www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Filosofie
 Libovolné téma
 Věda a pravda

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
rajis Posted - 01/05/2008 : 19:13:25
Existuje pravda ve vědě? Může v ní být něco pravdivého? Já bych řekl, že ano. Jako například - ať už se děje jakýkoliv proces, energie celého univerza zůstane stejná (i více zákonů termodynamiky), pro každou akci existuje stejná a opačná reakce (našli by se i další Newtonovy zákony týkající se pohybu). Takže existují jisté vědecké zákony, které mají univerzální platnost. Věda tedy může obsahovat pravdu.
15   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Miloslav Bažant Posted - 30/08/2008 : 08:29:36
Neronisi.

Nyní jsem pochopil,že vlastně vůbec nevíš, co je myšleno pod výrazem slovo v procesu myšlení a stále se tě vybavuje pouze to co výraz slovo běžně obsahuje.Když uslyšíš výkřik zděšení, aktivuje tento vjem v paměti určité informace.Tyto informace jsou mosty spojeny s dalšími informacemi a ve výsledku víš, že to byl výkřik zděšení.I ten výkřik tedy plní funkci slova, protože je do jisté míry ustálený.Výkřiky zděšení jsou si do jisté míry podobné,ale představ si člověka, který by při zděšení vydával výkřik podobný smíchu, či nadšení.Pak by u tebe došlo k aktivaci zcela jiných informací.
Nevím nyní co mám dělat.Projevil ses tím, že o funkci slova v procesu myšlení nemáš zájem.To bych měl respektovat a skončit s výkladem. Jenže ze tvých slov je jasné, že o tom přemýšlíš,čili máš zájem to pochopit.Poznal jsem v čem je chyba a tak mohu tuto chybu odstranit a vysvětlit, že výraz slovo má v tomto případě trošku jiný obsah,nebo vymyslet slovo nové,které nemá obsah a ty informace na ně navázat. Potom bys to snáze pochopil.Rozhodni ty,protože já se v tomto rozhodnout nemohu.Zájem-nezájem.
Co se týká toho genia mezi primitivními divochy.Genialita je rovna genetickému stavu rozšíření kapacity operační paměti a oslabení rezerv.Čili dojde li k takovému stavu, stačí po naplnění operační paměti malá intenzita, aby byla porušena bariera a operační paměť byla rozšířena o další skupinu neuronů čili síň rezerv. Jedná se tedy o fyzický stav,který sám o sobě nemusí nutně vést k vysoké inteligenci,ale pouze její dosažení usnadňuje. Je li takový člověk v podmínkách,které nevedou k rozšiřování operační paměti, pak k tomu prostě nedojde a operační pamět zůstane stejná. Třeba na stavu podobném jaký je u těch domorodců. Skus si však představit,že toho genetického genia udělají svým bohem,kterému budou nosit dary, kterému dají první i poslední, takže u něj vytvoří stav při kterém nedochází k čerpání rezerv.Jenže oni musí bojovat o každý kousek potravy s přírodou a následkem toho u nich dochází k stavům, při kterých dochází k čerpání rezerv a rozšiřování operační paměti a to i u lidí geneticky negeniálních. A tak ve výsledku oni budou mít vyšší inteligenci než on.Oni budou myslet v rozsahu větší kapacity operační paměti,čili se jim do operační paměti vejde více informací.
Jenže je zde řada dalších možných variant a je to jako bych se snažil popisovat vlnění oceánu. Při určitém stavu genetické geniality jsou bariery (třeba jen některé) oslabené tak,že dochází k jejich porušení a čerpání rezerv již při běžném myšlení a k pocitu únavy a ospalosti třeba vůbec nedojde. U takového člověka se operační paměť rozšíří a vzniká zde efekt prázdna. Čili takový člověk trpí při nedostatku podnětů a snaží se tuto kapacitu operační paměti zaplnit aby mohlo dojít ke spánku. Tvrdit, že takovému člověku roste intelelekt sám o sobě by bylo ignorováním řady dalších ovlivňujících faktorů.Ono totiž není dáno, že bude tento člověk přemýšle pouze o čemsi kladném či pravdivém.Může začít přemýšlet o nesmyslech, třeba přátelství všech a všeho, či může přemýšlet a vymýšlet jak druhé lidi okrást.Variant je zde nekonečně mnoho a je lépe poznat podstatu a logiku, s toho potom vyvozovat, než se snažit poznat všechny varianty.

