www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Filosofie
 Libovolné téma
 Praktickosť filozofie.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

neronis
Ultragrafoman

Czech Republic
2110 Posts

Posted - 02/12/2008 :  20:15:23  Show Profile  Reply with Quote
Naštěstí je to tak, že přetrvají hlavně "vlivy", které jsou ve svém provedení nejefektivnější.

Možná spíš bohužel. Protože lidé dokáží většinou počítat s kladením otázek až jakmile se nějaké naskytnou a pokud jsou vsazeni do nadčasového pravidla, kde v dané perspektivě člověka ke konfrontaci nebo znepokojení nedochází (spíš naopak), má takové pravidlo na jeho život absloutní vliv a to třeba i v případě, kdy je takové pravidlo bez hlubšího smyslu, třebaže se o něm jako o "hlubším" mluví.
Go to Top of Page

Rzwald
Grafoman

1522 Posts

Posted - 02/12/2008 :  20:55:43  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

imo je toho hodně zvráceného v Novém i Starém Zákoně...ale myslím, že evropská tradice je křesťanstvím hodně ovlivněna
Rzwalde.
Ve Starém ani Novém zákoně není nic až tak zvráceného,pokud si jej správně vyložíš. Hodně zvráceného je však v tom, jak je církvemi a věřícími vykládán. To že hovoří o nadpřirozenu bylo poplatné lidskému poznání v dobe jeho vzniku. Prostě si lidé mnohé nedokázali jinak vyložit.Morální a společenské normy, které ukazuje jsou většinou platné a výhodné pro život společnosti.Samozřejmě jsou zde i věci zastaralé a překonané, ale tomu bych neříkal zvrácenost.
Jinak k tomu ovlivnění. Nic nevyrostlo na zelené louce a vše je vším ovlivňováno a ovlivněno. Komunismus je vlastně snahou o vytvoření společnosti dle Bible s vyjmutím nadpřirozena,Nový zákon byl ovlivněn Starým zákonem, a dalšími kulturami a náboženstvími, starý zákon byl ovlivněn předchozími náboženstvími ,takže vše je vším ovlivněno. Evropská kultura pouze více přijala ze Starého a Nového zákona.Ovlivněna je však i vším ostatním.

MB

no...nevím...nemám rád Bibli..

...je napsaná strašně složitě, celé je to jakési velké přirovnání...

Korán je napsaný mnohem jasněji a ty východní systémy jsou napsaný tak, že je pochopí i malomocný (oproti Bibli teda)
...myslím, že to je důvod, proč bylo Bible tak zneužíváno --- myslím, že jí moc lidí nerozumělo a nerozumí (já teda určitě ne...donedávna jsem si myslel, že jsou to uplný sračky, ale už jsem četl pár výkladů, který dávali velmi dobrý smysl......ale sám bych na to nikdy nepřišel)

Korán mi připadne celkem dobrej, jedinej kiks je imo v interpretaci toho co je to "obrana" a co je to "být spravedlivý".
Pokud si to špatně vyložíš, tak můžeš v jeho jménu zabíjet a konat bezpráví (např. utlačovat ženy).

Go to Top of Page

Kurt
Uživatel

Czech Republic
75 Posts

Posted - 02/12/2008 :  21:42:48  Show Profile  Reply with Quote
Použít výrazu "zvrácený" atd. v této souvislosti je totéž, jako použít ve speciální pedagogice výraz "nenormální", "mrzák" apod. V době, kdy vznikal Starý Zákon bylo nejen běžné, ale i žádoucí to, čemu někdo dnes třeba říká zvrácenost. Město bylo dobyto a obyvatelé byli pobiti "ostřím meče" do jednoho, též jejich chovný dobytek atd. Důkladná genocida. Když to dělali všichni, museli to dělat i Izraelité.
Go to Top of Page

navi
Ultragrafoman

2839 Posts

Posted - 03/12/2008 :  00:27:17  Show Profile  Reply with Quote
Rzvalde, vidím, že si čítal Koran. Je pravda, že je napísaný veľmi zreteľne, bez metafor. Ale vidíš, aj napriek zreteľnosti, je v niektorých, povedal by som zásadných aspektoch chybne praktikovaný.

