T O P I C R E V I E W |
Dalibor Grůza |
Posted - 01/06/2009 : 13:44:06 Židé
Základní modlitba židovství Šema Jisra'el doslova "Slyš, Izraeli" zní:
Slyš, Izraeli, Hospodin je náš Bůh, Hospodin jediný. Budeš milovat Hospodina, svého Boha, celým svým srdcem a celou svou duší a celou svou silou. A tato slova, která ti dnes přikazuji, budeš mít v srdci. Budeš je vštěpovat svým synům a budeš o nich rozmlouvat, když budeš sedět doma nebo půjdeš cestou, když budeš uléhat nebo vstávat. Uvážeš si je jako znamení na ruku a budeš je mít jako pásek na čele mezi očima. Napíšeš je také na veřeje svého domu a na své brány. (Bible, Deuteronomium 6:4-9) Jestliže budete opravdu poslouchat má přikázání, která vám dnes udílím, totiž abyste milovali Hospodina, svého Boha, a sloužili mu celým svým srdcem a celou svou duší, dám vaší zemi déšť v pravý čas, déšť podzimní i jarní, a budeš sklízet své obilí, svůj mošt a olej a na tvém poli dám růst bylině pro tvůj dobytek; budeš jíst dosyta. Střezte se, aby se vaše srdce nedalo zlákat, takže byste se odchýlili, sloužili jiným bohům a klaněli se jim. To by Hospodin vzplanul proti vám hněvem a zavřel by nebesa, takže by nebylo deště, z půdy by se nic neurodilo a vy byste v té dobré zemi, kterou vám Hospodin dává, rychle vyhynuli. Tato má slova si vložte do srdce a do své duše, přivažte si je jako znamení na ruku a ať jsou jako pásek na čele mezi vašima očima. Budete jim vyučovat své syny a rozmlouvat o nich, ať budeš sedět doma nebo půjdeš cestou, ať budeš uléhat nebo vstávat. Napíšeš je na veřeje svého domu a na své brány, abyste na zemi, o které Hospodin přísahal vašim otcům, že jim ji dá, dlouho žili vy i vaši synové, aby vaše dny byly jako dny nebes nad zemí. (Bible, Deuteronomium 11:13-21) Hospodin řekl Mojžíšovi: "Mluv k Izraelcům a řekni jim, aby si po všechna pokolení dělali na okraji svých šatů třásně a nad třásně ať se dávají na okraj svého roucha purpurově fialovou stuhu. Budete mít třásně, abyste si při pohledu na ně připomínali všechna Hospodinova přikázání a plnili je, abyste se neřídili vlastním srdcem a vlastníma očima, jako se jimi řídí smilníci, abyste si připomínali a plnili všechna má přikázání a byli svatými pro svého Boha. Já jsem Hospodin, váš Bůh, já jsem vás vyvedl z egyptské země, abych vám byl Bohem. Já jsem Hospodin, váš Bůh. (Bible, Numeri 15:37-41) Nyní k výkladu "Slyš, Izraeli" z pohledu Filosofie rovnováhy: Průměrní Židé jsou stejně jako všechny jižní národy (Španělé, Italové, Řekové, semitské národy Arabové, Židé) energičtější než průměrní příslušníci národů na severu Země, podle mne to znamená větší kinetickou energii těchto lidí a zároveň jsou civilizovanější v důsledku neustálé košer stravy, tedy milosrdné stravy, kdy duch tóry odpradávna zakazoval trápení živých tvorů (Zdánlivě nelogický soubor zvířat zakázaných jako potrava Židům v 11.kapitole knihy Leviticus najednou dostane smysl, když si uvědomíme, že ve všech případech jde o zvířata, která nelze zabít rychlým ostrým přetnutím krční tepny, tedy s minimální bolestí a okamžitou ztrátou vědomí. Dalším obdobným příkazem je příkaz Bible Nevař kůzle v mléce jeho matky, Ex 23,19, což je velmi podobné dalšímu biblickému zákazu zabíjet mláďata ve stejný den jako jejich rodiče, Lv 22,28, či v jejich přítomnosti. Pohled na zabíjení matky nebo mláděte působí emoční utrpení i zvířatům, jak tento verš podrobně a s lékařskou expertízou vysvětlil Maimonides.) a v důsledku následného studia a lásce ke studiu. Energičnost a civilizovanost jsou předpoklady pro vedoucí postavení Židů ve společnosti vedle vůdců z ostatních národů (v tomto smyslu lze hovořit o vyvolenosti Židů mezi ostatními národy). Vedoucí úloha Židů ve společnosti díky mnohým energickým generacím, které pěstovali košer milosrdnou stravu, tj. civilizovanost,však neznamená pouze výhodu, ale i odpovědnost vůči této společnosti. Jestliže povedou společnost správně budou světlem mezi národy, které jim budou blahořečit, jestliže povedou společnost zle, budou vyhlazováni bouřícími se vedenými lidmi. Slovy Bible: Posvěcujte, jako já, váš Bůh, posvěcuji (Lv 19,2). Jak mají Židé vést společnost plyne ze "Slyš, Izraeli". Čili dbejte, aby se Vaše srdce nedalo oklamat k zbloudění, že by naslouchalo jiným bohům a sloužilo jim. Rozumějme: k zbloudění od vědomí, že Bůh je jeden, jediný a celou svou tvorbu obsahující. Vše se vším souvisí, protože Věčnost (čili Bůh) je všeobsažná, Věčno je Jedno. Láska k všeobsažnému Bohu tak znamená lásku ke všem živým tvorům, milujeme-li všechny živé tvory, tak by v prvé řadě mělo platit přikázání desatera Nezabiješ (Exodus 20,13) žádného živého tvora, pokud to není naprosto nezbytné (záporná podoba) nebo příkaz způsobit co možná nejméně smrti a bolesti živým tvorům, tj. zabít živého tvora lze jen při ochraně života jiného živého tvora (kladná podoba), protože všichni živý tvorové jsou součástí všeobsažného Boha a zabíjíme-li zbytečně živé tvory, tak jej nemilujeme nýbrž sloužíme jinému Bohu než tomu Všeobsažnému, dostáváme se do sporu s částmi jeho tvoření. V praxi to v současnosti znamená nejméně vegetariánství, tak jej praktikuje např. řada liberálních Židů, omezení zabíjení lidí ve válkách, které vede Izrael proti okolním národům, a to až po zákaz zabití jakéhokoliv člověka byť nepřítele, které je v krajní nouzi nutné zranit v rozsahu, aby byli vyřazeni na potřebnou dobu z boje, nikdy však zabít a masnou daň na ochranu zvířat (viz.oddíl b) O nápravě tří smrtelných hříchů demokratické západní civilizace, III. Filosofická část ).
