Dalibor Grůza
Grafoman
   
Czech Republic
1678 Posts |
Posted - 02/06/2008 : 19:58:02
|
quote: Originally posted by Dalibor Grůza
3. verze mých třech pravidel (zpřesnění):
Sloučení duchovních věd (ad.1.), 2.)) a přírodních (exaktních) (ad.3.))
1.) Člověk nesmí nikdy zabít žádného živého člověka (ani sebe).
2.) Nelze zabít žádného jiného živého tvora, vyjma případů, kdy tím člověk plní pravidlo č.1.).*
3.) Z toho plyne, že pro mě jako člověka je zdravé (tj. pokud nezvracím a nemám podváhu**) jíst pouze semena a plody se semeny, jejichž oddělení od rostliny ji nemůže usmrtit a zároveň jde o způsob rozmnožování těchto rostlin s maximálním zdraví nepoškozujícím množstvím soli a vody (tj. pro dospělé a děti ve věku nad 11 let maximální denní dávku šesti gramů soli, pro menší děti pět gramů, pro kojence jediný gram***)****. Mělo by zřejmě jít o semena zcela suchých (resp. mrtvých) jednoletých rostlin (sója, hrách, fazole, obilí apod.) a plody stromů se semeny (např. jablka, hrušky, datle).
Pozn.:
* Toto pojetí lze vysledovat jako možný výklad rovněž před vyhnáním Adama z ráje a při vyvolení Izraele za Boží lid v Bibli v kralickém překladu viz.:
Bůh také řekl: "Hle,dal jsem vám na celé zemi každou bylinu nesoucí semena i každý strom, na němž rostou plody se semeny. To budete mít za pokrm. Genesis 1,29 Veškeré zemské zvěři i všemu nebeskému ptactvu a všemu, co se plazí po zemi, v čem je živá duše, dal jsem za pokrm veškerou zelenou bylinu." A stalo se tak. Genesis 1,30
(přikázání desatera:) "Nezabiješ." Exodus 20,13
Cílem je podle mne soulad všech a všeho, to znamená, aby všichni živí tvorové (všichni živočichové, rostliny, živé buňky, bakterie, viry, stroje uvědomující si sama sebe apod.) se mohli v budoucnu (evolučně) stát přáteli na život a na smrt.
**** Srážky mikročástic, jejichž počet je do jisté míry pravděpodobnosti náhodný, které tvoří tělesa makrosvěta, a tudíž jsou základem srážek v našem světě (makrosvětě z hlediska fyziky), jsou věcí náhody a pravděpodobnosti. Vezmeme-li pouze dvě takové mikročástice, tak po každé jejích srážce dle de Broglieových vln a Heisenbergových vztahů neurčitosti lze jejich další pohyb stanovit pouze neurčitě, na základě pravděpodobnosti, což tím pádem platí rovněž o jejich další srážce. Nízkou nebo větší pravděpodobností odchylky různých mikročástic od jejich nejpravděpodobnějšího pohybu je zajištěno v přírodě, aby tyto srážky byly postupně omezovány vzájemnou interakcí mikročástic, kdy pohyb všech mikročástic (tedy energie) s vysokou pravděpodobností je v konečném důsledku směřován do místa výskytu mikročástic (tedy energie) s nízkou pravděpodobností, čímž dochází k snižování pravděpodobnosti srážky mikročástic v mikrosvětě a v konečném důsledku i těles v makrosvětě (jde o mechanický základ evoluce). Jinými slovy evoluce směřuje podle mého názoru k ustávání srážek a představuje vývoj od méně pravděpodobného k pravděpodobnějšímu stavu přírody.
(viz.: www.cbox.cz/ak-gruza a www.sweb.cz/filosofierovnovahy )
Evoluci živých tvorů lze podle mne definovat jako zdokonalování chování živých tvorů prostřednictvím zdokonalování jejich stravy.
Tj.: Jinými slovy živý tvor, který si svým chováním (instinktem nebo rozumovým jednáním) vybere dokonalejší stravu, zdokonalí své další chování, a tím si vytváří základ pro ještě dokonalejší výběr stravy a ještě dokonalejší chování z této ještě dokonalejší stravy. Strava živého tvora je tak důsledkem jeho méně nebo více dokonalého chování, na jehož základě si tento živý tvor volí tuto stravu, zároveň je však rovněž příčinou zdokonalení nebo zhoršení jeho následného chování na základě této stravy. Jde tak o evoluční spiralu tvořenou stravou a chováním živých tvorů jejímž prostřednictvím živý tvor, příp. člověk může volbou své stravy buď stoupat k stále vyšší dokonalosti nebo klesat stále hlouběji prohlubováním své agresivity a omezováním své mozkové činnosti.