MB
neronis Posted - 30/08/2008 : 04:46:41
Ohledně těch citolovcí., to by jsi mohl potom o každém vyjádření říct, že jde o slovo, třeba i vyplašený výkřik. Zkus se na to podívat jenom jako na vymyšlený nástroj k nastínění pojmu nebo věci. Přirozeně dokáže slovo i dojem vyvolat, proč ne, jde zkrátka o vžitou asociaci, že.

A genius šlechtěný tisíce generací nejtěžšími hlavolamy a hlubokými otázkami všech praotců i prababiček je mezi výchovou plebsem z ostrova stále jenom plebsem. Ačkoli si myslím, že bude mezi nimi jiný, jen svůj potenciál z většiny zahodí.
Miloslav Bažant Posted - 29/08/2008 : 20:28:49
Neronisi.

Pokud tě funkce slova v procesu myšlení nezajímá, bylo by hloupé tě to nutit. Jen otázku si tedy dovolím." Citoslovce nejsou slova?" Já bych řekl že i ustálený posunek plní funkci slova.Tento posunek se naváže na určité informace a je schopen je při vjemu, či jeho představě v mysli aktivovat. To již je funkce slova.

Kdyby ti domorodci toho genia pronásledovali,pak by u něj došlo postupně k rozšíření operační paměti a začal by vymýšlet, jak se tomu pronásledování bránit a myslím, že by s toho ti domorodci měli těžkou hlavu. Kdyby s nimi žil v pohodě ´,pak by neměl potřebu rozšiřovat svou operační paměť, prostě by se najedl, zadováděl si a šel se vyspat. Pokud by ho nesežrala nějaká šelma, či choroba, nejspíš by mezi nimi dosáhl velmi vysokého věku a svým rozumem by je příliš nepřesáhnul. V tom můžeš mít pravdu.

MB
neronis Posted - 29/08/2008 : 16:54:03
Abych řekl pravdu, tak mě funkce slova v procesu myšlení nezajímá, protože slovo je pouze nástroj, který nebyl na počátku, ale začalo fungovat až poté, co jsme se přestali dorozumívat výhradně citoslovci. Jinak probíhá hlavou ve formě vědomé i nevědomé, jde v principu jen o asociace pojmů a myšlenek (věcí).

Asi bude nejlépe každou teorii aplikovat, uvést na příkladu a vyvodit z toho nějaký závěr. Nástroje pro vyřešení záležitosti jsou druhořadé vzhledem ke způsobu řešení této záležitosti.

Systematizovat nebo probírat něco takového budeš moci se mnou asi velmi pozvolna a na příkladech, jako s retardovaným, protože kdykoli se nad tím zamyslím, jdou mi tato konstatování vždy do konfliktu s něčím úplně jiným, zatímco by měly ladit.

Začal jsem už inteligencí, která je spíše čímsi předávaným ve společnosti než v genech i když jdou ruku v ruce. Vrozeně inteligentní člověk, který žil na ostrově celý život s barbary bude jen o něco chytřejší než oni.
Miloslav Bažant Posted - 29/08/2008 : 16:01:56
Neronisi.
Co mám na to říci? Znovu začít výklad o funkci slova? Myšlení je samozřejmě verbální i neverbální a to součastně. V tom máš naprostou pravdu, ale já jsem to nikdy nepopíral a dokonce jsem to i napsal.Dokonce jsem napsal,že jsou u člověka platné všechny vývojové druhy myšlení a to současně.Pokud však mluvím o funkci slova,pak popisuji tuto funkci a nikoliv všechny ostatní. Kdybys někomu ukazoval jak se násobí reálná čísla,pak bys nemluvil o odčítání, sčítání a dělení.Přesto jsou i tyto součástí matematiky.Co by sis mohl myslet, kdyby někdo oponoval tím, že matematika je i to sčítání, odčítání a dělení? O tom ostatním jsem mluvil jindy a není možné to pokaždé opakovat do nekonečna.Kdybych došel až k myšlení algoritmickému, které dokonce přestává být zcela závislé na funkci slova, byla by hotová katastrofa,protože i takové myšlení obsahuje všechny předešlé vývojové stupně.
Pokud je řeč o funkci slova v procesu myšlení, budeme mluvit o tomto.Nebude li cosi jasné s toho ostatního, můžeme k tomu odbočit vyjasnit si to a vrátit se k původnímu tématu.Pokud tě není cosi jasné s funkce slova a logika má mezery, pak se ptej a já ty mezery zaplním.Myslím, že mám toto téma dostatečně zpracované a dokáži na tvoje otázky odpovědět.

