T O P I C R E V I E W |
navi |
Posted - 02/01/2007 : 07:56:22 Ako by ste charakterizovali náhodu... |
15 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
navi |
Posted - 15/01/2007 : 13:32:22 quote: Originally posted by Miloslav Bažant
Navi.
Každý pochopí pouze na co má a cpát mu do hlavy víc postrádá smysl.
MB
Platí to všeobecne... |
Miloslav Bažant |
Posted - 15/01/2007 : 13:28:01 Navi.
Každý pochopí pouze na co má a cpát mu do hlavy víc postrádá smysl.
MB |
navi |
Posted - 14/01/2007 : 19:55:00 quote: Originally posted by Miloslav Bažant
Navi.
Odpověď zní ne. POstata talentu je ve vyhledávání intenzivní ozvěny plus, čili vyhledávání intenzivního pocitu příjemna. Aby k tomuto mohlo dojít, musí být některé smyslové informace v polaritě plus intenzivně uložené.Teprve potom jeji aktivizováním smyslovým věmem můžeš to intenzivní příjemno cítit a následně i vytvářet to, co tuto ozvěnu plus vyvolává. Pokud nevíš, jak jsou tyto informace polárně ukládány, pak vznikají talenty spontáně náhodně, nebo třeba vůbec nevzniknou. Pokud víš, že jsou informace ukládány v polaritě plus v době mizení ozvěny minus, pak tuto vědomost můžeš využít předkládáním žádaných informací ke vnímání. Třeba vjem hudby. Pokud navíc zamezíš vjemu hudby při situaci v níž jsou informace ukládány v polaritě minus,pak je efekt ještě silnější. Dokážeš li takto vědomě ukládat informace po určitý čas a podotýkám, že u toho musíš být velmi pozorný,pak dojde k velice intenzivnímu uložení a ozvěna, čili vdomí příjemna budou velmi silné. A atk bude tato ozvěna vyhledávána,třeba nasloucháním hudby a plné soustředění na ten věm, později začne docházet k tomu, že to dítě začne samo vytvářet situace při kterých dochází k ozvěně, třeba tím, že využije hudebního nástroje, je li k dispozici a pozorně naslouchá tónům.Poté to dítě rádo přijme učení na nástroj a protože cítí to příjemno učí se intenzivně a z vlastního zájmu a tak to pokračuje dál a dál. Pokud se pan profesor zmínil o možnosti chemie, či čehosi podobného,pak mluvil o možnosti ten stav ukládání informací v polaritě plus uměle vyvolat a poté platí to co jsem řekl. Jenže toto je chybná interpretace. On řekl, že se při ověřování polárního ukládání informací objevilo cosi, co by mohlo k tomuto vést. Co přesně já nevím, ale přišla na to skupina zabývající se mozkem a různými těmi chemickými a podobnými procesy.Ten výzkum zatím pouze probíhá,ale ukazují se již některá nová poznání a možnosti.
MB
Pochopil som to...Pochopil som aj to, že sa to dá zneužiť...Musíš ale uznať, vlastne nemusíš, ale mohol by si aspoň uznať, že touto metódou nedokážeš z každého urobiť hudobného génia typu Béthoven,Dvořák,Mózart.Ja by som to skôr charakterizoval ako schopnosť dostať z človeka maximum jeho schopností v danej oblasti...Tú schopnosť má ale každý inú...Niečo podobné sa používa pri cvičení zvierat...Rozdiel je v tom, že pri cvičení zvierat nastáva pozitívne ukladanie po výkone sladkou odmenou, alebo pohladkaním...Zviera si to zapamätá a rado potom taký úkon vykonáva... pri tvojej metóde je vytvorené príjemné prostredie pre získanie pozitívneho vzťahu k činnosti, ktorá má byť v človeku prebudená a vypestovaná...Napríklad schopnosť hrať na klavír, alebo zabíjať ľudí... |
navi |
Posted - 13/01/2007 : 16:02:34 Zvláštna zhoda okolností...To je vedeckejší názov náhody... |
Miloslav Bažant |
Posted - 12/01/2007 : 12:20:51 Navi.
