Author |
Topic |
Pepeeeee
Aktivní uživatel
Czech Republic
155 Posts |
Posted - 09/08/2011 : 15:12:10
|
Absolut, pokud chceš poreferovat o svém velkém poznání, které, jak sám říkáš, "jednou změní celý pohled na člověka, na vědu, na přírodu...na celý svět!", pak si založ vlastní topic. Ale dej pozor, abys konečně něco napsal, protože zatím z tebe leze jen teplý vzduch. (Dokázal jsi zapřít sám sebe? Trochu to závání objektivismem a sklouzává do "životní moudrosti" ala Miloslav Bažant. Každopádně do tohoto topicu to určitě nespadá.)
K tvému řešení (5) ani nemá cenu se vyjadřovat. |
|
|
Milan.Miló
Velmi aktivní uživatel
671 Posts |
Posted - 09/08/2011 : 20:37:20
|
Absolut
--------------------- To Milan.
jen člověk, co dokázal zapřít sám sebe -----------------
Absolut a co s toho plyne pro ostatní. V čem se to vše prolíná a s čeho vychází tvé přesvědčení, že to co děláš je správné. A co tito přineslo, že si se zapřel.
Milan.Miló
|
|
|
Absolut
Aktivní uživatel
217 Posts |
Posted - 09/08/2011 : 21:02:31
|
To Pepeeeee
(Dokázal jsi zapřít sám sebe? Trochu to závání objektivismem a sklouzává do "životní moudrosti" ala Miloslav Bažant. Každopádně do tohoto topicu to určitě nespadá.)
K tvému řešení (5) ani nemá cenu se vyjadřovat.
Mé řešení otázky (5) bylo v duchu toho, co se zde neustále dokola odehrává…jeden zde v jedné větě cosi tvrdí a ještě v téže větě to ten samý opačným tvrzením popře…když potom zjistí, že svá tvrzení neobhájí, doplní to další větou o stejné kvalitě, aby vytvořil bezduché vakuum a ve výsledku neřekl nic o předmětu, ale jen vše sám o sobě… Jestliže mé příspěvky nespadají do tohoto topicu, pak ani tento topic nespadá do obecného filosofického rámce a bylo by dobré ho odstranit…já však vím, že filosofie není jen omezený (akademický) prostor k jednostranně vedené diskusi, ale komplex všech vědeckých racionálních disciplín…absolutní prostor k otevřené diskusi bez závislosti na metodě…proto o zrušení topicu nežádám. Můj první odstavec o otázce (5) nejenže na odlehčení vystihuje zdejší poměry, ale zároveň v sobě obsahuje i odpověď na otázku (5)… „jeden zde v jedné větě cosi tvrdí a ještě v téže větě to ten samý opačným tvrzením popře“, neznamená nic jiného, než že zde máme vždy k dispozici buď věty pravdivé…věty nepravdivé…věty nic neříkající (o předmětu)…a věty paradoxní. Věty pravdivé vystihují objektivní stav věcí…věty nepravdivé nevystihují…věty nic neříkající vystihují stav subjektivní a věty paradoxní jsou věty relativně pravdivé i nepravdivé.
Absolut
|
|
|
Absolut
Aktivní uživatel
217 Posts |
Posted - 09/08/2011 : 22:49:14
|
To Milan.
Absolut a co s toho plyne pro ostatní. V čem se to vše prolíná a s čeho vychází tvé přesvědčení, že to co děláš je správné. A co tito přineslo, že si se zapřel.
