www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Filosofie
 Libovolné téma
 Filos. rovnováhy jako celosvětová polit. ideologie
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 30/09/2009 :  20:49:31  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
Pokračování topicu Shrnutí filosofie rovnováhy v binárním kódu 1a 0 viz. http://www.filosofie.cz/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1250&whichpage=6

quote:
Originally posted by Dalibor Grůza

quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

ADC.
Jediná pravda je smrt. Vše ostatní je pouze poznání. Kdybys dokázal lokalizovat cosi jako pravda, pak teprve bys mohl určit, zda se někdo pravdě blíží,vzdaluje se od ní, či je blíže, nebo dál od pravdy. Každý však si určujeme svou uznanou pravdu a tu považujeme za ten pevný bod vzhledem ke kterému určujeme zda je někdo jiný pravdě blíže, či e od ní vzdálil. Galibor je tedy blíže tvé uznané pravdě, nikoliv absolutní,čili smrti. Ovšem jestli jsi vševědoucí, či jasnovidec,čili člověk vidoucí budoucnost,pak můžeš cosi takového tvrdit.

MB



Slávo,

živé tvory lze obecně rozdělit na:

1) Nihilisty (odvozeno od slova nic), kteří neuznávají žádné hodnoty, pravdy, nevěří, že život má nějaké východisko a končí často sebevraždou.

2) Oportunisty (odvozeno od slova příležitost či prospěch), kteří uznávají jedinou hodnotu, kterou jsou hmatatelné výhody. Přidávají se pak k tomu, kdo jím může v dané chvíli nabídnout nejvíce hmatatelných výhod, kromě toho neuznávají žádnou pravdu. Co se týká osobní víry či názorů, tak jsou sofisté, tedy hlásají takový názor, který jim přinese co nejvíce hmatatelných výhod, bez ohledu na jejich pravdivost. Nevěří, často na základě své životní zkušenosti, že život má nějaké jiné východisko než tento oportunismus.

3) Idealisty (odvozeno od slova ideál čili dokonalý stav), kteří uznávají jako hodnoty, pravdu čili skutečnost, které pak zastávají jako svůj názor a snaží se je nalézati a podle nich žít. Věří, že život má nějaké východisko pro všechny a snaží se ho hledat.

Je třeba říci, že nikdo se nerodí jako nihilista nebo oportunista, ale stává se jimi podle míry svého ztroskotání v životě, jestliže ztroskotá jako idealista, kterým je každý živý tvor od narození. Dále nelze často rozeznat oportunistu na jedné straně od idealisty nebo nihilisty na druhé straně, protože již ze shora uvedeného vymezení oportunisty plyne, že se přidá ke každému, kdo mu nabídne největší hmatatelné výhody. Idealismus, oportunismus i nihilismus jsou v našem světě bez východiska cestou do blázince, tedy k pomatení mysli, avšak pouze idealista při tom může zůstat šťastný, protože stále hledá a věří ve východisko našeho života.

Idealisti často žijí v sebeklamu, myslí si, že mají východisko pro život všech živých tvorů, avšak ve skutečnosti ho nemají. Odhalení tohoto jejich sebeklamu se děje jeho rozporem s jejich životem, často dílem výše uvedených oportunistů a nihilistů, výsledkem je pak životní ztroskotání určitého idealisty a jeho ztráta ideálů a přeměna v nihilistu nebo oportunistu.

Pravdivé východisko pro život všech má totiž rovněž hmatatelnou podobu, je tudíž východiskem nejenom pro určitého idealistu (nejde o jeho sebeklam), ale dokáže nabídnout rovněž největší hmatatelné výhody všem oportunistům a přesvědčit rovněž všechny nihilisty. To je ten svatý grál, který od pradávna hledají zatím bezúspěšně všichni idealisti, pokud zásadně neztroskotají a nestanou se z nich nihilisti nebo oportunisti.

Já si nyní myslím, že jsem toto pravdivé východisko pro život všech našel ve své Filosofii rovnováhy, což se však prokáže teprve tehdy, až nabídne největší hmatatelné výhody čili životní východisko všem živým tvorům a spojí všechny, nejenom některé vládnoucí živé tvory do jedné spravedlivé společnosti.


( viz. též: www.filosofierovnovahy.sweb.cz , www.cbox.cz/ak-gruza )



Nyní jmenovitě:

Má Filosofie rovnováhy coby politický program pro dnešní svět jako vylepšení současné demokracie obsahuje jediný bod:

To je zavedení daně z masa
v demokraticky dohodnutém rozsahu (viz. topic www.filosofie.cz/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1129" target="_blank">http://www.filosofie.cz/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1129 )

Tím podle mne dojde postupně ke spojení všech oportunistů, nihilistů a idealistů ve spravedlivé společnosti, která bude schopna nabídnout co nejvíce hmatatelných výhod každému jedinci (viz. výše).

Hmatatelným důkazem splnění co největších hmatatelných výhod pro každého živého tvora by měla být stále rostoucí spokojenost každého jedince se stavem společnosti, která zavede daň z masa. Tuto rostoucí spokojenost je možno hmatatelně zjistit pravdivým opakujícím se sociologickým průzkumem či dotazníkem v této společnosti.

