www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Filosofie
 Libovolné téma
 Kecárna.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 96

navi
Ultragrafoman

2839 Posts

Posted - 29/10/2008 :  10:58:18  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by neronis

Tvůj problém je stejný, jde o špatný výklad skutečnosti. Máš psychickou poruchu a odstraněním fyzických příznaků sice mohou zmizet projevy, ale nezmizí příčina problému.
I když může být těžké si to v tom věku přiznat.

Neronisi, myslím si, že máš riadny zmätok v hlave. Mne dáva za pravdu skúsenosť, tebe nič.
Go to Top of Page

neronis
Ultragrafoman

Czech Republic
2110 Posts

Posted - 29/10/2008 :  11:18:34  Show Profile  Reply with Quote
Mě dává zapravdu psychoanalýza i když přiznávám, že bych se musel tomuto tématu věnovat tak půlroku intenzivního studia než bych ti podal přesvědčivé termíny a důkazy, kterým by jsi pravděpodobně stejně nevěřil, protože bys jim nerozuměl.

Tak jako tak je nesmysl nezohledňovat i tuto skutečnost, i když by se mohla ve výsledku ukázat jako mylná (o čemž nejsem přesvědčen).

Máš v hlavě stroj, se kterým je těžké zacházet. C.G. Jung, strýček psychoanalýzy se dokázal silou vlastní vůle zbavit mnoha svých psychických nemocí. Myslím, že jsem měl podobný problém jako syn od Katky, akorát jsem jej utnul v zárodku, tudíž to nevím s naprostou jistotou. Člověk se musí naučit zapomínat, zapomínání je jako dobré trávení.
Go to Top of Page

navi
Ultragrafoman

2839 Posts

Posted - 29/10/2008 :  11:47:18  Show Profile  Reply with Quote
Miloslave, Tvoje poznanie je dávno známe, tak neviem, prečo tvrdíš, že je ľudmi neprijímané. Kto chce ho príjme a kto nie, tak ten nie. Je to úplne logické, že pokiaľ človel investuje viacej energie do činnosti, ktorá ako sa hovorí, mu nejde sama od seba, tak sa v nej postupne bude zdokonaľovať, ak pritom vytrvá. Nie som ale zástancom bratia ľuďom ich talenty, ak im činnosť v tomto prináša radosť a potešenie. Je síce pravda, že určitá univerzalita má svoje výhody pre život, a život sa tak stáva pre človeka jednoduchším, ale nemyslím si, že by sa mal človek zamerať na univerzalitu, a neinvestovať energiu v tom čom je dobrý, a čo mu prináša potešenie. Druhou vecou je praktickosť. Praktickosť sa odvíja od toho, či to radostné zameranie je dostatočne praktické pre život. Či to človeka dokáže napríklad uživiť. Ak nie, mal by si hľadať takú záľubu, ktorá je najbližšie jeho zameraniu, a dokáže ho uživiť. Tlačiť ale napríklad antitalenta hudobným smerom, tiež nie je najrozumnejšie, a to hlavne vtedy nie, ak vyniká v iných veciach, ktoré sú ho schopné uživiť. Tomu sa hovorí efektivita životného zamerania. Moja žena vynikala v matematike, a bola podpriemerná v hudbe. Rodičia ju síce dali na hudobnú výchovu, ale po roku prepadla, a nedostala spôsobilosť pre ´daľší ročník. bolo by správne tlačiť ju týmto smerom, aj keď nemá talent, a bola by to pre ňu riadna drina? Aký zmysel by malo pre jej život, keby z nej urobili priemernú hudobníčku, keď takto je výborná v matematike a príslušných odvetviach, čo jej ide vlastne samo, bez driny, a ešte k tomu ju to aj uživý?. Podľa mňa nijaký. Je pravda, že autisti mnohokrát vynikajú vo veciach, ktoré sú pre život nepraktické, a okrem akéhosi druhu zábavy nemajú žiadny zmysel. Samozrejme, že tu som za to, aby sa to regulovalo v prospech praktickejších vecí. To ale, že chlapci majú radi počítač, knihy a DVD, to je úplne normálna záľuba, ktorá je dneska u mládeže väčšinová. Ak by boli DVD a počítače v našej detskej dobe, boli by sme rovnakí. Počítaš poskytuje širokú škálu hier, o ktorých sa nám ani nesnívalo, tak sa nečudujme, keď nám dieťa povie, že hra, ktorú mu mi ponúkame, je nuda. Samozrejme že to je nuda, a je to logické. Mýlite sa chlapci, ak si myslíte, že sa po genetickej stránke nedá s autizmom, a vo všeobecnosti s chorobami nič robiť. Genetika každého človeka sa dá upraviť správnou životosprávou, a takto upravená genetika sa potom prenáša do ďaľšej generácie. takže každý má možnosť so svojou genetikou niečo robiť. To by asi stačilo.
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 29/10/2008 :  12:06:08  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Kačenko.