Milan.Miló
Když dokážeš zapřít sám sebe, ocitneš se ve výchozím bodě 0. a nepřikládáš již význam pravé ani levé, kladné ani záporné…nic pro tebe není jen černé nebo bílé, dobré nebo zlé, nic, co bys chtěl mít jen pro sebe…díváš na zcela osvícenou krajinu, protože nikam nevrháš svůj stín…stojíš uprostřed a díváš se všemi směry současně…když zapřeš sám sebe, vidíš jasně jak věci jsou, co je černé a co bílé…jenom tak nekalíš sobě vodu ze které chceš pít…jenom tak můžeš vidět celou pravdu. Pro všechny z toho plyne totéž… jako lidé se za současného stavu ujímáme vlády jedněch nad druhými a nárokujeme si pravdu ve svůj prospěch, ale za stavu absolutního vědění nám bude vládnout zákon, přestaneme být otroky své nevědomosti a skrze znalost tohoto spravedlivého zákona budeme ve světě, který se jím bezvýhradně řídí, navěky doma a svobodní! Dříve, než jsem se stal ,,filosofem“, byl jsem prostý křesťan, který uvěřil pro sen, který se mu zdál…v tom snu jsem kráčel po cestě a na konci té cesty stála prosvícená postava…když jsem přišel blíže, hleděl jsem tomu muži do tváře a on ke mně promluvil, řekl: ,,Pojď k nám“…potom to celé zmizelo a následoval nový pohled na zeď z obrovských kamenných kvádrů, tyčící se až do nebe, která se po chvíli před mýma očima celá zřítila a já viděl jednotlivé kameny a mohl jít dál, potom už nic, pak jsem se probudil a ještě tentýž den jsem uvěřil…bylo mi 16…bylo tenkrát těžké neuvěřit. Absolutní poznání s absolutní láskou v srdci, je vyvrcholením vývoje člověka…vrcholem jeho stvoření, kde celým smyslem veškerého dění je konečná jednota v dokonalosti všeho. Toto je absolutní vzorec: A+B = 0 kde A je jedna strana mince, B je druhá strana mince, 0 je pak celá mince… 0 je v sobě rozdělené absolutno na kladnou a zápornou tezi, které tvoří vnitřní relativní svět. Absolutno je jsoucno, které tvoří a je tvořeno opět absolutnem…jde o stav vlastní objektivizace…negace negace, uvědomění svého já v důsledku zpětné vazby na sebe sama…chcete-li…Bůh je živý a mi jsme jeho obrazem…i mi jsme si navzájem Bohy!!!
Alea iacta est
Absolut
|
|
|
Milan.Miló
Velmi aktivní uživatel
671 Posts |
Posted - 10/08/2011 : 19:23:08
|
Absolut
--------------------------
Milan.Miló
Když dokážeš zapřít sám sebe, ocitneš se ve výchozím bodě 0. a nepřikládáš již význam pravé ani levé, kladné ani záporné…nic pro tebe není jen černé nebo bílé, dobré nebo zlé, nic, co bys chtěl mít jen pro sebe…díváš na zcela osvícenou krajinu, protože nikam nevrháš svůj stín…stojíš uprostřed a díváš se všemi směry současně…když zapřeš sám sebe, vidíš jasně jak věci jsou, co je černé a co bílé…jenom tak nekalíš sobě vodu ze které chceš pít…jenom tak můžeš vidět celou pravdu. -----------------------
Já si myslím to, že Všechny meditace a Jógy Vedou k tomuto cíly. Ale hlavně i Zazen neboli její meditace Japonských mnichů vede k tomuto cíly co možná nejrychleji, a opravdovým zapřením. Protože je tak navržená a hlavně staletími dopracovaná do nejmenších detailů.
Japonský Zazen je udělán meditací tak aby mniši docílily co možná nejrychlejší a snadnou formou ještě za toho to života vyvanutí.
Neboli Nirvány či Nibány jak chceš.
Ale samotného osvícení docílí až po zkušenostech, kdy jejich mysl nalezne jakýsi stav Buddhy mysli – neboli (Osvícené Mysli). Buddhy mysl znamená probuzená Mysl. Odproštěná od všech negací a vedlejších rušivých vlivů, které mají za následek její spoutanost vyvolávající sebeklam.
Bez toho aby člověk docílil léty meditací a zapření sám sebe se v jeho mysli evokuje určitý stav, který samotnou mysl pročišťuje.
Není-li tato mysl pročištěná a nezmění-li se tma v světlo, nelze toho to stavu docílit si já osobně myslím. Mysl je tehdy volná a svobodná jen tehdy není-li svázaná a spoutaná, ale ba naopak je-li svobodná a oproštěná od smyslových pokušení toho-to světa.
O tom stínu si myslím, že používáš v tom to spojení obrazný než-li doslovný popis.
Protože i mysl je určitým způsobem podmaněná zákonitostem jak mikrokosmu tak makrokosmu.
A člověk vrhající stín neboli tak zvaný Archetyp – (pravzor tedy kulturou, výchovou a společností ve, které se nalézá předávaný vzor).
