www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Filosofie
 Libovolné téma
 ateisti a křesťanské zásady
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 47

New Zarathutra
Nový uživatel

2 Posts

Posted - 11/09/2010 :  18:05:17  Show Profile  Reply with Quote
Jelikož je v naší zemi velmi mnoho ateistů (jsme nejateističtější národ na světě), rozhodl jsem se popřemýšlet, o ateistickém názoru na svět. Nedávno jsem se například bavil s jedním ateistou a ptal jsem se ho na zásady, kterými se řídí. Z jeho odpovědí plynuly především křesťanské zákony. Později jsem se od něho dozvěděl, že nevěří v žádnou "vyšší spravedlnost". Jinými slovy nevěří, že bude po smrti trestán za své činy. Položil jsem mu tedy otázku, zda by, za předpokladu, že by se o tom nemohl nikdo dozvědět, něco ukradl. Odpověď zněla ne. Moje otázka je: Proč? Já na tuto otázku nedokážu uspokojivě odpověďet nedokážu, možná proto, že jsem křesťan. Ale podle mého názoru, za předpokladu, že neexituje vyšší spravedlnost, je vše dovoleno.

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 11/09/2010 :  18:35:56  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by New Zarathutra

Jelikož je v naší zemi velmi mnoho ateistů (jsme nejateističtější národ na světě), rozhodl jsem se popřemýšlet, o ateistickém názoru na svět. Nedávno jsem se například bavil s jedním ateistou a ptal jsem se ho na zásady, kterými se řídí. Z jeho odpovědí plynuly především křesťanské zákony. Později jsem se od něho dozvěděl, že nevěří v žádnou "vyšší spravedlnost". Jinými slovy nevěří, že bude po smrti trestán za své činy. Položil jsem mu tedy otázku, zda by, za předpokladu, že by se o tom nemohl nikdo dozvědět, něco ukradl. Odpověď zněla ne. Moje otázka je: Proč? Já na tuto otázku nedokážu uspokojivě odpověďet nedokážu, možná proto, že jsem křesťan. Ale podle mého názoru, za předpokladu, že neexituje vyšší spravedlnost, je vše dovoleno.



Vše je možno, ne vše nám však prospívá. Udivují mě dvě věci, hvězdné nebe nade mnou a mravní zákon ve mně.

(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )

Edited by - Dalibor Grůza on 11/09/2010 18:41:49
Go to Top of Page

Telemachus
Nový uživatel

2 Posts

Posted - 11/09/2010 :  18:43:01  Show Profile  Visit Telemachus's Homepage  Reply with Quote
Mne tedy spíš udivuje mravní zákon v druhých. A jinak pro mě je důležité to co prospívá mně, né co prospívá ostatním.
Go to Top of Page

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 11/09/2010 :  19:07:40  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Telemachus

Mne tedy spíš udivuje mravní zákon v druhých. A jinak pro mě je důležité to co prospívá mně, né co prospívá ostatním.



Dobře, podle mne tedy platí:

Vše můžeš, ne vše ti však prospěje. Dvě věci mne udivují, hvězdné nebe nad námi (i nad tebou) a mravní zákon v nás (i v tobě).

Nemusíš se mnou souhlasit a pak musíš ve vlastním životě vyzkoušet, jestli to platí.

(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz)
Go to Top of Page

Telemachus
Nový uživatel

2 Posts

Posted - 11/09/2010 :  19:23:27  Show Profile  Visit Telemachus's Homepage  Reply with Quote
Dle mého názoru se lze správným uvažováním mravního zákonu zbavit - stejně nás podle mě jen omezuje - navíc od přírody je každý sobec, a i když se něčí jednání na první pohled jeví jako nesobecké, základní pohnutka sobecká je vždy. Nemá tedy smysl hrát si na dobráky. Je to pokrytectví...
Go to Top of Page

jrf
Aktivní uživatel

Czech Republic
278 Posts

Posted - 12/09/2010 :  02:53:06  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by New Zarathutra

Jelikož je v naší zemi velmi mnoho ateistů (jsme nejateističtější národ na světě), rozhodl jsem se popřemýšlet, o ateistickém názoru na svět. Nedávno jsem se například bavil s jedním ateistou a ptal jsem se ho na zásady, kterými se řídí. Z jeho odpovědí plynuly především křesťanské zákony. Později jsem se od něho dozvěděl, že nevěří v žádnou "vyšší spravedlnost". Jinými slovy nevěří, že bude po smrti trestán za své činy. Položil jsem mu tedy otázku, zda by, za předpokladu, že by se o tom nemohl nikdo dozvědět, něco ukradl. Odpověď zněla ne. Moje otázka je: Proč? Já na tuto otázku nedokážu uspokojivě odpověďet nedokážu, možná proto, že jsem křesťan. Ale podle mého názoru, za předpokladu, že neexituje vyšší spravedlnost, je vše dovoleno.



