T O P I C R E V I E W |
Absolut |
Posted - 14/08/2011 : 21:59:39
V topicu „Jaké otázky filosofie řeší?“ jsem již několikrát předznamenal, že jsem vlastníkem jakéhosi prvotního fundamentálního vědění nutného k pokroku v oblasti filosofie, respektive k jejímu vymezení, uchopení, a povýšení na komplexní systém racionálních věd, které jsem prezentoval zejména prostřednictvím různých absolutních, osobních vyjádření či podobenství, abych 1) nenarušil chod a povahu zdejšího folklóru, udržel diskusi na běžné úrovni, nechal zůčastněné nejprve se projevit a 2) abych metaforou upozornil na závažnost a důsledky toho, co Vám zde nyní předkládám.
Na úvod je třeba si nejprve říci, že k tomu, aby mohlo existovat něco, jako je filosofie, nutně musí existovat i něco, prostřednictvím čehož se filosofie stává reálným fenoménem… tématem pro člověka. V praxi to znamená, že zde máme v kauzálním řetězci vliv příčiny (člověka) na vznik důsledku (filosofie). V rámci funkce tohoto principu se můžeme dále ptát po příčině vzniku výše uvedené příčiny a následně po dalších příčinách předcházejících příčin atd. K tomu, abychom nemuseli jen takto donekonečna postupovat a ptát se po příčinách příčin…můžeme se zeptat jen jedinou otázkou…otázkou po prvotní příčině všeho, tj. po příčině samotné existence. Jestliže se nám zde ve výsledku profiluje kauzální princip, tj. ve smyslu nekonečné řady příčin a důsledků, musíme se ptát, co stojí na konci této řady, jaká forma existence nepotřebuje ke svému bytí žádnou předešlou příčinu, jaká forma existence může být jsoucí sama o sobě?
Systém, který zde nyní prezentuji, je postavený na stejném základu, jako samotná existence…splňuje její autonomní existenční podmínku a činí ho v obsahu absolutním systémem… vše zahrnující dokonalou vědou.
Onou dokonalou podstatou zde prezentovanou není nic jiného, nežli fenomén absolutna!
Absolutno je jediná autonomní absolutní forma, která v sobě obsahuje kladnou i zápornou ,,nekonečnou“ řadu čísel, které začínají i končí opět v absolutnu…forma se zpětnou vazbou na sebe sama, která nepotřebuje ke svému vzniku jinou příčinu…fenomén, který je příčinou i důsledkem sebe sama zároveň…jev, který jako jediný splňuje svoji nutnou existenční podmínku.
Matematicky lze vyjádřit absolutno jako součet všech čísel, tedy č.0, avšak nemůžeme mu rozumět pouze tak, že se jedná o pouhé nic a proto neexistuje, musíme ho chápat opět jako součet kladného a záporného…tedy pod pojmem nic a všechno zároveň…jako absolutní množinu obsahující všechna kladná i záporná čísla, vzájemně interagující v harmonické jednotě…(alfu i omegu).
Tato filosofie pokládá za svůj jediný základní stavební kámen fenomén absolutna a činí ho základním kamenem všeho jsoucího…to z této filosofie činí filosofii absolutní z její podstaty…konečnou filosofii co do vývoje…filosofii ega…dokonalou filosofii.
Svět, který pozorujeme a ve kterém žijeme, se nachází uvnitř tohoto absolutna, je z něho složený a tvoří vlivem bipolarity základních tezí v čase a prostoru relativní svět, samotné absolutno ale tomuto vývoji nepodléhá neboť je i v čase absolutní, nevzniká, ani nezaniká…jen trvá, to co se mění, je jeho vnitřní svět. Pokud bych měl definovat lidskou duši, pak bych ji označil za jednotlivé vnitřně autonomní absolutno, ovšem bytostně závislé na svém životním prostředí, podřízené vývoji k obrazu toho co je dokonalé, mohl bych člověka připodobnit k dítěti v prenatálním stádiu, které má sice svoji duši, ale je na své matce stále závislé.