Toto docela jasně koresponduje s naší Mentální složkou a vztahům kauzality příčině a důsledku Ji podřízené).
Milan.Miló.
|
|
|
Milan.Miló
Velmi aktivní uživatel
671 Posts |
Posted - 10/08/2011 : 23:26:51
|
Absolut
Pokusil jsem se ti nalézt Zenové Koány. Kde je popisováno Satori neboli Osvícení.
V Koánech většinou jde o to přesně a instinktivně odpovědět na danou věc tak aby vůbec Mistr mohl říci svému žákovi, že je satori – (osvícený).
Pokud v tom hledáš hlubší smysl Buddhy mysli – probuzené mysli. Tak ho posléze nalezneš.
A jak říkáš sám pak se ti svět kolem bude zdát zcela čistý a velice se s totožníš s tím, co je opravdu absolutní a neměnný stav tvé mysli.
A všeho tak průzračného a smysluplného jako je tvá mysl, která odkryla plentu Iluzí a Máji. Klamu a sebeklamu.
Zde to tedy máš.
----------------------------- Co je to cesta? Džóšú se cvičil v zenu u mistra Nansena až do jeho smrti. Jednoho dne se Džóšú Nansena zeptal: "Co je to cesta?" Nansen odpověděl: "Duch všedního dne je cesta." Džóšú se ptal: "Máme o ni usilovat?" Nansen odpověděl: "Usiluješ-li o ni, už jsi ji propásl." Džóšú se ptal dál: "Jestliže o ni neusilujeme, jak pak můžeme vědět, zda jsme na cestě?" Nansen řekl: "Cesta nemá nic společného s 'věděním'. Vědění je jen slepé vnímání. Nevědění je mámení. Jestliže nakonec, bez usilování, cesty dosáhneš, je jako širý prostor nebe - jasná a prázdná. Nemůžeš si to vynutit ani tím, ani oním způsobem. Proč chceš násilím určovat, co je správné a co špatné?" V tom okamžení se Džóšuovi dostalo satori. -------------------------- ***************** -------------------------- ******************* Pronásledování žádostí Žáci byli ponořeni do vzrušené debaty, když k nim přistoupil mistr. "O čem jste diskutovali?" zeptal se. "Mluvili jsme o tom, jak velice trpíme tím, že nás pronásledují škodlivé žádosti." Mistr se zasmál: "Tak daleko ještě nejste. Zatím je to tak, že žádosti pronásledujete vy." **************** ------------------------ *************** Vidět přítomnost "Setkal jsem se v Himálajích se svatým mužem, který dokáže vidět do budoucnosti a cvičí své žáky, aby to uměli také," vypravoval s velkým zaujetím jeden mladý muž. "To umí každý," řekl zenový mnich znuděně, "moje cesta je daleko těžší." "A jaká je?" dotazoval se zvědavě mladý muž. Mistr řekl: "Přivádím lidi k tomu, aby viděli přítomnost." ******************* --------------------------- ****************** ------------------------ ***************** http://oaza.atlasweb.cz/koany.html ***************** -------------------------- ******************* ----------------------------
Milan.Miló.
PS.: Zde sem se ti snažil ukázat 3.tři Koány, které by mohli být dobré k našemu tématu.
|
Edited by - Milan.Miló on 10/08/2011 23:29:42 |
|
|
Absolut
Aktivní uživatel
217 Posts |
Posted - 11/08/2011 : 23:43:12
|
To Milan
Japonský Zazen je udělán meditací tak aby mniši docílily co možná nejrychlejší a snadnou formou ještě za toho to života vyvanutí.
Neboli Nirvány či Nibány jak chceš.
Ale samotného osvícení docílí až po zkušenostech, kdy jejich mysl nalezne jakýsi stav Buddhy mysli – neboli (Osvícené Mysli). Buddhy mysl znamená probuzená Mysl. Odproštěná od všech negací a vedlejších rušivých vlivů, které mají za následek její spoutanost vyvolávající sebeklam.
