Author |
Topic |
Rzwald
Grafoman
1522 Posts |
Posted - 17/11/2008 : 09:38:59
|
quote: Originally posted by Miloslav Bažant Takže když nahraji třeba Smetanovu Mou vlast,pak toto mnehdy ani odborník nerozezná od symfonického orchestru.
MB, tak tomu se říká sebevědomí :-D ....Má vlast není kdejaká rocková skladba....v ní jsou krásný nástroje: flétny, smyčce....myslel jsem, že především tyto nejdou syntezátorem napodobit...
když brnkneš do klavíru, tak to téměř vždy vydá stejný nebo velmi podobný zvuk (když brnkneš stejnou silou po stejnou dobu a stejnou rychlostí --- všechny tyto věci můžou klávesy taky registrovat) ...ale když hraješ na housle, tak ten zvuk je pokaždý jiný, protože je vytvářen po celou dobu, co táhneš smyčcem, nikoliv jen úderem -- pro člověka je velmi těžké, aby dokázal celý tah pokaždý udělat stejně...proto i z logiky věci nemůžeš ten zvuk daného tónu "normalizovat" a následně vyrobit synteticky, ..kdyby jsi to udělal, bude to znít, jako by na housle hrál robot, ne člověk --- housle ztratí duši... |
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 17/11/2008 : 15:48:53
|
Rzwalde.
Vše je jinak a záleží na nástroji i hráči. V nástroji mám 3500 základních nástrojů,ale každý z nich je možno upravit. Navíc mám plně dynamickou klávesnici, takže ty barvy a vibráta dělám rukou stejně jako na těch houslích. Jediné co je tam jiné je fakt, že každý ton je přesný čili vyladěný,ale ani to nemusí být pravda,protože je klávesách kolečko, kterým mohu ton posunou plynule a to až do rozsahu oktávy. Pokud jsem mluvil o tom Smetanovi pak to není vůbec nereálné.Pokud bych nahrával každý nástoj dle partitury a nebyl líný to upravit,pak nepoznáš, že je to elektronická hudba. Pokud bys chtěl předtím slyšet jak si nástroje v symfoňáku ladí nástroje,pak i to bych tě mohl předvést. Když byl ještě bratranec neživu , hrál se mnou občas ve dvojce. Byl to pan houslista a hrál první housle v Národním divadle před důchodem.Ta houslová dua bys měl slyšet a ještě jsem k tomu hrál levou rukou smyčce basu a další nástroje. Dnes již jsou možnosti ohromné a kdybys věděl co vše je nahrávané na elektronice a to i ve vážné hudbě, asi by ses divil a v žádném případě bys to nepoznal.Dnes již není ničím neobvylým, když v divadle slyšíš les smyčců a sedí tam dva solisti s housličkami. Vše ostatní dělá skrytý klávesák.
MB |
|
|
Rzwald
Grafoman
1522 Posts |
Posted - 17/11/2008 : 19:43:56
|
quote: Originally posted by Miloslav Bažant Vše je jinak a záleží na nástroji i hráči. V nástroji mám 3500 základních nástrojů,ale každý z nich je možno upravit. Navíc mám plně dynamickou klávesnici, takže ty barvy a vibráta dělám rukou stejně jako na těch houslích. Jediné co je tam jiné je fakt, že každý ton je přesný čili vyladěný,ale ani to nemusí být pravda,protože je klávesách kolečko, kterým mohu ton posunou plynule a to až do rozsahu oktávy.
no tak já taky hrával na klávesy, takže s kolečkama jsem kamarád...ale -- jako technicky si to nedovedu představit...to moc těžké udělat to, co říkáš...
jinak v divadle jsem byl---tyjo... možná tak třikrát v životě -- jednou jako uplně malej na Mauglím s babičkou, podruhý s mamkou a taťkou na nějakým havajským představení (vypadalo to zase jako Mauglí) a potřetí myslím ze školou jednou jsme byli, ale netuším na čem... |
|
|
navi
Ultragrafoman
2839 Posts |
Posted - 17/11/2008 : 20:09:29
|
quote: Originally posted by Miloslav Bažant
Neronisi.
