www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Filosofie
 Libovolné téma
 Rasismus
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

neronis
Ultragrafoman

Czech Republic
2110 Posts

Posted - 08/09/2008 :  18:12:12  Show Profile  Reply with Quote
Rasismus je jakýkoli druh negativní reakce k jiné rase. Kulturní rozdíly jdou většinou ruku v ruce, nicméně je pravdou, že je jiná rasa skutečně kognitivně odlišná, nejen fyzicky.
Spoustu vlastností je nám dáno "do vínku" a ty máme právě díky našim genetickým dispozicím. Velikosti jednotlivých částí mozku při narození jsou součinem matky a otce popř. předchozích generací, stejně tak jako velikost jiných částí těla (čímž nutně nenarážím na velké černé penisy, ale třeba tvar nosu podobný opicím nebo pokud půjde o pigmentaci, tak solární alergie.

Edited by - neronis on 08/09/2008 18:15:35
Go to Top of Page

neronis
Ultragrafoman

Czech Republic
2110 Posts

Posted - 08/09/2008 :  21:49:12  Show Profile  Reply with Quote
Jinak negativní reakce k jiné rase pramení z nesouhlasu s životním nebo morálním postojem, z úrovně inteligence, chování i nesouladu duší. Každopádně bývá příčinou sdílení určitého prostoru více ras, nicméně nad to by měli být vždy všichni povzneseni a snažit se přiblížit svými odlišnostmi nebo stanovit pravidla pro jejich přechod a/nebo vytvořit bariéru jakéhokoliv druhu proti konfliktním situacím.
Pravdou je, že přizpůsobení nastává automaticky a tím pozvolněji, čím jsou odlišnosti radikálnější.
A někdy se situace vyhrotí a skončí destrukcí jedné nebo vypuzením ze společného prostoru.

Edited by - neronis on 08/09/2008 21:53:46
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 09/09/2008 :  09:23:47  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Neronisi.
Ano. Vzpomeň si na starého Adolfa a jeho slova o životním prostoru pro Němce. Jak to provést, či obhájit bez označení jiných skupin lidí, nechci říkat ras za méněcenné? To prostě nejde. Jak získat bohatství židů aniž by byly označeni za méněcennou rasu? To také nejde. Pokud si odmyslíš rozdílnost jazyků,germána od slovana vůbec nerozeznáš.Vše je o životním prostoru a rasy jsou pouze okrajové a zneužívané. Budeš li bydlet v sousedstí třeba romů a budou v noci zpívat své písně a hulákat dlouho do noci a přijde nějaký Adolf s myšlenkou,že je to méněcenná rasa kterou je třeba vyhladit,apk nebudeš daleko od přijetí takové myšlenky a přitom jsou ty písničky někdy krásné i když jiné než ty naše. Jejich zvyklosti a styl života jsou jiné a někdy se dostávají s těmi našemi do konfliktu a to již může být důvodem k rasové nesnášenlivosti. Otázkou je co dělat? Změnit sebe je nemožné, změnit je je také nemožné. Zasahují do mého životního prostoru třeba tím zpěvem a hlukem v noci, krádežemi a podobně a to je rozhodujícím faktem,který mne může přivést k rasismu.Nezasahují do mého životního prostoru,pak mně nevadí a jsem od myšlenky rasismu vzdálen. Jako kluk jsem žil nějaký čas v Rotavě na Sokolovsku a v domě v podkroví žila romská rodina. Byla to katastrofa.Na půdě nebylo možné věšet prádlo a dokonce tam třeba jen vstoupit. Udělali si WC s celé půdy, jen cestičku ke svým dveřím nechali volnou. Kdyby se nějaký odvážlivec odvážil tam to prádlo i přes ten zápach pověsit, druhý den by se ti romové pyšnili novým oblečením a tvrdili by, že to už máme dávno.Navíc ta jejich matka měla otevřenou tuberkulozu a tak ohrožovala zdraví všech lidí okolo.Nakonec ji odvezli do nemocnice za policejní asistence. Tehdy pro mne byli stělesněním zla,protože velmi silně zasahovali do mého životního prostoru a totéž cítili všichni obyvatelé toho domu.
Příklad druhý: Přišel kdysi za mnou domů Romský mladík s kytarou a s tím, jestli by nemohl se mnou hrát. Když jsem si jej vyskoušel co umí, rád jsem přikývnul. Měl v těch rukách ďábla a hudební cítění jedna radost. A tak jsem spolu nějaký čas dělali muziku a byla to dobrá muzika a on skvělý kamarád. Zajímavé bylo, že nikdy nikomu nevadilo, že je rom. Prostě uměl a dával lidem radost tím co uměl. Jenže zde bylo cosi co přináleží k romské kultuře a co my nedokážeme přijmout. Já jsem přijal roma jako sobě rovného a romové přijali mne a to byl kámen úrazu. Zanedlouho jsem jich měl plný byt a nejen těch dobrých,ale i kriminálníků a jim podobných. A tak jsem se musel s tím kytaristou rozejít abych uchránil svůj životní prostor. Zní to tvrdě,ale jiná možnost zde nebyla. Rasismus je tedy vždy o životním prostoru a o ničem jiném.

