Author |
Topic  |
Milan.Miló
Velmi aktivní uživatel
  
671 Posts |
Posted - 02/06/2007 : 17:53:33
|
Ahoj Tak jsem Ti napsal ten e-mail. Jinak musím s tebou plně souhlasit ve všem co jsi řekl.Uvědomuji si to, že lidé jsou různí a nikomu nelze nic násilím vnucovat či naopak brát. Moc jsem přemýšlel o tvých výrocích a fakt to není možné.Je to jen možné v tom případě zdali si každý vybere to sví čemu věří. A já věřím, že každý člověk v něco věří ať je to ateista či i do konce nihilista, protože ač se zdá že i popírá všechny lidské hodnoty tak jako hodnoty Boží tak přesto tam je to 1.procento s pohledu vědy v náš prospěch ale s pohledu víry nelze o tom pochybovat.
|
Edited by - Milan.Miló on 16/07/2007 20:38:25 |
 |
|
harleyka
Aktivní uživatel
 
Czech Republic
292 Posts |
Posted - 02/06/2007 : 23:12:42
|
Milane,
nějak nejsem schopná číst všechny poslední příspěvky, každopádně by mě docela zajímaly Tvé názory... Spíš musím pořád přemýšlet taky nad tím, jakým způsobem to mezi nás podáváš... Nechci se nějak navážet nebo tak, nerada bych Tě nějakým způsobem urazila, protože Tě neznám. Každopádně... Máš chuť předat své poznatky o Bohu, je to tak? Já jsem si během posledních pár let (už mluvím jak pamětník ) uvědomila, že tomu, kdo nechce, pomoct nemůžeš. A poznatky ohledně Boha a celkově duchovních záležitostí, jsou velmi ožehavé téma, které můžeš prezentovat jen někomu, kdo o to má skutečně zájem.
Duchovní záležitosti jsou poznatky na vysoké úrovni (ale nemusí být, viď, Oldow ), které vidíme všichni, ale někteří lidé si je prostě nechtějí přiznat. Jak už jsem kolikrát zmínila (je to hrozné, furt se opakuju, tak mě omluvte...) - spoustu lidí vnímá hudbu, vnímá umělecká díla a neříkejte mi, že vás u toho nehřeje na duši... Někteří lidé jdou ještě dál... Meditace je taky výborný duchovní zážitek, kdy si člověk vytříbí myšlenky a uklidní svého ducha... Už ani nevím, proč to všechno povídám 
Shrnuto: prostě Milane napiš, jak vypadá Tvá víra  PS: Nevadí Ti, že Ti tykám? Už jsem si tady zvykla... O:-) |
 |
|
Milan.Miló
Velmi aktivní uživatel
  
671 Posts |
Posted - 03/06/2007 : 09:47:46
|
Ne nevadí, že mi vůbec tykaš, já jsem rád, když ke mně člověk přistupuje zcela čistě, bez předsudků…A jsem taky rád, když se s někým mohu bavit zcela upřímně . Ale, protože jsem dal slovo, protože jsem se uvnitř sebe zamyslel a dal to slovo svým způsobem Miloslavu abych si vzal určité prázdniny a trochu vysadil, tak napíší jen tolik má víra vypadá tak není to víra, která by člověka k něčemu neb k někomu svazovala, je to víra čistě o duchovních a duševních schopnostech poznávání lidské energie Kosmického zákonu Boha.Tam není dogmat tedy něčeho co člověka svazuje a zavazuje před něčím nebo k něčemu, tak jako k někomu.Má víra je čistě o lidském prožitku, energii a lásce.
|
Edited by - Milan.Miló on 03/06/2007 19:32:06 |
 |
|
Oldow
Grafoman
   