Japonský Zazen podobně jako jiné východní věrouky –Taoismus, Buddhismus...ale i mnohá monotheistická náboženství, ,,Hinduismus“, Judaismus, Islám, Křesťanství atd. jsou jistou alternativou přirozené cesty lidského ducha k dosažení vyšší úrovně jednoty vnitřního stavu věcí s absolutním vše zahrnujícím principem skrze víru a odevzdání se danému učení, či náboženství. Každé toto učení v sobě obsahuje vždy určitý motivační prvek, kterým je nejčastěji vnitřní prožitek v podobě příjemného pocitu z naplnění a jednoty s nejvyšším principem či Bohem z očištění se od všech dosavadních spoutávajících negací. Tito lidé jdou přirozenou cestou svého srdce a často jsou obdařeni mimořádnou vnitřní silou (láskou, pokorou) díky níž dovedou překračovat svoje hranice a rozdávat co sami obdrželi také druhým...neznamená to, že když věří ve své náboženství, že nejsou zároveň obdařeni rozumem a že ho nepoužívají, naopak...dosahují vnitřní harmonie, které ti, co se spoléhají jen na rozum, nejsou prozatím z rozumu schopni. Pokud jsem minule odkazoval na sebezapření, pak jsem jím mínil především cestu a nikoli cíl. Jestliže se nám podaří sebezapřít a vnitřně se očistit, nedojde jen k pouhému vyvanutí ale učiníme tím zároveň místo pro nové naplnění k výměně starého za nové.
Výše uvedené se týká především cesty výry vedoucí k jednotě člověka a ,,Boha“ duchovně, ale já nyní zde usiluji též o ovládnutí cesty rozumu, o položení základního kamene pro novou racionální filosofii, která bude ve výsledku absolutní vědou, která učiní náš rozum dokonalým skrze jistotu o tom jak věci doopravdy jsou...podá nám důkaz o jednotě všeho...člověka i Boha...pro atheistu i věřícího... Jde mi zde o konec vlády člověka nad člověkem a nastolení nového věku...věku dokonalého rozumu!
Absolut
|
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 12/08/2011 : 08:12:55
|
Výše uvedené se týká především cesty výry
A sakra.Že by se filosofie spojila s ornitologií a studovala cesty migrace výrů? Věřící. Máte ve všem pravdu dokonce i v těch největších nesmyslech.
Sláva |
|
|
Absolut
Aktivní uživatel
217 Posts |
Posted - 12/08/2011 : 12:57:22
|
To Bažant
Ano, přesně tak...moje filosofie se zabývá vším, tudíž zahrnuje v sobě i empirický výzkum různých druhů ptáků, věnuje se především určení jejich podstaty, povahy a charakteru!!!
Absolut |
|
|
pet_kroku
Aktivní uživatel
168 Posts |
Posted - 12/08/2011 : 15:30:07
|
to Miloslav Bažant
odpovídal jsi na otázku po smyslu zkonkrétněním a to tak, že ses zeptal, jaký smysl máme pro druhé a tím jsi osmyslil život člověka spojením s věčným životem. Otázka po tom, jaký smysl má věčný život byla zodpovězena již minule a to ve smyslu, že věčný život má smysl v životě a jsi tedy ve svých úvahách konzistentní ačkoliv jejich smysl lze stále vyjádřit jednoduše takto: Proč život? Protože život. Přesto je to docela zajímavá úvaha, a kdyby se podložila jinak, nejspíš by měla i lepší zvuk a snad už i teď ho má.
Přesto si říkám, že její zvuk je spíš pro lidi, kteří jsou již na konci průzkumného či dobyvačného individuálního období, na konci období, které ustanovuje to, čím pak již do konce života jsou. Je pro lidi smířené, kteří skrze tuto odpověď prožívají jen již to, co prožili bezeslovně. Zdá se mi pak, že snad i toto ukazuje na problém otázky po smyslu, na kterou lze jednotně, jasně (nikoliv ve smyslu absolutně) odpovědět ať tehdy, když člověk víceméně odpověď "zná", když již pro něj není živým, tepajícím a tíživým tématem. Tehdy pak však již tato odpověď není podstatná a jen tak je možná. Do té doby snad, je každá odpověď spojená s jedním pocitem, jednou situací a za moment se znovu vytrácí anebo je v člověku přítomna jako jakési netématizované, ale přesto jisté rozumění životu. Tak se mi to alespoň zdá.
