Author |
Topic |
Dalibor Grůza
Grafoman
Czech Republic
1678 Posts |
Posted - 13/05/2010 : 21:55:24
|
Kdo z lidí si podle mé Filosofie rovnováhy v současnosti zaslouží smrt?
Základním pravidlem mé Filosofie rovnováhy je co možná nejméně smrti a bolesti, což lze ještě zjednodušit co možná nejméně smrti, protože bolest je smrt živých buněk těla (psychická bolest je smrt mozkových, resp. nervových buněk, fyzická bolest smrt jiných buněk těla živého tvora). Dalším základním pravidlem mé Filosofie rovnováhy je, že člověk nesmí nikdy zabít člověka. Toto pravidlo však neplatí samozřejmě, jak ze zkušenosti víme, pro přírodu, kdy nejsme schopni zabránit různým smrtelným nemocem usmrtit nějakého člověka. Otázka tedy zní, koho by měla spravedlivá příroda, resp. Hospodin (jako její možný tvůrce nebo představitel) z lidí usmrtit dříve a koho později?
Odpověď na tuto otázku plyne z obecného příkazu mé Filosofie rovnováhy způsobit co nejméně smrti. Tento příkaz lze pojmout pasivně (trpně) i aktivně (činně). Pasivní působení co možná nejméně smrti znamená, že sám nezabiji jiného živého tvora jako člověka vyjma případů, že to neodvratitelně potřebuji ke svému přežití. Tedy nenič a nebudeš zničen, což znamená: Dokonalý živý tvor jí tedy pouze rostlinné plody a rostlinná semena, v krajní nouzi (zejména z vážných zdravotních důvodů) je člověk oprávněn jíst postupně mléko, neoplodněná vajíčka, houby a rostliny jakéhokoliv druhu, maso z co nejméně evolučně dokonalých živočichů a výrobky výhradně z nich. Aktivní působení co možná nejméně smrti znamená, že jsem schopen uživit co možná nejvíce lidí ale i jiných živých tvorů.
Z toho plyne, že z hlediska spravedlivé přírody si podle mne každý člověk může zajistit dvojí zásluhu pro to, aby byl v přírodním boji o život a v přirozeném evolučním výběru jeho život ušetřen, a to jednak poskytnout živobytí co nejvíce lidem ale i jiným živým tvorům a jednak zabíjet co nejméně a zároveň co nejméně evolučně dokonalých živých tvorů. Jinými slovy spravedlivá příroda (resp. Hospodin) by měla usmrtit především toho člověka, který nezajišťuje živobytí, zejména potravu žádnému jinému živému tvoru, zejména člověku a zároveň zbytečně zabíjí jiné živé tvory.
Výše uvedenou podmínku usmrcení spravedlivou přírodou spočívající v poklesu hospodářské činnosti a tím i prospěšnosti pro společnost splňují především staří a nemocní lidé, kteří také nejčastěji umírají. Zároveň však tito lidé mají zcela ve svých rukou stejně jako všichni ostatní méně výkonní jedinci druhou podmínku, tj. milosrdné chování k jiným živým tvorům především prostřednictvím své stravy (viz výše), která jim podle mne může z hlediska spravedlivé přírody, resp. Hospodina zachránit a zajistit delší život než hospodářsky výkonnějším jedincům.
Proto bych z hlediska mé Filosofie rovnováhy doporučoval zejména nevyléčitelně nemocným, které zdánlivě již nikdo nepotřebuje a zdají se být pro společnost pouze přítěží, přejít na shora uvedenou milosrdnou stravu, a tak se pokusit si vlastními silami zachránit život, je-li příroda, resp. Hospodin skutečně spravedlivá.
(viz též www.filosofierovnovahy.sweb.cz ) |
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 14/05/2010 : 08:58:09
|
Dalibore.
Předpokládáš li u přírody nějakou spravedlnost, pak jsi nepřekonatelně naivní. Navíc je lidský pojem spravedlnosti ovlivněn vším možným, jen ne poznáním příčin a jejich důlsledků.Spravedlnost je vyjádřením logiky příčin a následků.Dělám toto a následek je takový.Jenže kolik je v tomto neznámých, které to ovlivnňují? Díky těm neznámým pak spredlivé považujem za nespravedivé a naopak.A tak budeš považovat za nespravedlivé, když díky své stravě (jak ji popisuješ)dojdeš k opačnému výsledku, než jaký očekáváš.Budeš šetřit životy ostatních živých tvorů, jíst semínka a plody. Následkem takové jednostranné stravy dojde k oslabení tvého organismu a výsledkem jsou nemoci a třeba i smrt.Člověk ,který se nezabývá etikou svého stravování a jí to na co má nastavený organismus bude žít déle a kvalitněji. To ovšem ty budeš považovat za nespravedlivé.
Měl bys tedy nejprve poznat ty neznámé a teprve potom se snažit o nějaké sdokonalení.Skutečný spravedlnost je pouze vyjádření výslednice všech prvků algoritmus ovlivňujících.Stojím li na okraji srázu a udělám krok kupředu,je logické, že ze srázu spadnu,jenže není dáno, že se zabiji. To ovlivňuje řada dalších faktorů, třeba vvýška srázu, jeho členitost a místo dopadu. Tvoje teorie je podobná tvrzení, že udělám li takový krok je spravedlivé, že se zabiji. Ty další okolnosti nebereš v potaz. Nezabiji li se,považuješ to za nespravedlnost. Staří a nemocní? Opět je to o tomtéž. Starý a nemocný člověk může začít pracovat na svém zdraví víc než předtím,protože poznal ohrožení(také může rezignovat a vzdát se tomu) a tím se dostat do lepší kondice, než ty který si díky svým teoriím a nesmyslným dietám ničíš zdraví. Skutečně spravedlivé je pak, že ten starý žije déle a kvalitněji.Jenže to ty budeš považovat za nespravedlivé a právě díky svým teoriím, kterým jsi uvěřil. A tak se nabízí jediná možná rada. Poznávej logiku světa kolem sebe, hledej souvislosti mezi příčinami a následky.Čím lépe to zvládneš tím méně nesmyslů budou obsahovat tvoje teorie. Svět je spravedlivý pro toho, kdo zná všechny souvislosti mezi příčinami a důsledky. I negativní výsledek je spravedlivý, je li logickým výsledkem daného algoritmu. Staří a nemocní jsou pro společnost přítěží? Kde jsi na tohle přišel? Ti staří a nemocní byli předtím mladí, zdraví a vybudovali to z čeho ty dnes žiješ. Oni jsou tvými věřiteli a ty jejich dlužníkem.Jsou li mladí a zdraví tak neschopní, že splácení dluhu je pro ně přítěží,pak mohou mluvit jako ty,ale ukazuje to spíše jejich vlastní neschopnost.Jednou budeš i ty starý a nemocný.Ovšem pokud se toho dožiješ a nezničí tě to tvoje jednostranné stravování.Budeš přítěží? To záleží na tobě. J8 nejsem mladý a nejsem zdravý i když jsou někteří mladí na tom hůře.Přítěží však nejsem. Stále mám schopnosti, které využívám ve prospěch ostatních. Navíc mám skušenosti, které mladí a zdraví potřebují.Ne přítěží nejsem a až budu,pak budu stejnou přítěží jakou je člověku banka, která mu půjčila a on musí splácet dluh.Jako mladý jsem splácel svůj dluh a ty staré a nemocné jsem za přítěž nepovažoval.Nevaž si straých,pokud předpokládáš, že se stáří nedožiješ.
MB |
|
|
Dalibor Grůza
Grafoman
Czech Republic
1678 Posts |
Posted - 14/05/2010 : 09:50:11
|
quote: Originally posted by Miloslav Bažant
Dalibore.
Předpokládáš li u přírody nějakou spravedlnost, pak jsi nepřekonatelně naivní. Navíc je lidský pojem spravedlnosti ovlivněn vším možným, jen ne poznáním příčin a jejich důlsledků.Spravedlnost je vyjádřením logiky příčin a následků.Dělám toto a následek je takový.Jenže kolik je v tomto neznámých, které to ovlivnňují? Díky těm neznámým pak spredlivé považujem za nespravedivé a naopak.A tak budeš považovat za nespravedlivé, když díky své stravě (jak ji popisuješ)dojdeš k opačnému výsledku, než jaký očekáváš.Budeš šetřit životy ostatních živých tvorů, jíst semínka a plody. Následkem takové jednostranné stravy dojde k oslabení tvého organismu a výsledkem jsou nemoci a třeba i smrt.Člověk ,který se nezabývá etikou svého stravování a jí to na co má nastavený organismus bude žít déle a kvalitněji. To ovšem ty budeš považovat za nespravedlivé.
