www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Filosofie
 Libovolné téma
 Jak používat dialektiku k řešení problémů?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 31/01/2008 :  12:48:52  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
Bytí je podle mého názoru pouze nejobecnější pojem, pod který patří všechny ostatní pojmy možná kromě těch pojmů, které nejsou a tudíž je řadíme k pojmu ne-Bytí. I když pojem ne-Bytí lze možná rovněž podřadit pojmu Bytí, protože lze v pojmovém jazyce rovněž říci, že nic jest (ničím).

Skutečnost nejobecnějšího pojmu Bytí, příp. jím zahrnutých pojmů podle mého názoru znamená pohyb všech bodů časoprostoru jako částic o nulové hmotnosti, tedy vlastně pohyb ničeho, tedy v pojmové jazyce lze hovořit dle mého názoru o Bytí (z) ne-Bytí.
Go to Top of Page

IPC
Aktivní uživatel

France
235 Posts

Posted - 31/01/2008 :  17:42:47  Show Profile  Reply with Quote
Pro pana Bazanta
Danou knihu jsem cetl. V podstate s vami souhlasim, idkyz na nektere veci bych rad upozornil:
1) Filosof se projevuje hlavne zivotni stylem to znamena kontemplaci pravdy. A k tomu mu skoly muzou a nemusi pomoct, neni to v radu nutnosti jak jsem o tom jiz jednou psal.
2) Tady bych chtel poopravit jeden vyraz ktery nemam rad "svou pravdu", ja hledam pravdu, to znamena to co jest. Ale ne zadnou svoji pravdu, zadnou domenku.
3) Tolerance, myslim tim opravdnou toleranci a ne otupelost, je vysledek dlouhe snazeni a velikosti ducha, a proto si je potreba davat pozor na lacinou toleranice, neboli pokud vse je pravdive tak nic neni pravdive...
4) Udiv to zdroj filosofie
5) To ze jste dal nez moderni filosofie me neprekvapuje, protoze moderni filosofie je v krizi
Go to Top of Page

IPC
Aktivní uživatel

France
235 Posts

Posted - 31/01/2008 :  17:45:12  Show Profile  Reply with Quote
Pro Dalibora Gruzu
Moc nerozumim vasemu vyjadreni
pohyb všech bodů časoprostoru jako částic o nulové hmotnosti

Protoze aby castice byla castici musi mit hmotu, ta hmota ma urcitou hmotnost,
tak nevim jak jste to myslel
Go to Top of Page

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 31/01/2008 :  19:07:15  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
Jednotlivé body časoprostoru nazýváme události a matematicky s nimi zacházíme jako se čtyřvektory. Dráhy bodových částic v prostoročasu pak nazýváme světočáry. Vícerozměrný objekt vykresluje v časoprostoru tzv. světoplochu.

Zdroj internetová encyklopedie wikipedie viz: http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Casoprostor

Pojmenování bodů časoprostoru jako bodových částic zformulovala již přede mnou teorie časoprostoru (viz. výše).

Edited by - Dalibor Grůza on 31/01/2008 19:07:54
Go to Top of Page

IPC
Aktivní uživatel

France
235 Posts

Posted - 31/01/2008 :  22:17:51  Show Profile  Reply with Quote
Pro Dalibora Gruzu
Dik za typ, na to budu potrebovat hodne casu nez to prostuduji
Go to Top of Page

mireke
Nový uživatel

Czech Republic
7 Posts

Posted - 31/01/2008 :  22:24:50  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Mireke.

Nemohu si pomoci,ale myslím si že to Marx nezdokonalil, ale dokonale s prominutím zvoral. Smísil jablka s hruškami a výslednicí byl počet švestek. Faktem však je, že tím vysvětli to co vysvětlit chtěl a to pro něj bylo zřejmě tím nejdůležitějším.

IPC.
Teze i antiteze mohou mít rovnocenné pravdivostní hodnoty. Vezmi si například tézi, že bůh je a že bůh není. Jedno ani druhé není dokazatelné ani vyvratitelné. Tyto pravdy jsou si tedy rovné. Ty můžeš sice namítat, že pouze jedno může být pravdou, ale co s toho pravdou je a co není se nikdy nedozvíš. Jedno či druhé může být právě nyní uznávanější pravdou, ale to není určující kriterium. Stejně tak se můžeš podívat na různost pravd náboženství a pokud nemůžeš dokázat, že jedno je pravdivější,pak jsou si všechny rovné a jsou si pravdivostí rovné i ateismem. Hledat nějaký střed mezi těmito pradvdami je nesmyslné a nereálné. Cestu ke smíru je tedy hledat pouze mimo tyto pravdy. Jinak řečeno spojit pravdy není možné,ale je možné odstranit jejich spor tím, že jim budou dány rovnocenné možnosti při hledání cesty k životu.To již možné je.

