T O P I C R E V I E W |
Žiťa |
Posted - 02/03/2006 : 22:57:48 Otázka je jednoduchá. Jáký je smysl lidského života? Čest? Radost? Utrpení? Práce?? Užívat si? Já jsem dospěl k závěru, že asi zanechat po sobě nějaké dílo, neb něco co ovlivní lidstvo (v dobrém slova smyslu)! Ale ne, že by mě to nějak uspokojovalo, protože vím, že toho nikdy nedosáhnu. Ale ani tohel není tak uplně smysl života, protože vše jednou skončí, ale tohle se tomu (aspoň mému!) smyslu života nejvíce přibližuje.
|
15 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Sokrates2915 |
Posted - 02/04/2016 : 20:32:15 Smysl života
no tak to je to nejlepší téma, co může být - asi k tomu napíšu více příspěvků - postupně se nad tím budu zamýšlet a vydám ze sebe to, co si opravdu myslím - nebo alespoň dostatek toho, co si myslím
smysl života - to je velká otázka, nad kterou se zamýšlím velmi často
rozdělil jsem to na dvě složky
smysl života jedince a smysl života jako života obecně
smysl života jedince je ten, že si každý najde svůj smysl života
smysl života obecně myslím to, jaký má život smysl obecně - život sám o sobě - ten co tu je nějakých těch 3 a půl miliardy let
tak smysl života obecně - náhodné spojování do molekul kvůli neustálé energii ze Slunce
entropie jako míra neuspořádanosti - 2. termodynamický zákon - nebo jaký - teď nevím - prostě že míra neuspořádanosti s časem vzrůstá a nikdy neklesá
abychom něco uspořádali musíme k tomu vynaložit určité úsilí a energii
je to jako dům, který se rozpadá s časem - po 10 letech se prostě rozpadá
(jinak to je z knihy od Hawkinga - tak nevím, jestli to říkám, úplně přesně - ze Stručné historii času - ale řekl bych že docela přesně)
jo a já si z toho vyvozuji - že všechno se s časem rozpadá - je to více a více neuspořádanější
a když je něco uspořádané - tak to má nějakou formu
neuspořádané si představuji jako plyn a uspořádanější si představuji jako pevnou látku
je to z částic obojí a jedno je spojené a druhé není spojené
to co není spojené to mi přijde jako neuspořádanější
to co je spojené jako uspořádanější
život - definice - vysoce organizovaná forma hmoty? - myslím, že nějak tak ta definice
ale ta vysoce organizovaná hmota si myslím, že nějak tak to je
a tak život - já třeba mám formu - nejsem z jednotlivých atomů, které nejsou pospojené dohromady
jsem pospojený komplex
a tak si říkám, že jsem uspořádaný
a potřebuji, abych byl uspořádaný energii
tak prostě tu máme sluníčko, které neustále dodává energii - to je docela dobré, aby se to postupně formovalo - uspořádávalo
takže prostě energie je dodávána a dodávána bez přerušení pořád a pořád dodávána - a také jsme dostatečně daleko - že tu máme takovou teplotu - ne hned u Slunce, kde by to bylo třeba tisíce stupňů celosia třeba
je tu tak kolem 25°C - třeba - dobré aby ty molekuly prostě tu mohly být a nerozkládaly se teplem
máme dostatečný přísun energie - tudíž se můžeme uspořádávat a není tu až zas takové horko, že bychom se roztavili
a tak prostě jsme se začali formovat
a ještě říká Hawking - že náhodně vznikaly molekuly, které měly schopnost se reprodukovat a někdy nastala nějaká chyba reprodukce - nějaký mutant - a ten mutant měl lepší schopnost se reprodukovat a tak převládl
a tím začal asi přírodní výběr - bych řekl
no a tak se to teda formovalo a formovalo, až do dnešní podoby
jo a fotosyntéza vznikla - co to je?
