Author |
Topic |
Dalibor Grůza
Grafoman
Czech Republic
1678 Posts |
Posted - 12/04/2009 : 11:14:22
|
quote: Originally posted by Miloslav Bažant
... Abych mohl na tvojí otázku zda připouštím možnost existence boží odpovědět, musel bys určit o jakého boha se jedná,protože jej různé víry deklarují jinak.Potom bych musel projít jejich tvrzení a teprve tehdy bych tě mohl odpovědět, zda připouštím existenci právě takového boha. Většinou by byla moje odpověď ne a to s těch a těch důvodů.
MB
Miloslave,
pokud popřeš pouhou možnost existence Boha, v kterého věří nějaké náboženství třeba křesťanství, pak jsi fanatický odpůrce takového náboženství, tedy v určité oblasti fanatik, pleteš si víru s vědomostí, děláš přesně to, co vytýkáš některým věřícím-fanatikům, co je příčinou fanatismu a vzájemné nesnášenlivosti, která může končit až vražděním. Pokud popřeš pouhou možnost Boha jako takovou, tak tě považuji za fanatického ateistu, který se nijak neliší od náboženského fanatismu. Já zároveň nepopírám podle mne méně pravděpodobnou možnost, že mají pravdu ateisté, ač jsem katolíkem a myslím si, že pravdě nejblíže ze světových náboženství jsou katolické nebo protestantské křesťanství spolu s hinduismem a budhismem.
(viz. též: www.filosofierovnovahy.sweb.cz ) |
Edited by - Dalibor Grůza on 12/04/2009 12:21:45 |
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 12/04/2009 : 14:58:53
|
Dalibore.
Počítal jsem přesně s takovou tvojí odpovědí a řekl bych, že jsi ji měl napsanou už předtím, než jsem odpověděl,protože já jsem svými slovy existenci boha nepopřel. Skus si představit,že bůh je cosi jiného než tvrdí všechna náboženství.Popřel jsem snad existenci takového boha? Nikoliv.Boha jsem schopen stvořit během pěti minut a mohu tě říci, že nikdo na Zemi nebude schopný dokázat, že neexistuje.Jsem schopen mu dát vlastnosti i podobu odpovídající i vědě , Ukáži tě na něj prstem a přesto nebudeš schopný jeho existenci vyvrátit. Jediné co můžeš je neuvěřit v jeho existenci.Nic víc. Fanatický ateista by odmítal vše co je s existencí boha spojováno,třeba slova Bible a podobně. Já však ač ateista si Bible vážím a nacházím v ní mnoho moudrého a navíc mám výhodu v tom, že nejsem zatížený vírou,která by mně bránila poznat to co je v Bibli skryto. Ten kdo dokázal kdysi v dávných dobách poznat cenu a význam slova má dokonce můj největší obdiv,protože to nedokáží pochopit lidé a to i velmi vzdělaní v době dnešní. Kdybys poznal ten význam slova,který máš v Bibli vyjádřený,pochopil bys že nikoliv bůh stvořil slovo a lidskou duši, ale slovo stvořilo boha. Pokud však jsi vírou svázaný, pak toto v Bibli ani najít nechceš protože by to zničilo tvoji víru a tak jsi z vlastní vůle slepý k tomu co tě Bible chce říci. Není to paradox? Považuješ slova Ježíše za největší pravdu,ale co tě skrytě říká před tím si uši i oči zavíráš.(podobenství o hřivnách) V Bibli máš popsáno vyhnání z ráje a nechceš vědět, co je tím řečeno. To jablko poznání bylo slovo, která dalo člověku duši a přemýšlení o životě i smrti.Slovo dalo člověku smrtelnost,protože si díky slovu smrtelnost uvědomoval.Člověk musí být hodně hluchý a slepý aby dokázal to velké moudro této knihy nevnímat,ale má v tom silného pomocníka a tím je víra. Proto říkám.! Člověk nemusí být hloupý, či tupý aby uvěřil,protoře víra to z něj udělá sama." Blahoslavení chudí duchem, neboť jich je království nebeské. Víra nutí člověka nevidět aby víru neztratil a tak jeho ducha připravuje o to co by našel,kdyby víru neměl.
