www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Filosofie
 Libovolné téma
 rybí oči - můj web
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 12

elx
Aktivní uživatel

Czech Republic
155 Posts

Posted - 28/02/2012 :  22:24:29  Show Profile  Reply with Quote
Gullsy:

v rámci našich diskuzí o nic nejde, nepotřebuju tě dostat na mojí stranu a zřejmě ani ty mě na tu svojí.. hierarchie by se ukázala až ve skutečnosti, při střetu zájmů..
Go to Top of Page

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 28/02/2012 :  22:56:35  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by elx

Gullsy:

v rámci našich diskuzí o nic nejde, nepotřebuju tě dostat na mojí stranu a zřejmě ani ty mě na tu svojí.. hierarchie by se ukázala až ve skutečnosti, při střetu zájmů..



Elxi,

když by jsi při střetu zájmů, tedy boji s Gullsym, boj je někdy nevyhnutelný a často i potřebný, způsobil očividně mnohem více než co možná nejméně smrti a bolesti, tak tě většina živých bytostí morálně silně odsoudí. To je ten přírodní zákon, to je ono Kristovo a Kantovo: nečiň druhému (podle mne rozuměji všemu živému) to, co nechceš, aby on činil tobě (toto pravidlo podle mne nepopírá pravo na nezbytný boj, a to i za použití nezbytného násilí, zde budu nesouhlasit s Gullsym), což jsem naplnil ve své Filosofii rovnováhy obsahem, který zní: působ všemu živému co možná nejméně smrti a bolesti.

(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )

Edited by - Dalibor Grůza on 28/02/2012 23:40:13
Go to Top of Page

elx
Aktivní uživatel

Czech Republic
155 Posts

Posted - 28/02/2012 :  23:03:55  Show Profile  Reply with Quote
Grůza:

Nejmíň bolesti a smrti.. takže jinejma slovama - vyhejbej se lidem..
Go to Top of Page

Absolut
Aktivní uživatel

217 Posts

Posted - 29/02/2012 :  02:03:54  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Gullsy

Postupuješ-li filosofií k širší a širší syntéze, destiluješ-li to, čím bys chtěl vyjádřit podstatu filosofie, dostaneš se k určitému výroku, který obsahuje podstatu tvého uvažování, tvé filosofie.

Jde o abstraktní výrok, který nezohledňuje anomálie reality, a to záměrně, jelikož je tvořen tak, že jsou anomálie, výkyvy, výjimky záměrně ze syntetizovaného výroku odstraňovány. Jsou zkoumány a pokud nejsou nezbytně nutné k platnosti, souladnosti výroku s danou filosofií, potom jsou z výroku, který filosofii charakterizuje odstraněny. Ve své čisté podobě jsou potom jako silný, velice silný a čistý roztok, a tak jak píšeš, nemohou se pít neředěné, což ovšem neznamená, že nejsou ve své reálné každodenní aplikaci přítomné.

Je to jako čistý líh vs. víno. Líh není víno a víno není líh, přesto víno bez lihu není víno.

Řekne-li Kant "Jednej jen podle té maximy (zásady), od níž můžeš zároveň chtít, aby se stala obecným zákonem." je to 99,99% líh.

Řekne-li Kristus "Chovej se tak jak chceš, aby se ostatní chovali k tobě." Je to 100% líh.

Oba říkají totéž, jen jazykem své doby, případně své profese.

