Author |
Topic |
Petr1234
Nový uživatel
4 Posts |
Posted - 20/01/2008 : 21:25:07
|
Zdravím,trochu jsem přemýšlel nad pojetím duše jako formy u Aristotela.Avšak nerozumím jedné věci. Pokud je duše formou a zároveň principem života, pojmovým vyjádřením života ( na různých stupních, oních třech..), tak je účastna, jakožto morfé, na podstatě, čili na esenci, "costi". Se zánikem života, tedy duše - formy, která je částí podstaty , by tedy měl "člověk, jakožto člověk" přijít o svou esenci. O mrtvole tedy potom již nelze říci, že je člověkem?A mezi pojmem živého člověka a člověka vůbec by byl esenciální rozdíl.To však přece aristotelismus nepřipouští.Esenci nezáleží na existenci. Jak to tedy je?, pokud někdo víte díky moc. |
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 21/01/2008 : 09:57:26
|
Petře.
Staří filosofové byli jistě moudří a mnohé s toho co řekli platí dodnes.Mnohdy však již tomu tak není.Jejich poznání bylo úměrné soudobému poznání a to je dnes trošku jiné. A tak na chvíli na Aristotela zapomeň a zamysli se nad tím, co ta duše ve skutečnosti je, jak se projevuje a co jako svou duši cítíš. Jistě se shodněmem na tom, že ta duše je tvoje uvědomění si sama sebe v čase a prostoru. Díky duši si uvědomuješ, že jsi a díky duši vnímáš své okolí v souvislostech. Tvoje duše a tvoje já jsou shodné. Podstata duše je tedy v procesu myšlení. Vše co vnímáš jako svou duši je dáno funkcí slova v procesu myšlení. Slovo je umělý informační blok vážící se k blokům smyslových vjemů trvalou vazbou. Vžsledkem je navzájem propojená informační síť v níž je možná aktivace smyslových vjemů slovy a smyslovým vjemem jsou aktivovány bloky připojených slov. Tato síť umožňuje vzpomínání, čili postupnou aktivaci informací slovy, uvědomování si sama sebe jako originálního jedince, přemýšlení a třeba i prognozy do budoucnosti. Bez funkce slova není možné uvědomit si vlastní smrt v budoucnosti, třeba ani to, že prochladnu li budu nemocný a co taková nemoc znamená. Bez funkce slova by bylo tvoje myšlení naprosto závislé na smyslových vjemech bez kterých by proces myšlení nebyl možný. Tak je tomu u zvířat a protože zde funkce slova chybí nemohou si zvířata uvědomit smysrt na konci svého života, čili jinak řečeno žijí jako nesmrtelní. Zemře li člověk, zanikne smrtí mozku proces myšlení , tedy i funkce slova. Funkce slova je pro člověka jediným, co jej skutečně odlišuje od ostatní živé přírody, čili funkce slova v procesu myšlení člověka definuje. Vrátíme li se tedy k Aristotelovi a tvé otázce zda je mrtvý člověk ještě člověkem, odpověď je nikoliv, protože zaniklo to, co člověka definuje. Lidé však uznávají i mrtvého člověka za člověka a to díky jeho předešlému životu ve kterém bylo slovo a tedy i duše funkční. Jenže je třeba si uvědomit, že slovo může být funkční třeba u delfínů a tím je poté dáno, že splňují definici člověka a mají tedy duši uvědoující si sama sebe v prostoru a čase. Přesto je mrtvý delfín mršinou, nebo třeba masem. Vše je tedy na dohodě lidí.
