www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Filosofie
 Libovolné téma
 Můj Bůh je soulad všech a všeho
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 11/04/2008 :  07:34:18  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Dragoniere.

Jestli sis toho povšimnul, ato soudí verše,kde je určitá nadsázna a podobně. Obvykle se takto nesoudí,ale on si toho, že jde o verše nejspíše vůbec nepovyšimnul Aby pochopil myšlenku která je do verěů uložena,potřeboval by více myslet. Ve verších může i kráva létat z radosti nad rozkvetlou loukou. Doufám, že nyní odpoví, že kráva létat nemůže. A bude vše jasné.

MB
Go to Top of Page

Gato
Velmi aktivní uživatel

631 Posts

Posted - 11/04/2008 :  09:44:51  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Dragoniere.

Jestli sis toho povšimnul, ato soudí verše,kde je určitá nadsázna a podobně. Obvykle se takto nesoudí,ale on si toho, že jde o verše nejspíše vůbec nepovyšimnul Aby pochopil myšlenku která je do verěů uložena,potřeboval by více myslet. Ve verších může i kráva létat z radosti nad rozkvetlou loukou. Doufám, že nyní odpoví, že kráva létat nemůže. A bude vše jasné.

MB



Já pochopil tu myšlenku a říkám, že je chybná. Nechtěl bych tvořit takové hloupé verše.

Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 11/04/2008 :  10:02:53  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Gato.


A kdo tě k tomu nutí?

MB
Go to Top of Page

Gato
Velmi aktivní uživatel

631 Posts

Posted - 11/04/2008 :  12:04:08  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Gato.


A kdo tě k tomu nutí?

MB



Ty tvoříš ty verše nikoli já.

Kdo TEBE k tomu nutí?
Go to Top of Page

IPC
Aktivní uživatel

France
235 Posts

Posted - 18/04/2008 :  19:03:42  Show Profile  Reply with Quote
Pro Dalibora Gruza
Takhle hloupou definici Boha jsem nevidel uz dlouho.
Trosku logiky
Definice chce ric co dana vec je.
Buh je to co existuje sam o sobe, tudiz substance.
Soulad patri do kategorie relace. Coz je bohuzel jeden z nejslabsich acidentu.
takze vlastne jste nam toho moc nerekl.
Go to Top of Page

okref
Velmi aktivní uživatel

672 Posts

Posted - 18/04/2008 :  20:36:17  Show Profile  Reply with Quote
No ja myslim, ze Dlibor zase tak uplne mimo nebude. Jelikoz se mluvi o absolutnim souladu("vseho a vsech"), nemuze byt rec o relaci jako akcidentalnim vymezeni. protoze vztahovost a pomernost se mysli jako akcident v konkretni veci. Myslim, ze ale Dalibor mluvil o absolutnim celku a ten nemuze mit vlastnost vztahovosti k nejake dalsi veci. tudiz slovo soulad v tomto pripade neznamena byt necim nejak k necemu, ale byt absolutne v souladu se sebou samym, a takova vlastnost se Bohu tezko da odeprit.
Dalibor mohl sice rict: Buh je vsechno. Ale to by nas ochudil o pestrost jeho videni sveta, v nemz Buh ukazuje alespon svou cast.
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 22/04/2008 :  09:50:56  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Okref.

Někdo tomu říká bůh, jiný má pro totéž jiný název.Přijmeš li slovo bůh,pak k tomuto slovu přináleží určité informace a ty jsou mnohdy zjevně chybné, ale k tomuto slovu přináleží a tak ten kdo pro totéž užije slova jiného odpojil od tohoto určité informace a ponechal ty, které považuje za správné. Dalibor tedy užil slova bůh a z hlediska tohoto slova může být správné to co napsal a ty který užíváš slova sejného s tím můžeš souhlasit.Ten kdo užívá slova jiného však může dojít k zcela jinému závěru. Ideální svět je soulad všech a všeho.Tak by se to dalo také říci a vypovídalo by dle mého názoru více než to že bůh je soulad všech a všeho. Ideální svět je však utopie,ale přsto se můžeme snažit takového stavu dosáhnout. Souhlasíš s tímto zněním?

MB
Go to Top of Page

Gato
Velmi aktivní uživatel

631 Posts

Posted - 22/04/2008 :  15:40:03  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Okref.