6 molekul (oddělených) CO2 + 6 molekul (oddělených) H20 + energie ze sluníčka na 1 molekula C6H12O6 (glukóza)
jde mi hlavně o to - že z 12 molekul oddělených s tím, že se přidá energie (pro uspořádanost) se vytvoří jedna molekula z těchto dvanácti dohromady - komplex
a co my děláme s glukózou? štěpíme (rozdělíme) pro zisk energie
takže my to potřebujeme, abychom se nerozkládali - v podstatě dodáváme si energii, protože jinak bychom se rozložili, si myslím
a tak asi tak
no a ještě zajímavé je přenos elektronů - informace - nebo myšlení elektrické vzruchy v mozku - v podstatě to je přenos elektronů ne? takže prostě pohyb elektronů z jednoho místa na druhou, že to je myšlení, a tak ty elektrony lítaj a lítaj po těch atomech a tím se dostávají tam a tam a tam - atomy se nepohyjí, ale elektrony jo - takže teď máme takovou komunikační síť - kdy částice lítají po atomech jako poštáci - to mi přijde zajímavé
no a smysl života jednotlivce tak v čem já vidím svůj smysl života - můj osobní život - nevím, jestli to mám popisovat
anebo obecně smysl života jednotlivce
tak v čem může být smysl života jednotlivce - to si může zvolit každý sám ne?
nebo že by existoval univerzální smysl života? - stejně si každý může zvolit svůj smysl - nebo ne?
Že by každý musel si zvolit jeden smysl? Že by jako poslání v životě bylo jedinné? To nevím
Nebo že každý má svůj smysl daný a každý má jiný smysl?
Nebo každý má na výběr?
Nebo co má smysl v životě?
Jsou věci, co mají smysl, a věci, co smysl nemají?
A může mít pro někoho právě, že pro někoho ten smysl mají a pro někoho ne?
A nebo že by to bylo, že ten jeden v tom smysl vidí a druhý v tom smysl nevidí, ale v podstatě to smysl vždycky mít bude ta daná věc?
Nebo nic v životě nemá smysl?
Nebo má v životě všechno smysl?
Má smysl vstávat?
Má smysl jíst?
Má smysl se učit?
Má smysl chodit do zaměstnání?
Má smysl něco dělat?
Má smysl nedělat vůbec nic?
Má smysl dělat něco konkrétního?
Má smysl dělat všechno?
Má všechno jiný smysl?
Asi takovéto rozkouskování - je to na zamyšlení
říká se, nebo jsem četl - Génius vymyslí otázku - talent na ni odpoví
můžeme odpovědět na každou otázku, kterou jsem položil
odpovím na jednu má všechno jiný smysl? všechno jiný smysl - že všechno má jiný smysl - že každá věc má smysl odlišný od věci jiné - má? Nemá? A můžeme rozebírat - tak má? kdyby mělo všechno jiný smysl - smysl je co?
Smysl je možná - logika - říkám si - beru to z věty, co říkal Einstein - Logika Tě dostane z bodu A do bodu B. Fantazie Tě dostane všude
takže smysl že by byl možná si myslím - z bodu A do bodu B
takže smysl
jo dříve mě napadlo, že smysl života je v tom, co mi to přinese když se podívám z bodu A do bodu B v bodě A jsem teď - a bod B je konečná
a co v tom bodě B mě čeká? - má pro mě smysl jít do tohoto bodu B?