MB
Go to Top of Page

Rzwald
Grafoman

1522 Posts

Posted - 09/09/2008 :  18:35:41  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant
Změnit sebe je nemožné, změnit je je také nemožné. Zasahují do mého životního prostoru třeba tím zpěvem a hlukem v noci, krádežemi a podobně a to je rozhodujícím faktem,který mne může přivést k rasismu.Nezasahují do mého životního prostoru,pak mně nevadí a jsem od myšlenky rasismu vzdálen. Jako kluk jsem žil nějaký čas v Rotavě na Sokolovsku a v domě v podkroví žila romská rodina. Byla to katastrofa.Na půdě nebylo možné věšet prádlo a dokonce tam třeba jen vstoupit. Udělali si WC s celé půdy, jen cestičku ke svým dveřím nechali volnou. Kdyby se nějaký odvážlivec odvážil tam to prádlo i přes ten zápach pověsit, druhý den by se ti romové pyšnili novým oblečením a tvrdili by, že to už máme dávno

tak to je síla....

...naneštěstí z mých zkušeností plyne, že k nevraživosti stačí mnohem méně. Např. my jsme šli onehdy (už je to pár let) kolem skupinky (nevím, co to bylo, ale mělo to šikmý oči a žlutou kůži) a oni stáli na chodníku, povídali si a nevšímali si nás. Až jsme kolem nich prošli, tak mamka (byla to ona? ...buď ona nebo babička) začala na ty šikmooký nadávat, že ani neuhnou, pak k tomu přidala, že přenáší žloutenku, atd. Mě to překvapilo, jelikož mně nezavazeli a přitom jsem jim byl blíž. Když jsem si začal víc všímat, kdy lidi na šikmooký nadávaj, zjistil jsem, že z 90% jsou to naprosto banální případy:

...v naší kultuře je např. nepsaná slušnost na veřejnosti být potichu a po ulicích se obloukem (moc nepřeháním) vyhýbat. Mně je jedno, zda mě šikmookej mine o pět centimetrů nebo o metr...nicméně když babičku mine o pět centimetrů, tak ta pak na něj bude doma nadávat, že "ani neuhne" --- přitom se nesrazili ani nemusela měnit směr a rychlost pohybu.

To s tím "být potichu" je zase krásně vidět v Praze v metru. Tam je vždy jak v hrobě, ale když tam přijdou nějací cigoši, tak ti se baví naprosto spontálně a celkem hlasitě. Mám dojem, že Čechům se toto nelíbí a považují za neslušné, když oni "musejí" být ticho (protože si z neznámého důvodu myslí, že je to slušnost) a cigoši se vesele baví.