Měl bys tedy nejprve poznat ty neznámé a teprve potom se snažit o nějaké sdokonalení.Skutečný spravedlnost je pouze vyjádření výslednice všech prvků algoritmus ovlivňujících.Stojím li na okraji srázu a udělám krok kupředu,je logické, že ze srázu spadnu,jenže není dáno, že se zabiji. To ovlivňuje řada dalších faktorů, třeba vvýška srázu, jeho členitost a místo dopadu. Tvoje teorie je podobná tvrzení, že udělám li takový krok je spravedlivé, že se zabiji. Ty další okolnosti nebereš v potaz. Nezabiji li se,považuješ to za nespravedlnost. Staří a nemocní? Opět je to o tomtéž. Starý a nemocný člověk může začít pracovat na svém zdraví víc než předtím,protože poznal ohrožení(také může rezignovat a vzdát se tomu) a tím se dostat do lepší kondice, než ty který si díky svým teoriím a nesmyslným dietám ničíš zdraví. Skutečně spravedlivé je pak, že ten starý žije déle a kvalitněji.Jenže to ty budeš považovat za nespravedlivé a právě díky svým teoriím, kterým jsi uvěřil. A tak se nabízí jediná možná rada. Poznávej logiku světa kolem sebe, hledej souvislosti mezi příčinami a následky.Čím lépe to zvládneš tím méně nesmyslů budou obsahovat tvoje teorie. Svět je spravedlivý pro toho, kdo zná všechny souvislosti mezi příčinami a důsledky. I negativní výsledek je spravedlivý, je li logickým výsledkem daného algoritmu. Staří a nemocní jsou pro společnost přítěží? Kde jsi na tohle přišel? Ti staří a nemocní byli předtím mladí, zdraví a vybudovali to z čeho ty dnes žiješ. Oni jsou tvými věřiteli a ty jejich dlužníkem.Jsou li mladí a zdraví tak neschopní, že splácení dluhu je pro ně přítěží,pak mohou mluvit jako ty,ale ukazuje to spíše jejich vlastní neschopnost.Jednou budeš i ty starý a nemocný.Ovšem pokud se toho dožiješ a nezničí tě to tvoje jednostranné stravování.Budeš přítěží? To záleží na tobě. J8 nejsem mladý a nejsem zdravý i když jsou někteří mladí na tom hůře.Přítěží však nejsem. Stále mám schopnosti, které využívám ve prospěch ostatních. Navíc mám skušenosti, které mladí a zdraví potřebují.Ne přítěží nejsem a až budu,pak budu stejnou přítěží jakou je člověku banka, která mu půjčila a on musí splácet dluh.Jako mladý jsem splácel svůj dluh a ty staré a nemocné jsem za přítěž nepovažoval.Nevaž si straých,pokud předpokládáš, že se stáří nedožiješ.
MB
Miloslave,
souhlasím, že i v minulosti poskytnuté živobytí jinému živému tvoru, především člověku je zásluhou z hlediska spravedlivé přírody, která se však časem vyčerpá.
Dalibor
(viz též www.filosofierovnovahy.sweb.cz ) |
Edited by - Dalibor Grůza on 14/05/2010 09:51:11 |
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 15/05/2010 : 07:40:54
|
Dalibore.
To není otázka spravedlnosti přírody,ale otázka etická,čili ryze lidská. V dětství přijímáš, co ze schopností dospělých vzešlo, protože ještě nemáš schopnosti.Tak vzniká tvůj dluh. Po zisku schopností tyto využíváš ve prospěch ostatních a stáváš se věřitelem (třeba svých dětí)poté když začneš schopnosti ztrácet tvoji potomci jsou ve věku kdy je čas dluh splácet. Stará Indická pohádka mluví o muži,který vydělával tři rupie. Jednu půjčoval svým dětem, jednu užil pro ebe a jednu vracel svým rodičům.To není o spravedlnosti přírody,ale o vztahu mezi lidmi. Ovšem je třeba říci, že u lidí není toto neporušitelným pravidlem a mnohdy je tento proces narušen. Vždy je to však ke škodě těch lidí a vznikají tak patologické a defektní stavy,ale to je velmi široké téma.Platí zde pravidlo: nebyl li jsem dlužníkem necítím povinnost dluh splácet A tak se třeba rodiče nestarají o děti a věnují se třeba podnikání,při čem děti opatruje placená síla (chůva) Tím vzniká dluh spíše k té chůvě, než rodičům a tito so ve stáří ztěžují na špatné vztahy s potomky. Pravidlo je od toho aby bylo porušováno a tak intelekt potomka může vést k tomu že splácí dluh aniž by byl kdy dlužníkem a tím vychovává své potomky aby takto jednali vzhledem k němu až bude starý a schopností mu bude ubývat. Dalibore. Nevím zda jsi ženatý, zda máš děti,či je mít budeš,ale věř, že je ve stáří lépe být nemocný, než bez potomků,zvláště pokud jsi dodržel pravidlo dlužníka a věřitele.Já jsem toto vždy dodržoval a učili mne to moji rodiče a je zase jejich a proto bez ohledu na nemoci (které jsem již dost eliminoval)žiji šťastný život.
Ps. Smrt si nikdo nezaslouží a každý život smrtí končí. S tím nic nenaděláš ani kdybys snědl všechny semínka co je jich na světě. Zaloužím si smrt, když denně můj obranný systém zničí tisíce a tisíce životů bakterií a virů? Ono totiž právě toto chrání můj život.Vyvinula li se díky evoluci moje látková výměna tak ,že určité látky nutné k životu získá pouze s masa,pak je v zájmu mého života maso jíst a to není možné bez zničení života nějakého živočicha. Ani prase se nedá jíst živé. POkud ty mášš díky evolci takto nastavenou látkovou výměnu a díky nějaké víře, či teorii se tomuto nepodřídíš,pak to ve výsledku ohrožuje tvůj vlastní život,čili si tím zkrátíš život a přiblížíš smrt. O zasloužení si smrti bych zde nemluvil. Ale je zde cosi jiného. Provádíš li toto na sobě, škodíš sobě. Pokud však toto nabízíš ostatním lidem, je možné,že ttuto cestu nějaký slaboduchý člověk přijme a pak došlo k naplnění skutkové podstaty uvedení v omyl mající za následek poškození či ztrátu života jiného člověka. O trestný čin z hlediska právního řádu se zřejmě nejedná, ale morálnš a eticky ano.A tak by mělo být tvojí morální povinností dodat,že než někdo přijme tvoje normy stravování, měl by nejprve poznat nastavení své látkové výměny.Někteří lidé mají svou látkovou výměnu nastavenou spíše na rostlinnou stravu, protože jejich předci byli zemědělci (prapředci) a dokonce se toto projevuje i určitou krevní skupinou. Tam by bylo vše v pořádku bez ohledu na nekompletnost a místy nesmyslnost tvé teorie. Teorie by neměla vznikat tak,že je na počátku nějaké přání, nějaká vize a všechny argumenty jsou tomuto podřízeny.Pak vynecháváš ty, které jsou postaveny proti a mnohdy je jich více než těch pro.A to je základní chyba tvojí teorie. Přesto si myslím, že potenciál máš, jen potřebuješ určité směrování a oponeturu, která tě ukáže to co stojí proti. Tvůj cíl je dosažitelný , jen zcela jinou cestou.Jsem ochoten spolupracovat,ale nikdy nebudu měkký. Pro začátek bych doporučil vytýčení cílů čili toho, čeho by mělo být dosaženo a pak můžeme spolu prozkoumat možné cesty k danému cíli. Prostě nabízím vrátit se na samý začátek. Jsi li duchem mladý, pak takový návrat k výchozímu bodu dokážeš přijmout. Přijmeš spolupráci??? Jestli ano.pak spolu můžeme vytvořit cosi, co bude mít skutečnou cenu. Ne li, pak se nic neděje.Já tím nic neztratím, ale ty můžeš získat.
MB |
Edited by - Miloslav Bažant on 15/05/2010 08:12:22 |
|
|
Dalibor Grůza
Grafoman
Czech Republic
1678 Posts |
Posted - 15/05/2010 : 11:33:33
|
quote: Originally posted by Miloslav Bažant
Dalibore.