A jestliže zapomenou Židé jako vedoucí ve společnosti. na propojenost celého Vesmíru a zákaz zabíjení živých tvorů, může se jim a všem ostatním živým tvorů stát toto: Zableskne hněv Věčného proti vám a zavře nebesa. Nezaprší a země nevydá úrodu. A vymýtí vás šmahem z té země, dobré, kterou vám Věčný dal. (Dt 11,17). K naslouchání a službě modlám jde v případě rychlého a krátkodobého hmotného úspěchů, politické moci, jepičích ideologií, osobních výhod na úkor ostatních živých tvorů. Spojí-li Židé při vedení společnosti dosazování svých souvěrců na vedoucí místa ve společnosti dle zneužití prvního stupně etické micvy (rozumněji příkazu) Cedaky (rozumněji spravedlivosti) (dle kterého její nejvyšší a nejhodnotnější forma je případ, kdy nemajetnému člověku poskytneme možnost si vydělat peníze např. tím, že ho přijmeme za společníka nebo mu poskytneme půjčku, která mu pomůže podnikat nebo mu pomůže překlenout problematické období v již existujícím podnikání. Nejedná se zde o dar, ale o to dát člověku možnost se důstojně uživit.), utajení svého židovského původu a nepřátelství vůči ostatním národům (Nežidy, tzv. gojim nepovažuje židovství zásadně za své bližní, láska k bližnímu se omezuje na národ vyvedený z egyptského otroctví Gn 20,2, Nu 5,6. Nežidé jsou podle mnohých Židů nepřátelé Židů, kteří se dopouštěli v minulosti pogromů a způsobili holocaust. I když podle Maimonida Židé mají rovněž povinnost pomáhat chudým, kteří nejsou Židé, a to hlavně z důvodu udržování dobrých vztahů s okolím, je nežidovská filantropie, resp. charita mezi Židy spíše okrajová.) se zabíjením živých tvorů, pak se jednoznačně jedná o selhání jejich vedoucí úlohy ve společnosti a výše uvedené naslouchání a službu modlám, kterou Bůh potrestá v podobě bouří vedených lidí proti nim.
Literatura:
Šema Jisra'el, http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0ema_Jisra%27el
Desatero, http://cs.wikipedia.org/wiki/Desatero
Hana Mayerová, Článek Cedaka ekonomický systém a etická micva, Časopis Maskil, s.8, číslo 8, ročník 5769, http://www.maskil.cz/5769-8/index.htm
Benjamin Kuras, Zakázané ovoce vědění, Bible jako drama a terapie, G plus G, s.r.o., Praha 2003, s. 190 a násl. a s. 216 a násl.
(viz. též: www.filosofierovnovahy.sweb.cz ) |
15 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Miloslav Bažant |
Posted - 07/06/2009 : 10:28:37 Vládnout znamená sloužit? Tím chceš říct, že Ježíš Kristus byl diktátor? Vládnout a sloužit jsou dvě rozdílné věci a lidé dost dobře věděli proč je rozdělit. Sokrate. Kdyby Ježíš zneužil svých schopností ve prospěch svých pravd a tím přinutil ostatní aby se jimi řídili,pak by mu skutečně přináleželo označení diktátor. To on však neudělal jak jistě víš. On obětoval svůj život hledání a výsledky předal lidem a to naprosto nezištně. Lidé se jimi řídí z vlastní vůle a proto že je to pro ně výhodné,ale vlastně tím plní jeho vůli. Plní jeho vůli a řídí se jím, čili jim vládne a to i po své smrti. Něco jiného je to s křesťany a církvemi. Ti se sdružili proto aby vzrostly jejich schopnosti a dokázali Ježíšovy pravdy prosadit. Ti již své schopnosti zneužívají ve prospěch uznané pravdy a tím se snaží dosáhnout vlády,čili toho aby lidé šli jejich cestou. Když církve zesílí, vznikne vždy myšlenka,že pravda může zvítězit, když se využijí všechny možné schopnosti ve prospěch uznané pravdy a vždy se to zvrhne ve znužívání schopností ve prospěch já členů hierarchie dané církve. Jenže následkem zneužití schopností je odpor a hledání schopností vyšších které budou dostatečné ke zničení zdroje nepříjemna. A tak odpor postupně roste až dojde ke svržení moci dané církve a tím k omezení jejich souhrných schopností. Čili Ježíš vládnul protože lidé jdou jeho cestou z lásky a bez odporu, Křesťané se snažili vládnout,ale skutečné vlády nikdy nedosáhli a dosáhnout nemohli,protože si zneužitím schopností vytvořili odpor,který jim dosažení cíle znemožnil. Nyní si do této rovnice dosaď kteroukoliv jinou pravdu a poznáš, že je to naprosto stejné. Začni třeba Marxem a Engelsem,kteří zasvětili život hledání a vlastně nezištně dali své schopnosti lidem. Ti diktátoři nebyli i když jejich pravdy obsahovaly prvky vedoucí ke zneužití schopností ve prospěch pravdy, čili revoluci. Lidé přijali jejich pravdy jako cestu k lepšímu životu a lepší lidské společnosti ,čili tito lidem vládli. Strany, které tyto pravdy (ideologii) přijali se združovaly proto aby vzrostly jejich schopnosti a když byly tyto schopnosti dle jejich názoru dostatečné zneužili je ve prospěch uznané pravdy (revoluce a vše co po ní následovalo)Opět se to zvrhlo ve prospěch já členů hierarchie. Prostě historie se naprosto stejně opakuje bez ohledu na konkrétní pravdu. Co s toho vyplývá? Je třeba si uvědomit, že všechny velké pravdy vznikly jako snaha tento algoritmus změnit a vytvořit společnost ve které se tento algoritmus opakovat nebude, čili která bude pro život lepší. Každá pravda však přessto prošla tímto algoritmem beze změny. Opakuje li se stejný algoritmus přes veškeré snahy jej změnit,pak je řízen zákonitostmi které lidé neznají. Protože se totéž opakuje dodnes, znamená to že tyto zákonitosti doposud poznány nebyly. Alternativou je, že poznány byly,ale lidé s nimi zatím nebyli seznámeni a proto tyto zákonitosti ve svém uvažování nerespektují.