Tenhle styl je skutečně dobrý do auta, hlavně je li vylágrovaný motor a ty to nechceš slyšet. Jinak si muziku v autě poštím jen tehdy, čekám li někde na něhoho,čili parkuji.Čím rychleji jedu, tím menší je vhodnost jakéhokoliv rušivého elementu,pokud se nechci zabít.J8 se naopak snažím vyladit auto tak aby v něm bylo maximální ticho a jsem schopný rozebrat i topení, promazat je a zakulatit hrany ventilátoru aby bylo topení tiché a pod koberci mám vlákninu omezující přenášení hluku. U mne je za jízdy slyšet pouze to co utlumit nejde,čili hodinky v palubní desce a tak je asi vyměním za digitální. Možná,ale zjistil jsem,že k témuž výsledku vede ještě jedna cesta. Když se vracím z vystoupení, nesmyším nic a tak bych mohl hluem muziky omezit schopnost slyšet a pak by i ty hodinky byly tiché.( ale já hluchý jako poleno)
MB
Ja poznám tiež jeden recept. Vyliesť s autom do veľkej nadmorskej výšky, a potom sa vracať do doliny. Niekedy to vydrží aj dve hodiny, len si nesmiete zívnuť, potom je to v ťahu. Vtedy som hrdý na výrobcu, aké tiché auto vyrobil. |
Edited by - navi on 17/11/2008 20:36:24 |
|
|
rajis
Velmi aktivní uživatel
Czech Republic
517 Posts |
Posted - 17/11/2008 : 20:30:12
|
Slávo, Slávo,
privatizace možná zadusila hnusné komunistické kulturáky (co taky v šílené konkurenci dělat s kulturákem, který vypadá často jak tovární hala? Vrážet do něj šílené peníze a nějak ho zvelebit, nebo prostě změnit sortiment, zcela logický krok), čehož vůbec nelituji a dala vzniknout stovkám novým klubům, ať se na to dívám jak chci, vidím jen plusy. Na vesnických zábavách jsem osobně narazil jen na opilé burany, co nablili pod stůl, jestli v tomhle spočívá nějaká kulturnost, jsem velmi rád, že pomalu mizí. Kluby mají více možností jak přitáhnout zajímavější a třeba i zahraniční kapely, mají dle mého mnohem příjemnější prodstředí, než strohé kulturáky..prostě vidím jen plusy.. to o čem píšeš v prvním příspěvku se možná týkalo vesnických zábav, kde se scházeli mladí a staří, takhle tomu sotva bylo ve městěch, čili mluvíš jen o poměrně úzké skupině lidí a na základě toho se snažíš vynést nějaký obecný soud, moc zobecňuješ svou zkušenost, promluv si s Pražákem podobně stejným jako ty a možná se budeš divit....to co píšeš o hudebních soutěžích je strašně zjednodušující, je v tom mnohem víc faktorů, lidí mají dneska prostě víc "mediální drzosti", právě díky masivní medializaci po revoluci. Proto v pořadech typu česko hledá superstar najdeme totální propadáky, ale soutěž je tak stavěná, aby měla sledovanost, proto do éteru pouští i to nejhorší co se tam nachomítne. A hudba a doba se prostě mění. Když vznikl rock n roll asi sotva na koncerty chodili mladí a staří. Chodili tam nejspíš jen ti mladí. Stejně tomu tak bylo beztak i jazzu, a našli se i kritici, kteří mluvili o úpadku hudby. Tak to vždycky bylo a bude. Myslím, že je jedině dobře, že se hudba stahuje do rockových klubů (Rzwalde to opravdu myslíš vážně, že živé koncerty stojí v 99% za prd? To tě opravdu nechápu...doporučuji ti skočit si někdy do Akropole, možná budeš příjemně překvapen) či festivalů. Rockový klub má mnohem víc možností jak přitáhnout skutečně kvalitní zahraniční kapelu třeba, než nějáká vesnická zábava, jejíž úroveň není buhvíjaká (vždycky mi na mysl vytane český film Hoří má panenko). Že se staří a mladí rozcházejí je dlouhodobá záležitost. Víš proč? Protože od počátku 20. století vznikla tzv. nukleární rodina, dřív se rodina skládala ze starých a mladých, prostě rodiny byli mnohem větší, dnes se mladí odrthávají od starých a základají svou vlastní - nukleární, čtyřčlenou rodinu. Můžu říct, že tohle není pro lidi přirozené, tahle žijí třeba ptáci. Lidé by měli žít ve větších skupinách. Problém tedy je, že mladí se od svých rodičů snaží co nejdříve osamostatnit. Řešení je tedy prosté, ale na provedení složité. Zrušit moderní nukleární rodinu (která mimochodem stejně prochází krizí) a mladí staří budou zas žít pohromadě. Tak je to správné dle mého..nějaké zábavy s tím vůbec nesouvisí... |
