Author |
Topic |
axel01
Velmi aktivní uživatel
Czech Republic
785 Posts |
Posted - 26/08/2012 : 02:47:04
|
pointa byla v tom, že to byly dvě fotky matky a dcery.
na tom prvnim obrázku je nalevo matka, vpravo dcera. jsou oblečeny stejně.
_____________________________ Jdou dva staříci po silnici a najednou kolem nich projede na motorce bezhlavý muž.... Jdou dál a opět kolem nich projede bezhlavý chlap na motorce..... A když se to opakuje už po páté, ten jeden stařík říká tomu druhému: "Hele, Franto, nechceš si tu kosu dát na druhý rameno?" |
|
|
neronis
Ultragrafoman
Czech Republic
2110 Posts |
Posted - 26/08/2012 : 11:21:58
|
kirmaku, jsem rád, že si nezačal posílat fotky svého oblečení
Mě nepřijde na ženských skoro žádné oblečení nevkusné, protože mě spíš zajímá jak vypadají uvnitř ;)
Třeba tyhle tři ujdou, i když jsou oblečené nemódně. Jde o to, že spolu sedí na jednom gauči a na něco čekají:
|
Edited by - neronis on 26/08/2012 11:22:54 |
|
|
Dalibor Grůza
Grafoman
Czech Republic
1678 Posts |
Posted - 26/08/2012 : 14:30:54
|
Kirmaku,
krásné je všechno, kde není způsobena zbytečná (tedy větší než co možná nejmenší) smrt a bolest, zbytečná smrt a bolest je hnusná, tuto krásu (tedy nejmenší možnou smrt bolest) nelze přesně určit, protože je zřejmě dokonale nekonečně složitá, je to, jakoby jsi se snažil přesně určit Boha, resp. krásné boží dílo, přesně určit v jednotlivém případě lze pouze škaredost jako zbytečnou smrt a bolest. Na přesném vymezení krásy selhala dosud rovněž filosofická estetika, nejznámější je vymezení krásy Tomáše Akvinského jako celistvost, souladnost a jednoduchost (integritas, consonantia et claritas), jak ho shrnul současný italský filosof Umberto Eco. Avšak žádné pravidlo o kráse neplatí bez výjimky, tvé pravidlo by šlo vyjádřit větou, že jsou krásné předměty, které se k sobě hodí, avšak např. co, když použiješ dva kusy šatů, které se k sobě nehodí, oddělené jiným kusem šatů, který se hodí k oběma, apod.
(blíže viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz ) |
Edited by - Dalibor Grůza on 26/08/2012 19:18:15 |
|
|
axel01
Velmi aktivní uživatel
Czech Republic
785 Posts |
Posted - 26/08/2012 : 20:13:45
|
Dalibore, můžeš to s tím Umbertem Ecem a Akvinským trochu rozvést? Vzhledem k tomu, že měl Eco (a Wayne Booth před ním) velký vliv na pozdější estetiku recepce (v literatuře), zajímalo by mě, jak se nechal ovlivnit Tomášem Akvinským.
_____________________________ Jdou dva staříci po silnici a najednou kolem nich projede na motorce bezhlavý muž.... Jdou dál a opět kolem nich projede bezhlavý chlap na motorce..... A když se to opakuje už po páté, ten jeden stařík říká tomu druhému: "Hele, Franto, nechceš si tu kosu dát na druhý rameno?" |
|
|
Dalibor Grůza
Grafoman
Czech Republic
1678 Posts |
Posted - 26/08/2012 : 21:05:34
|
quote: Originally posted by axel01
Dalibore, můžeš to s tím Umbertem Ecem a Akvinským trochu rozvést? Vzhledem k tomu, že měl Eco (a Wayne Booth před ním) velký vliv na pozdější estetiku recepce (v literatuře), zajímalo by mě, jak se nechal ovlivnit Tomášem Akvinským.
