www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Filosofie
 Libovolné téma
 Škola Života - co by v ní podle Vás bylo?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Skunkless
Aktivní uživatel

Czech Republic
216 Posts

Posted - 26/06/2008 :  20:28:35  Show Profile  Reply with Quote
Moc prosím, máte-li pár minut, napište mi Váš názor, moc mi tím pomůžete. Kdyby měla existovat jakási "Škola Života" a Vy jste mohli ovlivnit, co se v ní člověk může dozvědět nebo zkrátka najít cokoli, co potřebujete vědět, co byste tam objevili? Nemíním to vést jako konverzaci o životě a smrti, ačkoli samozřejmě je-li to tématem, které Vás zajímá, zmiňte to také!

Jde mi spíš o to, co byste hledali, jaké typy rad či pomoci? Zkuste si vzpomenout jaké sitace Vás v životě zaskočily, zda jste si někdy řekli sami pro sebe: "Tohle mě v té škole taky mohli naučit!" či zkrátka co Vám mezi institucemi či organizacemi, zabývajícími se pomocí lidem, chybí?

Děkuju mnohokrát.


Život je fascinující!

Skunkless..

Rzwald
Grafoman

1522 Posts

Posted - 27/06/2008 :  01:14:28  Show Profile  Reply with Quote
no tak já ještě do školy chodím...nicméně pokud uvažuji, co jsem zatím z gymplu využil a co mi naopak chybělo... (ale píšu to jen prakticky, nijak to nekoresponduje s mými zájmy)

čeština
nikdy jsem zatím nepotřeboval recitovat, znát básníky a jejich díla...avšak ani většinu jiných spisovatelů
naopak bych uvítal kdyby se učila např. rétorika, jednání s lidmi, atd.

matika
mnohokrát jsem potřeboval diferenciální počet a hlavně kombinatoriku (!), kterou nás na gymplu učili jen okrajově
..nikdy jsem nepotřeboval komplexní čísla, planimetrii a další geometrický pitomosti

biologie
nikdy jsem nepotřeboval poznávat rostlinky a živočichy, jejich latinský jména už vůbec, natož jakýkoliv poznatky o jejich anatomii a fyziologii
..mnohokrát jsem potřeboval poznatky o lidském těle -- hlavně fyziologie, zdravý životní styl, nemoci, první pomoc (!!!), atd.

zeměpis
z něho jsem snad nepotřeboval nikdy nic (možná snad by se více hodilo rozvinout téma "počasí")

základy společenských věd
nikdy jsem nepotřeboval nic z dějin filosofie (sry ), velmi nedostatečně se imo učí psychologie (!), právo a ekonomie

tělocvik
opravdu nevím, na co je dobré umět stojku, výmyk a různý šaškárny na kruzích...kdyby se učilo aikido, thai-chi chuan nebo jóga, udělali by líp (aneb kdyby lidi uměli padat a relaxovat, bylo by méně zlomených kostí a méně stresu)

chemie
nerad to říkám, avšak z ní jsem nepotřeboval opět nikdy nic

fyzika
opět to nerad říkám, avšak 90% z ní je imo zcela na nic. Já osobně jsem potřeboval spíš "inženýrství" -- jak funguje žárovka, elektrospotřebiče, rozvodové sítě, atd.

angličtina
nikdy jsem nepotřeboval umět typická anglická jídla nebo systém školství v Austálii...
..gramatika, mluvení a poslech je ok, avšak zcela nedostatečná je slovní zásoba, kterou je člověk po gymplu vybaven

němčina
nikdy jsem nepotřeboval

programování a práce s PC
programování jsem nikdy nepotřeboval, naopak zcela nedostatečně nás učili hledání na netu a psaní všemi deseti

hudební výchova
nikdy jsem nepotřeboval

výtvarná výchova
nikdy jsem nepotřeboval

...tolik k jednotlivým předmětům (nevím, zda jsem na nějaký nezapoměl)


Co mi dále chybělo:

- nenaučili mě myslet
(tohle by mělo být součástí matiky, fyziky a filosofie -- je např. s podivem, kolika lidem mého věku dělá problém s jistotou odpovědět na otázku --- když otevřeme dveře od ledničky, bude se teplota v místnosti snižovat/zvyšovat nebo zůstane stejná? ...to je naprosto tristní situace. Druhý příklad --- když lidé argumentují, tak dělají jednu zásadní logickou chybu za druhou,je to hrůza je poslouchat --- možná namítnete, že "to říká ten pravý" (ha! - logická chyba!), avšak veškeré mé prohřešky proti logice jsou nic ve srovnání s tím, co slyším doma, na ulici, v televizi, atd.)

- nenaučili mě učit se
(řekli: nauč se to. Nic mi neřekli o mnemonice, nic o Ebbinghausově křivce, rychločtění, atd.)

- nenaučili mě řešit problémy
(kreativitu lze různými technikami výrazně zlepšit - ať už brainstormingem, mentálním mapováním či jakkoliv jinak...nic z toho se neučí a imo by se to učit mělo)

- nenaučili mě hromadu jiných věcí
(co se dělá na matrice, co je to inkaso, co je to družstvo, jak napsat životopis, co se dělá na hygieně, desítky dalších hloupých otázek)



chápu, že je málo času, avšak kdyby se např. opustil onen cyklický styl výuky..nap rpvní stupni se vše projede na 70%, v druhém stupni se to projede znovu a na 100% (některé věci jsem se učil (zcela absurdně) 6x -- 2x v biologii, 2x v ZSV a 2x ve fyzice -- např. oko - v biologii, psychologii a optice) .tím se ztrácí neskutečně času. Myslím, že kdyby se učili věci jen jednou, hned na 100% a jen v rámci jednoho předmětu, nemuselo by se ani redukovat učivo v nedůležitých předmětech a zbylo by spousta místa na látku, která ve škole chybí.

