má svět nějaký účel, nějaký smysl, což podle mého názoru je možné, že může mít. Tak si myslím, že filosofie, která toto, si myslím, zkoumá, má své místo.
To že tomu nerozumíme, neznamená, že to nemá význam. Třeba řeknu, že nerozumím hudbě a řeknu si, že to nemá význam - tak to vyřadím ze seznamu? Ale já v tom význam nemusím mít, ale jiný v tom význam vidí a opravdu to význam má, jen já to nevidím a druhý to vidí, a já mám rozhodnout, jaké má mít postavení hudba ve světě?
Myslím si, že filosofie má význam, a má možná velký význam, o kterém ani netušíme. Přirovnal bych to k tomu, že nemůžeme pozorovat antihmotu, něco málo jsem o ní slyšel - nedokázali jsme ji dříve registrovat, takže jsme o její existenci vůbec netušili.
Proto já osobně si myslím, že je moudré dávat věcem šanci a neukvapovat se a nezavrhovat věci, které na světě jsou, jelikož já tomu nemusím rozumět a může to mít obrovský význam, který prostě já nejsem schopen registrovat. Možná se to dá přiřadit i k Sokratovskému výroku: Vím, že nic nevím. Možná.
Kdyby opravdu byl smysl života daný, a nejenom života, ale všeho, co existuje, všechno by mělo nějaký smysl, nějaký účel a my bychom zavrhli vědní disciplínu, která se tím zabývá, nebylo by nemoudré se tím nezabývat. Nebo jinak, nebylo by dobré se tím zabývat? |
Edited by - Sokrates2915 on 05/03/2016 14:15:59 |
|
|
Sokrates2915
Nový uživatel
31 Posts |
Posted - 12/03/2016 : 01:15:58
|
Má filosofie cenu?
Měla někdy cenu? Pokud ano, proč? A pokud měla, proč by neměla i dnes? Změnilo se snad něco?
Co to je vůbec filosofie a k čemu je? Podle mého názoru je o přemýšlení nad věcmi. A když si vezmu to, že lidi nějak přemýšlejí. Vezměme si Sokrata. Ten chodil po Athénách a ptal se lidí na otázky. Znali tito lidé odpovědi na všechny otázky? Stalo se vůbec něco, když se zeptal těch lidí? Mělo to vůbec cenu? Může to vůbec někdy k něčemu být a stojí za to vůbec filosofii dělat? Co to je vůbec filosofie, co si pod tím lidé představují? Co když to řeknu takto. Víme, co se stalo před padesáti milióny let? Napsal tam někdo o něčem něco? Asi ne. Víme, co napsal Platón? Víme, a k čemu nám to je? Máme s tím něco dělat? Prostě to napsal, napsal, co mluvil Sókratés. Ale k čemu to je? Říkalo se, že Athény byly centrum vzdělanosti a z filosofie vznikly všechny vědy. A jakým způsobem to začínalo? Začli přemýšlet o světě ne? Začli přemýšlet z čeho všechno je. A když pomineme filosofii a nebudeme se jí zabývat a budeme se zabývat jenom moderní vědou, tak nepřijdeme o něco? Vždyť je to jenom na nás ne, co budeme dělat. Já si myslím, že je to tak, že lidé mají různá proměnlivá období, jednou Ti to něco říká a pak Ti to nic neříká, dnes Ti filosofie nic neříká a potom si říkáš, jak byli geniální a na co všechno přišli ve své době. Bral bych to jako památku, že už v té době přemýšleli o světě. A prostě si to zachovat. Co vlastně chceme víc? Chceme pořád jít kupředu a vymýšlet nové a nové a jít dále a dále a vyvíjet se a vyvíjet a přesnější a přesnější a znát všechny tajemství.
Pokud se tím prostě lidé chtějí zabývat, tak ať se zabývají, pokud to lidi baví ta filosofie, tak to je v pořádku ne? Filosofie je zajímavá. A velký význam filosofie je možná v tom, že člověk může říct svůj názor na různá témata, můžeme se zamýšlet a o tom možná filosofie je ne? Nebo je o tom, že oni tehdy nějak přemýšleli a my se máme učit to, o čem oni přemýšleli.
Ale můžeme se nad tématy o čem filosofové přemýšlejí přemýšlet taky, a když člověk nad tím začne uvažovat, rozšiřuje si obzory, přemýšlí abstraktně a zobecňuje, dívá se na věci nějak, snaží se pochopit život, o čem je a dělá si o něm obrázek, a filosofie má i možná nějaké cíle, třeba buď moudrý, nebo něco v tomto smyslu, a to se traduje a lidé o tom přemýšlejí a tak filosofie se stává něčím, co lidi může ovlivnit v nějakém směru a když se nad tím člověk zamyslí, k čemu je moudrost a když se nějací jedinci snaží toho dosáhnout, tak se mohou být snažit hodní a čestní a při nějakých událostech se mohou rozhodnout opravdu k moudřejším činům, protože se o to snaží, takže význam mít může.
Může ovlivnit srdce nějakým lidí a stát se symbolem něčeho. Lidi pořád chtějí něco exaktního a pokud to přesně neodpovídá, tak to zavrhují, všichni mají svoje hlavičky, že přesně tak to je a jinak to není, žádná kreativita. Proč, když někdo to tak napsal, někdo to tak řekl, proč by to nemohlo být jinak? Co když všechno co o světě víme, je špatně? A že všechny experimenty, všechny pokusy jsou jenom náhodné, ale přesto všechno je všechno na jiných principech a my jsme vedle jak ta jedle?
Anebo máme tomu věřit a bůh si jenom hraje s tím, že máme věřit tomu, čemu věříme, a přesto to je všechno jinak jako matrix třeba?
Stejně jsou to jenom myšlenky. Myslím si, že mysl dovede být křehká a lehce zmanipulovatelná.
Stejně žijeme a máme určitý standard, určité hodnoty, myslíme si, že to tak je a tak stejné dny, pořád jeden za druhým, stejné hodnoty, ideály, myšlenky a že svět je pořád stejný.
Mě jde o to nabourávat myšlení lidí, aby mysleli prostě jinak, jinak než právě teď myslí, aby přemýšleli prostě jinak.
Co řekl Buddha, když se ho někdo zeptal, kdo je bůh? A Buddha odpověděl: Kdo jsi Ty? Oni Ti buddhisté si myslím prostě chtěli to, aby prostě ten člověk přemýšlel out of box. Jinak než jak přemýšlí.
Prostě furt, kdo je bůh, kdo stvořil svět? Kdo je bůh, kdo stvořil svět. A pořád stejně se ptáme a znovu a znovu, ale pořád stejným způsobem. A teď přijde Buddha a podívá se do očí. Na nic se neptá, protože se pořád jenom někdo na něco ptá. On se schválně neptá a dívá se do očí, protože to je jiné než ptaní a člověk si uvědomí, že se pohybuje pouze jenom ve své hlavě, a že svět není pouze v jeho hlavě, ale když začne vnímat, poslouchat, tak se ocitne mimo tyto otázky a to je vymamení se ze svého bludného kruhu myšlení a člověk pořád myslí, ale jinak, už nemyslí v těch svých otázkách, ale myslí na to, co vidí, a to je rozdíl.
|
|
|
Topic |
|
|
|