Edited by - rajis on 17/11/2008 20:48:23 |
|
|
navi
Ultragrafoman
2839 Posts |
|
navi
Ultragrafoman
2839 Posts |
Posted - 17/11/2008 : 20:44:06
|
Axel 01, nemám nič proti akejkoľvek kvalitnej hudbe. Napríklad top 1, z tej amatérskej stránky, čo si poslala, mi pripadá dosť profesionálne vytvorená skladba. |
|
|
rajis
Velmi aktivní uživatel
Czech Republic
517 Posts |
|
Rzwald
Grafoman
1522 Posts |
Posted - 17/11/2008 : 22:17:02
|
quote: Originally posted by rajis (Rzwalde to opravdu myslíš vážně, že živé koncerty stojí v 99% za prd? To tě opravdu nechápu...doporučuji ti skočit si někdy do Akropole, možná budeš příjemně překvapen) či festivalů. Rockový klub má mnohem víc možností jak přitáhnout skutečně kvalitní zahraniční kapelu třeba,
to jsem neřekl...řekl jsem, že z hudebního hlediska (čistota zpěvu) jsou živé koncerty na nichž ze zpívá méně kvalitnější, než studiová nahrávka
..jinak na takový koncert bys mne asi nedostal...hudba hlasitější než nějakejch 100decibelů mě bolí -- vyloženě při úderu mě zabolí v uchu....nechápu, jak to lidi dokážou snést...možná mám nějakej blbej bubínek, ale prostě mi to není příjemný
|
|
|
rajis
Velmi aktivní uživatel
Czech Republic
517 Posts |
Posted - 17/11/2008 : 22:48:33
|
aha, četl jsem tvůj příspěvek moc rychle...tak to asi jo...ale záleží na interpretovi...máš kategorii těch, kteří líp znějí na studiovce a těch, kteří lépe znějí na živo
tak nos na koncert špunty do uší=) některé kapely dokonce na své koncerty špunty do uší doporučují=)) |
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 18/11/2008 : 13:25:19
|
Rajisi.
Ty hnusné komunistické kulturáky bylo na vesnici či v menších městech centrem veškeré kultury a nevím zda to byly komunistické kulturáky, protože si je stavěli lidi bez ohledu na strany a zadarmo aby měli kde se bavit. Něco jiného je Praha a velká města,kde bylo té možnosti kulturního vyžití vždy více. Nejde až tak o to, že je privatizace jak říkáš zadusila, ale zadusila tím i kapely,protože neměly kde hrát a mnohdy to byly velmi dobré kapely. Že se na zábavách někdo ožral a dělal nedobroty je jasné,ale to už jsem viděl i v těch rokáčích ve městě. Zadusilo to i sousedské vztahy,protože se přestali scházet právě na těch zábavách a přestávají se navzájem znát. Ty můžeš říci, že je tě to jedno,protože jsi ve městě,ale nám na vesnicích a malých městech to ani zdaleka jedno není. Když vidíš nádherný kulturák ,jak v něm načernili stěny a udělali z něj rokáč, nebo diskotéku aby potom pro nezájem skrachovali a odešli ,tak bys jim s chutí nařezal na holou a pořádně. Když vidíš kulturák ve kterém si udělali ťinťoni tržiště nebo tam šijou Adidas tepláky, tak bys je nejraději hnal nejméně na hranice.Když vidíš nějakého zbohatlíka jak na krásných parketách kulturáku skladuje cement a stavebniny,pak můžeš jen pochybovat o jeho zdravém rozumu.Když vidíš kino předělané na autodílnu.Mno??? Jestli bylo cílem tím lidi rozdělit, pak se to povedlo napůl, protože se lidi spojují proti nim.
MB |
|
|
navi
Ultragrafoman
2839 Posts |
Posted - 18/11/2008 : 15:49:16
|
Rajisi, kluby už existovali za komoušou, a hralo sa tam všetko možné. |
|
|
rajis
Velmi aktivní uživatel
Czech Republic
517 Posts |
Posted - 18/11/2008 : 18:43:39
|
Slávo,
"Když vidíš nádherný kulturák ,jak v něm načernili stěny a udělali z něj rokáč, nebo diskotéku aby potom pro nezájem skrachovali a odešli ,tak bys jim s chutí nařezal na holou a pořádně"
Ale co když by kulturák skrachoval, ikdyby bylo zachované vše při starém? Uvedom si, že po revoluci už to nebylo jen tak, kulturák nemohl přežívat se ztrátama, to není jako za komunistů, kdy stát na podobných podnících sice prodělával, ale cpal do nich peníze, to není v dnešní době možné, ledaže by se změnil řežim . Kino u nás na vesnici taky zrušili, ono co si budem povídat, za týden tam přišlo deset lidí a kdo si mohl dovolit takový luxus jako kino pro deset lidí??? Taky si uvědom, že revoluce společnost v mnoha ohledech prostě zmenila.