Potřebuješ víru k životu?
MB |
|
|
Dalibor Grůza
Grafoman
Czech Republic
1678 Posts |
Posted - 12/04/2009 : 17:36:17
|
quote: Originally posted by Dalibor Grůza
[quote]Originally posted by Miloslav Bažant
... Abych mohl na tvojí otázku zda připouštím možnost existence boží odpovědět, musel bys určit o jakého boha se jedná,protože jej různé víry deklarují jinak.Potom bych musel projít jejich tvrzení a teprve tehdy bych tě mohl odpovědět, zda připouštím existenci právě takového boha. Většinou by byla moje odpověď ne a to s těch a těch důvodů.
MB
Miloslave,
z výše uvedené citace tvé odpovědi plyne, že popíráš pouhou možnost Boha v podání většiny náboženství, což je nedokazatelné tvrzení, proto jde o fanatický odpor k většině náboženství, pleteš si víru v ateismus s jeho věděním, které nemáš a nemůžeš mít, ať již jde o křesťanství nebo jiné náboženství.
Necheš podobně jako komunisté označit většinu náboženství za opium lidstva? Na tom nic nemění fakt, že se zajímáš o Bibli.
Já věřím v Boha, ale vím, že se mohu mýlit a Bůh neexistuje, i když věřím, že je to méně pravděpodobné, nepopírám tedy pouhou možnost ateismu, což jsi ty jako fanatický ateista učinil u Boha v podání většiny náboženství.
(viz. též: www.filosofierovnovahy.sweb.cz ) |
Edited by - Dalibor Grůza on 12/04/2009 20:44:49 |
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 13/04/2009 : 08:31:48
|
Dalibore.
Z výše mé uvedené citace nevyplývá vůbec nic takového. Vyplývá s toho, že v existenci boha tak jak je deklarován církvemi nevěřím a nic jiného.Nevěřit neznamená být fanatikem opačné víry. Fanatikem je ten, kdo ve prospěch uznané pravdy (víry)zneužívá svých schopností a považuje to za jedině správné řešení. Jinou podobu než je vírami deklarována a ve které bych nenašel logický spor bych třeba i přijal,ale taková podoba neexistuje. Pravda o bohu říká že je moudrý a vše se děje z jeho vůle. Z jeho vůle tedy vznikly různé vzájemně si odporující pravdy o něm samém, které vedou lidi ke sporu, odporu, zabíjení a nenávisti.Je to moudré? Pravda říká, že bůh je plný lásky. Pokud z jeho vůle vznikly ty různé pravdy které lidstvo rozdělují a vedou k nenávisti, ukazovalo by to spíše na to, že je pěkný dobytek plný nenávisti k lidstvu.A tak bych mohl pokračovat dál a dál a stále by zde byl logický spor.Je li bůh jiný, než jej deklarují věřící,pak to znamená že jej vlastně vůbec neznají. Lidé si stvořili boha ke svému nedokonalému obrazu a s toho vzešly ty logické spory a paradoxy.Neznají li sami věřící podobu, podstatu a vlastnosti boha, jak mohou chtít aby tento nedokonalý a absurdní obraz přijal člověk myslící? O tomto mluvím. Existenci boha popřít nemohu stejně jako věřící jeho existenci nemohou dokázat. Uvědom si kolik bylo v historii uznýno bohů a stačí to vzít od starého Egypta do doby dnešní.Která s těch podob byla správná a pravdivá? Pro mne jsou si tyto pravdy naprosto rovné.Mám tedy přijmout víru v Boha Ra (mám přeci svobodu si vybrat) abys byl spokojený ? Já žiji ve třetím tisíciletí v jednadvacátém století,kdy má lidstvo přece jen o trošku větší poznání než v době, kdy vznikaly pravdy o bozích. Mám toto soudobé poznání zavrhnout abych mohl přijmout pro mne primitivní pravdu o existenci boha? Mám omezit vlastní schopnost myslet? S klidem tě mohu tvrdit,že zde na Zemi před mnoha tisíci lety žili lidé s kosmu.kterým lidé říkali bohové,že prostřednictvím tehdy vznikajících velkých pravd předali lidem informace potřebné k pochopení světa i pochopení člověka samého,ale vše je uloženo v podobenstvích a tím nejcennějším je podobenství o slovvu. S klidem to mohu říci proto, že zde není paradox, že zde není logický spor a že by se našla celá řada důkazů. Když tomu odmítneš uvěřit, mohl bych tě jako ty mne prohlašovat za fanatika jiné víry.Můžeš mně snad dokázat, že tomu tak nebylo?
