www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Filosofie
 Libovolné téma
 Svobodna vule, velmi hruby omyl...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

DavidPraha
Aktivní uživatel

279 Posts

Posted - 28/10/2007 :  17:35:16  Show Profile  Send DavidPraha an ICQ Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Gato.

To nemohu popřít a ani nechci. Většina překladů je však horší. S Jogíny jsem se zatím nesetkal, vyjma tebe a ani s tebou jsem tuto tématiku neprobíral. Bylo by však myslím dobré zamyslet se nad tím v jaké době toto vznikalo a jaké bylo lidské poznání. Je možné, že by tyto texty vypadaly docela jinak, kdyby vznikaly v době dnešní a při soudobém poznání. Jistě. Najde se tam mnoho moudrého, to nepopírám,ale skutečný problém je porozumět skutečnému obsahu. Mnohá podobenství mají tu vlastnost, že jejich vnější podoba ukazuje cosi reálného, ale vnitřní obsah mluví o čemsu zcela jiném. Potom je možné přijmout povrch a dále nehledat i když to podstatné je uvnitř. Je to jako rébus a vždy je třeba určitého poznání aby člověk ten obsah dokázal otevřít. A tak se mnohdy stává, že člověk cosi pochopí díky běžnému hledání, či výzkumu a náhle najde obdobu v nějakém podobenství Bible a když je to podobenství otevřené, pozná totéž v obsahu podobenství Budhy. Právě proto Budha stvořil podobenství o stromu desetitisíc znaků aby ukázal cestu k jiným pravdám které mohou otevřít cestu k otevření podobenství jeho.To však je možné pouze tehdy, je li člověk čistý a čistý je ten, kdo přijímá všechny pravdy rovnocenně, žádnou nepovyšuje a žádnou neponižuje. Jakmile jednu pravdu povýší nad ostatní jako list toho stromu, ztrácí cestu k moudru ostatních pravd. Čistým však člověk nezůstane navždy.Vždy dojde k povýšení jedné pravdy a právě díky tomu poznání ke kterému jako čistý došel. U mne je tou povýšenou pravdou materialismus protože jsem poznal že v tomto je logika nejsvázanější a venkoncem ani spisy věřících tomu skutečným obsahem neodporují. Jde skutečně jen o to jak daleko člověk v době čistoty v poznání dojde. Jak je schopný daleko dojít, než opět jednu pravdu povýší nad ostatní .

MB


Buddhissmus lze shrnout dpo nekolika vet...

Utrpeni existuje tehda, existuje li vnimani...
Vn imani existuje tehda, existuje li lpeni...
Kdo na nicem nelpi, rozpoustise jeho sebevedomi a nastava totaln i svoboda...
Nebyti je idealni stav
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 29/10/2007 :  06:57:09  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Davide.
Nejdve k tomu psan a ten. Ano je zde chyba v kdovn,ale sta, kdy si najede na zobrazit, najde si kodovn klikne na kdovn unicode (UTF 8) a klikne na to ped tenm, ale tak ped psanm. Potom bude ve v podku. Snad to wbmaster d brzy do podku.

Co se tk toho Buddhismu. J o tom co jsi napsal vm. Nen to tedy pro mne nic novho. Ono to tak njak vychz ze samho potku, kdy prictko vylo mezi lidi a nhle bylo pekvapen kolik je mezi lidmi utrpen. A tak se princtko zmnnilo v Budhu kter hledal cesty k odstrann toho utrpen.o o to, zmapoval utrpen celkem dobe,ale dovedl ve tak troku ad absurdum a jeho nslednci tak. Je vak nutno brt zetel na to kdy a v jak dob toto vznikalo, jak byly podmnky pro ivot a jak bylo soudob poznn. Ten kdo to pijme jako celek, dojde zkonit do tch absurdit. Uvat jogu jako prostedek k pstovn soustedn a odolnosti proti bolestem, to ano,ale chtt doshnout nirvny smrt, to u je absurdita a nesmysl. Je nutn o tch textech pemlet a vybrat.

