www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Filosofie
 Libovolné téma
 Katolická dogmata a dogma lásky dle Fil. rovn.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 03/11/2014 :  19:35:03  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
Postoj ke katolickým dogmatům a dogma lásky dle Filosofie rovnováhy


quote:
Originally posted by Dalibor Grůza

Dotčená pravidla Filosofie rovnováhy:

...Matouš 22:36„Mistře, které přikázání je v zákoně největší?“ 37On mu řekl: „‚Miluj Hospodina, Boha svého, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí.‘ 38To je největší a první přikázání. 39Druhé je mu podobné (tj. jsou si podobní věřící a nevěřící v Boha, kteří dodržují toto druhé přikázání): ‚Miluj svého bližního jako sám sebe.‘ 40Na těch dvou přikázáních spočívá celý Zákon i Proroci.“

Marek 12:28Přistoupil k němu jeden ze zákoníků, který slyšel jejich rozhovor a shledal, že jim dobře odpověděl. Zeptal se ho: „Které přikázání je první ze všech?“ 29Ježíš odpověděl: „První je toto: ‚Slyš, Izraeli, Hospodin, Bůh náš, jest jediný pán; 30miluj Hospodina, Boha svého, z celého svého srdce, z celé své duše, z celé své mysli a z celé své síly!‘ 31Druhé je toto: ‚Miluj svého bližního jako sám sebe!‘ Většího přikázání nad tato dvě není.“

Lukáš 10:25Tu vystoupil jeden zákoník a zkoušel ho: „Mistře, co mám dělat, abych měl podíl na věčném životě?“ 26Ježíš mu odpověděl: „Co je psáno v Zákoně? Jak to tam čteš?“ 27On mu řekl: „‚Miluj Hospodina, Boha svého, z celého svého srdce, celou svou duší, celou svou silou a celou svou myslí‘ a ‚miluj svého bližního jako sám sebe.‘“ 28Ježíš mu řekl: „Správně jsi odpověděl. To čiň a budeš živ.“ 29Zákoník se však chtěl ospravedlnit, a proto Ježíšovi řekl: „A kdo je můj bližní?“ 30Ježíš mu odpověděl: „Jeden člověk šel z Jeruzaléma do Jericha a padl do rukou lupičů; ti jej obrali, zbili a nechali tam ležet polomrtvého. 31Náhodou šel tou cestou jeden kněz, ale když ho uviděl, vyhnul se mu. 32A stejně se mu vyhnul i levita, když přišel k tomu místu a uviděl ho. 33Ale když jeden Samařan na své cestě přišel k tomu místu a uviděl ho, byl pohnut soucitem; 34přistoupil k němu, ošetřil jeho rány olejem a vínem a obvázal mu je, posadil jej na svého mezka, zavezl do hostince a tam se o něj staral. 35Druhého dne dal hostinskému dva denáry a řekl: ‚Postarej se o něj, a bude-li tě to stát víc, já ti to zaplatím, až se budu vracet.‘ 36Kdo z těch tří, myslíš, byl bližním tomu, který upadl mezi lupiče?“ 37Zákoník odpověděl: „Ten, který mu prokázal milosrdenství.“ Ježíš mu řekl: „Jdi a jednej také tak.“ (tzn. bližní nemusí být pouze člověk, ale i jiný živý tvor, např. hospodářské zvíře, či živá buňka těla člověka, rozhodujícím znakem bližního je, že mi prokazuje milosrdenství, tedy, že mne např. živí nebo napojí atd., což dělají, jak hospodářská zvířata, tak i buňky mého těla)


...

FILOSOFIE ROVNOVÁHY
FILOSOFIE LÁSKY ANEB ŘÁD VÍTĚZNÉ ARMÁDY:

"Všichni živí tvorové ve skutečnosti nejvíc chtějí žít ve světě, kde se budou mít všichni rádi, proto je každý stále povinen působit co možná nejméně smrti a bolesti."

Vše ostatní jsou více názory(spekulace).

