Author |
Topic |
|
pan.chytry
Nový uživatel
42 Posts |
|
rajis
Velmi aktivní uživatel
Czech Republic
517 Posts |
Posted - 07/04/2010 : 16:47:22
|
Manipulace, lži a srance...4/10 |
|
|
pan.chytry
Nový uživatel
42 Posts |
|
rajis
Velmi aktivní uživatel
Czech Republic
517 Posts |
Posted - 18/04/2010 : 15:00:47
|
tohle na tohle fórum opravdu nepatří, snužka povídaček zahalená do líbivé formy..0/10 |
|
|
The seeker of primordial
Nový uživatel
Slovakia
6 Posts |
Posted - 30/04/2010 : 14:37:48
|
To o náboženstve je pravda, žiadna manipulácia. Venujem sa tomuto už dlhšie a viem o existencii mnohých podobných náboženstiev ako je Kresťanstvo s presne rovnakým mystickým príbehom. Ktokoľvek odmietne argument na ktorý nemá čím zaútočiť, nie je určený pre vyššie poznanie :) K tej politike a tomu bankovníctvu. To je mimo nás a predsa sa nás to týka. S najväčšou pravdepodobnosťou to tak je, no my s tým nič nenarobíme. Ľudstvo dospelo (alebo degradovalo?) do štádia, kedy prenieslo moc z rúk výlučne pochádzajúcich z rodových línií do rúk plných peňazí (na pôvode nezáleží). Je to vlastne novoveká monarchia iba pre potešenie oka bežných ľudí veriacich v demokraciu skrytá.
Práve tá neistota, to večné pochybovanie je tým, čo nás robí slobodnými. Nepochybovať a nájsť pokoj znamená stagnovať. Ak by sme vedeli o čo na tomto svete vlastne go, nebola by to ani z ďaleka taká zábava akou je to teraz. Konflikt idey, to je zmysel môjho života až pokiaľ nepríde niečo, čo sa mi bude páčiť ešte viac :D |
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 03/05/2010 : 15:53:25
|
S najväčšou pravdepodobnosťou to tak je, no my s tým nič nenarobíme. The seeker of primordial. Tohle je to nejhorší. S tímhle nic neuděláme. A s čím ano? S tím, s čím chceme něco udělat, co je třeba udělat. To že cosi sami nenapravíme není důsležité,ale je třeba se o to snažit, snažit se to pochopit v podstatě a poznané sdělit ostatním. Nic se nemusí změnit ihned ,ale vše má svůj začátek. Řeknu li si, že s tímto nic neudělám,pak si řeknu,že nemá význam se o nápravu snažit. Uděláš to jednou a budeš to dělat celý život. Utečeš před problémem a budeš utíkat celý život. Tomu se říká rozumnost, ale s moudrostí to nemá příliš společného. Zajímáš se o náboženství a tak by sis mohl vzpomenout na malého Davida, který mohl také rozumně zhodnotit situaci a říci si, že s obrem Goliášem nic neudělá, ale on se mu postavil a porazil jej. Nebylo to rozumné,ale bylo to správné.Chceš se snad pouštět jen do problémů o kterých víš že je lehko zvládneš? Pak zapomeň na filosofii a dej se spíše na nějaký obchod, nebo řemeslo. Já jsem obyčejný zámečník, řemeslník,ale pouštím se do problémů na kterých si vylámali zuby kapacity. Také bych si mohl říci, že toto je příliš velké a já to nezměním.Vše se dá změnit najdeš li ten správný konec za který vzít. U řemesla se říká "umět se k tomu postavit." Jen malý člověk na všem vidí, že je příliš velké. Rozumní tě ale za taková slova budou chválit.Ti ano a takové jaký jsem já označí za blázny,kteří se pouští do toho, co nemohou změnit. Když to pak změní, krčí rameny a neví co říci. A tak závěrem. Nezměníš to s čeho máš strach a předem se vzdáš.To ostatní změnit můžeš a nemusíš. Můžeš se o to pokusit,ale naplno a se vším zaujetím,jako bys to musel změnit.