To, že tato zásada není aplikována obecně, neznamná, že není možné, aby byla aplikována obecně. Je to tím, že existuje rozdělení, sekularizace, lidé sebe nevnímají jako jeden druh, jednu rodinu, která si celá navzájem pomáhá. Existuje tu boj, který je zároveň odmalička vyučován ve školách a je tím udržováno jeho trvání, zmizel-li by v lidském pojmosloví boj, jelikož málokdo chce, aby s ním druhý bojoval - nejde-li o ambiciózního profesionálního boxera, zjistilo by se, že do praxe, do reality lze uvést tento princip, který nahlíží na každého jiného člověka, jako na kritérium toho, jak se chovat. Tj. nahlížení na sebe očima druhých. V okamžiku, kdy dojde k setkání, ve kterém jsou dva v nerovné pozici, tázat se automaticky,
co bych chtěl aby učinil ten člověk mě, kdybych byl na jeho místě a on na mém místě. V podstatě jde o konfrontaci dvou zcela odlišných pohledů na jednu situaci a nalezení řešení, ke kterému bys dospěl, kdybys obě pozice zaujímal ty sám.

"Miluj svého bližního, jako sám sebe." Znamená právě to, abys dokázal v druhém spatřit sebe na jeho místě a tázat se, co bys v takovém případě sám od sebe očekával. V zásadě není rozdíl mezi tím, jestli jsi ten či onen člověk ze dvou lidí, kteří se potkají. Jen náhoda tomu chtěla, že on je tam kde je a ty taky, a že tomu není právě naopak. Jeho vědomí bylo formováno stejně jako tvoje, ovšem v jiných krocích a za jiných podmínek, ovšem zcela stejným postupem, dle stejných pravidel a zákonů, tudíž, by-li by si narozen na jeho místě a on na tvém, setkali byste se a ty bys byl právě jako on a on právě jako ty. A potom, v okamžiku, kdy si dokážeš představit tuto výměnu míst a rolí, přičemž o tom či onom rozhodla náhoda, jestli budeš na té, či oné straně, potom porozumíš, že ty výroky jsou správné, že vystihují podstatu života tady na zemi a vystihují podstatu společného soužití lidí, že je to návod, jak vzájemné vztahy sladit do optimálních.

John Nash to nazval Ekvilibrium - to je stav, ke kterému dospějí dva subjekty, ať už osoby, nebo právnické osoby, stav, který znamená oboustrannou trvalou spokojenost, který je nejlepší možný dosažitelný mezi neurčitým počtem subjetků. Mezi dvěmi obchodními společnostmi se hledá ekvilibrium poměrně snadno. Mezi 7mi miliardami lidí se ekvilibrium hledá o poznání hůř, ovšem je dostupné právě a pouze při používání tohoto základního filosofického principu.

Království Boží, které předvídá Bible, není nic jiného než celospolečenské Nashovo ekvilibrium.