Edited by - Rzwald on 27/06/2008 01:25:02
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 27/06/2008 :  09:51:00  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Skunkless.

Když se tak zamyslím nad tvojí otázkou a hledám v životě,pak docházím k názoru,že mnohému školy nenaučily,co člověk k životu potřebuje,ale život to potom nahradí.Rozbiješ si nos a naučíš se dívat na to kam šlapeš.Doufám že mně rozumíš. Bylo by dobré umět jazyky a najdou se chvíle,že by to člověk uvítal,ale bez této znalosti se dá docela dobře žít. Život tě zavede do cizí země a když chceš přežít, musíš se jazyk naučit ať chceš,či nechceš i kdyby to byla třeba čínština. Škola je pouze výchozím bodem,který dá člověku jen základ.Rzwald zde píše o tom co by chtěl a co zrovna nemusí.Jenže odkudkoliv se dá kamsi vyjít a kam bude jeho život a pozdější poznání směřovat zatím neví.Mne také nebavila výtvarná výchova,jenže přišel čas začal jsem malovat a hle. Ty zbytečné vědoosti náhle ožily a já jsem měl odkud vycházet. Mnoho s toho co se člověk naučil v životě nevyužije,ale kam se bude jeho život ubírat žádná škola neví a vlastně to neví ani on sám.Proto škola dává jen ty výchozí body a na každém je aby cosi s toho využil a cosi třeba i časem pozapomněl.

Rzwalde.
Naučit se myslet musí každý sám a opět rozhodující je potřeba.Otázkou však je zda školy podporují rozvoj samostatného myšlení, nebo žádají memorování pouček a podobně. Někdy mám dojem ,že školy spíše samostatné myšlení potlačují,ale to může být jen můj dojem.Ty tebou zmíněné metodiky mohou být nápomocné rozvoji samostatného myšlení,ale součastně mohou člověka do jisté míry svazovat a omezovat. Postaví li tě život do situace, kdy se bez samostatného myšlení neobejdeš,pak se to naučíš ,nebo padneš.A tak mohu říci jediné."Život je školou, která tě naučí všemu co skutečně potřebuješ a někdy i tomu, co vůbec nepotřebuješ, či co tě dokonce škodí.Stěžovat si však můžeš vždy jen na sebe sama. Nezvládáš li život a obrátíš se k alkoholu, či drogám,získáš příjemno ,ale cena za to je vysoká.

MB
Go to Top of Page

okref
Velmi aktivní uživatel

672 Posts

Posted - 27/06/2008 :  19:50:14  Show Profile  Reply with Quote
Skunku,
rád ti stručně odpovím na tvou výzvu.
Škola zivota by nás zrejme mela ucit o zivotě, avšak...
Kdybych od někoho měl přijímat rady ohledně života, nejdříve bych trval na vysvětlení slova život. A protože předem vím, ze takové vysvětlení mi dostatečně nepodá dokonce ani věda, která má kořen tohoto slova ve svém názvu(biologie), tězko se mi bude věřit všemu ostatnímu, co mi kdo o zivote bude říkat.
A tak zivot je podle mě tak bláznivá a proměnlivá věc, ze je úplně šuma fuk, zda se o něm něco učíme či ne.
Ale kdybych měl úvést něco konkretního, co mi v me skole zivota chybelo, pak to byla naznalost toho, ze existují nebo existovali lidé, kteri o zivote věděli nebo ví velmi mnoho. A že se těm lidem říká filosofové, a ze jejich myslenky jsou nám k dispozici ve veřejné knihovně.
Go to Top of Page

Rzwald
Grafoman

1522 Posts

Posted - 28/06/2008 :  02:25:11  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant
Rzwald zde píše o tom co by chtěl a co zrovna nemusí.
neneéé...
já psal o tom, co jsem doposud nepotřeboval - tj. fakta, která jsem se musel ve škole nadrtit, ale zatím jsem je nevyužil....a potom naopak o tom, co jsem využil nebo potřeboval, avšak ve škole nás to nenaučili.
Např. u fyziky mám, že 90% je na nic, avšak já osobně jsem využil 100% toho, co jsme se učili...ale to proto, že ji nyní studuji, nikoliv proto, že bych opravdu v normálním životě potřeboval spočítat odpor platinového drátku o průměru 1 mm a délce 1 cm...
..stejně tak např. ta hudební výchova....tam jsem osobně využil taky třeba 100%, ač píšu, že je na nic....a to např. i proto, že 8 let jsem chodil do ZUŠ....ale to je můj koníček, s normálním životem to zase nemá nic společného.



ad myšlení
...souhlasím, že každý musí myslet sám... měl jsem na mysli právě onen rozvoj a podporu, jak píšeš. Učitel může děckám dávat zajímavý úkoly, hádanky, atd. V češtině se můžou vést v kroužku diskuze na nějaký téma (tohle jsme dělali myslím cca 5x za celej gympl...avšak dopadlo to vždy totálním fiaskem, neboť učitelka naprosto neuměla "diskusi" podnítit ani moderovat), v matice se může více času věnovat výrokové logice a hlavně její aplikaci do běžného života (první aplikací jsou (resp. byly) např. testy TSP na Masarykovu univerzitu...)
...myslím, že by to bylo užitečnější než mnoho jiných věcí.
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 28/06/2008 :  08:58:42  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Rzwald

Ale o tom to právě je. Tebe cosi baví a začínáš tušit směr kterým by ses chtěl ubírat a tak bys od školy chtěl aby tě dala to co k této cestě budeš potřebovat.Jenže všichni nejsou takoví jako ty a jejich cesty jsou různé. A tak tě škola může dát pouze základy tak nějak od všeho a pro tebe jsou to pouze výchozí body. Uvědom si, že to co ty od školy žádáš může být pro dalšího žáka těmi zbytečnými informacemi, které ke své cestě nepotřebuje.
Máš li svůj směr, kterým se chceš vydat, musíš si sám najít to co hledáš. Chceš li smaostatně myslet,můžeš to trénovat třeba zde ve fóru a hledat další pohledy na tutéž věc.Můžeš se zde i učit jak kultivovaně konversovat.Může si vyhledat třeba ty diskusní kroužky a podobně. Vše můžeš,ale skus si položit otázku."Chci to skutečně?" a dle toho se zařídit. Nedávej vinu škole a nežádej od ní to, co tě poskytnout nemůže. Potkáš li na škole kantora,který tě třeba přiblíží k filosofii, máš prostě štěstí a podívej se kolem, kolik spolužáků se při to bude nudit. Totéž platí o všech předmětech.Když máš zájem o fyziku, kantor filosof tě nejspíše neuspokojí i když řadu dalších k filosofii přivede a budou na něj celý život vzpomínat.

