Author |
Topic |
Dalibor Grůza
Grafoman
Czech Republic
1678 Posts |
Posted - 11/12/2009 : 18:56:52
|
Člověku či jinému živému tvoru jde buď:
1) jen o svůj život či jen o život úzké skupiny blízkých živých tvorů nebo spolubojovníků v boji o život a je ochoten pro ně obětovat život všech ostatních živých tvorů (oportunista nebo-li prospěchář), nebo 2) o život všech živých tvorů bez rozdílu(idealista) 3) nebo mu jde o zabíjení, smrt živých tvorů (nihilista čili ničemník)
Podle mé Filosofie rovnováhy správný je pouze idealismus, tedy přátelství všech živých tvorů na život a na smrt. Živí tvorové se totiž musí vzájemně pojídat, protože organická hmota se živí sama sebou.
(viz. též můj předchozí topic http://www.filosofie.cz/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1283 )
(viz. též má Filosofie rovnováhy: www.filosofierovnovahy.sweb.cz ) |
|
neronis
Ultragrafoman
Czech Republic
2110 Posts |
Posted - 11/12/2009 : 20:01:13
|
...tedy přátelství všech živých tvorů na život a na smrt. Živí tvorové se totiž musí vzájemně pojídat, protože organická hmota se živí sama sebou.
Takže když se pojídají, jsou vlastně přátelé? |
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 12/12/2009 : 09:05:09
|
No jasně Neronisi. Ty jsi to nevěděl? Lev má gazelu rád až k sežrání. Zvláště prsíčka si pochvaluje. Vir tě má tak rád,že se bez tebee ani nedokáže množit.Kráva také miluje trávu a víc než ekologové. No prostě hihihi.
MB |
|
|
Sokrates
Aktivní uživatel
Czech Republic
237 Posts |
Posted - 12/12/2009 : 16:58:14
|
Dalibore No ale. Když lev loví gazelu, tak tím nejen, že zachranuje život svůj, ale také životy jeho skupiny a mládat. A to je dobře ne? Lepší smrt jednoho živého tvora než například pěti no ne? |
|
|
Dalibor Grůza
Grafoman
Czech Republic
1678 Posts |
Posted - 13/12/2009 : 12:25:01
|
Miloslave, neronisi, Sokrate,
nemluvím o přátelství všech živých tvorů jenom pro život, tedy bez smrti, ale o přátelství na život a na smrt. To znamená, že budu smířen s tím, že i já, nebo kterýkoliv jiný živý tvor musí zemřít, aby se nasytili jiní živí tvorové, ale pouze za podmínky, že se dožiji co možná nejdelšího věku a zemřu s co nejmenší bolestí. A tak to platí jako nutná podmínka pro přátelství všech živých tvorů na život a na smrt.
Z toho plyne požadavek pro všechny idealisty, tedy i mne, nezabíjet nikoho, pokud to není nezbytné pro přežití dokonalejšího živého tvora nebo mnoho nedokonalejších živých tvorů, a vybírat si při zabíjení takové živé tvory, které to bude co nejméně bolet, tedy, kteří jsou evolučně na co možná nejnižším vývojovém stupni čili mají co nejméně vyvinutou nervovou soustavu, kterou by vnímali tuto bolest. Opačně se chovám jako oportunista, prospěchář, kterému záleží jen na životě svém, svých blízkých a přátel, na životě ostatních mu nezáleží.
(viz. též: www.filosofierovnovahy.sweb.cz ) |
Edited by - Dalibor Grůza on 13/12/2009 12:26:29 |
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 13/12/2009 : 13:24:04
|
Dalibore.
