www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Filosofie
 Libovolné téma
 Láska místo vzájemného boje skupin tvorů o život 2

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Dalibor Grůza Posted - 11/12/2009 : 18:56:52
Člověku či jinému živému tvoru jde buď:

1) jen o svůj život či jen o život úzké skupiny blízkých živých tvorů nebo spolubojovníků v boji o život a je ochoten pro ně obětovat život všech ostatních živých tvorů (oportunista nebo-li prospěchář), nebo
2) o život všech živých tvorů bez rozdílu(idealista)
3) nebo mu jde o zabíjení, smrt živých tvorů (nihilista čili ničemník)

Podle mé Filosofie rovnováhy správný je pouze idealismus, tedy přátelství všech živých tvorů na život a na smrt. Živí tvorové se totiž musí vzájemně pojídat, protože organická hmota se živí sama sebou.

(viz. též můj předchozí topic http://www.filosofie.cz/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1283 )

(viz. též má Filosofie rovnováhy: www.filosofierovnovahy.sweb.cz )
15   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Miloslav Bažant Posted - 20/12/2009 : 13:10:59
Znělo to jako machrování? Jenže ono tomu tak bohužel skutečně je.Pokud je někde otázka, pak mne to zajímá a jakmile najdu odpověď, házím to za sebe a už mne to skutečně vůbec nezajímá. Možná že je to moje záporná vlastnost a machrovat záporem se moc nedá. Přemýšlet zda a proč je jedna jedna rovné dvěma se dá pouze tehdy, když to objevuješ,ale pak už o tom není nutné přemýšlet. Zeptá li se vědec matematik, jestli to platí vždy a hledá na to odpověď, opět je to otázkou zajímavé. Najde li odpověď,pak již to opět zajímavé není.

MB
neronis Posted - 20/12/2009 : 10:38:39
Nemachruj.
Miloslav Bažant Posted - 20/12/2009 : 09:17:47
Neronisi.
Složená skládačka už není zajímavá. Mne zajímají spíš ty rozházené puzce, protože je to otázka a já jsem zvědavý.Složené puzle zahazuji i kdyby na výsledném obrazu bylo to nejcennější ze všeho na světě.

MB
neronis Posted - 19/12/2009 : 16:58:47
Miloslav Bažant Posted - 19/12/2009 : 15:11:40
Neronisi.

Předstaav si hromadu kostek, máš z nich složit obraz, ale nevíš co na tom obrazu má být.Pak najdeš kostku, která má na sobě cosi známého a je možno na ni napojit další až vznikne celý obraz. Já tomu říkám pevné body. Najdeš li v chaosu pevný bod, nebo dokonce několik, postupně se prováže celá logika a to je ta dedukce.Bez těch pevných bodů máš nekonečně mnoho možných variant a nezbývalo by tě nic jiného než těmito variantami prochcázet a skoušet.Proto jsem j těm pevným bodům tak citlivý a hledám je.

MB
neronis Posted - 19/12/2009 : 13:52:47
Slávo, je někdy fascinující, že k doplnění skládačky, ve které nemáš prakticky nic, ti stačí jeden jediný malý kousíček. Dedukce je velmi silný nástroj.
Miloslav Bažant Posted - 19/12/2009 : 12:29:00
Rzwalde.

Jim je to úplně jedno. Oni střílejí do prostoru naslepo a očekávají, že broky někoho trefí. Ty to být nemusíš.Pro ně můžeš být tím chudáčkem neschopným je pochopit právě ty, či já.

Neronis nadhodil zvláštní myšlenku a řekl bych že na tom něco může být. M. S. si tím vydělává v novinách a zde si vytváří reklamu. Kdyby jeho slova byla uznána, mohl by získat post v církvi a to je opět možný zisk. U Dalibora bych však o tom dost pochyboval.U toho to může vést naopak v velmi citelné ztrátě a to nemám na mysli jen to že vydal knihu ve vlastním nákladdu a ještě ji rozdal dle jeho vyjádření nějakým knihovnám. Pokud bych hledal služby advokáta a přečetl si jeho vstupy zde, pak bych si jej nikdy nezvolil,protože bych jeho rozumu nedokázal důvěřovat. A to je možná cesta k velké ztrátě,protože mnoho lidí uvažuje podobně jako já. Pokud dokážete číst mezi řádky a povšimnout si maličkých detailů třeba v poděkování matce za inspiraci, pak bych došel spíše k té variantě vyšších požadavků matky na něj než je strop jeho schopností.To již je jen důsledek.