Chce to promýšlet ty cesty k tomu, aby to přijal a nerozhodilo jej to.
Příklad: Koupíš třeba temperové barvy a nějaký ten štětec a začneš si sama malovat. Jemu to nenabízíš a hlavně vůbec nenutíš. On tě bude pozorovat a možná i hodnotit. Vyčkej a uvidíš že o to sám projeví zájem.Třeba tě bude chtít ukázat,že to umí lépe, nebo se mu to bude líbit a skusí to také. Potom už stačí ten jeho výtvor třeba zarámovat a někam pověsit a třeba říci,že by bylo hezké mít takových obrázků víc. A je tvůj a navíc to bude dělat s radostí a bude se těšit na tvou pochvalu.Věř tomu,že bude díky té genialitě pokračovat velmi rychle a plně jej to zaujme. S muzikou je to podobné. Nic nenabízet, nic nenutit a vytvořit situaci při které sám projeví zájem.
S tou absolutní pamětí to dobře znám a vím co to znamená. Já mám takovou paměť na muziku a snad jen díky tomu mohu být muzikantem. Umím sice číst noty,ale díky zrakové vadě je číst nemohu.Proto hraji vše s paměti. Třístránkouvou skladbu jsem schopen si zapamatovat do posledního tońu během několika hodin a hrát ji s paměti. To je pro něj velká výhoda. Chtělo by to zjistit v čem všem se tato paměť projevuje a dle toho vybrat pro terapii umělecký obor.Pokud by byl schopen zapamatovat si takto vizuální vjemy,jako třeba rozdíly v typickýcch znacích druhů stromů, květin a podobně,pak je vhodné malování. Pokud je schopen si takto rychle zapamatovat melodii,pak to směřuje k hudbě. Pokud si však takto pamatuje spíše probíhající děj,pak to budeš mít hodně těžké,protože to je projev algoritmického myšlení,ke kterému spontáně dochází při určité kapacitě operační paměti. On potom má schopnost vnitřním zrakem vidět děj a třeba jej skoumat a třeba i nacházet zákonitosti,které jsou ostatním skryté.Nejsem sice geneticky geniální a došlo u mne k rozšížení operační paměti tím, že jsem skoumal to co bylo nad mé síly,ale k rozvoji algoritmického myšlení u mne došlo. A tak vím oč se jedná. Měl jsem štěstí,že jsem vlastně poznal ty zákonitosti řídící proces myšlení a uvědomil si co se se mnou děje a pochopil jsem jak ten proces zastavit. Kdyby se tak nestalo zničil bych si tím vlastní mozek.Tvorba rozsáhlých algoritmických mostů velmi silně plní operační paměť a ve spojení s oslabenými barierami je toto přímo vražedné. Já jsem to zastavil právě tím, co jsem tě nabízel a sám jsem si tuto terapii určil a dodržel. Před tím jsem nedělal muziku, nemaloval a nepsal knihy.Potom ano a dodržoval jsem přesný spánkový režim. Jen díky tomu jsem se zachránil. Vyčerpání rezerv je rovno smrti a ještě jsou zde navíc ty chemické procesy.Výhodou u geneticky geniálních lidí je vývoj větší kapacity rezerv mozku, než u normálního člověka,ale i ty mohou být vyčerpané. proto je nutné ten proces zastavit. To že se tolik váže k encyklopedickým informacím je náhražka a najdeš li to co tuto náhražku odsune,pak máš vyhráno.
Chceš li poznat jak vypadá ve skutečnosti evoluce,pak se podívej na své děti. Jsou dalším evolučním krokem,ale my,kteří jsme o krok pozadu to musíme zvládnout k jejich prospěchu.Škoda že bydlíte tak daleko. Myslím že bych si s tvými dětmi dost rozuměl a využil bych právě toho algoritmického myšlení. Nečekej však, že jim budou lidé normálně myslící rozumět. Rozumět jim budou až tehdy, až se naučí převádět ty algoritmy do řeči prosté.

Otázka: Vyjadřuje se tvůj syn často tím, že užije děje jiného k vyjádření toho, co chce říci?

