Author |
Topic |
|
rajis
Velmi aktivní uživatel
Czech Republic
517 Posts |
Posted - 22/03/2007 : 18:38:54
|
Zdravím!
Včera jsem byl po delší době znovu v hospodě a v pozdnějších hodinách jsme se náhodou dostali k talentu. Bylo nás u stolu pět a jen já jsem si myslel, že člověk se nemusí nutně narodit s talentem, aby nemohl pomocí píle vymslet něco geniálního. Všichni mi tvrdili, že každý je prostě dobrý na něco jiného. Kamarád se mi na příkladu bezrukého chlapa snažil ilustrovat, že on asi těžko bude dobrý kytarista. Ale když budu vycházet, že se narodí dva stejně zdraví, vyvinutí lidé. Jeden bude mít předpoklady pro to být geniální v hudbě a druhý je mít nebude. Je možné, aby se ten druhý dostal na stejnou úroveň jako ten génius? Aby vymslel také něco geniálního v té samé oblasti? Potom jak se dá třeba u Janáčka zjistit, zda-li to byl génius či to byla otázka neustálého cvičení? Dejme tomu, že prostě cvičil víc než ostatní a tak si dokázal vytrénovat absolutní sluch, ačkoliv jeho výchozí předpoklady by tomu nenasvědčovali. |
Edited by - rajis on 22/03/2007 18:39:53 |
|
Alistor
Nový uživatel
Czech Republic
35 Posts |
Posted - 23/03/2007 : 08:06:09
|
Já bych řek že ne pořád na tom bude líp člověk co má talent od přírody.Rozhodně to pro něj bude lehčí, těžko říct zda by se člověk mohl dostat na jeho úroveň ale to bude hodně individuální.
Měl bych trochu jinou otázku myslíte si že každej člověk má na něco talent nebo zde sou úplně netalentovaný jedinci ? |
|
|
Oldow
Grafoman
1125 Posts |
Posted - 23/03/2007 : 10:45:27
|
Panove Snaha je potrebna a talent taky. Presny cisla nikdo nezna a nevidim duvod je vyzadovat. Kazdy clovek se rodi s talentem na neco, rekl bych. Nemusime mluvit rovnou o genialite, to je vyjimka ale nadani ma kazdej na neco.
|
|
|
rajis
Velmi aktivní uživatel
Czech Republic
517 Posts |
Posted - 23/03/2007 : 15:33:04
|
Ano ať děláš třeba jakkékoliv umění, tak je k tomu potřebná určitá řemeslná zručnost, kterou nezískáš jinak než usilovnou prací. Můžu říct, že určitý talent, či předpoklady usnadní získání dané řemeslné zručnosti.
Nemyslím si, že jsou lidé, kteří absolutně netalentovaní, nemají k ničemu žádné předpoklady. |
Edited by - rajis on 23/03/2007 15:34:18 |
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 24/03/2007 : 13:36:23
|
Pánové zdravím vás a jsem rád, že jste zde.
Doufám, že se na mne nebudete zlobit, když budu opět hovořit o svém poznání,ale díky jemu jsem zde a mám o čem mluvit.Tolik na omluvu.
Nejprve považuji za vhodné od sebe oddělit vrozené předpoklady a talent jako takový, neboť každé je o něčem jiném. Můj bratranec se příkladně narodil slepý a nemá ani čich. Slyší však i frekvence na úrovni ultrazvoku, což je lékaři dokázáno. Toto však není talent pro muziku, ale pouhý předpoklad usnadňující cestu k talentu. Talent není v žádném případě vrozený,ale vždy vytvořený. Vrozené mohou být pouze předpoklady, příkladně zvýšená citlivost některých smyslů,ale nikdy talent.