Biblia je kapitola sama o sebe. Nový zákon, v zmysle evangelií, mi nepripadá nejako extra zložitý, to skôr to Jánovo zjavenie. To je podľa mňa úplne zakódované v metaforách. Človek si môže o tom myslieť, že Ján mal pri ich zjavení, ak nie sú vymyslené, minimálne schizofrenické halucinácie, gulášoidného charakteru.
Keď si ale všimnete, tak desatoto Božích prikázaní, novozákonných, je zakotvených aj v morálnom kódexe európske tradície, vrátane zákonných noriem.

Edited by - navi on 03/12/2008 00:28:02
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 03/12/2008 :  08:47:55  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Rzwalde.
Máš pravdu když říkáš, že je Nový zákon psaný složitě. Já bych doplnil, selektivně. To je na Novém a vlastně i starém zákonu to nejzajímavější. Pokud rozdělíš lidi do skupin dle schopnosti inetelektu,pak si každá tato skupina v tomtéž písmu najde cosi jiného, mnohdy diametrálně odlišného a každá skupina vlastně najde to, co je právě jí určeno. Nevím jak bych to nějak přesně vyjádřil,ale Bible jedním textem mluví ke všem skupinám a každé této skupině říká to,co je právě pro tuto skupinu vhodné a směruje tuto skupinu určitým pro systém výhodným směrem. Proto Bibli tolik obdivuji i když jsem nevěřící. Bible respektive Nový zákon obsahuje i klíč k tomu jak tuto knihu číst,ale opět je tento klíč určen jen někomu a ostatní v něm vidí cosi úplně jiného. Ten klíč je uložen v podobenství o hřivnách a pochopíš li toto podobenství, získáš návod k tomu jak Bibli číst. Jiná skupina lidí, třeba věřící však v tomtéž podobenství vidí cosi zcela jiného a také je to správně a dává to té skupině směr kterým se má vydat.To podobenství jsem zde ve foru již otevíral a čekal, že ostatní ten klíč také uvidí. Nestalo se tak,alespoň reakce na toto neukazovala. Budu se tedy opakovat, třeba jej uvidí někdo z vás.
Podobenství o hřivnách.

Hospodář musel odejet a tak svěřil svým sluhům po hřivně aby tuto opatrovali. Jeden sluha hřivnu zakopal do země, zatím co druhý vložil hřivnu do obchodu. Když se hospodář vrátil, první sluha hřivnu vykopal a vrátil tu jedinou hospodáři. Druhý sluha řekl. Vložil jsem hřivnu do obchodu a zde tě vracím hřivny dvě. Hospodáš prvního sluhu od sebe vyhnal a druhého pochválil.