Filosofie je vědní obor, který se snaží nalézat podstatu tím, že jde od povrchu do hloubky, směrem k podstatě. Taková byla filosofie i v dobách Aristotela a proto není divu, že často docházelo k omylům. To co jsem se tě snažil nyní ukázat je cesta opačná, čili od podstaty k povrchu, přičemž povrch ukazuje správnost, či chybnost podstaty. Dal jsem tě tedy možnost podívat se na stejný problém z jiného úhlu pohledu. Problém je však v tom,že to co jsem tě ukázal je nové a doposud toto nebylo uznáno.Přesto si myslím, že by tě mohlo pomoci pochopit a nalézt odpovědi na tvoje otázky. Jak vidíš, nenabízím hotové výsledky ,ale pouze cestu která k odpovědím směřuje. Dělám to proto, že na té cestě můžeš nalézat mnohem víc, než bych tě mohl říci já.
MB |
|
|
Petr1234
Nový uživatel
4 Posts |
Posted - 21/01/2008 : 13:08:19
|
Máte tyto své odpovědi podepřené skutečnou znalostí odkazu Aristotela, nebo jste j nim dospěl prostou úvahou?Ano,prostou úvahou jsem i já dospěl k odpovědi, de facto shodnou s vaší. Nicméně nutným důsledkem takového závěru je to, že je rozdíl mezi pojmem živého člověka a člověka.A to, pokud vím, Aristotelés netvrdí. Takže stále nevím, jak z toho ven. K podstatě vaší odpovědi ještě sna toto : Zajímá mně čistě "správný" výklad Aristotelova myšlení, respektive obecně platný výklad, školský výklad. |
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 21/01/2008 : 16:15:38
|
Petře.
Lituji, ale s tím tě posloužit nemohu.
MB |
|
|
IPC
Aktivní uživatel
France
235 Posts |
Posted - 23/01/2008 : 23:26:12
|
Zdravim Vas Petre Moc vasi otazce nerozumim, protoze michate nekolik problemu dohromady, ale to je celkem normalni zvlast u Aristotela. Studuji IPC, a tak se vam pokusim odpovedet tento problem.
Pro Aristota, smrt je ztrata Puissance (nevim jake slovo se pouziva presne v cestine snad moznosti) vegetativni duse, presneji receno schopnosti asimilace potravi. A jelikoz zakladni definice cloveka je zvire rozumove; Clovek taktez nalezi do obecneho druhu zivych byti. Mrtvy clovek ztratil dusi jakozto princip zivota a tim padem presel do deleni nezivych veci. Takze tyto concepty nejsou stejne. Navic Aristote povazuje smrt za zmenu substancialni. Takze po smrti tu mame jiz "nove" byti tedy mrtvolu, ktere ma jinou essenci nez zivy clovek. Nevim jestli je to srozumitelne protoze muj matersku filosoficky jazyk neni cestina, ale rad veci upresnim, a muzu se zeptat ve skole. S pozdravem
|
|
|
IPC
Aktivní uživatel
France
235 Posts |
Posted - 23/01/2008 : 23:28:38
|
Pro MB
Vas prispevek je velmi zajmavy: Nuti me vam polozit otazku: CO jest prvni Mysleni nebo Slovo?
|
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 24/01/2008 : 10:29:03
|
Pro IPC.
Samozřejmě dříve je myšlení a teprve poté dochází ke vstupu funkce slova do procesu myšlení. Promiň že užívám svého názvosloví, což může být na škodu věci, ale já jsem si toto své názvosloví vytvořil sám době, kdy jsem neměl zájem své poznání sdělit a poté kiž je nedokáži změnit.První je tedy myšlení okamžité pocitové. Toto myšlení je zcela závislé na smyslových vjemech,které aktivují totožné informace v paměti a funkcí mostů, čili navzájem propojených smyslových informací společně vnímaných. Tyto mosty smyslových informací se nedokáží mezi sebou spojit do jednotné sítě a proto je zde závislost na smyslových vjemech. Slovo jsko ustálený umělý blok se váže k mostům smyslových informací trvalou vazbou a umožňuje aktivaci těchto smyslových informací bez smyslového vjemu. Slovo je schopné propojit informace v paměti do jednotné navzájem propojené sítě, která umožňuje příkladně vzpomínání , krátce myšlení permanentní, nepřetržité,což se projevuje stavem nazývaném lidská duše. První je tedy myšlení okamžité pocitové, neboť výsledkem ozvěny (vědomí) je pocit, čili polarita v níž jsou informace uložené. Teprve poté nastupuje a to pouze u člověka myšlení permanentní slovní, které se stává dominantním. Přesto jsou po celý život platné oba systémy myšlení. Na dobu před rozvojem řeči je paměť okamžitá pocitová,čili smyslovým vjemem jsou aktivovány informace a ozvěnou, čili vědomím je polarita v níž jsou informace uloženy, čili pocit. Na tuto dobu není možné vzpomínat, čili slovem aktivovat informace, protože se relativně malé mosty nemohou spojit s mosty slovními a zůstávají po celý život odpojené. Vzpomínat je možno až na to co bylo po rozvoji řeči.