anebo mě teď napadá rozkouskovat si jednotlivé cesty z bodu A do bodu B v životě
to jsem dělal dříve - psal jsem si, snažil jsem se psát si jednotlivé cesty z bodu A do bodu B v životě - jaké cesty kam vedou - kam vede cesta studia? Z bodu A do bodu B Bod A - nevzdělaný Bod B - vzdělaný
může to být jinak - může se to více promyslet - dávám to jako příklad - ještě to moc neumím asi
a tak prostě si napsat jednotlivé body A do bodu B
napsat si všechny jednotlivé cesty v životě z Bodu A do bodu B - smysly v životě
a podle toho se podívat - co pro mě má smysl a co pro mě nemá smysl čemu se vyhnout a čemu jít vstříc
ano třeba miliardový seznam cest z bodu A do bodu B a tak si prostě vyberu, že teď chci jít do tohoto bodu B - chci jít touto cestou
vlastně si možná vybíráme sami svou cestu
já si asi libuji v tom, jakou cestou chci jít a chci jít cestou, kterou si sám zvolím, anebo dojít tam, kam chci, a chci si to promyslet a dojít někam, kde prostě, co chci mít, kde chci být, co chci zažít - takové B nějaké
ale asi to pramení z touhy nějaké B - nějakou cestu zažít
protože možná že někdo takovou touhu v sobě nemá, to nevím
a tak prostě něco zažít, co pro mě má smysl
řeknu si - za dva roky postavím dům - třeba bod A - nemám dům bod B - mám dům
vede to přes body 2, 3, 4
bod 2 - vydělat bod 3 - stavět bod 4 - nevím
jako že tak si představuji tu logickou cestu - krok po kroku, bod po bodu
bod A --> bod 2 --> bod 3 --> bod 4 --> bod B
a jdou tyto kroky za sebou - proč?
bod A (bod 1) vymýšlím něco - kde nejde porušit pořadí postupu - napadají mě chemické pokusy, když prohodím nějaký bod - tak se mi pokus nepovede
já sám si myslím, že pořadí je důležité a že je zákonité, že to jde v pořadí za sebou
takže si říct, odkud kam v životě cesty vedou
a já si můžu zvolit, kterou cestou chci jít
asi se dá říct, že vždy si volíme nějakou cestu - i když si nevolíme cestu, tak tím si volíme takovou cestu, že si cestu nevolíme
i to je cesta
protože čas plyne a cesta pokračuje
napíšu báseň to jsou krásné slova - myslím, že to u mě rezonuje s archetypem mudrce v kolektivním nevědomí
čas plyne, cesta pokračuje - archetyp mudrce
i filosofie si myslím, že je archetyp mudrce možná se zeptám - máte v datu narození - Vy, co tu píšete na filosofii - co přemýšlíte o filosofii máte v datu narození devítky? je Vaše životní číslo 9? jste ve znamení střelce? znáte svůj horoskop? co Vás devátý dům?
já mám v datu narození tři devítky a mé životní číslo je devět
devítka je prý symbol mudrce
a čtyři devítky jsou právě symbol mudrce
a já čtyři devítky v podstatě mám
nechci zas tak odvážně tvrdit, že to něco znamená
jen jsem se filosofií pořád - pořád mě bavila nejvíc - a filosofie mě provázela životem docela dost
a mám takové aspekty, že mi to sedí - Slunce v devátém domě - filosofie
a já zkoumám, jestli Vy jako lidé, co máte rádi filosofii, jestli sedí Vaše znamení s devítkou - je to oblast mého zájmu - vlastně si tím ověřuji, jestli ta teorie s devítkama sedí, nebo ne
taky jsem chtěl být poustevník - opravdu jsem říkal, že chci být poustevník - a bylo ze mě - z nitra bych řekl - ne z toho, že jsem něco viděl, ale také jsem to řekl v situaci obklopen lidmi a v takové situaci možná takové věci se neříkají
a poustevník - je právě ten mudrc - tarotová karta mudrce a devítky
ještě dříve jsem chápal filosofii - nebo devítky - ale to bylo v době, kdy už jsem se trochu začal zabývat numerologií a astrologií - jen tak trochu - spíš víc :-) a říkal jsem si, že filosofie - nebo devítka - že něco ukončuje
jo ale co bylo nezávislé na numerologii a astrologii myslím - co bylo ode mě - bylo to že jsem si myslel, si myslím, že filosofie (anebo to už mělo s tou numrologií něco) - jsem si říkal, že my máme jako na konci našeho tisíciletí - zakončit - poučit se ze svých chyb - ukončit danou etapu a začít novou - v podstatě se poučit z minulosti a poučení předat budoucnosti - že my jako v dvacáteém století - devítka - a my na konci dvacátého století - dvě devítky - že máme největší potenciál - se poučit z minulosti - kvůli číslům narození - je to takové no esoterické - takže ani já sám nevím, jestli bych tomu věřil - já tak o tom vím, a postupem času si to ověřuji, jestli k tomu získávám důvěru nebo ne - prostě tomu nechci věřit úplně
devítka, že něco ukončuje a začíná něco nového
a podle data - kdy jsme se narodili - tak jako že jsme ukončovatelé éry jedné a začínáme novou - a že naším úkolem by bylo předat poučení z minulosti - že máme k tomu potenciál (kvůli datumu narození) - a předat jej budoucnosti - v podobě psaného textu - nebo nějakým způsobem sdělení - či jiného způsobu sdělení budoucím generacím naše poučení
a právě filosofie je na to docela vhodná si myslím
kdybych se tak zeptal, jaké poučení bychom předali dalším generacím?
