www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Filosofie
 Libovolné téma
 Kecárna.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 96

navi
Ultragrafoman

2839 Posts

Posted - 26/10/2008 :  21:43:49  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by kacena

Navi,vidím,že máš rád prírodu,tak ako ja.Celá rodina máme radi turistiku,skôr pešiu.Ty preferuješ cykloturistiku,ako je vidieť z fotografií.Na výlety a túry chodíme tak často,ako sa len dá.Minulý týždeň sme boli v Ľubietovej (kúsok za BB)a bolo tam božsky.V decembri ideme lyžovať na Tále,ale ubytovaní budeme v Nemeckej.Nejeko nas to ťahá tým smerom.To stredné Slovensko je nádherné!Inak, robíš kvalitné fotky...

V Táloch som sa učil tento rok snowboardovať.
Tak sme so ženou upiekli bezlepkový chlieb, a pustil som sa do bezlepkovej diéty. Uvidíme, čo to za dva týždne urobí. Inak ten chlieb mi chutí viac, ako obyčajný. Škoda, že tak nechutí aj Maťovi.

Edited by - navi on 26/10/2008 22:06:36
Go to Top of Page

kacena
Aktivní uživatel

113 Posts

Posted - 27/10/2008 :  08:02:44  Show Profile  Reply with Quote
Navi,cez víkend sa zdal Matej celkom v poriadku,ale dnes ráno,pred nástupom do školy sa situácia opakovala.Od siedmej sa nepohol z WC,neustále zvracal(len žalúdočné šťavy),búšilo mu srdce a bolo mu na odpadnutie.Napokon chytil záchvat plaču,až sa triasol.Nechala som ho znovu doma.Neviem,dokedy nám to budú v škole tolerovať.Akonáhle sa dozvedel,že do školy nemusí,behom desiatich minút mu nebolo nič.Idem volať do Blavy na psychiatriu.Musím sa poradiť,veď takto to ďalej nepôjde....
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 27/10/2008 :  08:57:19  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Kačenko.

Nerad se míchám do rozhovoru mezi tebou a Navi,ale snad mně to promineš. To co popisuješ je naprosto typické a ukazuje to na jeho nezvládnutelný strach ze spolužáků,jejich ústrků a psychického teroru.Jeho přecitlivělost spůsobuje, že pobyt mezi nimi je pro něj naprosté utrpení. Ty děti ovlivnit není možné,pokud tam není pedagog, který by jim to dokázal vysvětlit, vyzvat a motivovat je k pomoci tvému synovi. Je zde tedy jediná cesta a to změna školy a přechod do nového kolektivu. Problém je však v tom, že svým jednáním může tutéž situaci vytvořit i tam. Takže na určitý čas by toto mohlo pomoci zvláště tehdy, kdyby ses domluvila s učiteli a ti mu upravili pozici tak aby byl dětmi přijat a to dříve, než tam nastoupí.
Skus si představit,že musíš každý den přijmout utrpení nadávek, šikany a ponižování. Potom jeho ranní jednání pochopíš.Můj vnuk má po epilepsii LMD a měl podobné problémy v místní škole. Jeho jednání sice nebylo tak výrazné, ale jeho strach byl poznatelný. Také si vymýšlel a třeba i zvracel a když mu dcera řekla, že může zůstat doma,tak mu rázem nebylo nic. Nyní dojíždí do Plzně a vstává do školy sám bez jakýchkoliv protestů. Věř,že ten problém není v těch dětech,ale v kantorech a jejich kvalitách.Dobrý kantor dokáže ty děti motivovat a zmněnit jejich jednání.V té škole kam vnuk dochází dostávají žáci body za chování a třeba i za jednání vzhledem k ostatním žákům a ti žáci soutěží kdo jich bude mít víc a vítěz získá nějakou maličkost jako cenu. Funguje to bezvadně. Skrátka záleží na kantorech jaké budou děti v jejich třídě a jak se budou jeden k druhému chovat.

MB
Go to Top of Page

navi
Ultragrafoman

2839 Posts

Posted - 27/10/2008 :  10:13:29  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Kačenko.