Toto jsem poznal díky otevření Buddhova podobenství o stromu desetitisíc znaků, když jsem na místo písmen dosadil na listy znaky pravd, které lidé uznali. Tehdy se tyto skryté zákonitosti začaly ukazovat jako by se otevíraly cesty k největším pokladům. To bylo před více než třiceti lety a vše ostatní včetně skoumání procesu myšlení, ze kterého to vše svou podstatou vychází bylo důsledkem. A tak jsem získal v tomto bludišti pevné body se kterých se skládá logika toho všeho jako celku.
Takže závěrem. Klíčem k vládě není moc,ale jednání dle věty prvé,čili poznání zákonitostí dvou vět. Pochopíš li tyto dvě věty,pak se tě otevře logika rozdílu mezi vládcem a diktátorem. POkud by se podařilo lidem sdělit třeba to moje poznání a oni díky tomu pochopili ,že zneužití schopností není cesta ke skutečné vládě a vznikla následkem toho společnost využívají jednání dle věty první, vlastně by jednali dle mojí vůle,čili bych jim vládnul aniž bych zneužil jediné schopnosti ve prospěch svého já a své hřivny (pravdy) S té vlády bych však neměl nic vyjma možné lásky lidí, která by mohla vést k tomu, aby svých schopností využili v můj prospěch.Činili by tak ale pouze ze své svobodné vůle. Kdyby však vznikla třeba strana, která by se snažila vytvořit z mých pravd jedinou správnou cestu k životu a snažila by se prosazení dosáhnout zneužitím schopností,pak by se opakoval naprosto stejný algoritmus jako u všech velkých pravd a moje poznání by se stalo tím, z čeho vyšlo velké zlo a utrpení. Ta strana by stvořila diktát, nikoliv já. Už tomu rozumíš???
Ještě doplněk: Ježíš vyjádřil podobenstvím že vládnout znamená sloužit. Dokázal bys poznat, které podobenství to je??? I když si myslím, že bys toto podobenství snadno poznal,trošku tě k němu přiblížím. Vzpomeň si na poslední večeři páně a co se tam dělo. Tam to podobenství je. Ježíš znal dvě věty a já jsem je poznal vlastně díky jemu a pouze jsem rozmnožil jeho hřivnu tím že jsem jim dal slovní podobu aby byly pro lidi pochopitelné.
MB |
Sokrates |
Posted - 06/06/2009 : 19:09:37 Slávo Vládnout znamená sloužit? Tím chceš říct, že Ježíš Kristus byl diktátor? Vládnout a sloužit jsou dvě rozdílné věci a lidé dost dobře věděli proč je rozdělit. Vládnout - to rozhodně není nic špatného. Jestli ale svým vládnutím druhým škodíš či sloužíš je věc druhá. At už spadáš do skupiny vládců první či druhé, to nic nemění na tom, že vládneš. Je to jen blbé slovíčkaření. Protože jinak s tebou souhlasím. Správný vládce by se měl starat o své lidi. |
Rzwald |
Posted - 06/06/2009 : 13:21:08 quote: Originally posted by LG. Dalibor pravděpodobně není schopen vytvořit kompromis, který by mě uspokojil přesto v teorii vidím mnoho zajímavých aspektů, které si zaslouží pozornost.
tak napiš jaké aspekty? ..nebo co je na ní podnětného? |
Miloslav Bažant |
Posted - 06/06/2009 : 11:42:46 LG.