MB
neronis Posted - 29/08/2008 : 09:54:11
Miloslave,
nemůžu mluvit za ostatní, ale já osobně nekomentuju nic, čím si nejsem jistý. Konstatování platnosti polarit nebo působení čehokoliv na zápis do genetické informace a úroveň vlivu jsou body značně diskutabilní a než konstatování bych raději uvítal potvrzující příklady nebo závěry.
Zatím se držím bodů, které mohu i z vlastních zkušeností potvrdit, obohatit nebo vyvrátit. Což nutně neznamená, že ke všemu ostatnímu postupně nedojdeme.
Navíc nesouhlasím s funkcí slova jak ji prezentuješ. Ovládání řeči nebo slov nutně neznamená ovládání myšlení. Naprostá většina myšlenkových pochodů se děje na bázi neverbální. Mým úkolem je v reálném životě mimo jiné i vývoj systémů pro organizaci a automatizaci jednoho oddělení jedné společnosti a drtivou většinu rozhodnutí a restrikcí provádím a vymýšlím časově v řádu milisekundách na bázi neverbální.
Miloslav Bažant Posted - 29/08/2008 : 08:12:49
Neronisi.

Komplikované to je , to ano,ale hlavně při snaze to vyložit.Když se vrátím zpět a čtu to co jsem napsal, uvědomuji si, co jsem nenapsal a napsat měl.Potom by to pro tebe a ostatní tak komplikované nebylo. Pokud je pochopený celek, je to vlastně všechno celkem jednoduché.To že se tě to zdá komplikované. Prostě bych nebyl dobrý učitel.Problém je v tom, že já znám celek a je to pro mne vlastně celkem jednoduché a tak napíši cosi co považuji za podstatné a protože znám to co tyto informace doplňuje, vzniká ve mně mylný dojem, že to musí být jednoduché i pro vás ostatní.Jenže vy ty doplňující informace nemáte a proto je to pro vás složité. Vezmi si příkladně tu mojí chybu ve výkladu o funkci stresu vzhledem k tvorbě rezerv.Ten stres samozřejmě tu funkci má,ale vedle něj řada dalších faktorů které já třeba znám,ale mlčel jsem o nich a při tom jsou tak důležité.Řešením by bylo, abych své vstupy dokonaleji připravoval a myslel na to, že to co znám já, nemusí znát ostatní.Ve skutečnosti píši okamžitě, jak se říká s voleje.(to je můj styl) Druhou možností by bylo,aby jste se vy ptali. Potom byste mně těmi otázkami ukázaly mezery ve výkladu, které bych doplnil.První i druhé řešení jsou reálné,ale to druhé by mně bylo příjemnější.
Druhý problém je v tom,že nereagujete tehdy, když souhlasíte. Vyložím příkladně smyslové vnímání a polární ukládání informací,čili základ ze kterého vše svou logikou vychází. Když pochopíte toto, pak je pro vás to ostatní snazší a přehlednější. Jenže reakce žádná. Mně se nabízí otázky. Pochopili, nebo se jedná o nezájem? Když potom pokročím dál a poznám určitý zmatek který se vám v tom jeví, mám snahu se vrátit k výkladu toho základu.Jenže vy jste nereagovali proto, že jste třeba souhlasili. Na školách se toto řeší skoušením,ale ta možnost zde není (bohu dík) Mojí snahou je, aby se vám propojila logika celku a přestalo to pro vás být komplikované.
Nejde o sprofanování těch termínů. Jde o to,že označují stav před poznáním a obsahují informace, které byly příkladně chybně vyvozené.Vy máte ten termín mostně propojený s těmito informacemi a když tento termín užijete, vybaví se vám i ty návazné informace.Použijete li termín který užívám já (čistě pracovně) pak k němu připojíte pouze to, co k němu logicky přináleží.Jakmile vznikne logika,pochopíte ty chyby starého termínu a vyřadíte je z logiky. Potom se můžete vrátit k užívání toho starého termínu a nebude to rozbíjet vaší logiku a zanikne dojem komplikovanosti. Jde tedy spíše o zvýšení efektivnosti myšlení.Problém mezi vámi a mnou může vzniknout,když užijete toho starého zažitého termínu a já si vybavím vše co je s ním spojeno i s tím chybným (nebo souviející něčím jiným). Vaše pochopení může být v pořádku,ale ten termín mně ukazuje nepochopení,protože tam jsou i ty chybné vývody.Jde tedy pouze o komunikační problém. Ten je možno vyřešit jednoduchým spůsobem.Psát obyčejnou prostou řečí, jak říkám, selsky.Ono je to užívání termínů velmi výhodně, protože jedno slovo obsahuje celý balík informací,ale právě s toho důvodu může alespoň v tomto případě dojít k řadě nedorozumění.Prvním předpokladem úspěšného přemýšlení o složitých otázkách je naučit se efektivně myslet. To znamená zbavit své myšlení balastu, který s věcí přímo nesouvisí ,ale spomaluje myšlení.(a zabírá zbytečně část kapacity oterační paměti)
Doufám, že jste mně porozuměli.Doufám, ale nevím.