MB
neronis Posted - 18/12/2009 : 14:48:52
Rzwalde, třeba chtějí z toho člověka srdceryvným příběhem vytřískat prachy. Vnímají normální lidi, jako potencionální zdroje financí, jen si o ně říct. Jde však o to nejdříve pochopit vnímání takového člověka než aplikuju nějaké metody, kterými ho chci "napravit". To je pointa, o kterou jde. Mě osobně nikdo z nich o sobě nevyprávěl aby ode mě vylákal pomoc nebo porozumění. Řekněme, že jich pár prostě znám.
Rzwald Posted - 18/12/2009 : 11:37:40
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant
Dalibor ani příkladně M.S od tebe nežádají nic, kromě pochopení správnosti jejich názoru a to poznáš s jejich reakcí. Pomoc od tebe, ani kohokoliv jiného také nežádají, ani nemají potřebu nějakou pomoc od tebe získat.

hmm....ok

škoda jen, ...že pochopení správnosti jejich názoru...

...je pro mne nemožné :-)
..chudáci malí :-D
Miloslav Bažant Posted - 18/12/2009 : 11:13:33
..pokud ty věty mají za obsah nadávání na svět, to, jak to špatně nese, atd. ...tak očekávám, že ode mne chce pomoc. To je snad logické...

Rzwalde
Je a není.Ten člověk vůbec nemusí trpět a nemusí chtít od tebe pomoc. Dokáže však vidět, jak trpí jiní a třeba najde k poznán zákonitostí, které si ostatní neuvědomují a jejichš poznání může vést k zmizení toho utrpení ostatních. Pokud toto nesdělí ostatním,pak je toto jeho poznání naprosto zbyteečné a nic tím nevyřeší. Pokud tě tímto osloví,pak spíše očekává, že to začneš také chápat a postupně se jeho poznání bude šířit až dojde k řešení a zmizení toho lidského utrpení. Pro sebe nežádá třeba vůbec nic,ale je to pro něj důležité a to i tehdy, když se mýlí. Ten moudřejší může přijímat tvůj názor a třeba najít díky tomu chyby ve svém názoru,ale většinou nic takového jako tvůj názor od tebe nežádá,ale snaží se abys pochopil jeho názor.Já svůj názor kontroluji a vím, že v něčem může být chybný a proto ostatním názorům věnuji patřičnou pozornost. Dalibor ani příkladně M.S od tebe nežádají nic, kromě pochopení správnosti jejich názoru a to poznáš s jejich reakcí. Pomoc od tebe, ani kohokoliv jiného také nežádají, ani nemají potřebu nějakou pomoc od tebe získat.

MB
Rzwald Posted - 18/12/2009 : 10:53:55
quote:
Originally posted by neronis
protože současná asimilace je podle mě vedena většinou takovým způsobem, jakoby je měla zachránit z pekelných muk a hodně dává najevo lítost a solidaritu ve tvářích "zachránců", když o ni ti lidé vlastně vůbec nestojí.

já vycházím z toho, že když někdo vstupuje do komunikace, vstupuje do ní za nějakým účelem...

...pokud tedy takový "netradiční" člověk přijde za někým a začne mu o tom (o sobě) povídat, asi tím něco sleduje. Je otázkou co sleduje?
..podle mě se to dá zjistit z obsahu vět, který pronáší..
...pokud ty věty mají za obsah nadávání na svět, to, jak to špatně nese, atd. ...tak očekávám, že ode mne chce pomoc. To je snad logické...

..protože pokud nechce -- tak proč mi to říká? Proč očekává, že by mě to jinak mělo zajímat?

...možná se to dá interpretovat tak, že mi sděluje svůj názor a chce ode mne znát můj názor. Tak v tom případě---to beru.

Jiný důvod ale neznám....a to je otázka na tebe -- pokud nechtějí "zachránit" / pomoci / solidaritu, tak proč to tomu okolí sdělují????

