www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Filosofie
 Etika, socialní a politická filosofie
 filosofie básniček pro děti

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
kirmakX6on Posted - 04/11/2012 : 19:38:45
...tož jsem zase jel vlakem a slyšel jsem přes zeď nějakého dědy, jak "přezkušuje" zda nějaké dítě, které tam s sebou měl, umí básničku (nevím, jak začíná či zda vůbec nějak začíná, slyšel jsem jen konec)

...bez klobouku, bos
natloukl si nos
boule byla veliká
jako celá afrika

já tu básničku už strašně dlouho neslyšel, ovšem když jsem ji tak slyšel, všiml jsem si, že ta básnička je vlastně uplná sračka spojující k sobě logicky nesouvisející výrazy a vyvolávající falešná zdání (např. že bouli lze přirovnat velikostně k Africe nebo že klobouk či absence vhodné obuvi nějak může uchránit před natlučením si nosu) a bez zjevného celkového smyslu (který když neodhalím já, tak tím spíš ne malé dítě).
Fakt nevím, jaký je užitek zaplentávat dětskou hlavu takovýma sračkama (tj. nutit je, aby si to pamatovalo), resp. jaký je užitek vůbec směřovat jeho pozornost na podobné básničky, vůbec mu něco takového předkládat před zrak. Že by nějaký rozvoj řečových a uměleckých schopností, kdy se předpokládá, že dítě si všimne rýmu? Já se obávám, že nikoliv, protože a) na to není upozorňováno, b) je jeho nervová soustava příliš nevyzrálá na to, aby mohlo reálně chápat a skládat rýmy nebo vnímat uměleckou hodnotu textu – k tomu má obecně mnohem lepší předpoklady až si podstatně rozšíří slovní zásobu (a to se děje mluvením, příp. čtením prózy, nikoliv poesie) a jeho nervová soustava vyzraje.

Co zde reálně probíhá, je to, že dítě je nuceno opakovat - bez pochopení o čem vlastně text je, co je jím sdělováno, k čemu slouží apod. (nebot text je o ničem, nic nesděluje a k ničemu - kromě zábavy, která je do něj ovšem uměle vložena - neslouží) - nepříliš související slova a je mu za to projevovaná pozornost a náklonnost, což ho těší. Jinými slovy, jde
1. o vštěpování ritualizovaného chování a nelogiky, tedy toho, že některé věci se dělají jen tak, bez logického důvodu a smyslu, a
2. o učení se mít radost ze sdělování informací bez obsahu (sdělování pro sdělování).

básničkyyy...prostěěě....nejsou vhodná zábava pro malé děti

stejně jako nikdo nebude malému prckovi pouštět porno místo večerníčku, neměly by se mu dávat stupidní básničky, spíš pohádky, bajky či jiné napínavé a přitom osobnost kladně ovlivňující (nebo aspoň nepoškozující) příběhy.
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
neronis Posted - 05/11/2012 : 21:36:13
quote:
Originally posted by kirmakX6on
to ne, ale vštěpování debilit poškozuje osobnost :-)




nepoškozuje, když jsi ještě debil ;)
kirmakX6on Posted - 05/11/2012 : 20:10:56
quote:
Originally posted by neronis

kirmak, jakože každě vštěpování poškozuje osobnost?
to ne, ale vštěpování debilit poškozuje osobnost :-)

já se teď ale díval na básničky na http://www.moje-rodina.cz/rikanky?page=0,1

a zjistil jsem, že většina z nich není debilní...takžeee..je to v pohodě
...taky jsem si vygooglil, jak začíná ta básnička "bez klouboku bos"
...a ona to není básnička, ale rozpočítávadlo (en ten ty ky dva špa li ky...)

..zřejmě jsem dělal závěry z nedostatku informací :-)
neronis Posted - 05/11/2012 : 16:20:49
kirmak, jakože každě vštěpování poškozuje osobnost?

Mě taky přijde divné, že by mělo záležet na tom jestli je chodba a schody mezi místnostmi udržené a čisté, když si stačí vzít cukle a nasypat do každého rohu jed na krysy. Jenže bydlení může mít i nějakou kulturu, aby nám v něm bylo příjemně a uměli se taky o něco postarat.

Zveličování v básničce ti zase může říct, že dokud není boule veliká jako celá afrika, na nic si nemusíš stěžovat. A v tom rýmu je to srandovnější než kdyby ti to někdo prostě řekl... ledaže bereš všechno kolem sebe smrtelně vážně.

Takové věci tě sice neučí přemýšlet, ale jak se říká, každý nemusí být učený a doktorem práv ;)

www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum © (c) 2009 webmaster Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000