P.
|
|
|
Milan.Miló
Velmi aktivní uživatel
671 Posts |
Posted - 12/08/2011 : 15:43:12
|
Miloslave
----------------------- Výše uvedené se týká především cesty výry
A sakra.Že by se filosofie spojila s ornitologií a studovala cesty migrace výrů? Věřící. Máte ve všem pravdu dokonce i v těch největších nesmyslech. --------------------
Miloslave a sakra čím jsme si to zasloužily, konečně trochu porozumění. Hihihi.
Milan.Miló.
|
|
|
Milan.Miló
Velmi aktivní uživatel
671 Posts |
Posted - 12/08/2011 : 16:14:21
|
Absolut
------------------------- Tito lidé jdou přirozenou cestou svého srdce a často jsou obdařeni mimořádnou vnitřní silou (láskou, pokorou) díky níž dovedou překračovat svoje hranice a rozdávat co sami obdrželi také druhým...neznamená to, že když věří ve své náboženství, že nejsou zároveň obdařeni rozumem a že ho nepoužívají, naopak...dosahují vnitřní harmonie, které ti, co se spoléhají jen na rozum, nejsou prozatím z rozumu schopni. ---------------------
Absolut láska a pokora jsou mnohdy ústřední silou všech náboženství. A však víc než to než láska a pokora největší roli hraje a sehrává soucit.
Nebýt soucitný ke všemu a všem kolem by znamenalo. Nebýt ani upřímný sám k sobě.
Jak Buddha tak i Kristus jako Muhamed museli kromě lásky a pokory v sobě evokovat soucítění. Soucítění je to co člověka přivede opravdu ke zdroji samotného porozumění a pochopení. Soucítění je nejvyšší stupeň očištění srdeční čakry nebo-li Anaháty éterického výru v našem spirytuálním těle.
---------------------------- Pokud jsem minule odkazoval na sebezapření, pak jsem jím mínil především cestu a nikoli cíl. ------------------------ **************** ---------------------------- Milan.Miló Velmi aktivní uživatel 528 Posts
Posted - 10/08/2011 : 23:26:51
Co je to cesta? Džóšú se cvičil v zenu u mistra Nansena až do jeho smrti. Jednoho dne se Džóšú Nansena zeptal: "Co je to cesta?" Nansen odpověděl: "Duch všedního dne je cesta." Džóšú se ptal: "Máme o ni usilovat?" Nansen odpověděl: "Usiluješ-li o ni, už jsi ji propásl." Džóšú se ptal dál: "Jestliže o ni neusilujeme, jak pak můžeme vědět, zda jsme na cestě?" Nansen řekl: "Cesta nemá nic společného s 'věděním'. Vědění je jen slepé vnímání. Nevědění je mámení. Jestliže nakonec, bez usilování, cesty dosáhneš, je jako širý prostor nebe - jasná a prázdná. Nemůžeš si to vynutit ani tím, ani oním způsobem. Proč chceš násilím určovat, co je správné a co špatné?" V tom okamžení se Džóšuovi dostalo satori. ----------------------------- ******************* ----------------------------
Milan.Miló.
|
|
|
Milan.Miló
Velmi aktivní uživatel
671 Posts |
Posted - 12/08/2011 : 21:30:26
|
Absolut
------------------------ Jestliže se nám podaří sebezapřít a vnitřně se očistit, nedojde jen k pouhému vyvanutí ale učiníme tím zároveň místo pro nové naplnění k výměně starého za nové. --------------------
Absolut k tomu to bych řekl asi jen tolik.
Jakmile člověk dojde určitého stavu a nemusí to být jen zazen může to být, která koly Meditace nebo Jóga, tak člověk dojde poznání, že každá taková to technika vede k tomu aby člověk dospěl do stavu, kdy splyne s Universální ústřední silou.
Nebo-li vstoupí do jiných vztahů a stane se kapkou v oceánu věčnosti.
A pak opravdu vymění cosi staré za nové.
Jakákoliv Meditace a Jóga je jen určitý stav dechového cvičení.
Který má dotyčnému jedinci pomoci, aby v sobě odkryl latentní síly, které jsou ukryty v každém z nás a,které evokují a prohlubují mystický prožitek. Doprovázený uvolněním Hadí síly (Kundalini) – Kruhové energie, která je stočená ve třech a půl závitech u kořene kostrče.
Která v každém z nás proudí v určitém procentu od narození. ale díky Meditaci ji člověk aktivuje a probudí tak, že se uvolní mnohem víc než kdy jindy.