Gullsy zdravím…

V podstatě souhlasím s tvým pojetím morálky, tak, jak ji zde formuluješ a uvádíš, že se v praxi uskutečňuje, nebo resp. v rámci dosažení ,, ekvilibra“ uskutečňovat má:-)…chybí mi zde však- krom apriorního kategorického imperativu, jenž je z podstaty pouze jistým praktickým návodem k dosažení bezkonfliktního konsensu…příčina popisovaného stavu věcí-(axiom), který by měl stát na počátku jejich (fenomenální) geneze…
Jinými slovy nám zde popisuješ jak věci jsou, avšak současně nevysvětluješ, proč tak jsou…
Pokud se budu držet první věty tvého článku, která musí jistě platit: ,, Postupuješ-li filosofií k širší a širší syntéze, destiluješ-li to, čím bys chtěl vyjádřit podstatu filosofie, dostaneš se k určitému výroku, který obsahuje podstatu tvého uvažování, tvé filosofie.“…pak touto aplikovanou absolutní syntézou, musím logicky dospět pouze k jedinému pojmu a nikoli k více, který může být sám o sobě oním pomyslným filosofickým dnem...dnem nádoby, která může tvořit jedinou univerzální substanci zahrnující veškerý obsah jsoucího jsoucna…uvádějící z podstaty sebe- absolutna své vnitřní protiklady v harmonickou jednotu!...
Domnívám se že by právě toto absolutní jednobytí univerzální ,,substance“ mohlo činit vše co jest- tedy i nás samotné rovnocennými entitami…jelikož v ní máme všichni svůj původ…
bylo by pak docela logické, že v důsledku toho, musíme jeden na druhého- jak říká Seneca: jkelikož dlí pod stejným nebem a dýchá stejný vzduch… nahlížet zcela rovnocenně…
To, oč se zde chce bít elx (o svou kořist) není hodno člověka- racionální a duchovní bytosti…neboť jako živočichové a především pak lidé máme nejen materiální potřeby , ale také potřeby duchovní…
V případě, že dosáhneme stavu duchovní dokonalosti, pak bez toho, abychom ji museli znovu ztratit dokážeme své potřeby hmotné bez problémů zajistit (a to i bez boje s druhými)...
Zákony lidí nejsou totéž, jako zákony zvířat, jenž mají evolucí danou svou přesnou logickou hierarchii k udržení komplexní přírodní rovnováhy- symbiózy…
Mezi lidmi tato hierarchie není s výjimkou duchovní a rozumové vyspělosti, jenž však není podstatná, neboť současně tyto rozdíly v míře jejich přítomnosti automaticky stírá…
Lidé spolu nemohou vést žádný boj!!!... hodnoty, které člověka mohou naplňovat, se vůbec totiž netýkají materiálních věcí...to, co je zde podstatou člověka není prach, ze kterého je utvořen (tělo)…ale jeho duch- jeho ego, jeho já, jeho Bůh, který ho nutí jednat podle stavu jeho vyspělosti!...
Pokud tedy na závěr učiním onu syntézu, kterou požaduješ ve svém úvodu…pak zde dostanu jediný absolutní pojem- který je podstatou všeho a tedy i sebe sama, jenž je uvnitř sebe rozděleno na protikladné teze- jednotliviny, které spolu v čase interagují a postupnou syntézou vytvořili logicky konstituovaný vnitřní systém světa tj. od nejnižší formy, až po člověka (duchovně a racionálně dokonalého tvora)- k obrazu své prvotní absolutní (dokonalé) příčiny…
Osobně se z myšlenky panlogismu domnívám, že, to co nám zde skutečně patří, je pouze naše duše, která se má prostřednictvím logické struktury absolutna a rovnocenných duchovních bytostí (lidí), uvnitř kterého nyní žijeme a jenž nám nepatří…teprve naučit své duchovní dokonalosti (stále probíhající akt stvoření) a sociální inteligenci, k obrazu své dokonalé příčiny…dříve, než stane po boku své příčiny a stane se autonomní, na ,,Bohu“ nezávislou entitou…
Axiologicky zde má jedinou hodnotu duch (absolutno), které stojí na začátku i konci všeho (všech fenoménů)- materie je pak ,,pouze“ jeho vnitřní relativní (pomíjivý) stav, který časem opět dojde své absolutní syntézy…Nic a všechno jedno jest!!!...
Náhoda je dle mého-(v zájmu zachování panlogismu), pouze to, co je námi zatím nepoznané…fenomén náhody nemá v absolutním světě právo být objektivně reflektován, neboť náhoda totiž nemá tu schopnost vytvořit extrémně složitý- sofistikovaný systém přírody a bytí v podobě racionálně uvažujících bytostí…protože, pokud by měla mít takovouto konstruktivní schopnost…pak bychom ji nesměli upřít ani schopnost destruktivní…ale to již nejsme u náhody, ale absolutního dualistického systému…
K tomu, abychom mohli vytvořit určitý racionální systém a mohli ho současně nazývat filosofickým…musíme nejen popsat samotný stav věcí, jak věci jsou, ale také se především se ptát po jejich (ontologické) příčině…proč tak jsou?...

Osobně by mě Gullsy dost zajímalo, jaký pojem se to vlastně skrývá za podstatou té tvé filosofie (možná zde již padl)?...na konci mé fil. syntézy stojí totiž pouze absolutno, neboť další syntézy již z rácia schopen nejsem...:-)

Absolut

Edited by - Absolut on 29/02/2012 02:33:17
Go to Top of Page

Absolut
Aktivní uživatel

217 Posts

Posted - 29/02/2012 :  09:48:03  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Gullsy

Dobré ráno,

a ahoj Absolute.