něco takového jako Buddha, Konfucius předali nám
Co bychom předali My, dalším generacím? - Poučení - z toho - že jsme něco udělali a jak to dopadlo?
právě že devítka - je ještě ono se to lišilo za analytické a syntetické myšlení - nevím, co z toho - spíš asi syntetické - tak že bychom syntetizovali události, které se staly - syntetizovali, co se stalo - dohromady - zekonomizovali informace
moje další myšlenka
EKONOMIKA = CO NEJVÍC V CO NEJMENŠÍM ROZMĚRU
moje taková velká věc, co si myslím, že je v ní velmi velká hodnota - co považuji já osobně
interpretace věty - co největší hodnota v co nejmenším rozměru příklad - kufr - omezený rozměr - a teď tam můžu EKONOMICKY naskládat věci tak, že tam budu mít hodně věcí, nebo to můžu udělat neekonomicky tak, že tam budu mít málo věcí
další příklad - psaní mých poznámek na papír, do sešitu ve škole píšu hodně velkým - jedna přednáška - 10 papírů A4 výsledek - hodně papírů (ale baví mě to tímto způsobem) nedávno jsme změnil postup - psal jsem abnormálně malým písmem - úplně co nejmenším dokážu, tak, abych to přečetl výsledek - celá přednáška - na ani ne jednom papíru A4
informace z přednášky jsou stejné - zápis je buď na 10 papírech (což je docela těžší se učit) - nebo na jednom papíru
další příklad - definice když dělám definici - snažím se popsat danou věc co nejvíce, v co nejmenším počtu slov - v podstatě - aby to bylo ekonomické
další příklad - můj oblíbený byl jsem v autobuse - a tam byla mapa - a na ní trasy autobusů řekl jsem si větu a nad ní se pečlivě zamyslete - všechno je v ní: TOLIK INFORMACÍ V TAK MALÉM PROSTORU ano? tolik informací v tak malém prostoru - to asi dalo vznik mé myšlence o ekonomice na té mapě je znázorněno hodně kilometrů čtverečních Ostravy jo a na jiném papíře vedle byla nějaká reklama s obrázkem přes celý papír a mělo asi tak jednu informaci a na papíře o mapě tam bylo informací haba děj bych řekl - informace o poloze tam a tam a tam a byly to ty samé papíry ty samé velikosti a na jednom bylo strašně moc informací a na druhém nebylo skoro nic
a moje poselství?