A už nejde potlačit.
Milan.Miló.
PS.: Zde jsem něco nalezl.
------------------- KUNDALINI
„Kundalini“= sanskrtské slovo - znamená "kruhová energie". Je to kosmická a současně lidská, psychická energie spící v první čakře. U žen je sídlo spící Kundalini, podle klasických textů, umisťováno do druhé čakry, Svadhišthány.
*********************
Je zaměřena svým vlastním směrem. Leží stočená jako had u kořene kostrče a pohybuje se od něj podél páteře nahoru a temenem hlavy pak tryská ven. Nese s sebou vědomí, nové schopnosti a nadsmyslové stavy. Podněcuje nás hledat osvícení. Plně vyvinutý člověk disponuje paranormálními schopnostmi a velkým duchovním vědomím. Každý z nás se musí s touto energií vyrovnat, a to dříve nebo později.
******************* Její stoupání můžeme přirovnat k pohybu vln nebo plamenů. Podle hinduistické tradice Kundalini stoupá čakrami a každou postupně probouzí, až nakonec dosáhne Sahasráry, čímž dochází k „osvícení.“
**************** Hadí síla má různé podoby: neprobuzená se nachází v plodivé síle. Pročištěná a přeměněná po výstupu do Sahasráry se nazývá „ódžas“ – "oblak ctnosti". V pozdním jógovém textu Górakšataka se říká: „Tak, jako se dveře otvírají klíčem, tak jogín otvírá dveře vykoupení tím, že hathajógou osvobodí Hadí sílu.“ ----------------------------- ******************* --------------------------- http://www.amiresah.cz/kundalini.htm --------------------------- ****************** ----------------------------
|
Edited by - Milan.Miló on 12/08/2011 21:33:04 |
|
|
Absolut
Aktivní uživatel
217 Posts |
Posted - 12/08/2011 : 21:35:06
|
To Milan.
Rozum je velice zapeklitá věc a dokud není zcela rozumný, drží nás svými pouty v temné cele naši nevědomosti a beznaděje...z pouhého rozumu nejsme sto bytostně učinit krok do předu, nejsme –li současně vlastníky tzv. moudrého srdce...rozum je vedle ostatních smyslů, jen dalším nástrojem uspořádávajícím vnější smyslové věmy projektující je na naše paměťové a celkové vnitřní anticipační pozadí aby učinil výpočet a porovnání toho co pozorujeme a toho co známe z předešlé zkušenosti. Rozum je dobrý k tomu, abychom byli schopni žít ve světě materií- relativních fenoménů- v dané realitě...není nám však schopen říci nic o našich vnitřních touhách a prožitcích, které často pronikají do myšlení a pokřivují obraz celé naši reality. Obecně tedy platí, že nemáme-li zdravý rozum, nemáme rozumné ani srdce a nemáme-li rozumné srdce, nemáme ani zdravý rozum. Našim úkolem je tedy poctivá snaha o celkovou vnitřní harmonii o zdravou vnitřní zpětnou vazbu o cestu rozumu a srdce. Kromě výše uvedené individuální intuitivní cesty se ještě domnívám, že jednou jako lidstvo budeme mít k dispozici i vědecký racionální systém vysvětlující nutnost komplexní jednoty k zajištění dokonalé harmonie všeho...srdce, rozumu a světa. Za současného stavu trpíme nejvíce vlivem toho, že jako nedokonalé bytosti, musíme žít v dokonalém světě, což není konečný stav, neboť hranicí všech věcí je dokonalost a cokoli není dokonalé, nutně podléhá fenoménu vývoje! Já osobně se domnívám, že dokonalost, která tu stála na počátku všeho (tohoto věku)...bude jednou stát i na jeho konci...jak je člověk z rozumu vyspělý, aby to mohl potvrdit či vyvrátit..jak dlouho se už člověk vyvíjí v porovnání s tím, co je zde již celou věčnost?
Za tyto texty moc děkuji, byly pro mě osobně, kromě jiných, dost významné:
1) Miloslave a sakra čím jsme si to zasloužily, konečně trochu porozumění. Hihihi.
Milan.Miló.