Danou definicí evoluce jako spirály zdokonalování či zprimitivnění živého jedince prostřednictvím jeho chování a stravy lze podle mne odůvodnit pravidla košer stravy (košer znamená pojem rituálně vhodné, resp. čisté stravy, v širším slova smyslu ale označuje v judaismu vše, co je povolené, vhodné nebo správné) u Židů.
quote: Originally posted by Dalibor Grůza
3. verze mých třech pravidel (zpřesnění):
Sloučení duchovních věd (ad.1.), 2.)) a přírodních (exaktních) (ad.3.))
1.) Člověk nesmí nikdy zabít žádného živého člověka (ani sebe).
2.) Nelze zabít žádného jiného živého tvora, vyjma případů, kdy tím člověk plní pravidlo č.1.).*
3.) Z toho plyne, že pro mě jako člověka je zdravé (tj. pokud nezvracím a nemám podváhu**) jíst pouze semena a plody se semeny, jejichž oddělení od rostliny ji nemůže usmrtit a zároveň jde o způsob rozmnožování těchto rostlin s maximálním zdraví nepoškozujícím množstvím soli a vody (tj. pro dospělé a děti ve věku nad 11 let maximální denní dávku šesti gramů soli, pro menší děti pět gramů, pro kojence jediný gram***)****. Mělo by zřejmě jít o semena zcela suchých (resp. mrtvých) jednoletých rostlin (sója, hrách, fazole, obilí apod.) a plody stromů se semeny (např. jablka, hrušky, datle).
Pozn.:
* Toto pojetí lze vysledovat jako možný výklad rovněž před vyhnáním Adama z ráje a při vyvolení Izraele za Boží lid v Bibli v kralickém překladu viz.:
Bůh také řekl: "Hle,dal jsem vám na celé zemi každou bylinu nesoucí semena i každý strom, na němž rostou plody se semeny. To budete mít za pokrm. Genesis 1,29 Veškeré zemské zvěři i všemu nebeskému ptactvu a všemu, co se plazí po zemi, v čem je živá duše, dal jsem za pokrm veškerou zelenou bylinu." A stalo se tak. Genesis 1,30
(přikázání desatera:) "Nezabiješ." Exodus 20,13
Cílem je podle mne soulad všech a všeho, to znamená, aby všichni živí tvorové (všichni živočichové, rostliny, živé buňky, bakterie, viry, stroje uvědomující si sama sebe apod.) se mohli v budoucnu (evolučně) stát přáteli na život a na smrt.
Danou definicí evoluce jako spirály zdokonalování či zprimitivnění živých tvorů prostřednictvím jeho chování a stravy odůvodňuji rovněž svá tři pravidla slučující exaktní a duchovní vědy. Jinými slovy člověk, resp. jiný živý tvor, který se stále dokonaleji stravuje podle výše citovaného pravidla č.1.) a č.2.) (dalo by se říci košer v mém slova smyslu), je schopen se rovněž stále dokonaleji chovat podle těchto dvou pravidel (dalo by se říci košer v mém slova smyslu). Zároveň živý tvor, který se nestravuje podle těchto dvou pravidel, není schopen se chovat podle těchto dvou pravidel.
Slovy symbolického jazyka Bible evoluce podle mne směřuje z výchozího bodu, kterým byl člověk v biblickém ráji, který neznal dobré a zlé, k opětovnému dosažení ráje, kde člověk bude znát dobré a zlé a všichni zde budou přátelé na život a na smrt. Tohoto ráje však nemůže dosáhnout jednotlivec sám, ale pouze postupně všichni živí tvorové společně. Kdo se chce vrátit do biblického ráje nemusí pro to udělat nic víc a nic míň, než se stravovat a snažit se chovat podle výše citovaného pravidla č.1.) a č.2.) (dalo by se říci košer v mém slova smyslu). Jinými slovy každý je všech spásy strůjce. |
Edited by - Dalibor Grůza on 03/06/2008 05:55:31 |
 |
|