T O P I C R E V I E W |
kirmakX6on |
Posted - 21/08/2012 : 00:09:23 myslím tím zájem o činnost...
otázky:
1. Jak je možné, že někoho baví něco a druhého ne; jak je možné, že jedna věc či informace je pro někoho zajímavá a pro druhého vůbec ne. 2. A když někoho něco nebaví...jak u něj vzbudit zájem?
ad 1 -- tohle je obtížná otázka a zřejmě bude problém na ni nalézt smysluplnou odpověď. Nápad, jak zvýšit šance na vyřešení:
zkuste se prosím zamyslet a napsat nějakou konkrétní věc, které vás baví, a nějakou konkrétní věc, které vás vůbec nebaví... ...nad těmito se prosím zamyslete a zkuste zjistit, proč váš nebaví to, co vás nebaví a proč vás baví to, co vás baví. A dejte pozor na odpovědi kruhem (typu baví mě to, protože mi to přijde zajímavé).
ad 2 -- prosím o co nejvíce příkladů z praxe, tohle by mohlo jít snadněji, tedy pokud se vám v životě někdy podařilo vzbudit u někoho zájem o něco, nebo si sami pamatujete, jak někdo vzbudil zájem o něco u vás, nebo jste to viděli na třetích osobách... |
5 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
kirmakX6on |
Posted - 22/08/2012 : 13:35:40 quote: Originally posted by axel01
quote: [Originally posted by kirmakX6on
quote: Originally posted by axel01
1. protože jsme každý jiný??
otázka: proč je někdo tlustý a někdo ne? odpověď č.1: protože jsme každý jiný?? odpověď č.2: protože někdo žere moc a někdo žere málo??
já hledám ekvivalent odpovědi č.2 odpověď č.1 lze použít vždy a na jakoukoliv otázku -- není to tedy odpověď, která by něco vysvětlovala
genetika ??
genetika zde určitě má svůj vliv, ale nebude zásadní
quote: Originally posted by axel01
quote: [Originally posted by kirmakX6on
quote: Originally posted by axel01 2. proč u někoho vzbuzovat zájem, když ho to nebaví?
aby ho to bavit začalo
co je mi po tom že to někoho nebaví ?? proč se do toho cpu ?
záleží, na konkrétní okolnosti
obvykle proto, že očekávám, že budu mít nějaký prospěch z toho, když se druhý o danou věc začne zajímat - můžu se s ním o tom bavit / vykonávat s ním danou činnost (mě baví pinec, druhého ne a já nemám s kým hrát...); přestane mě nutit do kravin (díky své neznalosti, kterou vzbuzením zájmu o danou věc odstraním); jsem přesvědčen, že on sám z toho bude mít užitek (např. vzbudit zájem u dítěte o angličtinu?) a mnoho dalších možností je |
axel01 |
Posted - 22/08/2012 : 03:40:07 quote: [Originally posted by kirmakX6on
quote: Originally posted by axel01
1. protože jsme každý jiný??
otázka: proč je někdo tlustý a někdo ne? odpověď č.1: protože jsme každý jiný?? odpověď č.2: protože někdo žere moc a někdo žere málo??
já hledám ekvivalent odpovědi č.2 odpověď č.1 lze použít vždy a na jakoukoliv otázku -- není to tedy odpověď, která by něco vysvětlovala
genetika ??
quote: Originally posted by axel01 2. proč u někoho vzbuzovat zájem, když ho to nebaví?
aby ho to bavit začalo [/quote]
co je mi po tom že to někoho nebaví ?? proč se do toho cpu ?
_____________________________ Jdou dva staříci po silnici a najednou kolem nich projede na motorce bezhlavý muž.... Jdou dál a opět kolem nich projede bezhlavý chlap na motorce..... A když se to opakuje už po páté, ten jeden stařík říká tomu druhému: "Hele, Franto, nechceš si tu kosu dát na druhý rameno?" |
kirmakX6on |
Posted - 21/08/2012 : 20:56:37 quote: Originally posted by axel01
1. protože jsme každý jiný??
otázka: proč je někdo tlustý a někdo ne? odpověď č.1: protože jsme každý jiný?? odpověď č.2: protože někdo žere moc a někdo žere málo??
já hledám ekvivalent odpovědi č.2 odpověď č.1 lze použít vždy a na jakoukoliv otázku -- není to tedy odpověď, která by něco vysvětlovala
quote: Originally posted by axel01 2. proč u někoho vzbuzovat zájem, když ho to nebaví?
aby ho to bavit začalo |
axel01 |
Posted - 21/08/2012 : 20:00:33 1. protože jsme každý jiný?? 2. proč u někoho vzbuzovat zájem, když ho to nebaví?
_____________________________ Jdou dva staříci po silnici a najednou kolem nich projede na motorce bezhlavý muž.... Jdou dál a opět kolem nich projede bezhlavý chlap na motorce..... A když se to opakuje už po páté, ten jeden stařík říká tomu druhému: "Hele, Franto, nechceš si tu kosu dát na druhý rameno?" |
neronis |
Posted - 21/08/2012 : 11:03:23 Někde jsem četl, že si supertajné děti země nebo co to bylo rozdělovaly lidi do asociací podle jejich induktivních psychosomatických a sociálních reakcích.
Postavili si z toho takovou hierarchii, kterou přirovnávali k přírodě, takže to začalo nějakým kamenem, šlo to přes rostliny až po zvíře, člověka a nějaké "osvícení".
Ta teorie mj. říká, že kámen žije jenom sám pro sebe, rostlina pro sebe a své výhonky (rodina, přátelé) a jde to dál až po nějakou hipísáckou osobnost, plnou radosti ze života a individuality.
Ehm, nehledě na to co mají tyto děti země rády, to myslím na druhou stranu dobře koresponduje s lidským zájmem. Totiž mezi lidmi běžně funguje jakýsi efekt, kdy jim na něčem opravdu záleží. Nejdříve aby se najedli a měli kde pohodlně vyspat (dítě nebo houmles), přes zajišťování vlastní bezprostřední budoucnosti až po nějaké složitější zvážení toho jakou úlohu budeme plnit nebo kým budeme sami před sebou.
Takže u někoho bude hlavní zájem s bezprostředním benefitem - tj okamžitě mu to něco přinese. Takže ne, že přečtu 20 složitých knížek, abych byl chytřejší a to se třeba nějak uplatní v procesu sociálních vazeb nebo taky ne... ale spíš radši půjdu na další brigádu a donesu domů o 500Kč za den víc. Chutná mi finská šunka.
Není to tedy o vzdělání nebo přehledu možností, ale kterou stránku vlastního života by chtěl člověk posilovat. Geniální matematik, který odmocňuje z hlavy bude raději za pár korun dělat šaška v televizi a doufá, že pak sbalí servírku u baru než aby o tom držel hubu a snažil se ze své výhody těžit jinak. Nějaký šprt z humanitních studií bude raději mávat teoriemi před každou druhou vagínkou než aby vypozorované chyby v jednání využíval nenápadně ve svůj prospěch.
Zájem o něco roste s vědomím, že se konkurenčně uplatním. Naučit se něco jako cvičená opice umí už každý a potom v praxi chybí realizace a zájem klesá. |
|
|