Za svůj krátký život jsem viděl tak tucet kulturáků a nikdy jsem se tam necítil příjemně, ani na mysliveckých bálech ani na poslední leči, neříkám že jsem se nebavil, ale prostě jsem cítil že to není moje domácké prostředí (ačkoliv jsem na vesnici vyrostl), asi jsem prostě jiná generace.. Nedávno se u mojich prarodičů na vesnici něco slavilo...jo posvícení to bylo a v kulturáku byla posvícenská zábava. Jediný z těch 20 lidí kdo byl na oslavě, co tam chtěl jít, byla moje máma (a nutno dodat, že byla notně opilá=), všichni ostatní říkali, že to už buď není pro ně, nebo že tam chodí jenom mladí, že na zábavy u nich už lidé starší 35 let vůbec nechodí a že by to bylo takový divný. Doba se prostě změnila. Kulturákové akce pro všechny byli dobré jen pro několik dekád, ale jednou prostě muselo dojít ke změně. A opravdu nechápu v čem je takový problém vyjet si jednou za čas za kulturou z vesnice do města. Sám jsem to praktikoval a kolikrát jsem těch 15 kilometrů chodil brzo ráno pěšky z města domů...musím říct, že jít na zbytkovém alkoholu v letním ránu, byl pro mě vždycky pěkný zážitek pokud mi zrovna nebylo blbě. Nezapomenutelné byly i cesty vlakem s přáteli, kdy jsme jeli na festival 400km přes celou republiku. Prostě v tom problém nevidím. Pokud nejsem v Praze tak v městě kde teď normálně žiji (Třebíč) jsou jen diskotéky a krachující klub, kde hrajou už jen Djs o víkendech, jinak je zavřený. Tak když je prostě chuť, sebereme se a jedeme do Jihlavy, tam je ten výběr o pár klubů lepší, nebo do Brna, stačí nebýt líný. A nevěřím, že někdo žije v totální pustině, kde na desítky kilometrů není jediný zdroj kulturního vyžití.... |
Edited by - rajis on 18/11/2008 18:48:52 |
|
|
rajis
Velmi aktivní uživatel
Czech Republic
517 Posts |
Posted - 18/11/2008 : 18:47:39
|
quote: Originally posted by navi
Rajisi, kluby už existovali za komoušou, a hralo sa tam všetko možné.
Já vím=) Ale nebylo jich tolik. |
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 19/11/2008 : 08:07:03
|
Rajisi. Tvoje smýšlení je důsledkem toho o čem jsem psal. On třeba stát na těch kulturácích tratil (spíše obec),ale kulturnost lidí je také hodnota a také to, že se lidé navzájem poznávají a sbližují. Ono vše není jen o penězích. Proč nemohly zůstat ty kulturáky v majetku obce? Školy je někde využívaly jako tělocvičny (v týdnu) a to je také hodnota,protože nemuseli stavět tělocvičny. Jinak já si kultury užiji až dost o mne zde nejde.Mluvil jsi o posvícenské zábavě a o tom, že tam nechodí lidé nad 35 let. Věřím. To už je ale důsledek toho oddělení mládeže od dospělých spůsobené přerušením kontinuity. Já na svých vystoupeních pozoruji často že ti mladí dost postrádají toleranci a žádají jen to, co je pro ně. Ti starší ví,že je cosi pro ně a cosi pro mladé a tak to pro mladé tolerují. Mladí však to co je pro ty strarší tolerovat nechtějí. Když tomu tlaku muzikant podlehne,pak ti starší ztratí zájem. Když jede podle svého jednou pro mladé a jednou pro starší, pak jsou stařší spokojení a jdou tancovat třeba na Kabáty. Mladí ohrnují nos i nad rockenroly. Já si toho nevšímám a během večera je rozjedu,že tancují ti mladí i na dechovku, či dudáckou muziku a nakonec to i žádají. A o tom to je. Tak tomu bylo na těch zábavách a mladí se učili toleranci. Když se oddělili ,té toleranci se nemají kde učit. A tak ve výsledku si mne objedávají i ti mladí, kterí před tím opovrhovali dechovkou, swingem a podobně. Ti starší jim ukázali, jak se to tancuje a těm mladým to začalo bavit. Já neznám starou a novou muziku,ale jen dobrou a nepovedenou. Tam kde hraji několikrát, tam mladí tancují na všechno a diví se, proč se jim to předtím nelíbilo. A tak supluji to cco ta privatizace zničila. Před ní by bylo naprosto nemyslitelné aby ples hrál jeden muzikant. Dnes nestečím požadavky na plesy pokrývat. Takže co se mne týká, já jsem na tom vlastně vydělal.
MB |
|
|
Topic |
|
|
|