To není otázka spravedlnosti přírody,ale otázka etická,čili ryze lidská. V dětství přijímáš, co ze schopností dospělých vzešlo, protože ještě nemáš schopnosti.Tak vzniká tvůj dluh. Po zisku schopností tyto využíváš ve prospěch ostatních a stáváš se věřitelem (třeba svých dětí)poté když začneš schopnosti ztrácet tvoji potomci jsou ve věku kdy je čas dluh splácet. Stará Indická pohádka mluví o muži,který vydělával tři rupie. Jednu půjčoval svým dětem, jednu užil pro ebe a jednu vracel svým rodičům.To není o spravedlnosti přírody,ale o vztahu mezi lidmi. Ovšem je třeba říci, že u lidí není toto neporušitelným pravidlem a mnohdy je tento proces narušen. Vždy je to však ke škodě těch lidí a vznikají tak patologické a defektní stavy,ale to je velmi široké téma.Platí zde pravidlo: nebyl li jsem dlužníkem necítím povinnost dluh splácet A tak se třeba rodiče nestarají o děti a věnují se třeba podnikání,při čem děti opatruje placená síla (chůva) Tím vzniká dluh spíše k té chůvě, než rodičům a tito so ve stáří ztěžují na špatné vztahy s potomky. Pravidlo je od toho aby bylo porušováno a tak intelekt potomka může vést k tomu že splácí dluh aniž by byl kdy dlužníkem a tím vychovává své potomky aby takto jednali vzhledem k němu až bude starý a schopností mu bude ubývat. Dalibore. Nevím zda jsi ženatý, zda máš děti,či je mít budeš,ale věř, že je ve stáří lépe být nemocný, než bez potomků,zvláště pokud jsi dodržel pravidlo dlužníka a věřitele.Já jsem toto vždy dodržoval a učili mne to moji rodiče a je zase jejich a proto bez ohledu na nemoci (které jsem již dost eliminoval)žiji šťastný život.
Ps. Smrt si nikdo nezaslouží a každý život smrtí končí. S tím nic nenaděláš ani kdybys snědl všechny semínka co je jich na světě. Zaloužím si smrt, když denně můj obranný systém zničí tisíce a tisíce životů bakterií a virů? Ono totiž právě toto chrání můj život.Vyvinula li se díky evoluci moje látková výměna tak ,že určité látky nutné k životu získá pouze s masa,pak je v zájmu mého života maso jíst a to není možné bez zničení života nějakého živočicha. Ani prase se nedá jíst živé. POkud ty mášš díky evolci takto nastavenou látkovou výměnu a díky nějaké víře, či teorii se tomuto nepodřídíš,pak to ve výsledku ohrožuje tvůj vlastní život,čili si tím zkrátíš život a přiblížíš smrt. O zasloužení si smrti bych zde nemluvil. Ale je zde cosi jiného. Provádíš li toto na sobě, škodíš sobě. Pokud však toto nabízíš ostatním lidem, je možné,že ttuto cestu nějaký slaboduchý člověk přijme a pak došlo k naplnění skutkové podstaty uvedení v omyl mající za následek poškození či ztrátu života jiného člověka. O trestný čin z hlediska právního řádu se zřejmě nejedná, ale morálnš a eticky ano.A tak by mělo být tvojí morální povinností dodat,že než někdo přijme tvoje normy stravování, měl by nejprve poznat nastavení své látkové výměny.Někteří lidé mají svou látkovou výměnu nastavenou spíše na rostlinnou stravu, protože jejich předci byli zemědělci (prapředci) a dokonce se toto projevuje i určitou krevní skupinou. Tam by bylo vše v pořádku bez ohledu na nekompletnost a místy nesmyslnost tvé teorie. Teorie by neměla vznikat tak,že je na počátku nějaké přání, nějaká vize a všechny argumenty jsou tomuto podřízeny.Pak vynecháváš ty, které jsou postaveny proti a mnohdy je jich více než těch pro.A to je základní chyba tvojí teorie. Přesto si myslím, že potenciál máš, jen potřebuješ určité směrování a oponeturu, která tě ukáže to co stojí proti. Tvůj cíl je dosažitelný , jen zcela jinou cestou.Jsem ochoten spolupracovat,ale nikdy nebudu měkký. Pro začátek bych doporučil vytýčení cílů čili toho, čeho by mělo být dosaženo a pak můžeme spolu prozkoumat možné cesty k danému cíli. Prostě nabízím vrátit se na samý začátek. Jsi li duchem mladý, pak takový návrat k výchozímu bodu dokážeš přijmout. Přijmeš spolupráci??? Jestli ano.pak spolu můžeme vytvořit cosi, co bude mít skutečnou cenu. Ne li, pak se nic neděje.Já tím nic neztratím, ale ty můžeš získat.
MB
Miloslave,
mým cílem je přátelství všech živých tvorů na život a na smrt, tzn., aby každý miloval všechny živé tvory a zároveň byl jimi milován, aby i ti snězení, resp. usmrcení živí tvorové tě milovali, aby zůstali tvoji přátelé na život a na smrt a nestali se tvoji nepřátelé na život a na smrt. Protože by věděli, že jsi jim dopřál dlouhý, šťastný a důstojný život a smrt téměř bez psychické a fyzické bolesti. Protože by věděli, že umírají jen tehdy, aby jiní mohli žít, tedy se obětovávají jen a pouze pro záchranu života jiných živých tvorů. Tedy jakýsi ráj na Zemi.
Teď mi odpověz, jaké ty vidíš cesty k tomuto cíli?
Dalibor
( viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz ) |
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 16/05/2010 : 08:42:17
|
Dalibore.
To není tvůj skutečný cíl.To je jen opona za kterou jsou skutečné cíle skryty.Ale to zatím nevadí. Podíváme se na tento cíl,jako by skutečným byl. --------------------------- mým cílem je přátelství všech živých tvorů na život a na smrt, tzn., aby každý miloval všechny živé tvory a zároveň byl jimi milován, aby i ti snězení, resp. usmrcení živí tvorové tě milovali, aby zůstali tvoji přátelé na život a na smrt a nestali se tvoji nepřátelé na život a na smrt. ............................... Zde je nejasný pojem přátelství.U lidí má slovo přátelství celkem jasný význam, ale u ostatních živých tvorů je tento význam slova přátelství prázdný.Přátelství jak je známe u lidí neexistuje ani ve smečce zvířat stejného druhu.Určitý druh spolupráce při lovu existuje a vyvinul se evolucí.O kořist se však třeba i do krve porvou. Mám dopma kocoura a fenku Anglického buldoka. Neůtočí na sebe,spí spolu v , navzájem se olizují.Mezi nimi je mír a snášenlivost, ale přátelství to není, což se ukazuje u misek s jídlem. Přátelství je tedy možné u lidí, ale zcela nereálné u ostatních živých tvorů. Pokud by bylo tvým cílem přátelství všech živých tvorů a organismů, tvůj cíl by byl nereálný,čili bez cesty k jeho naplnění.Můžeš ukázat řadu příkladů vzájemné potřebnosti živých tvorů, třeba žraloků a ryb, které je zbavují cizopasníků. Jenže to není přátelství.Ty ryby nezajímá žralok,ale ti cizpasníci, kterými se živí.%zraloka nezajímají ty rybky, ale pocit úlevy, když se zbaví nepříjemna těch cizopasníků. Kdyby ty rybky nezabíjely ty cizopasníky, neexistoval by vztak mezi nimi a žralokem. Slovo přátelství je tedy chybně užito a tím ztrácí logiku vše ostatní,protože je toto nereálné. Skus vybrat jiné slovo, které lépe vyjadřuje tvůj cíl.Snad zvýšení snášenlivosti živých tvorů navzájem. K tomuto cíli by snad i cesta mohla vést i když ne na sto procent. Lapidárně řečeno, sytí na sebe neůtočí. Dej všem dostatek potravy aniž by zde byla potřeba díky tomu ničit životy jiných živých organismů a vznikne stav vzájemného příměří. Jenže jak to udělat, když se všichni živí tvorové živí na úkor jiného života? Jedině tak,že dojdeš k poznání přeměny látek nerostných na látky ústrojné a těmito látkami nakrmíš všechny živé tvory. Pak nastane mezi nimi příměří. Jistě v mých slovech cítíš ironii. Je tam, protože ten cíl není úměrný cestě která k němu vede. Navíc to příměří vlastně vůbec nemá význam. Ten neustálý boj má své místo v logice algoritmu života a toto místo je nezastupitelné. Skus si představit výsledek toho ráje na Zemi. Všichni by se množili a jejich stavy by rostly bez jakéhokoliv omezení,takže by byly brzy zničeny všechny zdroje. A tak by život na Zemi nakonec zachraňovaly bakterie a viry ničící životy a hladomor, který by s tohoto ráje vytvořil peklo na Zemi.Jaký smysl by měl život všech živých organismů, když by se jen povalovali a spokojeně spali???? Tento tvůj cíl má tedy logický výsledek hrubě negativní a proto je nežádoucí jej dosáhnout. Vybídnul jsem tě k tomu abys upřímně označil své cíle, ale toto tvým skutečným cílem není. Tvé cíle se vztahují k tvému já. chceš aby tvůj život měl pro ostatní lidi určitou cenu,aili aby si tě lidé vážili,eventuelně aby tě milovali jako toho, kdo jim dal cestu ke stavu příjemna,čili dle tvých slov cestu k ráji na Zemi. Toto je tvůj skutečný cíl a v dosažení tohoto cíle jsem schopen i ochoten tě pomoci spoluprací. Jenže jsou věci, které se neřeší na náměstí ani ve foru,ale mimo ně. Nabízí se zde cesta prostřednictvím E mailů ,kde můžeš být naoprosto upřímný (pokud máš ke mně důvěru) a teprve výsledky ukázat zde ve foru. Z mé strany se nejedná o nějaký šlechetný nezištný cíl,ale jedná se o strategii. Já mám materiál,ale neumím jej správně sformulovat. Ty dokážeš lépe formulovat, ale to co máš v ruce nemá velkou cenu. Velkou cenu má tvůj zájem o dosažení tvého cíle. Každý zlášť nedosáhnem ničeho velkého, ale spojením tvých a mých schopností můžeme dosáhnout mnohého a třeba i naplnění tvých skutečných tužeb a cílů. Ideální by byla spolupráce nikoliv jen nás dvou, ale třech.Potřebovali bychom člověka typu Sokrata ,či Noema, který by posuzoval výsledky a jejich zdělovací schopnost. Přemýšlej o tom.Myslím, že to není špatná nabídka.