Nerad se míchám do rozhovoru mezi tebou a Navi,ale snad mně to promineš. To co popisuješ je naprosto typické a ukazuje to na jeho nezvládnutelný strach ze spolužáků,jejich ústrků a psychického teroru.Jeho přecitlivělost spůsobuje, že pobyt mezi nimi je pro něj naprosté utrpení. Ty děti ovlivnit není možné,pokud tam není pedagog, který by jim to dokázal vysvětlit, vyzvat a motivovat je k pomoci tvému synovi. Je zde tedy jediná cesta a to změna školy a přechod do nového kolektivu. Problém je však v tom, že svým jednáním může tutéž situaci vytvořit i tam. Takže na určitý čas by toto mohlo pomoci zvláště tehdy, kdyby ses domluvila s učiteli a ti mu upravili pozici tak aby byl dětmi přijat a to dříve, než tam nastoupí.
Skus si představit,že musíš každý den přijmout utrpení nadávek, šikany a ponižování. Potom jeho ranní jednání pochopíš.Můj vnuk má po epilepsii LMD a měl podobné problémy v místní škole. Jeho jednání sice nebylo tak výrazné, ale jeho strach byl poznatelný. Také si vymýšlel a třeba i zvracel a když mu dcera řekla, že může zůstat doma,tak mu rázem nebylo nic. Nyní dojíždí do Plzně a vstává do školy sám bez jakýchkoliv protestů. Věř,že ten problém není v těch dětech,ale v kantorech a jejich kvalitách.Dobrý kantor dokáže ty děti motivovat a zmněnit jejich jednání.V té škole kam vnuk dochází dostávají žáci body za chování a třeba i za jednání vzhledem k ostatním žákům a ti žáci soutěží kdo jich bude mít víc a vítěz získá nějakou maličkost jako cenu. Funguje to bezvadně. Skrátka záleží na kantorech jaké budou děti v jejich třídě a jak se budou jeden k druhému chovat.

MB

Miloslave, tu má každý právo sa miešať do rozhovoru, takže buď v kľude, a naďalej sa miešaj. Máš úplnú pravdu s tým kantorom. priemerný kantor by mal dokázať ochrániť Tvojho syna, Kačenko, a situáciu zvládnuť tak, aby Tvoj syn takýmito stavmi netrpel. Ja by som osobne dohodol spoločné stretnutie medzi Tebou, jeho triednou, a psychologičkou. Témou by bolo, ako tento stav zvládnuť.
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 27/10/2008 :  15:44:13  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Navi.
Ze skušenosti tě mohu říci,že by to nemělo význam a mělo by to spíše negativní dopad.U kantorů vniká vzhledem k problémovým žákům k aversi,kterou sice skrývají,ale občas se to projeví a ostatní žáci to přijímají jako souhlas s jejich jednáním.Dobrý kantor tohle nedopustí a zde vidím pouze jednu cestu a tou je změna školy a předběžné domluvení se s kantorem a psycholog by u toho nebyl marný.Takový kantor dokáže na příchod takového nového žáka třídu připravit a třeba motivovat k pomoci takovému žákovi.

MB
Go to Top of Page

navi
Ultragrafoman

2839 Posts

Posted - 27/10/2008 :  15:55:27  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Navi.
Ze skušenosti tě mohu říci,že by to nemělo význam a mělo by to spíše negativní dopad.U kantorů vniká vzhledem k problémovým žákům k aversi,kterou sice skrývají,ale občas se to projeví a ostatní žáci to přijímají jako souhlas s jejich jednáním.Dobrý kantor tohle nedopustí a zde vidím pouze jednu cestu a tou je změna školy a předběžné domluvení se s kantorem a psycholog by u toho nebyl marný.Takový kantor dokáže na příchod takového nového žáka třídu připravit a třeba motivovat k pomoci takovému žákovi.

MB

Si si istý, že Matejova triedna by nebola schopná pozitívne situáciu ovplyvniť?
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 28/10/2008 :  07:52:26  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Si si istý, že Matejova triedna by nebola schopná pozitívne situáciu ovplyvniť?