Pokud si vzpomenu, kým jsem byl v životě kdy obtěžován -- tak bohužel to vždycky byli Češi. Nikdy jsem něměl problém s cigošem nebo s šikmookým...jen s českými ožralci, českými bezdomovci, českými vagabundy, kteří roztřískali flašku o chodník a já pak musel jet na kole kvůli nim přes to a bál jsem se, abych nepíchl, atd.

Před měsícem jsem jel vlakem a tam zase rozlili Češi pívo a pak jsem v tom čvachtal, když jsem vystupoval. Když jsem jel zas jindy druhým vlakem, tak tam byli slovenští cigoši, taky rozlili pívo, ale na rozdíl od těch Čechů z prvního vlaku (kteří se tomu akorát dokázali chechtat a kopali do té lahve) se jeden z těch cigošů zvedl, kamsi se vypařil a zachvilku se vrátil s hadrou a utřel to.

Jenže především ono ožralství (které způsobuje většinu potíží -- ti s tou flaškou byli taky pěkně nažraní) je jaksi národní tradice a Češi jsou na to zvyklí. Když pak šikmookej dostatečně neuhne na chodníku, tak na to Čech zvyklej není, a tak šikmookýho nemá rád. Když vidí vožgruňu, tak si naproti tomu jen povzdechne "ten to přehnal", nebo "ten neumí pít", atd.
Go to Top of Page

Rzwald
Grafoman

1522 Posts

Posted - 09/09/2008 :  18:46:58  Show Profile  Reply with Quote
jo---já se vlastně utopil v úvodních příkladech a nenapsal jsem to, co jsem chtěl napsat...

...řešení je takové, abychom si více uvědomovali, proč cítíme, co cítíme. Např. když jsem začal bydlet v Praze (na koleji), tak mně bylo děsně nepříjemný, když jsem se v přecpaným autobuse nebo v šalině někoho nechtěně dotknul. (mimochodem ne nadarmo se tu hovoří o "indukčních" autobusech -- pokud se do něj vleze n lidí, vleze se tam i n+1 :-)
...po pár týdnech jsem si uvědomil, že je to pěkná konina, že těm lidem je uplně jedno, zda se jich sem tam dotknu nebo ne a vzhledem k tomu, že mně samotnému je jedno, zda se mě někdo dotkne nebo ne (pokud se zrovna nedotýká mých kapes, kde je peněženka), tak už jezdím v autobusech i šalinách nestresován.


Když si člověk uvědomí, že mnoho z toho, co mu bylo "vtloukáno" do hlavy jsou nesmysly (jako že na veřejnosti je "zakázáno" se bavit, atd.), myslím, že hodně důvodů k rasismu pomine.
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 10/09/2008 :  10:00:55  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Rzwalde.

Stále je to o životním prostoru a ničem jiném. Zde však je nutno připomenout,že každý z nás má kolem sebe prostor který považuje za bezpečný. Někdo má ten prosor celkem úzký a někdo širší. Autista velmi čiroký. Zasáhne li někdo do tohoto prostoru vzniká dojem ohrožení. U starých lidí je ten bezpečný prostor velmi široký a je to dáno neduhy stáří. Když do tebe někdo strčí až upadneš, tak se prostě zvedneš a nic se neděje. Jenže u toho starého člověka je tomu jinak. Skus si představit, že máš rozbolavělého celého Rzwalda a každý náraz, nebo upadnutí, ke kterému dojde snáze ty bolesti násobí. To vědomí tě povede k tomu abys rozšířil kolem sebe to bezpečné pásmo a zasáhne li do něj někdo, cítíš se ohrožen.To ostatní jsou jen důsledky toho pocitu ohrožení. Navíc ta babička kolem sebe slýchá o těch žlutých všechny možné báchorky a tak se cítí ještě víc ohrožená. Ty jsi v té šalině také cítil nepříjemno, když byl narušen prostor tvého bezpečného pásma. Když jsi poznal,že nebezpečí nehrozí, zmenšil jsi to bezpečné pásmo až na přímý dotek.