Je vidět, že již nad tím vším více přemýšlíš, ale stále je to tak nějak na hraně. Je nesmyslné tvrdit,že zemřeš proto aby měli ostatní živí tvorové potravu. Zemřeš proto,že tvůj organismus ztratí schopnosti nutné k životu a díky čemukoliv, třeba úrazu, opotřebení orgánů díky stáří a chorobám. Puknktum. Pak tě třeba spálí a vznikne popel a smog.Žádné tvoje jednání vzhledem k ostatním živým tvorům toto vůbec neovlivní a jejich láska k tobě na tom nic nezmění. Navíc po smrti vlastně nic nevíš, nevíš jak jsi žil, jak dlouho jsi žil, či jak si zemřel,jestli jsi před smrtí trpěl, či nikoliv prostě proto, že vůbec nemyslíš. Pro tebe, pro mne a ostatní lidi je mnohem lépe soustředit se na tvorbu lásky mezi lidmi,protože tam kde chybí může být ohrožen život kohokoliv včetně tebe. I ten nejlepší život si po smrti nepamatuješ a stejně tak i ten nejhorší a to je na smrti podstatné. Tvoje snaha dostane vyšší smysl, pokud se soustředíš na to co lidi spojuje, co je rozděluje a vyvolává jejich spor, nenávist a třeba i to vzájemné zabíjení.Pokud bude dokonale poznáno toto a zvládnuto ve prospěch společnosti,pak dojde k naplnění tvého cíle a pokud ty zákonitosti příčin a následků dokážeš poznat a ukázat cesty k řešení ty,pak budeš nesmrtelný,protože budeš na věky v mysli lidí jako ten kdo jim dal cestu k životu a vzájemné lásce. Takoví lidé pak budou schopni vyřešit i ty otázky souladu všeho živého.Já myslím, že tvoje myšlení takto nasměrované je schopné mnohého dosáhnout a hlavně příčiny a jejich důsledky budou k sobě přináležet a souviset. Jako advokát máš ideální možnost toto poznávat v jednání klientů.Stačí jen poznat příčiny jejich sporů. Definice dvou vět tě v tom poznávání mohou hodně pomoci.Zatím však stále dáváš do souvislostí příčiny a následky, které k sobě vůbec nepřináleží. To tvoje pojídání semínek a plodů,čili embryí jiných životních forem může pozitivně i negativně působit na tvůj organismus, může tě život prodloužit, ale také díky jednostranné stravě dost podstatně zkrátit,ale na lásku všech živých tvorů na život a na smrt to žádný vliv nemá. Pohladíš li psa a krmíš li jej,pak tě bude mít rád,ale chceš i získat jeho lásku tím, že nebudeš jíst maso,pak budeš pro něj méně než patník a e snaze tě povýšit alespoň na ten patník tě počůrá nohu.Když se budeš snažit aby i on jedl semínka a plody v zájmmu vzájemné lásky na život a na smrt,pak tě z hladu pokouše.
MB |
|
|
neronis
Ultragrafoman
Czech Republic
2110 Posts |
Posted - 13/12/2009 : 15:44:58
|
Dalibore, zní to pochopitelně, proto této zvláštní formě vzájemných vztahů říkáš "přátelství", protože jde o jakousi separaci "zbytečného" násilí a "zbytečné" ztráty vyspělejších jedinců, jestli jsem to pochopil správně. Nicméně zkus se nad tím zamyslet následujícím způsobem. Pokud by ze světa vymizela bolest a byl nastolen takový nenásilný řád, nemyslíš, že by byli všichni najednou k bolesti příliš přecitlivělí? Viděl jsi někdy nějakou pohádku jak se chovají hrabata a šlechtici, kteří nikdy neviděli lopatu, jak se jim lámou nehty, bědují nad odřeninkou, drží si kapesník u pusy, když mluví s nějakým smradlavým vesničanem... Nemyslíš, že by došlo k podobné transformaci osobností a nedochází k ni vlastně u každého, kdo se příliš soustředí na bolest? |
|
|
Dalibor Grůza
Grafoman
Czech Republic
1678 Posts |
Posted - 13/12/2009 : 18:51:59
|
quote: Originally posted by neronis
Dalibore, zní to pochopitelně, proto této zvláštní formě vzájemných vztahů říkáš "přátelství", protože jde o jakousi separaci "zbytečného" násilí a "zbytečné" ztráty vyspělejších jedinců, jestli jsem to pochopil správně. Nicméně zkus se nad tím zamyslet následujícím způsobem. Pokud by ze světa vymizela bolest a byl nastolen takový nenásilný řád, nemyslíš, že by byli všichni najednou k bolesti příliš přecitlivělí? Viděl jsi někdy nějakou pohádku jak se chovají hrabata a šlechtici, kteří nikdy neviděli lopatu, jak se jim lámou nehty, bědují nad odřeninkou, drží si kapesník u pusy, když mluví s nějakým smradlavým vesničanem... Nemyslíš, že by došlo k podobné transformaci osobností a nedochází k ni vlastně u každého, kdo se příliš soustředí na bolest?
