Author |
Topic |
IPC
Aktivní uživatel
France
235 Posts |
Posted - 30/01/2008 : 09:11:30
|
Co je velmi zajmave,je dusledek a to je ten ze nemuze uznat Descartes principe Cogito, to znamena myslim,tedy jsem. Protoze male dite, ktere sice nema schopnosti jeste radne vyvinute, je lidska osoba ale zaroven jeste nerozlisuje sebe sama. Taktez to ukazuje ze nemuze omezovat definici duse na vedomi, nebo lepe receno na sebeuvedomeni. |
|
|
Gato
Velmi aktivní uživatel
631 Posts |
Posted - 30/01/2008 : 11:46:52
|
quote: Originally posted by Miloslav Bažant
IPC Souhlas.Mozek dítěte v prenatálním období vývoje má pouze schopnost funkce myšlení, ale myšlení neprobíhá ač jsou smyslové orgány vyvinuty. Proces myšlení spouští vjem přesahující hodnotu Q, čili polarizující vjem mínus.Dojde li k tomuto v těle matky a to z jakéhokoliv důvodu,pak mozek vysílá chaoticky signály do celého těla plodu až jsou zasaženy svaly bránice a protože dojde k nádechu a není zde vzduch, dojde k nádechu plodové vody, což vede k srmti plodu. Dojde li k témuž při narození,dojde k nádechu vzduchu,což pokryje kyslíkový deficit, ke kterému díky funkci motku došlo, zmizí vjem minus a tehdy je mozek "nastaven" na ukládání informací v polaritě plus jejichš ozvěnou je příjemno. Právě tím, že mozek potřebuje k nastavení na polaritu plus mizení ozvěny minus, není možné prenatální myšlení. V případě svého já,čili uvědomování si sama sebe jsem došel ke zhruba ke stejnému období života, čili kolem třetího roku. Došel jsem k závěru, že před tímto obdobím sice slovo v procesu myšlení je, ale není dostatečný rozsah aby mohlo dojít k myšlení permanentnímu- slovnímu. Lidská duše se skládá s obou myšlení, tedy okamžitého pocitového (sensorického) i permanentního slovního. V tomto období kolem třech let tedy dochází k čemusi jako vývojovému skoku v rozvoji duše. Pokud se podívám na vývoj života na Zemi, pak je zde vidět jitá pararela. Vývojem řeči se člověk oddělil od ostatní živé přírody a díky funkci slova došlo k vývojovému skoku. MB
Slávo, člověk je zvíře s permanentním slovním myšlením. Výše vivinutý člověk vyvíjí permanentní myšlení a tu pudovou duši potlačuje.
Nezapomínej na duchovní složku lidské duše, vědomí. Jogíni směřují k tomu, že tu duchovní složku posilují a tím posilují i ty dvě ostatní, proměňují je.
Pro IPC
rozlišuji tři složky duše. Pudovou(zvířecí),citovou(lidskou), duchovní(atmickou). Ta definice je úzká, zapomíná na ty dvě složky |
|
|
IPC
Aktivní uživatel
France
235 Posts |
Posted - 30/01/2008 : 17:31:10
|
Pro Gato
Co je nejvic zajmave proniknout Descartesu kritiku. Duse je principe zivota. A co lisi zive od nezivych je ze zivy se hybou skrze sebe, a nezive jsou vzdyz subjektem pohybu. Descartes nam rekne ze to nemuze brat vazne protoze: Existuji nezive veci jako hodinky se hybou sami od sebe takze jsou zive??? Descartes konci tim ze dusi maji jen lide a slavnym tvrzenim ze zvirata jsou dokonale automaty. Tak jak z toho ven? |
|
|
Gato
Velmi aktivní uživatel
631 Posts |
Posted - 30/01/2008 : 18:26:39
|
quote: Originally posted by IPC
Pro Gato
Co je nejvic zajmave proniknout Descartesu kritiku. Duse je principe zivota. A co lisi zive od nezivych je ze zivy se hybou skrze sebe, a nezive jsou vzdyz subjektem pohybu. Descartes nam rekne ze to nemuze brat vazne protoze: Existuji nezive veci jako hodinky se hybou sami od sebe takze jsou zive??? Descartes konci tim ze dusi maji jen lide a slavnym tvrzenim ze zvirata jsou dokonale automaty. Tak jak z toho ven?