MB |
|
|
Dalibor Grůza
Grafoman
Czech Republic
1678 Posts |
Posted - 17/05/2010 : 12:47:21
|
quote: Originally posted by Miloslav Bažant
Dalibore.
To není tvůj skutečný cíl.To je jen opona za kterou jsou skutečné cíle skryty.Ale to zatím nevadí. Podíváme se na tento cíl,jako by skutečným byl. --------------------------- mým cílem je přátelství všech živých tvorů na život a na smrt, tzn., aby každý miloval všechny živé tvory a zároveň byl jimi milován, aby i ti snězení, resp. usmrcení živí tvorové tě milovali, aby zůstali tvoji přátelé na život a na smrt a nestali se tvoji nepřátelé na život a na smrt. ............................... Zde je nejasný pojem přátelství.U lidí má slovo přátelství celkem jasný význam, ale u ostatních živých tvorů je tento význam slova přátelství prázdný.Přátelství jak je známe u lidí neexistuje ani ve smečce zvířat stejného druhu.Určitý druh spolupráce při lovu existuje a vyvinul se evolucí.O kořist se však třeba i do krve porvou. Mám dopma kocoura a fenku Anglického buldoka. Neůtočí na sebe,spí spolu v , navzájem se olizují.Mezi nimi je mír a snášenlivost, ale přátelství to není, což se ukazuje u misek s jídlem. Přátelství je tedy možné u lidí, ale zcela nereálné u ostatních živých tvorů. Pokud by bylo tvým cílem přátelství všech živých tvorů a organismů, tvůj cíl by byl nereálný,čili bez cesty k jeho naplnění.Můžeš ukázat řadu příkladů vzájemné potřebnosti živých tvorů, třeba žraloků a ryb, které je zbavují cizopasníků. Jenže to není přátelství.Ty ryby nezajímá žralok,ale ti cizpasníci, kterými se živí.%zraloka nezajímají ty rybky, ale pocit úlevy, když se zbaví nepříjemna těch cizopasníků. Kdyby ty rybky nezabíjely ty cizopasníky, neexistoval by vztak mezi nimi a žralokem. Slovo přátelství je tedy chybně užito a tím ztrácí logiku vše ostatní,protože je toto nereálné. Skus vybrat jiné slovo, které lépe vyjadřuje tvůj cíl.Snad zvýšení snášenlivosti živých tvorů navzájem. K tomuto cíli by snad i cesta mohla vést i když ne na sto procent. Lapidárně řečeno, sytí na sebe neůtočí. Dej všem dostatek potravy aniž by zde byla potřeba díky tomu ničit životy jiných živých organismů a vznikne stav vzájemného příměří. Jenže jak to udělat, když se všichni živí tvorové živí na úkor jiného života? Jedině tak,že dojdeš k poznání přeměny látek nerostných na látky ústrojné a těmito látkami nakrmíš všechny živé tvory. Pak nastane mezi nimi příměří. Jistě v mých slovech cítíš ironii. Je tam, protože ten cíl není úměrný cestě která k němu vede. Navíc to příměří vlastně vůbec nemá význam. Ten neustálý boj má své místo v logice algoritmu života a toto místo je nezastupitelné. Skus si představit výsledek toho ráje na Zemi. Všichni by se množili a jejich stavy by rostly bez jakéhokoliv omezení,takže by byly brzy zničeny všechny zdroje. A tak by život na Zemi nakonec zachraňovaly bakterie a viry ničící životy a hladomor, který by s tohoto ráje vytvořil peklo na Zemi.Jaký smysl by měl život všech živých organismů, když by se jen povalovali a spokojeně spali???? Tento tvůj cíl má tedy logický výsledek hrubě negativní a proto je nežádoucí jej dosáhnout. Vybídnul jsem tě k tomu abys upřímně označil své cíle, ale toto tvým skutečným cílem není. Tvé cíle se vztahují k tvému já. chceš aby tvůj život měl pro ostatní lidi určitou cenu,aili aby si tě lidé vážili,eventuelně aby tě milovali jako toho, kdo jim dal cestu ke stavu příjemna,čili dle tvých slov cestu k ráji na Zemi. Toto je tvůj skutečný cíl a v dosažení tohoto cíle jsem schopen i ochoten tě pomoci spoluprací. Jenže jsou věci, které se neřeší na náměstí ani ve foru,ale mimo ně. Nabízí se zde cesta prostřednictvím E mailů ,kde můžeš být naoprosto upřímný (pokud máš ke mně důvěru) a teprve výsledky ukázat zde ve foru. Z mé strany se nejedná o nějaký šlechetný nezištný cíl,ale jedná se o strategii. Já mám materiál,ale neumím jej správně sformulovat. Ty dokážeš lépe formulovat, ale to co máš v ruce nemá velkou cenu. Velkou cenu má tvůj zájem o dosažení tvého cíle. Každý zlášť nedosáhnem ničeho velkého, ale spojením tvých a mých schopností můžeme dosáhnout mnohého a třeba i naplnění tvých skutečných tužeb a cílů. Ideální by byla spolupráce nikoliv jen nás dvou, ale třech.Potřebovali bychom člověka typu Sokrata ,či Noema, který by posuzoval výsledky a jejich zdělovací schopnost. Přemýšlej o tom.Myslím, že to není špatná nabídka.
MB
Miloslave,
je to skutečně můj cíl, který bych chtěl dát jiným, ale především sám sobě, abych se upokojil. Neumím zatím dát živým tvorům potravu z nerostů, i když to možná v budoucnu bude možné. Ve svém popisu ráje na Zemi potravou z nerostů jsi zásadně zanedbal mé dočasné řešení, kterým je přátelství na život a na smrt i se snězenými živými tvory, které obětuješ, ale pokud možno co nejméně a co nejvíce milosrdně (viz slova Ježíše Nazaretského, možná Krista: "Milosrdenství chci a ne oběť."). Jedině tak nevznikne mezi živými tvory nepřátelství na život a na smrt.
Možná, že ve výše uvedené nutné milosrdné oběti snězených živých tvorů příroda ukazuje svůj smysl, tedy vzájemnou provázanost a závislost všeho živého, jednoho na druhém a zároveň nás tak zkouší, zda druhé živé tvory obětováváme milosrdně či nikoliv.