Co vlastně je talent? Talent je vyhledávání intenzivní ozvěny, čili pocitu plus, čili příjemno. Opět se vrátím k Josefovi, čili k bratranci a hlavně k jeho matce. Teta byla známá siroko daleko jako vynikající zpěvačka. Měla nádherný hlas a ráda zpívala.A tak Josef usínal vždy s písničkou. A to bylo rozhodující. Teta nevěděla nic o tom, že ukládá tyto hudební informace v pravý čas a na správném místě. Dělala to z lásky a mám dojem, že i proto, že jí to zpívání dělalo radost. A tak nevědomky ukládala velmi intenzivně bloky hudebních věmů a Josef je brzy začal vyhledávat, protože vždy cítil příjemno a právě to již byl talent, který jej potom vedl k tvrdé práci. To co bylo pro jiné dřinou, to bylo pro něj čímsi nanejvýš příjemným bez čeho nemohl být. Má absolutní sluch a jednu velkou zvláštnost a tou je absolutní paměť hudebních vjemů. Dokáže s paměti nadiktovat partitury třeba pro symfonický orchestr a bez jeiné chybičky. Dělá učitele hudby. Kdyby teta neintonovala, ukládaly by se chybné intonace do jeho paměti jako správné a vyhledával by tyto. Muzikanem by se tedy nestal přesto, že má dokonalý sluch.
Vy jste mladí a nejspíš i zatím svobodní a bezdětní. Mám dojem, že je tedy právě nyní ten správný čas abyste poznali podstatu talentů a mohli to využít, až se oženíte a budete mít děti. Přijmete li moje slova a využijete je vaše věc, dávám vám pouze příležitost.
Základní dobou pro vznik talentů je doba mezi naroením a rozvojem řeči, neboť v tomto období nedochází díky funkci slova k aktivaci i polárně opačných bloků,což oslabuje intenzitu uložení. V tomto období jsou tedy ukládány smyslové informace nejintenzivněji a následně mají tu nejsilnější ozvěnu i když se tato rovná pouze pocitu. Ten intenzivní pocit bude vyhledáván a toto vyhledávání je již talent. Ostatní jsou již důsldky talentu.
Nejprve je třeba si připomenout, kdy jsou ukládány informace v polaritě mínus, která má jako ozvěnu nepříjemno,kterého se čloěvk snaží zbavit. Opak telantu je odpor a snaha se vjemu vyhnout. V polaritě mínu jsou informace smyslů ukládány v době, kdy je na tuto polaritu mozek nastaven, čili při vstupu informací obsahujících nebo převyšujících hodnotu Q, čili bolest a pokud dojde k ozvěně těchto bloků minus. V té době by dítě nemělo vnímat to co má být předmětem talentu, příkladně hudební vjemy, neboť by došlo k jejich ukládání v polaritě minus a to by oslabovalo ozvěnu plus. V době mizení ozvěny minus dochází k nastavení mozku na příjem informací, které ukládá v polaritě plus a to je doba ve které by měly být předkládány informace potřebné pro vznik talentu, příkladně hudební vjemy. Tyto by měly být intonačně čisté, neměly by být hlasité, aby příkladně nedošlo k překročení hodnoty Q, která může být u dítěte velmi nízko a což by spůsobilo nastavení mozku na ukládání v poalrtě minus. Pokud sami dobře neintonujete, pak využijte raději audiotechniky a pokud bych mohl doporučit, ideální je lidová muzika. Nejde zde o text,ale melodii a citový vklad interpreta. Poznáte sami, že dítě začne tento vjem brzo vyhledávat a dokonce bude docházet k tomu, že se sklidní i v době vstupu informací,ale zde pozor. Mohlo by dojít i polárně opačnému ukládání,což by talent intenzitou omězovalo. Toto zneužití talentových vjemů vás bude lákat, neboť se dítě uklidní i když nic jiného nezabírá. V době po rozvoji řeči je možné v tomto pokračovat,ale je třeba být mnohem pozornější a je možno říci, že to bude mnohem těžší. To ostatní za vás zvládne talent, který jste uložili. Dítě bude v tomto směru velmi, nekdy až nepochopitelně pilné a bude lehce překonávat problémy, které dítě bez talntu překonat nedokáže.
Mluvil jsem zde o talentu hudebním, ale ostatní telnty a jejich tvorbu je možno analogicky vyvodit, jen to chce trošku víc přemýšlet, hlavně na tom co a jak dítěti v pravý čas předkládat. Vytvořit se dá talent jakýkoliv,ale pokud máme trošku jasno o vrozených předpokladech, příkladně úrovni slucuchum zraku a podobně, můžete vybrat talent vhodnější a výsledky budou silnější.