A to je právě to. Věřící si vymysleli nesmyslné proměnné,ale právě jimi boha definují. Jiné definice prostě neexistují. Pokud je lidské poznání na nízké úrovni, pak tu nesmyslnost nepozná a přijímá tyto nesmyslné proměnné jako fakta. Pokud si tyto definice věřících dáš na jednu stranu rovnice a na druhou stranu dosazuješ to co vzešlo z lidského poznání,pak toto dokáže nesprávnost těch definic ukázat jako by se plus a mínus vzájemně vyrušily. Ta rovnice je těžká pro toho, kdo nemá na stranu toho lidského poznání co dosadit,či je toho málo.Pokud máš k většině plus odpověď v mínus,pak agumentů pro existenci boha ubývá až nezbude tolik, abys mohl uvěřit. Uvědom si,že kromě těch nesmyslných proměnných které definují boha ničeho jiného není.Věřící však mohou vytvořit ty nesmyslné proměnné nové a není to vůbec těžké. Sám jsem tak učinil abych ukázal jak je to lehké a vytvořil jsem takové nesmyslné proměnné, že je není možno vyloučit ani soudobým lidským poznáním. Prostě jsem dodržel to co hlásají ty proměnné věřících a vytvořil jsem podobu boha novou, která těm proměnným odpovídá,ale nejde popřít. Jedná se o nekonečno makro a mikrokosmů. Pro svůj mikrokosmos jsi třeba bohem ty, nebo já a v našem mikrokosmu na planetách, čili elektronech se třeba baví nějací přátelé o tom jestli existuje bůh.Náš kosmos, který viddíme, je mikrokosmem třeba mozkem člověka rozměru vyššího a my vidíme z něj pouze atomy, čili hvězdy a jejich planety. Dle věřících je bůh nesmrtelný. Budiž. Čas v každém kosmu běží dle daného rozměru. Rok v mikrokosmu je maličkým zlomkem vteřiny pro kosmos vyššího rozměru a tak by pouhý náš den byl miliardami let pro lidi v našem mikrokosmu. Tentýž vztah však by platil i mezi naším časem a časem našeho společného boha v jehož mozku se nelézáme.Čili byl by vzhledem k nám nesmrtelný. Ber to jen jako hru, nikoliv jako tvrzení kterému bych věřil. Klidně tě stvořím boha docela jiného a nebude odporovat pravdám, čili těm nesmyslným proměnným věřících a třeba všech církví a náboženství dohromady. Je to jen hra s logikou,ale když to mohu dokázat já, může to dokázat každý a díky tomu se vždy najde cosi, čím bude možno existenci boha podepřít.Stejně tak mohu považovat za boha celý kosmos se všemi zákonitostmi. Tak boha mnozí lidé uznávají a já říkám, proč ne?? Pro mne je však bohem pouze podoba kterou definují věřící a ta je v době dnešní celkem lehko popiratelná hlavně díky nesmyslnosti těch proměnných.
nicméně jsou tu i věci mimo naše vnímání, mimo možnost našeho pochopení... To ano,ale pokud se omezím na definice věřících, kterými boha definují,stačí na to i ty omezené schopnosti pochopení. Skus to nějak konkretizovat. Vyber cosi, nač soudobá schopnost pochopení nedostačuje a skusíme to rozebrat.
Dalibora asi nebudeme schopni plně pochopit, mám na mysli motivaci jeho přístupu ke své teorii. Je zde základ jeho teorie a to cesta k vzájemné lásce všeho živého. To ostatní jsou cesty k takovému stavu.Budeme li popírat jeho základní ideu fakty,pak vlastně nás uvidí na straně opaku, čili zla. Když s ním diskutujeme, vlastně mu dodáváme informace, které potom užívá k podpoře svých teorií a to ostatní odmítá vnímat,protože by přišel o základní ideu, která jej v jeho očích povyšuje a dává smysl jeho životu. Bojí se tedy ztráty smyslu svého života a veškeré jeho jednání je tomu podřízeno. No a nyní s tím něco dělej. Jedinou snad možnou cestou by bylo přivést jej k něčemu, co by přijal jako alternativu a novou cestu ke smyslu svého života.Muselo by to slibovat víc, než ty jeho teorie. Jenže by to musel vnímat jako svoje a nikoliv převzaté. Pokud by se stak stalo, pak bys viděl jak rychle by našel ve své soudobé teorii chyby.Schopnost myslet má dobrou a není to žádný primitiv.Jenže jak to udělat? Měl bych několik nápadů ,které se jeví být perspektivními,ale já již se do nich pouštět nebudu protože již na to nemám dostatek času, ani energie. Některé by stačilo trošku nasměrovat a mohly by vést k jeho základní idei i když jen vzhledem k lidské společnosti. Mohl by být třeba iniciátorem vzniku světového sněmu ve kterém by se sešli zástupci všech pravd a za pomoci pravidel rozhovoru znemožňující spor a postavení tvrzení proti tvrzení by hledali společnou cestu k životu pro celou planetu. On by na rozpracování a nejspíše i propagaci této myšlenky měl potřebné schopnosti a kdyby ten sněm vznikl, zmizel by spor pravd a potřeba zneužití schopností ve prospěch uznaných pravd, čili byla by to cesta ke zblížení lidí všech pravd a to již je blízko vzájemné lásce. Navíc to nestojí na vodě jako to čím podpírá svoje teorie a je to celkem i reálné. Daliborovu ideu není možné zničit,ale pouze nahradit tím co by dalo jeho životu vyšší smysl než jeho teorie.
MB |
LG. |
Posted - 06/06/2009 : 10:20:25 Miloslave ano vše je jednoduché až na to někdo příjde, nicméně jsou tu i věci mimo naše vnímání, mimo možnost našeho pochopení...
Mám dojem že není dobrý nápad řešit takto težké rovnice, když nejsi zdatný v matematice. Ve třetí třídě nás učili že nelze násobit záporným číslem. Nicméně čím jsi dál tím poznáváš nové možnosti v matematice a tvuj vysledek z jedné strany není, z druhé je neboť obsahuje nesmyslné proměnné. Lidské proměnné které si věříci vymysleli.
Dalibor pravděpodobně není schopen vytvořit kompromis, který by mě uspokojil přesto v teorii vidím mnoho zajímavých aspektů, které si zaslouží pozornost. Bohužel jejich necelistvost na nás dělá velmi záporný dojem. Miloslave pověz mi co si člověk pamatuje spíše, velmi záporné pocity, nebo ty neutrální? Pamatuješ si tedy spíš ty části s kterými nesouhlasíš, nebo ty s které jsou natolik obecné že by s nimi šlo souhlasit :)
LG |
Miloslav Bažant |
Posted - 06/06/2009 : 07:44:21 Jinak miloslave řeknu to s nadsázkou proč si představuješ boha jako pobíhajícího človíčka mezi mraky?
LG
Uooo???? Řekl jsi to s nadsázkou. To beru v potaz,ale jak jsi došel k tomu, že mám o bohu nějakou podivnou předdstavu?
