T O P I C R E V I E W |
navi |
Posted - 02/11/2007 : 14:16:13 Pustit se do úkolu bádat a psát o základech lidské duchovnosti pouze na podkladě vlastních spekulací, domněnek a odkazů na druhé je marným, neproduktivním a ve skutečnosti nemožným podnikáním. Je několik důvodů, proč tomu je tak:
(1) Duchovnost obecně je možno pojímat jako danost od Nejvyššího. Jako takovou ji může interpretovat, vysvětlovat a definovat pouze Ten, který ji vytvořil, kdo je jejím původcem.
(2) Lidská přirozenost je různě ohraničena v porozumění tomu, jak se duchovnost chápe. To jest v přírodních podmínkách či v přírodním stavu. Její přírodní stav má jen pomíjivou hodnotu. Bytosti, jakými jsou lidé jsoucí v přírodním stavu, musí definovat vše z tohoto stavu. Avšak duchovnost nevzniká v přírodním stavu, a tak ji není možné chápat a vysvětlovat pouze na tomto základě. Je třeba postoupit nad přírodní stav, abychom se přiblížili pravdě o duchovnosti.
(3) Lidé mají ve své přirozenosti sklon přizpůsobovat vše úrovni svého vlastního chápání. Jelikož toto chápání je v mnoha případech založeno na denních potřebách pro přežití v přírodním světě, podřizují vše tomuto účelu. Takto jsou motivováni každodenními událostmi v životě lidstva obecné a událostmi v jejich osobním životě zvlášť. Chápat duchovnost znamená přesáhnout tento druh chápání a poznat fakt, že všechny události, ať jednotlivě, či obecně, mají svůj pravý původ především v duchovním stavu dění, nikoliv v těchto událostech samých.
(4) Protože lidské bytosti jsou ve svém přírodním stavu omezeny jeho pomíjivými hodnotami, mají sklon zakládat svá vysvětlení a pojímání jakéhokoliv fenoménu na těchto pomíjivých hodnotách. To se tedy týká i jejich vysvětlení a pojetí duchovnosti. Jelikož duchovnost je ve své esenci a substanci transcendentní všemu, co má pomíjivou hodnotu, nemůže být plně pochopena z těchto hodnot. Proto je jakékoli chápání založené na takové podmínce zkreslené.
(5) Jelikož lidská řeč odvozuje své kategorie, pojmy a ideje z věcí a myšlenek týkajících se především pomíjivosti přírodního světa, je těžké nalézt výraz přiměřený snaze dosáhnout plného chápání pravé reality duchovnosti lidskou myslí. Cokoli je řečeno v lidských termínech, může pouze přiblížit to, co duchovnost skutečně je, neboť bez ohledu na to, co je o ní řečeno, vždy bude přesahovat vyřčená slova a jejich obsahy.
(6) Jelikož jsou lidské bytosti z těch a oněch důvodů lapeny v pasti přírodního světa, který vchází v existenci časoprostorového kontinua, jsou omezeny ve svých pojmech a ve svém chápání svými relativními podmínkami. Proto nejsou lidé schopni za těchto podmínek plně porozumět jakékoli absolutní hodnotě. V přírodních podmínkách jsou schopni se pouze přiblížit pravdě. Protože duchovnost přesahuje ve všech ohledech relativní pojmy lidské přírodní podmíněnosti, mohou se jí pouze přiblížit. To je další zdroj mnoha zkreslení.
|
15 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
navi |
Posted - 07/11/2007 : 18:43:10 quote: Originally posted by Miloslav Bažant
Navi
Tomu se říká shoda. Ono vlastně vůbec nezáleží, jakou cestou jsme k humanismu došli, ani jakou cestou toto prezentujeme, ale že jsme k tomu došli a že se snažíme tento humanistický postoj nějak prezentovat. Kdyby to platilo mezi všemi lidmi, pak by byl na Zemi věčný mír.