EKONOMIZOVAT ZPŘESŇOVAT INFORMACE
vysvětlení - máme internet - strašně moc informací - ale jsou to ekonomické informace? - mít to ekonomičtější a ekonomičtější - máme mnoho různých informací a nevíme, čemu věřit - jak kdo asi - ale asi ne všemu na internetu se dá věřit - a proto dělat i takovou úpravu internetu možná - takovou aby to bylo k něčemu - nebo fakticky nějak dobře internet využívat
je to obrovská super technologie - obrovsky užitečná s naprosto obrovským potenciálem, který si myslím další generace budou využívat
všichni budou velmi dobře informováni
informace správné si myslím, že jsou třeba
myslím si, že je správné mít o světě správné názory a také být moudrý si myslím
v první řadě vědět, co je svět zač v druhé se s tím vyrovnat v třetí (nebo v první) naučit se ovládat
určitě ale svět spěje k tomu vědět
celý svět bude znát zákony veškerého jsoucna - člověk na to přijde
a tady máme technologii, která všem toto poseltví řekne
všichni budou vědět, chápat svět, jaký je ve skutečnosti - jednou se k tomu dospěje, si myslím, člověk sám přirozeně, bude chtít pravdu na povrchu - bude o to usilovat - si myslím
a internetem to rozhlásí všude
všichni budou informování o všem
a potom budou jenom žít s věděním o všem - chápat - identifikovat správně všechno
a bude se to asi nějak mlít, ale potom se to ustálí i s veškerým věděním
a dojde to do takového stádia, že všichni budou všechno vědět, všichni budou rozumní, budou znát všechny zákonistosti života a vesmíru
a budou lidé a potomci - následné formy života po lidech
budou žít s naprostým věděním všeho - všechno k tomu spěje
přirozeně
to že máme své osobní životy - to je v pořádku čím si můžeme přispět je orientovat se ve světě, ve kterém žijeme člověk musí pochopit a vyrovnat se s tím - si myslím
protože všichni v něm žijeme - všichni ho chceme poznat - jen už z toho důvodu - že to jsme My - chceme vědět, kdo jsme
z čeho jsme - proč tu jsme kam směřujeme
na to přijdeme jako lidstvo určitě a budeme žít v pravdě - pravda je pravda a je dobré se s tím vyrovnat si myslím - je lepší žít v pravdě než-li ve lži
to možná říkám, že mám takové aspekty horoskopu, které tomu napovídají
říká se u mě - že vím, jak lidé budou přemýšlet za padesát let - podle Vodnáře myslím
a podle tohoto článku to souhlasí
technologie půjde kupředu - budeme více létat do vesmíru budeme vytvářet lepší technologie
vědy, které mají budoucnost jsou fyzika chemie biologie nanotechnologie
a určitě další, ale nevím jaké
astronomie - určitě vesmír bude v našem dalším zájmu - budeme zkoumat vesmír - tam se budou ohlížet naše oči
najdeme nějaké řešení, jak ve vesmíru přežít budeme se snažit přežít ve vesmíru
no a zjistíme si všechny polohy objektů v prostoru i v čase - budeme je mapovat a pozorovat
vytvoříme si hvězdné mapy - v našem měřítku - si myslím, že by bylo fajn si třeba v 50 metrech krychlových - nevím přesně - v nějakém prostoru - si dát - světlem - hologramem - abychom si zobrazili objekty vesmíru
to by byla velmi dobrá pomůcka k orientaci zadáme si do tohoto modelu - hologramu - myslím si, že je dobré ho mít ze světla protože si s ním můžeme počítačově hrát a upravovat si jej
prostě vejdeme do místnosti a vidíme celý vesmír - jak iron man to má budoucnost - na to přijdeme, jak to udělat
potom technologie - iron man - proč ne? dobrá inspirace - cíl
Japonsko už myslím vyrábí roboty zajímavé
já se vlastně zajímám o vědu a techniku protože tím se dostaneme do vesmíru tím si zjistíme polohu vesmírných objektů
co se týče jídla na Zemi, to máme? Tak žijeme, zatím
Co my vlastně zabezpečujeme na planetě? Jídlo, bezpečí, příbytek veřejné prostranství, chráníme přirozené prostředí, snažíme si chránit přirozený biotop máme svou politiku - tady vlastně řídíme stát a lidi - řídíme lidi, jak se mají chovat - jako kolečka v hodinkách - abychom fungovali jako jedny hodinky každé kolečko má jinou funkci a my získáváme kvalifikaci, abychom se stali konkrétním kolečkem
jojo ideální stát - jak by měl vypadat? - tak určitě, aby nikdo nic nemusel dělat - a všechno, abychom měli - první pravidlo :-).