Navi.
Jistý si člověk nemůže být ničím,ale jakmile si ty děti někoho nějak zařadí a eventuelně vznikne k němu averse, je těžké to změnit.Vzniká zde kruh, či spirála. On přijímá jejich jednání jako jejich zlo a nikoliv jako důsledek svého jednání, které je ovlivněno autismem a tak se chová k nim nepřátelsky,což oni berou jako jeho zlo a tím se navzájem stále vzdalují. On se zmněnit sám nemůže a i kdyby se změnil, ty děti jej budou brát stejně jako předtím, čím jej přivedou zpět k nepřátelství. Nový kolektiv jej zařazeného nemá a pokud by došlo díky medikamentům k určité změně jeho chování, mohli by jej zařadit jinak a dle toho by se k němu chovali. Kdyby je kantoři motivovali k tomu aby mu pomáhali ještě předtím než do nového koleektivu nastoupí,pak by to mohlo mít velmi dobrý dopad na jeho zdraví. Ten kluk se stávajícího kolektivu bojí, to je zřejmé z jeho jednání před odchodem do školy a to jej nesmírně traumatizuje a zoršuje to jeho chorobu.
Kdybych já byl na místě Kačenky, snažil bych se vyhledat a třeba i pomocí internetu rodiče dětí s podobným problémem, spojit se s nimi a společně vyžadovat vytvoření speciální školy,třeba při nějaké blízké nemocnici.Tak je tomu v Plzni a výsledky jsou vynikající.Mimo učitelů jsou tam i psychologové a to se ukázalo být velmi výhodné. Zajímavé je, že zde (prý) docchází k velkému zlepšení stavu a příznaky autismu postupně mizí. Jeden člověk toto vyžadující nic nedokáže,ale pokud by jich bylo víc,pak by mohli tohoto dosáhnout.

MB
Go to Top of Page

navi
Ultragrafoman

2839 Posts

Posted - 28/10/2008 :  08:06:35  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Si si istý, že Matejova triedna by nebola schopná pozitívne situáciu ovplyvniť?

Navi.
Jistý si člověk nemůže být ničím,ale jakmile si ty děti někoho nějak zařadí a eventuelně vznikne k němu averse, je těžké to změnit.Vzniká zde kruh, či spirála. On přijímá jejich jednání jako jejich zlo a nikoliv jako důsledek svého jednání, které je ovlivněno autismem a tak se chová k nim nepřátelsky,což oni berou jako jeho zlo a tím se navzájem stále vzdalují. On se zmněnit sám nemůže a i kdyby se změnil, ty děti jej budou brát stejně jako předtím, čím jej přivedou zpět k nepřátelství. Nový kolektiv jej zařazeného nemá a pokud by došlo díky medikamentům k určité změně jeho chování, mohli by jej zařadit jinak a dle toho by se k němu chovali. Kdyby je kantoři motivovali k tomu aby mu pomáhali ještě předtím než do nového koleektivu nastoupí,pak by to mohlo mít velmi dobrý dopad na jeho zdraví. Ten kluk se stávajícího kolektivu bojí, to je zřejmé z jeho jednání před odchodem do školy a to jej nesmírně traumatizuje a zoršuje to jeho chorobu.
Kdybych já byl na místě Kačenky, snažil bych se vyhledat a třeba i pomocí internetu rodiče dětí s podobným problémem, spojit se s nimi a společně vyžadovat vytvoření speciální školy,třeba při nějaké blízké nemocnici.Tak je tomu v Plzni a výsledky jsou vynikající.Mimo učitelů jsou tam i psychologové a to se ukázalo být velmi výhodné. Zajímavé je, že zde (prý) docchází k velkému zlepšení stavu a příznaky autismu postupně mizí. Jeden člověk toto vyžadující nic nedokáže,ale pokud by jich bylo víc,pak by mohli tohoto dosáhnout.

MB

To čo píšeš, vnímam ako riešenie, ale príliš náročné na podmienky realizácie. Ja osobne si dokážem predstaviť, že by som to v triede zariadil tak, aby mu dali pokoj.
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 28/10/2008 :  08:27:35  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Navi.