Odpověděl jsem snad na to, na co ses ptal,ale vím, že zde mnoho informací chybí, zvláště ty základní a proto se ptej, máš li zájem.Zabýval jsem se touto problematikou skoro třicet let a myslím, že mám co dát i když nejsem vědec, ale zámečník.
MB |
|
|
Gato
Velmi aktivní uživatel
631 Posts |
Posted - 24/01/2008 : 10:52:34
|
quote: Originally posted by Miloslav Bažant
Pro IPC.
Samozřejmě dříve je myšlení a teprve poté dochází ke vstupu funkce slova do procesu myšlení. Promiň že užívám svého názvosloví, což může být na škodu věci, ale já jsem si toto své názvosloví vytvořil sám době, kdy jsem neměl zájem své poznání sdělit a poté kiž je nedokáži změnit.První je tedy myšlení okamžité pocitové. Toto myšlení je zcela závislé na smyslových vjemech,které aktivují totožné informace v paměti a funkcí mostů, čili navzájem propojených smyslových informací společně vnímaných. Tyto mosty smyslových informací se nedokáží mezi sebou spojit do jednotné sítě a proto je zde závislost na smyslových vjemech. Slovo jsko ustálený umělý blok se váže k mostům smyslových informací trvalou vazbou a umožňuje aktivaci těchto smyslových informací bez smyslového vjemu. Slovo je schopné propojit informace v paměti do jednotné navzájem propojené sítě, která umožňuje příkladně vzpomínání , krátce myšlení permanentní, nepřetržité,což se projevuje stavem nazývaném lidská duše. První je tedy myšlení okamžité pocitové, neboť výsledkem ozvěny (vědomí) je pocit, čili polarita v níž jsou informace uložené. Teprve poté nastupuje a to pouze u člověka myšlení permanentní slovní, které se stává dominantním. Přesto jsou po celý život platné oba systémy myšlení. Na dobu před rozvojem řeči je paměť okamžitá pocitová,čili smyslovým vjemem jsou aktivovány informace a ozvěnou, čili vědomím je polarita v níž jsou informace uloženy, čili pocit. Na tuto dobu není možné vzpomínat, čili slovem aktivovat informace, protože se relativně malé mosty nemohou spojit s mosty slovními a zůstávají po celý život odpojené. Vzpomínat je možno až na to co bylo po rozvoji řeči.
Odpověděl jsem snad na to, na co ses ptal,ale vím, že zde mnoho informací chybí, zvláště ty základní a proto se ptej, máš li zájem.Zabýval jsem se touto problematikou skoro třicet let a myslím, že mám co dát i když nejsem vědec, ale zámečník.
MB
Slávo, kdy rozvoj řeči v individuálním člověka začíná. Řádově měsíce po porodu? Je-li tomu tak, pak tvá teorie není zcela správná, protože já i jiní lidé si dokáží vzpomenout i na vlastní porod, nemluvím o dalších, starších vzpomínkách.
|
|
|
IPC
Aktivní uživatel
France
235 Posts |
Posted - 24/01/2008 : 12:48:14
|
Vas ekurze je velmi zajmavi, Zajmalo by me jestli jste se ve svych uvahach zabyval pripady hlucho - slepych od narozeni.
|
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 24/01/2008 : 16:01:13
|
IPC.