MB
Go to Top of Page

navi
Ultragrafoman

2839 Posts

Posted - 02/11/2007 :  07:45:50  Show Profile  Reply with Quote
Slobodná vôľa je vždy v spojení s okolnosťami. Nikdy nemôže byť bez nich. Ak si niekto predstavuje slobodnú vôľu bez nich, tak to je len jeho fantázia, ale nie realita. Z princípu reality slobodnú vôľu máme, ale vždy je podmienená okolnosťami, v ktorých sa rozhodujeme.
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 02/11/2007 :  07:55:25  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Navi.

Souhlas. Jen bych vyměnil slovo podmíněná, za omezená a ani to ještě nebude přesné. Mám svobodnou vůli v prostředí, které tuto omezuje,ale já mohu někdy toto omezení překročit. Ne vždy. Jsem na ostrově, teoreticky by měla být moje vůle naprosto svobodná,ale rozhodnu li se jít s přáteli do kina, pak narážím na nereálné. Jsem li materialista pak nemohu jen tak přejít k idealismu, protože je mou pravdou moje svobodná vůle omezena.Mohu tuto hranici překročit? Někdy ano, někdy ne.

MB
Go to Top of Page

DavidPraha
Aktivní uživatel

279 Posts

Posted - 03/11/2007 :  23:49:37  Show Profile  Send DavidPraha an ICQ Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Navi.

Souhlas. Jen bych vyměnil slovo podmíněná, za omezená a ani to ještě nebude přesné. Mám svobodnou vůli v prostředí, které tuto omezuje,ale já mohu někdy toto omezení překročit. Ne vždy. Jsem na ostrově, teoreticky by měla být moje vůle naprosto svobodná,ale rozhodnu li se jít s přáteli do kina, pak narážím na nereálné. Jsem li materialista pak nemohu jen tak přejít k idealismu, protože je mou pravdou moje svobodná vůle omezena.Mohu tuto hranici překročit? Někdy ano, někdy ne.

MB



To je zdanlive omezeni... A prekroceni zdanliveho omezeni je stale soucasti toho osudu,m tys ho nemohl neprekrocit, nebot obsah tver mysli a nalad byl takovy, ze jsi zdanlive omezeni prekrocil....
Go to Top of Page

DavidPraha
Aktivní uživatel

279 Posts

Posted - 03/11/2007 :  23:52:26  Show Profile  Send DavidPraha an ICQ Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Davide.
Nejdve k tomu psan a ten. Ano je zde chyba v kdovn,ale sta, kdy si najede na zobrazit, najde si kodovn klikne na kdovn unicode (UTF 8) a klikne na to ped tenm, ale tak ped psanm. Potom bude ve v podku. Snad to wbmaster d brzy do podku.

Co se tk toho Buddhismu. J o tom co jsi napsal vm. Nen to tedy pro mne nic novho. Ono to tak njak vychz ze samho potku, kdy prictko vylo mezi lidi a nhle bylo pekvapen kolik je mezi lidmi utrpen. A tak se princtko zmnnilo v Budhu kter hledal cesty k odstrann toho utrpen.o o to, zmapoval utrpen celkem dobe,ale dovedl ve tak troku ad absurdum a jeho nslednci tak. Je vak nutno brt zetel na to kdy a v jak dob toto vznikalo, jak byly podmnky pro ivot a jak bylo soudob poznn. Ten kdo to pijme jako celek, dojde zkonit do tch absurdit. Uvat jogu jako prostedek k pstovn soustedn a odolnosti proti bolestem, to ano,ale chtt doshnout nirvny smrt, to u je absurdita a nesmysl. Je nutn o tch textech pemlet a vybrat.

MB



JI akakkoli existence je zbytecna a marna....
A proto je potreba se ji zbavit, a toho se dosahuje prave nirvanou...
Zde, lide, ovlivneni krestanskou kulturou se mylne dokmnivaji, ze existence je nejake stesti....
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 04/11/2007 :  07:39:14  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Davide.
Zde je každé slovo marné. Čekej si na Nirvánu. Já jsem a vnímám tento svět s tím, co je v něm dobré i zlé. Žiji, jako bych měl žít věčnš a užívám si života jako bych měl zítra natáhnout bačkory. Co bude potom, mne nezajímá. Nikdo nepřinesl důvěryhodné svědectví, že ráj či nirvána existují, nikdo se nevrátil aby podal svědectví, že po smrti cosi je, pouze si toto lidé vymýšlí aby ztratili strach ze smrti. A tak si mohu vymyslet třeba Munidu a tvrdit, že je mnohem krásnější než Nirvána a mé tvrzení bude rovné tomu, které mluví i Nirváně. Považuješ li tento život a tuto existenci za špatnou,pak ji také tak vnímáš a kazíš si tím život. Ten máš jen jeden a potom třeba nebude vůbec nic. A tak mně nezbývá nic jiného, než pokrčit rameny a tiše tě litovat. Neumíš li si vážit života zde,pak bys nedokázal žít ani v té Nirváně. Budhismus je o něčem docela jiném.