MB
Go to Top of Page

Rzwald
Grafoman

1522 Posts

Posted - 28/06/2008 :  10:03:40  Show Profile  Reply with Quote
já myslím, že si stále nerozumíme:

téměř každý potřebuje vědět, jak vychovávat děti (protože téměř každý má rodinu)
x
...avšak né každý potřebuje vědět, zda je silnější kyselina chloristá nebo kyselina chlorečná

první se ve škole neučí, druhé ano (i s vysvětlením, och)



téměř každému se zhodí umět relaxovat (Jacobsonova progresivní relaxace, autogenní tréning, focusing), neboť každý zažije v životě mnoho stresových situací
x
...avšak né každý potřebuje vědět, jakou jednotku má magnetická indukce

první se neučí, druhé ano


téměř každému se zhodí zvládat trému, umět se konstruktivně hádat (asertivita) a argumentovat (rétorika, logika), neboť každý chodí do práce, má šéfa nebo šéfa dělá....či přichází do styku s úředníky, něco po nich chce nebo oni chtějí něco po něm
x
...avšak né každý potřebuje vědět, kdo napsal hru Hadrián z Římsů (natož pak její obsah)

první se neučí, druhé ano


....no a mohl bych pokračovat
imo pokud je základní vzdělání povinné pro všechny lidi, mělo by zahrnovat věci, který zůročí 90% populace. 90% populace neocení když bude vědět kdo napsal fugu v d-moll, avšak troufám si tvrdit, že rychločtení by se 90% populace zhodilo (rozhodně víc, než ta informace o d-moll)
Go to Top of Page

Ondra
Aktivní uživatel

Czech Republic
278 Posts

Posted - 28/06/2008 :  23:10:14  Show Profile  Reply with Quote
Absolutně vzato je škola života samotný život. Život znamená a ztělesňuje vývoj, který je praprincipem veškeré existence všech rovin všech vesmírů bez výjimky. Vývoj je praprincipem života i školy života. Je veliký omyl předpokládat, že život sám pro člověka neznamená školu života – např. pokud někdo tvrdí, že člověk (ať jeho vědomí, či duch) již v podstatě všechno zná a musí se jenom tzv. 'rozpomenout' atp. Pokud by taková tvrzení odpovídala pravdě jen nepatrným zlomkem, tak by došlo k okamžitému zhroucení celé reality, neboť vše by se v sobě samém stalo nelogickým, a tudíž neschopným vyrovnanosti a existence. Pokud by např. lidský duch byl již dokanalý, pak by nepotřeboval žádné reinkarnace, materiální život vůbec. A lidský život opravdu není ani jen jakýmsi 'zakoušením' jakéhosi 'boha' nebo sebe samých atp. To je bludné učení, které samotný život vyvrací v každé své jednotlivé variaci. Hlavním smyslem všeho univerzálního, a tedy i lidského, je vývoj, proces zdokonalení. Pro člověka to znamená hlavně evoluci vědomí, ze které vyplývá i evoluce jeho ducha, který je vřazen do neustále reinkarnace.

Na našich školách však nedochází k opravdové evoluci vědomí, nýbrž k jeho devoluci. Školství je v současnosti iracionálními vládami kontrolovaná instituce zotročení vědomí a vymývání mozků mladých lidí. Současný stav školství celosvětově nejen, že je špatný, ale v pravdě odpovídá šílenství. Skutečný vývoj vědomí spočívá v osvojování duchovních poznatků a rozvoji hodnot. Teprve na této základně je možné přibrat čistě materialistické směry vědy atd. Duchovní však neznamená náboženský, právě naopak. Pravé duchovní poznatky s sebou nesou vyvrácení všech tezí všech náboženství, sekt a jiných bludných učení– vyjma drobných zrnek. Mladým lidem musí být vysvětlena iluze náboženství, sekt a jiných bludných učení a musejí být vedeni moudrými lidmi, kteří jim přinesou pravé duchovní poznatky, a tedy i všechny hodnoty, mezi nimi svobodu a samostatnost. Tito učitelé se budou do školství postupně dostávat a změní jej zevnitř a úplně. A z řad jejich žáků budou vycházet ti, co povedou toto lidstvo na cestu harmonie s přírodně-tvořivými zákony a přikázáními naší reality, z které jsme vzešli a jejíž jsme logickou a přirozenou součástí. Z řad současného školství ale vycházejí ti, co toto lidstvo vedli, nadále vedou a ještě dlouho povedou k celkovému kolapsu – ať už jde o utiskovatele, nebo utiskované, neboť obě skupiny jsou stejně iracionální a života neschopné a nehodné. Tragédii školství však nevyřeší jen nějaká reforma, nýbrž moudří lidé, kteří se do něj musejí dostat. Teprve až tito nabudou ve školství převahu, dostane jakákoliv reforma smysl a obsah.