Na takové výzkumy jsem nebyl vybaven, čili neměl jsem příležitost skoumat problematiku hlucho-slepých.Přesto k tomuto problému mohu cosi říci, ale bude to jen produkt logiky. Slovo není jen soustava hlásek,ale cokoliv, co se váže trvalou vazbou k informacím smyslovým , propojuje je do informační sítě a tím plní funkci slova v procesu myšlení. Slovem může tedy být třeba i posunek, či v případě hlucho slepých třeba určitý ustálený dotek,či řeč prstů o které sice nevím, zda existuje,ale v tomto případě by byla zvláště vhodná. Soustavou doteků prstů by bylo možno pro takové lidi vytvořit celou abecedu a tak u nich vytvořit řeč.Představu jakousi o tom mám, ale je to jen počáteční představa bez zřetelných obrysů. Mám slepého bratrance a s ním se dokáži domluvit i beze slov čímsi podobným řeči prstů. Já jsem ovšem a to musím přiznat k této řeči méně citlivý než on.Problematiku hluchoněmých ze skušenosti neznám.
Pro Gato.
Mám dojem, že si trošku vymýšlíš s těmi lidmi, kteří si pamatují na vlastní porod. Paměť zde vlastně je,ale je pouze pocitová a je možno bloky tehdy uložené aktivovat pouze smyslovým vjemem a výsledkem ,ozvěnou, čili vědomím je pocit. Je i možné, že pamětí na toto nejrannější období je jev nazývaný sexuální pud, protože vjemem může být i čichový vjem,ale přít bych se o tom nechtěl. Faktem je,že řeč se začíná vyvíjet poměrně brzy po narození,ale tento rozvoj je pomalý a efekt funkce řeči nastupuje až od určitého stádia rozvoje řeči. Je třeba si uvědomit, že dítě nejprve ukládá určitá slova do paměti a to slova, která se váží k těm nejintenzivnějším vjemům a vjem těchto slov již dokáže aktivovat připojené smyslové informace,čili je zde naplněna funkce slova, ale je třeba si uvědomit také, že těch slov není dostatek na to aby vznikla navzájem propojená informační síť, jejíž projevy vnímáš jako svou duši. Poté teprve začíná tato síť růst a vlastně roste po celý život.Čím víc informací máš spojených slovy, tím více vnímáš sám sebe i svět kolem sebe. Dalo by se říci, že čím více slov je připojeno ke tvé informační síti, tím větší a schopnější vnímat svět máš duši. Pokud však tento nárůst informační sítě omezíš, třeba díky tomu, že cosi stojí proti tvé uznané pravdě, stáváš se ke světu kolem méně vnímavý a to vlastní vinou. Očistíš li se od uznaných pravd,pak máš otevřenou cestu k rozšíření své duše. Viz. Budhovo podobenství stromu desetitisíc znaků. Právě toto jsou ty podobenstvím slibované poklady a získává je tvoje duše. Nebo v Budhovu moudrost nevěříš ani když jsi buddhista?
MB |
|
|
Gato
Velmi aktivní uživatel
631 Posts |
Posted - 24/01/2008 : 19:33:37
|
quote: Originally posted by Miloslav Bažant
IPC.