... V případě mé Filosofie rovnováhy nejde tudíž o odpadlictví, kázání bludů či rozkolnictví, které katolická církev stíhá exkomunikací účinnou spácháním těchto protiprávních činů (c.1364 §1 Kodexu kanonického práva 1983),

(viz www.spvzt.cz , www.filosofierovnovahy.sweb.cz , www.spvzt.sweb.cz )



Filosofie rovnováhy zaujímá následující postoj k základním dogmatům katolické víry. Z hlediska Filosofie rovnováhy jako filosofie, tj. vědeckého oboru je experimentálně postupně prokazatelně (čím dál více za pomoci rozumu) zcela jistá (ale i za pomoci citu a vůle) pouze láska, a o něco méně z ní vyplývající má definice lásky, tj. "Všichni živí tvorové ve skutečnosti nejvíc chtějí žít ve světě, kde se budou mít všichni rádi, proto je každý stále povinen působit co možná nejméně smrti a bolesti.", vše ostatní je z hlediska filosofie jako vědy méně jisté, to se týká rovněž všech ostatních dogmat katolické víry, která jsou zásadně předmětem zjevení, nikoliv současného vědeckého poznání. Jako katolík považuji dle Filosofie rovnováhy za nejdůležitější dogma římskokatolické víry dogma lásky, kterou jsem definoval samozřejmým výše uvedeným způsobem, všechna ostatní dogmata římskokatolické víry považuje Filosofie rovnováhy za méně důležitá.

(1. Janův 4:8 Kdo nemiluje, nepoznal Boha, protože Bůh je láska., 1. Janův 4:16 Také my jsme poznali lásku, kterou Bůh má k nám, a věříme v ni. Bůh je láska, a kdo zůstává v lásce, v Bohu zůstává a Bůh v něm. (viz www.biblenet.cz/app/b/John1/chapter/4#v8 a www.biblenet.cz/app/b/John1/chapter/4#v16 )

Příklady, viz Nicejsko-konstantinopolské vyznání:

1) Věřím v jednoho Boha, ... Věřím v jednoho Pána Ježíše Krista, jednorozeného Syna Božího, ...

Je-li Ježíš Kristus Bůh a je-li Bůh láska, pak ten, kdo věří v lásku, věří samozřejmě rovněž v Boha i Ježíše Krista, není pak ve skutečnosti vůbec důležité, co tvrdí o své víře v Boha či Ježíše Krista, věří-li v lásku, tedy je-li katolíkem, protestantem, židem či jiným věřícím či ateistou.

2) ... Vstoupil do nebe, ... Věřím v jednu svatou, všeobecnou apoštolskou Církev ... očekávám vzkříšení mrtvých a život budoucího věku. ...

Věřím-li v lásku a jednám-li se všemi (zejména živými tvory) s láskou, pak je méně důležité, zda existuje nebe a zda v něm jsou ostatní živí tvorové, např. zvířata jako členové shora uvedené všeobecné apoštolské církve či nikoliv, protože za svou lásku přijdu po své smrti zřejmě do nebe, jestliže existuje, a, jestliže neexistuje, pak do nebe po smrti samozřejmě nepřijdu. A jestliže se chovám ke všem živým tvorům s láskou, pak přijdu po smrti do nebe i za tuto lásku, jestliže nebe existuje, a jestliže se ke všem živým tvorům s láskou nechovám, pak do tohoto nebe po smrti přijít nemusím. Jestliže existuje nebe a já přijdu po smrti za svou lásku do tohoto nebe a jestliže tam budou i ostatní živí tvorové, např. zvířata, pak zřejmě mohou být rovněž spaseni, jestliže však tam ostatní živí tvorové nebudou pak zřejmě se jich spása netýká. Jestli existuje nebe nebo neexistuje a jestli tam jsou i ostatní živí tvorové nebo nejsou, tudíž je méně důležité než dogma lásky či jednání s láskou i k ostatním živým tvorům a má menší smysl se tím zaobírat či kvůli tomu vést s ostatními spory než o shora uvedené dogma lásky.