Nebezpečí, které zde hrozí. Je možné umělou tvorbou talentu potlačit tvorbu talentu jiného, podpořeného vrozenými předpoklady. OProto je třeba poznat, který smyslový orgán je u daného dítěte domunantní a dle toho jednat. Není to lehké, ale výsledek za to stojí.
Polemika je zde zbytečná. Jedná se o vyskoušenou záležitost. Otázka jsou vítány, neboť ukáží mezery v mém sdělení,
MB |
|
|
Oldow
Grafoman
1125 Posts |
Posted - 24/03/2007 : 19:41:20
|
MIloslave Kdyz jsem po tobe chtel priklad tve teorie, mohls napsat neco takoveho. Je to neocekavany vyznam toho, cos jiz mnohokrat opakoval a co mi doslo tak nejak napul. Zda se to zrejme, zajimalo by me, co by na to rekl nejaky psycholog.
|
|
|
Ace Rimmer
Aktivní uživatel
318 Posts |
Posted - 24/03/2007 : 21:07:00
|
Zdravím Miroslave
quote: Originally posted by Miloslav Bažant [br Nejprve považuji za vhodné od sebe oddělit vrozené předpoklady a talent jako takový, neboť každé je o něčem jiném. Můj bratranec se příkladně narodil slepý a nemá ani čich. Slyší však i frekvence na úrovni ultrazvoku, což je lékaři dokázáno. Toto však není talent pro muziku, ale pouhý předpoklad usnadňující cestu k talentu. Talent není v žádném případě vrozený,ale vždy vytvořený. Vrozené mohou být pouze předpoklady, příkladně zvýšená citlivost některých smyslů,ale nikdy talent.
Opět s tebou nesouhlasím . To jaké frekvence kdo slyší má na hudební sluch učitě vliv , ale důležité je jak vnímané zvuky dokáže mozek zpracovat a jak je vnímá , což je dle mého názoru z části dáno geneticky a jedná se tedy o talent . Ještě jasnější je to např. u inteligence (doufám , že se shodneme na tom , že je vrozená ) . Tu když člověk nemá tak z něj asi nikdy geniální myslitel nebude .
quote: Originally posted by Miloslav Bažant Co vlastně je talent? Talent je vyhledávání intenzivní ozvěny, čili pocitu plus, čili příjemno. Opět se vrátím k Josefovi, čili k bratranci a hlavně k jeho matce. Teta byla známá siroko daleko jako vynikající zpěvačka. Měla nádherný hlas a ráda zpívala.A tak Josef usínal vždy s písničkou. A to bylo rozhodující. Teta nevěděla nic o tom, že ukládá tyto hudební informace v pravý čas a na správném místě. Dělala to z lásky a mám dojem, že i proto, že jí to zpívání dělalo radost. A tak nevědomky ukládala velmi intenzivně bloky hudebních věmů a Josef je brzy začal vyhledávat, protože vždy cítil příjemno a právě to již byl talent, který jej potom vedl k tvrdé práci. To co bylo pro jiné dřinou, to bylo pro něj čímsi nanejvýš příjemným bez čeho nemohl být. Má absolutní sluch a jednu velkou zvláštnost a tou je absolutní paměť hudebních vjemů. Dokáže s paměti nadiktovat partitury třeba pro symfonický orchestr a bez jeiné chybičky. Dělá učitele hudby. Kdyby teta neintonovala, ukládaly by se chybné intonace do jeho paměti jako správné a vyhledával by tyto. Muzikanem by se tedy nestal přesto, že má dokonalý sluch.
Tady akorát popisuješ ideální metodu pro to ,aby si v dítěti k něčemu vybudoval kladný vztah a tím pro něj učinil danou činnost příjemnější . Nesouhlasím tedy s tím , že lze takto talent vytvořit .
_______________________ Motto: Všechno je jinak |
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 25/03/2007 : 08:58:13
|
Ace Rimmere.