_____________________________ Jdou dva staříci po silnici a najednou kolem nich projede na motorce bezhlavý muž.... Jdou dál a opět kolem nich projede bezhlavý chlap na motorce..... A když se to opakuje už po páté, ten jeden stařík říká tomu druhému: "Hele, Franto, nechceš si tu kosu dát na druhý rameno?"
Axel moc o tom nevím, cituji zdroj:
Saint Thomas Aquinas's aesthetic is probably the most famous and influential theory among medieval authors, having been the subject of much scrutiny in the wake of the neo-Scholastic revival of the late 19th and early 20th centuries and even having received the approbation of the celebrated Modernist writer, James Joyce. Thomas, like many other medievals, never gives a systematic account of beauty itself, but several scholars have conventionally arranged his thought—though not always with uniform conclusions—using relevant observations spanning the entire corpus of his work. While Aquinas's theory follows generally the model of Aristotle, he develops a singular aesthetics which incorporates elements unique to his thought. Umberto Eco's The Aesthetics of Thomas Aquinas identifies the three main characteristics of beauty in Aquinas's philosophy: integritas sive perfectio, consonantia sive debita proportio, and claritas sive splendor formae. While Aristotle likewise identifies the first two characteristics, St. Thomas conceives of the third as an appropriation from principles developed by neo-Platonic and Augustinian thinkers.
Překlad google translator:
Tomáš Akvinský je estetický je pravděpodobně nejslavnější a nejvlivnější teorie mezi středověké autory, které byly předmětem mnoha zkoumání v návaznosti na neo-akademické oživení z konce 19. a počátku 20. století, a dokonce i po obdržení aprobaci na slavného modernistického spisovatel, James Joyce. Thomas, stejně jako mnoho jiných medievals, nikdy podává systematický úvahu kráse sám, ale několik učenců obvykle uspořádány svou myšlenku-i když ne vždy s jednotnými závěry, s použitím příslušných vyjádření zahrnujících celou korpus jeho práce. Zatímco Aquinas teorie vyplývá obecně model Aristotela, on vyvine singulární estetiku, která obsahuje prvky jedinečné jeho myšlení. Umberto Eco je Estetika Tomáše Akvinského uvádí tři hlavní charakteristiky krásy ve filozofii Tomáše Akvinského: integritas sive perfectio, consonantia sive debita úměrně, a Claritas sive nádhera formae. Zatímco Aristoteles rovněž identifikuje první dvě vlastnosti, St Thomas představí třetí jako prostředků z principů vyvinutých neo-platonická a augustiniánů myslitelé.
(zdroj http://en.wikipedia.org/wiki/Aesthetics ) |
|
|
kirmakX6on
Aktivní uživatel
327 Posts |
Posted - 30/08/2012 : 06:57:26
|
quote: Originally posted by Dalibor Grůza
Kirmaku,
krásné je všechno, kde není způsobena zbytečná (tedy větší než co možná nejmenší) smrt a bolest, zbytečná smrt a bolest je hnusná, tuto krásu (tedy nejmenší možnou smrt bolest) nelze přesně určit, protože je zřejmě dokonale nekonečně složitá, je to, jakoby jsi se snažil přesně určit Boha, resp. krásné boží dílo, přesně určit v jednotlivém případě lze pouze škaredost jako zbytečnou smrt a bolest. Na přesném vymezení krásy selhala dosud rovněž filosofická estetika, nejznámější je vymezení krásy Tomáše Akvinského jako celistvost, souladnost a jednoduchost (integritas, consonantia et claritas), jak ho shrnul současný italský filosof Umberto Eco. Avšak žádné pravidlo o kráse neplatí bez výjimky, tvé pravidlo by šlo vyjádřit větou, že jsou krásné předměty, které se k sobě hodí, avšak např. co, když použiješ dva kusy šatů, které se k sobě nehodí, oddělené jiným kusem šatů, který se hodí k oběma, apod.