MB
Go to Top of Page

neronis
Ultragrafoman

Czech Republic
2110 Posts

Posted - 29/10/2008 :  12:13:19  Show Profile  Reply with Quote
Je jistě jen dobře využívat především svých předností, nicméně mozek by se měl vyvíjet pokud možno vyváženým způsobem a to zejména v momentě, kdy je ona přednost subjektu zároveň faktorem, který je příčinou psychické poruchy.
(příliš mnoho informací uložených v paměti v krátkém čase, k čemuž není biorytmus mozku uzpůsoben, ergo se tento faktor začne projevovat jako takový, který brání "normálnímu" životu. Nietzsche ke konci svého života poslední cca 3 roky jen ležel v posteli a koulel očima, dostal se do myšlenkové smyčky a znechucení ze společnosti)
Go to Top of Page

navi
Ultragrafoman

2839 Posts

Posted - 29/10/2008 :  16:05:33  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by neronis

Je jistě jen dobře využívat především svých předností, nicméně mozek by se měl vyvíjet pokud možno vyváženým způsobem a to zejména v momentě, kdy je ona přednost subjektu zároveň faktorem, který je příčinou psychické poruchy.
(příliš mnoho informací uložených v paměti v krátkém čase, k čemuž není biorytmus mozku uzpůsoben, ergo se tento faktor začne projevovat jako takový, který brání "normálnímu" životu. Nietzsche ke konci svého života poslední cca 3 roky jen ležel v posteli a koulel očima, dostal se do myšlenkové smyčky a znechucení ze společnosti)

To, čo nazývaš príčinou, je už následkom.

Edited by - navi on 29/10/2008 19:11:48
Go to Top of Page

neronis
Ultragrafoman

Czech Republic
2110 Posts

Posted - 29/10/2008 :  16:21:48  Show Profile  Reply with Quote
Nejsem si jistý jak ti to vysvětlit, ale pokud by to bylo jak říkáš, tak by šlo v podstatě o zásadní objev a to takový, který by vylučoval fyzické projevy na základě psychických potíží, a tedy jeden ze základních kamenů psychoanalýzy.
Pokud by se ukázalo, že je mozek v podstatě pouhým nástrojem své tělesné schránky a neexistuje zde žádná zpětná vazba, mohlo by se stát, že budou vrcholoví sportovci zároveň géniové, zvládající nejtěžší kognitivní operace.
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 29/10/2008 :  16:33:21  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Neronisi.

Zajisté máš pravdu s tou vyvážeností,ale problém je v tom, že si to člověk vůbec neuvědomuje a vše jde tou nejsnazší cestou.Kdybych se touto problematikou nezabýval a nepoznal ty zákonitosti, také bych se v tom nevyznal a kdybych to neodhalil v pravý čas, sám bych dopadl špatně. Ono to přichází pozvolna a ty máš pocit,jako by najednou i to nejsložitější bylo vlastně jednoduché. A čím více nalézáš,tím víc propadáš doměnce,že jsi nějak vyjímečný,protože najednou začneš zvládat to na co mnozí nepřišli a je to jako by se před tebou vyvoleným otevíraly dvěře do tajných komnat. Teprve když jsem přišel na to, co se vlastně děje,protože jsem se právě tímto zabýval,poznal jsem nebezpečí a současně cestu k záchraně. Bylo spíše jen štěstí a nikoliv záměr. Tehdy nebyl nikdo, kdo by mně řekl,že se sám ničím a ukázal mně oč vlastně jde a že je to vlastně docela přirozené.Dnes již se chránit umím a chtěl bych dosáhnout toho aby toto lidé sami dokázali rozeznat a vytvořili situaci ve které by k těm následkům docházet nemohlo.Kdyby tohle věděla Kačenka než se chlapci naerodili, dokázala by to nebezpečí rozpoznat a mohla chlapcům udělat ten režim častého spánku a podobně.Jejich intelekt by sice rostl rychleji než u ostatních dětí,což je dáno genetickou genialitou,ale nevznikl by ten autismus a další následky. V případě Kačenky a chlapců je trošku pozdě,ale je možno zachránit co se dá. Kdyby se to stalo třeba tobě až budeš mít děti,pak si můžeš na toto vzpomenout a využít toho.Kdyby to věděli všichni, třeba již ze základky, bylo by takových případů značně méně protože by je rozpoznali a jednali tak aby k takovým následkům nedošlo. Bylo by zde však o něco více geniů, kteří by mohli třeba nalézat léky na dnes nevyléčitelné choroby a podobně. Díky nevědomosti končí tito lidé v léčebnách a to je škoda. Je i řada lidí,kterým se to stane s přetížení mozku během života a také jim by pomohla tato znalost k rozpoznání a následně k záchraně. Otázkou je, jak to sdělit,aby lidi měli o takové poznání zájem a aby mohli uvěřit ve správnost a pravdivost tohoto poznání. Tohle já nevím.Navíc je zde ta moje osobitá termilogie,kterou jsem si vytvořil pro sebe když jsem toto poznání sdělit nechtěl.Poznal jsem, že toto poznání otevírá mnohá tajemství filosofie a proto jsem vstoupil mezi lidi filosofií se zabývající. Marně.