Někdo tomu říká bůh, jiný má pro totéž jiný název.Přijmeš li slovo bůh,pak k tomuto slovu přináleží určité informace a ty jsou mnohdy zjevně chybné, ale k tomuto slovu přináleží a tak ten kdo pro totéž užije slova jiného odpojil od tohoto určité informace a ponechal ty, které považuje za správné. Dalibor tedy užil slova bůh a z hlediska tohoto slova může být správné to co napsal a ty který užíváš slova sejného s tím můžeš souhlasit.Ten kdo užívá slova jiného však může dojít k zcela jinému závěru. Ideální svět je soulad všech a všeho.Tak by se to dalo také říci a vypovídalo by dle mého názoru více než to že bůh je soulad všech a všeho. Ideální svět je však utopie,ale přsto se můžeme snažit takového stavu dosáhnout. Souhlasíš s tímto zněním?

MB



Sláva nemá rád slovo bůh.
Go to Top of Page

okref
Velmi aktivní uživatel

672 Posts

Posted - 22/04/2008 :  16:39:56  Show Profile  Reply with Quote
odpoved pro MB:

Ale jo, proc bych nesouhlasil.
Jen s tim idealnim souladem vseho a vsech je mi to nejak divne. neni mi totiz jasne, jak by takovy svet, pokud by byl idealni, mohl vubec existovat. je preci evidentni, ze pricinou pohybu a deni a tedy existence je prave neshoda a nestejnost. cim by byl svet, kdyby byl jednim? protoze prave jen jedno ma kvalitu shody. v takovem svete si rozhodne nedokazi predstavit zadneho cloveka, zadneho zivocicha, zadnou castici, zadny pohyb, zadny cas. jen jedno velke jedno, ktere je bezrozmerne, bezobsazne a proste nijake.
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 22/04/2008 :  18:20:46  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Okref.

Já s tebou plně souhlasím.Proto jsem také napsal, že je to utopie.Jak se říká."Řád je pro blbce, inteligent se v chaosu vyzná." Také si nedovedu představit takový svět a určitě bych v něm nechtěl žít.Přesto mohu a měl bych dělat vše proto, aby ten soulad byl.Chápeš o co mně jde? Jestli lidé ničí přírodu,pak je dobré pro tu přírodu něco udělat.Když se lidé mezi sebou okrádají a perou, je třeba cosi udělat aby tomu bylo jinak.To je směr k tomu souladu i když jej není možné v absolutním měřítku dosáhnout.
A nyní si budu záměrně oponovat. On ten náš svět má řád a soulad všeho,jen my lidé to nedokážeme plně pochopit. Stačí však do toho řádu a souladu zasáhnout a již je zde výsledek, který pocítíme. Věřící tomu mohou říkat trest boží a ti co nevěří tomu mohou říkat třeba důsledek vlastních činů.Ono to vyjde nastejno,jen ten kdo pochopí že je to důsledek jeho vlastních činů je blíže hledání toho řádu příčiny v chybě a následně k nápravě. Ten věřící se spíše modlí a prosí boha o odpuštění,což má k nápravě chyby daleko. Je lépe poznat ten řád a soulad,čili to co jej řídí,než to nechávat vše na bohu a nedělat nic.

MB
Go to Top of Page

okref
Velmi aktivní uživatel

672 Posts

Posted - 22/04/2008 :  20:30:31  Show Profile  Reply with Quote
MB,
jo takhle... ja mluvil o shode vseho z hlediska ontologie. a ty mas zatim na mysli shodu vseho ziveho. tak to urcite utopie neni, ba prave naopak. ono se mozna zda, ze neshoda ma navrch, ale ja si myslim, ze kdyby to tak bylo, nebyl by zadny zivot. zivot je ze sve podstaty kooperativni jev. jeden zivocich je zavisli na druhem.(nemyslim omezeny potravni retezec.) zivot sam sobe vytvari zivotni prostredi. zajimalo by me, jestli zivot muze sam sebe vyhladit. v realite muzeme videt, ze zivot ma nad sebou moc, avsak ma moc nad živností(podstatou zivota) samotnou? myslim, ze ne, ze zivot si muze urcovat svou vlastni podobu, ale na podstatu nedosahne ze sveho konce o nic vic, nez ze sveho pocatku. a tak za to, ze zivot je, nemuzeme, avsak jaky je, za to odpovidame plnou merou a nikdo jiny za to vinu nenese.
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 23/04/2008 :  08:43:30  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Okref.