1125 Posts |
Posted - 03/06/2007 : 10:12:21
|
Pratele Tak jak to vidim ja; Mame tu beznou denni realitu, o ni se bavit nemusime, tu kazdy nejak zazivame. Myslim, ze bychom nemeli problem, pokud ted chapu prevazujici nazor, ji povazovat za produkt hmoty, vice ci mene. Pak tu mame svet dusevnich prozitkua ty nas fascinuji a otazka je, jak je napojit. Muzeme ji prisoudit vyssi bytosti, ale na tom je nejhorsi, ze tim se problem uzavira a nic z nej neplyne a navic nam priznani existence vyssi bytosti pomaha resit kopu dalsich problemu. Kdo prizna boha, vubec se s filosofii nemusi namahat, protoze odpovedi uz davno ma. Abych rekl uprimne, sam si nejsem jisty, jak vznikl umelecky zazitek. Vytvarne umeni bych prisoudil nejspis nutne soutezi (spolecnost vzdy bude soutezit a pokud nebude v cem, pak si to vymysli, na pozadani rozvedu), umeni pribehu celkem jednoduse na vyuzivani chapani narativnich struktur (ty existuji kvuli spolecenskemu kontaktu), hudbu nevim, ale mohla vzniknout jako odbocka narativni linie, kde vers slouzi pro lepsi pamatovani a hudebnost ziskat pozdeji, proc, to nevim. Tohle je hodne zhruba, ale i rict proste nevim je lepsi nez priznat boha, jak jsem rekl vyse.
|
 |
|
noemus
Grafoman
   
Czech Republic
1149 Posts |
Posted - 03/06/2007 : 23:37:39
|
Ačkoliv citáty obyčejně nehýřím, tento, který jsem sám vybral je pro tento topic více než vhodný. Řekl bych, že těžko to někdo dokáže říci lépe.
Krishnamurti: Je možné přemýšlet o Bohu? A je možné být přesvědčen o existenci Boha, protože jste v literatuře četl všechny důkazy? Ateista má také své důkazy a pravděpodobně studoval stejně mnoho jako vy a říká, že žádný Bůh není. Vy věříte, že Bůh existuje a on věří, že neexistuje; oba máte víry a oba trávíte svůj čas přemýšlením o Bohu. Než však začnete přemýšlet o něčem, co neznáte, neměl byste prvně objevit, co je to myšlení? Jak můžete přemýšlet o něčem, co neznáte? Mohl jste číst Bhagavadgítu, Bibli a spousty jiných knih, ve kterých vzdělaní učenci dovedně popisují, co je to Bůh, tvrdí toto a popírají tamto; dokud však nebudete znát proces svého vlastního myšlení, pak je možné, že to, co si budete myslet o Bohu, bude malicherné a hloupé, a ono to takové obvykle i je. Mohl jste nashromáždit spousty důkazů o existenci Boha a napsat o tom velmi chytré články; ale zásadní otázka zní: jak víte, že to, co si myslíte, je pravda? Může myšlení vůbec přivodit zážitek toho, co je nepoznatelné? Což vůbec neznamená, že byste měli citově či sentimentálně přijmout nějaké hovadiny o Bohu.
vybral jsem to z tohoto textu o víře (doporučuji přečíst celý), tučný text jsem zvýraznil já sám: http://jitrnizeme.cz/view.php?nazevclanku=krisnamurti-2&cisloclanku=2006120801 |
 |
|
Oldow
Grafoman
   
1125 Posts |
Posted - 04/06/2007 : 00:58:58
|
Noeme No vzdyt to rikam, premyslet o nepoznatelnem je jednoduse nemozne, ale tady nikdy nikdo netvrdil, ze buh je nepoznatelny, jen ze se projebuje zvlastne. A btw, nez zacnete mluvit o premysleni, nebylo by dobre zamyslet se nad vyznamy slov a tim, jak vlastne prinaseji pochopeni? Je vubec mozne slovy sdelit neco, co se zaklada na hluboke zkusenosti? Ten clovek je tak trochu sofista, rekl bych. Vira a vira? Kdyz dva delaji totez... Verit na jeziska je trochu neco jineho nez verit v opravnenost lidskych prav.
|
Edited by - Oldow on 04/06/2007 01:01:34 |
 |
|
noemus
Grafoman
   