MB
Go to Top of Page

Gato
Velmi aktivní uživatel

631 Posts

Posted - 04/11/2007 :  10:40:28  Show Profile  Reply with Quote
Slávo,
vidím, že chápeme budhismus různě. Každý po svém. Proč si myslíš, že tvé chápání je lepší než Davidovo, když říkáš, že budhismus je o něčem jiném? Budhismus je jak o tom tvém tak i o tom davidově chápáni. Logika buď anebo zde neplatí, ale platí logika jak tak i nebo nejen ale i. Nezkazíš nic větší tolerancí.
Go to Top of Page

navi
Ultragrafoman

2839 Posts

Posted - 04/11/2007 :  10:54:15  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Navi.

Souhlas. Jen bych vyměnil slovo podmíněná, za omezená a ani to ještě nebude přesné. Mám svobodnou vůli v prostředí, které tuto omezuje,ale já mohu někdy toto omezení překročit. Ne vždy. Jsem na ostrově, teoreticky by měla být moje vůle naprosto svobodná,ale rozhodnu li se jít s přáteli do kina, pak narážím na nereálné. Jsem li materialista pak nemohu jen tak přejít k idealismu, protože je mou pravdou moje svobodná vůle omezena.Mohu tuto hranici překročit? Někdy ano, někdy ne.

MB

Do slova podmienenosť sa dá zaradiť aj slovo obmedzenosť. Aj obmedzenosť je podmienenosť. A čo sa týka toho kina. Je fakt, že tam nemôžem ísť v hmotnej perspektíve. Ale môžem tam ísť vo svojej vlastnej fantázii, ak mám potrebu.
Go to Top of Page

navi
Ultragrafoman

2839 Posts

Posted - 04/11/2007 :  11:03:45  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by DavidPraha

quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Davide.
Nejdve k tomu psan a ten. Ano je zde chyba v kdovn,ale sta, kdy si najede na zobrazit, najde si kodovn klikne na kdovn unicode (UTF 8) a klikne na to ped tenm, ale tak ped psanm. Potom bude ve v podku. Snad to wbmaster d brzy do podku.

Co se tk toho Buddhismu. J o tom co jsi napsal vm. Nen to tedy pro mne nic novho. Ono to tak njak vychz ze samho potku, kdy prictko vylo mezi lidi a nhle bylo pekvapen kolik je mezi lidmi utrpen. A tak se princtko zmnnilo v Budhu kter hledal cesty k odstrann toho utrpen.o o to, zmapoval utrpen celkem dobe,ale dovedl ve tak troku ad absurdum a jeho nslednci tak. Je vak nutno brt zetel na to kdy a v jak dob toto vznikalo, jak byly podmnky pro ivot a jak bylo soudob poznn. Ten kdo to pijme jako celek, dojde zkonit do tch absurdit. Uvat jogu jako prostedek k pstovn soustedn a odolnosti proti bolestem, to ano,ale chtt doshnout nirvny smrt, to u je absurdita a nesmysl. Je nutn o tch textech pemlet a vybrat.

MB



JI akakkoli existence je zbytecna a marna....
A proto je potreba se ji zbavit, a toho se dosahuje prave nirvanou...
Zde, lide, ovlivneni krestanskou kulturou se mylne dokmnivaji, ze existence je nejake stesti....