Odpověď zní ne. POstata talentu je ve vyhledávání intenzivní ozvěny plus, čili vyhledávání intenzivního pocitu příjemna. Aby k tomuto mohlo dojít, musí být některé smyslové informace v polaritě plus intenzivně uložené.Teprve potom jeji aktivizováním smyslovým věmem můžeš to intenzivní příjemno cítit a následně i vytvářet to, co tuto ozvěnu plus vyvolává. Pokud nevíš, jak jsou tyto informace polárně ukládány, pak vznikají talenty spontáně náhodně, nebo třeba vůbec nevzniknou. Pokud víš, že jsou informace ukládány v polaritě plus v době mizení ozvěny minus, pak tuto vědomost můžeš využít předkládáním žádaných informací ke vnímání. Třeba vjem hudby. Pokud navíc zamezíš vjemu hudby při situaci v níž jsou informace ukládány v polaritě minus,pak je efekt ještě silnější. Dokážeš li takto vědomě ukládat informace po určitý čas a podotýkám, že u toho musíš být velmi pozorný,pak dojde k velice intenzivnímu uložení a ozvěna, čili vdomí příjemna budou velmi silné. A atk bude tato ozvěna vyhledávána,třeba nasloucháním hudby a plné soustředění na ten věm, později začne docházet k tomu, že to dítě začne samo vytvářet situace při kterých dochází k ozvěně, třeba tím, že využije hudebního nástroje, je li k dispozici a pozorně naslouchá tónům.Poté to dítě rádo přijme učení na nástroj a protože cítí to příjemno učí se intenzivně a z vlastního zájmu a tak to pokračuje dál a dál. Pokud se pan profesor zmínil o možnosti chemie, či čehosi podobného,pak mluvil o možnosti ten stav ukládání informací v polaritě plus uměle vyvolat a poté platí to co jsem řekl. Jenže toto je chybná interpretace. On řekl, že se při ověřování polárního ukládání informací objevilo cosi, co by mohlo k tomuto vést. Co přesně já nevím, ale přišla na to skupina zabývající se mozkem a různými těmi chemickými a podobnými procesy.Ten výzkum zatím pouze probíhá,ale ukazují se již některá nová poznání a možnosti.
MB |
navi |
Posted - 12/01/2007 : 11:29:15 quote: Originally posted by Miloslav Bažant
Navi.
A víš, že s tebou celkem souhlasím? Při svém hledání jsem našel nebezpečí a snažím se ukázat cestu k preventivní ochraně před ním. Ano tak se to dá říci.
Oldow.
Představ si počítač, jehož program pracuje i s informacemi, které momentálně nepotřebuje a které jsou k těm které potřebuje opačné. Bude pracovat rychle a přesně? Nejspíše bude pomalý a mnohdy vydá chybný výsledek. Mozek je biologický počítač a platí u něj cosi podobného.
MB
Pokiaľ som ťa dobre pochopil tak tvoj princíp tvorby umelých talentov spočíva na eliminácii rušivých faktorov vo vedomí jedinca a čistú koncentráciu na danú vec algoritmickým prístupom...Dobre som to pochopil?... |
Miloslav Bažant |
Posted - 12/01/2007 : 08:51:30 Oldow.
A.)Pokud není odděleno: Panovník byl korunován, čili nastoupil do postavení, které mu dává určité schopnosti.Pobídku, příkaz, represe a podobně. Tyto schopnosti využívá i zneužívá a tomu v souhrnu se říká moc. Moc dle stávajícího pojetí je souhrnem všech schopností využívaných i zneužívaných ve prospěch daného cíle. Cesta k dosažení cíle může být kladná, čili ve prospěch lidu, kterému vládne a může být i záporná, čili ve prospěch sebe a své uznané pravdy. Běžně užívané slovo tyto cesty neodlišuje a vlastně neukazuje jaký bude důsledek.
B.) Pokud je odděleno: Panovník získal s postavením určité schopnosti. Nikoliv tedy moc. Tyto schopnosti mohou být využity ve prospěch lidu kterému vládne,ale také jeho já a uznané pravdy.Jsou li tyto dvě cesty od sebe odděleny, vznikají dva odlišné stavy. 1.)Panovník využil těchto schopností ve prospěch lidu kterému vládne. čili. Vytvořil podmínky pro spokojený život poddaných, třeba vytvořením zákonů(mluvíme o panovníkovi, čili samovládci). Tím vlastně využil svých schopností ve prospěch ostatních. Lidé následkem toho žijí spokojeně a panovník je lidmi přijímán jako kladná postava a nevzniká proti jeho panování odpor, ale spíš láska k němu. Ti lidé mu rádi dávají své schopnosti. Následkem toho se stává jeho panování mnohem efektivnější a prosperující.Nevzniká odpor k jeho panování a lid má spíše tendenci mu pomáhat. (milovaný panovník)
2.) Panovník chce dosáhnout vysoké efektivity a prosperity svého panování a tak využije těch svěřených schopností ve prospěch svého já a své uznané pravdy. Vytvoří zákony, které lidem přikazují , využívá represe a přinucovacích prostředků. Jeho cílem je aby lidé museli své schopnosti dávat jemu. Jenže následkem toho dochází k vzniku odporu.Lidé trpí a on je příčinou jejich utrpení. A tak hledají své schopnosti, které potom využijí k své obraně a v nepropsěch panovníka. Ve výsledku může dojít až k revoluci, která panovníka svrhne. Je nutno připomenout, že jeho cílem byl pravý opak.