Takže k mému pohledu na otázku boha. (bude to složité) Já sice nejsem zdatný v matematice,ale přesto využiji této k vysvětlení. Představ si rovnici. Na jedné straně rovnice jsou všechny deklarované vlastnosti boha, jeho podoby, vlastností a vlivu na dění ve světě. Na druhé straně je rwálnost činitelů které jsou vlevo. Výsledkem výpočtu by mělo být, zda existuje,či nikoliv. Tuto rovnici má před sebou každý z nás lidí a to i v historii. Čím víc je poznání na pravé straně rovnice, tím méně je platných veličin na straně levé. Abys tomu rozuměl. Na levé straně je příkladně tvrzení, že bůh je větší, než cokoliv co je možné vyslovit. Na pravé straně je že dokáži vyslovit nekonečno. Výsledkem je, že je větší než nekonečno, což je ovšem jasný nesmysl. Čili hodnota na evé straně je chybná. Takto mohu pokračovat dál,ale to musí každý za sebe. Ukáži tě však jednu veličinu, která je pro mne důležitá. Náboženství stojí a padá na nehmotné lidské duši,která je nesmrtelná. To je hodnota na levé straně rovnice. Já jsem poznal v procesu myšlení samu podstatu lidské duše a tím se duše oddělila od boha. Skrátka řečeno. V mojí rovnici na levé straně toho moc nezbylo a pravá strana ukazuje,svým výsledkem, že k ničemu není třeba role boha,že na to stačí normální přírodní zákonitosti a bůh je pro mne zbytečnou veličinou. Jiné hodnoty na levé straně nemohu mít, protože ty jsou dány tvrzením věřících a jejich kodexů pravd. Prostě v existenci boha vůbec nevěřím. Jinou otázkou by bylo, zda je třeba boha a víry v boha,aby lidé jednali správně. Já bych řekl, že ti dobří tuto jeho úlohu nepotřebují a ti zlí jsou zlí i s vírou v boha a někdy díky víře ještě horší. Tvoje nadsázka mohla vyjadřovat též fakt, že si vše představuji příliš jednoduše a primitivně. To je těžké. Vše vlastně jednoduché je, ale těžké bylo tu jednoduchost poznat. Vyjádření obsahuje jen tu jednoduchost a nikoliv to těžké hledání.
Ze tvých slov na závěr jsem pochopil, že již netrváš na hledání nějakého kompromisu v Daliborových teoriích (po přečtení) Základní otázkou Daliborových teorií je snaha o vytvoření bezstressové společnosti,čili stavu,při kterém je vzájemná láska mezi živými tvory. To ostatní je pouze cesta k tomuto stavu. Budeme se tedy zaobírat trošku tou základní myšlenkou. Nejdříve oddělíme ty živé tvory vyjma člověka, který jediný je schopný o tom přemýšlet.Takže zbude vzájemná láska mezi lidmi vedoucí k bezstressové společnosti. Taková myšlenka není vůbec nová a neustále se takové snahy opakují. Mojžíš, Ježíš, Hus, komunismus a podobně. Jenže nyní se teorie týká pouze člověka a lidské společnosti a když se podíváš na cesty k tomuto stavu, které Dalibor nabízí, poznáš že jsou v takovém případě zcela nesmyslné. Co se změní, když budeš pojída semínka a budeš odmítat maso na lidské společnosti? Daliborova teorie má jakous takous logiku pouze v celku,čili vytvoření vzájemné lásky všech živých organismů včetně bakterií a virů. Jenže to je jak jistě uznáš zcela nesmyslný cíl. Zde není cesty ke kompromisu.
MB |
LG. |
Posted - 05/06/2009 : 22:14:22 1)Miloslave, ty furt píšeš o tom co psal dalibor ale ne o tom co píšu já, držíš se faktů to já chápu nicméně já se snažím číst mezi řádky a najít schůdnou cestu. Být v zájmu a chtít jsou dvě odlišné věci, přesto by s lehkou nadsazkou mohli být v daliborově zaměny, jak jistě víš každy člověk chápe věci jinak, někdo jednodušeji a tudíž neřeši některé detaily, nebo je ani nevidí.. Ty na detailech lpíš a chceš po těch jednoduších aby je vysvětlili, nicméně oni nemůžou neboť dle jejich chápání je vše v pořádku.
2)mé tvrzení má mnohem hlubší základ, je to způsob života, vede mě to hledat smysl i v nesmyslech.. každý ma svojí cestu myslim že bych byl schopen přesvědčit několik lidi aby se přidali do podobneho autobusu jako jsem ja, ale ty jsi jeden z těch který musí najít každou jízdenku sám
Nemyslím si že jeho teorie je smrtelně ohrožena, jen si myslím že některé častí by měli byt přehodnoceny a jine napsány jiným jazykem pochopitelným pro všechny. Samozřejmě to vyžaduje dostatek empatie a cítění, které daliborovi jaksi chybí.
Jinak miloslave řeknu to s nadsázkou proč si představuješ boha jako pobíhajícího človíčka mezi mraky? ------------------------------------------------
Až ted jsem si přečetl daliborova slova a možná pomalu začínam chápat tvé rozhořčení, je mi líto můj text co jsem psal předtím mazat nebot stále věřím že daliborova teorie ma kladné stránky. Nicměně je mi líto dalibora..
Dalibore, měl by jsi být schopen empatie aby jsi zde uspěl a dočkal se svého vytouženého ráje, nicméně to nejsi tudíž ti tato cesta bude do té doby zapovězena .. |
Miloslav Bažant |
Posted - 05/06/2009 : 18:44:36 Dalibore.
Přeji tě pěknou dovolenou.
MB |
Dalibor Grůza |
Posted - 05/06/2009 : 17:01:12 LG, Miloslave,
dnes odjíždím na dovolenou do příští neděle.
Podle mne ráj na Zemi vyžaduje, abychom zabíjeli ostatní živé tvory jen v případě naprosté nezbytnosti, nezabíjeli je zbytečně, což je jediná povinnost pro dosažení ráje na Zemi.