Aby mu dali pokoj? To je málo. To by byl stále sám.Je třeba je motivovat k tomu aby mu pomáhali. To pro začátek. Budou li mu pomáhat,pak se i on bude k nim chovat jinak a ve výsledku jej přijmou mezi sebe. To je otázka, kterou musí vyřešit pedagog. V Plzni to řeší bodovým systémem a děti si nosí každý den v žákovské počet bodů, které dosáhli a jednání vůdči spolužákům je jedním s faktorů. Kdo dosáhne nejvyššího počtu bodů, získá nějakou maličkost,ale u dětí nerozhoduje tolik cena toho co dostanou,ale že zvítězili a tak jeden pomáhá druhému a všichni jsou spokojeni. Ty děti i když mají určité omezení schopnosti se učit,či mají narušenou pozornost se snaží,protože dobrý kantor dokáže ocenit i snahu.Jedná se však o speciální školu pro děti s LMD (lehká mozková disfunkce) a děti autistické. Na jednu třídu jsou dva kantoři a psycholog.Výsledky jsou vynikající,ale jedná se vlastně o experiment který provádí psychiatrické oddělení při FN. Přesto si myslím, že kdyby se spojili rodiče v blízkosti bydliště Kačenky (nevím kde bydlí) mohli by cosi takového iniciovat.Pokud bydlí blízko Bratislavy, myslím, že by to bylo docela i reálné.

MB
Go to Top of Page

navi
Ultragrafoman

2839 Posts

Posted - 28/10/2008 :  09:26:41  Show Profile  Reply with Quote
Pre mňa to nie je málo. Pokoj je prvýstupeň normalizácie vzťahov. Dosiahnúť už len pokoj, dá fušku. Ako učiteľ, by som deti informoval o tom, čo je to autizmus, a čo so sebou prináša. Snažil by som sa o to, aby deti aspoň trochu pochopili, prečo je iný, ako oni. Je celkom možné, že by potom naňho zmenili pohľad. Kačenka býva v Trnave, tam majú toto: Detské integračné centrum v Trnave
Od roku 1994 sa problémom autizmu začína zaoberať Detské integračné centrum (DIC), ktoré poskytuje diagnostiku, terapiu a edukáciu autistickým deťom. V ambulantnej starostlivosti DIC sa momentálne nachádza 20 detí s diagnózou detský autizmus. V roku 1997 v priestoroch Pomocnej školy na Čajkovského ulici vzniká prvá špeciálna autistická trieda v Trnave a druhá v rámci Slovenska. Vzdelávanie funguje experimentálnou formou. Školu navštevuje 5 detí, ktorým sa venujú odborníci - špeciálny pedagóg a psychológ. Deti sem boli zaradené na základe diagnózy detský autizmus a nachádzajú sa v ambulantnej starostlivosti DIC, absolvovali diagnostický pobyt v centre a pred vstupom do experimentálnej triedy navštevovali špeciálnu materskú škôlku. Pred začatím činnosti v experimentálnej triede bol vypracovaný projekt vzdelávania, ktorého sa odborníci pridržiavajú. Pri svojej práci vychádzajú z princípov TEACCH. Úlohou odborníkov je u detí zlepšiť komunikáciu, samostatnosť a sociálnu kompetenciu.
Matej je ale asperger, takže neviem, či sa tam aj takým venujú.

