Author |
Topic |
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 10:15:36
|
Gato.
Tvoje slova dokazují, že jsi velmi moudrý muž. Jistě máš i prostředky k tomu, abys mně dokázal toto právo odepřít o čemš nepochybuji. Nebo pochybuji? Tak nevím.
" Zlost někdy dokáže i s moudrého udělat hlupáka." citát i když jen můj.
MB |
|
|
Gato
Velmi aktivní uživatel
631 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 10:26:57
|
quote: Originally posted by Miloslav Bažant
Gato.
Tvoje slova dokazují, že jsi velmi moudrý muž. Jistě máš i prostředky k tomu, abys mně dokázal toto právo odepřít o čemš nepochybuji. Nebo pochybuji? Tak nevím.
" Zlost někdy dokáže i s moudrého udělat hlupáka." citát i když jen můj.
MB
Slušní lidé si neosobují právo mluvit za jiné, když se jich předtím nezeptali.
|
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 10:52:44
|
Gato.
Slušní lidé ví,že nemají právo ostatním jejich práva upírat. Navíc já mluvím vždy za sebe a vyjadřuji své názory. Když má někdo názor jiný, má právo i možnost jej vyřknout.Do slušnosti má daleko ten, kdo na místo svého názoru napadá toho druhého.
A nyní dost. Věe se opět blíží ke sporu, který by otravoval atmosféru toho fóra a to nechci.Skus se zamyslet nad tím, zda bys stejně vystupoval pod svým jménem a plnou identitou. Možná bys svoje slova více vážil aby sis neudělal ostudu.Anonimita ničí hráze které by neměl slušný člověk nikdy překročit.
MB |
|
|
Gato
Velmi aktivní uživatel
631 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 12:30:05
|
quote: Originally posted by Miloslav Bažant
Gato.
Slušní lidé ví,že nemají právo ostatním jejich práva upírat. Navíc já mluvím vždy za sebe a vyjadřuji své názory. Když má někdo názor jiný, má právo i možnost jej vyřknout.Do slušnosti má daleko ten, kdo na místo svého názoru napadá toho druhého.
A nyní dost. Věe se opět blíží ke sporu, který by otravoval atmosféru toho fóra a to nechci.Skus se zamyslet nad tím, zda bys stejně vystupoval pod svým jménem a plnou identitou. Možná bys svoje slova více vážil aby sis neudělal ostudu.Anonimita ničí hráze které by neměl slušný člověk nikdy překročit.
MB
Slávo, připomínám ti, že TY si vymýšlíš, že já nevím nic bohu. Mám Ti připomenout tvůj přízpěvek(8:06,26.3.)? Rozlišuj, kdo mluví o bohu!
Já tvůj přízpěvek chápu jako napadání mě. Rozlišuj kdo napadá a koho! TY napadáš mě! Moje anonymita není nijak anonymní. Psal jsem jasně, kdo jsem.
Rozlišuj, co je tvoje a co moje. |
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 14:00:15
|
Gato.
Proti tomu se musím ohradit,Nikdy jsem neřekl,že Gato neví o bohu nic,ale že věřící často o bohu neví téměř nic a bylo tím myšleno,že ví pouze to, co člověk o bohu vymyslel. To, že to vztahuješ na sebe jako věřícího není moje vina. Na vině je to, že ode mne očekáváš odpor vůdči sobě a tak jej hledáš a nacházíš i tam, kde není. Já necítím k tobě žádnou zášť ani aversi,pouze mám odlišné názory,ktré se tě třeba nelíbí a tak místo abys podával svoje argumenty, neustále jen na mne útočíš. Jak se srovnává s vyrovnaností jogínů to skutečně nevím. A tak se tě ptám.Víš o bohu víc než jen to co si lidé vymysleli? Jestli ano, pak nám to řekni,jestli to není nějaké tajemství.
MB |
|
|
Gato
Velmi aktivní uživatel
631 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 15:21:47
|
Slávo, sprav si svůj sluch a nevoď mě za nos, ty neslyšíš argumenty idealistů. Já i David vyjádřili některé idealistické pravdy, které nebereš na vědomí, protože kdyby se tak stalo, musel bys změnit některé své názory na Boha. Ta chyba je v tobě a tvých odlišných(chybných) názorech na idealismus. Nelži, že jsem nic neříkal o bohu. Bůh ví, že to není pravda. Ty se divíš, že vztahuji ty názory o věřicích na sebe? Ke komu hovoříš, když mluvíš o věřících? |
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 17:20:52
|
Gato.