Věta v Bibli: "A Bůh jim požehnal a řekl jim: „Ploďte a množte se a naplňte zemi." (Gen 1,28), není příkaz či povinnost, ale jedno z hlavních práv těch, kdo zbytečně nezabíjí. Toto právo množit se není omezeno ani prostorem, protože lze zabydlit při pokroku vědy např. celý Vesmír. Protože kdyby se jednalo o povinnost, byla by krajně nespravedlivá vůči těm, kdo děti či potomky u jiných živých tvorů mít nemohou.
K dalším právům v ráji na Zemi, které však nelze všechny vyjmenovat, patří zřejmě právo na lásku všech živých tvorů, radost ze života, ale i filosofii a velký pokrok ostatní vědy a schopností živých tvorů apod.
U těch, kdo jsou energičtí (podle mne mají velkou kinetickou energii) a pěstují milosrdnou stravu, jsem mluvil o vedení nikoliv o vládnutí a může jít o Židy i vůdce z ostatních národů. U Židů je běžnější energičnost díky jejich jižnímu původu a milosrdná strava pěstovaná v podobě košer stravy po generace. Dnes zároveň mnozí Židé volí vegetariánskou stravu.
(viz. též: www.filosofierovnovahy) |
Miloslav Bažant |
Posted - 05/06/2009 : 11:48:41 LG.
Hmmm. Ze strany Dalibora to není možno považovat za hanebné spíše jen jako takovou lotynku. Pokud by vycházel s toho, co je známé a dokazatelné,pak by tím popřel svoji teorii a to on nechce. Vychází tedy s toho, co dokazatelné není,čili ty srážky částic v mikrokosmu a podporuje tím svou teorii vzájemné lásky mezi živými tvory.Je si vědom toho, že to nedokazatelné a neuchopitelné není možno ani vyvrátit. Pro něj je ten mikrokosmos tímtéž jako pro věřící bůh. Lze tím vše vysvětlit i když to s tím nemá nic společného.On ty informace stojící proti jeho teorii nemůže přijmout, protože by tím ohrozil svou teorii a to je pro něj cosi, co za žádnou cenu nechce. Zde platí, že přání je otcem myšlenky a on má dojem, že by ztratil to co dává smysl jeho životu. A tak vše co stojí proti jeho teorii přezírá a ignoruje, jako by to nebylo.
1.) Bavit se o tom, zda chtějí všichni živí tvorové včetně bakterií a virů žít ve vzájemné lásce můžeme, ale nikam nedojdeme. Aby totiž ti živí tvorové si mohli cosi takového přát,pak by museli myslet jako člověk,čili s funkcí slova v procesu myšlení a to u živých tvorů vyjma člověka nehrozí. K tomu aby vzniklo přání, je třeba přemýšlet o všech možných variantách a vybrat tu, která je pro vznik příjemna nejvýhodnější. Říká se vepři mají vysokou inteligenci oproti jiným zvířatům. Myslíš, že touží po vzájemné lásce třeba se lvem? Myslíš že touží lev po vzájemné lásce s vepřem? Oni svým myšlením k čemusi takovému vůbec dojít nemohou. Co se týká bakterií a virů, u těch je myšlení ještě jednodušší, u virů dokonce v základní úrovni,čili pouze na úrovni energie při stavu mínus a plus. O paměti u nich nelze hovořit. Myslíš že touží po vzájemné lásce s člověkem? Takže pokud hovoříme o touze po vzájemné lásce, můžeme tak hovořit pouze a jen o lidech,protože těm úroveň myšlení umožňuje pochopit, že vzájemná láska vede k chybění stresu a tomu, že ten druhý bude dávat své schopnosti mně. Jenže toto si většinou neuvědomují ani lidé a aby příjemno získali, zneužívají svých schopností ve prospěch svého já a uznané pravdy. Dojde li člověk k poznání, že je lépe své schopnosti druhým dávat,protože tím vzniká vzájemná láska a dle toho jedná, je považován za člověka plného lásky k bližním, či za člověka moudrého. A tak bych Daliborova slova přijal, kdyby řekl, že moudří lidé touží po vzájemné lásce mezi lidmi. Vše navíc nemá racionální základ. ni všichni lidé netouží po vzájemné lásce. Někteří touží po lásce ostatních k nim samým ,protože by tím získali to, co ze schopností druhých vzešlo a výsledkem by bylo jejich příjemno. Když toto ti ostatní nedělají, snaží se je k tomu donutit zneužitím svých schopností. Následkem je však odpor, spor a vzájemná zášť. 2.) Soudit, či nesoudit? Kdyby nebyla Daliborova teorie plná zjevných rozporů,pak by nikdo nesoudil. Kdyby kdosi tvrdil,že čtverec nad přeponou není roven součtu čtverců nad přeponami, zajisté bys jej upozornil na to, že je to omyl. Kdyby to nebyl schopen uznat,pak bys jeho soudnost nejspíše soudil a nebo jeho názor ignoroval jako chybný. Pohyb částic větších nuly v mikrokosmu a vliv jejich vzájemných srážek na jednání živých tvorů a člověka. oto by bylo velmi zajímavé téma, kdyby bylo reálné toto vidět a porovnávat ty vzájemné srážky s dějem ve světě. Jenže je možné vidět třeba jen atomy prvků v soudobé technice,třeba v těch nejdokonalejších elekronových mikroskopech? Je možno vidět jádro atomů a pohyb elektronů?Je možno viděttřeba neutrina? Nic s toho není možno vidět a není možné srovnávání nějakých srážek těchto částic s děním v mysli člověka a děním ve světě. Protože to Dalibor nemohl vidět, nemohl to ani skoumat a vlastně si to vše vycucal s prstu,prostě si to vymyslel. Tvé tvrzení,že kdybychom znali všechny pohyby částic v mikrokosmu,či těles v kosmu, (pouze o úroveň výš) dokázali bychom předvídat budoucnost se rovná otázce vševědoucnosti, čili je na stejné úrovni. Jako tvrzení to není možné popřít, ani dokázat opak. Protože je to zcela nereálné, nemá význam se tím zabývat. Vševědoucí zřejmě nikdy nebudeme. 3.) Tvojí úvahu nad češtinou bych docela rád poznal,alespoň z jakého pohledu ses na češtinu díval,čili z čeho jsi vycházel.
