Author |
Topic |
Absolut
Aktivní uživatel
217 Posts |
Posted - 14/08/2011 : 21:59:39
|
V topicu „Jaké otázky filosofie řeší?“ jsem již několikrát předznamenal, že jsem vlastníkem jakéhosi prvotního fundamentálního vědění nutného k pokroku v oblasti filosofie, respektive k jejímu vymezení, uchopení, a povýšení na komplexní systém racionálních věd, které jsem prezentoval zejména prostřednictvím různých absolutních, osobních vyjádření či podobenství, abych 1) nenarušil chod a povahu zdejšího folklóru, udržel diskusi na běžné úrovni, nechal zůčastněné nejprve se projevit a 2) abych metaforou upozornil na závažnost a důsledky toho, co Vám zde nyní předkládám.
Na úvod je třeba si nejprve říci, že k tomu, aby mohlo existovat něco, jako je filosofie, nutně musí existovat i něco, prostřednictvím čehož se filosofie stává reálným fenoménem… tématem pro člověka. V praxi to znamená, že zde máme v kauzálním řetězci vliv příčiny (člověka) na vznik důsledku (filosofie). V rámci funkce tohoto principu se můžeme dále ptát po příčině vzniku výše uvedené příčiny a následně po dalších příčinách předcházejících příčin atd. K tomu, abychom nemuseli jen takto donekonečna postupovat a ptát se po příčinách příčin…můžeme se zeptat jen jedinou otázkou…otázkou po prvotní příčině všeho, tj. po příčině samotné existence. Jestliže se nám zde ve výsledku profiluje kauzální princip, tj. ve smyslu nekonečné řady příčin a důsledků, musíme se ptát, co stojí na konci této řady, jaká forma existence nepotřebuje ke svému bytí žádnou předešlou příčinu, jaká forma existence může být jsoucí sama o sobě?
Systém, který zde nyní prezentuji, je postavený na stejném základu, jako samotná existence…splňuje její autonomní existenční podmínku a činí ho v obsahu absolutním systémem… vše zahrnující dokonalou vědou.
Onou dokonalou podstatou zde prezentovanou není nic jiného, nežli fenomén absolutna!
Absolutno je jediná autonomní absolutní forma, která v sobě obsahuje kladnou i zápornou ,,nekonečnou“ řadu čísel, které začínají i končí opět v absolutnu…forma se zpětnou vazbou na sebe sama, která nepotřebuje ke svému vzniku jinou příčinu…fenomén, který je příčinou i důsledkem sebe sama zároveň…jev, který jako jediný splňuje svoji nutnou existenční podmínku.
Matematicky lze vyjádřit absolutno jako součet všech čísel, tedy č.0, avšak nemůžeme mu rozumět pouze tak, že se jedná o pouhé nic a proto neexistuje, musíme ho chápat opět jako součet kladného a záporného…tedy pod pojmem nic a všechno zároveň…jako absolutní množinu obsahující všechna kladná i záporná čísla, vzájemně interagující v harmonické jednotě…(alfu i omegu).
Tato filosofie pokládá za svůj jediný základní stavební kámen fenomén absolutna a činí ho základním kamenem všeho jsoucího…to z této filosofie činí filosofii absolutní z její podstaty…konečnou filosofii co do vývoje…filosofii ega…dokonalou filosofii.
Svět, který pozorujeme a ve kterém žijeme, se nachází uvnitř tohoto absolutna, je z něho složený a tvoří vlivem bipolarity základních tezí v čase a prostoru relativní svět, samotné absolutno ale tomuto vývoji nepodléhá neboť je i v čase absolutní, nevzniká, ani nezaniká…jen trvá, to co se mění, je jeho vnitřní svět. Pokud bych měl definovat lidskou duši, pak bych ji označil za jednotlivé vnitřně autonomní absolutno, ovšem bytostně závislé na svém životním prostředí, podřízené vývoji k obrazu toho co je dokonalé, mohl bych člověka připodobnit k dítěti v prenatálním stádiu, které má sice svoji duši, ale je na své matce stále závislé.
