T O P I C R E V I E W |
Miloslav Bažant |
Posted - 10/07/2007 : 14:38:37 Vážení. Kdosi, mám takové tušení, že Lenin řekl, že politika je zhuštěná ekonomie a politologie je součástí filosofie.Ekonomika by tedy měla do filosofie přináležet.
Myslím, že zde nikdo z nás není ekonomem,já jím tedy skutečně nejsem. Pokud mne ekonomie zajímá, pak jen ze stránky dalo by se říci filosofické a v této oblasti bych si tajně přál aby se diskuse odehrávala. Jinak řešeno. Stalo se ono a důsledkem je toto. Zmněním toto a výsledek je zcela jiný. Mohu zde ukázat model, který dozajista označíte za utopistický,ale který názorně ukazuje jak je možno s ekonomikou pracovat. Souhlasíte li s tímto tématem, ukáži vám základní princip tohoto systému, který není určen pro aplikování a tak trošku se tím vrátí do diskuse i Standa s Pekla
MB |
12 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Miloslav Bažant |
Posted - 28/07/2007 : 07:24:27 Ondro.
Další debata na toto téma nemá význam. Zapomeň na hloupost a nepoučitelnost druhých a ve svém zájmu se zaměř na tu svou.Dělej to pořádně, děláš to pro sebe.
MB |
Ondra |
Posted - 27/07/2007 : 11:43:31 1)´Chtěl bys snad být na Zemu sám?´
ad1) Nikoliv, chtěl bych (a se mnou již desítky tisíc rozumných lidí po celém světě), aby bylo na Zemi cca 529 milónů lidí, což přesně odpovídá možnostem této planety, co se týče potravin, prostoru a života v souladu s ekosystémem atd.
2)´Myslet na to, že bych mohl ovlivnit populaci kdesi v Africe,či Asii nehodlám, protože to stejně nemohu ovlivnit.´
ad2) Vše, co se na Zemi děje, všech se týče a všichni za to nesou spuluodpovědnost. Pokud to někdo nechápe, pak je nezodpovědný.
3) ´A tak jestli chceš řešit přelidnění, jediné co tě zbývá je jít příkladem, čili nemít děti.´
ad3) Kontrola porodnosti nezakazuje mít děti. Zakazuje pouze to, aby měli děti ti, kteří mj. nejsou schopni výchovy či nesplňují další přísná kritéria. Dokud nevejde kontrola porodnosti v platnost, měla by každá rodina mít jedno, maximálně dvě děti.
4) ´K tomu žebříčku hodnot. Představ si přímku s nulou uprostřed.Nalevo jsou hodnoty kladné a napravo záporné.Když půjdeme z leva doprava, pak je můj žebříček správný a ten tvůj řádně pomíchaný.A tak je na prvním místě život sám.Na straně protilehlé je to co životu škodí a to je třeba se snažit odstranit.Příklad " život byl zachráněn rychlou operací,ale já jsem silný kuřák.To je to co život ohrožuje a proto je třeba s kouřením přestat. Už chápeš pořadí?´
ad4) Ok, na tom stejně nesejde, jaké přirovnání se použije. Jasné musí být, že je třeba na prvním místě odstraňovat příčiny mizerného stavu a nikolv stále následky. Celá politika a téměř všechny humanitární organizace pouze utírají krev z chodníku, přičemž zraněný krvácející člověk leží vedle zcela ignorován. To proto, že není pochopen a rozpoznán problém PŘELIĎNĚNÍ, který tvoří jednu ohromnou příčinu všech problémů ohledně likvidace životního prostředí, válek, terorizmu, nedostatku potravy, pitné vody, prostoru k životu, zvrhlostí, anarchie, diktatury, hlouposti, nelogičnosti, nepoučenosti i nepoučitelnosti apod.