Z minule uvedeného absolutního klíče -(přirovnání k minci), lze odvodit logický stav universa i jeho jednotlivých fenoménů. Tento vzorec je podstatou samotné logiky absolutna…univerzálním zákonem a tedy i podstatou rozumu jako takového!
Na úvod by to prozatím stačilo...budu rád, když se mi k mému systému, který považuji za jediný metodicky správný a pravdivý vzhledem k tomu na jakém základě je postaven budete… pokud možno věcně vyjadřovat.
Absolut
|
15 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Absolut |
Posted - 22/12/2011 : 19:18:05 To all
Ještě jednou se po komplexnější úvaze- reakci své i ostatních pokusím vyjádřit k tématu ,,vědecké filosofie“ o něco konkrétněji a stručněji... Exaktní vědy ve svém systému nezřídka používají tzv. ,,imperativ“ logické úspornosti běžně známý pod názvem Occamova břitva...kterého se využívá v případě, kdy z dosavadních poznatků, již není možné učinit žádný další krok v před a tak se následně provede to jediné možné- jakási revize poznaného... a to v dikci právě zmíněné logické úspory- jakožto účinné pojistky proti dalšímu ,,nekonečnému“ bloudění v kruhu...zkoumá fakt toho- co z předpokládaného doopravdy s matematickou jistotou víme, a co je jen pouhá SPEKULACE... Včlením-li tento ,,imperativ“ úspornosti do systému univerzální teoretické vědy- filosofie... zbude mi několik historií prověřených- opakujících se ,,axiomatických“ profilů filosofického myšlení... Není náhodou, že experimentální- empirické vědy považují výsledky svých pozorování , či matematicky vykonstruovaných teorií podepřených těmito měřeními- za exaktní a směrodatné pro další vývoj své vědy...neboť jsou narozdíl od teoretických věd ( které mimochodem rovněž ze zkušenosti čerpají) zbaveny původní filosofické pochybnosti a mají tedy ve svém počínání naprosto pevnou půdu pod nohama... Má-li být rovněž filosofie účinným nástrojem- vědou...musí nejprve provést vlastní revizi (syntézu dosavadního myšlení) a uvědomit si, že také ona sama musí systémově vycházet jedině z empirické zkušenosti...překročit svoji nekonečnou pochybnost a opustit myšlenku neomezeného racionálního prostoru- především z jediného důvodu, že totiž pro samotné filosofické myšlení potřebujeme mít informaci o podobě a logice ,,vnitřního světa, byť by byl v čase a prostoru neomezený o systému fenomenální struktury celého jsoucna v jeho relativně konečném rozměru...K učinění filosofie vědou, nemůžeme věčně relativizovat samotnou existenci, ale musíme naopak najít univerzální klíč k logice jsoucího, abychom následně mohli vést společnou ,,vědeckou“ řeč- pochopili, že myšlení je neoddělitelně svázáno s realitou resp. má společný jmenovatel- logiku (panlogismus), že vše je součástí jediného universa- uvědomili si zásadní rozdíl mezi filosofií jako logickou vědou a netematizovanou, transcedence neschopnou metafyzikou... Podoba světa má charakter podoby absolutního jsoucna, jehož hranici nelze ani v myšlence překročit...to, co pozorujeme- jednotlivé fenomény absolutna se nachází ,,uvnitř“ tohoto jsoucího a tyto jednotlivé části jsou pak ve vzájemném relativním vztahu...tzn. jednotlivé fenomény tvoří relativní svět uvnitř světa absolutního, zatímco samotné absolutno, jako jediný univerzální fenomén je a může být relativní pouze vůči sobě...podobně, jako je tomu u duchovní totality našeho Já...vyjádřeno č. 0 Člověk jako důsledek nemůže stát na vyšším vývojovém stupni vyvíjející se v čase, než samotná příčina, jenž mu již na počátku udělila jeho budoucí podobu a charakter!... To, o co se zde snažím, je nalézt ve filosofii onu společnou řeč- podobně jako je tomu v exaktních vědách, neboť je zřejmé, že jsme všichni na jedné lodi- ve stejném ,,problému“- čase i prostoru...proto se nyní na konci svého příspěvku vrátím k myšlence aplikace Occamovy břitvy a vyzvu vás nejprve k tomu...než začneme kdokoli- cokoli predikovat...abychom se pokusili společnými silami o položení absolutně pevného vědeckého základu ve smyslu vymezení samotného pojmu filosofie... a jeho předmětu!!!...