Mimo téma: Znáš Brněnský hantec? Já jsem byl v Brně na montáži dva a půl roku. Pracoval jsem jako servisní pracovník na Škodováckých el. lokomotivách v Židenicích a protože jsme vymetli leckerý pohostinský podnik v městě a okolí, poznal jsem i ten hantec a dost se mně líbil.Spočátku mně vadilo, když mne někdo oslovil kořeni,protože u nás je kořen ten, kdo se nechává od druhých obrat,ale zvykl jsem si. A potom už jsem jezdil šalinou do hokny a nadával na rychnu a podobně jako rodilý brňák. Byl to pěkný čas ,ale nejspíš proto, že jsem byl tak krásně mladý a ty krásný Brněnský holky? Škoda mluvit.Nejspíš tě trošku závidím. Škoda že neexistuje nějaký stroj času abych se mohl do té doby vrátit a být znovu mladý.Třeba bych už nebyl tak hloupý jako jsem byl. Tehdy stály kompletní večerní šaty i s botama do tisícovky, benzin stál 2.10 kč za litr a já dokázal prochlastat patnáct set za večer někde v Muzejním sklípku, nebo jiném nobl podniku s děvčaty a provážet je v taxi po celém Brně. V leckterém podniku jsme my montéři měli pozlacenou tabulku "Trvale zadáno pro barony von Škoda." Inu mít tehdy plat kolem 6000,nebo i více bylo něco neobvyklého a přímo to vybízelo k nezřízenému životu. Byli lidi, kteří se radovali, že mají 1500kč za měsíc.
Prostě a krátce mám Brno rád.

MB
Go to Top of Page

Rzwald
Grafoman

1522 Posts

Posted - 10/09/2008 :  17:35:50  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Rzwalde.

Stále je to o životním prostoru a ničem jiném. Zde však je nutno připomenout,že každý z nás má kolem sebe prostor který považuje za bezpečný. Někdo má ten prosor celkem úzký a někdo širší. Autista velmi čiroký. Zasáhne li někdo do tohoto prostoru vzniká dojem ohrožení. U starých lidí je ten bezpečný prostor velmi široký a je to dáno neduhy stáří. Když do tebe někdo strčí až upadneš, tak se prostě zvedneš a nic se neděje. Jenže u toho starého člověka je tomu jinak. Skus si představit, že máš rozbolavělého celého Rzwalda a každý náraz, nebo upadnutí, ke kterému dojde snáze ty bolesti násobí. To vědomí tě povede k tomu abys rozšířil kolem sebe to bezpečné pásmo a zasáhne li do něj někdo, cítíš se ohrožen.To ostatní jsou jen důsledky toho pocitu ohrožení. Navíc ta babička kolem sebe slýchá o těch žlutých všechny možné báchorky a tak se cítí ještě víc ohrožená. Ty jsi v té šalině také cítil nepříjemno, když byl narušen prostor tvého bezpečného pásma. Když jsi poznal,že nebezpečí nehrozí, zmenšil jsi to bezpečné pásmo až na přímý dotek.

no vidíš..to mě ani nenapadlo, že to potřeba prostoru může být způsobena i tělesným zdravím...
ale souhlasím

quote:
Originally posted by Miloslav Bažant
Mimo téma: Znáš Brněnský hantec?