Czech Republic
1149 Posts |
Posted - 04/06/2007 : 09:29:08
|
quote: Originally posted by Oldow No vzdyt to rikam, premyslet o nepoznatelnem je jednoduse nemozne, ale tady nikdy nikdo netvrdil, ze buh je nepoznatelny, jen ze se projebuje zvlastne. A btw, nez zacnete mluvit o premysleni, nebylo by dobre zamyslet se nad vyznamy slov a tim, jak vlastne prinaseji pochopeni? Je vubec mozne slovy sdelit neco, co se zaklada na hluboke zkusenosti? Ten clovek je tak trochu sofista, rekl bych. Vira a vira? Kdyz dva delaji totez... Verit na jeziska je trochu neco jineho nez verit v opravnenost lidskych prav.
Krišnamurti rozhodně sofista není. Už proto, že své posluchače o ničem nepřesvědčuje. Naopak snaží se je donutit aby začali myslet sami. Neustále opakuje, že to co jim říká je úplně na nic pokud na to nepřijdou sami.
Ani Krišnamurti netvrdí, že Bůh je nepoznatelný. On jen říká, že nemůžeme přemýšlet o něčem co neznáme. A má pravdu, pokud jsem nikdy s bohem nemluvil, nikdy ho neviděl, tak o něm těžko mohu přemýšlet. Ale mohu si ho vymýšlet.
Pokud mi někdo tvrdí, že věří v boha, pak je to v mých očích stejné jako když řekne, že věří v X. Já nevím o čem mluví. A mám pochybnost, zda to ví on sám, zda si něco nenalhává
Až mi někdo jasně popíše co pod tím slovem míní, tak si o tom můžeme popovídat. Ale všechny zde uvedené popisy mluví o spoustě věcí. Ale žádný jasně neříká co bohem myšleno.
Mě nestačí říci, že bůh je čistá energie. Protože pak je nasnadě otázka co je tou čistou energií myšleno, protože fyzikální energie to jistě nebude. Chce-li tedy někdo hájit boha přede mnou, měl by mi v první řadě vysvětlit o čem mluví. Já to totiž stále nevím! A měl by mi to vysvětlit, tak abych to pochopil já, nestačí to jen říci a pak nereagovat na mé dotazy. Teprve až jasně řeknu, že to chápu, lze mluvit o nějakém vysvětlení. |
 |
|
Oldow
Grafoman
   
1125 Posts |
Posted - 04/06/2007 : 11:20:29
|
Noeme Tak s tim bohem s tebou souhlasim, ono by nebylo nutne ani ho definovat, casto je za virou pohled - podivej se na krasu lidske duse (nebo neceho takoveho) a rekni mi, ze to mohlo vzniknout prostou nahodou. Proc je v teto situaci nesmyslne prijimat myslenku boha asi vyjadris lepe nez ja. Ano, mohlo to vzniknou prostou nahodou, zjednodusene receno.
|
 |
|
noemus
Grafoman
   
Czech Republic
1149 Posts |
Posted - 04/06/2007 : 15:38:59
|
Já předně nevím co je to duše. Vím co je mozek a vím co je vědomí, vím co jsem já. Vědomí je to co si uvědomuji, to co vidím, cítím, má bolest, má radost, údiv, pochopení, atd. Mozek, je to co mám v hlavě a co mohou teoreticky (a pokud mou hlavu rozřežou i prakticky) vidět i ostatní Já jsem pak tvořen mým vědomím a v zásadě do sebe zahrnuji i své tělo (ale ve skutečnosti je součástí mého vědomí i mé tělo, protože své tělo znám jen skrze své vědomí (skrze vnímání))
Ale duše, to zase nevím o čem mluvíte. Víte to vy? Dokážete mi to vysvětlit?
Pojem duše původně pocházel od slova dýchat (Pneuma) a doslova to znamenalo dech, od toho pramení i rčení "vypustil duši", je tím míněn poslední dech. Samotný fakt, že po smrti již nedýcháme, pak ke ztotožnění života s dechem, a tím mohl být zaveden termín duše, jakožto toho co zmizí z těla když zemřeme. Duše tedy byla jakýmsi vyjádřením rozdílu mezi živým a mrtvým tělem.
Takto vymezená duše je však více méně fyziologicky definovaná. A dá se objektivně pozorovat rozdíl těla bez duše a těla s duší (dechem).
To ale asi nebude to co míníte duší vy? Asi mi nebude stačit vysvětlení, že duše je něco nehmotného co je tvoří naše já. Zatím totiž nevidím důvod k použití pojmu duše, když už máme pojem vědomí, které je také nehmotné (alespoň já ho zvážit nedokážu, sáhnout na něj také neumím). |
 |
|
Oldow
Grafoman
   