MB
neronis Posted - 28/08/2008 : 20:53:10
quote:
Jedná se o užívání běžné termilogie. Užiješ li ji u poznání, které je nové, vrací tě k stavu starému a stěžuje pochopení toho nového. Právě proto já užívám tu svou terminologii i když jsem za to kárán.Když čtu tvoje slova,pak nevím zda jsi to pochopil, nebo ne.


Problém je, že stávající terminologie nabízí vhodné termíny pro vyjádření v kostce i když je pravda, že byly mnohdy zprofanovany a nevhodně použity. Snažím se to psát tak ať to není zbytečně komplikované, i když to ve skutečnosti komplikované je.
Miloslav Bažant Posted - 28/08/2008 : 15:31:26
Gato.
Nezvratná pravda je ta,která se nemůže změnit.Byl to názor vzešlý s určitých indicií.Změnily li se některé tyto indicie, došlo ke změně a proto to nemohla být nezvratná pravda. Každý člověk se nějak projevuje a vytváří v těch ostatních určitý názor na sebe. Když se změní,přehodnocují ti ostatní svůj názor.A tak to, mám takové tušení má být.

MB
Gato Posted - 28/08/2008 : 15:24:53
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Gato.

Souhlasím.Myslím, že tě účast zde ve foru hodně prospěla.Jsi o hodně dál, než jsi byl. Gratuluji.