A každý může být takovým člověkem a učitelem, stačí pochopit, že univerzálním smyslem lidského života je evoluce vědomí, a že současný svět má nyní ve svých řadách člověka, který již zprostředkoval asi dvě desítky tisíc stránek textu v rámci svých od dětství trvajících reálných fyzických i telepatických kontaktů s vysoce vyspělými mimozemšťany. Veškeré bohatství všech hlavních tajemství života je nyní otevřeno a zpřístupněno všem. Všechny hlavní otázky již byly zodpovězeny – obsáhle, přesně, fantasticky. Např. cesta k opravdovému studiu, meditaci, telepatii, telekinezi, vznik vesmíru, historie lidstva, náboženství atd. atd. atd. Proč lidstvo vždy haní a nedbá svého 'proroka'? Stejně jako kdysi ukřižovali Jmmanuela (mylně později nazývaný Ježíš Kristus), tak bylo na 'Billyho' Eduarda Alberta Meiera spácháno již 21 atentátů – neúspěšně.

Vše je již zde. Stačí otevřít mysl a začít kriticky, svobodně a samostatně studovat.
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 29/06/2008 :  09:09:10  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Pro Okref.

Jsme sice na internetu,který tě dává určitou anonymitu a tím i dojem, že můžeš být beztrestně neslušný, ale člověk který má vžité určité normy slušnosti tomuto nepodlehne. Mluvím o oslovení Skunkless.Pod tímto nickem je dívka,či žena,což můžeš zjistit, když klikneš na její nick.Tys ji však oslovil hanlivým výrazem skunku. Skunk je sice zvíře,které není ošklivé,ale vyznačuje se vylučováním zapáchajícího sekretu. Uvědomuješ si, co jsi tímto té dívce řekl? Neměl by ses omluvit?ˇOslovil bys ji tak s očí do očí? Vulgarita s tebe neudělá tvrdého chlapa a u nikoho tím dojem tvrďáka nevyvoláš, spíš dojem,že jsi mírně řečeno nevychovaný.

Stále si myslím,že by zde měl každý vystupovat pod svým jménem a plnou idenetitou,aby jej to nesvádělo k hrubostem a sprostotě.

Okref.

Umění milovat také škola neučí a potřebuje to každý,ale učí třeba sčítat,či násobit,což ovšem takový pastevec nemusí potřebovat.Škola je pro všechny bez ohledu na jejich pozdější zaměření a tak si musí to co potřebuje každý sám a vyhledat si zdroje,či školy speciálně zaměřené. Jsou i tací,kteří neptřebují tolik rétoriku,ale nutně díky svému zaměření potřebují vědět třeba která ta kyselina je silnější a pro tyto jsou tyto informace důležité a jak říkám i pro ně je zde ta škola. Škola je kmenem,ze kterého vyrůstají všechny větve, nejen ta tvoje a toto by sis měl při své kritice školy stále uvědomovat.

MB
Go to Top of Page

Ondra
Aktivní uživatel

Czech Republic
278 Posts

Posted - 29/06/2008 :  15:28:24  Show Profile  Reply with Quote
Princip školství má v prvé řadě vycházet ze stabilní rodiny. Státem řízené povinné školství, které diktuje, co a jak se má kdo učit je samo o sobě problematické a zneužívá se celosvětově k indoktrinaci a manipulaci – byť si to ani samotní 'učitelé' neuvědomují. Vrcholem zotročení a unifikace jednotlivců jsou jednotné zkoušky a maturity. Všichni musejí 'vědět' od všeho stejně. Co a kolik určí stát. (Učitele dávám do uvozovek proto, že neučí, ale papouškují z učebnic, diktují, co si vypsat do sešitu a nevyvíjí žádnou tvořivou aktivitu – a i kdyby chtěli, tak jsou stejně svázáni osnovami a jednotnými zkouškami. A vědět dávám do uvozovek proto, že umět nazpamět neznamená vědět, a navíc je učební látka často mylná).

Princip školství se má přizpůsobit individualitě jednotlivce, jeho možnostem, sklonům, zájmům. Školství má mladého člověka motivovat a nechat ho rozhodnout, jakou cestu vývoje si zvolí, a to zcela dobrovolně. Má mu poskytnout prostředí k vlastnímu vývoji, má ho jen přirozeně poučit a usměrnit tam, kam chce jít, v tom, co chce dělat. To je i princip učitele. Je to jen výukový faktor a usměrňovatel svobodné cesty jednotlivce v plném respektu této cesty, ať už je jakákoliv.

Je možné, nutné a správné učit někoho něco, co ho nebaví a o co nemá zájem? Stát tvrdí, že ano, ale pravda je taková, že je to nemožné, zbytečné a nesprávné. Nemožné je to proto, že bez zájmu a motivace je hlubší pochopení vyloučeno, zbytečné proto, že takové počínání nevede ke skutečným poznatkům a je ztrátou času 'učitele' i žáka a nesprávné proto, že jde v podstatě už o indoktrinaci a nucení k něčemu, o co někdo nemá zájem. Jde o nátlak státu do nejvlastnější soukromé sféry jednotlivce. Když nechci znát matiku (dejme tomu krom úplných základů) tak v principu nikdo nemá právo mi tvrdit, že ji znát musím, nebo dokonce drze tvrdit, že nejsem schopen pochopit její důležitost, a tak mi musí být vnucena pro mé dobro. To je velmi hloupá a drzá myšlenka, když mi někdo tvrdí, že to a ono se přec učím pro sebe, ačkoliv o to nemám zájem a jsem k tomu nucen. Jak se to můžu učit pro SEBE, když JÁ o to nemám zájem?!