Je to zkrácené,ale to podstatné zde je.To podstatné je algoritmus, nikoliv povrchní znění. Ten hospodář je sám Ježíš a ta hřivna je jeho poznání,ke kterému došel. Ten celek poznání byl vlastně jen jeden a jeden a tentýž svěřil oběma sluhům, čili lidem různé intelektové schopnosti. Ten první sluha je ten kdo přijímá díky víře slova Bible jako pravdu, která je neměnná, bez vývoje a pohybu, jako to co je v hlíně zakopané.Ten druhý sluha je ten, kdo má schopnost vnímat algoritmy a z nich vyvozovat. Ten nepřijímá Bibli jako pravdu,ale jako poznání,na které on sám může napojit poznání své,čili připojit svóu hřivnu. A nyní to zajímavé. Člověk by řekl,že jen jedna cesta sluhy je chybná a proto takové lidi od sebe Ježíš odhání,zatím co ty druhé chválí. Jenže to nemá logiku,protože by vlastně odháněl své vlastní věřící. Přesto toto podoběnství svým zněním toto říká. Proč?
Je to vlastně prosté. Ten hospodář potřebuje prvního i druhého sluhu a každého na cosi jiného a jedněmi slovy oběma udává směr. Ten hospodář potřebuje,aby jeho poznání nezaniklo a proto toho prvního sluhu vysílá na cestu staletími, protože ví, že na pravdě kterou uznal nebude nic měnit. Ten druhý sluha může být jen ten kdo dokáže číst algorimy ve kterých je Bible psána a tak můžeš být tím druhým sluhou třeba i ty.Kdyby však nebylo toho prvního sluhy, ta slova a to poznání by se k tobě nedostalo, protože by zaniklo. Jeden sluha by tedy neexistoval bez druhého. A tak tomu je dodnes. Jsou zde věřící,čili ti první sluhové, kteří nesou jako muly neměnný náklad tisíciletími až k druhému sluhovi, který dokáže k nákladu připojit hřivnou (poznání) svou. A tak dal Ježíš svému poznání věčný život a atributy života, čili vývoj a udělal to jedněmi slovy. POvrch je pro věřící a vnitřní obsah je pro lidi moudré a schopné číst algoritmy. A tak tímto podobenstvím ukázal Ježíš jak číst nejen Nový, ale i Starý zákon. Vždy je povrch pro muly, které nesou náklad nezměněný tisíciletími a obsah je určen jen těm, kteří dokáží napojit na toto poznání to své a přidat svou hřivnu. Pokud se toto naučíš, staneš se tím drruhým sluhou a Bible pro tebe bude zdrojem velmi překvapujících informací. V tom je nesmírná cena Bible a to i pro nevěřícího, nebo spíše hlavně pro nevěřícího. Ten věřící je první sluha a mula které nese náklad k těm druhým sluhům. Toto podobenství je klíčem k celé Bibli a ukazuje jak ji číst,ale ukazuje to jen člověku schopnému být tím druhým sluhou.Poznáš li ten klíč,apk pro tebe přestane být Bible tak složitá. Nepoznáš li jej, nic se nestalo, prostě na to nemáš a můžeš přijmou povrch a být tím prvním sluhou, nebo můžeš Bibli označit jako prázdný útvar a nepřijmout hřivnu, která je tě nabízena.Vše je správně a tak je Bible psána.

MB
Go to Top of Page

navi
Ultragrafoman

2839 Posts

Posted - 03/12/2008 :  10:55:03  Show Profile  Reply with Quote
No vidíš Miloslave, ja nepatrím ani do jednej, ani do druhej skupiny Tvojho chápania. Akceptujem Tvoj kľúč, ale môj je úplne iný. To o hrivnách vnímam takto. Život má stabilné zákonitosti, podľa ktorých všetko funguje. Človek môže dosiahnúť pozitívne výsledky len akceptáciou týchto zakonitostí. Ak ich neakceptuje, nedosiahne pozitívne výsledky. Zákonitosti sa neprispôsobujú človeku.
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 03/12/2008 :  14:21:00  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Navi.