MB
Go to Top of Page

neronis
Ultragrafoman

Czech Republic
2110 Posts

Posted - 29/10/2008 :  16:42:42  Show Profile  Reply with Quote
Filosofie totiž nemá být o plácání prázdné slámy a teoriích bytí a nebytí. To jsou amatérské začátky. Nyní jde o to všechny naše znalosti aplikovat do života ať už jakoukoliv formou. Filosofie je o hodnocení a vytváření názorů, nikoli o domotaných syntézách, které se navzájem vylučují. (ač tyto syntézy pomáhají k rozvoji chápání a pohledu na život z jiné, hlubší perspektivy, to bez debat)

Lidé jsou obecně dost neinformovaní a nebál bych se říct, že jsme teprve na začátku všeho poznání. Musíme nasát a popřít všechny dosavadní hodnoty a začít vytvářet vlastní, funkční. Když se podívám na takové geniální dítě, které je schopno zapamatovat si dialogy z celého filmu na jeden poslech, které je klasifikováno jako blázen, chce se mi brečet. Lidé se musí hodně učit. Musí si uvědomit, že naše vědomí je velmi relativní pojem a s tím nám dosavadní hodnoty "akce-reakce", včetně náboženství, nepomůžou.

Edited by - neronis on 29/10/2008 16:43:18
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 29/10/2008 :  17:01:46  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Když se podívám na takové geniální dítě, které je schopno zapamatovat si dialogy z celého filmu na jeden poslech, které je klasifikováno jako blázen, chce se mi brečet.
____________________________________________________
Neronisi.
Klasifikovat takové dítě jako blázna,je nesmysl,ale na druhé straně se jedná o cosi, co ohrožuje jeho rozum,čili jde o to, aby jako blázen neskončil,nebo předčasně nezemřel. Léčit tedy ano a dělat vše proto aby mohl svůj potencionál využít a nezničil tím sám sebe. Léčení psychiatrické neznamená, že je blázen,ale spíše snaha zabránit tomu, aby se bláznem stal.Je tedy třeba toto rozlišit od léčení těch,kteří již těmi blázny jsou. Uvědom si,kolik informací je schopen dostat ro paměti ,čili jakou má kapacitu operační paměti. Jenže on si tu paměť tím ještě rozšiřuje na úkor rezev a v tom je ten průšvih.



MB
Go to Top of Page

neronis
Ultragrafoman

Czech Republic
2110 Posts

Posted - 29/10/2008 :  18:01:10  Show Profile  Reply with Quote
Taky si myslím i když se mi zdá ono rozšiřování kapacity operační paměti zjednodušená definice. Pravděpodobně půjde během nasávání takového kvanta informací o mnohem komplexnější problém a viděl bych to na problém v orientaci. Pokud si zapamatuju něco, čemu nerozumím a jsem toho schopen (tedy ne jako normální lidé za pomocí asociace), je jasné, že selhává základní funkce mozku a tou je zapomínání.
Pokud ovšem nejde o schopnost číst informace, ke kterým normálně přístup nemáme. Na tyto skutečnosti si jsme schopni vzpomenout například hypnózou nebo přepnutím vědomí do hlubší myšlenkové hladiny. Možná jsou autisté neustále konfrontováni se všemi informacemi, se kterými přišli do styku, což může být skutečný problém.

Edited by - neronis on 29/10/2008 18:01:38
Go to Top of Page

neronis
Ultragrafoman

Czech Republic
2110 Posts

Posted - 29/10/2008 :  18:45:20  Show Profile  Reply with Quote
A stereotyp mu umožňuje nízké riziko nových situací ergo nových špatných zážitků. Možná si každou situaci v té škole pamatuje do nejmenšího detailu a napořád je s ním konfrontována. Pfff.
Encyklopedie mu umožňují syrový přísun informací bez citového zabarvení a tak je studuje rád, protože zde riziko špatného zážitku nehrozí a soustředí se na něco jiného.