Neronisi,
jde nejenom o separaci ztráty vyspělejších jedinců, ale i o jejich obětování pro život mnoha méně vyspělejších jedinců. Proto, jestli má zemřít vyspělejší jedinec, aby se zachránilo mnoho méně vyspělejších jedinců, nebo opačně nelze stanovit přesná pravidla, vždy bude záležet na určité situaci.
Vždy však, jde o minimalizaci zbytečné smrti, protože i bolest je vlastně smrt. Každá bolest totiž znamená předčasnou, resp. nepřirozenou smrt živých buněk, kterou vnímáme naším nervovým systémem.
Podle mne nelze uvyknout na bolest čili, jak jsem uvedl výše, na zbytečnou smrt živých buněk a strach z bolesti naopak podle mne provází ty, kteří jsou zvyklí na zbytečnou bolest. Ten, kdo se snaží bolesti, tedy zbytečné smrti co nejvíce zabránit, z ní naopak podle mne paradoxně má menší strach.
(viz. též www.filosofierovnovahy.sweb.cz ) |
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 14/12/2009 : 09:00:51
|
Dalibore. Základní omylem je považování smrti za bolest.Bolest patří k životu a po smrtni není čím bolest cítit,protože mozek nepracuje. Kdyby chyběla v životě bolest, pak byc neměl ani schopnost cítit příjemno. Buňky umírají dnes a denně a vytváří se nové aniž by to jako bolest cítil. Třeba jen buňky pokožky odumírají a vytváří se nové aniž bys to jakkoliv pocítil. Odumírají i buňky mozku a nejspíše to poznáš jen tím, že na něco zapomeneš,ale bolest to většinou neprovází.Bolestí tvůj život žačal protože bolest aktivovala tvé myšlení.Zmizením bolesti tvůj život skončí.Po celý život však hledáš stav příjemna a ten bys bez bolesti vůbec nepoznal.Když je bolesti více, pak se tě zvýší práh bolesti a je třeba silnějšího podnětu abys bolest cítil a baopak chybí li bolest,pak se tě práh bolesti sníží a ty cítíš bolest při slabším podnětu. V tom má Neronis naprostou pravdu.Bolest je dar, nepříjemný ale cenný. Teprve mizí li bolest,je schopen mozek ukládat do paměti to co potom vytváří příjemno.Bez bolesti by k tomu nedošlo a neměl bys schopnost příjemno vnímat. Můžeš se bolesti bát a o to víc budeš vyhledávat příjemno,ale můžeš také poznat smysl bolesti a pak si její cenu uvědomíš.Bolest je nepříjemná, ale nutná.