Co ví kdo o MNĚ, aby mohl tvrdit, že je to pro MĚ dobré?Snad stát? No, vlastně ano, protože bude mít moje otisky, DNA, vzorek krve, všechny lékařské zprávy, čip v mém mozku a na záznamu veškerý můj pohyb, hovory, sms, sumu na kontě... Stát ví nejlépe, co je pro mě dobré! Můj Velký moudrý bratr! Později to vše určitě ocením a poděkuji za tuto péči, dozor a bezpečí. To vše se činí zajisté jen a pouze pro mé blaho a bezpečnost, blabla! V reálu ale vše směřuje k naprosté unifikaci celé naší občanské globální společnosti, včetně školství. Spěje to tam, že nakonec budou dělat jednotné zkoušky všichni mladí lidé na celém světě! Strašné! To je cesta k úplné kontrole a úplnému zotročení vědomí. Místo toho, aby se hájila nezcizitelná svoboda individuálního vývoje jednotlivce, tak bude (a už většinou je) domácí vzdělávání nezákonné a všichni budou muset podstoupit šílenství školního systému. Já své dítě však do státní školy nikdy nedám. Vybojuji si právo ho v dětství vzdělávat v rámci rodiny nebo rodin a později s pomocí vhodné soukromé školy. (Hloupý rozumbrada by teď mohl namítat, že dítě přece mít nemůžu, když zastávám zastavení a pokles porodnosti. Takový chytrák ať si přečte navrhovaná opatření a zjistí, že kontrola porodnosti nezakazuje mít dítě nebo děti.)

Nedobrovolné 'studium' je a priori nesmysl. Tzv. povinné předměty jsou tedy rozvněž nesmysl (vyjma úplných základů např. češtiny, matiky atd.). A navíc to zaplavení čistě materiální vědou od samého dětství! Mladý člověk je hned od začátku zasypáván útržkovitými a často ještě mylnými fakty z koláče materiální vědy a je tak jimi mořen a soužen, místo aby mu byly přiblíženy potřebné zákonitosti a hodnoty formou diskuzí a her atd. Vzniká v něm proto pomalu pocit odporu a bezmoci, pocit nudy a neochoty k takovému 'studiu'. Protože se pak často odmítá tímto způsobem učit, tak je mu předhazováno, že je líný a neplní si povinnosti. A pak se to posouvá do obecné roviny a hloupě se tvrdí, že jsou prý mladí lidé drzí, líní a nevychovaní. Ti se však jen podvědomě brání proti iracionálnímu nátlaku ze strany autoritativního školství a rodiny. Mladí lidé jsou sevřeni mezi dvěma mlýnskými kameny. Školství je věčně nutí do nesmyslů a rodina je zase 'v dobré víře' a 'pro jejich dobro' nutí do školství. Co si mladí lidé myslí a o co mají zájem je vedlejší. Musejí držet krok a hubu a plnit povinnosti, protože jenom tak mohou být označeni za 'chytré a nadané žáky', jenom tak dostanou kapesné a rodičovskou a 'učitelskou' přízeň a lásku. Když vybočí z řady budou seřváni a semleti z obou stran, vzniknou hádky v rodině, probémy ve škole a hrozící vyhazov ze školy i z domova. Přesně tak se tadké otevírá cesta do party kuřáků, alkoholiků, tetovačů, feťáků, výtržníků, vandalů, kriminálníků, počítačových hráčů, televizních diváků, sprejerů atd.atp. Ta naše mládež je zkažená, že? To je však omyl. Mladí lidé totiž jen touží po zájmu, citlivém a individuálním přístupu, chtějí být vyslyšeni a respektováni jako svobodní a nezávislí. Protože to nejde v rámci rodiny ani školství, tak to jde v rámci party, a o to extrémněji. Příčinou nudy, lenosti a lhostejnosti mládeže tedy není žádný vrozený aspekt, nýbrž jen nedostatek motivace, opravdového zájmu a lásky ze strany především rodiny a školství. Rodina a školství v tomto (a ve většině dalších věcí) naprosto selhávají, protože nejsou schopny vzbudit zájem a motivaci, natož nadšení pro věc a hlavně pro život, hodnoty atd., nejsou schopny ani předat nezbytné principy a zákonitosti ke šťastnému životu atd. Bohužel jsou právě rodiče a školství často v alianci proti mladému člověku, který si tak musí hodně vytrpět. Tak vzniká řada dalších krizí a problémů, útěků z domova, ostrého vyhranění mladého člověka vůči rodičům a škole. U hodně citlivých mladých lidí dochází bohužel velmi často až k sebevraždě, protože celkové nepochopení jejich osoby ze všech stran je tak veliké, že je jejích beznaděj k takovému činu dohání. Není se čemu divit.

A nyní si představme, že výše zmíněné záležitosti probíhají ještě v relativně stabilních rodinách. Když k tomu všemu ještě přistoupí rozvody, hádky, domácí násilí, alkohol, cigarety a drogy u rodičů, vulgární mluva, lhostejnost, nemoci rodičů (jako HIV) atd. atd., tak je jasné, v jak ohavném prostředí mladý člověk musí žít a formovat se. Rodiče nemají svým dětem co říci a škola o ně také nejeví zájem a jen je totalitářsky nutí do nesmyslů. To je přece důvod k čirému zoufalství! Takové jsou nyní příčiny a z těchto příčin vycházela, vychází a bude vycházet i naše politika, vláda a celá další generace a její společnost. A stát tento naprostý rozvrat rodiny ještě podporuje mj. tím, že rodiče olupuje o peníze – ti pak ve dne v noci pracují a děti tak přenenechávají státním jeslím, školkám a školám. Ve hře je navíc celá řada představ a předsudků o bohatství a kariéře atd., a tak tomuto mamonu řada rodičů dává přednost před dětmi. Rodinný rozvrat tak způsobuje celá řada státních, psychologických a společenských faktorů, přičemž z tohoto rozvratu vyplývají všechny možné problémy, hlavně kriminalita všeho druhu, alkoholizmus, narkomanie a prostituce.