Cosi zhýralého dříme v tobě Já nepotřebuji Boha na to, abych věděl že svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. Proto bych nikomu nic neukradl. (S výjimkou věku 8 let, kdy jsem z drogerie ukradl mýdlo, protože krádež pro mě byla něco zajímavého, co bylo třeba vyzkoušet. Zjistil jsem, že to jde, ale jednou mi to stačilo )
Prostě chci být dobrý. Ty ne?

Jinak bych se označil za agnostika. Taky, když nad tím tak přemýšlím, chtěl bych být po smrti potrestán za své činy. Se smutkem konstatuji, že se toho asi nedočkám
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 12/09/2010 :  11:10:08  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Moje otázka je: Proč? Já na tuto otázku nedokážu uspokojivě odpověďet nedokážu, možná proto, že jsem křesťan. Ale podle mého názoru, za předpokladu, že neexituje vyšší spravedlnost, je vše dovoleno.
New Zarathutra
Správně jsi to vystihl.Protože jsi věřící křesťan. Ty věříš,že je vyšší spravedlnost a tvoje pravda tě určuje co je správné a co je špatné,čili co je dovoleno,zač tě nečeká trest od vyšší spravedlnosti je pro tebe dovoleno a nepřemýšlíš o tom,zda tím neubližuješ ostatním lidem.Dle tvé pravdy jednáš správně. My ateisti o tom musíme přemýšlet a volit takové jednání, kterým nebudeme druhým ubližovat,protože s lidmi musíme žít a ubližíme li jim, budou ubližovat oni nám. Jak zde kdosi právně řekl, moje svoboda končí tam, kde začíná svobody druhého. A tak s tvé pravdy křesťanské přijímáme co je dobré hledáme cesty k dobru i jinde. Nejde nám o důsledky kladné či záporné po smrti od nějaké vyšší spravedlnosti,ale jde nám o důsledky,jaké bude mít naše jednání v tomto životě.Věřící má dovoleno zneužití svých schopností ve prospěch pravdy Ježíšovy a tak mu nic nebrání v tom aby tak činnil a třeba zabíjel jinověrce což křesťané zřetelně ukázali.My ateisti o tom přemýšlíme a jsme li moudří, pak je pro nás toto nepřijatelné,protože to lidi rozděluje vyvolává to odpor a zneužití schopností v náš neprospěch,čili takové jednání škodí všem a tedy i nám.Jsme li moudří pak nemůžeme dělat co se namane i když nevěříme ve vyšší spravedlnost.
Nejvyšší spravedlností na tomto světě je to, že zneužiješ li schopností ve prospěch svého já a své uznané pravdy, zákonitě vznikne odpor, rozdělení a ti ostatní zneužijí svých schopností v náš neprospěch. Využíváme li svých schopností ve prospěch druhých vzniká v nich láska k nám a oni z lásky využívají schopností v náš prospěch.To je ta nejvyšší spravedlnost a k tomu aby byla platná není třeba existence Boha. K tomu dochází samočinně.

Sláva
Go to Top of Page

New Zarathutra
Nový uživatel

2 Posts

Posted - 12/09/2010 :  11:39:02  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by jrf

quote:
Originally posted by New Zarathutra

Jelikož je v naší zemi velmi mnoho ateistů (jsme nejateističtější národ na světě), rozhodl jsem se popřemýšlet, o ateistickém názoru na svět. Nedávno jsem se například bavil s jedním ateistou a ptal jsem se ho na zásady, kterými se řídí. Z jeho odpovědí plynuly především křesťanské zákony. Později jsem se od něho dozvěděl, že nevěří v žádnou "vyšší spravedlnost". Jinými slovy nevěří, že bude po smrti trestán za své činy. Položil jsem mu tedy otázku, zda by, za předpokladu, že by se o tom nemohl nikdo dozvědět, něco ukradl. Odpověď zněla ne. Moje otázka je: Proč? Já na tuto otázku nedokážu uspokojivě odpověďet nedokážu, možná proto, že jsem křesťan. Ale podle mého názoru, za předpokladu, že neexituje vyšší spravedlnost, je vše dovoleno.