:-) ...tak rychna, šalina nebo kořen jsou u mě normální slova, ani mě nenapadlo, že jsou z hantecu---ale hokna už mi zní divně a dokonce jsem musel googlit, co to přesně znamená -- řeknu 'jdu do práce' nebo 'jdu fachat'...ale ta hokna jsem neslyšel :-) ...ale jinak já jsem z Blanska, což je kousek od Brna...takže vlastně jsem tak trochu Brňák :-)
...a Brno se mi taky líbí --- Praha mi připadne příliš málo koncentrovaná (dlouho mi trvá než se z jednoho obchodu dostanu do druhého), ale možná je to tím, že ji stále neznám (resp. znám vždy jen nejbližší okolí zastávek metra). A tak do drogerie musím na I.P. Pavlova, do banky na Křižíkovu, do knihkupectví na Václavák, atd. To v Blansku je kniha, o 100 metrů dál je banka a drogerie se vleze mezi to. Problém zas je, že v té knize nic nemaj. :-) Brno je dobrý kompromis. :-)
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 10/09/2008 :  19:20:31  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Rzwalde.

A víš co mně na Brně hodně překvapilo? To že jedeš šalinou pomalu půl hodiny, vystoupíš,projdeš jednou krátkou pasáží a jsi tam odkud jsi vyjel.Jinak jsem chodil hodně do Máje.To byla kavárna mladých, byly tam pěkný kočky a výborná muzika.Nevím jestli to ještě existuje,ale byl to roháč nad Roxy barem. U mahenáče jsem jednou potkal krásnou holku jak tam brečela a tak jsem ji utěšoval. Vykládala že je Francouzka a studuje zde balet a že ji primadona seřvala.Já jí věřil jako evangeliu. Hov.. baletka kur.. to byla a lhala jako když tiskne. To jsem zjistil až za pár dní a přestal jsem být pyšný na to, že mne miluje francouzká baletka. Ona jediné co z baletu uměla byla roznožka a to nejsou moje slova, ale slova jejího pasáka,který nás jednou potkal.Mně domluvil div ne ručně že tohle není zadaramo a jí rovnou nafackoval, takže bulila znovu. Užil jsem si v Brně ledacos a nebylo to špatné.Jenže v té době jsi ještě chodil po houbách.Dneska by ta krásná děvčata byly babičky a mohl bys chdit třeba s jejich vnučkami.

MB
Go to Top of Page

rajis
Velmi aktivní uživatel

Czech Republic
517 Posts

Posted - 10/09/2008 :  19:28:22  Show Profile  Reply with Quote
Budu reagovat krátce - rasismus a xenofobie jsou přirozené vlastnosti člověka. Co si představíte pod pojmem lidstvo? Myslítě, že člověk od jakživa míní tohle slovo ve stejném významu? Jako jedno lidstvo? Ale vůbec. Vždycky byla lidstvo a ne jedno lidstvo. Vždycky to bylo tak, že my jsme ti dobří a chytří a ti druzí jsou špatní a hloupí. Dnes jsou ovšem snahy člověka převychovat, globalizace způsobuje svazování víc lidstev do sebe. Ono to možná jde. Ale to je proces na desítky, možná stovky let, nikoliv jak nám zastánci multikulturalismu v Evropě ukázali (zejména Francie třeba).
Go to Top of Page

Rzwald
Grafoman

1522 Posts

Posted - 10/09/2008 :  23:11:48  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Rzwalde.

A víš co mně na Brně hodně překvapilo? To že jedeš šalinou pomalu půl hodiny, vystoupíš,projdeš jednou krátkou pasáží a jsi tam odkud jsi vyjel.Jinak jsem chodil hodně do Máje.To byla kavárna mladých, byly tam pěkný kočky a výborná muzika.Nevím jestli to ještě existuje,ale byl to roháč nad Roxy barem. U mahenáče jsem jednou potkal krásnou holku jak tam brečela a tak jsem ji utěšoval. Vykládala že je Francouzka a studuje zde balet a že ji primadona seřvala.Já jí věřil jako evangeliu. Hov.. baletka kur.. to byla a lhala jako když tiskne. To jsem zjistil až za pár dní a přestal jsem být pyšný na to, že mne miluje francouzká baletka. Ona jediné co z baletu uměla byla roznožka a to nejsou moje slova, ale slova jejího pasáka,který nás jednou potkal.Mně domluvil div ne ručně že tohle není zadaramo a jí rovnou nafackoval, takže bulila znovu. Užil jsem si v Brně ledacos a nebylo to špatné.Jenže v té době jsi ještě chodil po houbách.Dneska by ta krásná děvčata byly babičky a mohl bys chdit třeba s jejich vnučkami.