2) Bez toho aby člověk docílil léty meditací a zapření sám sebe se v jeho mysli evokuje určitý stav, který samotnou mysl pročišťuje.- (Absolut: Domnívám se, že to jde učinit i skokem, tj. silnou vírou)
Není-li tato mysl pročištěná a nezmění-li se tma v světlo, nelze toho to stavu docílit si já osobně myslím.
3) Co je to cesta? Džóšú se cvičil v zenu u mistra Nansena až do jeho smrti. Jednoho dne se Džóšú Nansena zeptal: "Co je to cesta?" Nansen odpověděl: "Duch všedního dne je cesta." Džóšú se ptal: "Máme o ni usilovat?" Nansen odpověděl: "Usiluješ-li o ni, už jsi ji propásl." Džóšú se ptal dál: "Jestliže o ni neusilujeme, jak pak můžeme vědět, zda jsme na cestě?" Nansen řekl: "Cesta nemá nic společného s 'věděním'. Vědění je jen slepé vnímání. Nevědění je mámení. Jestliže nakonec, bez usilování, cesty dosáhneš, je jako širý prostor nebe - jasná a prázdná. Nemůžeš si to vynutit ani tím, ani oním způsobem. Proč chceš násilím určovat, co je správné a co špatné?" V tom okamžení se Džóšuovi dostalo satori.
4)Moc hezky se vyjadřuješ musím smeknout klobouk.
Ale ten kdo neviděl ve světle svůj Diamant ukrytý pod nánosem věčnosti. Ten nedošel osvícení.
Absolut |
|
|
Pepeeeee
Aktivní uživatel
Czech Republic
155 Posts |
Posted - 12/08/2011 : 22:07:04
|
Absolut, quote: Mé řešení otázky (5) bylo v duchu toho, co se zde neustále dokola odehrává…jeden zde v jedné větě cosi tvrdí a ještě v téže větě to ten samý opačným tvrzením popře…když potom zjistí, že svá tvrzení neobhájí, doplní to další větou o stejné kvalitě, aby vytvořil bezduché vakuum a ve výsledku neřekl nic o předmětu, ale jen vše sám o sobě… Jestliže mé příspěvky nespadají do tohoto topicu, pak ani tento topic nespadá do obecného filosofického rámce a bylo by dobré ho odstranit…já však vím, že filosofie není jen omezený (akademický) prostor k jednostranně vedené diskusi, ale komplex všech vědeckých racionálních disciplín…absolutní prostor k otevřené diskusi bez závislosti na metodě…proto o zrušení topicu nežádám.
tento topic sem nepatří? Já si myslím, že hledání filosofických otázek má s filosofií cosi společného. Když si vezmeš několik knih, které se zabývají (mimo jiné) úvodem do filosofie, najdeš tam něco ve smyslu Filosofii je velmi obtížné přesně vymezit. Snad by se dalo říci, že jejím úkolem je kladení si určitých otázek, pomocí kterých se filosof snaží dobrat nějakého obecného závěru. Když jsem tento topic zakládal, myslel jsem si, že každého provází ta či ona filosofická otázka. Možná by se dalo říci, že až s vytyčenou fil. otázkou můžeme praktikovat filosofii, do té doby je to jen plaché žvanění. Abych to zjednodušil. Snažil jsem se z vás dostat otázky, pak probrat, zda vůbec jsou dobré pro filosofii a na základě toho ji třeba definovat. Svou pobídkou, aby jsi založil vlastní topic, jsem ti chtěl říct, že bychom tu mohli dodržovat určitý řád. Na jiných forech to hlídají admini, tady ne. Můžeme se tady chovat jako prasata a psát o matematice v "ateisti a křestanské zásady", ale to by trochu postrádalo smysl. I tam (stejně jako mnohde jinde) sklouzla diskuse k něčemu trochu jinému, ale pořád se to vztahovalo k tématu. Jestli ty chceš konečně presentovat svůj systém, tak by bylo víc než dobré, aby to mělo svůj prostor. Tady mi jen kurvíš záměry.
PS: Zkusme na chvilku předpokládat, že filosofie počíná až stanovením si fil. otázek. Na co hledá odpověď Dalibor nebo Miloslav. (Předpokládám, že ostatní mají svou otázku, jen o ní nepíší.) |
Edited by - Pepeeeee on 12/08/2011 22:21:14 |
|
|
Topic |
|
|
|