Existuje ještě nějaký jiný důvod než ten, že chtějí jen slyšet názor někoho jiného?
neronis Posted - 18/12/2009 : 09:40:42
Pointa je v tom, že u té studené vody a pocitu chladu jde výhradně o fyzicky pociťovaný problém, zatímco u sebepoškozování to sahá do obou oblastí, tedy i té duševní. Pokud by se ten člověk například vystavil nějaké intenzivní duševní činnosti (třeba viděl jak někdo háže malé děti do jámy, kde se jejich hlavičky drtí o kameny), mělo by to na něj určitý specifický účinek, jiný než sebepoškozování, který by se však nedal popsat, pakliže by šlo o dvojrozměrné příjemno/nepříjemno.
Miloslav Bažant Posted - 18/12/2009 : 07:47:43
Neronisi.
Konkrétně. Znám člověka, který se podobně sebepoškozuje. Třba si típne cigaretu o předloktí. Byl už několikrát i v ústavu. Měl jsem ho jako pomocného dělníka v partě.Ten mně to celkem krásně vysvětlil. Prostě ddostane pocit úzkosti takového rozměru, že se krouzí jako žížala. Když se spálí cigaretou,ta úzkost je potlačena tou bolestí a vlastně se mu uleví. Jenže to je patologický jev a u zdravého člověka není běžný.S tím mrazem a vodou je to běžnější.Mrazem dojde k zůžení cév a horšímu prokrvení. Pokud by ses snažil to místo ohřár, roztáhnou se tepelem pouze povrchové cévy, oběh se v tom místě nezlepší a prostě tě zaleza za nehty. Pokud užiješ studenou vodu, vede to k lepšímu prokrvení a tím se to postižené místo ohřeje samo, zevnitř. To teplo které cítíš nepochází s té studené vody, ale s toho jak se to místo prokrvuje.To je však skušenost,čili volba mezi algoritmy. Pokud tě toto nikdo nesdělí, vybereš si logickou cestu, čili užijeeš teplou vodu, abys to podchlazené místo ohřál a potom bolestí lezeš po zdi.Skusíš studenou a ona ta bolest zmizí. Pak již tu teplou nikdy nepoužiješ.
Jenže pokud budeme takto popisovat jeden děj za druhým a rozebírat jej,pak máme co dělat na několik životů.Jen jediné v tom bude stále přítomné a to snaha zbavit se nepříjemna a dojít do stavu příjemna, třeba jen relativního.

MB
neronis Posted - 17/12/2009 : 20:35:38
Svým způsobem v podstatě ano. Je to ale velmi specifické slovo v porovnání s tím kolik diametráně odlišných činností člověka motivuje. Potom by bylo obtížné si spolehlivě vysvětlit například proč si někteří lidé sami ubližují a řežou se nožem do kůže. Potom to sklouzne vždy do "to ostatní je mu tak nepříjemné, že tohle jiné nepříjemné ostatní rány přehluší, takže je mu to příjemné, jako když vylezeš z mrazu a strčíš ruce pod pramen studené vody, bude chvíli teplá".
Na systematizování je to hezké, ale pokud by jsi se chtěl vyjadřovat konkrétně, bude vždycky užitečné zabrousit aspoň do podobenství nebo se pokoušet verbalizovat to nějak výstižněji, protože to co jsem předvedl já výstižné není, protože jde o zjednodušování. - chybí tomu strukturálnější forma v podobě charakterizace a oddělení duševní a fyzické bolesti, taky by nebylo možno konkrétněji řešit otázky vůle atd. Nevím jestli mi rozumíš.
Miloslav Bažant Posted - 17/12/2009 : 19:12:37
Nojo.A ještě si tu svou hranici snižují akoholem a drogami. Skus potom cokoliv paušalizovat, když jsou lidé od A až do zet.Když všechno odlišné oddělíš, zbyde tě jen to nepříjemno a snaha dosáhnout příjemna. Jakou cestou už je naprosto různé.Tím základním smyslem života může bý jen to co je společné pro všechny.A jen toto je společné pro všechny živé organismy včetně člověka.

MB

www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum © (c) 2009 webmaster Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000