MB |
|
|
Dalibor Grůza
Grafoman
Czech Republic
1678 Posts |
Posted - 13/04/2009 : 10:26:55
|
quote: Originally posted by Miloslav Bažant
Dalibore.
Z výše mé uvedené citace nevyplývá vůbec nic takového. Vyplývá s toho, že v existenci boha tak jak je deklarován církvemi nevěřím a nic jiného.Nevěřit neznamená být fanatikem opačné víry. Fanatikem je ten, kdo ve prospěch uznané pravdy (víry)zneužívá svých schopností a považuje to za jedině správné řešení. Jinou podobu než je vírami deklarována a ve které bych nenašel logický spor bych třeba i přijal,ale taková podoba neexistuje. Pravda o bohu říká že je moudrý a vše se děje z jeho vůle. Z jeho vůle tedy vznikly různé vzájemně si odporující pravdy o něm samém, které vedou lidi ke sporu, odporu, zabíjení a nenávisti.Je to moudré? Pravda říká, že bůh je plný lásky. Pokud z jeho vůle vznikly ty různé pravdy které lidstvo rozdělují a vedou k nenávisti, ukazovalo by to spíše na to, že je pěkný dobytek plný nenávisti k lidstvu.A tak bych mohl pokračovat dál a dál a stále by zde byl logický spor.Je li bůh jiný, než jej deklarují věřící,pak to znamená že jej vlastně vůbec neznají. Lidé si stvořili boha ke svému nedokonalému obrazu a s toho vzešly ty logické spory a paradoxy.Neznají li sami věřící podobu, podstatu a vlastnosti boha, jak mohou chtít aby tento nedokonalý a absurdní obraz přijal člověk myslící? O tomto mluvím. Existenci boha popřít nemohu stejně jako věřící jeho existenci nemohou dokázat. Uvědom si kolik bylo v historii uznýno bohů a stačí to vzít od starého Egypta do doby dnešní.Která s těch podob byla správná a pravdivá? Pro mne jsou si tyto pravdy naprosto rovné.Mám tedy přijmout víru v Boha Ra (mám přeci svobodu si vybrat) abys byl spokojený ? Já žiji ve třetím tisíciletí v jednadvacátém století,kdy má lidstvo přece jen o trošku větší poznání než v době, kdy vznikaly pravdy o bozích. Mám toto soudobé poznání zavrhnout abych mohl přijmout pro mne primitivní pravdu o existenci boha? Mám omezit vlastní schopnost myslet? S klidem tě mohu tvrdit,že zde na Zemi před mnoha tisíci lety žili lidé s kosmu.kterým lidé říkali bohové,že prostřednictvím tehdy vznikajících velkých pravd předali lidem informace potřebné k pochopení světa i pochopení člověka samého,ale vše je uloženo v podobenstvích a tím nejcennějším je podobenství o slovvu. S klidem to mohu říci proto, že zde není paradox, že zde není logický spor a že by se našla celá řada důkazů. Když tomu odmítneš uvěřit, mohl bych tě jako ty mne prohlašovat za fanatika jiné víry.Můžeš mně snad dokázat, že tomu tak nebylo?