Absolutno - to je vlastně pojem, který se standardně příliš neslýchá. Česky by se řeklo nejspíš Úplnost. To jest něco, co obsahuje Vše. Pro nás, aby Cokoliv spadalo do kategorie Všeho, musí být taková Cokoliv, alespoň myslitelné, a to buď přímo, nebo zprostředkovaně, odvozeně, jako cosi hypotetického v rámci poznaných možností.

Otázkou zůstává, zdali máme nástroj, kterým lze Úplnost byť jen v kusé představě nahlédnout. Úplnost je pro nás, kteří neznáme vše myslitelné, otevřený interval, nebo množina, která se automaticky zvětšuje o nové prvky, které si jsme schopni myslet.

Mysl dokáže onu Úplnost doplňovat myšlením o prvky, které smysly nedokáží, jelikož smysly potřebují reálně existující věc, aby nám o ní podaly svědectví. Mysl konkrétní reálně existující věc nepotřebuje. U Mysli je třeba si uvědomit, že jelikož nemusí při začleňování do Úplnosti mít k dispozici reálně existující věc, doplňuje Úplnost předměty z jiné kategorie, a to předměty Myslitelnými bez nutné skutečné existence.

Pokud nemáme dávat Úplnosti přívlastek, potom do ní nutně musí patřit nejen to, co nám přinášejí smysly, a co tudíž reálně existuje, musí do ní patřit i to, co je schopná vytvořit Mysl prostou kombinací známých možných vlastností předmětů nebo dějů. Tohle píšu pro lepší představu toho, co všechno Úplnost obsahuje, nedáváme-li jí žádný přívlastek, a přitom je to stále omezené na dva zdroje, čím ji pro její definici naplňujeme. Smysly a myšlení. Více zdrojů pro ni my, lidé, nemáme a nedokážeme si je představit. Vše myslitelné lze rozdělit do dvou skupin - pocházející ze smyslů anebo pocházející z myšlení, tj. z abstraktního odvozování.

Pro Úplnost samu není podstatné kde je zdroj toho či onoho jejího prvku, je to irelevantní, podstatné je, že v této Úplnosti daný předmět nebo děj je. Pokud tento pojem, vrátím se k tvému názvu - Absolutno, vezmeš v potaz ve svém uvažování, potom se ti nutně přiřadí ke všemu, co nahlížíš, vše k němu přináleží, vše je jeho součástí. Nakonec již nebudeš potřebovat jiné slovo k popisu kterékoliv věci nebo děje a vystačíš si s pojmem jedním a to je Absolutno. Pokud se Tě někdo zeptá na libovolnou otázku, správná odpověď je Absolutno, pokud bys chtěl zústat věrný své filosofii, potom cokoliv, co si půjdeš koupit do obchodu, můžeš žádat jedním slovem - Absolutnem. Příklad: Budeš chtít 5 rohlíků. Počet 5 spadá do Absolutna a rohlíky taktéž. Tudíž učiníš správně, pokud prodavačku požádáš o Absolutno. Pokud přes opakování, že chceš Absolutno, stále nebude chápat, co po ní chceš, a vezme Tě koštětem po hlavě, potom i to bylo součástí Absolutna a nedá-li ti ty rohlíky, nezbyde než zakroutit hlavou a s povzdechem "Absolutno" zkroušeně odejít někam, kde rozumí filosofii absolutna.

Jsem se nějak ztratil v tom, co jsem chtěl napsat a určitě jsem neodpověděl na tvojí otázku.



Gullsy, dobré dopoledne...Odpovědět lze i nepřímo:-)

Ono je to s tím absolutnem naštěstí trochu jinak, než s jídlem, které vařili ( pekli dort) pejsek s kočičkou a je dobré mu proto správně rozumět...
Absolutno není směs různých pachutí, ale dokonale logicky strukturované všechno...proto např. prodavačka není totéž co uklízečka apod...
Zbytek z časových důvodů uvedu později...