tak tady jde o lidskou činnost - lidskou práci - ale máme technologii - roboty - kteří dělají práci za nás takže technologií můžeme i práci, aby za nás odváděly stroje - to je velmi lákavé, že?
a takové to sci-fi, že se stroje vzbouří a bude tu invaze na Zemi od robotů - to je scénář. :-)
no ani nevím, jestli by mohl být skutečný, možná se i trochu bojím
ale roboty už více a více konstruujeme a vlastně jak vypadá naše společnost - čím dál tím více jsme na technologii závislí a tak
myslím si, že je zbytečné proti sobě válčit - jednodušší by bylo táhnout za jeden provaz - a prostě žít v míru - není to jednodušší?
mě se to asi dobře říká - asi žiju někde, kde je klid
nevím, jak se mají jiní lidé - je asi dobré, rozšířit si obzory, asi o světě nic nevím
ale kam se ještě ubírat?
no určitě je důležité - obecná teorie relativity, kvantová mechanika a tyto směry jít do malých rozměrů a do značně velkých - jo naše fyzikální teorie a věda obecně - že víme, jak se co chová - chtěla by to něco na zefektizovávání učiva
potřebovali bychom velmi moc - efektivnější a lepší a lepší vzdělávání - vzdělávací systémy jsou obrovsky důležité, řekl bych
protože čím jsou lidé vzdělanější - tím víc o světě vědí - nevím, jestli se to tak dá říct
o světě může vědět víc i člověk, který vzdělaný není
vzdělání není všechno
ale když rozumím, že vše je z atomů - tak to je důležité
internet způsobuje převrat - hodně obrovský - nastává tady obrovský potenciál ke komunikaci a k výměně informací
když si představíme lidstvo na planetě Zemi jako tělo - tak jsme na této planetě a komunikujeme komunikujeme tak s 200 lidmi - s 200 buňkami
a teď tady internet - můžeme komunikovat s miliardami buněk - to je tak obrovský rozdíl - ta komunikační síť - to tak obrovské - hodím na internet informaci a hned ji všichni registrují
bez internetu a televize by to bylo nemožné
je to k rychlé pohotovosti předat informaci všem naprosto výjímečné, efektivní
jak jsou jednotliví lidé chytří - a když dokážeme komunikovat přes internet - anonymně - anonymitu asi doporučuju - nevím - nic o tom nevím
ale ke sdělování informací je to úžasné
prostě jako mozek, který komunikuje s každým
jasně může někdo dávat přednost normálnímu způsobu
ale když si řekneme, že všichni jsme z protonů a neutronů a že mozek funguje na přenos elektronů - tak prostě elektronický způsob komunikace - tak to je jedno docela
důležité, že ten druhý zaznamená mou informaci
úžasné ten internet
ono zase to budou takové vlny si myslím, s tím užíváním internetu - lidé prvně to dělat nebudou - budou se toho bát - někdo ne - někdo jo
potom tam lidé budou psát všemožné vylomeniny - budou zkoušet - a tak si řeknou ono to je takové a takové
já si myslím, že internet má obrovský potenciál, který už lidé využívají, ale dříve či později se stane obrovskou věcí - všemi používanou
určitě - přímý kontakt je nenahraditelný
přímý kontakt je úplně jiný - fungují tam, si myslím - mnohem více věcí, než přes internet - komunikace - takže internet nikdy nenahradí komunikaci normální
ale stane se velmi dobrým pomocníkem - efektivním - propojujícím celý svět
vlastně spojuje celý svět - asi jo
co auta? auta - ropa
jo naše životní prostředí - jsme nepatrní oproti celé Zemi naše aktuální situace? Vezmem to od Antarktidy přes kontinenty? Antarktida - dobrá ne? Austrálie - v pohodě asi Afrika - nevím, jestli mám být tak odvážný, něco tvrdit o někom, o něčem já neznám svět - jenom z obrázků a doslechu a školy Afrika - co o ní vím - někdy boje, hlad, příroda, těžké podmínky Tropy - že by tam byly těžké podmínky?