(blíže viz www.filosofierovnovahy.sweb.cz )
krása je hodně složité a špatně uchopitelné téma.. ..ovšem takové ambice jsem zde neměl...zde mi šlo jen o vkus...
celistvost, souladnost, jednoduchost..jak tvrdil Akvinský...to myslím by uspělo jako vymezení elegance...ale ne krásy samotné ani ne např. onoho vkusu..byť je to tedy kupodivu ne až tak nepodobná myšlenka (Akvinského estetiku ale neznám)
dva k sobě se nehodící kusy šatů oddělené kusem, který se hodí k oběma...přeci nemusí být v rozporu s tím pravidlem. Spíš by to ale chtělo příklad obrazový, nikoliv slovní, slovní popis neevokuje ty představy a pocity, o kterých se v navrhnutém pravidlu mluví.
Účelem pravidla však nebylo zcela popsat všechny případy vkusného a udělat tak z každého návrháře :-) ...spíše jsem chtěl najít co možná nejpřesnější zjednodušení celé věci tak, aby to mohlo být vodítkem i pro lidi, kteří vkus nemají vůbec (a že jich znám! ...v podstatě k nim do určité míry patřím i já..oblíkaný chodím nepříliš hezky, přítelkyně mě neustále pranýřuje...a zvláště v mládí jsem vůbec nechápal, proč některé kombinace jsou tolerované a jiné ne) |
Edited by - kirmakX6on on 30/08/2012 07:03:33 |
|
|
axel01
Velmi aktivní uživatel
Czech Republic
785 Posts |
Posted - 20/08/2013 : 08:04:06
|
já si myslím, že nikdo nemůže posoudit, kdo má vkus a kdo ne... právě proto, že nikdo není žádný "nejvkusnější Adonai"....
taky mi bylo nedávno řečeno od jednoho nýmanda, že vkus nemám, ale co s tím?! nemůžem to nikomu upřít, že nemá vkus, ani kdyby si vzal děravé tepláky a k tomu svítivě zelenou podprsenku a k tomu lakované lodičky, i kdyby to byl chlap.
co vkusné nepřipadá jednomu, může se líbit druhému. a podle mě řada módních stylů není vkusná vůbec. stačí se podívat na některé kombinace harajuku módy a budete blít.
_____________________________ Jdou dva staříci po silnici a najednou kolem nich projede na motorce bezhlavý muž.... Jdou dál a opět kolem nich projede bezhlavý chlap na motorce..... A když se to opakuje už po páté, ten jeden stařík říká tomu druhému: "Hele, Franto, nechceš si tu kosu dát na druhý rameno?" |
Edited by - axel01 on 20/08/2013 08:08:25 |
|
|
kirmakX6on
Aktivní uživatel
327 Posts |
Posted - 24/08/2013 : 22:47:40
|
já si nemůžu pomoct, ale všechny ty holky jsou oblečeny vkusně...a v souladu s mým pravidlem o nerozporuplnosti uvedeným v prvním příspěvku
jediná výjimka je holka uplně napravo a to těmi svými černými teniskami. Ty dělají silnej rozpor se zbytkem i celou tou skupinu, kde jsou všichni oblečeny provokativně kreativním hravým veselým "panenkovským" způsobem...ale černé tenisky jsou boty absolutně tuctové a obyčejné a jdou proti všemu tomu, co vyjadřuje jejich zbylé oblečení. To vyjadřuje zjevný rozpor a tento rozpor je příčinou mírné nevkusnosti toho, jak je oblečená. Ostatní holky jsou bez nedostatku.
jak už jsem ale psal...ne každému se tento styl může líbit. |
|
|
axel01
Velmi aktivní uživatel
Czech Republic
785 Posts |
Posted - 25/08/2013 : 15:48:28
|
no právě.... ono každý má vkus prostě odlišný, jenom můžeš maximálně vysledovat, co se ti líbí, ale nikdy to nebude objektivní.
o tom je asi podstata estetiky.
_____________________________ Jdou dva staříci po silnici a najednou kolem nich projede na motorce bezhlavý muž.... Jdou dál a opět kolem nich projede bezhlavý chlap na motorce..... A když se to opakuje už po páté, ten jeden stařík říká tomu druhému: "Hele, Franto, nechceš si tu kosu dát na druhý rameno?" |
|
|
Topic |
|
|
|