Na takové výzkumy jsem nebyl vybaven, čili neměl jsem příležitost skoumat problematiku hlucho-slepých.Přesto k tomuto problému mohu cosi říci, ale bude to jen produkt logiky. Slovo není jen soustava hlásek,ale cokoliv, co se váže trvalou vazbou k informacím smyslovým , propojuje je do informační sítě a tím plní funkci slova v procesu myšlení. Slovem může tedy být třeba i posunek, či v případě hlucho slepých třeba určitý ustálený dotek,či řeč prstů o které sice nevím, zda existuje,ale v tomto případě by byla zvláště vhodná. Soustavou doteků prstů by bylo možno pro takové lidi vytvořit celou abecedu a tak u nich vytvořit řeč.Představu jakousi o tom mám, ale je to jen počáteční představa bez zřetelných obrysů. Mám slepého bratrance a s ním se dokáži domluvit i beze slov čímsi podobným řeči prstů. Já jsem ovšem a to musím přiznat k této řeči méně citlivý než on.Problematiku hluchoněmých ze skušenosti neznám.
Pro Gato.
Mám dojem, že si trošku vymýšlíš s těmi lidmi, kteří si pamatují na vlastní porod. Paměť zde vlastně je,ale je pouze pocitová a je možno bloky tehdy uložené aktivovat pouze smyslovým vjemem a výsledkem ,ozvěnou, čili vědomím je pocit. Je i možné, že pamětí na toto nejrannější období je jev nazývaný sexuální pud, protože vjemem může být i čichový vjem,ale přít bych se o tom nechtěl. Faktem je,že řeč se začíná vyvíjet poměrně brzy po narození,ale tento rozvoj je pomalý a efekt funkce řeči nastupuje až od určitého stádia rozvoje řeči. Je třeba si uvědomit, že dítě nejprve ukládá určitá slova do paměti a to slova, která se váží k těm nejintenzivnějším vjemům a vjem těchto slov již dokáže aktivovat připojené smyslové informace,čili je zde naplněna funkce slova, ale je třeba si uvědomit také, že těch slov není dostatek na to aby vznikla navzájem propojená informační síť, jejíž projevy vnímáš jako svou duši. Poté teprve začíná tato síť růst a vlastně roste po celý život.Čím víc informací máš spojených slovy, tím více vnímáš sám sebe i svět kolem sebe. Dalo by se říci, že čím více slov je připojeno ke tvé informační síti, tím větší a schopnější vnímat svět máš duši. Pokud však tento nárůst informační sítě omezíš, třeba díky tomu, že cosi stojí proti tvé uznané pravdě, stáváš se ke světu kolem méně vnímavý a to vlastní vinou. Očistíš li se od uznaných pravd,pak máš otevřenou cestu k rozšíření své duše. Viz. Budhovo podobenství stromu desetitisíc znaků. Právě toto jsou ty podobenstvím slibované poklady a získává je tvoje duše. Nebo v Budhovu moudrost nevěříš ani když jsi buddhista?
MB
Slávo, uvádím fakta, která jsou v rozporu s tvou uznanou pravdou, to je celé. Měl bys rozlišovat fakta a výmysly! Ty používáš tu Buddhovu pravdu tak jako dogmatičtí katolíci. Dogmaticky. Mnohá fakta mluví proti tvé teorii. Nepřehlížej je! |
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 25/01/2008 : 07:35:14
|
Gato.
Cítím ze tvých slov neustálé nepětí a snahu se přít.Proč? Vždyť pře k ničemu dobrému není. Já svou pravdu nemám, pouze hledám odpovědi na otázky a tak tvoje slova mohou stát proti mému poznání, ale nikdy proti mé pravdě. Mluvíš o argumentech, ale já jsem od tebe žádné nečetl.Tvrzení není argument.Tvrzení by mělo být podpořené argumenty. Hovoříš o tom, že Budhova slova považuji za dogma jako kněží. No to snad nemyslíš vážně? Právě naopak. Urovnání listů stromu znaků je bourání dogmat, která tvrdí že dojde k zázraku. Já ukazuji, že je vše prosté a přirozené. Stojím tedy vzhledem k dogmatům v opozici.