Uznávám, že moje myšlenka přatelství všech živých tvorů na život a na smrt je utopie nebo zázrak. Zároveň však nesouhlasím s tvrzeními některých věřících i mých katolíků o jistotě, že je míru, resp. ráje možné dosáhnout až v jiném světě, např. v posmrtném životě. Každý člověk a jiný živý tvor by měl usilovat všemi svými silami po celý svůj život o tento ráj na tomto světě ještě před svou smrtí, tento boj je možné vzdát až v posledním okamžiku smrti člověka a existuje-li posmrtný život, pak ani tehdy jej nelze vzdát. Kdo tento boj vzdá dříve, ztrácí smysl, ideál života a stává se rozpolceným a nešťastným. Žije totiž v rozporu se základním a nejhlubším pocitem své duše, resp. psychiky, která touží po ráji, kde by se měli všichni rádi (psychologové tento pocit nazývají někdy oceánický pocit).
Podle mé racionální mystiky má duše, čili mozek ztělesňuje (nebo zobrazuje, co ti lépe vyhovuje) celý svět, celý Vesmír. Dokud bude Vesmír (a vše živé v něm) rozporný, v rozkolu, do té doby bude i má duše, mé mozkové buňky rozporné, rozkolné. Z toho plyne, že nemám jiné cesty, než pokoušet se až do posledního okamžiku svého života smiřovat, upokojovat Vesmír a tím i svou duši, psychiku či mozek, jinak budu jednat rozporně, rozkolně, rozpolceně. Z toho plyne úzká hranice mezi vysokou inteligencí a citlivostí člověka či jiného živého tvora a jeho šílenstvím, pokud se takovému člověku nepodaří smířit všechny živé tvory ve Vesmíru v přátele na život a smrt a tím i svou duši, psychiku či mozek. Je tedy pravděpodobné, že pokud selže a nebo se vzdá uskutečnění výše uvedeného zázraku přátelství všech živých tvorů na život a na smrt, tak se z toho takovýto člověk zblázní.
Proto nemohu přistoupit na tvou nabídku, i kdybych chtěl, protože je pro mne nevýhodná, radši se budu celý život a možná i po smrti snažit o výše uvedený zázrak, než bych rozdělil svou duši, psychiku a pak se z toho třeba i zbláznil.
Takže Miloslave, nýní se vrátím ke své původní otázce, jaké ty vidíš cesty k tomuto mému cíli, tj. přátelství všech živých tvorů na život a na smrt?
(viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz ) |
Edited by - Dalibor Grůza on 17/05/2010 13:08:55 |
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 18/05/2010 : 08:50:07
|
Takže Miloslave, nýní se vrátím ke své původní otázce, jaké ty vidíš cesty k tomuto mému cíli, tj. přátelství všech živých tvorů na život a na smrt? Dalibore.
Jsou cesty reálné a jsou cesty nereálné. Jsou cesty pravdivé a také nepravdivé.Jsou cesty logické,ale také nelogické.Ta tvoje cesta je logiská, ale nererálná a nepravdivá. Ta tvoje logika stojí na té nepravdivosti a v rozměru té nepravdivosti je logická. Následek toho je nereálná. Jsou to vlastnosti víry,ale náboženství jsou mnohem dokonaleji sestavené než tvoje teorie. Ve tvojí teorii je tedy mnohem těžší uvěřit a bez víry postrádá významu. To by sis měl uvědomit. Snažíš se v zájmu přátelství všeho živého na život a na smert lidi uvést v omyl, čili v zájmu dobra užíváš zlo lži. Stále mluvíš o přátelství všech živých tvorů na život a na smrt.Tohle je absolutní nesmysl.Takové přátelství je možné pouze mezi lidmi.Ostatní živí tvorové nemají jakoukoliv schopnost si cosi takového uvědomit,protože nemohou přemýšlet a dojít přemýšlením k poznání výhodnosti takového jednání.Jednají prostě tak, jak jsou evolucí uspůsobeni a vůbec o tom nepřemýšlí. %Selmy nezabíjí proto, že by měli vzhledem ke kořisti nějaký odpor či nenávist,ale proto, aby zahnali hlad. Býložravci neničí život rostlin proto,že by tyto nějak nenáviděli,ale aby zahnali hlad.U zvířat chybu nehledej u mikroorganismů už vůbec ne,ale hledej u lidí a lidmi se zabývej. Ti přemýšlí, ti vládnou slovem, které jim přemýšlení umožňuje. S přemýšlení pramení nejen to kladné, ale i třeba lov a zabíjení pro zábavu a podobně.Ostatní živé tvory nech zcela stranou a zabývej se člověkem a lidskou společností. Čím se člověk stravuje jako všežravec nemá význam se zabývat. S toho konflikty mezi člověkem a přírodou nevznikají. Zabité zvíře je mrtvé a jako mrtvé si nic neuvědomuje, ani to jak došlo k jeho smrti, ani dokonce to, že kdysi žilo. Prostě si nemůže uvědomit vůbec nic a proto ten vzájemný odpor nemůže vzniknout. Posmrtným životem nemá význam se zabývat,protože k takovému jevu neexistují reálné cesty a nebyla prokázána jeho existence. Předpokládat jeho existenci je možné díky víře,ale potom je možné předpokládat i existenci nesmrtelného polárního chrousta. Takže tvoje teorie vede ničím a nikam nesměřuje,protože stojí na čemsi nereálném a neexistujícím. Lidská snaha žít ve světě ve kterém není ohrožován život a ve světě bez stressu? Ano taková je věčná snaha a všechny náboženství se snaží čehosi takového dosáhnout. Snaha omezit stress a vytvořit prosperující společnost s minimem straessu je typická i pro všechny ideologie. Tato snaha je důležitá a neměla by nikdy skončit, protože jsou díky ní vytvářeny určité normy umožňující život a soužití lidí ve společnosti. V tom s tebopu souhlasím. Je to cíl, který dokáže lidi spojit ,ale je to cíl, kterého nikdy nesmí být dosaženo,protože by lidstvo zničil a udělal by z lidí tupá hovada,která by postupně ztrácela schopnosti i intelekt. Vše vřetně stressu má svůj význam v logice algoritmu života. Základní idea komunismu říká-" Každý pracuje dle svých schopností a každý dostává dle svých potřeb." To je definice bezstressové společnosti.Jenže je to cíl, kterého nikdy nesmí být dosaženo.Představ si, že dostáváš dle svých potřeb bez ohledu na své schopnosti využité ve prospěch ostatních.Potřeby by měl každý, ale o stav schopností by se nikdo netstaral. Proč hledat schopnosti, když dostanu dle svých potřeb.A tak by ve výsledku nebylo těch,kteří by vytvářeli to co je nutné k pokrytí potřeb. A totéž platí pro náboženské cíle, čili nějaké to království nebeské, či ráj na Zemi. Přesto souhlasím s tím, že je třeba neustále se o dosažení takového cíle snažit.Nikdy však nesmí být dosažen. Tvoje teorie je zřetelnou snahou o dosažení takového cíle,ale zde snaha nestačí. Je třeba znalostí a porozumění logice algoritmu života. Tím že budu jíst semena a plody se nic nezmění. Zvířatům a ostatním živým tvorům je tu šuma fuk,protože o tom nemohou přemýšlet a nic to nezmění ani na lidské společnosti. Kdyby cíle tvojí teorie bylo dosaženo a lidé přijali tvou cestu, vedlo by to pouze ke zničení života na planetě díky tomu,že by lidstvo dokonale snědlo zárodky dalšího života, čím taková semena jsou.Jediné rostliny by přežily a to ty které se množí oddenky. S takovým výsledkem bys jistě nesouhlasil a tak vlastně ani ty bys nechtěl úspěch svých teorií. Chceš ode mne ještě cestu k takovému nesmyslnému cíli? I Kdybych ji znal, tak bych tě ji nedal a věř že by se našla mazaná cesta k takovému oblbnutí lidí. Lidé sebou nechají manipulovat,když na to jdeš chytře,ale není to ku prospěchu nikoho, vyjma manipulátora a i tomu se to jako bumerang vrátí.Naveď lidi na pojídání semínek a vytvoř si monopol na prodej semínek. Dej ale pozor, ať tě nenaxhytají u toho jak si sám dáváš knedlo zelo vepřo,protože by tě přetrhli jako hada. Takže tuto cestu tě nedám. V celém tvojím projevu cítím určitou snahu směřující spíše k lidské společnosti i když je to skryté za těmi plevami a bláboly o přátelství mezi živými tvory.Ve skutečnosti tě vadí konflikty v lidské společnosti a jejich důsledky, které se projevují různými negativy, jakými jsou třeba ohrožování ostatní živé přírody. Jenže to jsou důsledky a nikoliv příčiny.Ty se snažíš svou teorií a víceméně podvodem (užití neexistujícího, neuchopitelného) omezit ty důsledky, ale nikoliv příčiny a to je tvoje základní chyba. Je třeba poznat příčiny, tyto ostranit a důsledky zmizí. Takže jde o pochopení algoritmu života, čili souvislosti mezi příčinami a jejich následky a poté najít cesty k vytvoření stavu nového. Vše se týká člověka a lidské společnosti a teprve důsledky se projeví ve vztahu k ostatní živé přírodě. Na takové cestě jsem ochotný a myslím, že i schopný tě pomoci.Toto má totiž skutečný význam a je reálné čehosi dosáhnout.