MB |
|
|
neronis
Ultragrafoman
Czech Republic
2110 Posts |
Posted - 14/12/2009 : 11:13:23
|
Zkus si položit otázku - jak jsi došel k závěru, že je zapotřebí zbavit svět bolesti? Bylo to proto, že je tobě samotnému bolest tak nepříjemná? Z evolučního hlediska jde však o velmi silný nástroj, který umožňuje další vývoj. Vždy to bylo tak, že přežijí hlavně druhy, které se chovají defenzivně a pokud se chceš bavit o životu jako takovém - tak je právě kličkování mezi získáním potravy a potenciální hrozbou smrti ten akcelerátor, který vývoj umožnil. |
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 14/12/2009 : 13:37:55
|
Neronisi. Pokud bych já měl strach s bolesti,pak bych se nesnažil změnit svět a bolest z něj eliminovat,ale přijal bych bolest,čili bych zvyšoval svůj práh bolesti, třeba boxem, jogou a třeba bojovými uměními. Potom bych bolest cítil až při intenzivnějším vjemu.Dalibor se snaží o opak, čili to eliminování bolesti, což však vede ke snižování hladiny prahu bolesti, čili bolest je vnímana při slabší intenzitě smyslového vjemu. Čili ze strachu z bolesti směřuje k tomu, že té bolesti pozná daleko víc. Je to zajímavá logika a dost dobře ji nechápu. Mám li strach s vody pak se nesnažím vodu zničit,ale spíše do vody vstoupím a naučím se plavat, aby ten strach s vody zmizel.On se snaží tu vodu zrušit aby z ní nemusel mít strach, jenže vodu zrušit nemůže a protože ji nepřijal, nevstoupil do ní a nenaučil se plavat,pak bude mít ten strach stále a jednou se ve vodě utopí.Na vše jde opačně a já obyčejný zámečník to nechápu, já raději tu vodu, či bolest přijmu a tím jeho vytčeného cíle dosáhnu,čili tu bolest nebudu při slabších podnětech cítit, zatím co on svého cíle dosáhnout nemůže.Prostě to nechápu a zvláště u člověka s vyšším intelektem a vzděláním.Chápal bych to u člověka pod hranicí debility, který nemá schopnost si to domyslet. U toho je to omluvitelné.U Dalibora mně to rozum nebere.
MB |
|
|
neronis
Ultragrafoman
Czech Republic
2110 Posts |
Posted - 14/12/2009 : 16:04:32
|
Podle mě je normální, když se někdo se zvýšenou senzitivitou na nějaký aspekt, snaží toho aspektu zbavit. To, že nevíš jak na to není vždy známkou snížené inteligence, ale spíš nedostatku informací nebo neochotě si něco připustit. U Dalibora jde o svým způsobem fascinující příklad toho jak je takový negativní prvek vlastně velmi produktivní. Nebýt nutnosti zamyslet se nad tím co jej tíží, nikdy by nedával dohromady takové kvanta myšlenek, možná by jen doma popíjek kávu a čuměl na bednu. |
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 15/12/2009 : 10:53:33
|
MNo. Něco na tom bude, ale je možný i jiný důvod a tím je snaha povýšit své já,čili dát lidem cosi zač si jej budou vážit. Pokud taková snaha přeroste v manii,pak mohou vznikat krkolomné kombinace neodpovídající skutečnosti. Takový výsledek mohou spůsobit i rodiče, kteří vidí potomka jako superstar a neustále jej k tomu tlačí. U něj pak dojde k názoru, že bez toho jeho život nemá smysl, že je k čemusi předurčen a pokud toho nedosáhne bude to jeho absolutní životní prohrou. Toto je velmi častým jevem a nerad bych se mýlil, ale mám dojem, že u Dalibora jde právě o toto. Jestli ano, pak nikdy nebude zcela spokojen i kdyby dosáhl stejné slávy jako Einstein.
MB |
|
|
neronis
Ultragrafoman
Czech Republic
2110 Posts |
Posted - 15/12/2009 : 14:02:06
|
Myslím, že o takový druh motivace nepůjde, protože by výsledný produkt vypadal úplně jinak. Tohle je silně specifikovaná alternativa "normálního" života, ergo jde o to zbavit svět něčeho co mne tíží. |
|
|
Miloslav Bažant
Ultragrafoman
Czech Republic
6254 Posts |
Posted - 15/12/2009 : 15:40:29
|
Neronisi Pokud je na tebe tlak a ty požadavek nedokážeš splnit, pak to může být ten největší stresující faktor a může tě zavést třeba i k tomu, že začneš vynálézat perpetum mobile. Ten stres vychází s nerovnosti toho, co je požadováno a neschopnosti toto naplnit. Tím neříkám, že tomu tak je, ale že tomu tak může být.
MB |
|
|
neronis
Ultragrafoman
Czech Republic
2110 Posts |
Posted - 15/12/2009 : 16:15:14
|
Jo, proto je potřeba znát své hranice. Je celkem pravděpodobné, že zde hraje roli i určitá iluze nad chápáním skutečné komplexnosti lidské společnosti. |
|
|
Topic |
|
|
|