MB |
|
|
Vetinari
Nový uživatel
Czech Republic
3 Posts |
Posted - 19/09/2011 : 01:02:08
|
Dobře o tom píše M. Hauser v článku "Šidítko konspiračních teorií": "Konspirační teorie odhalují, že chaotičnost a nestabilita dnešní globální reality je jenom zdánlivá a ve skutečnosti se za tím vším skrývá skupina světovládců. Proto jsou tak přitažlivé. (...) Tento spolek světovládců údajně stojí i za teroristickými útoky z 11.září 2001. Tehdy měl použít taktiku „falešné vlajky“ („false flag“), tedy angažovat islámské fundamentalisty, a tím získat veřejnost pro boj s terorismem a ospravedlnit invazi do Afgánistánu a Iráku. (...) Proč jsou tyto teorii tak působivé? Svou přitažlivost jistě mají i proto, že se jasně vymezují proti establishmentu, nadvládě kapitalismu, „monetárnímu zaměstnaneckému systému“, a tvoří tak radikální pozici. Zároveň podávají určité vysvětlení toho, proč tradiční politický aktivismus selhává (...) Konspirační teorie a dokumenty jako Zeitgeist vlastně říkají, že současný kapitalismus je organizovaný, i když tajně, a že mu vládne nějaké centrum. Žižek tyto představy vysvětluje tak, že když se rozpadl velký Druhý (obecně přijímaný řád významů, příkazů, symbolů), objeví se Druhý Druhého, fantasma, že je tu neviditelná moc, která v skrytu tahá za nitky. Naše vnímání reality tím znovu nabývá ztracenou celistvost. V záplavě nepřehledných pohybů a nevyzpytatelných změn vzniká ucelený obraz světa, v němž kdosi pevně vládne. " http://www.denikreferendum.cz/clanek/11475-siditko-konspiracnich-teorii |
|
|
Sokrates
Aktivní uživatel
Czech Republic
237 Posts |
Posted - 21/09/2011 : 14:37:49
|
Vetinari
quote: Dobře o tom píše M. Hauser v článku "Šidítko konspiračních teorií":
M. Hauser pouze předkládá logické klamy. Je to tudíž demagog!
Pojďme si zrekapitulovat jeho argumenty. quote: Konspirační teorie odhalují, že chaotičnost a nestabilita dnešní globální reality je jenom zdánlivá a ve skutečnosti se za tím vším skrývá skupina světovládců. Proto jsou tak přitažlivé.
První logický klam spočívá v uvedení pouze jedné příčiny jevu tam, kde jich je více. (Konspirační teorie mohou být přitažlivé už prostě jen proto, že nabízejí člověku jiný pohled na danou skutečnost)
Druhý spočívá v důkazu, co dokazuje něco jiného než předmětné tvrzení. (Konspirační teorie odhalují spiknutí neboli tajné spolčení, chaotičnost ani nestabilita není předmětem konspiračních teorií, na jakou nestabilitu a chaotičnost by např. odkazovala k. teorie o nepřistání USA na Měsíci?)
quote: Mnohem těžší je přijmout představu, že dnešní globální kapitalismu žádné řídící centrum nemá a nikdo jej neovládá. Je jako rozjetý vlak, který nemá brzdy, jak kapitalismus kdysi nazval Walter Benjamin.
Třetí klam oslovuje psychologický motiv. Místo tedy věcné argumentace se snaží působit na city. (Je těžší přijmout představu, ale pro koho? Pokud se změní naše pocity, změní se i pravdivostní hodnota daného tvrzení? Je těžší přijmout představu, že vysokoškolský pedagog M. Hauser je idiot, takže to bude nejspíš pravda.)