Nirvána je vlastne zbavenie sa svojho ega. Človek v nirváne sa nezbavuje svojho vedomia, ale ega. Hovorí sa, že rozplynie sa v Bohu. On sa v Bohu nerozplynie, lebo mu ostane vedomie. Ale jeho ego sa rozplynie. Človek sa stane súčasťou Božej vôľe. Viď Marian Repka. Samozrejme, že každý môže mať na to iný názor.
Go to Top of Page

DavidPraha
Aktivní uživatel

279 Posts

Posted - 05/11/2007 :  09:02:13  Show Profile  Send DavidPraha an ICQ Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by navi

quote:
Originally posted by DavidPraha

quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Davide.
Nejdve k tomu psan a ten. Ano je zde chyba v kdovn,ale sta, kdy si najede na zobrazit, najde si kodovn klikne na kdovn unicode (UTF 8) a klikne na to ped tenm, ale tak ped psanm. Potom bude ve v podku. Snad to wbmaster d brzy do podku.

Co se tk toho Buddhismu. J o tom co jsi napsal vm. Nen to tedy pro mne nic novho. Ono to tak njak vychz ze samho potku, kdy prictko vylo mezi lidi a nhle bylo pekvapen kolik je mezi lidmi utrpen. A tak se princtko zmnnilo v Budhu kter hledal cesty k odstrann toho utrpen.o o to, zmapoval utrpen celkem dobe,ale dovedl ve tak troku ad absurdum a jeho nslednci tak. Je vak nutno brt zetel na to kdy a v jak dob toto vznikalo, jak byly podmnky pro ivot a jak bylo soudob poznn. Ten kdo to pijme jako celek, dojde zkonit do tch absurdit. Uvat jogu jako prostedek k pstovn soustedn a odolnosti proti bolestem, to ano,ale chtt doshnout nirvny smrt, to u je absurdita a nesmysl. Je nutn o tch textech pemlet a vybrat.

MB



JI akakkoli existence je zbytecna a marna....
A proto je potreba se ji zbavit, a toho se dosahuje prave nirvanou...
Zde, lide, ovlivneni krestanskou kulturou se mylne dokmnivaji, ze existence je nejake stesti....

Nirvána je vlastne zbavenie sa svojho ega. Človek v nirváne sa nezbavuje svojho vedomia, ale ega. Hovorí sa, že rozplynie sa v Bohu. On sa v Bohu nerozplynie, lebo mu ostane vedomie. Ale jeho ego sa rozplynie. Človek sa stane súčasťou Božej vôľe. Viď Marian Repka. Samozrejme, že každý môže mať na to iný názor.



ego, centrum existuje do te doby, diokud se nerozplyne....
Jinak stale existuje vyhraneni... Jedine osobni se muze projevit...
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 05/11/2007 :  15:11:43  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Vážení buddhisti.

Pokud vidíte své štěstí v nebytí,tak prosím, je to vaše věc.Já je vidím v bytí. V nebytí nevidím nic dobrého ani zlého.Povyšování nebytí kvůli tomu, že zde chybí bolest však považuji s prominutím za naprostou pitomost. I když mně často bolí celý Bažant, stále dokáži cítit i radost a štěstí. Až nebudu, pak ani to nebude. A tak raději snáším tu bolest a jsem, než abych necítil nic a nebyl. Je li buddhismus takový, jak jej popisujete, pak jsem rád, že nejsem buddhistou.


MB
Go to Top of Page

DavidPraha
Aktivní uživatel

279 Posts

Posted - 05/11/2007 :  20:14:59  Show Profile  Send DavidPraha an ICQ Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Vážení buddhisti.

Pokud vidíte své štěstí v nebytí,tak prosím, je to vaše věc.Já je vidím v bytí. V nebytí nevidím nic dobrého ani zlého.Povyšování nebytí kvůli tomu, že zde chybí bolest však považuji s prominutím za naprostou pitomost. I když mně často bolí celý Bažant, stále dokáži cítit i radost a štěstí. Až nebudu, pak ani to nebude. A tak raději snáším tu bolest a jsem, než abych necítil nic a nebyl. Je li buddhismus takový, jak jej popisujete, pak jsem rád, že nejsem buddhistou.