MB



Slávo,
dík. To nedorozumění vzniklo z toho, žes použil svou domněnku jako nezvratnou pravdu.
Miloslav Bažant Posted - 28/08/2008 : 08:23:37
Neronisi.
-----------------------------------------
Myslím, že to v přírodě probíhá tak, že pokud dochází k maximálnímu využití anebo blízkému maxima, dochází k růstu rezerv.
------------------------------------------------------
Tak nevím, co na to odpovědět.Pokud je to myšleno za života,pak nikoliv.Rezervy jsou dány genetickou informací a za života se další netvoří.Pokud je to myšleno vzhledem k dalším generacím,pak je to správně.
Chtěl bych tě dát jednu radu, vím jakou, ale nevím jak to vyjádřit.Jedná se o užívání běžné termilogie. Užiješ li ji u poznání, které je nové, vrací tě k stavu starému a stěžuje pochopení toho nového. Právě proto já užívám tu svou terminologii i když jsem za to kárán.Když čtu tvoje slova,pak nevím zda jsi to pochopil, nebo ne.
Ty staré a zažité výrazy máš spojené do logiky s řadou dalších informací,které třeba s tím novým nesouvisí a to tě rozšiřuje oblast přemýšlení o kvanta informací, které nejsou třeba a ve výsledku se myšlení stává pomalým a neefektivním.(to není kritika)
Já bych totéž vyjádřil trošku jinak.V přírodě je tomu tak,že dochází li k využití rezerv díky rozšiřování operační paměti, vede toto k zvýšené tvorbě rezerv u potomstva.Neznám v tomto spojení význam slova maximální.Skusím tě to přiblížit jinak,(od Adama)Při početí dojde k reakci dvou genetických soustav a vznikne výsledný stav,který je odlišný od gen.informave otce i matky.Ta část gen. informace která vede k tvorbě rezerv mozku je tedy také odlišná.Někdy je bližší informaci otce, někdy matky.Tato výsledná informace vede k tvorbě určité kapacity rezerv.A tak se v prenatálním stádiu vývoje vytvoří mozek ,který má určitou kapacitu rezerv, určitou kapacitu hluboké paměti.V prenatálním stádiu vývoje však chybí operační paměť a proto nemůže probíhat proces myšlení.V okamžiku porodu dochází k intenzivnímu vstupu informací přesahujících svou intenzitou hodnotu Q,čili hodnotu, při které dochází k uložení v polaritě mínus.Následkem toho vzniká s první síně rezerv operační paměť a již tento proces vede k zápisu do genetické informace.O nějakém maximálu zde není možné hovořit. Když se kapacita této prvotní operační paměti naplní, dojde ke spánku.Jenže ono to není ak je´dnoznačné.Pozorováním jsem došel k názoru, že v tomto počátečním období dochází k několikanásobnému porušení barier,čili čerpání z rezerv a tak se operační paměť rozšíří postupně o několik síní.Teprve když dojde k potlačení vstupu polarizujících informací mínus, jsou další informace ukládány v polaritě plus a tyto informace ´postupně naplní kapacitu nově vzniklé operační paměti a dojde ke spánku. Stejná logika platí pro celý další život a každý stav při kterém dojde k naplnění operační paměti a nedojde ke spánku vede k rozšíření operační paměti, což je provázeno zápisem do genetické informace.K tomu zápisu dochází díky procesům, které porušení barier provází. Pokud probíhá život ve stavu, ve kterém dochází k porušování barier sporadicky,pak je výsledná genetická informace slabá a vede ke snížené tvorbě rezerv u potomstva. Pokud je třeba díky stresu ,při kterém opakovaně dochází k porušování barier a čerpání z rezerv ,(či třeba vědecké práci velkého rozsahu a podobně) dochází častěji k zápisu a inforace vedoucí k tvorbě rezerv je intenzivnější, což vede u potomstva k větší tvorbě rezerv. Opět je zde však nutné počítat s tím, že při početí potomka hrají roli informace otce i matky a rozhodující je výsledná intenzita dané informace.

Toto je hrubě řečená základní logika.O maximu bych zde raději nehovořil,protože by toto mohlo být zavádějící.Představ si živočicha,který má díky výsledné genetické informaci relativně malou kapacitu rezerv a zesílené bariery, čili velké odstupy rezistence ke vstupu informací mezi síněmi.Pokud se takový živočich dostane do situace ohrožující jeho přežití, nedojde u něj k dostatečné intenzitě vjemů, které by byly schopné porušit barieru a na místo čerpání rezerv dojde k pocitu únavy a spontánímu spánku. Tím není umožněno vytvořit dostatečnou kapacitu operační paměti nutnou k nalezení cesty k životu a tvor hyne. To je také důvod, proč vyhynuli velcí ještěři a proč mizí některé druhy živočichů i v době dnešní.Problém vznikl proto, že byly dány podmínky pro jejich bezstresový život a postupně došlo k oslabení dané genetické informace vedoucí k tvorbě rezerv.Jedná se vlastně o zpětný chod evoluce druhu,či devoluci.Vývojový předchůdce člověka měl to "štěstí" že žil v prostředí stresujícím,čili ne příliš vhodném pro jeho život. A tak postupně došlo u něj k vývinu velké kapacity rezerv a oslabení barier. Následkem toho bylo umožněno rozšířit operační paměť natolik,že umožnila myšlení slovní.Právě slovo tohoto předchůdce člověka zachránilo před vyhynutím a právě slovem se z něj stal člověk a to bez ohledu na tvar či barvu těla.
Až tomuto plně porozumíš, podívej se jen tak pro zajímavost do Bible, na slova o tom,že na počátku bylo slovo, to slovo bylo od boha a to slovo bylo bůh. Pochopil li jsi to skutečně, poznáš skutečný obsah tohoto podobenství a budeš velmi udiven,že vůbec není o bohu. To podobenství pro tebe může být prubířským kamenem toho zda jsi tuto logiku pochopil, či ne zcela.