Nesnaž se lidem lhát v zájmu toho, co považuješ za dobro.Nesnaž se v zájmu dobra lidi podvést. Ze zla dobro nevykřesáš, jen nové zlo zplodíš.Lidé nejsou tak hloupí a ti kteří jsou, těch není pro dosažení cíle dostatek a navíc většinou nemají schopnosti k tomu potřebné. Směřuj k těm moudrým,ale pamatuj,že oni každou tvou lež poznají. Přijmou li tvé myšlenky ti moudří,pak přivedou k tobě i ty ostatní. Ježíš se snažil získat co nejvíce těch duchem chudých a celkem se mu to podařilo i když jim v mnohém lhal. Ti chytří jej přijali až tehdy, když ta kvanta duchem chudých mohli vést a profitovat na tom.Důsledky toho jistě znáš.(útlak, inkvizice, svaté války,robota, nevolnictví ve prospěch církve a nesvoboda) Chceš li takový úspěch,pak lži těm chudým duchem , máš na to nakročeno.Chceš li méně konfliktů ve společnosti lidí a třeba i tu ochranu ostatních živých tvorů,pak pracuj tak, aby tvoje slova přijali ti moudří a pouze v tom jsem ochoten tě pomáhat.
MB |
|
|
Dalibor Grůza
Grafoman
Czech Republic
1678 Posts |
Posted - 18/05/2010 : 13:32:19
|
quote: Originally posted by Miloslav Bažant
Takže Miloslave, nýní se vrátím ke své původní otázce, jaké ty vidíš cesty k tomuto mému cíli, tj. přátelství všech živých tvorů na život a na smrt? Dalibore.
Jsou cesty reálné a jsou cesty nereálné. Jsou cesty pravdivé a také nepravdivé.Jsou cesty logické,ale také nelogické.Ta tvoje cesta je logiská, ale nererálná a nepravdivá. Ta tvoje logika stojí na té nepravdivosti a v rozměru té nepravdivosti je logická. Následek toho je nereálná. Jsou to vlastnosti víry,ale náboženství jsou mnohem dokonaleji sestavené než tvoje teorie. Ve tvojí teorii je tedy mnohem těžší uvěřit a bez víry postrádá významu. To by sis měl uvědomit. Snažíš se v zájmu přátelství všeho živého na život a na smert lidi uvést v omyl, čili v zájmu dobra užíváš zlo lži. Stále mluvíš o přátelství všech živých tvorů na život a na smrt.Tohle je absolutní nesmysl.Takové přátelství je možné pouze mezi lidmi.Ostatní živí tvorové nemají jakoukoliv schopnost si cosi takového uvědomit,protože nemohou přemýšlet a dojít přemýšlením k poznání výhodnosti takového jednání.Jednají prostě tak, jak jsou evolucí uspůsobeni a vůbec o tom nepřemýšlí. %Selmy nezabíjí proto, že by měli vzhledem ke kořisti nějaký odpor či nenávist,ale proto, aby zahnali hlad. Býložravci neničí život rostlin proto,že by tyto nějak nenáviděli,ale aby zahnali hlad.U zvířat chybu nehledej u mikroorganismů už vůbec ne,ale hledej u lidí a lidmi se zabývej. Ti přemýšlí, ti vládnou slovem, které jim přemýšlení umožňuje. S přemýšlení pramení nejen to kladné, ale i třeba lov a zabíjení pro zábavu a podobně.Ostatní živé tvory nech zcela stranou a zabývej se člověkem a lidskou společností. Čím se člověk stravuje jako všežravec nemá význam se zabývat. S toho konflikty mezi člověkem a přírodou nevznikají. Zabité zvíře je mrtvé a jako mrtvé si nic neuvědomuje, ani to jak došlo k jeho smrti, ani dokonce to, že kdysi žilo. Prostě si nemůže uvědomit vůbec nic a proto ten vzájemný odpor nemůže vzniknout. Posmrtným životem nemá význam se zabývat,protože k takovému jevu neexistují reálné cesty a nebyla prokázána jeho existence. Předpokládat jeho existenci je možné díky víře,ale potom je možné předpokládat i existenci nesmrtelného polárního chrousta. Takže tvoje teorie vede ničím a nikam nesměřuje,protože stojí na čemsi nereálném a neexistujícím. Lidská snaha žít ve světě ve kterém není ohrožován život a ve světě bez stressu? Ano taková je věčná snaha a všechny náboženství se snaží čehosi takového dosáhnout. Snaha omezit stress a vytvořit prosperující společnost s minimem straessu je typická i pro všechny ideologie. Tato snaha je důležitá a neměla by nikdy skončit, protože jsou díky ní vytvářeny určité normy umožňující život a soužití lidí ve společnosti. V tom s tebopu souhlasím. Je to cíl, který dokáže lidi spojit ,ale je to cíl, kterého nikdy nesmí být dosaženo,protože by lidstvo zničil a udělal by z lidí tupá hovada,která by postupně ztrácela schopnosti i intelekt. Vše vřetně stressu má svůj význam v logice algoritmu života. Základní idea komunismu říká-" Každý pracuje dle svých schopností a každý dostává dle svých potřeb." To je definice bezstressové společnosti.Jenže je to cíl, kterého nikdy nesmí být dosaženo.Představ si, že dostáváš dle svých potřeb bez ohledu na své schopnosti využité ve prospěch ostatních.Potřeby by měl každý, ale o stav schopností by se nikdo netstaral. Proč hledat schopnosti, když dostanu dle svých potřeb.A tak by ve výsledku nebylo těch,kteří by vytvářeli to co je nutné k pokrytí potřeb. A totéž platí pro náboženské cíle, čili nějaké to království nebeské, či ráj na Zemi. Přesto souhlasím s tím, že je třeba neustále se o dosažení takového cíle snažit.Nikdy však nesmí být dosažen. Tvoje teorie je zřetelnou snahou o dosažení takového cíle,ale zde snaha nestačí. Je třeba znalostí a porozumění logice algoritmu života. Tím že budu jíst semena a plody se nic nezmění. Zvířatům a ostatním živým tvorům je tu šuma fuk,protože o tom nemohou přemýšlet a nic to nezmění ani na lidské společnosti. Kdyby cíle tvojí teorie bylo dosaženo a lidé přijali tvou cestu, vedlo by to pouze ke zničení života na planetě díky tomu,že by lidstvo dokonale snědlo zárodky dalšího života, čím taková semena jsou.Jediné rostliny by přežily a to ty které se množí oddenky. S takovým výsledkem bys jistě nesouhlasil a tak vlastně ani ty bys nechtěl úspěch svých teorií. Chceš ode mne ještě cestu k takovému nesmyslnému cíli? I Kdybych ji znal, tak bych tě ji nedal a věř že by se našla mazaná cesta k takovému oblbnutí lidí. Lidé sebou nechají manipulovat,když na to jdeš chytře,ale není to ku prospěchu nikoho, vyjma manipulátora a i tomu se to jako bumerang vrátí.Naveď lidi na pojídání semínek a vytvoř si monopol na prodej semínek. Dej ale pozor, ať tě nenaxhytají u toho jak si sám dáváš knedlo zelo vepřo,protože by tě přetrhli jako hada. Takže tuto cestu tě nedám. V celém tvojím projevu cítím určitou snahu směřující spíše k lidské společnosti i když je to skryté za těmi plevami a bláboly o přátelství mezi živými tvory.Ve skutečnosti tě vadí konflikty v lidské společnosti a jejich důsledky, které se projevují různými negativy, jakými jsou třeba ohrožování ostatní živé přírody. Jenže to jsou důsledky a nikoliv příčiny.Ty se snažíš svou teorií a víceméně podvodem (užití neexistujícího, neuchopitelného) omezit ty důsledky, ale nikoliv příčiny a to je tvoje základní chyba. Je třeba poznat příčiny, tyto ostranit a důsledky zmizí. Takže jde o pochopení algoritmu života, čili souvislosti mezi příčinami a jejich následky a poté najít cesty k vytvoření stavu nového. Vše se týká člověka a lidské společnosti a teprve důsledky se projeví ve vztahu k ostatní živé přírodě. Na takové cestě jsem ochotný a myslím, že i schopný tě pomoci.Toto má totiž skutečný význam a je reálné čehosi dosáhnout.