Literatura: http://cs.wikipedia.org/wiki/Nicejsko-konstantinopolsk%C3%A9_vyzn%C3%A1n%C3%AD , www.vatican.va/archive/ccc_css/archive/catechism/credo.htm , http://cs.wikipedia.org/wiki/Diskuse:Gn%C3%B3ze , http://cs.wikipedia.org/wiki/Gn%C3%B3ze , http://en.wikipedia.org/wiki/Eugen_Drewermann , http://cs.wikipedia.org/wiki/Eugen_Drewermann , http://animalrights.webz.cz/nesmrtelnost_zvirat.htm , www.vira.cz/otazky/Krestansky-pohled-na-zvirata-Maji-dusi.html , www.souvislosti.cz/497pod.html
, http://cs.wikipedia.org/wiki/Protimodernistick%C3%A1_p%C5%99%C3%ADsaha , http://cs.wikipedia.org/wiki/Pascendi_Dominici_gregis , http://cs.wikipedia.org/wiki/Modernismus_(teologie) , http://cs.wikipedia.org/wiki/Lamentabili_sane_exitu , https://jzj.signaly.cz/1504/je-laska-vec-emoci-nebo

Edited by - Dalibor Grůza on 31/08/2015 21:51:16

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 06/05/2015 :  18:30:02  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
Jak je to s Bohem v mé Filosofii rovnováhy


quote:
Originally posted by Dalibor Grůza

FILOSOFIE ROVNOVÁHY
FILOSOFIE LÁSKY ANEB ŘÁD VÍTĚZNÉ ARMÁDY:
"Všichni živí tvorové ve skutečnosti nejvíc chtějí žít ve světě, kde se budou mít všichni rádi, proto je každý stále povinen působit co možná nejméně smrti a bolesti." Vše ostatní jsou více názory (spekulace).

(viz www.spvzt.cz , www.filosofierovnovahy.sweb.cz , www.spvzt.sweb.cz )


Existenci Boha nevylučuji (viz slovo "každý", tedy tvorové i případný jejich stvořitel shora uvedeného jediného dogmatu mé Filosofie rovnováhy), převážně v Boha věřím (viz láska jako vůdčí princip Vesmíru jako směřování k organizovanému pohybu neživé hmoty s co možná nejméně srážkami, ale přesto zřejmě s nějakými srážkami zhmotněné u živých tvorů jako jejich převážné oplácení lásky láskou a nelásky pomstou, viz shora uvedené jediné dogma mé Filosofie rovnováhy, tato láska jako vůdčí princip Vesmíru pro jeho dobrotu spíše svědčí pro existenci Boha než jeho neexistenci), avšak má Filosofie rovnováhy ani já osobně zatím vědomí existence Boha nutně nepotřebujeme (shora uvedené jediné dogma mé Filosofie rovnováhy neodpovídá na otázku po prvotní příčině shora uvedeného vůdčího principu lásky ve Vesmíru, tj. jaká je prvotní příčina, proč "všichni živí tvorové ve skutečnosti nejvíc chtějí žít ve světě, kde se budou mít všichni rádi", tj. zda tento vůdčí princip lásky ve Vesmíru existuje sám od sebe nebo byl naprogramován nějakým stvořitelem, avšak má Filosofie rovnováhy chce vždy vycházet z této lásky jako vůdčího principu Vesmíru, který nám dává sám o sobě vždy víceméně jednoznačný návod, co máme v každý okamžik svého života dělat, viz "proto je každý stále povinen působit co možná nejméně smrti a bolesti").
Go to Top of Page

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 06/05/2015 :  18:31:12  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
Dilema rozumu


quote:
Originally posted by Dalibor Grůza

FILOSOFIE ROVNOVÁHY
FILOSOFIE LÁSKY ANEB ŘÁD VÍTĚZNÉ ARMÁDY:

"Všichni živí tvorové ve skutečnosti nejvíc chtějí žít ve světě, kde se budou mít všichni rádi, proto je každý stále povinen působit co možná nejméně smrti a bolesti."

Vše ostatní jsou více názory(spekulace).

(viz www.spvzt.cz , www.filosofierovnovahy.sweb.cz , www.spvzt.sweb.cz )



Dilema rozumu:

Věta: Vše ostatní jsou více názory(spekulace).

Zda jde u výše uvedené věty stále ještě o axiom či dogma mé Filosofie rovnováhy, nebo už jde o její názor(spekulaci).

Literatura: Dilema (řecky ... „dvojí volba“) je problém nabízející alespoň dvě řešení nebo volby, z kterých ani jedna není přijatelná; tradičně je to popisováno jako „rozpolcen při rozhodování“ (being on the horns of a dilema), kdy žádná možnost není příjemná nebo „být mezi dvěma ohni“ (being between a rock and a hard place), kdy jsou oba objekty nebo výběry destruktivní.