Jedině soulad a shodu všeho živého jsme schopni ovlivnit a proto má význam hovořit právě o této . Co je to utopie? Popis stavu,kterého není možné dosáhnout. Většinou se jedná o stavy ideální z hlediska určitého jedince. Jenže ty představy ideálního stavu se u různých jedincců značně liší.Pro někoho je ideálním stavem soulad božího království, pro někoho dosažení komunistické společnosti.Pro většinu se však jedná vždy o totéž a to stav absolutně bezstressový,čili dosažení absolutního stavu příjemna a to permanentního.Pro Dalibora je tím ideálem svět ve kterém je vše v absolutním souladu. Stále totéž co zde bylo před tisíci lety a stále totéž zde bude za statisíce let. Trpí li člověk nějakým nepřiměeným nepříjemnem,hledá stav ve kterém to utrpení není a ve své podstatě je právě toto základním smyslem života a to v malém i ve velkém. Máš hlad, tak hledáš jídlo aby nepříjemno hladu zmizelo a nastalo příjemno.Trpíš li vlivem společnosti, snažíš se vytvořit společnost jinou, ve které by to utrpení neexistovalo. Jenže dosažené permanentní příjemno se časem stává nepříjemnem a opět je zde hledání stavu nového. Takže je to Sysyfovské dílo,které nikdy nemá konce. A tak je stejně nereálné dosažení božího království, jako komunismu, či souladu všech a všeho.Čili se jedná o utopie.
Nesměřovat však k stavu bez nepříjemna by bylo proti základnímu smyslu života,který svou podstatou vychází ze zákonitostí procesu myšlení.Toto je neměnné a pevnou zákonitostí a proto zde tyto snahy vždy byly a vždy budou a stále budou vznikat tyto ideální vize i když budou vždy utopií,ale budou i vytýčením cílů, ke kterým mohou lidé směřovat a tím naplňovat základní smysl života. Bez těchto majáků i když jsou jen fatou morgánou by nebyl udán směr k tomu lepšímu světu ve kterém je trošku větší soulad všech a všeho. A tak se díváme na tvůrce těchto majáků skrz prsty jako na blázny a snílky ,ale loďě našeho života k těm majákům plují,protože jinak by nevěděli kam plout. A tak se jim posmíváme a ponižujeme je a oni trpí nepochopením. Není to od nás tak trošku hloupé? Co na tom záleží že plodí utopie,že staví majáky s duhy,když my ty majáky tolik potřebujeme abychom věděli kterým směrem se vydat?

MB
Go to Top of Page

Him
Nový uživatel

3 Posts

Posted - 11/05/2008 :  16:51:58  Show Profile  Reply with Quote
Jak křesťané tak židé a ji jiné náboženství se shodují na tum že je bůh všemohoucí, vševidoucí a nekonečně laskavý. Podle mě kdyby to byla pravda byl by svět mnohem dokonalejší a mírumilovnější místo, někteří tvrdí že je to boží trest ale pokud je bůh nekonečně laskavý nemel by nám odpustit? pokud je všemohoucí mohl by nás napravit a jelikož je vševidoucí, vidí naše hříchy a svou nekonečnou mocí nás může všechny napravit. Že chce abychom se napravili sami? Když je nekonečně laskavý a tak by určitě nechtěl abycho takto trpěli a přece nás mohl stvořit tak abychom nebyli hříšníky. Proto podle mého, bůh neexistuje, alespoň ne v podobě jak si ho představujeme.
Go to Top of Page

IPC
Aktivní uživatel

France
235 Posts

Posted - 11/05/2008 :  19:26:15  Show Profile  Reply with Quote
Pro Him alias dite od Guilauma D'Occame
Muze byt Buh blazen?

Pokud ano, tak se neni cemu divit ze svet je takovy jaky je.
Pokud Ne, tak jak Muze byt vsemocny.

Tak jak to teda je?
Go to Top of Page

okref
Velmi aktivní uživatel

672 Posts

Posted - 11/05/2008 :  22:19:50  Show Profile  Reply with Quote
Hime,
proc hned říkat, ze buh není, kdyz mu staci odejmout jednu s tech nej-vlastností, které jsou mu prisuzovány. proc hned rusit boha? proc proste nezjistit, jaky ve skutecnosti je.
Ale pokud tedy je takový nej, pak s nim tezko muzeme polemizovat a tvářit se, ze mi lepe víme, co je dobro. Ber to takhle: protoze Buh je nej, je i svet nej a vlastne vsechno, co v nem je se musí videt jako dobro. to, ze to jako dobro nevidíme a vnimáme jako bolest, je jen náš hřích sobeckosti a nepochopení.
No jo, ale pak by bylo vsechno dobre a v pořádku. A co bychom měli jako na svete jako delat, kdyz uz by se nedalo nic zlepsit? pak uz bychom si uzivali jen bozi krasu v podobe jeho díla.

Vzdycky, kdyz se mluví o Bohu, vzejdou z toho hrozné blbosti. Ale to neznamená, ze by nebyl. jen se o nem neda mluvit. Asi.
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum © (c) 2009 webmaster Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000