Jinými slovy a totéž mně říkal starý kněz(dalo by se říci kamarád) ještě za komunistů. On říkal, že toto podobenství mluví o tom, že má člověk respektovat svého pána,že jsou vždy lidé nadřízení a podřízení a podřízenému přináleží poslouchat svého pána.Potom, že je vše v pořádku a oba jsou spokojení.Jinými slovy, že každý má rozmnožovat najetek svého pána. Tak si vysvětlují toto podobenství věřící a vlastně přijímají pouze povrchní znění. Ono proniknout k tomu klíči vyžaduje dlouhé hledání a určitou schopnost číst algoritmy a hledat v nich skrytou logiku.Podobně je tomu s některými pohádkami. Říkám s některými, protože některé pohádky jsou pouze napodobeniny skutečných pohádek.Můžeš přijmout povrchní znění a třeba se s pohádek i poučit,ale proniknutí k jejich skutečnému obsahu chce mnohem víc. Skusím tě vylíčit příběh a schválně jestli poznáš o jakou pohádku jde. Existuje velká uznaná pravda, třeba pravda víry. Tato pravda dávala lidem sílu k životu,ale také zla. Díky tomu zlu začali lidé tuto pravdu odmítat a pravda slábla a slábla.Lidé poznali,že stará pravda již nemá sílu jim dávat energii do života a tak začali moudří lidé hledat jinou, lepší pravdu. Někteří byli při tom hledání slepí,ale našel se i takový, který přijmul úděl a nepříjemno skutečného hledání a ten našel poznání nové a celý nadšený běžel k lidem a snažil se jim svoje poznání ukázat,ale lidé poznali, že to poznání ještě není celé, že je ho pouze část a žekli mu. Najdi to poznání, které nám bude dávat sílu a energii celé, nebo od toho prostě odejdi. A tak začal to poznání hledat. Opět našel další část a měl na vybranou. Buďto je povýší nad ostatní, nebo je bude považovat jen za rovnocenné. On však byl svým poznáním nadčený a tak je hlasitě povýšil nad všechny ostatní. Jenže lidé opět poznali, že toto poznání ještě nemá sílu je vést a dávat jim sílu. Dali tomu hledači tedy na vybranou. Buďto hledej sílu toho poznání ,nebo od toho odejdi. On se vydal hledat sílu poznání a když myslel, že ji našel, opět ji povýšil nad všechny ostatní. A opět lidé poznali, že tomu cosi chybí a opět mu dali na vybranou. On se tedy vydal na cestu dalšího hledání a našel to podstatné,čili poznání, že to nejcennější je v lásce k ostatním lidem (to cenné v lásce, cenné může být i zlato a potom je zlato v lásce toto je velká nápověda)Aby však toto získal,pak potřeboval nají zákonitosti, které lidi spojují a které je rozdělují.(živou a mrtvou vodu) Musel se naučit hledat slova jako perly v trávě a navlékat je na nit aby mu lidé rozuměli a mnohdy mu v tom pomáhali zcela nevýznamí a malí,protože právě jim toto nejvíce posloužilo.
.
Pohádka je celá,ale je řečená jinými slovy.To společné s tou pohádkou je algoritmus, který byl zachován. Pokud by ses na takovou cestu k poznání vydal, pak poznáš, že pohádka nelže, že k tomu všemu skutečně dochází. I ten Ježíš si tím musel projít. Je to velmi námá pohídka a koho by napadlo, hledat v ní cosi více, než příběh k pobavení dětí. Poznal jsi tu pohádku? Pokud ještě ne, přidám další nápovědu. Někdy se říká světlo, či oheň poznání a přidej k tomu vznosnost myšlenky a máš charakteristiku jedné pohádkové postavy. Třetí nápovědou by mohlo být ,že jablko a poznání mají v podobnestvích stejný význam jako v pohádkách.Jablko poznání a podobně.
Pokud se lidé naučí pohádkám a podobenstvím rozumět a budou v nich ten srytý obsah hledat, pak budou nacházet odpovědi na mnohé otázky, které si kladou. Ten kdo se toto naučí, pozná jak mnoho bylo na Zemi lidí,kteří dokázali myslet v algoritmech a pozná, že pohádky a podobenství jsou jejich neobvyklejšími spůsoby vyjádření. Ti lidé mnohdy nacházeli poznání, které o tisíce let předběhlo svou dobu a proto je nemohli vyjádřit přímou řečí a proto je uložili do algoritmů pohádek a podobenství aby jejich smrtí nezaniklo. Lidé si pak vyprávěli pohádky a nevěděli,že nesou jejich algoritmy k tomu, kdo je dokáže číst a kdo je vzdálen třeba celá tisíciletí. Teprve když toto odhalíš začneš si těch lidí skutečně vážit a obdivovat je.

MB
Go to Top of Page

Rzwald
Grafoman

1522 Posts

Posted - 03/12/2008 :  16:12:33  Show Profile  Reply with Quote
MB, mám pocit, že abys mohl číst Bibli, musíš už být věřící...
sama sobě si na první pohled odporuje a jsou v ní nesmysly. Pokud nejsi věřící, tak ji velmi rychle odsoudíš. Pokud jsi věřící, tak ji odsoudit nemůžeš. Proto chybu uvidíš v sobě a i když jsou to zjevně prasečiny, tak si řekenš, že jsi to asi nepochopil. Pak tedy nad tím začneš bádat a hledat jiná vysvětlení....no a ukazuje se, že je lze najít. Je to ale běh na dlouhou trať. Jako nevěřící tohle nemám zapotřebí. Nicméně např. některý texty východních náboženství jsou napsány tak jasně, že se dá říct, že se ze mě, když jsem byl malý, málem věřící stal.
Aneb dokážu si představit, že když nevěřící přečte nějaký upanišady a bhagavadgítu, tak že konvertuje na hinduismus, ale nedokážu si představit, že když nevěřící přečte Bibli, tak že konvertuje na křesťanství.