Ahoj...

Absolut


Edited by - Absolut on 29/02/2012 11:52:43
Go to Top of Page

neronis
Ultragrafoman

Czech Republic
2110 Posts

Posted - 29/02/2012 :  18:43:23  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Gullsy

Pokud tento pojem, vrátím se k tvému názvu - Absolutno, vezmeš v potaz ve svém uvažování, potom se ti nutně přiřadí ke všemu, co nahlížíš, vše k němu přináleží, vše je jeho součástí. Nakonec již nebudeš potřebovat jiné slovo k popisu kterékoliv věci nebo děje a vystačíš si s pojmem jedním a to je Absolutno. Pokud se Tě někdo zeptá na libovolnou otázku, správná odpověď je Absolutno, pokud bys chtěl zústat věrný své filosofii, potom cokoliv, co si půjdeš koupit do obchodu, můžeš žádat jedním slovem - Absolutnem.



To mi trochu připomíná chování mentálně postižených a duševně retardovaných. Ti taky namísto aby někam šli a dělali co chtějí sami, dělají to co jim řekne někdo chytřejší.

Vždycky ten nejméně retardovaný má hlavní slovo a má se jako prase v žitě, i když jeden trojčí kvůli tomu, že zrovna prší a druhému zase zakázali televizi, protože se jim už párkrát počůral na gauči.

Každý to má asi nějak a nehledě na to v jaké intelektuální rovině se člověk pohybuje, je to v zásadě to samé. Problém je v tom, že někteří lidé si zkrátka jenom vynucují pozornost a nic k věci vlastně neříkají.
Go to Top of Page

elx
Aktivní uživatel

Czech Republic
155 Posts

Posted - 29/02/2012 :  20:19:00  Show Profile  Reply with Quote
neronis: já už je nechávám, v jejich světě je jim líp.. :)
Go to Top of Page

neronis
Ultragrafoman

Czech Republic
2110 Posts

Posted - 29/02/2012 :  20:55:32  Show Profile  Reply with Quote
elx, ale serou mi to i do tohohle vlákna, kreténi. Až se tím budu chtít někdy probírat tak tu budou ty stejné kecy co jsou všude jinde, takže se nebude vlastně čím probírat
Go to Top of Page

elx
Aktivní uživatel

Czech Republic
155 Posts

Posted - 29/02/2012 :  21:13:04  Show Profile  Reply with Quote
neronis: a víš proč? protože je všechno je absolutno.. (promiň, tenhle jsme si nemohl odpustit :D)
Go to Top of Page

Absolut
Aktivní uživatel

217 Posts

Posted - 01/03/2012 :  02:47:10  Show Profile  Reply with Quote
Morálka je podstatou všeho lidského...(pokračování viz uvedeno výše)!
Kde není rozumu, tam je buť hrobové ticho, nebo bouřlivé emoce...dnes se vysmíváte dokonalosti...zítra se ona bude smát vám!...neboť věříte, že kromě vás nic jiného není, že jste sám Boží zákon i logika tohoto světa...vy určujete, co je dobré a co zlé, co je pravdivé a co spravedlivé...věste však, že vám nyní odhaluji roušku tajemství dokonalého světa a jeho absolutní spravedlnost, jenž má svou oporu v zakoně...
Přichází čas, kdy budete proklínat den svého narození a modlit se ke svým bohům, kteří vas nevysliší...hle ten čas je zde, kdy budou malí nazváni velkými a velcí, co se povyšují budou poníženi a hnáni k odpovědnosti, aby odsloužili do posledního haléře své zlé činy, které na druhých- z opovržení a sobecké pýchy spáchali...ano přichází čas konce vlády človeka a začátek vlády absolutního zákona, který obecně nazýváme logika a spravedlnost...