MB
Tak to máš pravdu. |
Miloslav Bažant |
Posted - 07/11/2007 : 17:27:51 Navi
Tomu se říká shoda. Ono vlastně vůbec nezáleží, jakou cestou jsme k humanismu došli, ani jakou cestou toto prezentujeme, ale že jsme k tomu došli a že se snažíme tento humanistický postoj nějak prezentovat. Kdyby to platilo mezi všemi lidmi, pak by byl na Zemi věčný mír.
MB |
navi |
Posted - 06/11/2007 : 13:55:52 quote: Originally posted by Miloslav Bažant
Navi.
Já bych řekl, že oba vycházíme z humanistického pohledu a ten materialismus, či idealismus jsou pouze naše cesty, jak jsme k tomu došli.
MB
Ja by som to napísal takto: Já bych řekl, že oba vycházíme z humanistického pohledu a ten materialismus, či idealismus jsou pouze naše cesty, ktorými ho prezentujeme.
|
Miloslav Bažant |
Posted - 06/11/2007 : 13:06:26 Navi.
Já bych řekl, že oba vycházíme z humanistického pohledu a ten materialismus, či idealismus jsou pouze naše cesty, jak jsme k tomu došli.
MB |
navi |
Posted - 06/11/2007 : 11:31:42 quote: Originally posted by Miloslav Bažant
Navi.
Poznání vždy přichází od jednotlivce A jestli toto lidé pochopí dříve, než zničí veškerý život záleží na tom, zde ten jednotlivec toto dokáže sdělit tak aby to pochopili. Jestli toto lidé pochopí až na onom světě,jak říkáš, je to světu málo platné.Zde nejde jen o to pochopení,ale jde o to, aby byl život na planetě zachován a to musí lidé učinit zde v tomto životě a hlavně včas.
MB
Miloslave, vieš aký je ideologický rozdiel medzi nami dvoma? že tvoja ideológia vychádza z materialistického vnímania sveta a moja z duchovného. Obidve sú ale humanistické. |
Miloslav Bažant |
Posted - 06/11/2007 : 07:35:38 Navi.
Poznání vždy přichází od jednotlivce A jestli toto lidé pochopí dříve, než zničí veškerý život záleží na tom, zde ten jednotlivec toto dokáže sdělit tak aby to pochopili. Jestli toto lidé pochopí až na onom světě,jak říkáš, je to světu málo platné.Zde nejde jen o to pochopení,ale jde o to, aby byl život na planetě zachován a to musí lidé učinit zde v tomto životě a hlavně včas.
MB |
navi |
Posted - 06/11/2007 : 00:30:59 quote: Originally posted by navi
quote: Originally posted by Miloslav Bažant
Navi. Lidské pravdy se dobrovolně nespojí. K tomu je třeba lidského poznání a snahy. Lidé musí nejsdříve pochopit co jim škodí a jaké nebezpečí to obnáší a teprve potom budou schopni přijmout myšlenku spojení pravd. Ideálním stavem by bylo, aby se o to snažili lidé všech pravd a třeba to začalo u jedinců, jako jsme my.
MB
To ľudské poznanie príjde, len nemôže príjsť v takej lokálnej fáze vnímania, akú máš ty. Ľudia pochopia, čo im škodí, všetcia, ale na tomto svete to mnohí nestihnú. Pochopenie je vždy vecou jednotlivca a vlastnej skúsenosti.
Prosím si odpoveď. |
navi |
Posted - 04/11/2007 : 16:33:33 quote: Originally posted by Miloslav Bažant
Navi. Lidské pravdy se dobrovolně nespojí. K tomu je třeba lidského poznání a snahy. Lidé musí nejsdříve pochopit co jim škodí a jaké nebezpečí to obnáší a teprve potom budou schopni přijmout myšlenku spojení pravd. Ideálním stavem by bylo, aby se o to snažili lidé všech pravd a třeba to začalo u jedinců, jako jsme my.