...pokud při čtění uvažuji mozkem (což až na pár výjimek uvažuji vždy....výjimka jsou třeba básničky nebo tak něco), tak uvažuji přímočaře -- a Bible je strašně nepřímočará. Nemám to rád ani v mluvě, když někdo hovoří mnohovýznamově (pokud jde o vážné věci). Třeba v tom seriálu Rodinná pouta (nebo Velmi křehké vztahy) -- prostě mě málem pukne vždy hlava, když slyším např. mluvit Andreu (aneb babička se na to dívá a můj počítač je před televizou, takže slyším a znám vše, na co se dívá babička).
Přitom Bible by měla být "encyklopedie křesťanství" ..aneb v ní by mělo být obsaženo vše podstatné, co se týká křesťanství.

např. ---Bůh se ptá (někde na začátku Starého Zákona) kohosi
"Kde jsi?"
....mé uvažování:
1. Bůh je vševědoucí.
2. Bůh něco neví, neboť se ptá, kde je Adam (nezná jeho polohu)
3. řešení: a) takže Bůh není vševědoucí -> zavírám Bibli
b) Bůh zbytečně pokládá řečnické otázky...Bibli nezavírám, ale mé mínění o Bohu není zrovna nejlepší, pokud je takhle marnivý

..pak jsem četl vysvětlení, že tím "kde jsi" se neptá na polohu v prostoru, ale na polohu v čase, konkrétně kde je na životní cestě --- je mu třicet, tak co už udělal, čeho dosáhl, co změnil, co pochopil, atd. Proflákal těch 30 let nebo udělal něco bohulibého? Atd. Ne, že by to Bůh nevěděl, ale Bůh chce, aby si to Adam (nevím, zda to byl Adam, prostě ten člověk, kterýho se ptá) uvědomil a zamyslel se nad sebou. Jeho otázka není otázkou, ale spíš krátkým "kázáním".


Go to Top of Page

neronis
Ultragrafoman

Czech Republic
2110 Posts

Posted - 03/12/2008 :  21:16:30  Show Profile  Reply with Quote
quote:
1. Bůh je vševědoucí.
2. Bůh něco neví, neboť se ptá, kde je Adam (nezná jeho polohu)
3. řešení: a) takže Bůh není vševědoucí -> zavírám Bibli
b) Bůh zbytečně pokládá řečnické otázky...Bibli nezavírám, ale mé mínění o Bohu není zrovna nejlepší, pokud je takhle marnivý


Co když Bůh přece jenom všechno ví a ptá se jen proto aby nenarušoval průběh Eviny reality?
Go to Top of Page

Rzwald
Grafoman

1522 Posts

Posted - 03/12/2008 :  22:28:49  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by neronis

quote:
1. Bůh je vševědoucí.
2. Bůh něco neví, neboť se ptá, kde je Adam (nezná jeho polohu)
3. řešení: a) takže Bůh není vševědoucí -> zavírám Bibli
b) Bůh zbytečně pokládá řečnické otázky...Bibli nezavírám, ale mé mínění o Bohu není zrovna nejlepší, pokud je takhle marnivý


Co když Bůh přece jenom všechno ví a ptá se jen proto aby nenarušoval průběh Eviny reality?

jak to myslíš?
jaké Eviny reality?
jinak Bůh samozřejmě všechno ví...
Go to Top of Page

navi
Ultragrafoman

2839 Posts

Posted - 04/12/2008 :  00:57:47  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Navi.

