T O P I C R E V I E W |
Dalibor Grůza |
Posted - 22/01/2015 : 19:45:55 Justiční mučení (na Guantánamu) dle Fil. rovnováhy
quote: Originally posted by Dalibor Grůza
Znásilňovaný a bitý nerozeznal den od noci. Vězeň č. 760 popsal horor na Guantánamu. Američané ho vězní na Guantánamu 12 let, aniž by proti němu vznesli obvinění. Mauritánec Mohamedou Ould Slahi líčí, jak ho vyšetřovatelé sexuálně zneužívali, připravovali ho o spánek, vystavovali ho zimě, inscenovali před ním falešné únosy a popravy a hrozili, že na Guantánamu skončí i jeho matka.
(viz www.novinky.cz/zahranicni/amerika/359486-znasilnovany-a-bity-nerozeznal-den-od-noci-vezen-c-760-popsal-horor-na-guantanamu.html )
Dotčená pravidla Filosofie rovnováhy:
FILOSOFIE ROVNOVÁHY FILOSOFIE LÁSKY ANEB ŘÁD VÍTĚZNÉ ARMÁDY: "Všichni živí tvorové ve skutečnosti nejvíc chtějí žít ve světě, kde se budou mít všichni rádi, proto je každý stále povinen působit co možná nejméně smrti a bolesti." Vše ostatní jsou více názory (spekulace).
1.) Člověk nesmí nikdy zabít žádného živého tvora, zejména člověka (ani sebe). (tj. podle mne při pravděpodobnosti 0-5% zabití člověka člověkém musí ten druhý člověk začít zachraňovat tohoto prvého člověka, v nejhorším případě pouze ustupovat) 2.) Člověk má povinnost zabít co možná nejméně (tj. při ochraně života) živých tvorů, a aby přirozeně co nejméně cítili bolest.1) (tj. podle mne člověk může zabít živého tvora jen při nejméně 95-100% pravděpodobnosti, že tím zachrání život jiného živého tvora, tak aby tím způsobil co možná nejméně smrti a bolesti) Filosofie rovnováhy s. 24
Jestliže nebude objektivně možno dosáhnout tohoto souzvuku živých hmotných pohybových soustav-jedinců bez ztráty některé živé hmotné pohybové soustavy-jedince, je možné připustit jejich ztrátu, avšak v nejmenší možné míře s tím, že lze např. připustit diktaturu, doživotní vězení pro nenapravitelného vraha nebo tělesný trest vyjma trestu smrti nebude-li pro něj možno zajistit vězení, avšak pouze postupně v případech nutné obrany a krajní nouze s respektováním zásady subsidiarity, tedy neodvratitelnosti, a proporcionality, tedy menšího než hrozícího zla. Filosofie rovnováhy s. 176
(viz www.spvzt.cz , www.filosofierovnovahy.sweb.cz , www.spvzt.sweb.cz )
To znamená, že Filosofie rovnováhy připouští mučení teroristů Západem za níže uvedených podmínek. Tedy pouze mučení v případě krajní nouze, tj. bezprostředně hrozícího jinak neodvratitelného nebezpečí mnohem většího než toto mučení, jako např. bezprostředně hrozícího teroristického útoků, který má usmrtit větší počet lidí. Avšak mučit lze pouze osobu, u níž je 95-100% pravděpodobnost, že smrt živých buněk jejího těla při tomto mučení zachrání jiné živé tvory, např. lze mučit teroristu chyceného při činu, např. při přípravě tohoto teroristického útoku. Zároveň u tohoto mučení nesmí být připuštěna mučiteli možnost tohoto teroristu usmrtit. A toto mučení musí být co možná nejmilosrdnější, aby splnilo svůj účel, tj. získání potřebné informace. Toto mučení musí probíhat pod kontrolou justice.
Z výše uvedených pravidel justičního mučení plyne, že preventivní justiční mučení, tak jako ho aplikuje USA na Guantánamu, je dle Filosofie rovnováhy nepřípustné. |
|
|