Nyní si Oldow uvědom, že jedno i druhé je uloženo pod jedním slovem a to slovem moc. Pokud bych využil toto slovo moc, pak bych řekl, že ten panovník (za prvé) měl nad lidem daleko větší "moc" než ten druhý, neboť si tímto jednáním otevřel cestu k naplnění svého cíle. Ten druhý si cestu uzavřel. Protože jsou významy běžně neoddělené,je cesta druhého panovníka mnohem užívanější než cesta toho prvého. Proč? Protože cesta druhého panovníka slibuje svou logikou snadnější dosažení cíle. Cesta prvního panovníka říká, že tímto jednáním ztrácí část své vlády nad lidem a spoléhat na lásku lidu se příliž nedá. Dojde li k oddělení,pak se ukazuje u jednoho i druhého skutečná logika nenarušovaná informacemi opačnými.
Mohl bych zde ukázat i třetího panovníka, abych tě ukázal sílu první věty. Tento panovník nebyl korunován a nezískal ty schopnosti dané postavením. Byl prostým člověkem, který díky panovníkovi druhé věty a jeho činům hledal schopnosti, které by lidem pomohly žít a před panovníkem se bránit. A tak přemýšlel a našel cestu, která toto slibuje. Předal toto poznání lidem, aniž by od nich cokoliv žádal.Lidé postupně jeho poznání uznali a začali se dle něho řídit, aniž by jim on cokoliv přikazoval. Panovníka druhé věty svrhli a vytvořili společnost jinou, bez panovníka. A tak tento prostý člověk první věty vlastně vládnul a to i tehdy, byl li třeba už dávno po smrti. Tomu já říkám skutečné panování.
Chceš mít nadále spojené pod jedním slovem to, co má protichůdné důsledky a zcela opačnou logiku? Řekneš li ano, pak vím, že tak činíš proto, aby ses nelišil od ostatních a nestal se vzhledem k nim nekompatibilní. Já to však praktikuji takto. Vzhledem k ostatním užívám slovo moc totožně jako oni,ale uvnitř ve svém myšlení mám tyto významy oddělené abych vždy věděl oč ve skutečnosti jde. A tak někdo řekne, že kdosi nastoupil k moci a pro mne to znamená, že nastoupil do postavení, které mu dává určité schopnosti a není předem dáno, zda je využije dle věty prvé, nebo zneužije dle věty druhé. čili, že takto užívané slovo má nízkou sdělovací schopnost.  
MB |
Oldow |
Posted - 11/01/2007 : 18:52:54 Miloslave To je zase nebezpecne zjednoduseni. Mohl bych oponovat tim, ze komplexni informace sice zpomaluje praci, ale zvysuje presnost a o tu by melo jit predevsim. Ale neudelam to. Protoze metaforu muzeme pouzit na ilustraci logiky, ktere rozumime, ale nemuzeme na ni nasi logiku stavet. ja tu logiku nechapu a tak nemuzu pracovat s jakoukoli metaforou. Ja radsi pracuji s priklady. Rekni - rikame, ze panovnik se ujal moci. Pokud chapeme pojem klasicky, tak... pokud ho rozdelime, tak... To je asi nejlepsi cesta k pochopeni (tedy pro me)
|
Miloslav Bažant |
Posted - 11/01/2007 : 16:13:31 Navi.
A víš, že s tebou celkem souhlasím? Při svém hledání jsem našel nebezpečí a snažím se ukázat cestu k preventivní ochraně před ním. Ano tak se to dá říci.
Oldow.
Představ si počítač, jehož program pracuje i s informacemi, které momentálně nepotřebuje a které jsou k těm které potřebuje opačné. Bude pracovat rychle a přesně? Nejspíše bude pomalý a mnohdy vydá chybný výsledek. Mozek je biologický počítač a platí u něj cosi podobného.