Z minule uvedeného absolutního klíče -(přirovnání k minci), lze odvodit logický stav universa i jeho jednotlivých fenoménů. Tento vzorec je podstatou samotné logiky absolutna…univerzálním zákonem a tedy i podstatou rozumu jako takového!
Na úvod by to prozatím stačilo...budu rád, když se mi k mému systému, který považuji za jediný metodicky správný a pravdivý vzhledem k tomu na jakém základě je postaven budete… pokud možno věcně vyjadřovat.
Absolut
|
|
µ???????
Aktivní uživatel
Czech Republic
295 Posts |
Posted - 15/08/2011 : 01:04:02
|
Vyslechli jste pravidelnou nedělní chvilku poezie na téma příčina, následek a nekonečno. Za použití slov interagující a kauzální připravil pan Absolut. Další preludium na toto téma si přečtete opět za týden na tomto kanále. |
|
|
jrf
Aktivní uživatel
Czech Republic
278 Posts |
Posted - 15/08/2011 : 08:54:08
|
Jako ovce tleskám, jako člověk s mozkem konstatuji, že ačkoli jsi svůj projev zaobalil do mnoha dobře znějících vět, nemám pocit, že bys něco nového vyřešil.
Také jsem nepochopil, co je to absolutno, protože jsi ho definoval pomocí slova absolutní.
Je to celé jen jakási kontrukce, pro pobavení budu nadále spíše sledovat Daliborovo vlákno.
edit: ale tvůj poslední příspěvek v tématu "Jaké otázky filosofie řeší?" mě skoro shodil ze židle |
Edited by - jrf on 15/08/2011 08:59:19 |
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 15/08/2011 : 10:12:04
|
Slibuješ plození pokladú,ale jde s tebe jen teplý vzduch.
Sláva |
|
|
Pepeeeee
Aktivní uživatel
Czech Republic
155 Posts |
Posted - 15/08/2011 : 12:14:39
|
Dalibor přestal brát prášky a tohle je jeho druhé Já. |
|
|
pet_kroku
Aktivní uživatel
168 Posts |
Posted - 15/08/2011 : 16:49:04
|
to all
zajímalo by mě, zda existuje nějaký důkaz nemožnosti existence kauzality, když nepočítám fakt, že to je abstrakce, ke které je navíc "přibásněna" řada příčin vedoucí k jakémusi počátku, který právě díky určitosti principu kauzality, je i sám určitý. Jak se s tímto pojmem, s kauzalitou, vypořádává dnešní filosofie?
P. |
|
|
jrf
Aktivní uživatel
Czech Republic
278 Posts |
Posted - 15/08/2011 : 17:50:51
|
quote: Originally posted by pet_kroku
to all
zajímalo by mě, zda existuje nějaký důkaz nemožnosti existence kauzality, když nepočítám fakt, že to je abstrakce, ke které je navíc "přibásněna" řada příčin vedoucí k jakémusi počátku, který právě díky určitosti principu kauzality, je i sám určitý. Jak se s tímto pojmem, s kauzalitou, vypořádává dnešní filosofie?
P.
Takový důkaz samozřejmě neznám, ale pokud by existoval, dal by se vyvrátit protipříkladem: Zareagoval jsem na tvůj příspěvek.
Tím jsem našel protipříklad k tvrzení: Existence kauzality není možná.
To ale neznamená, že každý jev má svou příčinu, znamená to pouze, že existují jevy, které příčinu mají. |
|
|
pet_kroku
Aktivní uživatel
168 Posts |
Posted - 15/08/2011 : 18:00:40
|
to jrf
napadá mě, že právě dialog by mohl ukazovat nedostatečnost kauzality. Promyslím to.