Obraťme list. Tvoje víra tě jak jsem poznal pomáhá žít a proto tě ji nechci a nesmím brát. Problém je v tom, že moje poznání stojí vzhledem ke tvé víře v opozici (ne vždy) a jsou zde jiní, které moje poznání třeba zajímá. Hovořím li s nimi o svém poznání,pak se ozveš ty i když pro tebe toto určeno nebylo (abych tě víru neničil) a začneš bránit svojí pravdu. Nebylo by lépe mých slov si nevšímat, aby tě tvojí víru nepodkopávaly? Nebo je to tak, že tě moje slova zajímají natolik, že nemůžeš odolat?
MB |
|
|
Gato
Velmi aktivní uživatel
631 Posts |
Posted - 25/01/2008 : 08:19:47
|
quote: Originally posted by Miloslav Bažant
Gato.
Cítím ze tvých slov neustálé nepětí a snahu se přít.Proč? Vždyť pře k ničemu dobrému není. Já svou pravdu nemám, pouze hledám odpovědi na otázky a tak tvoje slova mohou stát proti mému poznání, ale nikdy proti mé pravdě. Mluvíš o argumentech, ale já jsem od tebe žádné nečetl.Tvrzení není argument.Tvrzení by mělo být podpořené argumenty. Hovoříš o tom, že Budhova slova považuji za dogma jako kněží. No to snad nemyslíš vážně? Právě naopak. Urovnání listů stromu znaků je bourání dogmat, která tvrdí že dojde k zázraku. Já ukazuji, že je vše prosté a přirozené. Stojím tedy vzhledem k dogmatům v opozici.
Obraťme list. Tvoje víra tě jak jsem poznal pomáhá žít a proto tě ji nechci a nesmím brát. Problém je v tom, že moje poznání stojí vzhledem ke tvé víře v opozici (ne vždy) a jsou zde jiní, které moje poznání třeba zajímá. Hovořím li s nimi o svém poznání,pak se ozveš ty i když pro tebe toto určeno nebylo (abych tě víru neničil) a začneš bránit svojí pravdu. Nebylo by lépe mých slov si nevšímat, aby tě tvojí víru nepodkopávaly? Nebo je to tak, že tě moje slova zajímají natolik, že nemůžeš odolat?
MB
Slávo, zůstaňme u tématu. Zmínil jsem porod a možnost vzpomínky na něj. To je možné. Tvá odpověď-výmysly. Pouhá tvrzení. Šíříš svou teorii a přehlížíš to, co mluví proti ní. Hledej na internetu fakta a teorie o lidské duši. Já znám ty lidi, odborníky v psychologii, pamatuji si na jejich slova, mám své zkušenosti také, a proto říkám, že člověk si dokáže vzpomenout i na svůj porod, což je v rozporu s tvou dogmatickou uznanou pravdou! Vím, že vrozené ideje existují, a proto jsem opět ve sporu s tvou dogmatickou uznanou pravdou, že neexistují.
Ať čtenáři posoudí oba pohledy na věc, nechci se přít, uvedl jsem mnohá fakta, která odmítáš, což nevypovídá o jejich nesprávnosti. Sám jsi řekl, že argumenty idealistů neslyšíš, což vypovídá o tvé hluchotě. Ne o tom, že oni hlásají bludy.
Nech žít na tomto foru i idealistické názory. Uveď také své negativní názory tj. tvé odmítání faktů idealismu a nevoď čtenáře za nos svými částečně dogmatickými názory, které jsou v rozporu se zkušenostmi mnohých lidí, a proto jsou jen výmysly.
|
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 25/01/2008 : 15:15:56
|
Gato.