Ještě dříve než vy...zákon světu vládnul...chcete-li udělat krok v před, musíte se nejprve pokořit...a pak vám vše po čem toužíte bude dáno darem...


Absolut

Edited by - Absolut on 01/03/2012 12:23:00
Go to Top of Page

neronis
Ultragrafoman

Czech Republic
2110 Posts

Posted - 01/03/2012 :  05:33:48  Show Profile  Reply with Quote
Absolut, já dávám rád dárky třeba svojí kamarádce, abych ji potom mohl ošukat. Jestli někdo uvažuje podobně takto obecně, pak se ale musí dít věci.

Tahle diskuze není moderovaná, ale měl bys jako morální člověk pochopit, že druhému můžeš ubližovat tím, že k němu nastavuješ řiť. A třeba mě nezajímá co máte vy filosofové normálně ve zvyku dělat. Tady seš na heterosexuální ateistické půdě.
Go to Top of Page

Absolut
Aktivní uživatel

217 Posts

Posted - 01/03/2012 :  12:54:25  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by neronis

Absolut, já dávám rád dárky třeba svojí kamarádce, abych ji potom mohl ošukat. Jestli někdo uvažuje podobně takto obecně, pak se ale musí dít věci.

Tahle diskuze není moderovaná, ale měl bys jako morální člověk pochopit, že druhému můžeš ubližovat tím, že k němu nastavuješ řiť. A třeba mě nezajímá co máte vy filosofové normálně ve zvyku dělat. Tady seš na heterosexuální ateistické půdě.



Má slova nejsou z kategorie víry...jestliže k vám hovořím, pak především oznamuji!...

Absolut
Go to Top of Page

elx
Aktivní uživatel

Czech Republic
155 Posts

Posted - 01/03/2012 :  13:13:22  Show Profile  Reply with Quote
Absolut: náboženství pokory a vystrašenýho pseudoaltruismu obalený do termínů logiky a zákona? tohle nám nabízíš? vážně věříš, že jednou budeš ty (jakožto malý obhájce malých) tim nahoře? vzrušuje tě představa, že se budeš moc pomstít silnějšim? že se budeš dívat jak trpěj, jak jsou pod tebou, jak se utápěj v zoufalý ubohosti jako ty teď? jsi chudák.. přesto rozumim, že je tahle představa pro tebe přijatelnější, než na sobě začít makat..

Edited by - elx on 01/03/2012 13:14:21
Go to Top of Page

Absolut
Aktivní uživatel

217 Posts

Posted - 01/03/2012 :  13:49:49  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by elx

Absolut: náboženství pokory a vystrašenýho pseudoaltruismu obalený do termínů logiky a zákona? tohle nám nabízíš? vážně věříš, že jednou budeš ty (jakožto malý obhájce malých) tim nahoře? vzrušuje tě představa, že se budeš moc pomstít silnějšim? že se budeš dívat jak trpěj, jak jsou pod tebou, jak se utápěj v zoufalý ubohosti jako ty teď? jsi chudák.. přesto rozumim, že je tahle představa pro tebe přijatelnější, než na sobě začít makat..



Padni komu padni- kdo s čím zachází, tím také bude scházet- každému bude dáno, co jeho jest!!!...
Spravedlnost dopadne na každého z nás!…a nebude v tom učiněno výjimky...jak vy jste jednali s druhými, tak bude jednáno s vámi!!!

Kozlové budou vřískat a pokorní budou jásat...

Absolut

Edited by - Absolut on 01/03/2012 14:15:15
Go to Top of Page

neronis
Ultragrafoman

Czech Republic
2110 Posts

Posted - 01/03/2012 :  18:08:59  Show Profile  Reply with Quote
Mluvit o tomhle takhle na rovinu a s chutí, ty musíš být těžký magor.

Edited by - neronis on 01/03/2012 18:10:56
Go to Top of Page
Page: of 12 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum © (c) 2009 webmaster Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000