Pokud mluvím o věřících pak mohu mluvit třeba i o sobě.I já jsem nějaký čas věřil a tak mohu posoudit rozdíl mězi mnou tehdy a nyní. Říkáš, že jsem hluchý k tvojim argumetům,ale já jsem se u tebe se žádnými nesetkal.S tvrzeními to ano,ale argument je cosi jiného. Tvé pocity při meditaci mohou být argumentem pro tebe,ale těžko pro mne a věřit jen pouhému tvrzení není pro mne to pravé, zvláště když vím kolik polopravd a lží si věřící ve prospěch své pravdy vymysleli.Opět tím nemyslím právě tebe,ale mluvím všeobecně o věřících. Oni pro mne ztratili důvěryhodnost a ty možná nelžeš, ale doplácíš na většinu.Jak mám vědět, že právě tobě mám věřit, když jsem vyslechl tolik lží věřících? Jak mám poznat, že jsi jiný? A tak je toho dúsledkem, že tvrzení za argument nepovažuji a skutečné argumenty jsi nedodal.Přemýšlej o tom, které s tvých tvrzení je argumentem i pro někoho jiného než tebe a najdeš opět jen a jen věřící.
MB |
|
|
Dragonier
Aktivní uživatel
Czech Republic
115 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 18:31:52
|
MB
Je přeci na tobě jak se k tomu postavíš, já a myslim, že ani Gato nejsme žádný nábor. Já se třeba všude ptám, jaký mají důvod a smysl k životu bez Boha, nikdo my nic neřekne, vždycky se z toho vyvlíknou, zatím jsem se s jediným Účelem ani u tebe nesetkal.
Maty |
|
|
IPC
Aktivní uživatel
France
235 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 19:22:23
|
Vazeni Panove Vrele vam doporucuji aby jste se uz o Bohu nebavili. Jelikoz to ukazuje nizkou uroven uchopeni jak z teologicke tak filosoficke roviny. Vase diskuze mi pripomina babicky kteri se bavi stylem jedna pani povidala... Uz jen to jake argumenty pouzivate: slava jednou podaval nejaky pribeh o tom co se mu prihodilo za kdyby veril v Boha tak by mu to prisoudil A to prave absolutne buh neni, neco na styl ucpavace der kdy nevim co se stalo tak to prisoudime Bohu, to me opravdu pripomina naivni postoj 6 leteho ditete.... Jestli chci dokazat nebo vyvratit existenci Boha nemuzu zacit od vlastni zkusenosti jako jednotlivce... to neni absolutne filosoficke ani telogicke... Nechci vas podcenovat ale myslim si ze ani jeden by jste nedokazali pochopit promyslet skutecne filosoficke dukazy bozi existence, ani by jste nedokazali tam naji skulinky... Tak se prosim jiz o tom nebavte nebot to neni dustojne nazvu fora filosofie
S pozdravem |
|
|
Dragonier
Aktivní uživatel
Czech Republic
115 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 20:13:49
|
IPC
ano promiňte, Vy určite jste nad náma povznesen samozřejmě v dokonalé skromnosti, sice nejsem ani studovaný teolog ani filosof, přesto rád debatuji, připouštím, že rozumný dokonale podložený a stálý názor nepoložím, přesto se o to snažím a nikoho nesoudím maximálně se snažím poradit, rozhodně ale ne v tom, aby něco ututlali. Takže až posbíráte více uvědomění, což může klidně trvat jen pár minut, tak se ozvěte, rád podebatuji s každým.
Maty |
|
|
IPC
Aktivní uživatel
France
235 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 20:32:35
|
Tak abych argumentoval Vemu to ze dvou stran: Teologicky pan Bazant napsal: .I já jsem nějaký čas věřil a tak mohu posoudit rozdíl mězi mnou tehdy a nyní
Ja bych to asbsolutne virou nenazival, ale spis domnenkou. takze spravne by mel napsat: domnival jsem se po nejaky cas ze Buh existuje. Proc? Krestansti teologove rikaji ze vira je dar od Boha, takze Buh je pricina viry a ne my sami. Takze pokud nekdo ma viru opravdovou tak ji nemuze ztratit, protoze si uvedomuje ze to neni on kdo je zdrojem viry.
Ze strany filosoficke: tady budu moc strucny nebot je to tema velmi rozsahle dukazy bozi existence by se dali delit na dva druhy: smer od prirodu k Bohu a nebo dukazy zalozene na dokokonalosti
casto se tady bavi o existenci Boha, a jsem tu jeste necetl prispevek ktery by se opravdu zabyval temi to tematy, mozna se pletu nejsem pozorny ctenare ale ty co jsem cetl bud byly v duchu zkusenost proti zkusenosti, nebo postaveny na velmi spatnych interpretaci.