Absolut
|
elx |
Posted - 11/12/2011 : 00:43:25 ete destilere, ete destilere, ete destilere, ete destilere, ete destilere, ete? ...ete destilere!
sakra, počkej, to byla Amundsenka, né Absolutka.. no, v tom případě nemám co bych jako nesvéprávný, nebo jaký jsi mi to přisoudil ve svém systému cejch, dodal.. |
Absolut |
Posted - 10/12/2011 : 02:37:37 V podstatě máš pravdu...jde o syntézu filosofických věd uskutečňovanou na základě absolutního racionálního (logického) klíče... Vše, co není dokonalé, je podřízeno vývoji a bezděčně podléhá zákonu, bez možnosti se jakkoli svobodně rozhodovat... Vše, co není absolutně vědoucí, nebo nepoužívá v systému věd absolutního logického klíče není v důsledku kompetentní se k čemukoli objektivně vyjadřovat, neboť je ze své podstaty slepé z podstaty rozumu nesvéprávné... Filosof může být maximálně dokonalý čtenář, avšak v žádném případě ne stvořitel! Absolut
|
elx |
Posted - 09/12/2011 : 20:23:14 Připomíná mi to můj sešit z prváku, kde se střídala zprzněná idea Dobra Platóna a dezinterpretovaná fenomenologie Husserla.. akorát tohle je jako by ten sešit ještě někdo pochcal, ty stránky se vpili do sebe a pak to někdo parafrázoval.. |
Absolut |
Posted - 25/10/2011 : 01:42:59 To Gullsy
Není důležité, jak je které učení staré, ale nakolik je pravdivé...nakolik je stále aktuální!... Role Ježíše v židovském náboženství spočívá v alternativě spasení člověka skrze jeho víru v oběť, kterou samotný Bůh přinesl světu v podobě svého syna, kterého ,,hříšný“ svět odsoudil k trestu smrti ukřižováním a zavraždil tím samotného Boha vtěleného do lidské podoby, aby tak vykoupil své věrné z hříchu- fyzické i duchovní smrti!... Ježíš se nikdy neprezentoval jako filozof, ale vždy jako spasitel...samotný Bůh!- člověk naplněný duchem svatým:,,otec a syn jedno jsou“...nestaví své učení bezprostředně na výkladu zákona, ale vyzívá k následování a dokonalé víře v něho, jako spasitele... Pokud bychom měli být úplně přesní, absolutní logika je ve své podstatě spíše samotný židovský zákon, který, není ani původu Ježíšova, ani původu židovského, tito, jen o něm podávají svá svědectví...jedná se však o zákon platný od samotného počátku čehokoli... Jinými slovy...Příroda nezná jinou formu existence, než formu absolutní (dokonalost)...což je také její jediný ,,kompromis“!!! To, o co se já zde snažím, je absolutizace samotného lidského rozumu k obrazu absolutně racionální (logické) reality...snažím se do vědy včlenit tento racionální prvek. učinit krok od slepé víry k vědění...od tmářství k pravdě!!!
P.s. Mimochodem, např. implementace tohoto absolutního principu do sociální sféry, by měla, a bude mít nesmírný morální dopad, respektive dojde k oddělení dobrého od zlého, zrna od plev atd., (rozsvítí se na rozličnou havěť!)...vyjde najevo, že jedinou podstatou člověka není nic jiného, než MRAVNÍ ZÁKON a jeho prioritou tento zákon dodržovat!!!