Vezmu-li do úvahy tu první definici, pak zviřata jsou živá a hodinky taky. Zviřata jsou dokonalé automaty. Ty hodinky jsou méně dokonalé. Fontána se taky hýbe, a ptoto je živá. Kámen se sice sám nehýbe, a proto je nezivý. Člověk je nejpohyblivější, a proto je živý, ba nejživejší. Mrtvola se nehýbe, a proto je neživá, je totožná s kamenem.
Ta lidská duše je velmi dynamická, pohyblivá. Myslím, že Descartes přehlídl, že zvířata mají také duši, pudovou, dynamickou. Křesťanství upírá zvířatům duši, což je pitomost. Byl tím asi negativně ovlivněn, proto dávám přednost indické filosofii, která učí přesněji a realističtěji. |
|
|
IPC
Aktivní uživatel
France
235 Posts |
Posted - 30/01/2008 : 19:54:47
|
Ale to je presne co rika Descartes, mezi automatem a zviretem neni zadny podstatny rozdil, rozdil jen ve slozitosti. Takze si Descartuv argument nevyvratil.
To me moc zajma jak jsi prisel na to ze krestanstvi upira zviratum dusi? Myslis tim nesmrtelnost duse nebo existence duse jako takove? |
|
|
Fallout
Uživatel
58 Posts |
Posted - 30/01/2008 : 20:41:44
|
quote: Originally posted by IPC
Ale to je presne co rika Descartes, mezi automatem a zviretem neni zadny podstatny rozdil, rozdil jen ve slozitosti. Takze si Descartuv argument nevyvratil.
To me moc zajma jak jsi prisel na to ze krestanstvi upira zviratum dusi? Myslis tim nesmrtelnost duse nebo existence duse jako takove?
Automat si nevytváří žádnou zkušenost, což zvířata dělají - tohle asi nezpochybníš. Stejně tak automat asi nežárlí, narozdíl od zvířat. |
|
|
Fallout
Uživatel
58 Posts |
Posted - 30/01/2008 : 20:43:24
|
IPC: Podle čeho soudíš, že dítě do 2 let nemá žádné myšlení? Dítě myslí už od útlého věku, vytváří si primitivní kategorie. |
|
|
IPC
Aktivní uživatel
France
235 Posts |
Posted - 30/01/2008 : 20:47:00
|
Jak to ze si automat nevytvari zadnou zkusenost, napriklad pocitace maji pamet. A mit zkusenost znamena ze mas udalost ulozenou v pameti.
Nebo co myslis pod tim zkusenost?
|
|
|
IPC
Aktivní uživatel
France
235 Posts |
Posted - 30/01/2008 : 20:50:25
|
Presneji zadne abstraktni mysleni pred narozenim a pak se to da tezko prokazat kdy presne nastava zacatek abstraktniho mysleni. Zkusenost ktera nam to pomaha rozhodnout je az zkusenost s jazykem.
A navic pokud vemu tvoji tezi; tak si vytvari primitivni kategorie a ta nejprimitivnejsi je poznatek byti
|
|
|
Fallout
Uživatel
58 Posts |
Posted - 30/01/2008 : 21:09:01
|
quote: Originally posted by IPC
Jak to ze si automat nevytvari zadnou zkusenost, napriklad pocitace maji pamet. A mit zkusenost znamena ze mas udalost ulozenou v pameti.
Nebo co myslis pod tim zkusenost?