Proc si myslim ze vetsina neni schopna ocenit dane dukazy; Jen vemu to co je potreba znat pro pochopeni dukazu bozi existence jako nehybneho hybatele. CO je to zmena, co je to priroda, jake jsou priciny, existuje nahoda? co je to pohyb? takze vidis ze tento typ dukazu vyzaduje osvojeni urcitych poznatku. Tim se nad nikym nevyvusuji, ale nemuzeme na zacatku si klast naroky vyresit takovy problem. teda aby to reseni bylo nejak odpovedne.
|
|
|
IPC
Aktivní uživatel
France
235 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 21:00:56
|
Jeste jsem chtel dodat zlate pravidlo: Nekritizujeme neco co jsem necetli a nebo nezname.
takze vzhuru do prace a studujte dukazy bozi existence |
|
|
Dragonier
Aktivní uživatel
Czech Republic
115 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 21:07:59
|
víra je dar od Boha...to je velice zajímavé, chtěl bych ale vědět, co tím přesně mysleli, možná si to sám sobě špatné vysvětluji.
Ano, už asi rozumím co myslíš, rozhodně je to otázkou dlouhodobého pozorování, srovnávání a určitých poznatků, když to nadruhou stranu vezmu ze subjektivního hlediska, tak ten čas tam nehraje až tak důležitou roly, ale spíš jiné hlediska jako snaha, vnímání, uvědomování, situace. Tedy někdo může být celý život farmářem a prací může pochopit opravdu mnohé. Veškeré otázky na svět, na Boha rozhodně neodhalíme studováním náboženství, tam možná z části nahlédneme, je třeba je vyvozovat z okamžitých situací a pochopení. Není až tak důležité dosáhnout vytouženého cíle, ale spíš jít cestou k němu. Když to vezmu z ohledu náboženství, konkrétně křesťanství, tak cílem každého křesťana by nemělo být, aby po smrti šel do nebe, ale aby tady vykonal co nejvíc dobrých skutků, dle svého přesvědčení, aby měl v sobě lásku, aby...a to, že když zemře, tak půjde do nebe, by měla být jen jakási třešnička na dortu. Jinak se ti za vše omlouvám
Maty |
|
|
IPC
Aktivní uživatel
France
235 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 21:28:44
|
na tvou otazku odpovim asi takto
Cirkev uci ze jsou dva druhy ctnosti: prirozene a nadprizone. Lisi se tim kdo je pricina techto ctnosti. Jestli jsou to ctnosti prirozene:napr spravedlnost, rozvaha, tak je to clovek ktery je muze osvojit skrze sve vlastni usili...(dobry priklad je ctnost "studiosité") A nadprirozene ctnosti, taktez oznacovany jako teologalni, a jsou tri: nadeje, vira, laska(zde bych radsi pouzil latinskeho vyrazu charitas, protoze cestina je zavadejici) tyto ctnosti nezavis na cloveku, ale jejich prideleni zavisi pouze na Bohu. Takze pokud mame opravdovou viru, jeji existence predpoklada Bozi existenci jak je patrne.
V druhe casti tveho prispevku nemohu souhlasti. Jak vidis tak jsou dve moznosti poznani Boha: Bud prostrednictvim Milosti a nebo prirozenou cestou, to znamena cestou rozumu. Ale jelikoz jsou metody odlisne zavery jsou taktez odlisne. ALe to nechce rict ze by si ty zavery odporovaly, jen kazdy z nich to vidi trochu jinak, a rozdil je samozrejme v dokonalosti. |
|
|
rajis
Velmi aktivní uživatel
Czech Republic
517 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 22:17:28
|
IPC,
,,Jestli chci dokazat nebo vyvratit existenci Boha nemuzu zacit od vlastni zkusenosti jako jednotlivce... to neni absolutne filosoficke ani telogicke"
Ale co to slyším. Filosofie vždycky začíná právě u zkušenosti jednotlivce. Jinak to ani nejde.
Důkazy boha v rámci evropské filosofie či myšlení jsou tyto: 1. ontologický důkaz (dokonalost boha) 2. kosmologický důkaz (bůh jako prvotní příčina) 3. teleologický důkaz (hodně zkráceně je podobný jako ten předchozí) ---------- V zásadě jsou ty důkazy opravdu velmi jednoduché, ačkoliv by se o nich dali popsat stohy papírů. Nemyslím si, že by byl problém pochopit tyto důkazy pro kohokoliv z tohoto fóra.
Poznámka naokraj - o bohu nelze dost dobře mluvit, pokud si nevyjasníme pojem náboženství. |
|
|
Topic |
|
|
|