Já takové lidi o kterých hovoříš neznám a navíc jsem vyslechl tolik prokázaných lží, které idealisti využívají ve prospěch své pravdy, že je moje důvěra v taková tvrzení silně omezena. Jen co bylo těch panenek Marií které se zjevily dětem a potom se ukázalo, že je k tomu navedl velebníček.Smutné je, že se k tomu často propůjčují i vědci. Věda však také není neomylná i když je její přístup pragmatický. A tak je tvrzeno že v těle matky probíhá prenatální myšlení, že plod v těle matky slyší hudbu, či slova matky a snad jim dokonce i rozumí. I kdyby toto tvrdili největší vědci světa,budu v opozici, protože mé poznání je jiné a dokazatelné. Jak vidíš, není rozhodující zda jde i idealisty, nebo třeba materialisty.Když něco nesedí, tak to neberu.
Říkáš, že mám nechat idealisty v tomto fóru žít. Cožpak jim v něčem bráním? Ukáži svůj názor na dané téma a na to mám právo. Nikomu jej nevnucuji,ale pouze vysvětluji. Pokud vedle mých názorů nemohou idealisti prosperovat, pak je to nejspíše tím, že nedokáží své názory obhájit a vše stojí na vodě. Za to já však nemohu. Za to si mohou idealisti sami. Navíc jsem asi jediný v tomto fóru, kdo si s vámi idealisty ještě povídá.
MB |
|
|
IPC
Aktivní uživatel
France
235 Posts |
Posted - 29/01/2008 : 19:54:38
|
Panove tak to je velmi zajmave tema. Myslim ze odpoved lezi v rozlizeni toho co je universalni a co je particularni. Neboli jaky je rozdil mezi zivote sensitivnim (smyslovym)zivotem rozumovy. Takze je rozdil mezi tim co se nazyva pocite, neboli smyslovy vjem, a myslenkou, universalni concept. Ze dite reaguje na smyslove vjemy je dokazane, dokonce jsem jeden experiment videl. Ale je to na urovni smyslove, to znamena ze dite ma jiz v zarodku smyslove organy, ale o mysleni nemuze byt rec. Ale urcite nema zadny vrozeny abstraktni ideje. Napriklad se to da ukazat na problemu vnimani dite, jako sebe a okoli. Az mezi 3 a 4 roke zacina pouzivat oznaceni "ja". Nevim jestli je to jasne, pokud ne tak polozte otazku. |
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 30/01/2008 : 07:29:45
|
IPC Souhlas.Mozek dítěte v prenatálním období vývoje má pouze schopnost funkce myšlení, ale myšlení neprobíhá ač jsou smyslové orgány vyvinuty. Proces myšlení spouští vjem přesahující hodnotu Q, čili polarizující vjem mínus.Dojde li k tomuto v těle matky a to z jakéhokoliv důvodu,pak mozek vysílá chaoticky signály do celého těla plodu až jsou zasaženy svaly bránice a protože dojde k nádechu a není zde vzduch, dojde k nádechu plodové vody, což vede k srmti plodu. Dojde li k témuž při narození,dojde k nádechu vzduchu,což pokryje kyslíkový deficit, ke kterému díky funkci motku došlo, zmizí vjem minus a tehdy je mozek "nastaven" na ukládání informací v polaritě plus jejichš ozvěnou je příjemno. Právě tím, že mozek potřebuje k nastavení na polaritu plus mizení ozvěny minus, není možné prenatální myšlení. V případě svého já,čili uvědomování si sama sebe jsem došel ke zhruba ke stejnému období života, čili kolem třetího roku. Došel jsem k závěru, že před tímto obdobím sice slovo v procesu myšlení je, ale není dostatečný rozsah aby mohlo dojít k myšlení permanentnímu- slovnímu. Lidská duše se skládá s obou myšlení, tedy okamžitého pocitového (sensorického) i permanentního slovního. V tomto období kolem třech let tedy dochází k čemusi jako vývojovému skoku v rozvoji duše. Pokud se podívám na vývoj života na Zemi, pak je zde vidět jitá pararela. Vývojem řeči se člověk oddělil od ostatní živé přírody a díky funkci slova došlo k vývojovému skoku.
MB |
|
|
Topic |
|
|
|