MB

mno tak té prostitutky bylo škoda myslím --- vymyslet si, že je francouzská baletka, to chce invenci :-)
---ale to jsem nevěděl, že prostituky byly i za komunistů ---sem myslel, že se to nesmělo

ten Roxy bar bohužel nevím, jelikož jsem pouze sváteční uživatel města Brna. Obvykle jdu do Tesca, kde si koupím picu, pak do Academia nakoupit knížky s dát si v kavárně čokoládu a tím to obvykle končí. Nicméně s tou šalinou, to jsem taky zaregistroval, to je fakt :-)



jinak -> rajis
...souhlasím
..a pod pojmem lidstvo si představím množinu všech lidí na Zemi
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 11/09/2008 :  07:55:18  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Rzwalde.
Ono se ledacos nesmělo a přesto to bylo. V té době Plzeňská Škodovka dokonce platila prostitutky profesionálky ve svém hotelu ,kterému se říkalo Ciziňák,, čili Cizinecký dům. Jednu z nich jsem dokonce znal i když ne po stránce sexuální. Ta děvčata tam byla pro zahraniční hosty Škodovky.Takže co bylo zakázáno pro kmány bylo dovoleno pro pány.
Faktem je že té holky v Brně byla škoda.Dokázala krásně vyprávět o baletní škole o divadle a podobně i když to vlastně nikdy nezažila.Ta její fantazie byla na vysoé úrovni. Jinak jsem to trošku popletl s tím divadlem. Nebylo to u Mahenova divaldla, ale u Janáčkova.Ono už je to dávno a paměť někdy zazlobí.
Jo a k té šalině. Tehdy se ještě jezdilo v Brně s těmi starými šalinami, kde se dalo jezdit i na schodech a to bylo moje oblíbené místo, zvláště v létě. Ta šalina s tou zvláštní trasu jezdila myslím na Bystrc. Vyjel jsem z náměstí, projel velkou částí Brna, vystoupil u Inetrnacionálu, prošel pasáží abyl zpět na náměstí,ale za paměť v tomto neručím. Za nynější jména už vůbec ne. V Brně jsem byl naposledy téměř před třiceti lety a to na výstavišti kontrahovat vidozařízení por hudebn školu. Vyprávění o tom, by tě hodně přiblížilo, jak to chodilo za komunistů a nejspíš by ses i zasmál lidské hlouposti,ale nevím, zda by to zde bylo na místě.