Zážitky si totiž nepamatujeme jako surový obraz a pouhou informaci, ale i jako vlastní pocit a tak nám neběží vzpomínky před hlavou jen jako obraz, ale i jako opakující se zážitek a čím lepší paměť máme, tím je věrohodnější.
Myslím, že pokud si na něco takového negativního vzpomene, musí být těžké ho utišit.

Edited by - neronis on 29/10/2008 18:46:28
Go to Top of Page

kacena
Aktivní uživatel

113 Posts

Posted - 29/10/2008 :  18:47:02  Show Profile  Reply with Quote
Chlapci,dnes mi psychologička vysvetlila,že najviac informácií Matej nasáva práve,keď je v strese a vlastne opakovanie dialógov a presných úryvkov z filmov je len kompenzácia jeho stresu.Dokáže si zapamätať nie len slovenské texty,ale aj české a dokonca aj anglické(ale tam len imituje slová,ktorým nerozumie).Ak by ho počúval človek,ktorý dobre neovláda tento jazyk,tak by si myslel,že je Maťo rodený angličan.P. učiteľka je z neho chorá,pretože odmieta na matematike deliť čísla pomocou rozkladu.On si ich vie v hlave vypočítať tak,že nepotrebuje ten rozklad ako pomôcku,ale pre ňu je to nemysliteľné.Upozornila ho,že mu nebude rátať body,ak nebude čísla rozkladať.Lenže on vraví,že ho to zdržuje a nebaví ho robiť zbytočnosti.Dnes vyhlásil,že on do školy nebude chodiť,pretože sa tam učia to,čo on už dávno vie a on sa potom nudí.Je to ťažké.Malý Samko miesto kreslenia,v škôlke píše a aj to je problém,lebo keď im učiteľka prikáže nakresliť dom,tak on po celom výkrese píše slovíčko DOM.Rada by som vedela,aký máte názor na hypnózu,v Matejovom prípade a či máte niekto s tým nejaké skúsenosti.
Go to Top of Page

neronis
Ultragrafoman

Czech Republic
2110 Posts

Posted - 29/10/2008 :  18:51:33  Show Profile  Reply with Quote
Takové to kroucení hlavou a bláznění je možná úhybný manévr aby přehlušil špatný zážitek, situace se změnila a on si z toho pamatoval co nejméně.

Což bude záležitost asi těch těžkých autistů.

Edited by - neronis on 29/10/2008 18:52:54
Go to Top of Page

navi
Ultragrafoman

2839 Posts

Posted - 29/10/2008 :  21:09:34  Show Profile  Reply with Quote
Valley je sama sa selektujúca komunita, kam prúdia z celého sveta entuziastickí, mimoriadne bystrí ľudia, aby spravili inteligentné zariadenia ešte inteligentnejšími. 0-1 /áno-nie/ praktickosť práce s bitmi apeluje priamo na preferenčný, jednostranne tendenčný spôsob myslenia aspergerovskej mysle. Už to pomaly vrabce čvirikajú v tomto High Tech. priemysle, že veľa systémových programátorov z takých bášt ako Intel, Adobe, Silicon Graphics- prichádzajúc do práce skoro ráno, odchádzajúc neskoro večer, jediac svoje Bic Mac-y v ich pracovných klietkach, pričom tvrdo programujú v zdrojových kódoch - je niekde z oblasti Aspergera. Kathryn Stewart, riaditeľka Orion Akadémie, strednej školy pre "vysoko funkčné" deti v Morage, Kalifornii, nazýva AS ako "inžiniersku poruchu". Bill Gates je pravidelne v tlači diagnostikovaný asi takto: "Jeho jednostranné zameranie na technické detaily, trhavé pohyby a plochá tónina hlasu napovedajú, že tu ide o dospelého s určitými stopami tejto poruchy". / Einstein bol asi - podľa súčasných kritérií- tiež aspergerom./ Na klinikách a školách vo Valley zistenie, že väčšina rodičov autistických detí sú inžinieri a programátori, ktorí sami prejavujú autistické správanie, nie je
ničím novým. A asi to nebude nóvum ani pre iné komunity. V januári 2001 sa stal Microsoft prvou veľkou korporáciou v USA, ktorá poskytuje svojim zamestnancom poisťovacie zvýhodnenia na pokrytie nákladov na tréningy správania ich autistických detí.
http://ii.fmph.uniba.sk/~takac/ICS/2004/moravek.pdf

Edited by - navi on 29/10/2008 21:12:52
Go to Top of Page
Page: of 96 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum © (c) 2009 webmaster Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000