MB
To ľudské poznanie príjde, len nemôže príjsť v takej lokálnej fáze vnímania, akú máš ty. Ľudia pochopia, čo im škodí, všetcia, ale na tomto svete to mnohí nestihnú. Pochopenie je vždy vecou jednotlivca a vlastnej skúsenosti. |
Miloslav Bažant |
Posted - 04/11/2007 : 13:14:56 Navi. Lidské pravdy se dobrovolně nespojí. K tomu je třeba lidského poznání a snahy. Lidé musí nejsdříve pochopit co jim škodí a jaké nebezpečí to obnáší a teprve potom budou schopni přijmout myšlenku spojení pravd. Ideálním stavem by bylo, aby se o to snažili lidé všech pravd a třeba to začalo u jedinců, jako jsme my.
MB |
navi |
Posted - 04/11/2007 : 12:01:40 quote: Originally posted by Miloslav Bažant
Navi.
Pravdu máme bohužel oba. Ty tu svou a já tu mojí. A tak je tomu na celém světě. Pravdy rozdělují lidi a staví je do opozice.Nikdy není soudce, který by řekl, která ta pravda je správná. Mezi námi ve fóru to ještě jde,ale ve světě mnohdy ty pravdy vedou až k ničení životů a co je vlastně ta pravda? Pouze slovo, které označuje poznání, které člověk přijal, které považuje za konečný stav poznání a který zneužitím schopností brání. Pravda je slovo, které označuje stav bez vývoje a zmněny což jsou atributy smrti,která lidi rozděluje navždy. Jak to jen udělat,aby se lidé dokázali pravd zbavit, aby jim dovolili zmněnu a vývoj a dali jim atributy života? Hledejte cestu k tomu, aby se s pravd stalo poznání a najdete cestu k věčnému životu této planety.Zamyslete se všichni nad tím, že každý máme jinou pravdu a přesto každý tu svou považujeme za správnou. Mohou být všechny pravdy správné, když si vzájemně odporují? Diagnoza zní "pravda" jak tuto chorobu vyléčit je prvořadým úkolem filosofie aby byla schopná ochraňovat a zvelebovat život. Je snad pro vás pravda víc než život? Nemyslím ten váš život, ale všechen život lidstva a planety Země. Přemýšlejte a ikazujte své nápady.Je na to spávný čas a toto je správné místo.
MB
Prečo Bohu žiaľ. Boh je trpezlivý, on si počká, kým sa ľudské pravdy dobrovoľne spoja. Nikam sa neponáhla. Ty nie si mojou opozíciou. Ty si mojím priateľom, ktorý vníma svet ináč, ako ja. |
Miloslav Bažant |
Posted - 04/11/2007 : 06:48:50 Navi.
Pravdu máme bohužel oba. Ty tu svou a já tu mojí. A tak je tomu na celém světě. Pravdy rozdělují lidi a staví je do opozice.Nikdy není soudce, který by řekl, která ta pravda je správná. Mezi námi ve fóru to ještě jde,ale ve světě mnohdy ty pravdy vedou až k ničení životů a co je vlastně ta pravda? Pouze slovo, které označuje poznání, které člověk přijal, které považuje za konečný stav poznání a který zneužitím schopností brání. Pravda je slovo, které označuje stav bez vývoje a zmněny což jsou atributy smrti,která lidi rozděluje navždy. Jak to jen udělat,aby se lidé dokázali pravd zbavit, aby jim dovolili zmněnu a vývoj a dali jim atributy života? Hledejte cestu k tomu, aby se s pravd stalo poznání a najdete cestu k věčnému životu této planety.Zamyslete se všichni nad tím, že každý máme jinou pravdu a přesto každý tu svou považujeme za správnou. Mohou být všechny pravdy správné, když si vzájemně odporují? Diagnoza zní "pravda" jak tuto chorobu vyléčit je prvořadým úkolem filosofie aby byla schopná ochraňovat a zvelebovat život. Je snad pro vás pravda víc než život? Nemyslím ten váš život, ale všechen život lidstva a planety Země. Přemýšlejte a ikazujte své nápady.Je na to spávný čas a toto je správné místo.