Nesouhlas není bohužel otázka na kterou by se dalo odpovědět.Proto se pokusím ty otázky ze tvého nesouhlasu vydolovat. To jaké frekvence kdo slyší má na hudební sluch učitě vliv , ale důležité je jak vnímané zvuky dokáže mozek zpracovat a jak je vnímá , což je dle mého názoru z části dáno geneticky a jedná se tedy o talent. To jaké frekvence kdo slyší je pouze předpoklad. Cizlivost čichu a chutije také předpoklad,ale není tím dáno, že se někdo stane znalcem vína. Slepý se nemůže stát malířem,ale člověk s oční vadou ano. Sám mám keratokonus ,čili vyklenuté rohovky. Tato očni vada by měla být dle tebe chyběním talentu,ale jak vidět není. Začal jsem malovat sice až když mně bylo přes třicet let a po namalování prvních obrázků se mne ujal profesor a když jsem mu řekl o oční vadě, řekl mně toto."Ber to jako výhodu. V malování je dobré vidět to podstatné a to ty vidíš.Alespoň nebudeš obrazy přecpávat tím, co není podstatné,když to pořádně nevidíš." Když to dotáhnu ad absurdum, dle tebe mně talent chyběl, či byla ta oční vada tím talentem? Chyba. Kvalita smyslů může cestu k talentu usnadnit,ale není rovna talentu. Schopnost mozku informace přijmout a zpracovat je součástí kvality smyslů. Zde bych se mohl vrátit k příkladu Josefa. Jeho oči jsou naprosto zdravé a přesto nevidí. Spojení mezi očima a mozkem je přerušeno. Totéž platí u jeho čichového orgánu. Takže kvalita smyslů je dána v celku , tedy i tím jak mozek informace zpracovává a neodděloval bych to od sebe. Jsou lidé, kteří mají dokonale vyvinuté smyslové orgány a mají i vysokou inteligenci a přesto se u nich talenty nevyvinuly. Dle tvých slovy, by se vyvinou měly, neboť měli vrozené předpoklady. Talent není vrozený,ale vytvořený.Talent je dán tím co je do paměti uloženo v polaritě plus a má tak intenzivní ozvěnu plus, že je tato ozvěny vyhledávána. Trošku nyní odbočím.Pokud jsou do paměti dítěte intenzivně uloženy vjemy člověka stejného pohlaví a vjemy opačného pohlaví jsou slabší,či převyšuje ozvěna minus, projeví se toto v dospívání, či dospěllosti pohlavní poruchou, čili homosexualitou.Ani ta není vrozená,ale vytvořená.Stále se jedná o vyhledávání intenzivní ozvěny plus, čili vjemu příjemna. V případě homosexuality jde o programovou chybu a existuje možnost tuto poruchu odstranit. IO když se zatím jedná o pouze hypotetickou možnost. Je li známa a zvládnutá podstata polárního ukládání informací, je možno informace uměle polárně ukládat a to v obou polaritách. Pokud dojde k k nárůstu intenzity ozvěny opačné polarity, daný objekt již není schopen cítit příjemno, ale cítí naopak nepříjemno a sám nechápe, jak mohl příjemno cítit. Tím zmizí i sexuální odchylka. Totéž platí v případě talentu. Talent zmizí a tím všechno co vede člověka k tvorbě ,když dojde k převýšení intenzity ozvěny opačné polarity. Smyslová citlivost a schopnost mozku informace přijímat a zpracovat je i v tomto případě konstantní,čili není rovna talentu.
Co se týká intelektu, je možno říci, že jde o cosi zcela jiného, co s tímto tématem nesouvisí. Poznání Pam i zde může být přínosem,ale dokud není pochopen plně základ,bylo by vysvětlování velmi obtížné. Navíc se v této problematice vyskytují nové pojmy a jejich funkce o kterých ještě nebyla řeč a nebude, dokud nepoznám, že byl pochopen plně základ. Jediné co mohu říci." I intelekt je možné uměle zvýšit."
MB |
|
|
noemus
Grafoman
Czech Republic
1149 Posts |
Posted - 30/03/2007 : 17:17:49
|
Ad intelekt: Nebudu se bavit zatím obecně o talentu, ale omezím se na intelekt (inteligenci). Je zrejme, ze nektere veci jsou dany geneticky a pres to se lze dostat jen velmi tezko. Neco vsak preci jen jde naucit. Ja osobne si myslim, ze schopnost kterou mame muzeme vzdy o trochu vylepsit. Ale co kdyz neceho nejsme schopni?