Rodinný rozvrat má však ještě hlubší a původnější kořen, a tím je ohromné přelidnění, které je ohromné samozřejmě i v Evropě a naší republice. Přelidnění způsobuje např. to, že se člověk v sevření velkého množství lidí cítí vědomě i podvědomě ohrožen a velmi se stahuje do soukromé sféry (o kterou mezitím také zásadně přichází). Vziká nedůvěra, podezřívavost, a tedy rozkoly v lidech a mezi lidmi. Vzniká odpor a agrese vůči bližním, která se stupňuje také nenávistí vůči cizím etnikům, které v důsledku přelidnění zaplavují a pomalu ruší domácí národ. Vinou přelidnění a špatně nastaveného hospodářství vznikají chudinské čtvrti a bída, a to i v tzv. nejbohatších státech a městech. A tak žije v důsledku přelidnění polovina světového obyvatelstva ve slumech. Toto prostředí je logicky semeništěm kriminality a zločinnosti.

Řešení příčin v podobě globální kontroly porodnosti však nikoho nezajímá, protože se do všeho ještě přidávají nábožensko-sektářské ideologie, které negativně formovaly tuto nešťastnou společnost po tisíce let, a také falešná humanita a lidská hloupost všech odstínů. A tak se odstraňují stále znovu a znovu pouze následky a jeden problém se 'řeší' problémem druhým, čímž vznikají problémy dva, čtyři, šest, osm až do milionů a dál. Všechna činnost směřující k nápravě věcí lidských, která v sobě nezahrnuje mj. problém přelidnění, problém rozvratu rodiny a problém školství je činnost nejen zbytečná, ale přímo zločinná, protože tak dochází k další kumulaci problémů a ztrátě času, který přece musel být využit jinak.

Závěrem tohoto zamyšlení budiž tato pointa: jen opravdové studium a z něho vyplývající iniciativa každého zodpovědného jednotlivce jsou schopny účinně čelit problému přelidnění, problému rozvratu rodiny a problému školství, přičemž právě problém přelidnění je kořenem všeho zla, který musí být vytržen a zničen. Tím se totiž rovnou zlepší i rodinné a školní prostředí – elementy, které formují osobnost a 'ducha' naší další generace, a tedy i její politiku a vládu. Při přirozeném zalidnění budou mít manželé více prostředků, času a prostoru pro své děti a pro sebe navzájem, pro vzájemné pochopení, štěstí a skutečné vzdělání. Počet rozvodů a všech agresivních činů v domácnosti se sníží na minimum a mladí lidé budou mít celosvětově většinou stabilní a zdravé zázemí ve zdravém životním prostředí s možností adekvátního individálního studia a přístupu. Školství bude vystavěno na bázi dobrovolnosti a respektu k individualitě jednotlivce a bude to vlastně jen pokladnice poznání, ze které si každý bude čerpat kolik a čeho chce. A drtivá většina lidí bude chtít čerpat hodně, protože snížením populace dojde i k eliminaci obludných rozměrů nábožensko-sektářského zotročení a láska k moudrosti, a tedy pravá filozofie, bude znovu zažehnutna v mysli člověka. Ve třídách nebude sedět 20-30 lidí a nudit se při výkladu, nýbrž budou existovat spíše menší skupinky diskutující o konkrétním tématu, o které se každý ze skupinky zajímá a které z čistě vlastního zájmu studuje. Učitel bude skutečně vyučovat, moderovat, povzbuzovat a motivovat a dělit se s mladými bližními o plody svého vědění, moudrosti a lásky. Absurdní a iracionální tlak na mladého člověka ze strany rodiny a školství (i ze strany náboženství a státu) bude tedy v takové společnosti zrušen a dojde k vyrovnanému a svobodnému prostředí dynamického rozvoje vědomí.

A z takového rozvoje vede cesta přímo k odhalování velkých tajemství života a smrti, cesta přímo do vesmíru, ke kontaktům s mimozemskými civilizacemi a k z toho vyplývajícímu dalšímu ohromnému rozšíření vědomí a pochopení. Dojde k oficiálním meziplanetárním kontaktům a spolupráci na bázi technologické, umělecké, filozofické, duchovní atd. Nepopsatelné rozšíření rozhledu! Dojde k cestování vesmírem i jinými vesmíry, k osídlování nových světů, ke vstupu do galaktické federace... Lidé si budou sami sebe vážit a při nižší a přirozené populaci lépe pochopí také vzájemnou odkázanost a závislost, lépe pochopí jednotu, a tedy dokonalost (vždy relativní a stále ve vývoji), a tedy život. Vyvstane opravdový rozvoj hodnot vědomí a ducha a celá řada dalších netušených možností. Nikdy přitom nenastane tzv. nuda nebo absolutně ideální společnost atd., jak nerozumně někteří lidé prohlašují. To jednoduše proto, že tajemství života nikdy tuto nudu neumožní a vývoj nikdy neumožní absolutní dokonalost. Vědomosti, moudrost, láska a všechny hodnoty se budou neustále prohlubovat a umocňovat, budou komplexnější a dokonalejší, vše se bude neustále pozvedat a rozpínat jako samotný vesmír – duch, vědomí, technologie, vše se bude dostávat do souladu a harmonie, do jednoty a dokonalosti. A nekonečné variace reality nikdy neumožní nudu, nikdy a zase nikdy – právě naopak. Lidské prožívání a naplnění ohromně poroste a nenajde žádného konce. Ani tehdy, až bude duch člověka natolik dokonalý, že bude moci opustit materiální rovinu, nebude existovat nic jako nuda – ta existuje jen u materialistického člověka slepého a hluchého k realitě, u člověka, který neví a netuší, že život je fascinující. Moudrost, láska a hodnoty se samy sebou nikdy nenasytí. A dokonalost neznamená nudu, nýbrž absolutní naplnění. Dnešní totálně povrchní člověk si to jen těžko dokáže představit a uvažuje v tomto ohledu zcela nesmyslně. Existuje skutečně nuda? Může se nudit někdo, komu protákají litry krve žilami a v jehož mozku nyní probíhají bilióny reakcí a spojení? Někdo, kdo pluje nekonečným vesmírem na krásné modré planetě? Někdo kdo je energií rozkmitaných atomů? Nikoliv a nikoliv. Nuda je iluze a dokonalost je opakem této iluze.