MB |
navi |
Posted - 03/11/2007 : 15:42:15 quote: Originally posted by Miloslav Bažant
Ivane. Nikdo, tedy ani já, nemůže říci, že zůstane stejný. Ani voda v řece není stále stejná a voda která je v klidu, hnije, takže se také mnění. Já tě rozumím stejně zde jednám i já. Vím co vše chybí,aby jeden přesvědčil druhého a je mně to stejně prd platné.Své maximum schopností překročit nemohu a stejně tak nemohu přinutit ostatní, aby moje slova slyšeli a vážně o nich přemýšleli. Své schopnosti mohu do jisté míry zvýšit,ale ta druhá základní podmínka by vyžadovala chtění těch druhých a to není v mých rukách.Myslím, že u tebe je to naprosto stejné. Ano, jsme si blízcí a jsem rád, když otevřu fórum a vidím tvé a nikoliv jen své jméno. Někdy mně dáváš zabrat, ale alespoň mne na chvilku rozptýlíš. Víš jaký je můj tajný sen? Že přijde někdo, kdo pochopí co vám všem nabízím a budu si s ním moci o tom povídat.A nemusel by ani přijít, třeba někdo z vás, kdyby chtěl na chvíli naslouchat a přemýšlet o tom co nabízím. Nepřeješ si totéž? Já myslím, že ano a přesto to nedokážeme jeden druhému splnit, protože nás dělí ty proklaté pravdy. Aby je čert vzal.Nic jiného neumí, jen lidi stavět proti sobě a nutit je hádat se, prát a zabíjet se mezi sebou. Tam kde je pravda i láska strádá na oubytě.
MB
Nemyslel som rovnaký v zmysle statiky. Tá nie je možná v dynamickom svete. Myslel som rovnaký v zmysle buď tým, kým si, v danom momente a v danom okamžiku. Proste buď sebou. Ja poznám ľudí, ktorí mi rozumejú, majú podobné vnímanie ako ja. Inak prajem to aj tebe, a verím, že sú na svete ľudia, ktorý majú rovnaké zmýšľanie ako ty, a ktorý by potvrdili to čo hovoríš. Ak by som vnímal svet ako ty, určite by som to čo hovoríš potvrdil, a dal ti za pravdu. Ale vnímam svet inak ako ty, takže ti nemôžem dať za pravdu. Ak by som to urobil, tak by som bol pokrytec a predstieral by som to. A to nechcem. Ale jedno ti môžem povedať na betón. Zo svojho pohľadu máš určite pravdu. |
Miloslav Bažant |
Posted - 03/11/2007 : 14:17:33 Ivane. Nikdo, tedy ani já, nemůže říci, že zůstane stejný. Ani voda v řece není stále stejná a voda která je v klidu, hnije, takže se také mnění. Já tě rozumím stejně zde jednám i já. Vím co vše chybí,aby jeden přesvědčil druhého a je mně to stejně prd platné.Své maximum schopností překročit nemohu a stejně tak nemohu přinutit ostatní, aby moje slova slyšeli a vážně o nich přemýšleli. Své schopnosti mohu do jisté míry zvýšit,ale ta druhá základní podmínka by vyžadovala chtění těch druhých a to není v mých rukách.Myslím, že u tebe je to naprosto stejné. Ano, jsme si blízcí a jsem rád, když otevřu fórum a vidím tvé a nikoliv jen své jméno. Někdy mně dáváš zabrat, ale alespoň mne na chvilku rozptýlíš. Víš jaký je můj tajný sen? Že přijde někdo, kdo pochopí co vám všem nabízím a budu si s ním moci o tom povídat.A nemusel by ani přijít, třeba někdo z vás, kdyby chtěl na chvíli naslouchat a přemýšlet o tom co nabízím. Nepřeješ si totéž? Já myslím, že ano a přesto to nedokážeme jeden druhému splnit, protože nás dělí ty proklaté pravdy. Aby je čert vzal.Nic jiného neumí, jen lidi stavět proti sobě a nutit je hádat se, prát a zabíjet se mezi sebou. Tam kde je pravda i láska strádá na oubytě.
