Author |
Topic  |
Vanir
Nový uživatel
Czech Republic
27 Posts |
Posted - 28/06/2008 : 00:05:54
|
Nejsem si jistý jestli je to otázka určená na toto forum, ale přesto bych se chtěl zeptat jaké autory-filosofy či učebnice jsou nejlepší k pochopení základů filosofie, kterých se mi bohužel nedostává. Domnívám se, že není příliš lidí zajímající se o filosofii ve své hlubší podstatě, kteří vystudovali jinou školu než gymnázium, kde je největší pravděpodobnost, že se student o tuto disciplínu začne zajímat více. Já bohužel, či bohudík studuji na hotelové škole takže se mi nedostává tolik společenských věd atd. A abych měl alespoň jeden racionální duvod otevřít tuto diskuzi položím vám jednu otázku, či spíše rozvedu jedno téma které mě docela zajímá. Dle mého názoru se logiku nemůžeme naučit, logiku jako takovou máme vrozenou, a logická pravidla která se učí např. na gymnáziu se nám naučením ( v případě, že toto konkrétní pravidlo máme vrozené) pouze "prodere" nad povrch, který se skládá ze všedních konvencí a zažitých omylů a mýtů. Různé popisy, definice a odborné výrazy pak se samotnou logikou nemají pranic společného; pouze uspořádávají společný jazyk filozofů a logiků po celém světě. Jednoduše řečeno logika, filosofie a další vědní discliplíny závisející na inteligenci, se nedají naučit či nastudovat pouze se studiem mohou vytříbit a vybrousit do dokonalosti. Tohoto, ale lze dle mého názoru dosáhnout i četbou různých děl, a to nejenom těch odbroných či klasických. Má otázka potom zní není potom výhodnější pro lidskou mysl, mozek, intelekt studovat školu která podobné hodnoty ,jako jsou tyto humanitní vědy, neuznává, nebo nadále uznávát studium gymnázia, i za cenu toho, že budu studovat předměty naprosto nepoužitelné ( promiňte musím použít ang. slovo useless) jako chemie či výtvarná výchova?
|
|
Rzwald
Grafoman

1522 Posts |
|
Fisico
Nový uživatel
Czech Republic
19 Posts |
Posted - 05/07/2008 : 23:40:27
|