P. |
|
|
Absolut
Aktivní uživatel
217 Posts |
Posted - 15/08/2011 : 22:22:13
|
To all
Ano, očekával jsem bídnou odezvu, proto má poslední slova mého článku zněla: ,,věcně vyjadřovat“.
To jrf
Pod pojmem Absolutno je nutné si představit dokonalou formu autonomního bytí s jasně danou vnitřní logikou v rámci přítomnosti kladné a záporné teze v rovnocenném zastoupení vzájemně interagujících. Absolutno je základní energetické kvantum se zpětnou vazbou na sebe sama, uvnitř něhož se nachází vnitřní relativní svět v čase a prostoru, který je však v konečném důsledku rovněž absolutní. K pochopení absolutna je nutné pochopení paradoxu, kdy se nám protichůdné teze zdají být z pohledu jednoty neslučitelné a přesto je právě absolutno o jejich jednotě...jejich syntéze.
To P.
napadá mě, že právě dialog by mohl ukazovat nedostatečnost kauzality. Promyslím to.
Není možné směšovat subjektivní s objektivním...to bychom mohli hodit bumerangem s tím, že jsme se ho jednou pro vždy zbavili a klábosit o tom jak je to fajn, až do chvíle, dokud by nás netrefil přímo do hlavy! Nicméně tvoje úvaha o kauzálním principu je zde jako jediná vedená věcně a správným směrem!!!...
|
|
|
µ???????
Aktivní uživatel
Czech Republic
295 Posts |
Posted - 15/08/2011 : 23:37:42
|
quote: Originally posted by Absolut
To all
Ano, očekával jsem bídnou odezvu,
Zcela oprávněně! |
|
|
Absolut
Aktivní uživatel
217 Posts |
Posted - 16/08/2011 : 00:38:19
|
Ano, souhlasím! Je zde totiž jen velmi málo vlastníků univerzálního ducha s širokým rozhledem a absolutním myšlením...myslet neznamená vystavovat na odiv své útroby...myslet znamená syntetizovat a začlenovat veškeré informace do absolutního logického rámce.
Absolut |
|
|
Absolut
Aktivní uživatel
217 Posts |
Posted - 16/08/2011 : 15:43:42
|
To jrf
to all
zajímalo by mě, zda existuje nějaký důkaz nemožnosti existence kauzality, když nepočítám fakt, že to je abstrakce, ke které je navíc "přibásněna" řada příčin vedoucí k jakémusi počátku, který právě díky určitosti principu kauzality, je i sám určitý. Jak se s tímto pojmem, s kauzalitou, vypořádává dnešní filosofie?
P.
Takový důkaz samozřejmě neznám, ale pokud by existoval, dal by se vyvrátit protipříkladem: Zareagoval jsem na tvůj příspěvek.
Tím jsem našel protipříklad k tvrzení: Existence kauzality není možná.
To ale neznamená, že každý jev má svou příčinu, znamená to pouze, že existují jevy, které příčinu mají.
Tím, že jsi zareagoval na otázku uživatele pet_kroku, jsi existenci kauzality nevyvrátil, nýbrž potvrdil...zareagoval jsi na jeho otázku která byla příčinou tvé odpovědi...tvá odpověď byla tedy v rámci kauzálního principu důsledkem předchozí příčiny- otázky uživatele pet_kroku!!!
Zajímalo by mě, zda existuje nějaký důkaz nemožnosti existence kauzality?
Absolut
|
|
|
jrf
Aktivní uživatel
Czech Republic
278 Posts |
Posted - 16/08/2011 : 16:25:02
|
quote: Originally posted by Absolut
To jrf
Tím, že jsi zareagoval na otázku uživatele pet_kroku, jsi existenci kauzality nevyvrátil, nýbrž potvrdil...zareagoval jsi na jeho otázku která byla příčinou tvé odpovědi...tvá odpověď byla tedy v rámci kauzálního principu důsledkem předchozí příčiny- otázky uživatele pet_kroku!!!