Existuji lide napriklad maji poruchu kratkodobe pameti, coz vede k tomu, ze je extremne tezke aby se neco naucili, ale kdyz si neco zapamatuji, tak uz si to pamatuji treba cely zivot. to je znacne handicapuje. Vylecit to nejde, to by se jim musel kompletne prekopat mozek. Lze je vsak trenovat a dusledky teto odchylky tak minimalizovat, ne vsak odstranit.
tohle vsak byla nemoc. Ted si predstav, ze genu, ktere hraji roli pri vyvoji mozku jsou tisice a kazda kombinace vede k jinym odchylkam inteligence, pameti, zraku, sluchu, rozpoznavani tvaru a dalsich vice ci mene subtilnich schopnosti ke kterym mame vlohy. To je neco co proste nemuzes zmenit treninkem. Muzes se jen naucit lepe vyuzivat to co ti jde dobre a lepe se vyrovnat s tim co ti nejde. K tomu slouzi pile a cilevedomost. I mene nadany clovek, ktery je pilny zaslouzi uctu, a mozna vetsi nez nadany, ktery svuj talent zahazuje
Ad homosexualita: Tak tady se Slávku dost mýlíš, existují různé druhy homosexuality a některé z nich rozhodně léčitelné nejsou. A nelze rovněž říci že by byly nepřirozené. Úchylka je nazývat klidně můžeš i když to má trochu pejorativní nádech, ale odchylka od normálu to je v každém případě. To však není hodnocení ale konstatování. Typický případ neléčitelné "homosexuality" je ženský mozek v mužském těle. (nebo naopak), něco takového vyléčíš jen změnou pohlaví. Ale to ještě není pravá homosexualita, ta nastává v případě, že mužský mozek se vyvine takovým způsobem, že pak cítí vzrušení pouze u mužů. (totéž u žen). Rozhodně to není nějak naučená záležitost. Sexuolog by ti, řekl že jsme vlastně všichni do určité míry homosexuální, a u skutečných homosexuálů je tato míra jen o dost větší než u ostatních. Takže defacto, je homosexualita vlastně normální. A v mnoha společnostech se dokonce považovala za ušlechtilou.
Evoluční biolog by ti rovněž mohl říci, že homosexuálové jsou pro společnost jako takovou velmi důležití, mají daleko větší tendence k altruismu, mají stabilnější povahu, a mnoho dalších charakteristických vlastností, které nelze nazvat než dobrými. Přesto, že nemají vlastní děti, jsou jejich geny dále přenášeny do dalších generací ostatními lidmi (což potvrzuje tezi, že jsme homosexuální do jisté míry všichni).
Řada sociologických průzkumů ukazuje, že procento homosexuálních jedinců je zhruba stejné ve zcela odlišných kulturách. Je totiž úplně jedno jestli jsou pronásledováni nebo jestli je společnost toleruje. Jejich počty to ani nezvyšuje ani nesnižuje. |
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 31/03/2007 : 12:23:25
|
Richarde Zdravím tě.
Odpověď na tvoje tvrzení je sice možná,ale obtížná. S mnohým souhlasím a některá tvoje tvrzení jsou sice běžná a každý psycholog by je podepsal a přesto jsou dle mého názoru chybná. Příkladně mozek ženy v mužském těle. Rozdíl může být v hormonech, které činnost mozku ovlivňují, ale nikoliv v mozku samém. Mozek muže i ženy jsou stejné ve své podstatě a úplně stejně se do nich zapisují informace. Neexistuje možnost prenatálního zápisu informací a všechny informace jsou do mozku zapisovány až po narození.