Ano. Daliborova teorie se tvoří,ale tak nějak jako puzle. Vkládá z našich slov do teorie pouze to, co ji nějak třeba jen zdánlivě podporuje. Ostatní zcela ignoruje. Je bohužel na své teorii závislý a každé ohrožení jeho teorie je pro něj nepřátelský čin.
MB |
LG. |
Posted - 05/06/2009 : 09:13:47 Miloslave, děkuji za přivítaní. V tom případě by měl dalibor změnit jméno své filozofie, a rozšířit její podstatu o více aspektů určitě si je sám vědom, že nelze vysvětlit kompletní filozofii na pár desítkách stran, pokud se snaži popírat některé informace, potom je to hanebné, pokud k tomu nemá důvod.
K tomu z čeho vychází: 1) Co se takle pobavit na téma Je-li v zájmu živých tvorů spolu vycházet a neubližovat si. (V krajním případě je ubližení i odmítnutí pomoci, ale pokud si už začneme navzájem pomáhat jak daleko jsme od stavu "mít se rád") Vycházel jsem z jednoho předpokladu všichni živí i neživí tvorové chtějí přežít a dále šířit svoje potomstovo.
2)Je to teorie, mnoho lidí předběhlo svojí dobu a až později se přišlo na to, jak byli geniální, netvrdím to o daliborovi, jen tím chci říct, že bychom neměli odsuzovat. To že je vidí pod mikroskopem je nanejvíc podivné, ale pokud to tak opravdu je, nechť nám to "vyfotí a uploadne". Ja věřim, že pokud bychom znali umístění všech částic v kosmu jsme schopni předpovědět dalekou budoucnost...
3) tahle část Daliborovy teorie mi připomíná moji nedodělanou úvahu na češtinu, jsou v ní obsaženy zajímavé myšlenky, nicméně je příliž zjednodušená a tudíž vypadá jakoby přitažená za vlasy --------------------------------- určitě věřim že bychom mohli pokračovat dále... nicméně dle mě zatím svoji teorii tvoří a co my víme jak bude vypadat za 2 nebo 3 roky, zda-li vezme naše námitky v potaz či nikoliv LG
Dalibore: Všechno souvisí se vším. Pokud může mit vliv na člověka částice v kosmu, řekni mi jaký vliv má věda na tvoji teorii. Věda je celek nelze si vybírat jen části. |
Miloslav Bažant |
Posted - 05/06/2009 : 07:17:18 LG. Vítám tě mezi námi. Daliborovy teorie jsou zmatek a nerovnováha, protože přijímá pouze informace, které jeho teorie podporují, třeba jen zdánlivě a zcela odmítá vnímat informace stojící k jeho teoriím v opozici. Tím vzniká nerovnovážný stav. Z čeho vychází? 1.) Všichni tvorové na Zemi se chtějí mít rádi. K takovému výsledku může dojít pouze tehdy, odmítá li vše co je k tomuto v opozici. Jinak by z něčeho takového vycházet nemohl. 2.( na dění ve společnosti i jednotlivce má vliv pohyb a srážky částic mikrokosmu. Jenže za ty částice považuje cosi, cioje vidět pod mikroskopem. To je absolutní chaos. Ten pohyb částic nemá s čeho vyvodit a nikdy jej nemohl vidět a to aani pod mikroskopem. Je to tedy cistá spekulace bez racionálního základu,čili blábolení. 3.) Žádný živý tvor nesmí zabít jjiného živého tvora s výjimkou záchovy svého života. K tomuto životu bez zabíjení by se mělo dojít pojídním semen a plodů rostlin. Devadesát devět celých devět procent zabíjení živých tvorů je v zájmu potravy, čili v zájmu zachování života. Takže se vlastně nic nemění. Zabiješ li šelmu, která tě v zájmu o potravu napadla, je to i dle Dalibora v naprostém pořádku,protože jsi tak učinil v zájmu zachování svého života. Čili to vše je pouze fráze, která na stavu nic nemění. Kdyby lidé přijali jeho cestu výlučného pojídání semínek a plodů rostlin, došlo by k totální nerovnováze a v důsledku k totálnímu hladomoru s nedostatku těchto.
Mohl bych tak pokračovat dálale nemá to smysl. Jakmile najde cosi, co alespoň zdánlivě podporuje jeho nesmyslné teorie, pak to nich zařadí. To platí i u těch židů. To co stojí k jeho teoriím v opozici, to odmítá vnímat,či to považuje za chybné. To je nesoudnost a dle mého názoru již nemá význam se tím vůbec zaobírat.My ani on tím nic nezískáme. My proto, že chápeme tu nesmyslnost a on proto, že nechce vnímat to co jeho teorie popírá. Výsledek je potom nulový a vše je pouze ztrátou času.