MB |
navi |
Posted - 03/11/2007 : 13:30:18 quote: Originally posted by Miloslav Bažant
Navi. Jinými slovy, každý jsme jiný. Každý máme určité vědomosti a priority a dle nich i myslíme. Ten kdo má odůvodnění přírodních jevů v materialismu, nepotřebuje náhradní vysvětlení v idealismu a naopak. Ten kdo přijal pravdu existence boha, ten tuto pravdu hájí, snaží se o ní přesvědčit ostatní a ke všemu, co této pravdě odporuje je slepý a hluchý. A tak jsme všichni jako v zákopu a střílíme proti sobě slova své pravdy. Každý chce porazit ty kteří mají názor opačný a nikdo tomu druhému nechce naslouchat a tak jsou ta slova zcela zbytečná ať se jedná o toho, či onoho. Nikdo z nás nedovede zamířit a tak všichni střílíme naslepo. Ptáč se zdali nám připadá to co jsi napsal nepravděpodobné? Jak komu? Mně tím neříkáš nic nového,jen styl je jiný,jako bys ta slova odněkud opsal.Stále se snažíš ukázat, že jsou vyvolení a ti ostatní, že ty přináležíš k těm kteří vidí a slyší, kdežto ti ostatní jsou hluší a slepí, ale že je to tak vlastně normální, neboť oni se takoví narodili. Jim nebyla ta schopnost dána.Čili povyšuješ list svojí pravdy nad ostatní.Bohužel i toto je normálním jevem.
MB
Miloslave. Nesnažím sa ťa presvedčiť o existencii Boha. Pokial túto možnosť nepríjme človek sám od seba, je akékoľvek presvedčovanie zbytočné a márne. Ale ono to tak má byť. Vo svete sa nedeje nič, čo by sa diať nemalo. Aj keď si niekto môže myslieť pravý opak. V žiadnom prípade nemám potrebu ťa presvedčiť o existencii mimohmotného sveta, len chcem predostrieť čo najviac možností z tejto oblasti, nezávisle od toho, či to príjmeš alebo nie. To čo konám na tomto fóre, je skôr zvedavosť, čo je všetko potrebné, aby človek prijal to či ono. V žiadnom prípade sám seba nepovyšujem. Čím viac s tebou komunikujem, tým si mi bližší. Tvoj názor považujem za rovnako hodnotný a užitočný ako svoj. Názory všetkých ľudí považujem za rovnako hodnotné a užitočné ako svoj, myslím si, že všetko je presne tak, ako má byť. Ten článok som nepísal ja, asi si si všimol že je v češtine, a ja píšem po slovensky. Len podľa mna najlepšie vyjadruje stav o základoch ľudskej duchovnosti. Ja chcem, aby si ostal presne taký, aký chceš byť. Je to moje želanie. |
Miloslav Bažant |
Posted - 03/11/2007 : 10:49:51 Navi. Jinými slovy, každý jsme jiný. Každý máme určité vědomosti a priority a dle nich i myslíme. Ten kdo má odůvodnění přírodních jevů v materialismu, nepotřebuje náhradní vysvětlení v idealismu a naopak. Ten kdo přijal pravdu existence boha, ten tuto pravdu hájí, snaží se o ní přesvědčit ostatní a ke všemu, co této pravdě odporuje je slepý a hluchý. A tak jsme všichni jako v zákopu a střílíme proti sobě slova své pravdy. Každý chce porazit ty kteří mají názor opačný a nikdo tomu druhému nechce naslouchat a tak jsou ta slova zcela zbytečná ať se jedná o toho, či onoho. Nikdo z nás nedovede zamířit a tak všichni střílíme naslepo. Ptáč se zdali nám připadá to co jsi napsal nepravděpodobné? Jak komu? Mně tím neříkáš nic nového,jen styl je jiný,jako bys ta slova odněkud opsal.Stále se snažíš ukázat, že jsou vyvolení a ti ostatní, že ty přináležíš k těm kteří vidí a slyší, kdežto ti ostatní jsou hluší a slepí, ale že je to tak vlastně normální, neboť oni se takoví narodili. Jim nebyla ta schopnost dána.Čili povyšuješ list svojí pravdy nad ostatní.Bohužel i toto je normálním jevem.
MB |
|
|