Jinými slovy a totéž mně říkal starý kněz(dalo by se říci kamarád) ještě za komunistů. On říkal, že toto podobenství mluví o tom, že má člověk respektovat svého pána,že jsou vždy lidé nadřízení a podřízení a podřízenému přináleží poslouchat svého pána.Potom, že je vše v pořádku a oba jsou spokojení.Jinými slovy, že každý má rozmnožovat najetek svého pána. Tak si vysvětlují toto podobenství věřící a vlastně přijímají pouze povrchní znění. Ono proniknout k tomu klíči vyžaduje dlouhé hledání a určitou schopnost číst algoritmy a hledat v nich skrytou logiku.Podobně je tomu s některými pohádkami. Říkám s některými, protože některé pohádky jsou pouze napodobeniny skutečných pohádek.Můžeš přijmout povrchní znění a třeba se s pohádek i poučit,ale proniknutí k jejich skutečnému obsahu chce mnohem víc. Skusím tě vylíčit příběh a schválně jestli poznáš o jakou pohádku jde. Existuje velká uznaná pravda, třeba pravda víry. Tato pravda dávala lidem sílu k životu,ale také zla. Díky tomu zlu začali lidé tuto pravdu odmítat a pravda slábla a slábla.Lidé poznali,že stará pravda již nemá sílu jim dávat energii do života a tak začali moudří lidé hledat jinou, lepší pravdu. Někteří byli při tom hledání slepí,ale našel se i takový, který přijmul úděl a nepříjemno skutečného hledání a ten našel poznání nové a celý nadšený běžel k lidem a snažil se jim svoje poznání ukázat,ale lidé poznali, že to poznání ještě není celé, že je ho pouze část a žekli mu. Najdi to poznání, které nám bude dávat sílu a energii celé, nebo od toho prostě odejdi. A tak začal to poznání hledat. Opět našel další část a měl na vybranou. Buďto je povýší nad ostatní, nebo je bude považovat jen za rovnocenné. On však byl svým poznáním nadčený a tak je hlasitě povýšil nad všechny ostatní. Jenže lidé opět poznali, že toto poznání ještě nemá sílu je vést a dávat jim sílu. Dali tomu hledači tedy na vybranou. Buďto hledej sílu toho poznání ,nebo od toho odejdi. On se vydal hledat sílu poznání a když myslel, že ji našel, opět ji povýšil nad všechny ostatní. A opět lidé poznali, že tomu cosi chybí a opět mu dali na vybranou. On se tedy vydal na cestu dalšího hledání a našel to podstatné,čili poznání, že to nejcennější je v lásce k ostatním lidem (to cenné v lásce, cenné může být i zlato a potom je zlato v lásce toto je velká nápověda)Aby však toto získal,pak potřeboval nají zákonitosti, které lidi spojují a které je rozdělují.(živou a mrtvou vodu) Musel se naučit hledat slova jako perly v trávě a navlékat je na nit aby mu lidé rozuměli a mnohdy mu v tom pomáhali zcela nevýznamí a malí,protože právě jim toto nejvíce posloužilo.
.
Pohádka je celá,ale je řečená jinými slovy.To společné s tou pohádkou je algoritmus, který byl zachován. Pokud by ses na takovou cestu k poznání vydal, pak poznáš, že pohádka nelže, že k tomu všemu skutečně dochází. I ten Ježíš si tím musel projít. Je to velmi námá pohídka a koho by napadlo, hledat v ní cosi více, než příběh k pobavení dětí. Poznal jsi tu pohádku? Pokud ještě ne, přidám další nápovědu. Někdy se říká světlo, či oheň poznání a přidej k tomu vznosnost myšlenky a máš charakteristiku jedné pohádkové postavy. Třetí nápovědou by mohlo být ,že jablko a poznání mají v podobnestvích stejný význam jako v pohádkách.Jablko poznání a podobně.
Pokud se lidé naučí pohádkám a podobenstvím rozumět a budou v nich ten srytý obsah hledat, pak budou nacházet odpovědi na mnohé otázky, které si kladou. Ten kdo se toto naučí, pozná jak mnoho bylo na Zemi lidí,kteří dokázali myslet v algoritmech a pozná, že pohádky a podobenství jsou jejich neobvyklejšími spůsoby vyjádření. Ti lidé mnohdy nacházeli poznání, které o tisíce let předběhlo svou dobu a proto je nemohli vyjádřit přímou řečí a proto je uložili do algoritmů pohádek a podobenství aby jejich smrtí nezaniklo. Lidé si pak vyprávěli pohádky a nevěděli,že nesou jejich algoritmy k tomu, kdo je dokáže číst a kdo je vzdálen třeba celá tisíciletí. Teprve když toto odhalíš začneš si těch lidí skutečně vážit a obdivovat je.