Cosi zhýralého dříme v tobě Já nepotřebuji Boha na to, abych věděl že svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. Proto bych nikomu nic neukradl. (S výjimkou věku 8 let, kdy jsem z drogerie ukradl mýdlo, protože krádež pro mě byla něco zajímavého, co bylo třeba vyzkoušet. Zjistil jsem, že to jde, ale jednou mi to stačilo )
Prostě chci být dobrý. Ty ne?

Jinak bych se označil za agnostika. Taky, když nad tím tak přemýšlím, chtěl bych být po smrti potrestán za své činy. Se smutkem konstatuji, že se toho asi nedočkám



Ano a svým příspěvkem jsem se ptal, jak ateisti poznají, že jednají správně. Kdo určil, že krást je špatné...

Pro Miroslava Bažanta:
Jednak bych předně chtěl napsat, že s šířením víry se zbraní v ruce nesouhlasím a je to proti křesŤanským zásadám. To, že nějaký mocichtivý lojzové vedli války ve jménu křesťanské víry, ještě neznamená, že to dělají všichni křesťané.

A to co píšete je přesně to, co naznačuji. Pokud člověk nevěří ve vyšší spravedlnost, měl by děůat jen to, co považuje za výhodné pro sebe, jinak je pokrytec. Obecně by se ale neměl řídit nějakými striktními zásadami, měl by vždy jednat tak, jak to vyžaduje situace.

Go to Top of Page

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 12/09/2010 :  16:20:48  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Telemachus

Dle mého názoru se lze správným uvažováním mravního zákonu zbavit - stejně nás podle mě jen omezuje - navíc od přírody je každý sobec, a i když se něčí jednání na první pohled jeví jako nesobecké, základní pohnutka sobecká je vždy. Nemá tedy smysl hrát si na dobráky. Je to pokrytectví...



V zásadách: Nedělej druhým to, co nechceš, aby oni nedělali tobě. nebo Miluj druhého, jako sebe samého., není ani slovo o Bohu, jejich základem je osobní prospěch jednajícího jedince toužícího po lásce ve světě. A ona láska, tedy touha jedince po svém životě ve světě, kde by se měli všichni rádi, je onen mravní zákon v nás všech (psychologové mluví o oceanickém pocitu).

Z výše uvedených zásad lásky lze pak odvodit, kdy nekrást a kdy krást (např. při ohrožení života hladem), protože ani zásada nepokradeš neplatí neomezeně. Neomezeně platí pouze výše uvedená zásada lásky, ke které však nepotřebuješ Boha, pouze více nebo méně hlouběji v podvědomí nás všech přítomnou touhu po lásce.

Jak hluboko v podvědomí máme zasunutou tuto touhu po lásce závisí na vlivu našeho často velmi nemilosrdného vnějšího světa (evolučního boje o život, který však podle mne a také možná podle anglického filosofa Herberta Spencera na vyšším stupni vývoje by mohl ústit v přátelství všech na život a na smrt). Středověcí spisovatelé hovořili o sporu duše s tělem.

(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )

Edited by - Dalibor Grůza on 12/09/2010 16:35:18
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 12/09/2010 :  16:45:33  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Jednak bych předně chtěl napsat, že s šířením víry se zbraní v ruce nesouhlasím a je to proti křesŤanským zásadám. To, že nějaký mocichtivý lojzové vedli války ve jménu křesťanské víry, ještě neznamená, že to dělají všichni křesťané.
Jenže ono se nejedná jen o šíření víry silou a nejen o války,ale třeba i to že se lidé různých uznaných pravd nedokáží mezi sebou domluvit.To neplatí jen pro křesťany,ale všechny ostatní bez ohledu na to jakou pravdu uznali.A tak ničíme třeba životní prostředí planety a bylo by třeba aby se lidé navzájem dokázali domluvit na nápravě škod. Mohou se mezi sebou domluvit? Nemohou,protože jeden navrhne cestu k nápravě a protože je třeba muslimem, nebo ateistou, vznikne proti jeho návrhu odpor zastánců ostatních pravd a tak se nedohodnou na žádné variantě záchrany a životní prostředí planety dále jen ničíme. Bojujeme s muslimy i když jsou to stejní lidé jako my, jen uznali jinou pravdu a věří čemusi jinému. Muslimové bojují ze stejných důvodů s námi. To je také svatá válka a oboustranně. Já v tom nevidím rozum,ale pouze zneužívání schopností ve prospěch svého já a uznané pravdy,čili moc lidskou.
Jednám ve prospěch svého já a proto vytvářím v ostatních lásku ke mně tím, že využívám svých schopností v jejich prospěch a to bez ohledu na to, jakou pravdu uznali jako pravdivou. Jenže již jsem dost starý a jednám tak stále i když moje já s toho příliš prospěchu mít nebude (spíše naopak)Jsou zde však moji blízcí,potomci a lidi které mám rád a pro ně tak jednám. Až budeš mít své děti,pak tato moje slova teprve pochopíš.