Absolut
Jsem rád, že sis utřídil myšlenky |
|
|
Absolut
Aktivní uživatel
217 Posts |
Posted - 17/08/2011 : 16:01:04
|
To all, to pet_kroku
Jelikož to zde po té první horké reakci příliš nežije, přejdu od minule položeného základního kamene v podobě „Absolutna“ jakožto příčiny všeho...k jeho bližšímu vymezení, uchopení funkce a vlivu jeho logiky na fenomenální strukturu jeho vnitřního světa. Jestliže jsme položili absolutno jako podstatu všeho jsoucího, pak se nám zde dostává současně mimo jiné odpověď k podstatě samotné filosofie, jakožto racionální disciplíny. Řeší to otázku, proč je z rozumu nutné, aby se filosofie věnovala předmětu komplexně, proč je důležité, aby se věnovala řešení celku. Filosofie byla od svého počátku vnímána jako souhrn veškerého vědění, přičemž v historickém vývoji došlo v důsledku její nedostatečnosti v absolutním pojetí...k jejímu rozštěpení na jednotlivé empirické vědní disciplíny. Filosofie se zejména v posledním novověku dostala do relativní krize především proto, že byla schopna již zejména jen propagace vlastních dějin či v „lepším“ případě ve své mnohosti podávat jednotlivá vysvětlení v podobě mnohdy vzájemně se vylučujících teorií... Filosofie nebyla až dosud schopna vlastní sebereflexe v podobě kritické metody založené na nutnosti implementace logiky do systému filosofických věd...filosofie se přestala ptát po celku a vnesla jakýsi ,,demokratický, či anarchistický“ prvek do svého celkového předmětného pojímání a byla schopna mluvit k světu často jen v podobě dějepisné, různých individuálních subjektivních teorií, relativních systémů, krásné literatury či poezie...filosofii až dosud chyběl jednotící racionální systém věd! Ano, rovněž i filosofe potřebuje k tomu, aby byla schopna podat konečnou odpověď, být ze své podstaty absolutním systémem, dokonalou filosofií třídící informace do absolutního logického schématu podle jejich osobitého tj. kladného, záporného, absolutního charakteru. Bez této absolutní podmínky, nebude filosofie nikdy sto podat pravdivý důkaz, bude vždy jen relativní vědou, plnou protikladů a nekonečné pochybnosti...nedokonalou vědou, neschopnou pochopit dokonalý svět. Ani rozum zde není výjimkou můžeme shromažďovat své informace a tvořit své relativní teorie na základě útržkovitého poznání, ale pokud nevčleníme prvek absolutního nazírání, stanou se nám naše relativní pravdy...pravdou absolutní a nikdy se nedobereme konečného pravdivého výsledku.
Když to shrnu...pro pochopení absolutního světa, musíme uplatňovat absolutní myšlení a vytvořit absolutní logický systém filosofických věd!!!
Absolut
|
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 17/08/2011 : 16:32:20
|
Patláma patláma bžuch. Ani tisíc cizích učeně znějících slov nenahradí chybějící rozum. Každý důsledek má svou příčinu,není důsledku bez příčiny.U některých důsledků však příčina není známa a pak mnozí lidé nahrazují skutečnou a nepoznanou příčinu nadpřirozenem.Myslet komplexne je možno pouze v rámci poznání.Čím více je poznáno skutečných příčin daných důsledků, tím může být přemýšlení komplexnejší.Absolutno je podmíněno vševědoucností,kterou nikdo z lidí nevládne.Říkat absolutno směsi skutečných a náhradních(nadpřirozených) souvislostí mezi příčinami a následky je natolik odvážné, že si to dovolí maximálně člověk mentálně omezený.
Sláva |
|
|
mareq
Nový uživatel
15 Posts |
Posted - 17/08/2011 : 21:32:10
|
to Absolut Mně to na úvod nestačí, zkus něco přidat, rád si to přečtu. Zatím to zhodnotit moc nedokážu. |
|
|
Topic |
|
|
|