Author |
Topic |
Rzwald
Grafoman
1522 Posts |
Posted - 24/10/2008 : 17:51:21
|
quote: Originally posted by neronis
quote: Originally posted by Rzwald
quote: První jev – nosí špatné známky z dějepisu. Druhý jev – jeho sebevědomí klesá. Třetí jev – dostává od rodičů výprask a jeho inteligence je zesměšňována. Čtvrtý jev – přestává si vážit sebe, svých rodičů i svého okolí. Pátý jev – na pomoc reaguje odmítavě, jakákoli pomoc ústí v definici jeho nízké inteligence a ponižování. Díky dedukci na základě těchto jevů jsme schopni přijít na příčinu. Učitel dějepisu má problémy se zvládnutím kolektivu ve třídě, a tedy s adekvátním výkladem. „Macháček asi tomu rozumíš když se bavíš se sousedem, tak pojď k tabuli………… tak dnes opět nedostatečná.“
mně to přijde složitý...ale nevidím v tom indukci, nýbrž dedukci v metodě shody musí mít jevy nějaký společný faktor... v příkladu je první jev příčinou druhého, ten je příčinou třetího, atd. U indukce však tu příčinu zjišťujeme... ty tady již příčinu máš a odvozuješ dál, co se bude dít---tedy dedukuješ
Všechny jevy mají společný faktor - příčina všech jevů je v tomto příkladu přístup učitele
jenže ty tu příčinu potřebuješ pomocí indukce objevit..ty ju neznáš předem....
ty máš jednu příčinu a implikuješ z toho různé jevy... tyto jevy tedy mají společnou příčinu, jenže to je dedukce...z jedné přičiny odvozuješ věci -- indukce je proces dedukci opačný...
mimochodem škoda, že se k tomu nevyjádří IPC nebo noemus nebo David Černý ...tihle by to mohli vědět celkem s jistotou (i když já osobně jsem si jist na 90% tím, co jsem o indukci napsal...protože jsem to více méně opsal z učebnice, jejíž sken jsem zde hodil)
|
|
|
neronis
Ultragrafoman
Czech Republic
2110 Posts |
Posted - 24/10/2008 : 18:05:27
|
Dobře, potom se zkus bavit na úrovni pravidel nebo na úrovni Honzy a jeho odpalu. Jak bys indukoval stav jeho nepodařených pokusů? |
|
|
neronis
Ultragrafoman
Czech Republic
2110 Posts |
Posted - 24/10/2008 : 19:29:31
|
Trošku jsem nad tím přemýšlel a myslím, že jsem řekl v předchozím příspěvku blbost. Jenom nevím kde a stále nejsem s problematikou obeznámen, proto raději opouštím tuhle konverzaci |
|
|
Rzwald
Grafoman
1522 Posts |
Posted - 24/10/2008 : 21:58:38
|
quote: Originally posted by neronis
Dobře, potom se zkus bavit na úrovni pravidel nebo na úrovni Honzy a jeho odpalu. Jak bys indukoval stav jeho nepodařených pokusů?
eeeh... kdo je Honza? a jaký pravidla? aaa -- uff.. na mě musíš pomalu :-) |
|
|
nexspace
Nový uživatel
Czech Republic
8 Posts |
Posted - 27/10/2008 : 11:15:04
|
Rzwald, moc dekuju za tu knizku, chtel jsem se zeptat, jak se jmenuje, abych ji mohl zahrnout do seznamu literatury, ze ktere jsem vychazel.. |
|
|
Rzwald
Grafoman
1522 Posts |
Posted - 27/10/2008 : 11:44:46
|
quote: Originally posted by nexspace
Rzwald, moc dekuju za tu knizku, chtel jsem se zeptat, jak se jmenuje, abych ji mohl zahrnout do seznamu literatury, ze ktere jsem vychazel..
jj, rádo se stalo
byl to Úvod do metodologie psychologického výzkumu autor = Ján Ferjenčík vydalo Portál, 2005 v Praze
|
|
|
nexspace
Nový uživatel
Czech Republic
8 Posts |
Posted - 27/10/2008 : 11:49:16
|
dobře, ještě jedou moc děkuju, snad se ta seminárka a obhajoba nějak podaří |
|
|
okref
Velmi aktivní uživatel
672 Posts |
Posted - 08/09/2009 : 20:17:23
|
Rzwald je příliš složitý.
Jednoduchý přílad k mému chápání dedukce a indukce. (Ale nevim, kolik to má společného s J.S.Millem. Asi nic moc.)
Induktivní poznatek: Vidím množství letících hus. Induktivně vyvodím pravdilo, že husy umí létat. A každá příští husa mi to potvrdí nebo to nebude husa nebo to bude zvláštní případ husy.
Deduktivní poznatek: Mám pravdidlo: Každý okřídlenec umí létat. Když uvídím slepici, která má křídla, deduktivně vyvodím, že slepice umí létat.
Shrnutí: Indukce = z množství jedinečností usuzuji obecné(pravidlo) Dedukce = z obecného(pravidla) usuzuji na jedinečné
Toť vše k indukci a dedukci. |
Edited by - okref on 08/09/2009 20:21:06 |
|
|
axel01
Velmi aktivní uživatel
Czech Republic
785 Posts |
Posted - 31/05/2012 : 03:15:59
|
quote: Originally posted by okref
Rzwald je příliš složitý.
Jednoduchý přílad k mému chápání dedukce a indukce. (Ale nevim, kolik to má společného s J.S.Millem. Asi nic moc.)
Induktivní poznatek: Vidím množství letících hus. Induktivně vyvodím pravdilo, že husy umí létat. A každá příští husa mi to potvrdí nebo to nebude husa nebo to bude zvláštní případ husy.
Deduktivní poznatek: Mám pravdidlo: Každý okřídlenec umí létat. Když uvídím slepici, která má křídla, deduktivně vyvodím, že slepice umí létat.
Shrnutí: Indukce = z množství jedinečností usuzuji obecné(pravidlo) Dedukce = z obecného(pravidla) usuzuji na jedinečné
Toť vše k indukci a dedukci.
Já jsem sice celé to vlákno nečetla, ale shrnul jsi to opravdu pochopitelně (pro nás pozemšťany). Jen tak dál.
_____________________________ Zajíčku, proč máš tak krátké uši? Ale, jsem romantik. Včera jsem poslouchal, jak krásně zpívá skřivan a přeslechl jsem kombajn. |
|
|
Topic |
|