MB
neronis Posted - 28/08/2008 : 01:55:41
quote:
Nejprve k tomu prvnímu vstupu (otisk dlaně)
Ano, správně ten proces růstu intelektu díky zápisu do genetické informace je velmi pomalý a součastně velmi rychlý.Je třeba si uvědomit,že neprobíhá pravidelně,kontinuálně,ale tak nějak cik cak.Představ si stresovaného jedince u kterého došlo k intenzivnímu zápisu do genetické informace a toto vedlo u jeho potomka k nárůstu rezerv a oslabení barier,čili došlo k podmínkám pro růst jeho intelektu.Díky tomu si vybudoval zázemí a vytvořil je pro potomky, kteří poté žijí bez stresu,čili u nich nedochází k zápisu do genetické informace.U jejich potomků následkem toho dochází ke snížené tvorbě rezerv event. posílení barier a následkem toho ke snížení podmínek pro růst intelektu. Navíéc je zde fakt,že potomky většinou plodí lidé mladí kteří třeba prožili mládí v blahobytu a bez stresu.I když potom u nich dojde k životu ve stresu, na potomky již to vliv nemá. A tak dochází ke skokům ve vývoji a naopak k jakémusi zpětnému chodu ve vývoji.Je to prostě zmatek,ale má svou logiku.Chceš li toto vysledovat,pak je výhodné poznat historii národů utlačovaných jinými národy a národů utlačujících. Potom bys mohl vysledovat,že průměrný rúst intelektu u malých a často utlačovaných národů roste rychleji. Nemusíš v tom chodit daleko.Takovým příkladem pro tebe může být Český národ. Jinak řečeno.V malém je možno poznat zákonitost a ve velkém ji ověřit. A tak zde byli lidé,kteří přeskočili svou dobu svým myšlením a vedle nich žili lidé ,kteří svým myšlení své doby ještě nedosáhli a tak tomu je i dnes. I dnes můžeš poznat lidi geniální a stejně tak lidi kteří by přináleželi kamsi do středověku, ne li do pravěku svým myšlením. Proto lze najít důkaz zákonitosti spíše ve statistickém průměru velkých skupin a toto srovnávat s jejich dějinami.


Tím otiskem dlaně jsem se snažil taky říct, že ačkoli byli lidé před 5000 lety inteligenčně někde (hodně) hluboko pod dnešním průměrem (inteligence roste), to dítě by bylo i tak schopné naší inteligence "dosáhnout" a naučit se to co normální děti. Dětem trvá hrozně dlouho než se něco naučí ačkoli je jejich mozek až překvapivě tvárný. Naučit se jazyk, chodit na záchod a zdravit ve školce je totiž základ a následné učení, které takovou inteligenci tvoří probíhá na základě akomodace, která se v určitém věku zastaví a u každého jedince jindy. Akomodace je silný nástroj, který nám umožňuje vidět svět z jiné perspektivy, chybovat a pochopit role druhých i tu svou.

Srovnání zemí je na místě, nejlépe se inteligenci daří těsně nad hranicí životního minima, kdy člověk řeší spoustu nejen existenčních problémů a úskalí. Kdo to nemá snadné, je jakoby stresován okolním tlakem, ale nejde jen o povinnosti, jde o intenzivnější radost pokud je vzácnější a tím i intenzivním pocitům, které akomodaci podporují.

Jinými slovy inteligence je z větší části spíš něco nehmotného co si předáváme z generace na generaci ať spisy v archivu nebo jakoukoli analýzou čehokoliv nebo vzájemným ovlivňováním (příklady). Perspektiva, do které se narodíme hraje potom roli nejvyšší.
neronis Posted - 28/08/2008 : 01:34:28
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant1.)Základem je funkce operační paměti,barier a rezerv.Operační paměť zvětšuje svou kapacitu od narození.Rezervy a osdtupy rezistence ke vstupu informací, čili rezervy a velikost rezerv jsou dány genetickou informací,čili genetická informace obsahuje informace, které vedou k vytvoření určité kapacity rezerv a odstupy barier. Když se kapacita operační paměti naplní dojde k pocitu ospalosti.Když dojde ke spánku, operační paměť se vyprázdní tím, že se informace přenesou do hluboké paměti. Pokud ke spánku nedojde, dojde k překonání bariery,čili je dosaženo stavu, při kterém se lapidárně řečeno otevře další síň rezerv.Tím se kapacita operační paměti rozšíří ,dojde ke zmizení ospalosti a myšlení probíhé opět v normálu. Pŕávě toto porušení bariery vyvolává procesy při kterých dochází k zápisu do genetické informace. Toto má za výsledek zvýšení kapacity rezerv a oslabení barier,což umožňuje lehčí rozšíření operační paměti. Jenže k tomu rozšíření operační paměti může dojít různými spůsoby, nejen stresem.K témuž výsledku může vést třeba učení,při kterém dochází k příjmu velkého množství informací a je zde celá řada dalších vlivů, které mohou vyvolat stav naplnění operační paměti,porušení barier a tím i zápis do genetické informace. Čili nejedná se pouze o stavy polarity mínus, ale i plusové,třeba i láska může takový stav vyvolat,pokud zabrání spánku při naplnění operační paměti.