Píšeš, že jsme vlastně všichni homosexuální,ale jen u někoho se toto stává dominantním. Mohu souhlasit i když u mne se to nijak neprojevuje a nikdy neprojevovalo. Já jsem vzhledem k mužům nejspíše autista a bližší dotek by mně byl silně nepříjemný. Pro odlehčení mohu toto komentovat příkladem. Kdysi jsem byl Pražském jaru s manželkou a přítelem, který byl členem Leningradské filharmonie, ktará ten den měla vystoupení. Když jsme vešli do vestibulu Smetanovy síně postávali ti muzikanti v chodbě nalevo. Když poznali Vladimíra, nastalo cosi, co nejde popsat. Obklopili nás a začali nás objímat a líbat, jak je slovanským zvykem. Přítomní novináři nevěděli oč jde a tak nás obklopili a blýskali foťákama o sto šest. Všude měli však jen mojí křečovitou grimasu, které jsem se nemohl ubránit. Šklebil jsem se jako opice a děje se mně tak vždy, když mne chce políbit, či obejmout muž.Odtahuji se a je mně tak nějak šoufl. Vše se vyvíjelo dál a poznal jsem, že jsou lidé někdy až za zet. Lidé nevěděli, kdo jsme a mysleli, že jsme nějaké celebrity a tak se shlukli kolem nás. Mezi nima byla i nějaké angličanky, která měla na sobě vylité vědro parfému. Moje manželka parfémy nesnáší a tak obrátila oči v sloup a sesunula se na zem. A tak vše začalo bez nás a dovnitř nás nepustili ani když byla manželka fit. A tak jsem strávili koncert na chodbě. Ale což. Já říkám, že člověk žil jen ty dna, které si pamatuje ať byly takové, či makové a tenhle den takový byl.
Jinak řečeno. Když s tvojím tvrzením budu souhlasit, pak je zde vyjádření procentuální, které je u každého člověka jiné a na mne se těch procent nějak nedostalo. To co říkáš o povaze homosexuálů, s tím mohu také souhlasit a opět je tomu u každého homosexuála jinak. Když jsem byl ještě ve Škodovce v Lokomotivce, byl tam homouš. Vlastně byl tehdy jediný kterého jsem poznal. Chodil do koupelny první a odcházel poslední. Očumoval tam chlapy při koupání a byl to hajzl, kterého neměl nikdo rád. U něj to tvé tvrzení neplatí.
To ostatní o intelektu a podobně žádá ode mne širší vysvětlení a budu to muset nejdříve zpracovat. Takže žádám o trošku času.
MB |
|
|
rajis
Velmi aktivní uživatel
Czech Republic
517 Posts |
Posted - 05/04/2007 : 23:50:37
|
Ahoj,
budu reagovat na první post co sem Miloslav napsal. Proč souvisí neaktivace polárně opačných bloků s fukncí slova (mluvím o dítěti mezi narozením a rozvojem řeči)? Pro dítě je drtivá většina informací zpočátku nová, takže intenzita může být daná tím, že žádné polárně opačné bloky ani vůbec vytvořené zatím nejsou. Jistě ten se může vytvořit třeba při hlasité hudbě, kdy to bude dítěti nepříjemné a tím se i snižuje pravděpodobnost toho, že se bude o hudbu zajímat. Už kdysi jeden psychiatr řekl ,,dejte mi dítě a já vám z něj udělám co budete chtít". Jak to, ale souvisí s funkcí slova nějak nechápu.
|
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 06/04/2007 : 08:57:54
|
Rajisi.
Nejde o to, že jsou všechny informace nové, ale o to, že je li mozek nastaven na ukládání informací k polaritě plus, pak je tato polarita dominantní a totožné informace polarity opačné jsou potlačeny a stejně je tomu v případě opačného nastavení. K témuž sice dochází i po rozvoji řeči,ale ta dominantnost není tak silná a to právě díky funkci slova. Před rozvojem řeči jsou ty skupiny (mosty) oddělené, kdežto po rozvoji řeči jsou spojené do sítě, ve které mohou být slovem aktivovány bez ohledu na polární prioritu. Sám jsi jistě již poznal, že když tě třeba bolí zub, nejsi schopný vybavit si něco krásného, nebo je tvoje schopnost silně omezena. Bez funkce slova bys toho nebyl schopný vůbec. U dítěte se říká, že má v jednom pytli. Chvíli pláče a vzápětí se směje. To jsou zřetelné projevy polární priority čili naprosté dominantnosti polárního nastavení. To dítě nemá schopnost aktivovat polárně opačné informace je li jedna polarita dominantní. Teprve slovo dokáže aktivovat i polárně opačné informace a tím se intenzita polární priority snižuje. A právě tohoto stavu naprosté polární priority před rozvojem řeči je možno využít při tvorbě talentu, čili ukládat plusové informace, které budou mít silnou ozvěnu plus a tato bude vyhledávána a později bude vytvářeno to, co tuto silnou ozvěnu plus dokáže aktivovat,čili umění. Stále je třeba si uvědomovat, že informace uložené před rozvojem řeči není možné aktivovat slovem, ale pouze a jen smyslovým věmem.Ozvěna čili vědomí neaktivuje slova,ale je pouze pocitem příjemna, či nepříjemna. Talent a láska mají stejnou podstatu. Stále jde o vyhledávání intenzivní ozvěny plus vyvolané smyslovým vjemem.