1125 Posts |
Posted - 04/06/2007 : 16:33:09
|
Noeme Pokud zjednodusis veskerou informacni vybavu struktury zvane clovek na vedomi, muzes si myslet, ze je to vlastne velmi jednoduche, ale opak je pravdou. Ja jsem presvedcen o tom, ze se clovek vyvinul, stejne fyzicka stranka jako psychicka. Pokud se ale divame na jednotlive aspekty toho jevu byt clovekem, musime proste uznat, ze mnohemu neporozumime. Co me nejvic fascinuje, je komplexni schopnost clovekainterpretovat skutecnosti prichazejici z vnejsiho sveta do lidskych meritek. Musime si uvedomit, ze veci jako takove nenesou zadny citovy vjem, ze ten je soucasti nasi schopnosti interpretovat. Malba je jen kus platna a barvy. Veskera krasa se odehrava v nasi mysli a co je nejuzasnejsi, je sdilena obecne lidmi, na ruznych urovnich (vkus). Nechtel jsem zacinat od vizualniho chapani, protoze je to trochu neco jineho. Daleko zajimevejsi jsou interpretace ohledne chovani. Kazdy fakt ktery zaznamename, nejak interpretujeme a zachovame se podle nasi osobnosti vzhledem k nasemu prospechu. To souvisi ednak s vecnymi dopady a pak s dopady ktere bude mit interpretace naseho chovani od okoli. Jde o to ze jednak - existuje samostatna "databaze" pohledu na nase chovani, ktere si interpretujeme vzdy v nas prospech, a nase ciny ovlivnuji pres toto vnimani nasi osobnost, ktera se prizpusobuje nasemu vnimani, stejne jako nase ciny vychazi z naseho vnimani nasi osobnosti. V podstate podle toho kym jsme jedname a pozname kym jsme podle naseho jednani, deje se to simultanne. Soubor pohledu, ktere uplnatnujeme pri nasi interpretaci jinych lidi je, rekl bych trochu jiny. No a ted si uvedom, ze tohle je neco jako protokol, na zaklade ktereho lidske bytosti komunikuji svymi postoji ve spolecenskych tancich. Nas postoj vyjadruje nejake vice ci mene uvedomnene cile, ale abychom mohli chapat, na te vnejsi urovni musime mit celou zasobu moznych pohledu. Ja jsem presvedcen, ze tyto existuji potencialne v lidskem podvedomi, ale musi byt vyvolany urcitou zkusenosti, musime je nejdriv pochopit. Nejsem si jisty, nakolik je to presne, protoze je to velmi slozita zalezitost, ale urcite bychom o tomto "protokolu" meli mluvit ve spojeni dusi, stejne jako o mnohych dalsich vecech. Pokud budeme uprimni, mame nekolik variant, jak tuto skutecnost interpretovat. Bud nesneseme nevedomost a prirkneme tu desivou slozitost lidske bytosti bohu, nebo budeme delat jako ze nic, nebo prizname, ze nemuzeme vse chapat, a smirime se s tim. Kazdopadne tvari v tvar podobnym zalezitostem verici pomerne chapu, i kdyz sam vim, ze vse ma sve priciny a co ma pricinu se da logicky vysvetlit.
|
 |
|
noemus
Grafoman
   
Czech Republic
1149 Posts |
Posted - 04/06/2007 : 17:15:37
|
Ano krása se "odehrává" v naší mysli (v našem vědomí), to jen jinými slovy říkáš totéž co já Ale co je "duše" stále nechápu
Resp. evidentně nemám stejnou představu toho co je to duše jako věřící lidé. Pro mne jsou slova duše, mysl a vědomí synonyma lišící se jen jemným důrazem na nějaký jejich aspekt (mysl - vědomé myšlení, vědomí - vnímání, uvědomění, duše - fakt, že existuji (že mé vědomí existuje))
Ten zásadní problém spočívá v nemožnosti dialogu o věcech, které jsou mimo mojí zkušenost. Když mluvím o svém vědomí, tak mluvím o něčem co znám. Když mluvím o přírodě, tak mluvím o něčem o čem máme všichni nějaké společné zkušenosti. Ale o čem mluvíte mluvíte-li o bohu. A o čem mluvíte, když mluvíte o duši nebo dokonce o duchu??? |
 |
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
    