MB |
LG. |
Posted - 04/06/2009 : 20:07:06 Dalibore nezpůsobilo by to nerovnováhu ? filosofii rovnováhy jsem četl a doufám že některé myšlenky možná chapu, nezabíjet ani neškodit, nicméně je škozeno nežidum tím že nemohou vést ? nbo židům tím že nemohou byti srovnáváni na stejné urovni jako ostatni a platí za to (přiklad pogromu, věřim že by se našel kdyby to tak bylo i příklad pokud by nás židé vedli správnou cestou)
snaží se tedy tvoje filozofie o nastolení rovnováhy či je to směsice nečeho, co nevím ani jak nazvat ?
sekundarně se mi nelibi že bychom měli byt odkazani na lidi kteří se nedovedli sami o sebe postarat a žádali o pomoc boha
vypiš mi prosimtě vlastnosti které by měl živý tvor mít pro to aby opravdu přežil ...
když už jsme u toho jak řeší tvoje filozofie v případě přemnožení možné umrtí země a tím následně i všeho na zemi
zkus svoje doměnky přehodnotit a dosáhnout tím pádem větší celistvosti, tento topic o židech je pro mě vykřikem do tmy z pohledu FR
kdyžtak omluv moji troufalost, jsem mladý a nezkušený pouze jsem se pokusil vyjádřit svůj momentální dojem, chtěl jsem toho napsat víc ale čas mě tlačí s pozdravem LG |
Miloslav Bažant |
Posted - 04/06/2009 : 16:08:23 Amthauere.
Odpověď najdeš v odpovědi Sokratovi. Lidé si odjakživa představovalu vládu jako zneužití schopnosti ve prospěch svého já a uznané pravdy. Potom vzniká představa o tom, že vládne ten, kdo má nejvyšší schopnosti,kterým ostatní nejsou schopni čelit. S tohoto vycházely všechny filosofie hovořící o vládě a moci a s toho vzešla i ta logika o které hovoříš. Lidé nemají od sebe oddělené definicemi jednání věty první a druhé a moc směšují se významem slova schopnost. Teprve oddělením a definováním dvou vět se toto oddělí i v lidské mysli a vyslovíš li potom slovo moc,pak bude každý vědět, že se jedná o zneužití schopností ve prospěch svého já a uznané pravdy. Vysloví li potom někdo slovo min, které přináleží k větě první,pak bude každý vědět,že jde o dar schopností a že toto jednání min je výhodnější a snáze je možno dosáhnout cíle, než jednáním mocným. Proto byly tyto dvě věty v podobenství nazvány kamenem mudrců. Kámen s poloviny bílý a s poloviny černy atd. Pokud dokážeš podoběnství číst,pak najdeš tyto dvě věty a tvé myšlení se stane přesnějším a v této oblasti i mnohem rychlejším a to s prostého důvodu. Nebudeš aktivovat polárně odlišné informace a budeš vědět oč jde. Jenže než lidé toto pochopí, bude to ještě chvíl trvat a teprve až pochopí výhodnost jednání dle věty první svět se změní k lepšímu. Zatím to většina lidí na Zemi neví a tak je jejich myšlení v této problematice nepřesné, pomalé a výsledky problematické, takže můžeš slyšet, že kdosi zneužil svěřené moci, že někdo nastoupil k moci a podobně. Takový je význam poznání zvaného dvě věty a proto jsem tak rád,když se najde někdo, kdo začne toto chápat. Ono to není vůbec lehké postavit se do opozice k tomu co platilo tisíce let. Proto také říkám. Neberte tyto dvě věty jako pravdu,ale skuste se dívat na dění kolem sebe s pohledu těch dvou vět. Budete li to dělat pozorně a sledovat následující algoritmické kroky a jejich důsledky,pak teprve začnete chápat, že se jjedná o zákonitosti.
Takže Židé chtěli ovládat svět zneužitím schopností ve prospěch svého já a své uznané pravdy.Kolik ale bylo židů, kteří dali ostatním svoje schopnosti a svět jde po jejich cestě z vlastního zájmu? Vžyť i Ježíš byl vlastně žid. Vládne? Kolik lidí celého světa se snaží jít po jeho cestě aniž by je k tomu někdo nutil zneužitím schopností. Naopak církve zneužily schopnosti ve prospěch jeho pravd a spůsobily,že proti jeho pravdám vznikl odpor. Takže skutečně může vládnou kdokoliv, třeba žid, třeba i komunista, třeba i kdokoliv, kdo dokáže svých schopností využít ve prospěch ostatních lidí.
MB |
Miloslav Bažant |
Posted - 04/06/2009 : 15:43:30 Sokrate.
Zeptej se co vlastně je vládnutí z výsledku odečti snahy o vládu zneužitím schopností ve prospěch svého já a uznané pravdy a výsledek tě ukáže, že vládnout znamená sloužit. Ptáš se tedy proč ostatním lidem sloužit? Já myslím,že proto abychom ve společnostti lidí dokázali žít,aby zde byl řád,který soužití podmiňuje. Ptáš se jistě ,proč odečítám zneužívání schopností ve prospěch svého já a uznané pravdy,což je vlastně tím co je u "vládců" nejobvyklejším. Nejlépe poznáš odpovědi,když se budeš cíleně ptát. Zeptej se třeba, zda jsou poslanci , ministři a třeba i president proto, aby zneužitím schopností získali co nejvíce pro své já a svou uznanou pravdu, nebo proto aby svých schopností využívali ve prospěch občanů, kteří je do postavení zvolili a ze svých daní je za služby platí. Co však ve skutečnosti dělají???? Mohou tím zneužitím schopností skutečně vládnout? Nemohou,protože svým jednání vytváří odpor, který jim vládnutí znemožňuje. Proč tak jednají? Protože logika druhé věty říká,že zneužitím schopností získám to co vzešlo ze schopností ostatních a v prvním algoritmickém kroku tomu tak skutečně je. Jenže důsledkem je vzniklý odpor a hledání schopností které budou taktéž zneužity a to je výchozí stav kroku druhého se kterým většina lidí vůbec nepočítá. Dáš li ostatním své schopnosti tak aby oni získali,třeba cestu k lepšímu životu,pak v nich vznikne láska k tobě a oni hledají schopnosti, které by využili ve tvůj rpospěch a tak jednají z vlastní vůle dle tvé cesty a tvoje vůle se naplní. To je vláda. Čili vláda je služba. Ještě se ptáš proč vládnout?
MB |
|
|