MB
Miloslave,
nemůžu a připouštím to, proto nejsem fanatický odpůrce takového názoru, avšak považuji to za méně pravděpodobnou možnost.
(viz. též www.filosofierovnovahy.sweb.cz ) |
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 13/04/2009 : 11:59:52
|
Dalibore.
Otázkou je, proč to vlastně považuješ za méně pravděpodobné než bůh nehmotný a těmi vlastnostmi, které mu víry deklarují a které mají v logice spor? Stejně tak bycch mohl tvrdit,že náš vesmír je mikrokosmem bytosti v rozměru vyšším, čili s Boha vidíme jen atomy.Potom by to sice bylo materialistické pojetí,ale dokonce by odpovídalo řadě tvrzení věřících. Bůh by byl všudypřítomný,protože bychom byli uvnitř.Pokud by máš kosmos byl mikrokosmem jeho mozku,byl by zde i možný přenos informací mezi ním a námi i když nevím jak by k tomu mohlo docházet. Byl by vzhledem k nám nesmrtelný,protože by žil v jiném čase,čili oběh Země kolem slunce by u něj trval stejně dlouho jako pro nás oběh elektronu kolem jádra. Prostě by tím byly odstraněny paradoxy které vznikají při deklaraci boha nehmotného. Stejně tak bych mohl tvrdit a bylo by to na stejné úrovni jako tvrzení víry,že ty jsi takovým Bohem pro svůj mikrokosmos a stejně tak já pro svůj. Dokaž že tomu tak není a věř tomu, že by se našlo mnohem víc indicíí, že tomu tak je. I když je faktem, že doposud k tomu chbí hodně informací,třeba k tomu aby bylo možno porovnat třeba naší galaxii k neuronu. Kdyby tohle odpovídalo, byla by to velmi silná indicie, skoro důkaz existence boží. Jak vidíš, fanatikem ateismu skutečně nejsem,jen nedokáží přijmout boha v té podobě, jak jej deklarují a definují církve a víry.Takový bůh je nereálný a jeho deklarované vlastnosti si protiřečí. Jinak bych byl rád, kdyby ses vyjadčoval k tomu co jsem napsal a nevybíral si pouze to, co se tě hodí.Zde nejsme u soudu,ale diskutujem a srovnáváme své názory navzájem.
MB |
|
|
Dalibor Grůza
Grafoman
Czech Republic
1678 Posts |
Posted - 13/04/2009 : 14:34:09
|
quote: Originally posted by Miloslav Bažant
Dalibore.
Otázkou je, proč to vlastně považuješ za méně pravděpodobné než bůh nehmotný a těmi vlastnostmi, které mu víry deklarují a které mají v logice spor? Stejně tak bycch mohl tvrdit,že náš vesmír je mikrokosmem bytosti v rozměru vyšším, čili s Boha vidíme jen atomy.Potom by to sice bylo materialistické pojetí,ale dokonce by odpovídalo řadě tvrzení věřících. Bůh by byl všudypřítomný,protože bychom byli uvnitř.Pokud by máš kosmos byl mikrokosmem jeho mozku,byl by zde i možný přenos informací mezi ním a námi i když nevím jak by k tomu mohlo docházet. Byl by vzhledem k nám nesmrtelný,protože by žil v jiném čase,čili oběh Země kolem slunce by u něj trval stejně dlouho jako pro nás oběh elektronu kolem jádra. Prostě by tím byly odstraněny paradoxy které vznikají při deklaraci boha nehmotného. Stejně tak bych mohl tvrdit a bylo by to na stejné úrovni jako tvrzení víry,že ty jsi takovým Bohem pro svůj mikrokosmos a stejně tak já pro svůj. Dokaž že tomu tak není a věř tomu, že by se našlo mnohem víc indicíí, že tomu tak je. I když je faktem, že doposud k tomu chbí hodně informací,třeba k tomu aby bylo možno porovnat třeba naší galaxii k neuronu. Kdyby tohle odpovídalo, byla by to velmi silná indicie, skoro důkaz existence boží. Jak vidíš, fanatikem ateismu skutečně nejsem,jen nedokáží přijmout boha v té podobě, jak jej deklarují a definují církve a víry.Takový bůh je nereálný a jeho deklarované vlastnosti si protiřečí. Jinak bych byl rád, kdyby ses vyjadčoval k tomu co jsem napsal a nevybíral si pouze to, co se tě hodí.Zde nejsme u soudu,ale diskutujem a srovnáváme své názory navzájem.