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 04/06/2007 : 19:21:52
|
Richarde.
Vědomí mají i zvířata a třeba i ta žížala, která se vrtá v zemi. Duši má jen člověk.Nerad ale musím se opakovat. Duše je rozšířené vědomí které je důsledkem funkce slova v procesu myšlení. Tím že slovo propojilo informace do navzájem propojené sítě v níž je možno aktivaovat slovem smyslové informace a naopak vzniklo myšlení, které může probíhat i bez aktivace smyslovým věmem. Právě toto myšlení odlišuje člověka od ostatních živých tvorů a je nazýváno lidskou duší.Můžeš tvrdit, že slovo duše je jinak definováno,ale to je tím, že při definování lidské poznání neobsahovalo informace o kterých zde hovořím, čili nebyla známa funkce slova v procesu myšlení. Jinou definici lidské duše neznám a vy ostatní dozajista také ne. Tato definice lidské duše však neodpovídá pravdám lidí věřících a ani těm, kteří věří v posmrtný život, protože je přímo vázána na život mozku a bez jeho funkce zaniká. Smrtí mozku tedy nastává smrt lidské duše. Co myslí věřící duchem však ani já nevím. Je duch totéž jako duše, nebo něco jiného, co nikdy nikým nebylo definováno? To skutečně nevím a asi se to od nikoho nezvím i kdyby s námi diskutoval třeba Svatý otec s Vatikánu, protože to nejspíš neví také.
MB |
 |
|
noemus
Grafoman
   
Czech Republic
1149 Posts |
Posted - 04/06/2007 : 20:54:54
|
quote: Originally posted by Miloslav Bažant Vědomí mají i zvířata a třeba i ta žížala, která se vrtá v zemi.
Já na rozdíl od tebe nevím zda žížaly mají vědomí. A spíše bych se na daný problém díval tak, že vědomí je možné mít v různé intenzitě, či různě široké, to už je jedno jak to nazveme. A žívé organismy se pak mohou touto intezitou, či hloubkou vědomí lišit. My však máme jen jediné vědomí, které dokážeme zkoumat a to je naše vlastní. A tím myslím, že Ty Slávku, znáš jen Slávkovo vědomí.
quote:
Duši má jen člověk.Nerad ale musím se opakovat. Duše je rozšířené vědomí které je důsledkem funkce slova v procesu myšlení. Tím že slovo propojilo informace do navzájem propojené sítě v níž je možno aktivovat slovem smyslové informace a naopak vzniklo myšlení, které může probíhat i bez aktivace smyslovým věmem.
Nevím o žádné čínnosti, fyzické či rozumové, kterou by kromě lidí neprováděli v určité míře také primáti a možná i delfíni. Rozdíle je jen v hloubce, či komplexnosti.
Slovo se vyslovuje, dá se napsat na papír, ale rozhodně nic nepropojuje a nemá samo o sobě vůbec žádnou funkci. Slovo je součást jazyka a jazyk je zase jen nástroj komunikace.
Používání jazyka má dozajista vliv na utváření mozku, a to do té míry, že máme v mozku i několik tzv. řečových center. Primáti je tam ovšem mají také a kytovci rovněž. Už to samo o sobě svědčí o tom, že řeč není zas tak vyjímečná a pro človějka specifická věc. A pravděpodobně je umění člověka řeč používat, jen (dosavadním) koncem velmi dlouhé cesty kterou evoluce prošla.
To co tu popisuješ však není duší, je prostě velmi zjednodušený popis procesů, které se odehrávají v mozku. Jestli mne chceš vyprovokovat k přednáškám z neurověd, tak tohle je ten správný způsob.
quote:
Právě toto myšlení odlišuje člověka od ostatních živých tvorů a je nazýváno lidskou duší.Můžeš tvrdit, že slovo duše je jinak definováno,ale to je tím, že při definování lidské poznání neobsahovalo informace o kterých zde hovořím, čili nebyla známa funkce slova v procesu myšlení.
Slovo "duše" předně není definováno! Kdyby bylo, tak se na to nemusím takhle zdlouhavě vyptávat. To co sděluješ o procesech v mozku bych se být tebou neodvažoval nazývat informacemi. Je to dejme tomu tvůj, více méně propracovaný, názor.
quote:
Jinou definici lidské duše neznám a vy ostatní dozajista také ne. Tato definice lidské duše však neodpovídá pravdám lidí věřících a ani těm, kteří věří v posmrtný život, protože je přímo vázána na život mozku a bez jeho funkce zaniká. Smrtí mozku tedy nastává smrt lidské duše. Co myslí věřící duchem však ani já nevím. Je duch totéž jako duše, nebo něco jiného, co nikdy nikým nebylo definováno? To skutečně nevím a asi se to od nikoho nezvím i kdyby s námi diskutoval třeba Svatý otec s Vatikánu, protože to nejspíš neví také.
Právě kvůli věřícím mne zajímá co oni považují za duši. Pokud vím tak mimo náboženskou problematiku se pojem duše vůbec nepoužívá. A to je také důvod proč se na to ptám. A proto mne také zarazilo tvé, jakoby vědecké, vysvětlení toho co to je duše. Přitom žádná vědecká teorie duše neexistuje. Proč asi?
Znovu se ukázalo, že mluvíme jiným jazykem. Ty řekneš duše, ale já si to musím přeložit jako mysl. ty řekneš pravda a já si to musím přeložit jako názor, ty řekneš funkce slova a já už vůbec nevím jak si to mám přeložit. Zdá se mi, že používáš slova trochu jinak než je obvyklé. A to jinak než v běžném chápání i jinak než ve vědě. Je tu prostě jakýsi Slávkův jazyk, kterému je dost těžké porozumnět, protože některá slova, která ostatní už nějak chápou, ty používáš jinak.
(Omlouvám se, že jsem na tebe zase tak vyjel Slávku a doufám, že to nebudeš brát jako osobní útok, kterým má reakce rozhodně není) |
 |
|
Oldow
Grafoman
   