Nesnaž se lidem lhát v zájmu toho, co považuješ za dobro.Nesnaž se v zájmu dobra lidi podvést. Ze zla dobro nevykřesáš, jen nové zlo zplodíš.Lidé nejsou tak hloupí a ti kteří jsou, těch není pro dosažení cíle dostatek a navíc většinou nemají schopnosti k tomu potřebné. Směřuj k těm moudrým,ale pamatuj,že oni každou tvou lež poznají. Přijmou li tvé myšlenky ti moudří,pak přivedou k tobě i ty ostatní. Ježíš se snažil získat co nejvíce těch duchem chudých a celkem se mu to podařilo i když jim v mnohém lhal. Ti chytří jej přijali až tehdy, když ta kvanta duchem chudých mohli vést a profitovat na tom.Důsledky toho jistě znáš.(útlak, inkvizice, svaté války,robota, nevolnictví ve prospěch církve a nesvoboda) Chceš li takový úspěch,pak lži těm chudým duchem , máš na to nakročeno.Chceš li méně konfliktů ve společnosti lidí a třeba i tu ochranu ostatních živých tvorů,pak pracuj tak, aby tvoje slova přijali ti moudří a pouze v tom jsem ochoten tě pomáhat.
MB
Miloslave,
částečně s tebou souhlasím a částečně nikoliv. To je ale přirozené.
Jestliže chceš vidět celkem věrnou alegorii mé Filosofie rovnováhy v pohádce, pak se podívej na pohádku Kocour v botách od společnosti vapet (Petr Vachler, mimochodem rovněž vegetarián), kterou jsem včera viděl a dnes si koupil na http://www.vapet.cz/film/animovana-pohadka/kocour-v-botach- . Tato pohádka byla natočena v roce 1969, zřejmě v Japonsku (přes SMS jsem za ni zaplatil 59,- Kč včetně poštovného) a celkem věrně zobrazuje moji Filosofii rovnováhy, včetně mnoha naznačeného a nevyřčeného v podobě kreslené pohádky. Překvapím tě, ale téměř jediné zobrazené jídlo a zabití tam jsou snězené ryby kocourem, který odmítá jíst myši (tj. savce) a zachrání dobrého chudáka od smrti hladem. Nikdo tam viditelně tudíž nejí semínka a plody. Další mrtví jsou tam kuřata a jiná havěť, kterou připravil své milované princezně k jídlu její nápadník kníže Lucifer poté, co ji unesl do svého hradu.
Dalibor
( viz též www.filosofierovnovahy.sweb.cz ) |
Edited by - Dalibor Grůza on 18/05/2010 13:37:07 |
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 19/05/2010 : 08:06:42
|
Dalibore. V pohádce je reálné i to, co v životě reálné není.Pohádka ukazuje svým algoritmem cestu k určitému cíli,který je v pohádce reálný, ale v životě nikoliv.Navíc ani pohádkáři nejsou neomylní.Prostě některé cesty k cíli nevedou. Rozumím tvému záměru a snad tě i chápu,ale skrze jakékoliv omezení příjmu potravy cesta k přátelství všeho živého prostě nevede.Pokud by tvoji teorii lidé přijali,což je naprosto vyloučené, vedlo by toto maximálně k vytvoření nerovnováhy v přírodě,eventuelně k poškození přírody.Zvířata by se množila a jejich stavy by nebyly redukovány.Přemnoží li se zajíci,je tomu v přírodě tak, že se rozmnoží jejich přirození nepřátelé, čili třeba lišky.Prostě mají dostatek potravy a tak se množí. Nebo dojde k nějakému onemocnění, které stavy zredukuje. Kdyby se tak nestalo, zničili by své životní prostředí. A tak bych mohl popisovat další a další možné důsledky přijetí tvé teorie a poznal bys, že nejen k danému cíli nevede, ale naopak vede k protikladu.Chceš li zaběhnutý systém měnit, nejprve jej musíš poznat a to doonale.Ty však na místo toho odmítáš vidět cokoliv, co tvým teoriím odporuje. Lidská společnost je rozdělená, je v ní spor, odpor a vzáemné zabíjení. Přijde li kdosi s nápadem, jak třeba ochránit přírodu, postaví se proti jeho návrhu všichni, kteří přináleží k opozici.Ne proto, že by nesouhlasili s jeho cestou, ale proto aby oslabili jeho pravdy a posílili své. V lidech a jejich uznaných pravdách je problém, nikoliv v tom, čím se živí. Zmizí li tento spor pravd, otevře se cesta k nápravě všech problémů a to bude mít vliv i na tu ostatní živou přírodu.Toto je cesta k přiblížení tvéým cílům.Není to lehká cesta,ale je reálná, na rozdíl od té tvé popisované ve tvých teoriích.Nejde o to zničit pravdy,ale odstranit jejich rozdělující funkci. Aby toto lidé přijali, musí poznat podstatu vzniku rozdělujících pravd a jejich funkci v algoritmu života a musí poznat,že je tato funkce po poznání schopnosttí dostatečných pro zničení života doslova smrtící. Musí poznat, že právě nyní je doba ve které musí být v zájmu života rozdělující finkce pravd odstraněna. K čemu je změna příjmu poztravy, když hrozí, že bude v zájmu pravd život zničen? Ty se vlastně snažíš v této době vytvořit novou rozděují pravdu. I když to děláš velmi primitivně, jedná se o zločin. Nevědomost by tě odmlouvala, kdyby zde nebyly snahy tě následky tvého činu ukázat. Omlouvala by tě, kdybys neměl dostatečné rozumové schopnosti toto pochopit. Odmítáš li argumenty jen proto, že by zničily to na čem jsi pracoval, pak je tvoje vina za eventuelní následky plná. Můžeš namítat, že tvoji teorii stejně nikdo nepřijme a vše je jen snahou ukázat sebe v nejlepším světle, pak nevím co na to odpovědět. Mnozí lidé tak jednají a dalo by se říci, že to normální,ale je to minimálně hloupé. Věnovat tolik času a energie jen na to aby lidé viděli nad tvou hlavou gloriolu,když to jiný smysl nemá???? Chceš li svých cílů skutečně dosáhnout,pak nabízím reálnou cestu i když tu nejtěžší.Pokud bys však spojil své schopnosti s mými,pak bys mohl být spolutvůrcem zcela nového světa nerozděleného pravdami,čili světa věčného míru, světa kde hranice nejsou k ničemu, světa ve kterém lidé pochopí,že je výhodnější svých schopností využívat, než zneužívat ve prospěch svého já a uznané pravdy. K dosažení takového cíle je třeba mnoha informací aby bylo porozuměno logice algoritmu života. Je třeba poznat proces myšlení ze kterého vše svou podstatou vychází.Já mám informace, ty máš lepší schopnost je sformulovat. Cíl máme podobný i když ten můj je reálnější,ale půjdem li k tomuto cíli společně, můžeš dosáhnout ve výsledku svého cíle i když se bude naše pravda stravování lišit. Tvoje odpověď nyní ukáže, zda tě jde o dosažení cíle, nebo jen o gloriolu svatého Františka nad tvou hlavou aniž by to komukoliv cokoliv přineslo..
MB |
|
|
neronis
Ultragrafoman
Czech Republic
2110 Posts |
Posted - 30/05/2010 : 12:02:51
|
Dalibore, trochu jsem nad tím co řešíš přemýšlel a dospěl jsem k závěru, že by jsi měl zabřednout do studia Budhismu a Šintoismu. Hodně se orientuješ podle Křesťanských zásad, což není moc šťastná volba vzhledem k tomu, že jde o uměle vytvořený systém jakýmysi revolucionáři, kterým v té době šlo jen o to aby lidi nebyli dojebaní z toho, že jim nad hlavou mává mečem nějaký diktátor.
To co se snažíš vytvořit totiž není jen kompenzace nějakého pocitu, ale funkční systém jako takový. No a vzhledem k tomu jak je orientovaný k potlačování násili, nastává sice otázka nakolik je takový systém užitečný, ale zároveň jde o směr, který by mohl mít nějakou užitečnou budoucnost.
