Author |
Topic |
|
Dalibor Grůza
Grafoman
Czech Republic
1678 Posts |
Posted - 17/01/2010 : 15:16:59
|
Dnes na mši v katolickém kostele, nás kněz v kázání vybízel, abychom stejně jako Marie při svatbě v Káně Galilejské věřili s jistotou v Ježíše Nazaretského jako Krista, tj. syna Božího a spasitele.
Platí: "Blahoslavení, kteří neviděli a uvěřili." Já k tomu dodávám: "Blahoslavení, kteří neviděli a uvěřili pravdě, nikoliv lži." Jak ale máme poznat, co je pravda a co je lež?
Pravdou zásadně nazýváme to, co je skutečné, tedy to je nebo existuje, a lží, to co není skutečně, tedy to, co není nebo neexistuje. Jak to ale poznáme, když to ani nevidíme a přesto v to máme věřit.
Má Filosofie rovnováhy má takovýto neviditelný základ, v který jistě věřím a který pokládám za nejjistější pravdu v mém životě. Na tomto neviditelném základě staví má Filosofie rovnováhy viditelnou stavbu, v kterou však již zcela jistě nevěřím a pokladám ji za mé osobní domněnky, čili spekulace.
Touto nejjistější pravdou podle mé Filosofie rovnováhy, v kterou bychom měli věřit, i když ji nevidíme, je pouze láska ke všemu živému. I já jsem tedy podle shora uvedeného výroku blahoslavený, i když jistě věřím pouze v tuto lásku, i když ji nemůžeme vidět. Ze samotného pojmu láska ke všemu živému plyne podle mne jeho význam, tedy působit co nejméně smrti a bolesti jiným živým tvorům. Tato má víra v jistou pravdivost lásky ke všemu živému, základu mé Filosofie rovnováhy je především citová, plyne z pocitu mého nitra, nelze pouhým rozumem dokázat, proto jsem blahoslavený, když v to věřím a nevidím to.
A co Ježíš Nazaretský jako syn Boží a spasitel-Kristus, je možné tomuto jistě věřit jako pravdě, tedy tomu, co nutně jest nebo existuje, aniž bychom ho viděli a být tak blahoslavení? Plyne tato pravda nutně z pocitu našeho nitra, aniž to můžeme rozumem dokázat. U mně tomu tak není. Mé pochybnosti se opírají zejména o to, že se Ježíš Nazaretský v dochovaných zprávách o něm (evangeliích) výslovně nezmiňuje o lásce k jiným živým tvorům jako lidem, což je v rozporu se shora uvedenou nejjistější pravdou podle mé Filosofie rovnováhy, tedy láskou ke všem živým tvorům.
Na druhé straně Ježíš mluví o tom, že Bůh je láska a on a Bůh jsou jedno. Z toho by plynulo, že ten, kdo věří v lásku, věří i v Boha a Ježíše Nazaretského jako Boha a spasitele-Krista. Je tomu však pouze tehdy, jsou-li Bůh a Ježíš skutečně totožni s láskou ke všemu živému, o čemž lze vždy pochybovat (viz evangelia a Ježíšovo údajné masojedství). Mnozí jinověrci a ateisté o tom skutečně velmi pochybují. Věta: "Blahoslavení, kteří neviděli a uvěřili.", tedy jakoby popírala kult osobnosti Ježíše Nazaretského či neviditelného Boha, který může a v minulosti také často byl zneužit k různým více či méně zlým činům (viz inkvizice, křižácké výpravy, násilná rekatolizace, např. Indiánů apod.), a zavádí kult lásky ke všemu živému, který takto zneužít takřka nelze.
(viz. www.filosofierovnovahy.sweb.cz ) |
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 18/01/2010 : 07:51:40
|
Dalibore. Také je řečeno.Blahoslavění chudí duchem, neb jich je království nebeské.Ti duchem silnější pochybují a o to je menší jejich víra. Základním rozdílem mezi tebou a Ježíšem je ten, že Ježíš svou prací směěřoval k lidem a lidské společnosti,kdežto ty ke všemu živému.Lidskou společnost je možné zdokonalovat a vést k vzájené lásce ,kdežto veškerý život je možno pouze chránit a nikoliv přivést k vzájemné lásce, protože to neodpovídá přirozenosti všech živých tvorů. Člověk je schopen přemýšlet ,ostatní tvorové pouze myslet na své dané úrovni. Ježíš tedy byl větší realista než ty.Bůh byl pro něj pouze prostředkem a ve své době ani nemohl jinak, protože vědomosti lidí nedosahovaly dnešní ůrovně a mnoho jevů, jejichš podstatu dnes známe, tehdy lidé neznali a proto je připisovali božímu vlivu.Kdyby žil dnes, nejspíše by byl spíše pragmatickým vědcemm či filosofem, hledajícím cesty k spojení lidské společnosti.Pouze spojená společnost bez hranic pravd a lidské moci se dokáže domluvit a shodnout na opatřeních všechen život chránících.Čili byl by blíže tvému cíli, než ty.Tvoje cesta vycházející s neviditelného a nevnímatelného má chybný směr a proto není možno tvého cíle dosáhnout. To tvé neviditelno a nevnímatelno ze kterého vycházíš čili srážky nulových částic ve vacuu nemá vliv na lidskou společnost. Je li lidská společnost rozdělena pravdami a lidskou mocí,pak není cest k ochraně života celé planety. Mají li lidé navíc schopnosti dostatečné k zničení všeho života na planetě,pak je nějaké pojídání semínek a plodů tím co vůbec nic neřeší.Láska všech tvorů tím nemůže vzniknout, lidská společnosst zůstane rozdělená a na míst vzájemné lásky, či přátelství na život a na smrt vzniká spor a boj lidí různých pravd na život a na smrt.Lidé ve vzájemném sporu se nemohou nikdy dohodnout na společné cestě k ochraně života. Ježíš směroval své poznání k lidské společnosti,protože si to uvědomoval. Ty se vznášíš v oblacích a tvoje cessta nikam nevede. Takový je rozdíl mezi tebou a Ježíšem. Uvěřit Ježíšovi znamená tvořit lepší lidskou společnost i když základní chybou Ježíše je fakt, že své poznání vytvořil tak, že následkem toho vznikla silný pravda v jejíž prospěch všěřící znužívali a zneužívají svých schopností a tím napomohl k většímu rozdělení lidské společnosti,čili výsledek jeho práce byl opačný k jeho záměru. Nikdo nejsme bez chyby a to rozdělení a vše co z něj vyplývá vytvořilo v lidské společnosti stress, který urychlil evoluci člověka. Navíc v jeho době lidé ještě neměli schopnost zničit veškerý život na planetě,takže tím ve své době život neohrozil.Pro lidi moudré je lépe Ježíše pochopit, než mu uvěřit a chápat jej znamená pochopit souvislosti tehdy a dnes.Myslím, že v době dnešní by se Ježíš snažil pravdy spíše v zájmu všeho života spojit, než vytvořit novou silnou pravdu. Ty se naopak snažíš v této době lidi rozdělovat svou novou pravdu na masožravce a ty lepší, čili pojídače semínek a plodů. Nesriovnávej se s ním, nemáš na to ani co by se za nehet vešlo. To říkám já, nevěřící.
MB |
|
|
|
Topic |
|
|
|