MB |
navi |
Posted - 11/01/2007 : 15:16:45 Miloslavovu teóriu by som nazval Preventívna ochrana pred možným zničením sveta... |
navi |
Posted - 11/01/2007 : 14:52:05 quote: Originally posted by Oldow
Miloslave Nojo, vedci. Je to ta otazka, kterou jsme diskutovali, co si predstavujeme pod filosofii. Me nezajima, jak vznikl vesmir, protoze vim, ze to neni mozne pojmout beznou logikou. Taky je mi celkem jedno, jak presne uvazujeme, dokud to cele funguje. Zajima me obsah, vztahy a priciny nasich myslenek. Zamyslel bych se jeste nad tim, jak deformuje nase mysleni dvojznacnost pojmu, ale nevim, jestli by mi to bylo k velkemu uzitku. Me bavila tvoje teorie o stretu pravd. Je pomerne dost presna, rekl bych. A strom poznani je taky pekne podobenstvi. Naproti tomu algorytmus smrti je mi pomerne vzdalen (jako myslenka), ale jsem presvedcen, ze to muze byt velmi uspesna myslenka, dneska kazdej desne repta a nikdo si nevazi toho co mame.
Viaczmyselnosť pojmu deformuje naše myslenie len v prípade, ak sme nepochopili mienený význam pojmu, ale inozmyselný... |
Miloslav Bažant |
Posted - 11/01/2007 : 14:39:54 Oldow.
Já si také nemyslím, že se ten algoritmus naplní,ale naplnit se může. Nemusím si při havárii rozbít hlavu,ale když si vezmu na motorku přilbu, je to výhodnější, než se spoléhat na to, že se mně nemusí nic stát. A o tom to je.Je dobré vidět logiku toho, co se může stát, protože člověk může udělat vše proto, aby se tak stát nemohlo.
MB |
navi |
Posted - 11/01/2007 : 14:26:57 quote: Originally posted by Miloslav Bažant
Oldow.
Ten čestný doktorát není vůbec nic,či skoro nic, jen jakýsi spůsob ocenění. Nezískáš tím nic, kromě příjemného pocitu, že tě někdo uznává. Václav Havel jich získal několima také mu nejsou téměř k ničemu. Navíc já stejně nevěřím, že se tak stane. Prý to navrhnul nějaký studen a někteří s ním souhlasili. Toť vše, nic víc se nestalo. Takže na to zapomenem.
Víš Oldow, já bych vlastně neřekl, že jsem předal poznání. Já bych to přirovnal ke kávové sedlině. Někdo v ní nevidí nic a někdo z ní dokáže sestavit proroctví. Oni měli prostě své já schopné přijmout to ze schopností druhého, tedy momentálně mne vzešlo. Ono to vlastně není nic nového. ke spojení došlo už v době, kdy s námi diskutovala Harlejka,ale to ještě nemělo ani zdaleka dnešní úroveň. Dokonce se na nějaký čas odmlčeli a myslel jsem, že je všechno pryč. Když se ozvali poté, již bylo všechno zcela jiné. To však není díky mně, ale díky jejich práci, která mé poznání mnohokrát převyšuje. Oni mají zcela jiné možnosti než já a tak tam kde jsem tvrdil, oni ověřili, či ověřují a jak mně bylo řečeno, obdivují to, že jsem bez těch jejich možností a bez vzdělání mohl dojít tak daleko. To je také pramen častých otázek. Dokonce se vyskytla otázka, zda skutečný pramen mého poznání není popsán v tom sci fi. Jen doufám, že nezačali hloubit tunel, aby si ověřili i tuto variantu. Oldow. Oni jsou skutečně jiní než my. Nad čím my mávneme rukou, oni si ověřují. Zdá se mně, že mají vžitou svobodu myšlení mnohem víc, než my.
MB
Za väčšie blbosti sa dávajú čestné doktoráty...Tým som nechcel povedať, že tvoj nápad globálne neslúži v prospech globálneho dobra...Trošku ale ináč, ako si to myslia ľudia...To však ale nieje podstatné...Podstatný je "konečný" výsledok, a ten je dobrý...Odpoveď na to, že si došiel tak ďaleko bez vzdelania a možností je veľmi jednoduchá...Bolo ti to vnuknuté...Tak ako Mendelejevovi, mendelejevova tabulka chemických prvkov, len nie vo sne... |
Oldow |
Posted - 11/01/2007 : 13:54:32 Miloslave Nevim, jestli by pomohlo delit ta slova, asi by to usnadnilo komunikaci, ale o mysleni si vazne nejsem jisty. Jednoduse si to nedokazu predstavit. Co se tyce algorytmu smrti, to uz jsme diskutovali. Ja proste smrt nevidim. Chapu tvoji logiku algorytmu, ale ja si proste nemyslim, ze nase ciny povedou ke zniceni zivota (ano, i takto jednoduse se to da rict).
|
Miloslav Bažant |
Posted - 11/01/2007 : 13:29:43 Oldow.