A prvním krokem k tomu všemu, ke skutečnému vývoji a životu, k veškeré expanzi vědomí a ducha je pouhá přirozená redukce populace. Jenom a pouze a s absolutní jistotou tak je možné situaci na planetě vrátit do normálu. To vehementně potvrzují jak sami mimozemšťané, tak i vysoké a nejvyšší roviny ducha, tak i skutečný 'prorok' nové doby. A ten, kdo z jakýchkoliv důvodů trvdí opak, ten se ve své nekonečné hlouposti vyslovuje jen a pouze za utrpení a hroznou smrt milionů a miliard lidí, za zničení a devastaci všeho života, za válku, násilí a všechny krutosti, a proto je zločincem na této planetě a jeho jednání a žvásty by měly být trestné. Řeči jako 'množme se a místo si pak vybojujme' atd. atd. jsou jen projevem tupé slabomyslnosti a válečného štváčství, projevem lidí, kteří nechtějí akceptovat realitu a vyslovují se jenom a pouze za válku, zničení, smrt a utrpení. Až však zažijí běs třetí světové války a budou střílet a zabíjet své bližní ve zbytečném konfliktu, až budou ozářeni, otráveni a jejich město se rozpadne v prach, až budou jejich děti zabity a zmrzačeny, pak ať si uvědomí jak velcí hlupáci a ignoranti to jsou.

Edited by - Ondra on 29/06/2008 15:37:30
Go to Top of Page

okref
Velmi aktivní uživatel

672 Posts

Posted - 29/06/2008 :  17:20:00  Show Profile  Reply with Quote
MB,
je nádherné, ze máš takovou moralizující náladu, ale uvědomuješ si vůbec, ze z mého oslovení děláš urážku ty a nikdo jiný. Samozrejme jsem pochyboval, zda oslovení skunk použít. Nakonec jsem ho pouzil s tím, ze pockám na reakci osloveného, jak se mu takové zjednodušení prezdívky zamlouvá nebo nezamlouvá. Tobě to vůbec vysvětlovat nemám povinnost, ale takovéhle napadení z vulgarity a urážení mě rozčílilo téměř do běla. Jestli někoho urážím tím, co jsem kdy napsal, rád se za vsechno omluvím a sjednám nápravu. Ale protoze se oslovená vůbec neozvala, jsi ve svém ochranitelském gestu příliž napřed. Co kdybys debatu mezi Skunkless a mnou nechal na nás samotných a nepletl se do ní, pokud tě k tomu jeden z nás nevyzve. Předem ti dekuji za tvou budoucí zdrženlivost v tomto směru.

A jeste musim reagovat na tvůj názor ohledně uvádeni praveho jména. Ja totiz nikomu nedoporucuji uvádet nejake pravdive udaje o sobe z bezpecnostních důvodů. Snadná zneuzitelnost reálných údajů je jediný důvod, proc je neuvádím. To dělají jen staří důvěřiví lidé.

Edited by - okref on 29/06/2008 17:26:37
Go to Top of Page

Ondra
Aktivní uživatel

Czech Republic
278 Posts

Posted - 29/06/2008 :  17:25:52  Show Profile  Reply with Quote
Není třeba se obávat, že by oslovením skunk byla Markéta dotčena. Má příliš velký nadhled, rozhled i vhled na to, aby byla malicherná a vztahovačná. Ale tuším, že oslovení Skunkless v sobě nese cosi osobního, a tak to radši nekomolte.
Go to Top of Page

Rzwald
Grafoman

1522 Posts

Posted - 29/06/2008 :  22:36:06  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant
Okref.

Umění milovat také škola neučí a potřebuje to každý,ale učí třeba sčítat,či násobit,což ovšem takový pastevec nemusí potřebovat.Škola je pro všechny bez ohledu na jejich pozdější zaměření a tak si musí to co potřebuje každý sám a vyhledat si zdroje,či školy speciálně zaměřené. Jsou i tací,kteří neptřebují tolik rétoriku,ale nutně díky svému zaměření potřebují vědět třeba která ta kyselina je silnější a pro tyto jsou tyto informace důležité a jak říkám i pro ně je zde ta škola. Škola je kmenem,ze kterého vyrůstají všechny větve, nejen ta tvoje a toto by sis měl při své kritice školy stále uvědomovat.

to bylo na okref? ..to bylo na mě, ne?

souhlasím v detailu, ale nesouhlasím v celku

kolik lidí je pastevců? nula nula nic... ostatní lidé potřebují umět počítat (a pastevec taky, neboť až mu skončí šichta, tak jde do obchodu a tam si něco koupí...)

podobně s kyselinou a rétorikou....krom toho i vědec by měl umět mluvit...neboť se předpokládá, že vědec bude jezdit na konference a tam by měl být schopen v relativně krátkém čase prezentovat (optimálně i zajímavým způsobem) hlavní body svého výzkumu/důležité výsledky
...a toto nepotřebuje jen chemik

...školství ale vypadá tak, že se upřednostňuje informace, který využije minoritní podíl společnosti a informace, který by upotřebil skoro každý se neučí (každý jsme vystaveni např. reklamě....bylo by vhodné v rámci češtiny se více věnovat manipulativním technikám, pseudoargumentování, asociacím, atd.)

ad umění milovat --- no vidíš, další věc, kterou by neškodilo zavést... (nevidím jediný pádný důvod proč si v maturitním ročníku nepustit instruktážní porno :-D )


Edited by - Rzwald on 30/06/2008 12:43:42
Go to Top of Page

Rzwald
Grafoman

1522 Posts

Posted - 29/06/2008 :  22:38:44  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Ondra

Není třeba se obávat, že by oslovením skunk byla Markéta dotčena.

já stejně nechápu, na co je nick, když né na to, aby skryl pravé jméno...
jaký je důvod napsat si do kolonky jméno něco jiného než do kolonky přezdívka??!