A teď aktuální situace - migranti - těžko říct přišli tady - tam válka - na jednu stranu - jdou od války pryč - chtějí se zachránit další stránka - přivedou sem teroristy - ti se ztratí v davu větší nebezpečí u nás bude
je to pro nás šok - pro Evropu musí někde žít chtějí práva zacházení slušné říkají si o práva
prostě to je migrační tok - odlišné kultury jdou k sobě to může být zajímavé bude to asi mít své světlé i stinné stránky už to tak je může to být jinak? Asi těžko teď už se s tím Evropa musí vypořádat
války - nepodporuji války - je to strašné kolik lidí umře při válkách je to strašné
mír je fajn
situace se musí brát taková jaká je
neměli bychom ztratit lidskost, si myslím ale toho bych se nebál - že bychom ztratili lidskost - ta tu bude, si myslím
Amerika - co o ní? Mají dobré filmy :-) se říká - všechno z Ameriky - nebo něco - že to americké, nevím
Jižní Amerika - Macchu Picchu se mi vybaví a indiáni a takové to je spíš takový geografický - v podstatě znám Ameriku jenom z povídání ze školy, z televize, ale nikdy jsem tam nebyl
opravdu Amerika existuje? - Kolumbus tam byl, já ne :-)
A co Japonsko? Existuje? - to nevím - nebyl jsem tam
třeba to není pravda, co mi říkali.
třeba to je všechno fikce
matematika - co si myslím o ní? je skvělá - matematika rozvíjí myšlení obrovským způsobem - je naprosto fenomenální
programátorství - co v tom vidím? zadávání příkazů - to je super logické - naprosto z bodu A do bodu B chci se dostat odtud do dalšího kroku
programování je naprosto úžasné pro logické uvažování beru logiku jako - z bodu A do bodu B
a programování - skvělé - na rozvíjení dovedností
co si myslím o sportu - asi bude dobrý - měl bych sportovat na to bych se chtěl zeptat i Vás - co si myslíte o sportování? Je mi jedno, jak otázku pojmete
domov? důležité
víra? dobré
knihy? fajn - můžou být dobré - si myslím - možná |
navi |
Posted - 17/10/2008 : 18:23:22 quote: Originally posted by Rzwald
P.S.
quote: Originally posted by navi A potom že komu tu pracuje fantázia
nechápem
Ach, jo |
Rzwald |
Posted - 17/10/2008 : 16:56:51 P.S.
quote: Originally posted by navi A potom že komu tu pracuje fantázia
nechápem
|
Miloslav Bažant |
Posted - 17/10/2008 : 16:35:33 Chyba pánové. V mých potomcích není genetická informace totožná s mojí,ale je tam výsledný stav po reakci minimálně dvou genetických informací, čili mojí a manželky. Ta manželky je jistá a ta druhá by klidně mohla být sousedova.(hihihi doufám že to manželka nečte ) Dokonce se ta genetická informace za jejich života v některých oblastech mění, což je základem evoluce. Kdybych měl potomka klona,pak by měl v začátku života genetickou informaci shodnou s tou mojí,ale na konci jeho života již by byla tato informace jiná.