MB
Miloslave,
já ti nechci brát tvé představy o Bohu, ty mi zase nechtěji brát ty mé, pouze připusť, že mohou být také pravdivé, abych tě nepočítal mezi své fanatické odpůrce. Já jsem to ohledně tvých představ učinil, protože nejsem fanatik kromě jediné myšlenky, kterou je povinnost každého člověka minimalizovat smrt živých tvorů. Zbytek se stejně nedá dokázat.
(viz. též www.filosofierovnovahy.sweb.cz ) |
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 13/04/2009 : 17:43:46
|
Dalibore. Nechci tě brát tvoje představy o bohu stejně jako ty mé.Zde nejde o to abychom jeden druhému ukázali svůj názor a třeba zdůvodnili, proč je takový a nikoliv jiný.Fakt že každý své názory ponechá není na škodu věci.Každý je ve svých bázorech svobodný a bohudík mu nikdo jakýsi názor nepřikazuje. S tím zabíjením živých tvorů s tebou souhlasím i když se možná lišíme v rozsahu. Lidé by se mezi sebou nemali zabíje vůbec a to ani kvůli rozdílnosti pravd. Zvířata pouze pro potřeby stravy a nikoliv pro zvrácenou zábavu,či zisk (příkladně lov slonů pouze pro slonovinu,či lov pouze pro kožešinu. Zda budou šlmy zabíjet lidi, to ovlivnit nemohu a stejně tak nemohu ovlivnit, jestli budou či nebudou bakterie či viry zabíjet živé tvory. Je to jejich funkce daná vývojem a přirozeností.Ohrožuje li šelma, bakterie či vir můj život, budu jej bránit i za cenu jejich smrti. Pro mne je můj život cennější. To je myslím rozumné stanivsko a mohu tě říci,že jsem proti němu zhřešil jen jednou v životě a to ještě náhodou. Ze známým jsme byli na lovu v lužních lesích a lovci měli povolení k zastřelení jednoho kusu černé zvěře. Známý mně svěřil pušku a dělal si legraci,že když uvidím kance, mám ho zastřelit. Viděl jsem jej dříve než ostatní,namířil a stisknul spoušť. Chtěl jsem z legrace říci bum,ale neřekl jsem leknutím ani slovo,protože se kanec složil a tu šlupku jsem vůbec nečekal. Byl jsem na tom, že je puška zajištěná. A tak jsem jedinkrát v životě zabil zvíře. Much jsem zabil bezpočet a stejně tak komárů a napadne li mne vir, či bakterie,pak odpovím útokem,čili léky.Maso jím a jíst budu protože vím, že to můj organismus potřebuje k zisku energie a pro funkci vnitřních orgánů a mozku (vitaminy řady B) Co jíš, nebo nejíš ty je tvoje osobní záležitost a nikdo, tedy ani já tě do toho mluvit nemůže a nesmí.Ovšem s výjimkou manželky, či dětí, kdybys je nutil jednat stejně proti jejich přirozenosti. Ti na protest a odpor právo mají. Já myslím, že se celkem můžeme shodnou v každém bodu.
MB |
|
|
Topic |
|
|
|