Efektivnější cestou ale při naplnění té "operační", je okamžité uložení do dlouhodobé paměti. A jedině plnohodnotným spánkem zůstane zachováno co nejvíce informací, nových dojmů a dovedností, které zvyšují inteligenci potažmo operační paměť ještě víc.
Myslím, že to v přírodě probíhá tak, že pokud dochází k maximálnímu využití anebo blízkému maxima, dochází k růstu rezerv.
Rzwald Posted - 27/08/2008 : 18:58:08
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Rzwalde.

Člověk dělá spoustu věcí zbytečných aby si dokázal čeho je schopný.Také věřím, že mohou lidé k čemusi takovému dojít,ale k čemu to bude. Takvý počítač by byl stejně chybující jako člověk, měl by svou vůli jako člověk a vlastně by nebyl k ničemu.U počítače je výhodou právě jeho přesnost nepodléhání emocím a podobně.O to nejcennější pro člověka by takový počítač přišel a stejně by nedosahoval úrovně člověka. Byl by to takový svéhlavý debil,který by si v krátkém čase zcela zaplnil paměť a tím by se zničil.

MB

jenže pochybuji, že se člověk svých emocí vzdá...to by byla sebevražda. Pokud bude rozluštěno myšlení člověka (což určitě bude) a půjde naprogramovat (což taky určitě půjde -- ostatně to už jde do velké míry už dnes, programovat systémy, které se samy učí a dokážou se přeprogramovat)...potom nezvratně stroje převezmou vládu nad světem :-)
...né, že by byla nějaká válka strojů a lidstva---jako v Terminátoru nebo v Matrixu...
...ale prostě proto, protože Slunko za pár miliard let udělá bum a až to bum udělá, tak všichni, kdo zůstali na Zemi budou mrtví...

...proto bude nutno před Slunkem utýct někam do pryč...a to pryč bude muset být nějaká jiná soustava.
A pokud člověk z těch pár miliard let neovládne červí díry (což s 90% pravděpodobností neovládne, protože nejspíš žádný červí díry neexistují)
...no tak bude muset odletět "po staru" --- tj. postavit loď, nalodit se a odletět rychlostí podsvětelnou.
...a nedovedu si představit loď, která by pojala všech 6 miliard lidí z masa a kostí a dovedla jim zabezpečit všechny tělesné potřeby.

...lidé z masa a kostí jsou tímto odsouzeni k záhubě...
...nicméně lidé (budou to lidé), kteří budou z plechu....a co víc---lidé, kteří mohou být prakticky libovolné velikosti a jejich těla můžou být prakticky z jakéhokoliv materiálu.....tak tito si myslím, že mají reálnou šanci na to, se odsud dostat...

jinak pokud lidi zvládnou naprogramovat emoce (což bude imho mnohem větší problém, než naprogramovat myšlení a paměť, neboť za emoce je v člověku zodpovědný mnohem komplexnější a složitější systém než systém, který dělá myšlení), tak potom nevidím jediný důvod, proč setrvávat v těle z masa a kostí
Miloslav Bažant Posted - 27/08/2008 : 12:46:13
Rzwalde.

Člověk dělá spoustu věcí zbytečných aby si dokázal čeho je schopný.Také věřím, že mohou lidé k čemusi takovému dojít,ale k čemu to bude. Takvý počítač by byl stejně chybující jako člověk, měl by svou vůli jako člověk a vlastně by nebyl k ničemu.U počítače je výhodou právě jeho přesnost nepodléhání emocím a podobně.O to nejcennější pro člověka by takový počítač přišel a stejně by nedosahoval úrovně člověka. Byl by to takový svéhlavý debil,který by si v krátkém čase zcela zaplnil paměť a tím by se zničil.

MB

www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum © (c) 2009 webmaster Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000