1125 Posts |
Posted - 04/06/2007 : 22:36:41
|
Noeme No tak ja nepredpokladam existenci niceho nadprirozeneho, protoze sama ta myslenka je naprosto mimo, cerpa z pocitu tajemna a zahaluje vse, co jsme nepoznali dokonale. Buh je vzdy v energii, ktera je neuchopitelna, duse je "neco", pokud to budes chtit definovat, vezmes tomu tu podstatu, kterou to ma. Tohle neni polemika, to je snad jasne, omlouvam se, ze jsem pouzil slovo duse namisto treba mysl. Jinak ja nevim, jestli se Slavkem souhlasit, nebo ne, protoze je to jedna z oblasti, kde se necitim vubec jisty. Rekl bych, ze mysleni se odehrava na urovni urcitych komplexu, ktere casto oznacujeme slovy, ale v mysleni uz zvuk neni potreba. Slavek ma tedy pravdu mimo to, ze tech komplexu je daleko vic a jsou dokonalejsi nez slova, ale v podstate jsme to uz jednou zavreli jako "odlozeno pro nedostatek informaci" a dodneska je jeste nemam.
|
 |
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
    
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 05/06/2007 : 07:32:26
|
Richarde.
Začínám přemýšlet o odchodu a to vážně. Tvoje slova tomu nejsou na vině. Ukázala mně však, že asi skutečně mluvíme každý jiným jazykem a dokonce žijeme v jiném světě. Pro mne slovo duše není spojeno s vírou i když vím, že je tam užíváno. Řekneš li ty, že překládáš slovo duše jako mysl, tak já vím, že je takový překlad nepřesný a neobsahuje vše co slovo duše. Jenže při takovém překladu samozřejmě nemůžeš pochopit o čem hovořím, protože tvůj překlad je neůůplný a tím o něčem jiném. A tak přemýšlím ve snaze opravit tvojí chbu o definici slova duše aby sisi to opět překládal a došel opět někam jinam. A to mne už unavuje a postrádá pro mne významu. A tak pro zmněnu skus ty definovat to své slovo mysl. Ale tak nějak lidsky a nepřekombinovaně. Tím šmodrcháním slov se dá docela dobře skrýt nevědomost a ukázat druhým dokonalost, ale význam to postrádá. Obviňuješ mně s toho, že se snažím vysvětlit cosi s rádoby vědecké pozice. Samozřejmě nejsem vědec,ale mám svoje poznání, které tímto prezentuji. Jak to mám říci jinak? Jedná li se o důsledek funkce slova v procesu myšlení,apk to tak řeknu. Skus totéž říci jinak aby byl výsledek stejný. Připomínáš mně s odpuštěním jako kriminalista, který je přesvědčen o špatnosti a vině vyšetřovaného a tak každé jeho slovo překroutí tak, že dokazuje jeho vinu. Nediv se, že je ten vyšetřovaný po určité době znechucen a unaven.
MB |
 |
|
Topic  |
|
|
|