Věc dvojnačnost slov: Slovo aktivuje v myšlení informace s tímto slovem mostně a logicky spojené. Řeknu li stůl,pak se tě vybaví informace o stole. Tvar účel, materiály a třeba i roh stolu o který sis rozrazil čelo. Ten souhrn je jednoznačný, byť jsou v něm i informace záporné, čili roh stolu a rozbité čelo, čili bolest. V těch informacích není spor ale jen různost informací o jedné věci. Jinak je tomu u slov,příkladně slova ,či spíše výrazu moc lidská. Uvědom si, co vše máš pod tímto slovem uloženo, co toto slovo v tvém myšlení aktivuje za informace. Nejen kolik, ale jaké. Nejlépe to poznáš, když si pracovně od sebe ty významy oddělíš, třeba dvěma větami. Potom pochopíš, že sis vlastně pletl význam slova moc z významem slova schopnost. Mám určitou schopnost. využiji li ji ve prospěch svého já a uznané pravdy, výsledek bude protitlakem , odporem a zneužitím schopností v můj neprospěch.Využilji li těchto schopností ve prospěch ostatních, důsledkem bude jejich láska ke mně , neboť oni cosi díky tomu získali a já jsem zdrojem jejich příjemna.Ta láska je vede opět k využití schopností ve prospěch mne a já získávám. Každá z těchto cest má jiný výsledek a výsledky jsou polárně odlišné.Obě tyto cesty však jsou doposud uloženy pod jedním slovem a obě jsou slovem moc aktivovány. K určení toho k čemu informace přináleží, je třeba dalších a někdy mnoha slov,čili musí vzniknout kontext. To však vyžaduje mnohem víc času a mnohem víc upřesňování a myšlení je tím pomalejší a nepřesnější. Pokud by si lidé tyto významy oddělili, pak vysloví jedno slovo a ví oč se jedná, čili vzniká jednoznačnost jako u toho stolu. Zbytečně nejsou aktivovány informace polárně odlišné. Toto je význam oddělování skrytých antipodních informací uložených pod jedním slovem, kterému říkám zmateční.
Používám zde své definice,ale myslím, že jsou dostatečně srozumitelné a vysvětlené. Ne li, je zde místo pro konkrétní otázku.
Věc: algoritmus smrti: Každý algoritmus získává své jméno, dle logického výsledku.Když budeš chtít dojít od počítače ke stolu,pak musíš udělat určité algoritmické kroky. Na počátku je myšlenka, poté přeneseš váhu kupředu a narovnáš nohy.Potom přeneš váhum zvedneš jednu nohu, přesuneš ji kupředu a tak dál až dojdeš ke stolu. To je algoritmus chůze ke stolu. Kdybys jeden jediný algoritmický krok změnil, dojdeš jinam, než ke stolu a aloritmus by tím získal i nový cíl a jméno.Chybí li v algoritmu schopnost dostatečná ke zničení všeho živého na planetě,chybí smrt, čili toto zničení na konci algoritmu,slouží li algoritmické kroky životu, pak se tedy jedná o algoritmus života. Jsou li do algorimu vřazeny tyto zničující schopnosti při setrvávající funkci pravd a moci lidské, které mají jako důsledek spor, rozdělení a války,pak se mění logický cíl algoritmu. Tento cíl je však platný dnes a najdou li lidé cestu k vyřazení těchto funkcí s algoritmu, může být logikým cílem opět život.Nemusí to být právě moje cesta. Může to být jiná, ale tím důležitým je pochopení logiky těchto algoritmů.Jsou li pochopeny, je hledána cesta ke změně logického cíle. A to je smysl toho, co činím.Ukázat logiku tohoto algoritmu, eventuelně ukázat, že jsou reálné cesty ke zmněně cíle algoritmu. Toť vše. Tohle již ti studenti ví a znají skutečný význam tohoto.
MB |
|
|