MB



A jako pes skemras o chvilku zivota, ktery je prodchnut bolesti...
Stesti, ze ty bolesti nejsou vetsi... Preji Ti, aby zmizely uplne , jenze, jen zraly clovek pochopi, ze neni o co stat, o jakekoli vnimani...
I sebeprijmenejsi je podrobneno zmene....
Pocitujes li stesti, z vnejsiho sveta, pak to stesti je pomijive, je zavisle na jinych a toi napriklasd mohou zemrit...Proto je treba upinat se do sveho nitra...
Tem, co lpi na pomijivych vecech, tem umroit blizkych a pratel pusobi velke utrpeni...
Tomu, kdo vnitrne nelpi ani na zivote, ani na vjmech(lidi a pratel), tom u lze rikat svobodny clovek
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 06/11/2007 :  13:31:11  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Davide.
Nesouhlas. neškemrám o chvilku života,ale dokud žiji,pak chci žít. Odchod blízký a přátel je ztrátou toho, co je mně blízké a vůbec zde nejde o to, zda se dostanou někam do nirvány, nebo třeba jinam. Nemohu jejich přítomnost vnímat, nemohu jim udělat radost a mít s toho svou radost protože jsem je měl rád. Dává li tě víra necitelnost k tomuto, není to dobrá víra.Láska není lpění na věcech.Přesto se dá říci, že lpím na věcech.To musím přiznat. Kdybych přišel o klávesy, na které hraji, přišel bych o radost, kterou mně hraní dává.Kdybych nevratně přišel o stojan,barvy a paletu, pak bych přišel o radost, kterou mně dává malování. Kdybych však přišel o vše co mně dává radost, byla by zde rodina.Kdybych nedej bůh přišel i o rodinu, byli by zde ostatní lidé takže k nějaké radosti by vždy cesta byla. Kdybych přišel o život, pak by mně tato ztráta všeho vůbec nevadila,protože bych nemyslel a nevěděl o ničem. Ze smrti tedy strach nemám i když předpokládám, že je tento život tím jediným.

MB
Go to Top of Page

DavidPraha
Aktivní uživatel

279 Posts

Posted - 07/11/2007 :  01:47:09  Show Profile  Send DavidPraha an ICQ Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Davide.
Nesouhlas. neškemrám o chvilku života,ale dokud žiji,pak chci žít. Odchod blízký a přátel je ztrátou toho, co je mně blízké a vůbec zde nejde o to, zda se dostanou někam do nirvány, nebo třeba jinam. Nemohu jejich přítomnost vnímat, nemohu jim udělat radost a mít s toho svou radost protože jsem je měl rád. Dává li tě víra necitelnost k tomuto, není to dobrá víra.Láska není lpění na věcech.Přesto se dá říci, že lpím na věcech.To musím přiznat. Kdybych přišel o klávesy, na které hraji, přišel bych o radost, kterou mně hraní dává.Kdybych nevratně přišel o stojan,barvy a paletu, pak bych přišel o radost, kterou mně dává malování. Kdybych však přišel o vše co mně dává radost, byla by zde rodina.Kdybych nedej bůh přišel i o rodinu, byli by zde ostatní lidé takže k nějaké radosti by vždy cesta byla. Kdybych přišel o život, pak by mně tato ztráta všeho vůbec nevadila,protože bych nemyslel a nevěděl o ničem. Ze smrti tedy strach nemám i když předpokládám, že je tento život tím jediným.

MB



Tim , ze litujes zemrelych, tem k tomu nepomuzes....
Laka nejsou city, to je vedomi sounalesitisti se vsim zivym (laska)
To znamena, kazde bytosti, pokud to jde, se snazim pomoci, a nerozlisuje tak uboze, vastni a cizi...

Napriklad lide si porizuji portomstvo z duvodu pudu sebezachovy...
Prpotoz jsem nidky zadne deti nemel a mit nehodlam....
Nebot na zivote nelpim...

Ano, proto je treba, anby lide cerpali radost a stesti z klidu a miru v sobe samych, pak nebudoun mit zadnby problem...
Na me se casto upinaji [pratelel, kteri maji deprese, nebo nejaky problem, ja jim posloucim, jako vrba a pomohu jim....
Pokud by odesli, citili bych urcitou nostalgii, ktera by po obraceni se do nnitra (k podstate byti) zmizela...

Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum © (c) 2009 webmaster Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000