|
Miloslav Bažant |
Posted - 27/07/2007 : 09:40:59 Ondro. +Myšlenka přelidnění se stala tvou mánii a již vybočuje s normálnosti. Uvědom si prosím, že tento problém je na tebe příliš velký a jak je vidět, ani nevíš, čeho bys chtěl dosáhnout.Nejspíše ničeho, jen tak planě plácáš. Chtěl bys snad být na Zemu sám? Jsou věci, které ovlivnit můžeš a jsou i takové, které jdou mimo tebe a nic s nima nezmůžeš i kdyby ses sebevíc snažil. Navíc se necháváš umést dopjmy, které namají reálný základ.Nejspíše žiješ kdesi ve městě kde je koncentrace lidí větší a dle toho děláš závěry.Já žiji na vesnici a zde je tomu naopak. Myslet na to, že bych mohl ovlivnit populaci kdesi v Africe,či Asii nehodlám, protože to stejně nemohu ovlivnit.Přikazovat lidem aby se vrátili do vesnic a města se tím uvolnila, by bylo pošetilé a hloupé. A tak jestli chceš řešit přelidnění, jediné co tě zbývá je jít příkladem, čili nemít děti.To jediné můžeš ty ostatní jde mimo tebe.Uvědom si to prosím a tvoje plácání nebude obtěžovat druhé,kteří si toto uvědomují. K tomu žebříčku hodnot. Představ si přímku s nulou uprostřed.Nalevo jsou hodnoty kladné a napravo záporné.Když půjdeme z leva doprava, pak je můj žebříček správný a ten tvůj řádně pomíchaný.A tak je na prvním místě život sám.Na straně protilehlé je to co životu škodí a to je třeba se snažit odstranit.Příklad " život byl zachráněn rychlou operací,ale já jsem silný kuřák.To je to co život ohrožuje a proto je třeba s kouřením přestat. Už chápeš pořadí?
MB |
Ondra |
Posted - 26/07/2007 : 12:47:01 Ten kdo tvrdí, že nejcennější ze všeho je život, ten by měl bojovat proti přelidnění, které život ničí, plení, hanobí, vraždí, zabíjí, mučí, trýzní, sužuje, likviduje, znásilňuje, plundruje, vykořisťuje, otravuje, znečišťuje atd.atp. A to platí nejenom v zemích třetího světa, ale i v Česku a celé Evropě. I zde je ohromné přelidnění, navzdory všem nesmyslným komentářům.
Kdo to však nedělá a přesto tvrdí, že si života váží, ten život nezná, nechápe a ani si ho neváží. |
Ondra |
Posted - 26/07/2007 : 12:35:16 Ahoj Miloslave,
´Tím nejcennějším je život. Na druhém místě je to co život podporuje.Na třetím místě je to co dělá život příjemnější. A tak pyramida pokračuje dál a dál až k tomu, co život ohrožuje a ničí,čili k tomu co stojí proti životu. A tohle pořadí by mělo být dle mého názoru samou podstatou filosofie. Alespoň dnes to tak vidím.´
To je podivná úvaha. Na první místo řadíš život a ničení života až na konec? Jakpak jde tohle dohromady? Na druhém místě je to, co život podporuje, ale jak je to možné, když je ničen? Na třetím místě je to, co dělá život příjemnější, ale jak je to možné, když je život ničen?
Když jseš nemocný tak myslíš nejdříve na podoru a zpříjemnění svého života a nikoliv na uzdravení? Jak je to však bez uzdravení možné?
Proto je pyramida v souvislosti se současným stavem života na Zemi následující:
1) život 2) odstranění příčin ničících život 3) podpora života 4) zpříjemnění života v evolutivním smyslu (nikoliv v hédonistickém)
|
Miloslav Bažant |
Posted - 23/07/2007 : 10:23:34 Oldow.Zdravím.