Edited by - navi on 28/10/2008 09:32:14
Go to Top of Page

kacena
Aktivní uživatel

113 Posts

Posted - 28/10/2008 :  12:17:08  Show Profile  Reply with Quote
Chlapci,to čo píšete je veťmi múdre a logické a veľmi by som si želala,aby ste boli synoví pedagógovia.Určite by sa tešil do školy.Minulý rok mal Matej mladú a veľmi fajn učireľku,išla nám v ústrety po všetkých stránkach a takéto výrazné problémy sme nemali.Hoci nedokázala zastaviť šikanu v triede,no bola MaťNajskôr ovou oporou.Teraz miesto nej nastúpila učiteľka,ktorá sa vrátila z materskej a našu dobrú učiteľku miesto nej prepustili.Najskôr sa zdalo.že nová učiteľka si Mateja obľúbila,pre jeho výborný prospech,ale po mesiaci si ma predvolala,že má s ním problémy a jeho správanie ospravedlňujú,len jeho vedomosti.Začal nosiť poznámku za poznámkou,aký je nezvládnuteľný,ako sa na všetko vypytuje,že si cez prestávku dáva na hlavu čiapku s vysvetlením,že je jeho obľúbená a ona takéto veci nebude tolerovať.Ja som jej vysvetlila,že toto všetko má popísané v správe od psychiatra a psychológa(ktorú som jej odovzdala na začiatku šk. roka),kde je popísané,čo môže od syna očakávať,ako sa ná k tomu vstavať ona,proste rôzne rady a návrhy.Začala syna kedykoľvek cez prestávkyalebo cez hodiny TV posielať šk. psych.,aby sa ho zbavila.Tá jej sama opísala situáciu,synov stav,jeho problémy a strachy a učiteľka sľúbila,že bude sa snažiť spolupracovať a dokonca psychologičke prezradila,že si &&&&maťejovu správu nečítala.Aspoň vidieť,aký mala záujem zistiť,prečo je Maťo taký,aký je.Je pravda,že s niektorými spolužiakmi Matej chodil už do škôlky a títo majú o ňom obraz už dávno vytvorený.Neviem,či ho vôbec niekedy prijmu medzi seba.Miloslav,máš pravdu v tom,že Maťo reaguje nepriateľsky už dopredu,pretože zo skúseností očakáva od detí zlú reakciu a chce ich akoby v tom predbehnúť.Bývame v Trnave na sídlisku,kde sa nachádza DIC.Od 3 rokov sme ho navštevovali do minulého roku,až kým si jeho klinická psychologička neotvorila súkr. prax a mi sme ju nasledovali.Ona vlastne sa zaoberá autizmom a špecializuje sa priamo na AS.Matej jej bol modelom,pre prácu na doktorát a terz vlastne deti diagnostikuje podľa Matejových prvkov.Vraj Bol Matej prvý diagnostikovaný asperger na Slovensku v 3 rokoch.Psychologička vždy tvrdila,že je Matej jej srdcová záležitosť,ale tie sedenia u nej mu nejako zvlášť nezaberajú.Práve ona nám dala návrh aby som syna preradila do školy pre nadpriemerne inteligentné deti(je na Vančurovej v Trnave),ale aj tak to mám dosť od ruky,pretože musím mladšieho Samka vodiť do 3kôlky pri nás a Mateja by som musela stíhať Ráno doraviť na druhý koniec Trnavy a znova ho ísť poobede naspäť čakať.Momentálne navštevuje školu na sídlisku,ale aj tak musím mať čas zadelený tak,aby som stíhala včas malého i staršieho vyzdvihnúť.Dnes sme boli na neurologickom vyšetrení a zajtra ideme na EEG.Lekárka má podozrenie na rozvíjajúcu sa epilepsiu.Včera som bola s malým Samom na logopédii a tam sa ma logopedička spýtala,či nevidím v správaní Samka nejaké zvláštnosti,lebo ona hej.Vraj sa nepravidelne psychicky vyvíja,v niečom je excelentný(od 2 rokov ovláda celú abecedu a vie ju používať)a na druhej strane nevie pochopiť pojem času-ráno,poobede,večer,včera,zajtra,nabudúce,atď.Sme odoslaní na psych. vyšetrenie.No,keď mi oznámia,že je aj mladší syn autista,asi so mňou sekne...
Go to Top of Page

navi
Ultragrafoman

2839 Posts

Posted - 28/10/2008 :  12:47:24  Show Profile  Reply with Quote
Kačenka, mám taký pocit, že okolo Tvojich detí, sa priveľa konštatuje, a málo robí niečo efektívne. Samozrejme že mám na mysli tzv. odborníkov. Mám taký pocit, že ľudia, ktorí by so svojho profesného hľadiska mali Maťovi pomôcť, to moc nevedia. Predsa by som skúsil tú celostnú medicínu. Fiktívny dialóg medzi mnou a Matejom:
Ja: Čo myslíš, ako by sa dalo dosiahnúť, aby si prestal jesť lepkové potraviny?
Matej: Neviem.
Ja: Dokážeš existovať bez chleba, rohlíkov, zákuskov, koláčov a iných maškŕt?
Matej: Nie.
Ja: Skús niečo vymyslieť, ako by sme dokázali s lepkom vybabrať.
...
Go to Top of Page

neronis
Ultragrafoman

Czech Republic
2110 Posts

Posted - 28/10/2008 :  13:12:12  Show Profile  Reply with Quote
Žiješ s nimi sama nebo máš manžela? Objevily se ve vaší rodině v minulosti nějaké genetické nebo psychické anomálie?
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 28/10/2008 :  13:23:31  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Kačenko.