Čtvrtý klam spočívá v odvolávání se na autoritu. (Dokonce ani autorita, ke které se odvolává není zastoupena v oboru, ke kterému se vyjadřuje. "ekonomie")
Konspirační teorie dámy a pánové je jednoduše jen teorie o spiknutí. Konspirační teorie je holt teorie, což je systémový myšlenkový konstrukt vytvořený za účelem snahy popsání skutečnosti. Konspirace je spiknutí. Spiknutí je tajné spolčení. Pakliže nějaká žena na základě indicie pojme podezření o nevěře svého manžela, může se oprávněně v její hlavě vytvořit konspirační teorie.(že se proti ní spiknul manžel s milenkou) Jestliže vám tento příklad připadne nesmyslný, poté chápete slovo "konspirační teorie" špatně, neboli pejorativně asi tak jako pan M. Hauser "kapitalismus". |
|
|
pet_kroku
Aktivní uživatel
168 Posts |
Posted - 21/09/2011 : 19:44:12
|
to Sokrates
Letmo jsem ten článek přelétl, ale nezdá se mi, že by v prvni řadě šlo o dokázání, zda konspirační teorie je či není, ale o to, co je za přitažlivostí těchto teorií. Z toho hlediska pak předládá zajímavou úvahu, která ilustruje, proč se občas s těmito teoriemi roztrhne pytel a občas zas zmizí z dohledu. Otázka, kterou si k jeho vyvrácení spíš má čtenář položit, není pak, zda jsou či nejsou pravdivé, ale zda je nějaký jiný něz uvedený důvod k tomu, aby byly tyto teorie populární. Z hlediska nepraktičnosti těchto informací, člověk s tím stejně nic nenadělá, jejich přínos beru jen v dráždění fantazie. Když je tedy o ně zvýšený zájem, je tedy zvýšený zájem o dráždění fantazie v tomto směru? A jestli je občas o toto dráždění u člověka větší a občas menší zájem, není to tedy dané nějakou psychickou změnou u člověka, změnou jeho situace? Neodkazuje táto jednoduchá úvaha již k tomu, co píše autor?
P. |
|
|
jrf
Aktivní uživatel
Czech Republic
278 Posts |
Posted - 22/09/2011 : 08:42:14
|
Když jsme se dostali k těm konspiračním teoriím, poslední dobou ve společnosti sílí. Bohužel některé dokumenty nejsou příliš kvalitní a způsobují, že pak někteří hlupáci hážou všechny dokumenty naznačující konspiraci do jednoho pytle. Mě se velmi líbí například dokument Richarda Gage "9/11: The Blueprint for Truth"
http://video.google.com/videoplay?docid=-8985817299796185743
Ten totiž pouze podává fakta a nedělá unáhlené závěry o možných důsledcích. Takto solidně by se mělo postupovat. Můj názor na 911 a následnou invazi do Afgánistánu je ten, že Usamu mohli chytit kdy chtěli. Stačí si uvědomit mapy.cz nebo google maps, kde si najdu vyfocený traktor vedle dědovy chalupy. Samozřejmě že americká vláda má k dispozici mnohem pokročilejší technologie a může snímkovat s mnohem vyšším rozlišením a jeden snímek za druhým. Opravdu je pak možné věřit těm pohádkám, kdy se čas od času v médiích objevovalo "Usama by mohl být v Pákistánu", "Usama se údajně skrývá tam a tam"? Opravdu ho museli tak dlouho hledat? Kdyby opravdu chtěli, chytili ho už dávno. Toto je jeden z důvodů, proč se domnívám, že boj proti terorismu byl pouze záminkou k jiným cílům. A to také společně s výše zmíněným dokumentem vrhá na údalost 11. září jiné světlo. Obecně jde většinou buď o ropu, ale také o šíření své kultury a civilizace, o přetváření národů, klidně prostřednictvím genocidy, jak psal někde jinde Bolševik.
Jiným tématem je to, že dnešní mainstreamová média, to je virtuální realita. A přesto si je většina lidí, když se utahaná z práce vrátí večer domů, pustí jako kulisu a jsou tak nějak spokojení, že "ví co se děje".
Já si myslím, že někde mezi světovými elitami nějaké bestie mající své plány se světem budou, ale něco dokázat takto mocným lidem je v podstatě nemožné. Mnoho vysokých postů, i v České republice, zastávají lidé praktikující určité náboženství. Je to logické, protože narozdíl od bezvěrců jako třeba já mají disciplínu, která jim kariérní růst zajistí. Mají vštípený životní styl, případně i cíl a za tím jdou. Myslím si také, že existují kulty, které se dnes snaží získat moc pro svoje záměry. S maximální disciplínou. Toho se bojím.