Ve formální logice se definice pojmu dilema liší významně od běžného významu. Je to chápáno tak, že jsou možná dvě řešení, ale výběr mezi nimi není podstatný, protože obě obě vedou ke stejným závěrům. ... Neformálně to lze vysvětlit jako „jeden (nebo oba), A nebo B jsou pravdivé, ale oba implikují C, takže bez ohledu na pravdivost hodnoty A a B můžeme vyvodit C.“

(see http://en.wikipedia.org/wiki/Dilemma?oldid=276144403 , http://cs.wikipedia.org/wiki/Dilema )

Edited by - Dalibor Grůza on 06/05/2015 19:22:54
Go to Top of Page

Dalibor Grůza
Grafoman

Czech Republic
1678 Posts

Posted - 08/05/2015 :  22:45:11  Show Profile  Visit Dalibor Grůza's Homepage  Reply with Quote
Jediný axiom či dogma Filosofie rovnováhy


quote:
Originally posted by Dalibor Grůza

FILOSOFIE ROVNOVÁHY
FILOSOFIE LÁSKY ANEB ŘÁD VÍTĚZNÉ ARMÁDY:

"Všichni živí tvorové ve skutečnosti nejvíc chtějí žít ve světě, kde se budou mít všichni rádi, proto je každý stále povinen působit co možná nejméně smrti a bolesti."

Vše ostatní jsou více názory(spekulace).

... Do plného potvrzení či vyvrácení jediného dogmatu mé Filosofie rovnováhy bude tak pouze vždy se změnou dosavadního stavu vědy nutné změnit jeho vědecké promítnutí, případně zpřesnit tuto zjednodušenou definici lásky. Filosofie rovnováhy s. 391

(viz www.spvzt.cz , www.filosofierovnovahy.sweb.cz , www.spvzt.sweb.cz )


Ze všech možných výkladů ohledně výše uvedené úplné jistoty pouze axiomu či dogmatu lásky mé Filosofie rovnováhy plyne, že je vždy nutno se chovat v souladu s tímto jediným axiomem či dogmatem Filosofie rovnováhy, pokud nebude případně tento axiom či dogma prokazatelně vyvráceno.

Literatura: http://en.wikipedia.org/wiki/Knowledge , http://en.wikipedia.org/wiki/Belief , http://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%ADra , http://cs.wikisource.org/wiki/Ott%C5%AFv_slovn%C3%ADk_nau%C4%8Dn%C3%BD/V%C3%ADra , http://en.wikipedia.org/wiki/Fideism , www.vira.cz/Texty/Knihovna/Veda-a-vira-jednota-nebo-boj-protikladu.html , www.vira.cz/Texty/Knihovna/Rozhovor-s-astrofyzikem-Jirim-Grygarem.html , http://en.wikipedia.org/wiki/Certainty , http://cs.wikipedia.org/wiki/Jistota , http://cs.wikipedia.org/wiki/Dogma , http://cs.wikipedia.org/wiki/Axiom , http://forum.filosofie.cz/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1748 , http://en.wikipedia.org/wiki/Correspondence_theory_of_truth , http://en.wikipedia.org/wiki/Pragmatic_theory_of_truth , http://en.wikipedia.org/wiki/Constructivist_epistemology , http://en.wikipedia.org/wiki/Consensus_theory_of_truth , http://en.wikipedia.org/wiki/Coherence_theory_of_truth , http://en.wikipedia.org/wiki/Subjectivism , http://en.wikipedia.org/wiki/Truth , http://cs.wikipedia.org/wiki/Pravda , http://cs.wikipedia.org/wiki/Ji%C5%99%C3%AD_Grygar#cite_note-10 , http://cs.wikipedia.org/wiki/Filosofick%C3%BD_skepticismus , http://cs.wikipedia.org/wiki/Skepticismus , http://cs.wikipedia.org/wiki/Sextus_Empiricus , http://sk.wikipedia.org/wiki/Sextos_Empeirikos , http://cs.wikipedia.org/wiki/Sofist%C3%A9 , http://cs.wikipedia.org/wiki/Cynik , http://cs.wikipedia.org/wiki/Kynismus , http://cs.wikipedia.org/wiki/Nihilismus , http://cs.wikipedia.org/wiki/Agnosticismus , http://cs.wikipedia.org/wiki/Postul%C3%A1t

Edited by - Dalibor Grůza on 11/05/2015 22:31:35
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum © (c) 2009 webmaster Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000