Je to tak. Ta pyramida se přetáčí a nic není konstantou. To co bylo včera důležité, je dnad naprosto nicotné a to co bylo včera samozřejmé a proto nepodstatné je dnes na vrcholu. Mluvíš o vděčnosti. Souhlas. Každé ráno by měl člověk být vděčný, že mu byl dán ještě jeden den.Jenže je to těžké po noci, kdy jsi ani oka nezavřel a celou noc dýchal ze všech sil a stejně to nestačilo. V takové ráno člověk myslí jinak než filosoficky a moudře. Jediné co zde je a má význam je naděje, že se to všechno spraví,jako dřív, že se to stane nepříjemnou minulostí na kterou člověk třeba i pozapomene.Když ta naděje zmizí, nezbude vůbec nic pro co by mělo cenu žít. Můžeš říci, že ta naděje je podvodem, který páchá člověk sám na sobě. Jestli je to tak, pak má tento podvod větší cenu, než cokoliv jiného a to již jsem zpět u pyramidy hodnot.
Tím nejcennějším je život. Na druhém místě je to co život podporuje.Na třetím místě je to co dělá život příjemnější. A tak pyramida pokračuje dál a dál až k tomu, co život ohrožuje a ničí,čili k tomu co stojí proti životu. A tohle pořadí by mělo být dle mého názoru samou podstatou filosofie. Alespoň dnes to tak vidím.
MB |
Oldow |
Posted - 21/07/2007 : 15:04:24 Miloslave Jojo, stara dobra pyramida hodnot. Nekdy ma asi smysl se zamyslet a byt aspon trochu vdecny.
|
Miloslav Bažant |
Posted - 20/07/2007 : 17:42:50 Ondro.
Díky za bohoslužbu,ale není třeba.Já ze smrti strach nemám i když na reikarnaci ani posmrtný život nevěřím. Za starou belu stojí to co smrt předchází a ne smrt sama. To nic po smrti je mnohem lepší, protože ničeho nelituješ. Vše sice ztratíš, ale jako bys neztratil vůbec nic, jako bys nikdy nic neměl.protože chybí jakákoliv forma vědomí.Kdybych věděl, nebo věřil, že po smrti cosi existuje, nejspíš bych měl ze smrti strach, ale takto ne. Jedno tě však řeknu a tomu můžeš věřit. Můžeš být filosofem až na půdu a s půdy do sklepa.Když se však začneš dusit a nevíš, který nádech bude poslední,uvědomíš si, jak je celá filosofie nepodstatná. Uvědomíš si, co je v životě skutečně tím podstatným a mám dojem, že tohle je tou nejvyšší filosofií oproštěnou od všeho zbytečného a různých příkras.
MB |
Ondra |
Posted - 20/07/2007 : 16:22:44 Miloslave,
přeju brzké zotavení! Všichni máme těla, která mohou kdykoliv vzít za své. Člověk však není jen tělo. Člověk je nositelem tvořivé, energetické substance ducha, která je schopna reinkarnace. Tj.po smrti člověka dochází k rozkladu těla a materiálního vědomí a osobnosti, ale duch jako takový je nesmrtelný a inkarnuje se neustále a neustále dál po celé desítky miliónů let. A to vždy znovu do lidského těla na planetě, na které člověk zemřel.
Tento tvořivý dílec ducha se do lidských těl inkarnuje proto, že skrze logické impulsy materiálního vědomí podléhá evoluci a nepřetržitému zdokonalování, což je cílem. Evoluce ducha tedy probíhá díky materiálnímu vědomí člověka, které je zase podmíněné existencí těla.
Tento díl ducha Tvoření se po smrti těla dostává do oblasti Onoho světa, kde probíhá zpracovávání impulsů z právě ukončeného tělesného života. Po tomto procesu se dílec ducha opět inkarnuje do dalšího materiálního těla a pokračuje v další evoluci přesně tam, kde minule skončil.