U toho Zeitgeistu je stěžejní, jestli jsou ta fakta o náboženských symbolech pravdivá. Myslím si, že to málokdo dokáže posoudit a já jsem třeba líný na to, abych strávil dny a týdny jejich ověřováním. Pak se tam vyskytují témata 911 a bankovnictví. Na oboje existují lepší dokumenty, (Blueprint for Truth / Money Masters, Money as Debt a nově Inside job, které navyprávěl Matt Damon, bych také velmi doporučil).
Ještě jeden postřeh - včera jsem slyšel Imagine od Lennona a uvědomil jsem si, že Nový světový řád jde přesně podle této písně.
"Imagine there's no country" : Evropská unie "And no religion too": V podstatě Multikulturalismus
Van Rompuy (prezident EU): "Víra v národní stát vede k válce"
Možná jsou teď u mocí právě lidé Lennonem ovlivnění ...
|
|
|
Sokrates
Aktivní uživatel
Czech Republic
237 Posts |
Posted - 28/09/2011 : 18:00:26
|
pet_kroku
quote: Letmo jsem ten článek přelétl, ale nezdá se mi, že by v prvni řadě šlo o dokázání, zda konspirační teorie je či není, ale o to, co je za přitažlivostí těchto teorií.
A tvrdí snad někdo něco opačného? Sám jsem vyvracel jeho argumenty dokazující přitažlivost těchto teorií.
quote: Otázka, kterou si k jeho vyvrácení spíš má čtenář položit, není pak, zda jsou či nejsou pravdivé, ale zda je nějaký jiný něz uvedený důvod k tomu, aby byly tyto teorie populární.
Ale vůči tvé první části nikdo nic nenamítá. S druhou částí nesouhlasím. Nikde v článku totiž není ani nepatrného náznaku snahy nálezt alternativní vysvětlení přitažlivosti konspiračních teorií.
quote: Z hlediska nepraktičnosti těchto informací, člověk s tím stejně nic nenadělá, jejich přínos beru jen v dráždění fantazie.
Tomu nerozumím. Nechápu jaké konkrétní informace pro tebe jsou nepraktické a co s čím nenaděláš? Co se týče přínosu konspiračních teoriií. Ten můžeme přirovnat např. k přínosu teorie superstrun. V běžném životě nepraktické, ovšem je to zase určitý náhled na danou problematiku, ze které můžeš vyvodit patřičné důsledky. Např. vstupem do tohoto fora a čtením příspěvků toho nezískáš o nic více než studiem k. teorií, takže proč tady ztrácíš čas? Čeho ti já dávám více svými příspěvky než ledajaká konspirační teorie? Vždyť se jedná pouze o názory, postřehy ke světu. V čem je rozdíl?
quote: Když je tedy o ně zvýšený zájem, je tedy zvýšený zájem o dráždění fantazie v tomto směru? A jestli je občas o toto dráždění u člověka větší a občas menší zájem, není to tedy dané nějakou psychickou změnou u člověka, změnou jeho situace? Neodkazuje táto jednoduchá úvaha již k tomu, co píše autor?
Nejprve ze všeho než začneme klást otázky podobné těmto, je třeba řádně obhájit zda o nějaké "dráždění fantasie" či "alibismus" (jak jsem to zhruba pochopil od Hausera) u lidí s konspiračními teoriemi vůbec dochází. Slovo "dráždění fantasie" mi připadne zavádějící díky tomu, že může vyvolat u druhých dojem pouze neškodného snílkování. Avšak fantasie je rovněž neodmyslitelnou součástí přemýšlení. Dráždit fantasii, poté můžeme částečně přeložit také jako trápení mozkových závitů. Obě verze pokládám za možné. Nemýlím se však, když řeknu, že jsi měl na mysli jen to první? Co však nechápu, je zvláštní postoj některých kritiků konspiračních teorií předkládající, že představa konspirace je přespříliš paranoidní a tím jaksi zvláštní. Na druhou stranu slyším od těchto a jiných lidí (a není jich málo, skoro všichni) neustálé stížnosti ohledně naší politické scény, která nás neustále odírá o peníze. Podotýkám, že stížnosti směřují nikoliv k neschopnosti našich politiků, ale k jejich absenci morálky. Není tajemstvím, že Češko se vyznačuje velkou korupcí, ale tyto informace pochopitelně přicházejí od dotazníků, čili nereflektuje to skutečný stav, ale paranoiditu našich lidí. Proč titíž lidé odmítají konspirační teorie argumentem, že je to nanejvýš paranoidní?