MB



Pane Bažant
musim se Vám k něčěmu přiznat, je to sice jen shoda náhod ale jmenuji se stejně jako náš ministr financí. Ten vůl mi dělá jen ostudu kvůli mému jménu. Znevažuje jméno Miroslav Kalousek. To je jen taková perlička.
Mýslím že jsem filosof od malička, chci být filosofem i po celý můj dlouhý život. Já si hlavně mýslím, že pravý filosof se pozná podle rozumové vyspělosti, schopnosti pozorovat svět pod různými úhly pohledu. A to já dokážu. Mám tak vycvičený mozek že je to pro mne hračka.
Co se týče dialektiky, tak ji zkouším aplikovat v praxi, mýslím si že jsem dosáhl metody dialektického mýšlení.
Já si opravdu myslím, že filosofie je exaktní věda jako káždá jiná, protože může k dokazování svých teorii používat ostatní vědní disciplíny (matematika, fyzika, chemie, přírodověda aj.).
A co je nejdůležitější: Pořád se vzdělávám, studuji pomocí samostudia a nepotřebuji ktomu žádnou školu. Lidi se totiž neumějí učit, protože se tomu na školách neučí. Já jsem si našel univerzální metodu učení která je efektivní. Jsou o tom na internetu plné stránky.
Musím končít je už Večer
Go to Top of Page

Miloslav Bažant
Ultragrafoman

Czech Republic
6254 Posts

Posted - 01/02/2008 :  09:15:03  Show Profile  Visit Miloslav Bažant's Homepage  Reply with Quote
Mirku.
Zapomeň zde ve fóru na pány a vykání.Zde jsme si všichni rovni a běžně si tykáme. Můžeš užívat třeba jméno Sláva. Na to jsem nejzvyklejší.
Tan ministr financí nedělá to co by si třeba sám přál, ale většinou to, co mu diktuje strana, kterou zastupuje. Pravicové strany většinou jednají ve prospěch bohatých na úkor pracujících a tak i on musí dělat takovou politiku, nebo odejít k levici, což on s přesvědčení a vlastního zájmu neudělá. Pokud je takové jednání ostudou,pak jeho a té strany, nikoliv tvoje i když máš stejné jméno i příjmení. Když jsem zadal do Google své jméno našel jsem tam mezi jmenovci profesora a když jsem přišel za synem na soud (je tam zaměstnán)) byl tam na vývěsce další jmenovec a byl to bezdomovec a zloděj. Co bych měl potom říkat já? Být pyšný, nebo se za jmenovce stydět? Já myslím, že vždy záleží na tom zda budu jménu dělat čest já a nikdo jiný.

Říkáš, že chceš být filosofem? Prosím, nikdo tě v tom nebrání. Já jsem filosofem nikdy být nechtěl a ty co se příliš babrali v životě jsem považoval spíše za podivíny. Za filosofa se doposud nepovažuji. Když někdo řekne že chce být filosofem,pak si téměř vždy vzpomenu na LUďka Sobotu a to jeho." Nejlepší je pracovat hlavou, protože to člověk nedělá nic." Filosofem a dobrým můžeš být i tehdy, jsi li třeba truhlářem.Když si dokážeš vytvořit dobrou životní filosofii a ve výsledku máš dobrou rodinu, slušné děti a lidé tě mají rádi.To je ta nejlepší filosofie jakou znám. Vím, že tě nyní toto nestačí, že se tě to zdá být málo,že bys chtěl změnit svět. Ve tvém věku je to normální.Potom však člověk pozná, že to není tak lehké jak si myslel a že jeho schopnosti nejsou dostatečné. Přichází sklamání a tím horší, že člověk sklamal sám sebe a člověk začne soudit na místo sebe vše ostatní a celý svět.Stále si myslí, že je to filosofování, ale ostatní cítí, že je to pouze póza. Toho se uchraň, dokážeš li to. Takoví lidé jsou všem protivní hlavně tím, že své názory jidem vnucují. A tak je lidé od sebe odhánějí a oni se ocitají se svým sklamáním sami. Tím tě neříkám, aby ses nestal filosofem,ale ukazuji jen nebezpečí, které na této cestě hrozí.

MB
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum © (c) 2009 webmaster Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000