MB

A pán by mal rešpektovať svojho sluhu. V tej rozprávke boli prvky z princa Bajaju.
Na Bohu si vážim to, že nás rešpektuje a dáva nám slobodu. Dal nám určité zakonitosti, ktoré si tu práve popísal, a my by sme sa mali naučiť v tom chodiť tak, aby všetko klapalo všeobecne optimálne. Preto neverím tomu, že tento život je jediný. Nedáva priestor pre naplnenie všeobecnej optimality.

Edited by - navi on 04/12/2008 11:35:48
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 04/12/2008 :  07:56:16  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Navi.
Nemyslíš si,že by to bylo od Ježíše příliš primitivní?Kdo je předurčním pánem a kdo sluhou? Pán může být zítra sluhou a sluha pánem. Já myslím, že jsme svobodní lidé a potom by vlastně pro nás to podobenství nic neříkalo. Jinak s tou pohádkou jsi střelil zřejmě od boku a vůbec jsi o tom nepřemýšlel. Pravda je pro člověka stromem rodícím mladící jablka, protože jej posiluje.Když se pravda prohřeší zneužitím schopností a zlem ztrácí svou účinnost, řili jablka mizí ze stromu. A najdou se princové,čili hledači kteří se snaží pravdu zachránit, ale jen někteří přijmou ježší kůži skuteřného bádání a ti poznají,že je třeba pravdy nové,čili ptáka Ohniváka (světlo poznání, vznosné) Nikdy však nezískají poznání celé,ale jen jedno pero ptáka Ohniváka a již s ním běží za lidmi, Všechen lid je v pohádkách králem zatím co skuteřný vládce je zlým řernokněžníkem, nebo čarodějem. A tak dostane ten hledač, princ na vybranou. Buďto ztratí hlavu, čili od svého poznání odejde, neb nude hledat dál. A tak najde další část poznání a lidé již jsou takoví, že svému poznání dávají zlatou klec,namísto obyčejné dřevěné. Kůň zlatohřivák je síla poznání a ten vrchol poznání je dokonce vyjádřen i jménem princezny Zlatovláska,čili to cenné je v lásce.
Pohádka o Bajajovi patří mezi skutečné pohádky a obsahuje velmi cenné informace v algoritmu,ale překládat ji nehodlám.Proč? Z jednoduchého důvodu. Kdysi ve škole nám učitel vykládal o Smetanově Mé vlasti a popsal nám Vltavu. Od té doby jsem již v této skladbě nic jiného nehledal a stále jsem tam poznával jen to, co řekl učitel. U pohádek je tomu stejně.Otevřu li tajemství pohádky,pak již v té pohádce nikdo neic jiného nehledá,čili pohádku zničím. Právě to hledání má cenu, nikoliv cíl. Pokud jsem jednu pohádku otevřel,pak jen proto aby bylo pochopeno, že pohádka není to zač ji lidé mají.