|
|
|
pet_kroku
Aktivní uživatel
168 Posts |
Posted - 03/10/2011 : 12:56:37
|
to Sokrates
Ponejprv chci podtrhnout, že dle mého již prvotně není dána intence na vyjádření toho, jak to je vždy, tedy na spojitost konspirace=paranoia (Např. z tohoto tvého postoje odhaduji, že myslíš, že tomu tak spíše je:“Co však nechápu, je zvláštní postoj některých kritiků konspiračních teorií předkládající, že představa konspirace je přespříliš paranoidní a tím jaksi zvláštní.“), ale jak je tomu při zvýšení zájmu, tedy co souvisí se změnou a z hlediska téhle skutečnosti mi přijde obvinění z dogmatismu už lehce přehnané. Hauserovi se nejedná prvotně o pravdivost či nepravdivost těchto teorií, ale o skutečnost, že jsou někdy méně a někdy víc přitažlivé, přičemž alternativou je již to, k čemu odkazuje zvýšený zájem o ně, tj. to, že jsou pravdivé, ale pokud jsou naznačené veskrze jen indiciemi, nepřímo, nemůže se ani zde jednat o jejich pravdivost či nepravdivost, ale pouze o jejich přitažlivost! A proč nelze stejně mluvit o přitažlivosti teorie superstrun? Superstrunová teorie v nás totiž zpravidla ani v nejmenším nevyvolá takové pocity, jako představa, že realita, která nám je předkládána, není tím, čím je a zároveň, že je tato druhá a pravá realita pod kontrolou nějaké elity. To je přeci zcela jasný důsledek těchto teorii a tento zcela jasný důsledek tak pravděpodobně ve většině případů bude ukazovat na podobnou psychologickou potřebu, která odkazuje k tomu, proč se zájem o ně zvětšuje či zmenšuje. Samozřejmě, je možné mluvit spíš než o přitažlivosti superstrunové teorie, o přitažlivosti racionálního či iracionálního přístupu k celku světa, který by snad dokázal kompenzovat ty samé pocity jako tyto teorie a snad právě nedůvěra k vědě či náboženství, zklamání z těchto prostředníků, uvolnilo konspiračním teoriím místo. Nezáleží samozřejmě na tom, zda je toto narušení reality ukazováno hned nějakým paktem či fingováním přistání na měsíci, které k „druhé realitě“ odkazuje. Nepřehledný a nejen proto chaotický řád světa či anonymní tržní mechanismus, který znejišťuje lidské místo na světě, je tímto překlenut a za viníka je označen někdo určitý. Ale pořád je zde řeč o tom, proč je o ně zvýšený zájem, nikoliv o tom, proč se o ně lidé též zajímají a z toho hlediska mi tato úvaha nepřijde dogmatická, ale zajímavá. Výše načrtnuté je i zároveň odpověď na to, co bylo myšleno drážděním fantazie.
Ohledně tvého konce, který se týká korupce, mi třeba přijde zajímavý tento článek, který třeba i docela zajímavě ilustruje chaotičnost a nepřehlednost světa, popřípadě anonymnost některých jeho principů.
http://www.novinky.cz/kultura/salon/233163-vaclav-belohradsky-korupce-jako-filosoficky-problem.html
Zároveň by onen závěr tvé odpovědi ukazoval, že možná myslíme konspiračními teoriemi každý maličko něco jiného a že v mé představě jde o spíše o něco určitého, nějaký personifikovaný vliv, nějakou personu, každopádně bych to, co naznačuje Bělohradský, konspirační teorií nenazval.
|
Edited by - pet_kroku on 07/10/2011 10:00:31 |
|
|
Sokrates
Aktivní uživatel
Czech Republic
237 Posts |
Posted - 02/11/2011 : 22:46:53
|
pet_kroku quote: Ponejprv chci podtrhnout, že dle mého již prvotně není dána intence na vyjádření toho, jak to je vždy, tedy na spojitost konspirace=paranoia (Např. z tohoto tvého postoje odhaduji, že myslíš, že tomu tak spíše je:“Co však nechápu, je zvláštní postoj některých kritiků konspiračních teorií předkládající, že představa konspirace je přespříliš paranoidní a tím jaksi zvláštní.“), ale jak je tomu při zvýšení zájmu, tedy co souvisí se změnou a z hlediska téhle skutečnosti mi přijde obvinění z dogmatismu už lehce přehnané.