To je hodně osekaná zkušenost, řekl bych jen půlka. Na základě zkušenosti ovlivňuješ svá další rozhodnutí, což počítač nedělá. Ke zkušenosti zkrátka nestačí jen pouhá paměť, byť je jedním z jejích hlavních pilířů. |
|
|
IPC
Aktivní uživatel
France
235 Posts |
Posted - 30/01/2008 : 21:35:29
|
No pockat pockat, Pokud se rozhodujes na zaklade zkusenost, to znamena schopnost vytvaret universalni soudy. Ale to je jina schopnost duse tvorba soudu, ale ty jsi my argumentoval ze zvirata maji zkusenost, a ne ze maji schopnost vytvaret soudy, coz jsou naprosto jine dovednosti. Takze mi rekni jestli zvirata maji schopnost vytvare ty to soudy? Nebo je zkusenost mit pamet smyslovou, to znamena ze si ukladas jednotlive vjemy a samozrejme je opet vyvolavat? Reseni na Descartuv namitky je v omezeni pohybu pouze na pohyb translacni, ale vic ti napovidat nebudu. |
|
|
Fallout
Uživatel
58 Posts |
Posted - 30/01/2008 : 21:47:02
|
Tvojí námitku dost dobře nechápu, ale zkusím ti to vysvětlit na základě příkladu. Podívej se na slepice na dvorku. Tam panuje tzv. klovací řád - slabší nikdy podruhé neklovne silnějšího, protože si vytvořil bolestnou zkušenost a tedy už ten slabší nebude znova klovat do silnějšího. To vše díky zkušenosti, kterou si ten slabší vytvořil. Pamatuje si minulý střet a proto se při přístím střetu zachová jinak než minule. Tohle ti počítač nikdy neudělá. |
|
|
IPC
Aktivní uživatel
France
235 Posts |
Posted - 30/01/2008 : 21:54:24
|
No ja si myslim ze to jde, treba vem si priklad sachoveho programu: v dane situaci kdy ma tahnout analyzuje vsechny predchozi hry ktere ma v pameti a zvoli pak tu nejlepsi moznost, ktera mu jeho pamet poskytuje, pokud neuspeje (coz v tvem pripade znamena ze klovne silnejsi slepici) tak priste zvoli jinou moznost. |
|
|
Fallout
Uživatel
58 Posts |
Posted - 30/01/2008 : 22:32:32
|
quote: Originally posted by IPC
No ja si myslim ze to jde, treba vem si priklad sachoveho programu: v dane situaci kdy ma tahnout analyzuje vsechny predchozi hry ktere ma v pameti a zvoli pak tu nejlepsi moznost, ktera mu jeho pamet poskytuje, pokud neuspeje (coz v tvem pripade znamena ze klovne silnejsi slepici) tak priste zvoli jinou moznost.
Šachový program projíždí všechny možné tahy a ten nejlepší zvolí podle toho, aby vedl k tomu, aby ti vzal figurku. Šachové automaty/programy používají při hře doslova fyzickou výhodu - projíždí všechny možné tahy dopředu. Tohle je tedy co já vím o těch šachových programech, možná jsou moje informace hodně zastaralé.
Ale i kdyby to tak bylo jak říkáš nezapomeň, že tomu programu je jedno jestli ho vymažeš, programu je jedno když formátuješ disk. Zvířata na jatkách se třesou strachy, protože vědí co se s nimi stane. Program nezná emoce, zvířata ano.
|
Edited by - Fallout on 30/01/2008 22:33:48 |
|
|
IPC
Aktivní uživatel
France
235 Posts |
Posted - 31/01/2008 : 07:06:08
|
Ten program na treseni taktez muzes udelat. Emoce muzes dodat. Tak jako u zvirat je to otazka vyvoje. Jak rikal Descartes pouze rozdil je ve slozitosti, je pravda ze zvire je mnohem slozitejsi, ale on predpokladal ze budeme schopni delat cim dal slozitejsi stroje. Navic jsem jiz cetl o citovych robotech...
Ale podstatne rozdile jsou jinde: co treba vitalisti ale jak jsem rikal musis hledat v tom co je pohyb. |
|
|
Topic |
|