MB |
|
|
rajis
Velmi aktivní uživatel
Czech Republic
517 Posts |
Posted - 13/04/2007 : 17:12:02
|
Takže informace ukládané v potlačované polaritě si vybavuji hůře? Jsou sice hůře vybavitelné, nejsou tak ,,zvýrazněné", ale díky funkci slova si je vybavit můžu. To co říkáš o tom dítěti je logické a dáváto smysl. Myslel jsem, že ty mosty o kterých mluvíš jsou vytvořené i před rozvojem řeči, ty mosty jsou však tvořené z jiného ,,materiálu", totiž třeba obrázky nebo smyslové informace.
Dítě třeba vnímá stěnu s plakáty, které se mu líbí. Fouká příjemný vánek, venku je krásné počasí. Takže všechny tyto informace jsou pro něj příjemné a budou se ukládat v polaritě plus, která bude v tu chvíli dominantní. Aby si dítě vybavilo tuto situaci, stačí když si vzpomene na ten plakát a hned se mu s tím spojí další informace, které byli ukládány ve stejnou dobu se stejnou intenzitou. Právě diky smyslovým informacím. |
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 13/04/2007 : 18:17:35
|
Rajisi. Vše je správně, jen ta představa mostů trošku zadrhává. Jsou to jen informační cesty které mají ustálenou podobu.Je to jako když se kotě naučí vyměšovat na určité místo a potom toto místo ustáleně využívá. Jde o tu ustálenou cestu a nikoliv o cosi z jiného materiálu.
MB |
|
|
rajis
Velmi aktivní uživatel
Czech Republic
517 Posts |
Posted - 14/04/2007 : 11:59:18
|
quote: Originally posted by Miloslav Bažant
Rajisi. Vše je správně, jen ta představa mostů trošku zadrhává. Jsou to jen informační cesty které mají ustálenou podobu.Je to jako když se kotě naučí vyměšovat na určité místo a potom toto místo ustáleně využívá. Jde o tu ustálenou cestu a nikoliv o cosi z jiného materiálu.
MB
hm takže ta funkce slova akorát dokáže ty ustálené cesty lépe, efektivněji využívat? |
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 15/04/2007 : 10:20:06
|
Rajisi.
Připadám si jako někdo, kdo balancuje kuličkou na kuličce.Vždy to slouzne kamsi jinam, než chci a stále to padá. Ty mosty, či jinak informační cesty vznikají i beze slova a jsou plně funkční a to v informacích smyslů společně vnímaných, čili v mostech které vznikají před rozvojem řeči. I zde dokáží tyto mosty plně aktivovat uložené informace spojené do tohoto mostního celku. Jenže zde nevznikají mosty, čili informační cesty, které by navzájem propojily tyto mostní celky. Slovo to však dokáže, čili vytváří tyto informační cesty mezi těmi mostními celky a propojuje je do sítě. Nemůže však propojit ty mostní celky navzájem odpojené, které vznikly před rozvojem řeči. Ty zůstávají po celý život nevzájem odpojené a mají ji být aktivovány, je třeba smyslového vjemu. Pouze mostní celky které vznikly po rozvoji řeči jsou navzájem propojené mosty a díky tomu je možno je aktivovat slovy i smyslovým vjemem.
MB |
|
|
|
Topic |
|
|
|