Totiž lidé jsou různí, pro většinu obyvatel je velmi obtížné fungovat ve světě kde musí každý z nich přijít sám na úplně všechno a vyvodit si důsledky úplně všeho, jinak se jim nebude dařit dobře. Hlavním problémem je však princip fungování nástroje, který k myšlení používají, protože jde o systém, který při jakémkoliv novém zjištění zaměstnává soustředěnost daného člověka směrem, kterým se orientují jeho hodnoty. Což je problém, protože u žádného člověka (natož u většiny z nich) neexistuje mechanismus, který by umožňoval účinnost těchto hodnot v době přemýšlení pozastavit. Tzn. s každou nabytou zkušeností se ukládají informace a závěry každé dedukce ne tak aby korespondovaly s principy, které umožňují co nejprozřetelnější závěry, ale spíš tak aby korespondovaly se závěry předchozími.
Mluvím o tom z toho důvodu, že může být způsob, jakým se tvé vlastní hodnoty utvářely, v podstatě velmi užitečný vzhledem k tomu, že zde neexistuje žádná logická šance, že by jsi z této cesty sešel. To se může v očích tvých oponentů jevit jako nevýhoda, ale já si myslím, že jde o výhodu, protože ti to umožňuje přizpůsobovat jakákoli fakta logice, která zajistí klíčové prvky směrem ke - zbavení něčeho nebo nabytí něčeho - přesně podle toho co je tvým záměrem.
Teď je důležité si toto uvědomit z toho důvodu aby jsi se naučil své pocity více přizpůsobovat výsledku. To znamená jakmile přijde nesouvisející reakce, kritika, měl by jsi s ní nesouhlasit v momentě kdy nepřináší nic užitečného. Například vytváří další příležitost k násilí. Zadruhé zkus své pocity přizpůsobovat tak aby s danou kritikou korespondovaly. Tedy na chvíli s ní zkus souhlasit. To je důležité, protože i když si to nakonec nebudeš pamatovat, naučí to tvůj mozek automaticky počítat s eventualitami, které by kritiku vytvářely. Ve výsledku se to projeví minimálně, ale naučí tě to přizpůsobovat si fakta tak, aby korespondovaly s jakoukoli logikou, s jakýmkoli přístupem.
Tohle je trochu vysoký level a nevím nakolik to pro tebe bude užitečné. Měl jsem v plánu dodat ještě další návod, ale nemůžu si vzpomenout na to co to bylo, tak někdy příště. |
|
|
axel01
Velmi aktivní uživatel
Czech Republic
785 Posts |
Posted - 01/06/2010 : 19:07:24
|
Ta otázka je v rozporu dokonce i s tvojí filosofií Dalibore. Já bych to povýšila namísto
Kdo z lidí si podle Fil. rovnováhy zaslouží smrt?
na
Kdo z lidí si zaslouží smrt?
A v obou případech (zvlášť v tom prvním, jestli dobře chápu Tvou filosofii) je odpověď NIKDO. |
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 02/06/2010 : 08:13:24
|
Axel. Problém je už ve spojení "zasloužit si smrt".Vzhledem k Daiborově teorii by bylo možné říci, že ten kdo jí maso, což je podmíněno zničením života jiného živého tvora, ten si zaslouží smrt.Ten kdo jí semínka a plody smrt si nezaslouží. Tak to zřejmě Dalibor myslel. Mně t připomíní katolíky v době inkvizice. Ti také rozhodovali o tom, kdo si zaslouží smrt a poté jej skutečně zabili. Jenže on není rozdíl mezi tím, kdo si smrt zaslouží a kdo nikoliv. Smrt si najde každého bez ohledu na zásluhy a někdy toho kdo jí semínka dřív než toho, kdo jí rozmanitou tedy i živočišnou stravu,protože organismus je na to stavěný a některé k životu nutné látky z rostlin nedokáže získat. Příkladem je vitamin B12, který organismus nutně k životu potřebuje, nedokáže si jej sám vytvořit a dokáže jej získat pouze z masa. Takže by se dalo říci, že ten kdo v zámu nějaké teorie, své pravdy omezí stravu jen na některé látky svou předčasnou smrt si vlastně takovým nesmyslem zasloužil. Otázku kdo si zaslouží smrt, bych tedy spíše zahrnul do otázek trestního práva. Tam je tato otázka celkem na místě, ale ani zde to není nikdy naprosto jenoznačné a dalo by se o tom dalekosáhle diskutovat s poukazem na konkrétní příklady.Pokud někdo pro vlastní zábavu povraždí děti v mateřské školce, zaslouží si smrt? Jde zde skutečně o zasloužení, nebo by se tím společnost jen chránila a o zasloužení vůbec nejde? Ten dotyčný mohl být přiveden do stavu nepříčetnosti někým jiným a vlastně sám za nic nemůže. Trestní právo odsoudí jeho a nikoliv toho, kdo jej do takového stavu přivedl a který by si za ten skutek trest zasloužil. Představ si,že nějaký majite podniku toho člověka vyhodí s práce, manželka s dětmi od něj odejde a jemu s toho rupne v bedně,protože si neví rady v nastalé situaci. Koho soud odsoudí? Jeho a nikoliv toho podnikatele či manželku.Ti mají zásluhu, on jen podlehl.Proto o zasloužení si není na místě mluvit.Myslím, že v tomto by měl Dalibor jako právník vědět,protože je to obsahem jeho povolání.
MB |
|
|
Dalibor Grůza
Grafoman
Czech Republic
1678 Posts |
Posted - 02/06/2010 : 14:34:21
|
quote: Originally posted by axel01
Ta otázka je v rozporu dokonce i s tvojí filosofií Dalibore. Já bych to povýšila namísto
Kdo z lidí si podle Fil. rovnováhy zaslouží smrt?
na
Kdo z lidí si zaslouží smrt?
A v obou případech (zvlášť v tom prvním, jestli dobře chápu Tvou filosofii) je odpověď NIKDO.
Axel,
někdo v současnosti umírat musí, jinak bychom se na Zemi nevešli. Zároveň všichni žijeme na úkor jiných životů (živí tvorové se musí vzájemně pojídat, aby přežili, musíme se živit organickými látkami). Proč asi tomu tak je, je to vůbec spravedlivé?
Již Bible, 2. kniha Mojžíšova uvádí: "Jestliže o život přijde, dáš život za život. Oko za oko, zub za zub, ruku za ruku, nohu za nohu, spáleninu za spáleninu, modřinu za modřinu, jizvu za jizvu." (Ex 21, 23-25). Jiné židovské přísloví říká, když zachráníš jeden život, jako by jsi zachránil celý svět. Z toho podle mne plyne, jak si zasloužit život a nezasloužit smrt, nezabíjet a/nebo chránit životy jiných lidí ale i jiných živých tvorů, např. tím, že jim poskytnu obživu.
Že si člověk zaslouží smrt, ještě neznamená, že musí zemřít, protože je to podle mne otázka spravedlnosti přírody, protože podle mé Filosofie rovnováhy beze zbytku platí, že člověk nesmí nikdy zabít člověka. Tzn. neuznávám trest smrti.
Závěrem se ti přiznám, že jsem zvolil schválně více provokativní otázku, abych čtenáře zaujal, s tím, že odpověď již je zcela v rámci mé Filosofie rovnováhy.
(viz též www.filosofierovnovahy.sweb.cz ) |
Edited by - Dalibor Grůza on 02/06/2010 14:37:29 |
|
|
jrf
Aktivní uživatel
Czech Republic
278 Posts |
Posted - 02/06/2010 : 18:53:53
|
quote: podle mé Filosofie rovnováhy beze zbytku platí, že člověk nesmí nikdy zabít člověka
Dalibore, a co kdybys byl v metru s pistolí v ruce, uviděl teroristu jak se chystá zmáčknout tlačítko nálože, a zastřelit ho by byla jediná šance jak zachránit desítky až stovky lidí od smrti. Co bys udělal? |
|
|
jrf
Aktivní uživatel
Czech Republic
278 Posts |
Posted - 02/06/2010 : 18:57:19
|
quote: aby i ti snězení, resp. usmrcení živí tvorové tě milovali, aby zůstali tvoji přátelé na život a na smrt
Dalibore, mě nejde nějak dohromady způsobit smrt příteli na život a na smrt. Já se v tvých textech těžko orientuju. |
|
|
Topic |
|
|
|