MB |
navi |
Posted - 17/10/2008 : 16:26:40 quote: Originally posted by Rzwald
quote: Originally posted by navi
quote: Originally posted by neronis
Slávo, pokud máš potomky, tvé DNA bude žít dál. Pro kompletní reprodukci je prý zapotřebí mít alespoň 4
Keci
to nejsou kecy...jeden potomek nestačí, protože do toho musíš zahrnout např. ztráty způsobené tím, že tvé dítě se nedožije reprodukčního věku...
...na Evropu se mi to číslo zdá hodně velké (osobně bych tipl kolem 2), ale neronis neuvedl pro kterou oblast to platí...
A potom že komu tu pracuje fantázia |
navi |
Posted - 17/10/2008 : 16:24:42 quote: Originally posted by neronis
Viděl jsem to v jednom dokumentu od BBC.
No jo, ale čo má DNA spoločné s dušou? Viem, že pre mnohých dosť, ale pre mňa nič. Takže priaznivci tejto teórie, po smrti sa preberiete vo vedomí svojich potomkov. Vlastne by to malo byť už za vášho života |
Miloslav Bažant |
Posted - 17/10/2008 : 16:15:32 Neronisi.
Já abych neodporoval. viď? Genetická informace není živá.Genetická informace se mění pouze za života. Je to jako záznam na CDčku. Je pasivní a něměnná,ale setká li se z jinou genetickou informací, vznikne reakce. Takže moje genetická informace bude nezmněněná existovat i po mé smrti, ovšem pokud se nenechám spálit.I když i tak by existovala ve vlasech které jsem kdy ztratil. Kdybys tu genetickou informaci vložil do kmenové buňky a tu do vajíčka,tato by aktivovala proces jejímž výsledkem by byl můj klon,ale pouze po tránce tělesných dispozic, třeba i kapacity rezerv mozku,vnější podoby a třeba dispozic k určitým chorobám. Myšlení by však měl ten jedinec svoje a svoje by měl i já,takže bych to ve skutečnosti nebyl já.Na konci života tohoto jedince by byla ta genetická informace odlišná od té mojí a po jeho smrti by ta jeho byla opět neměnná jako pravda.Život je opakem pravdy.Život je zmněna a vývoj.
MB |
Rzwald |
Posted - 17/10/2008 : 16:13:41 quote: Originally posted by navi
quote: Originally posted by neronis
Slávo, pokud máš potomky, tvé DNA bude žít dál. Pro kompletní reprodukci je prý zapotřebí mít alespoň 4
Keci
to nejsou kecy...jeden potomek nestačí, protože do toho musíš zahrnout např. ztráty způsobené tím, že tvé dítě se nedožije reprodukčního věku...
...na Evropu se mi to číslo zdá hodně velké (osobně bych tipl kolem 2), ale neronis neuvedl pro kterou oblast to platí... |
neronis |
Posted - 17/10/2008 : 15:42:40 Viděl jsem to v jednom dokumentu od BBC. |
navi |
Posted - 17/10/2008 : 15:41:16 quote: Originally posted by neronis
Slávo, pokud máš potomky, tvé DNA bude žít dál. Pro kompletní reprodukci je prý zapotřebí mít alespoň 4
Keci |
neronis |
Posted - 17/10/2008 : 15:34:36 Slávo, pokud máš potomky, tvé DNA bude žít dál. Pro kompletní reprodukci je prý zapotřebí mít alespoň 4 |
navi |
Posted - 17/10/2008 : 15:28:39 quote: Originally posted by Miloslav Bažant
Neronisi. Pokud je smyslem života přežití,pak máme smůlu. Život nikdo nepřežije.
MB
On to myslel inak, ale ja viem, že si robíš srandu |
Miloslav Bažant |
Posted - 17/10/2008 : 15:26:49 Neronisi. Pokud je smyslem života přežití,pak máme smůlu. Život nikdo nepřežije.
MB |
neronis |
Posted - 17/10/2008 : 15:08:02 Jinými slovy. A to je vše. Zbytek je nekomentovaný sled událostí. |
navi |
Posted - 17/10/2008 : 15:05:22 Zmyslom života je existencia. |
|
|