Mno, nemáš to lehké. Myslím, že by to pro něj bylo v té škole pro zvláť nadané žáky lepší. každém případě by s nimi byla lehčí dohoda o tom,jak se k němu chovat. Oni agresivní jsou většinou ti intelektově slabší a ostatní se k nim připojí. Když by se přestal bát kolektivvu ve škole, došlo by k celkovému zlepšení jeho stavu. Jinak chápu tvůj problém s doprovázením dětí do školy a školky,ale pokud tě jde o děti,pak holt musíš něco obětovat,protože to nikdo za tebe neudělá. Co si třeba zjistit, zda někdo s okolí nenavštěvuje tu školu pro zvláště nadané žáky? To by tě řekli v té škole a pak by mohlo být možné, že by chodil do školy a ze školy s nimi.To je vše na domluvě a myslím, že by to nemuselo být nereálné.Navíc by se s nimi více sblížil.Zůstane li ve stávající škole, bude to stále horší a horší.
S tím mladším to myslím nebude tak horké.Ta nevyrovnanost je dost častý jev a nemusí vůbec nic znamenat. Ta epilepsie by mohl být problém,protože při ní dochází často k lehké mozkové disfunkci,ale epilepsii bys nejspíše poznala sama dle ztrát vědomí (záchvatů),křečí a podobně.
Píšeš,že se syn nučil abecedu ve dvou letech.Otázka zní. Naučil se tto sám, nebo jste jej to učili? U tvých dětí se dle toho jak to popisuješ jedná o genetickou genialitu,čili mají oslabené bariery a snadno se jim rozšiřuje kapacita operační paměti. Toto je provázeno různými chemickými procesy a děje li se tak často,pak dochází ke změnám v mozku. Je jasné, že jsi o tom nemusela mít ani potuchy,ale právě tím,že jste to snadné učení považovali za klad. využívali jste toto k jejich předčasnému učení,což vedlo k rychlému rozšiřování operační paměti i s těmi následky. Správně měly ty děti mít režim častého spánku a chránit je před přílišným zatěžováním.Spíše hry a zábava, než učení a vytvořit režim pravidelného a častého spánku a to i několikrát za den. Jenže to jste nemohli vědět a vlastně nebyl asi nikdo,kdo by vám to řekl. Do jisté míry je možné toto napravit a zvlášť u toho mladšího. Doporučuji tedy spánek ihned jakmile přijde ze školy a naobjedvá se a stačí i půl hodiny a dle toho čím se zabývá a jaká je to pro něj zátěž další spánek. Časem si na to zvyknou a budou to sami vyžadovat,protože se jim celkově uleví. Jde o to, aby se jim operační paměť přestala tak rychle rozšiřovat a nedocházelo k těm chemickým důsledkům tak často. Oni jsou jako koně plnokrevníci.Když polokrevník dosáhne určité hranice,tak spomalí a odpočívá. Plnoktervník však naopak přidá,protože se mu rozšíří kapacita operační paměti a on cítí novou sílu.Jenže plnokrevník tím často zabije sám sebe. U toho mladšího můžeš tímto zachránit vše u toho staršího alespoň něco.Intelekt je krásná věc,ale zdraví má také svou cenu.


MB
Go to Top of Page

navi
Ultragrafoman

2839 Posts

Posted - 28/10/2008 :  18:47:20  Show Profile  Reply with Quote
Kačena, skús to zvážiť. Miloslav má v tom pravdu, že inteligentnejšie deti, väčšinou nie sú také agresívne, aj keď to samozrejme nemusí byť pravidlo. Chlapec má deväť rokov. Nezvládol by cestu do školy sám? Ja keď som mal 6 rokov, tak som cestoval autobusom 7km do školy. A čo sa týka rivality v učení, tak pozri kam to dotiahli majitel Microsoftu, a Albert Einstein.
Go to Top of Page
Page: of 96 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum © (c) 2009 webmaster Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000