MB
Go to Top of Page

Gato
Velmi aktivní uživatel

631 Posts

Posted - 11/09/2008 :  11:53:09  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Gato.
S tím Buddhou je to trošku složitější. On se nezdla blahobytu proto, aby se stal moudrým,ale proto, že byl šokován stavem v jakém žili obyčejní lidé. Jak víš, byl vlastně princem a dlouho žil v izolovaném světě, dalo by se říci ve skleníku a myslel si, že tak žijí všichni. Když se pak dostal mezi lidi a poznal skutečnost, rozhodl se hledat cesty ke štastnému životu všech. Kvůli tomu opustil život v blahobytu a vydal se na hledání cest ke zmizení utrpení všech lidí. Tu moudrost o které mluvíš mu dalo to směrované hledání, nikoliv to, že se zbavil blahobytu. On hledal to, co lidi rozděluje staví do opozice a vytváří spor a zlo. Poznal třeba rozdělující funkci pravd a snažil se najít cestu k tomu aby tato fukce zmizela.(Viz podobnetsví o stromu znaků)Jistě víš, že Buddhismus je o toleranci a smíru lidí všech pravd. Je jasné, že se v mnohém mýlil a mnohé chybně vyhodnotil,ale to je dáno dobou a soudobým poznáním. Faktem je,že chtěl zabránit sporu pravd vytvořením pravdy nové(buddhismu) a to není možné. Každá pravda jedná dle zákonitostí pravd a vede k zneužití schopností ve prospěch uznané pravdy. Otázkou však je, zda toho byl původcem on sám, nebo ti kteří jeho slova jako pravdu uznali a udělali s filosofie náboženství.To je kletba pravdy. Představ si, že bych třeba já dal lidem cestu ke spojení pravd a všemi silami se snažil aby toto nebylo přijato jako nová velká pravda. Jak bych mohl lidem zabránit, aby s toho tu novou velkou pravdu která bude třeba i zabíjet své odpůrce nestvořili? Takže si myslím, že on je v tom nevinný,ale vinu nesou ti jeho následníci buddhisté. Otázka viny je však problematické. Oni lidé jinou cestu k prosazení toho dobrého neznají a nestvoří li s cesty pravdu,pak nedosáhnou jejího naplnění. Jak s toho prokletého kruku vystoupit nevím. Nepřijmou li lidé cestu, pak se nic nestane.Přijmou li, pak vznikne nová rozdělující pravda a jsme tam, kde jsme byli.Jen na buddhově stromu znaků vyroste nový list pravdy a bude jednat stejně jako ostatní.
MB



Slávo,
proč si myslíž, že lidé nutně zneužijí své schopnosti ve prospěch svých uznaných pravd? Ta nutnost z těch pravd neplyne! Uvažme pravdu lva a antilopy. Lev chce sežrat antilopu a antilopa chce uniknout před jeho lví pravdou. Ten spor je nevyhnutelný. Lev chce být lev a chce někdy pojídat antilopy a antilopy chtějí být antilopy a chtějí utéct lvům. Nebo ten spor chápeš jinak. Prosím, aby ses držel tématu rasismu.
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 11/09/2008 :  12:18:18  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Rzwalde.

Moc přírodní je rovna využití schopností ve prospěch přežití jedice či druhu a této moci se ani člověk zbavit nemůže.
Moc lidská je využití schopností ve prospěch svého já a uznané pravdy.
To nemůžeš navzájem spojovat a ukazovat že je definice moci lidské chybná poukazem na moc přírodní.Člověk má tu moc přírodní a funkcí slova v procesu myšlení přibyla i moc lidská a to je cosi navíc a je to o něčem docela jiném.S tématem rasizmus to velmi úzce souvisí a navíc jsem odpovídal na otázku.

MB

MB
Go to Top of Page

Rzwald
Grafoman

1522 Posts

Posted - 11/09/2008 :  12:24:02  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Rzwalde.

to psal Gato, nikoliv já

...nicméně jsem Gato nepochopil -- ukázal jsi pravdu lva pravdu antilopy a že jsou v rozporu. Nedokazuje to snad, že tvorové se snaží využít schopnosti ve prospěch svých pravd?
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 11/09/2008 :  12:58:56  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Rzwalde.

Promiň , nějak jsem se přehlédl.
Lev nemá svou pravdu a ta antilopa také ne. Lev má hlad a ten jej vede a je mu celkem jedno, jestli to bude antilopa, nebo třeba myši. Antilopa využívá svých schopností ve prospěch svého přežití a tak utíká. Faktem je, že jeden ani druhý si vlastně neuvědomuje oč se jedná a je k takovému jednání pouze puzen instinkty. K tomu aby si uvědomili co se ve skutečnosti děje by bylo potřeba slovního myšlení, která dává schopnost myslet logicky. POtom by si ten lev říkal: Hle utíká mně maso, když uteče budu mít stále hlad.

MB
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum © (c) 2009 webmaster Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000