Zároveň si jsem vědom toho, že co největší hmatatelné výhody pro každého živého tvora jako předpoklad mé výše uvedené spravedlivé společnosti nelze zúžit pouze na současný růst věcných prostředků každého jedince vzhledem k celkovému omezenému množství těchto věcných prostředků, kdy při dosažení mezní sitauce (tzv. paretova optima, viz. http://cs.wikipedia.org/wiki/Paretovo_optimum ) růst věcného blahobytu určitého jedince ve společnosti vždy již musí znamenat pokles věcného blahobytu jiného jedince nebo jedinců ve společnosti. Stále rostoucí spokojenost všech jedinců ve společnosti zjišťovaná shora uvedenými pravdivými pravidelnými sociologickými průzkumy může mít rovněž duchovní příčiny či zdroje (jako štěstí, lásku, zdraví, rodičovství apod.), která jsou však dle mé Filosofie rovnováhy rovněž hmotné povahy, i když nejde o pouhé věci.

Ve zbytku, tedy v obecném příkazu, aby každý živý tvor působil co nejméně smrti a bolesti živých tvorů (včetně sebe), nejde toto uzákonit, protože vždy bude při splnění tohoto příkazu záležet na určité situaci (jde o relativní povinnost).

Ve zbytku, tedy v obecném příkazu, aby každý živý tvor působil co nejméně smrti a bolesti živých tvorů (včetně sebe), jde pak tudíž o etiku čili mravnost každého jednotlivce nikoliv o právo.

(viz. též www.filosofierovnovahy.sweb.cz , www.cbox.cz/ak-gruza )

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 01/10/2009 :  06:26:27  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
Daň z masa a diktatura či totalita


Nezastávám názor, že jediným spravedlivým uspořádáním společnosti je demokracie. Podle mne je nejvhodnější určitá podoba společenského zřízení dána mírou zločinnosti v dané společnosti, mír ve společnosti (*Pax Romana), kde vládne zabíjení čili zločinnost, může často lépe zajistit diktatura či totalita než neakceschopná demokracie.

Existují společnosti, které vzhledem k nebezpečnosti svých členů navzájem vyžadují diktaturu či totalitu místo demokracie, kde jedině diktátor může zajistit relativní nejvyšší možnou míru bezpečí svým členům. U takové společnosti po pádu diktatury nelze odsoudit osvíceného diktátora, který jednal a nepřekročil meze nutné obrany a krajní nouze, zároveň je třeba přičíst osvícenému diktátorovi jako polehčující okolnost, že zajistil bezpečnost ve společnosti. Zároveň není možné držet diktaturu, jestliže pomine nebezpečí nutné obrany a krajní nouze, kdy se členové společnosti natolik zcivilizují, že již nejsou sobě navzájem nebezpeční. V takovém případě by měl rozumný diktátor sám odstoupit a předat moc a dále se účastnit např. demokracie ve společnosti.

Protože podle mé Filosofie rovnováhy je agresivita členů společnosti dána především tím, jak se stravují (viz. Literatura na konci tohoto příspěvku, **Filosofie rovnováhy, kapitola: III.) Podstata evoluce živých tvorů, resp. dějin lidstva), měl by rovněž osvícený diktátor zavést ve své společnosti daň z masa, která tak podle mne podstatně urychlí zcivilizování členů diktátorské či totalitní společnosti a posléze její přechod k demokracii, resp. spojení všech jejich, nejenom některých vládnoucích členů v rámci spravedlivé společnosti (viz. výše).

POZNÁMKY:
Pax Romana nebo také Pax Augusta (latinsky „římský“ nebo „Augustův mír“) je označení, které zavedl britský historik Edward Gibbon pro dlouhé období relativního míru po celém území Římské říše zhruba mezi roky 27 př. n. l. (nástup císaře Augusta) a 180 n. l. (smrt císaře Marka Aurelia). V přeneseném smyslu může znamenat mír, prosazený a vynucený politickou mocí, která nemá soupeře. Tak se různá dějinná období někdy nazývají Pax Mongolica, Pax Britannica nebo Pax Americana.

Literatura:
*Pax Romana, http://cs.wikipedia.org/wiki/Pax_Romana
**Filosofie rovnováhy, www.filosofierovnovahy.sweb.cz , www.cbox.cz/ak-gruza
Anglické znění výše uvedených příspěvků, www.physicsmathforums.com/showthread.php?t=4548" target="_blank">http://www.physicsmathforums.com/showthread.php?t=4548

Edited by - Dalibor Grůza on 01/10/2009 14:00:04
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 01/10/2009 :  15:09:13  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Dalibore.

Otázkou je, jak se ten tvůj mír bude nazývat. Daliborův? To by svádělo k myšlenkám na to, že Dalibora naučila nouze housti. A navíc víš jak Dalibor díky své tvrdohlavosti skončil. Takže takový název byl zavádějící. Pax Grůza, by bylo možná ještě horší,zvláště v Rusku, kde je naše H nahraženo jejich G. Čili by s toho vzešel překlad, čili hrozný mír, či mír hrůza. Ony by to hrůza byla, zvláště pro ty, kteří si rádi pochutnají na chutné pečínce a pro lidi normálně myslící. Takže Pax Gruza bych také raději zavrhnul. Máš ještě nějaké jméno k dispozici???

MB
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum © (c) 2009 webmaster Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000