Smrt si zasluhuje stejnou úctu jako život, neboť jedno bez druhého nemůže existovat. Neřekl bych Miloslave, že jsi blíže smrti, než kdokoliv jiný na této planetě. Jakákoliv skutečnost může náš život s rychlostí blesku ukončit, ať už se jedná o nehodu, náhlou tělesnou příhodu, smrtelný úraz ap. Přítomnost smrti je stejná jako přítomnost života, jenom na přítomnost smrti lidé myslí většinou až tehdy, když dojde k nějaké nehodě či vážnému ohrožení zdaví ap. |
Miloslav Bažant |
Posted - 20/07/2007 : 15:51:05 Oldow.Zdrar.
Trošku jsem se toulal po nemocnicích a k internetu jsem se nedostal.Což je při silném infarktu celkem pochopitelné. Zkrátak už jsem ten správnej dědek. Je zvláštní, že projde li člověk čímsi takovým, vše kolem jako by se přeskupilo. To co hodnotu mělo ji náhle nemá a to co bylo zcela opomíjené, je najednou tím nejpodstatnějším. Chtěl jsem hovořit o zvláštním ekonomickém modelu a ukázat na něm jak se mění vztahy mezi lidmi v závislosti na pravidlech. Kdysi mne toto velmi zajímalo,ale v tuto chvíli se to stalo zcela nepodstatným. Nezmněnila se věc sama ,ale já a hlavně mnou uznávané hodnoty. Nejspíše jsem došel ve filosofii k maximu a to zní."Když nejde o život, jde vlastně úplně o h..... ." A tak mně zatím promiň, že jsem cosi započal a zatím nebudu pokračovat. Až se trošku oklepu, pak mohu pokračovat. Jestli se ještě oklepu??? Tentokrát byla ta zubatá hodně blízko a já jsem nebyl daleko od řešení velké filosofické otázky." Co je po životě?" Jsem nyní jako stará Java Pionýr.Srdce mám po výbrusu (angioplastika) ,A tak jezdím na volnoběh a do kopce na jedničku. Jestli bude svět přelidněný, jestli bude ekolocky či jinak zničený je pro mne nyní na entém místě. To podstatné je dýchat,ale o tom, toto fórum není.
MB |
Oldow |
Posted - 12/07/2007 : 22:05:52 Miloslave Nevykladej si mlceni jako nezajem, ja jen nemam na co reagovat, nevim, jak vnimas ekonomii, protoze jestli tvrdis, ze ma co rict k filosofii, musis rict konkretne k cemu. Myslim, ze napriklad zakon trhu je platny v podstate v jakemkoli konkurencnim prostredi a rika, ze nehlede na okolnosti se jednotlive subjekty zachovaji tak, aby byly v zisku, jinak jsou z tohoto prostredi vylouceny subjekty, ktere se chovaji jaksi ekonomicteji (tolik k etice na trhu). Myslim ale, ze toto pravidlo neplati v normalni spolecnosti jak bychom si to predstavovali, protoze co muzeme vnimat jako nevyhodne muze se ukazat ve skutecnosti vyhodnym. Rikam, nenech se odradit mlcenim a rovnou se vytas s necim zajimavym.
|
Ondra |
Posted - 11/07/2007 : 13:41:07 Můj postoj je tedy následující:
1) Jistě i ekonomie patří do filosofie, neboť všechno patří do filosofie, stejně jako filosofie patří do všeho, aby všechno dávalo smysl a nikoliv nesmysl.
2) Filosofie zkoumající zákonitosti, musí být měřítkem celého člověka, jakož i jeho společnosti. Jasně daný a rozpoznaný smysl života musí být zaveden do celé lidské společnosti ve všech jejích vrstvách, tedy i do ekonomie a politiky ap.
3) Celá lidská společnost, mezilidské vztahy a vůbec všechno lidské má své opodstatnění teprve tehdy, když se neodchyluje od duchovních zákonitostí naší skutečnosti. Pokud se tak děje, všechno ztrácí smysl, tedy i ekonomie. |
|
|