Absolut
|
Absolut |
Posted - 12/10/2011 : 21:13:56 Onou metodou je implementace systému absolutní logiky do systému univerzální vědy zvané filosofie! Filosofie se jako racionální věda nemůže ubírat cestou iracionálních tendencí...to, co je absolutně logické, je zároveň absolutně racionální...to, co je racionální je zároveň absolutně jsoucí. To, co jsem Vám zde zveřejnil a zformuloval, je popisem funkce principu absolutna a jeho vnitřní struktury- coby samotného universa...viz uvedeno výše... Smyslem všeho jsoucího, je pak dosažení jednoty- stavu absolutní dokonalosti. Hranicí všech věcí, je tedy dokonalost a cokoli není dokonalé, je podřízeno vývoji, za účelem dosažení tohoto stavu!!!... Dokonalost není nutné dokazovat, je normou pro všechno (pro absolutno), je pouze nutné ji z vlastní nedokonalosti, jako normu přijmout! Absolut
|
axel01 |
Posted - 11/09/2011 : 21:58:21 Tak k úvodnímu příspěvku nemám co dodat, pročetla jsem si ho minule a vcelku mi připadalo, jako kdyby Absolut mluvil o něčem povědomě známém... Ale, otázkou je, k čemu to všechno má vést...? Pochopila bych, kdyby to vedlo k Bohu, ale takhle? |
µ??????? |
Posted - 06/09/2011 : 21:33:27 nic??
škoda. A já jsem se tak těšil, že konečně poznám absolutní Pravdu a konečný Smysl života. |
µ??????? |
Posted - 03/09/2011 : 11:06:34 My ti to věříme a pochopili jsme to. Tak teď se nemůžu dočkat na tu aplikovanou metodu. |
Absolut |
Posted - 02/09/2011 : 22:45:00 To pet_kroku
Dříve než přejdu k samotné aplikované metodě, musím s tebou nejprve učinit krok od krajního subjektivizmu k absolutnímu objektivizmu...tedy od pocitu, že se nám něco jeví, k jistotě toho, že to tak skutečně je...k založení vědy, je velice důležité, abychom přešli z kategorie víry na úroveň jistoty... K tomuto kroku není prozatím důležité znát obraz všeho...k tomu se dostaneme později, prozatím bude dobré si uvědomit, svou vlastní objektivní existenci a to opět bez popisu toho co jsme, z čeho jsme, jak to, že jsme apod. I kdybychom ve skutečnosti ani neexistovali a všechny jevy i pocity byli jen přeludem, či snem, nemůžeme z vlastního prožitku popřít!!!,... že tyto zaznamenané jevy, ať mají jakýkoli charakter (zda objektivně jsou, či nejsou), včetně pocitu bytí...jsou pro nás chtě nechtě závazné...objektivním určujícím stavem! Jelikož žijeme...a právě proto, že žijeme ve světě fenoménů, principu kauzality a zákonitosti, s danou logikou, v čase a prostoru a sami jsme jeho součástí, či jeho přímým důsledkem...jsme z povahy samotného jsoucna v důsledku této logiky...vybavení několika smysly, včetně rozumu, pro schopnost orientace, bezkonfliktního života v pro nás jsoucí, závazné a pochopitelné OBJEKTIVNÍ realitě!!! Myšlenka agnosticismu, solipsismu, nominalismu či krajního subjektivismu nám sice dává prostor k osobní ,,svobodě“(,,anarchii“), ovšem jen do chvíle, než představa o pouhém zdání nedojde své absolutní jistoty v podobě osobního bolestného prožitku...smrti! Shrnu-li to...máme zde profil objektivizace bytí a jsoucna, jako vzájemně se ovlivňujících entit a součástí jediné reality...
Nevím, zda to k pochopení objektivnosti existence námi vnímané reality a bytí nás samotných bude stačit...ale jen tak je možné dále postupovat...začít používat absolutně logickou metodu jako systém za přítomnosti naplněného obsahu v metodě aplikovaných předmětných, či matematických pojmů!!!