Netvrdím, že tomu tak vždy je u každého. Důkazem toho jest mé vyjádření. "Co však nechápu, je zvláštní postoj některých kritiků konspiračních teorií předkládající,"
quote: Superstrunová teorie v nás totiž zpravidla ani v nejmenším nevyvolá takové pocity, jako představa, že realita, která nám je předkládána, není tím, čím je a zároveň, že je tato druhá a pravá realita pod kontrolou nějaké elity. To je přeci zcela jasný důsledek těchto teorii a tento zcela jasný důsledek tak pravděpodobně ve většině případů bude ukazovat na podobnou psychologickou potřebu, která odkazuje k tomu, proč se zájem o ně zvětšuje či zmenšuje.
Ale teorie strun předpokládá představu, že realita, která nám je předkládána, není tím, za co ji považujeme. Žijeme ve světě 4 rozměrů, kdežto teorie strun předpokládá takových rozměrů 11. Svět dle ní není stvořen z částic, jak by předpokládal každý člověk, ale ze strun, které určitým způsobem kmitají, podle čehož v nás vytvářejí dojem rozličných částic. Můžeme teď spekulovat nad tím, zda zájem o ni z řad některých vědců a jiných lidí není primárně vytvořen z psychologické potřeby vidět svět jednotně, duchovně či jako realitu, která je neuchopitelná. Nepopírám, podobně jako u k.t., že by u některých jedinců tomu tak nemohlo být. Nelze to však házet na všechny a popřít tak k.t. jako takové (nebo teorii strun). Hauser nikde nepíše ani náznakem to, co se snažíš vyjádřit ty. Tedy nikde v článku nijak nepřipouští, že by existovali lidé, jejichž zájem o k.t. by nespočíval v ničem jiném, než v odhalení jednoty zla v chaotičnosti.
quote: Ale pořád je zde řeč o tom, proč je o ně zvýšený zájem, nikoliv o tom, proč se o ně lidé též zajímají a z toho hlediska mi tato úvaha nepřijde dogmatická, ale zajímavá.
Víš, proč je o ně zvýšený zájem? V poslední době to bylo 11.září, po kterém Amerika vstoupila do nekonečné války s terorismem, což samo o sobě musí v člověku vyvolávát řadu skeptických otázek. Za druhé to byl Aaron Russo, který předal své poselství z nejvyšších míst do světa, čímž do velké míry dle mého i ovlivnil film Zeitgeist. Třetím a nejsilnějším bodem byla finanční krize, která se stala, aniž by na ni kdokoli předem upozornil a měl úspěšný lék. Krize se léčí tím, díky čemuž vznikla, tudíž za předpokladu žádných větších ekonomických změn v blízké budoucnosti se zcela určitě můžeme těšit na krizi novou a ještě horší, s kterou přijde větší rozhorčení lidí a pokládání otázek týkajících se odpovědnosti a odbornosti vlády popřípadě samotné vědy (ekonomie). A měli bychom se snad takovému chování divit? Mně to přijde zcela logické. To je dost dobrý důvod, proč je o k.t. zrovna dnes zvýšený zájem. Hauser, pokud vím, nijak neodůvodnil, proč zrovna dnes tento zájem stoupá. Pouze předložil pár věcí, proti kterým se očividně staví stoupenci zeitgeist, na což přijít není až tak složité. Na konci argumentuje, že myšlenka toho, že za finanční krizi není nikdo konkrétně odpovědný (nějaká skupina), je pravdivější, než myšlenka skýtající odpověď opačnou, protože je to mnohem složitější přijmout jako představu, je jakožto argument naprosto dětinský. |
|
|
|
Topic |
|
|
|