MB
Go to Top of Page

navi
Ultragrafoman

2839 Posts

Posted - 04/12/2008 :  11:57:12  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Navi.
Nemyslíš si,že by to bylo od Ježíše příliš primitivní?Kdo je předurčním pánem a kdo sluhou? Pán může být zítra sluhou a sluha pánem. Já myslím, že jsme svobodní lidé a potom by vlastně pro nás to podobenství nic neříkalo. Jinak s tou pohádkou jsi střelil zřejmě od boku a vůbec jsi o tom nepřemýšlel. Pravda je pro člověka stromem rodícím mladící jablka, protože jej posiluje.Když se pravda prohřeší zneužitím schopností a zlem ztrácí svou účinnost, řili jablka mizí ze stromu. A najdou se princové,čili hledači kteří se snaží pravdu zachránit, ale jen někteří přijmou ježší kůži skuteřného bádání a ti poznají,že je třeba pravdy nové,čili ptáka Ohniváka (světlo poznání, vznosné) Nikdy však nezískají poznání celé,ale jen jedno pero ptáka Ohniváka a již s ním běží za lidmi, Všechen lid je v pohádkách králem zatím co skuteřný vládce je zlým řernokněžníkem, nebo čarodějem. A tak dostane ten hledač, princ na vybranou. Buďto ztratí hlavu, čili od svého poznání odejde, neb nude hledat dál. A tak najde další část poznání a lidé již jsou takoví, že svému poznání dávají zlatou klec,namísto obyčejné dřevěné. Kůň zlatohřivák je síla poznání a ten vrchol poznání je dokonce vyjádřen i jménem princezny Zlatovláska,čili to cenné je v lásce.
Pohádka o Bajajovi patří mezi skutečné pohádky a obsahuje velmi cenné informace v algoritmu,ale překládat ji nehodlám.Proč? Z jednoduchého důvodu. Kdysi ve škole nám učitel vykládal o Smetanově Mé vlasti a popsal nám Vltavu. Od té doby jsem již v této skladbě nic jiného nehledal a stále jsem tam poznával jen to, co řekl učitel. U pohádek je tomu stejně.Otevřu li tajemství pohádky,pak již v té pohádce nikdo neic jiného nehledá,čili pohádku zničím. Právě to hledání má cenu, nikoliv cíl. Pokud jsem jednu pohádku otevřel,pak jen proto aby bylo pochopeno, že pohádka není to zač ji lidé mají.

MB

Ja takto veci nechápem. Nevidím rozdiel, medzi sluhom a pánom. Pán by sa mal vždy chovať aj ako sluha, a sluha by sa mal zasa vždy chovať aj ako pán. To je zákon rovnováhy, a podľa mňa len takto môže ideálne fungovať svet. V skutočnosti pán nie je viac ako sluha, a sluha nie je menej, ako pán. To je všetko len ľudký výmysel, že pán je viac ako sluha, a naopak. To je len obyčajná hra ľudského ega.
Rozprávky som mal ako decko rád, videl som aj vtáka ohniváka, ale nič si z neho nepamätám. Nuž ortuť v mozgu mi zmazala pamäťové stopy.
V rozprávkach som vždy videl poučenie, myslím v tých klasických, nie v type zfilmovaných komiksov, typu Tom a Jery, aj keď bola zas sranda, ako sa tĺkli a nikdy sa im nič nestalo. Ako decko som mal rád rýchle šípy, od Foglara. Pamätám si na Timura a jeho družinu. Traja pátrači od Alfreda Hitchkoka, to boli moje rozprávky. Plus ešte Jules Verne, so svojími románmi. To už je dávno.

Edited by - navi on 04/12/2008 12:01:34
Go to Top of Page

Rzwald
Grafoman

1522 Posts

Posted - 04/12/2008 :  14:55:06  Show Profile  Reply with Quote
MB, neprzni národu pohádky :-)
..pohádky jsou pohádky a jde v nich o to, že je prostě princ bajaja a pták ohnivák a a princ je statečný, udatný, zabije draka, má tmavohnědej obleček a opásán je mečem a pták ohnivák je oranžový s plamenným žlutým žíháním...

a Zlatovláska se jmenuje Zlatovláska, protože její vlasy vypadjí jako by byly ze zlata, ok? :-)

pumpovat do pohádek filosofii je perverzní a deviantní :-D
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 04/12/2008 :  15:03:21  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Rzwalde.
To je něco. Já jsem takový dobytek, že takto przním i knihu knih. Já tu filosofii do toho prostě musím napumpovat,když mám erekci myšlení. Pořád je to ale heterosexuální, protože je ten rozum a ta pohádka či ta Bible.Bůh mne za to potrestá a určitě po něčem uklouznu.

MB
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum © (c) 2009 webmaster Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000