Ono osočení s defétismu- psáno s otazníkem!...slovo ideologie zjevně použito se slepou vírou v platnost tohoto pojmu.
Absolut
|
pet_kroku |
Posted - 02/09/2011 : 10:57:46 to Absolut
Jak už jsem psal, krok od kauzality, jako toho, co se jeví, ke kauzalitě, jako nutnosti, absolutní zákonitosti, která v sobě z hlediska "jazykové definice" obsahuje i prvotní příčinu a tedy absolutno tak, jak je "definováno z logiky jazyka", je krok nevědecký, iracionální, vědecky neobhajitelný a pokud na něm má být založena nová věda, je třeba popsat cestu, jak tento krok uchopit racionálně, přičemž potřeba, nutnost tohoto kroku, to není nic, co by tento krok přeneslo z kategorie víry. Shrnuto a podtrženo, stejně jako věda i tato teorie věří v možnost nakonec objektivně uchopit celek. Tato víra je následně netématizovaně obsažená v její podstatě. Jde tedy spíš o program, o manifest, o ideologii než o načrtnutou teorii.
Ono osočení z defétizmu to pak jen dotvrzuje, vždyť není defétizmus poraženectví, nevíra v možnost úspěchu? I zde je jen předzvěst čehosi budoucího, ale nikoliv toho, co je.
P. |
Absolut |
Posted - 01/09/2011 : 22:28:36 To pet_kroku
Oceňuji tvoji trpělivost, při řešení mého kvízu...pro lepší pochopení naši rozpravy, bylo nutné zeptat se na některé věci znovu a přímo! Z tvých odpovědí je patrný především rozdíl v našem individuálním pojetí filosofie... chápání světa...pohledu na člověka...přístupu k realitě...atd. Zatímco já se ve svých názorech snažím vycházet spíše z předpokladu objektivně jsoucí a tudíž i poznatelné reality...v tvém myšlení jsou naopak přítomny v jisté míře prvky agnosticismu, subjektivismu, relativismu, defétismu!?...jako ustavující míry objektivního stavu. Jelikož striktně vycházím v dikci kauzálního principu z myšlenky podmíněné existence...funkce příčiny a důsledku...spočívá mé myšlení především v systému logické syntézy...snažím se do své metody nevnášet subjektivní stanovisko jako příčinné...chápu ho v souladu s kauzální logikou, jako v pravdě důsledkové!...svět je takový jaký je...jeho podstata (existence) není podmíněna existencí našeho názoru...jde o to, že je především v našem zájmu a je to i náš úkol...(ne v zájmu světa)...porozumět jeho funkci, povaze a smyslu... co víme???... jsme to jen my, kdo se má teprve zorientovat (prostřednictvím vědy-filosofie)... naučit se žít v pro nás zatím ne zcela známé, avšak nám již dané objektivní realitě! Jestliže chceme jednou mít zdravý a vyspělý i poslední smysl (rozum)...být ve svém rodném světě znalí, svéprávní a svobodní...k tomu, abychom byli schopni v závislosti na objektivním poznání reality, či vědění...se svobodně rozhodovat (podobně jako je dobré mít pro orientaci v prostoru jasný zrak)...musíme POCTIVĚ usilovat o takovou filosofickou metodu, která bude z podstaty vědecká...systémová, oproštěná od našeho subjektivního ,,CHTĚNÍ“! Domnívám se, že právě onen kauzální PRINCIP a to s důrazem na slovo princip...je sám o sobě již dost přesvědčivým důkazem určité zákonitosti... nutnosti...systémovosti zabudované v samotné podstatě objektivního jsoucna. Filosofii můžeme chápat univerzálně, třeba jako prostředek vlastní seberealizace, avšak NE filosofii ve smyslu vědy...tam je třeba držet se oné zmíněné nutnosti, zákonitosti, logiky (nikoli ve smyslu formálním, nýbrž ve smyslu absolutní zákonitosti), kterou se řídí samotná...námi poznávaná realita. K tomu, abychom z filosofie učinili vědu (dokonalý nástroj poznání), musíme ji především očistit od lidského balastu...položit jí absolutní (dokonalý) základ...implementovat do ní čistou logiku!!!