...jinak přimlouvám se za anonymitu...mám neblahé zkušenosti se zveřejňováním jakýchkoliv osobních informací...a dokonce i neblahé zkušenosti s používáním stejného nicku na různých fórech...

Edited by - Rzwald on 30/06/2008 12:43:27
Go to Top of Page

Jan
Nový uživatel

Czech Republic
21 Posts

Posted - 02/07/2008 :  15:39:19  Show Profile  Reply with Quote

Ahoj Skunkless,

Jsem již 11 let ze střední průmyslové školy a ve svém životě jsem již mnohokrát vzpomínal a zpracovával myšlenku, co jsem se měl učit více a co bylo úplně zbytečné.

Cením si toho, že jsem se mohl (v rámci možností) naučit solidně anglicky, kterou jsem v praxi v UK stejně musel hodně zdokonalit a prohloubit.
Rovněž tak jsem velmi vděčný za základy němčiny (10 lekcí), probíraných stále dokola. Dnes jako bych je našel a čtu i mluvím v NJ problemlos, díky mnoha faktorům a zájmům, právě přes němčinu.
Ve třeťáku jsem propadl z psaní na stroji (ve čtvrtletí), což mě vybičovalo k takovému výkonu, že jsem denně cvičil ještě na starém psacím stroji a na konci vytáhl na dvojku. Dnes, v PC éře, je to naprostá nutnost a nesmírná pomoc.
Filosofie / literatura / dějepis: považuji rovněž za důležité, alespoň v té osobní rovině, protože dodají zajímavé podněty k zamyšlení a lásku k myšlení a moudrosti.... té jen relativní ... pochopitelně

Summaré toho nejcennějšího z mého osobního pohledu:
Jazyky: němčina (nepodceňovat, v tomto jazyku je ukryto víc, než si jen řadový člověk dovede představit. Je to jazyk filozofů a proroka Nové doby)
Angličtina
další jazyk(y) výhodou
Psaní na stroji
Filosofie / literatura / dějepis

Zpětně jsem se měl více zajímat o:
Fyziku, přírodní vědy, techniku všeho druhu. Teď to musím dohánět.

Na humanitních školách dnes zcela chybí něco jako:
předmět: Geisteswissenschaftliches Studium, tj. "duchovní vědy", nikoliv v náboženském slova smyslu, nýbrž určitá verze dnes tolik odstrkované občanské nauky. S ní by se to dalo spojit.
Jednoduše předmět, kde by se člověk naučil více rozumět principům života, na kterých by mohl dále stavět. Na mysli mám princip pozitivního a negativního, funkce myšlenek, život a smrt a mnohá, nepřeberná další témata souvsiející s duchovním rozvojem. Toto by mělo jít více do hloubky a souvislostí dokazatelných všem těm, kteří myslí a dívají se kolem sebe a vidí věci v souvislostech.
V konečné fázi by se jednalo o předmět, který se částečně prolíná s psychologií, filosofií, sociologií, občanskou naukou, přírodními vědami, a s dalším neexistujícím předmětem: "podporou přirozeného logického myšlení a podpora vlastního studentova myšlení", dále by byla nezbytnou součástí věcná diskuze. Nemluvě o tom, že vhodní učitelé musí na tento předmět rovněž dozrát ... stejně tak i doba...

Hezký den
Jan
Go to Top of Page

Skunkless
Aktivní uživatel

Czech Republic
216 Posts

Posted - 27/07/2008 :  12:16:43  Show Profile  Reply with Quote
Milí všichni - v prvé řadě díky za Vaše reakce. Nějak teď filosofii (tedy tomuto fóru) nevěnuji mnoho času a i to, co píšete jsem jen tak prolétla (slibuji, že se do toho někdy poctivě zakousnu a detailně pročtu a pak Vám to nandám svými reakcemi )

Zatím jen stručně k tomu, co nemohu nechat bez povšimnutí...


M.B. - díky za zastání, chápu, že jsi to myslel dobře, ale opravdu to nebylo třeba. I přes to si toho vážím.

okref - moje přezdívka je Skunkless, kdybych chtěla být skunk, rovnou bych se tak zaregistrovala. Pokud se Ti ale zkrácenina mého nicku líbí tak moc, že Ti udělá radost jí používat, v pohodě to ustojím

Ondro - Ty mě teda znáš, jako svý boty! Máš pravdu - rozhodně jsem se kvůli tomu neurazila, stejně tak je mi příjemné, když se můj nick nechá jak je

Všichni - zkuste se na "Školu Života" dívat bez porovnávání s běžnou školou. Zapomeňte na to, co se ve školách již učí, zkuste hledat, co Vám v nich chybí - je vcelku jedno, zda si myslíte, že by to mělo být v té základní škole pro všechny, nebo v jakési vyšší škole pro ty, které to zajímá...já si to pak už nějak popřeházím.

Sama dobře vím, že Život sám, je asi největší školou a nemyslím si, že by to bylo možno nějak měnit, ani si nemyslím, že by to bylo dobré. I přes to jsou věci, které všichni potřebujeme znát a nikdo nás je neučí (ano, je to třeba i tím, že rodina nedokáže dávat co by měla atd..)asi nejvíce se k tomu přiblížil Rzwald ve svém příspěvku kde zmiňuje výchovu dětí kontra kyselina chloristá...jsou další věci o kterých jste přesvědeni, že lidé potřebují znát?

Tak snad brzy se budu moci vyjádřit konkrétněji k Vašim příspěvkům, za které děkuji..mějte se rádi


Život je fascinující!

Skunkless..
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum © (c) 2009 webmaster Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000