Sláva
Go to Top of Page

axel01
Velmi aktivní uživatel

Czech Republic
785 Posts

Posted - 15/09/2010 :  20:08:12  Show Profile  Reply with Quote
Bůh je výmysl líného člověka. Proč? Protože i Bůh je líný.
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 16/09/2010 :  08:57:52  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Čau Axel.
Člověk stvořil boha k obrazu svému.Tak to říká Bible,jen tam došlo k přehození slov Bůh a člověk. Za to asi může tiskárna.
Jak by mohl nedokonalý člověk stvořit dokonalého boha? A tak je bůh díky člověku nedokonalý.

Sláva

Edited by - Miloslav Bažant on 16/09/2010 09:00:21
Go to Top of Page

Milan.Miló
Velmi aktivní uživatel

671 Posts

Posted - 16/09/2010 :  14:47:42  Show Profile  Reply with Quote
Miloslave

‘‘Jde vidět, že velice dobře znáš bibli‘‘.
A tak umíš vytvořit i dokonalou
záměnu.
Ve slovech Bůh a člověk.
Neřekl bych, že to je chybou tisku.

Milan.Miló.
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 17/09/2010 :  09:31:59  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Milane.

O tom nepochybuj.Jen ty stránky a odstavce si nepamatuji.To přehození slov byla víe méně legrace ,ale ve skutečnosti je tomu právě tak jak jsme napsal.Člověk si stvořil boha k obrazu svému nedokonalému a proto je i bůh nedokonalý. Jenže boha stvořily děti.Ti lidé byli na nízkém stupni poznání jako děti a vy věřící jste uznali ten dětský pohled jako pravdu. Dnes již myjí lidé poznání světa mnohem dokonalejší,čili jsou dospělejší a vy věřící stále ještě uznáváte ten primitivní, dětský pohled. Zajímavé.
Pokud cosi vykládám malému dítěti a jsem moudrý,pak mu toto zjednoduším tak aby to chápalo.Přijmu li myšlenku, že bůh existuje,pak zde vyjde dost zvláštní jev.Bůh věděl, že lidé mají nízké poznání,že jsou jako děti a tak své vyjadřování tomuto uspůsobil.Lidské poznání rostlo a lidé se stali svými vědomostmi dospělí.Bůh jim chce dát ty správné informace,ale oni přijali to dětské jako pravdu a jeho slova pro dospělé díky tomu odmítají. Pravda říká, že bůh je všemocný,ale v tomto je díky vám věřícím zcela bezmocný. A tak je v době dnešní tomu bohu blíže ateista než věřící,protože přijímá to co je pro dospělé.

Sláva
Go to Top of Page

Milan.Miló
Velmi aktivní uživatel

671 Posts

Posted - 17/09/2010 :  13:43:03  Show Profile  Reply with Quote

Miloslave
No nevím zda-li bych tvé tvrzení
jakým si to popsal mohl brát vůbec někdy vážně.
To, že jsi záměrně nebo z neznalosti přehodil ona slova
my bylo hned jasné.
No tak jako pochybuji, že boha stvořili
právě děti.
A nevím a pochybuji též o tom,že by zrovna ateisti byly
bohu blíže než věřící v dnešní době.
Beru to vše jako jednu velkou tvojí spekulaci.

Milan.Miló.

Go to Top of Page

Sokrates
Aktivní uživatel

Czech Republic
237 Posts

Posted - 17/09/2010 :  14:08:35  Show Profile  Send Sokrates an ICQ Message  Reply with Quote
New Zarathutra
Člověk mnohdy něco říká a něco jiného dělá. Tím nechci toho dotyčného obviňovat ze lži. Jen tvrdím, že člověk jen zhruba odhaduje, jak by se zachoval v té či oné situaci. Pravda však může být zcela jiná, což potvrzují mnohé psychologické experimenty.

Telemachus
I přesto, že jsem sobec, nemusím být nutně pokrytec, když pomáhám druhým lidem. Třeba se mi jedná o svou slávu, o uznání od druhých.
Go to Top of Page
Page: of 47 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum © (c) 2009 webmaster Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000