Absolut
|
pet_kroku |
Posted - 31/08/2011 : 22:02:05 to Absolut Vracíme se k tomu, na co jsem již reagoval, ale budiž. 1.) Existuje kauzalita? ... existuje sklon vnímat věci kauzálně 2.) Existuje absolutno? ... existuje nepředmětno, které právě proto, že nelze předmětně, objektivně zachytit, vykazuje některé shodné vlastnosti s absolutnem. Příčiny nezachytitelnosti pak mohou být různé, třeba i taková, že tu danou věc potřebujeme, a když jí zachytíme objektivně, vlastně bychom tím ustavili i naší vlastní pozici, naší odpovědnost. Tu však z nějakého důvodu nemůžeme přijmout (smrt) či nechceme a tudíž se zdá ona věc stále nevypotřebovatelná, nepředmětně uchopitelná. Uchopitelnost jí tedy v jistém smyslu zbavuje opory. 3.) Co je příčinou důsledku v řetězci kauzality? Příčina je poslední poznaná skutečnost, která se zdá mít spojitost s důsledkem či lépe, které se objevuje ve stejných případech jako důsledek, který je však zpožděný. 4.) Co je příčinou absolutna? Jak už jsem psal, tahle otázka je pro mě spíše jazykový problém, nikoliv problém, který má základ ve skutečnosti. Více jsem to objasnil v předchozích příspěvcích. 5.) Co je to logika a v čem má svůj původ? Je to ustanovená forma myšlení, která se opírá o několik zásad, díky nimž se domnívá, že je zajištěna bezrozporná výměna informací. Původ? Umělý.
P.
|
Absolut |
Posted - 31/08/2011 : 20:09:13 To pet_kroku
Mohl bych Tě odkázat na motto kapitoly, nicméně...položím Ti pět jednoduchých tématických otázek: 1.) Existuje kauzalita? 2.) Existuje absolutno? 3.) Co je příčinou důsledku v řetězci kauzality? 4.) Co je příčinou absolutna? 5.) Co je to logika a v čem má svůj původ?
Absolut
|
pet_kroku |
Posted - 22/08/2011 : 11:41:16 To Absolut
Zas jsi jako uvaděč, průvodce pořadem, který neboť už viděl, co druzí uvídí za malou chvilku, bujarým hlasem vykřikne: "Přivítejte Pepu Absolutního, živý důkaz převratého!" Divadlem zaburácí potlesk, ale zpoza opony nikdo nevyjde.
Mluvíš o tom, co vše dokáže tvá metoda vyřešit, ale chybí mi aplikace na nějaký podstatný problém, přičemž předmětné, verbální, jasné uchopení celku není pro filosofii takový problém a k celku přistupuje jinak, viz. třeba Heidegger, Levinas, Rosenzweig (jeho absolutní empirismus by tě mohl zajímat). Věda pak tento problém řeší ověřováním svých závěrů na realitě, tedy ani tam nehrozí konec vědy jako takové. Proto nemá ani tvůj poslední argument:"Kauzální princip je možné prozatím jako předmět zkoumání přibližně (nikoli absolutně) formulovat, avšak není možné pro jeho dosavadní, třeba jen časově podmíněné neuchopení, zavrhnout celou vědu," který zdůvodňuje a přiznává(!?)iracionální krok a tedy krok, který odstraňuje přidavek "vědecký" z tvé teorie, žádnou váhu. Vypadá to spíš, že z důvodu zachování vědy, přistupuješ na nevědeckost, či nebyla snad tato věta reakcí na mou kritiku tvého použití kauzality?
P. |
|
|